Powered By Blogger

20 Ekim 2015 Salı

HOSTES HANIM (1964)

Yönetmen: Nizamettin Uludağ
Senaryo: Enis Olcayto
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Uludağ Film /  Ayla Kaya


Oyuncular: Yıldırım Önal, Ulvi Uraz, Nejat Çetinok, Renan Fosforğlu, Hayri Caner, Mustafa Dağhan, Eşref Vural, Ersun Kazançel, Uğur Kıvılcım, Mehdi kaya, Ferah Nur, İlhan Sarı, Nezihe Güler


Not: Devlet Tiyatrosu Sanatçıcı Yıldırım Önal (1931-1982) bu filmle sinemaya geçmiş ve ilk rolünü almıştır.


Konu: Şehirlearası bir otobüsün hostesliğini yapan genç bir kızın başından geçen olayların öyküsü.

HİZMETÇİ DEDİĞİN BÖYLE OLUR (1964)

Senaryo ve Yönetmen:Nejat Saydam
Operatör: Melih Seresen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Rejisör Asistanı: Zeki Dinçsoy, Prodüksiyon Asistanı: Güngör , Operatör Asistanı: Tosun Bayrı, Teknik Ekip: Mustafa Köyük, Hikmet Türk, Hüseyin Demirayak, Dekorlar: Basri Büyükcan, Bilal Uysal, Işıklar : Fehmi Eryılmaz, Ahmet Ateş, Aksesuar: Nazım Akbulut, Laboratuvar: Mihal İskarpetis, Rcaai Karataşa, Erkal Taner, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu,

Oyuncular: Orhan Günşiray, Fatma Girik, Sevda Ferdağ, Bedia Muvahhit, Hulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Reha Yurdakul, Gönül Bayhan, Feridun Çölgeçen, Ali Şen, Muammer Gözalan, İsmail Varol, İhsan Gürkan, Hidayet Pelit, Ayhan Altunç, Necdet Yakın, Özdemir Aydın, Baykal Açmazlale (Kent), Memduh Alpar, Nezihe Gücer, Jale Öz, Reha Kral, Meral Kurtuluş, Şener Şen, Zeki Dinçay, Ahmet Turgutlu, Reşit Çıldam, Sabahat Işık, Nermin Özses


Konu: Şoför Bülent (O. GÜnşiray) ile hizmetçilik yapan Zeynep (F.Girik) evlenirler ama kendilerine göre doğru dürüst bir iş bulamazlar. Bir gün Zeynep Bülent'e haber ver-meden bir köşkte iş bulur. Zeynep'in çalıştığı köşkün sahibesi Bedia hanım (B.Muvahhit) taş kalpli bir kadındır. Kocası Hulusi beyse (H.Kentmen) yaşIı bir çapkındır. Daha ilk günden Zeynep'i gözüne kestirmiştir. Zeynep sataşmalar daha fazla dayanamaz ve işten ayrılır. Bu arada Bülent kendisine haber vermeden çalıştığı için Zeynep'in kendisini aldattığını düşünerek onu terk eder. Bu arada polis Zeynep'e tesadüfen gizli bir görev verir. Ondan uluslararası bır casusluk şebekesinin yaşadığı köşke hizmetçi olarak girmesini ve bilgi sağlamasını isterler. Zeynep, saf bir köylü kızı gibi girdiği bu köşkten önemli bilgileri polise ulaştırır. Bu arada bir süredir görmediği eşi Bülent'de bu köşke bahçıvan olarak girer. Bülent'de polisle çalışmakta ve Zeynep'e yardım etmektedir. Karı koca önemli bir casusluk şebekesini el birliği ile çökertecektir.(“Burçak Evren, “İki Ün’lü kadın Fatma Girik”)


Filmi İzle: Hizmetçi Dediğin 
 

HIZLI YAŞAYANLAR (1964)

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo: Safa Önal (İlhan Engin'in bir eserinden)
Kamera: Kriton İlyadis
Kamera Asistanı Nedim Akanlar
Yapım : Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Ayhan Işık (Orhan), Pervin Par (Fatma), Ekrem Bora (İnce Salih), Kadir Savun (Kriko Kadir), Turgut Özatay (Kara Cemil), Diclehan Baban (Suzan), Asım Nipton (Musytafa Daytı), Eşref Vural (Cemal),Nezihe Güler (Ayşe), Sadi Mutlu (Ömer), Faikn Coşkun (Lokantacı), Mahmure Handan, Orhan Çoban, Hasan Ceylan, Hüseyin Zan, Bülben Uz, Muzaffer Yenen


Konu: Gecenin karanlığını Anadolu’ya götürdükleri ‘gazete ışığı’ ile aydınlatan Babıâli şoförlerinin öyküsü..


1960’ların ilk yılları.. Ulusal gazetelerin İstanbul’da basılıp, kıyasıya bir yarış içinde diğer illere gönderildiği ve birçok yerdeki okuyucuya günler sonra ulaşabildiği yıllar. Bu koşuşturma sırasında meydana gelen kazalarda ölen ve Mustafa Dayı’nın “Şimdi hepsini toplasan bir mezarlık olur” dediği şoförlere adanan bu film Kuğu Gölü Balesi’ndeki ‘Kuğuların Dansı’ müziği ile başlıyor.


Orhan 12 yıllık şoför. İlk zamanlar kamyonlarda muavinlik sonra taksi şoförlüğü yapmış. Çok zamandır da boşta. “Bir anam bir de hasta (kız) kardeşim var. Taksicilikle bakamadım onlara.” İş için başvurduğu Yeni Sabah Gazetesi’nin Müdürü şunları söylüyor “Seni gözüm tuttu. Bu işte çok para var. Fakat her an kelle koltukta gideceksin.. Gazeteleri yükleyip 5 saatte Ankara’da olacaksın. Başka gazetelerin arabaları seni geçerlerse önce parandan kesilir, sonraişinden olursun.” Orhan işe başlar. Garaj sorumlusu Mustafa Dayı işin zorluklarını anlatıp onu diğer gazetelerin şoförleri ile tanıştırır.


Kara Cemil.. Milliyet Gazetesi’nin sürücüsü. “Hızlı şofördür. Yolu kimseye kaptırmaz.” Adapazarı ve Ankara’ya herkesten önce ulaşarak, kendi aralarında oynadıkları bahsi hep o kazanır. Bir barda çalışan Suzan’a tutkun. “Bizimkine para yetiştiremiyorum. Ne kazansam öğütüyor. Mecburen avanta kolluyorum.”


İnce Salih.. Tercüman Gazetesi’nin Desoto kamyonetini kullanıyor. “İnce deyince çabuk kırılır kopar zannetme. Ayağını gaz pedalına yapıştırdı mı kriko ile kaldıramazsın.. Derdi imanı evlenmektir. Kimsesi yoktur. Kazandığı para ile eşya alır. Bir ev tutmuş, gören parmak ısırıyormuş.” Salih, Bolu Dağı’ndaki Türk Petrol benzin istasyonunun sahibi Cemal’in güzel kızı Fatma’yı karşılıksız olarak seviyor. Genç kızla gruba sonradan katılan Orhan’ın birbirlerini sevmeleri ile ümitsizliğe düşer ve filmin sonunda ‘ecelin üstüne araba sürerek’ aralarından çekilir.


Kriko Kadir.. Ekspres Postası’na ait Fargo’nun yarışta hep sonuncu olan şoförü. Trafik kazasında sakat kalan abisinin ailesine bakabilmek için çok sevdiği sözlüsünü terk etmek zorunda kalmış.( Murat Çelenligil – Sinematürk Internet veri tabanı)

HIZLI OSMAN (1964)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Kamera: Vedat Akdikmen
Yapım: Divan Film / Selahattin yazgan


Oyuncular: Ekrem Bora, Sevda Ferdağ, Tanju Gürsu, Gülbin Eray, Vahi Öz, Mümtaz Ener, Talat Gözbak, Fatma Bilgen, Tülin Elgin, Atıf Kaptan


Konu: Düzenlenmesinde çeşitli hilelere başvurulan bir

HIZIR DEDE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden“*”
Kamera: Kenan Kurt
Fon Müzikleri: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / nOsman F. Seden


Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu; Montaj: Arif Özalp, Taner Oğuz; Negatif Montaj: Alî S. Berkan; Laboratuvar: Mihail Skarpedis; Dekor: Saim Nahit Bilge; Işıklar: Necati İltaç; Set Amiri: Hasan Nurdan; Yön. Asist.: Orhan Aykanat; Kamera Asist.: Kenan Davutoğlu; Şarkılar: Ajda Pekkan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prod. Amiri: Yüksel Tanık,
(Kemal Film Platosu'nda Çevrilmiştir, Acar Film Stüdyosu'nda Hazırlanmıştır)


Oyuncular: Ayhan Işık (Hızır Dede/Orhan), Ajda Pekkan (Leyla), Sadri Alışık (Samim), Sevda Ferdağ (Belma), Süleyman Turan (Süleyman), Öztürk Serengil (Tayfur), Kadir Savun (Kadir), Vahi Öz, Nur İnsel, Mürvet Sim, Nubar Terziyan, Mehmet Ali Akpınar, Orhan Aykanat, Hulusi Kentmen,



Konu: Orhan (Ayhan Işık) dara düşmüş insanlara yardım eden ancak gerçek kimliğini belli etmeyen biridir. Bu görevi babasından devralmıştır. Leyla (Ajda Pekkan )ise kimsesiz olarak büyümüş Hızır dede tarafından okutulmuş bir genç kızdır.

Leyla Hızır dede’nin hiç yüzünü görmemiş Sadece mektupla iletişim kurmuştur. Sekreter olarak bir şirkette çalışan Leyla’ya şirketin sahibinin oğulları Samim (Sadri Alışık), Tayfur (Öztürk Serengil), Süleyman (Süleyman Turan), aşıktır ve onunla evlenmek istemektedirler. Leyla’nın çalıştığı şirket mali bir dar boğaza girer. Şirketin sahibi (Vahi öz), borç para aramaya başlar ve devreye Hızır dede girer ve olaylar gelişerek devam eder.


Filmi İzle: Hızır Dede
___________________________

“*” Henry Ephron ve Phobe Ephron’un birlikte yazdıkları senaryodan Jean Negulesco’nun yönetmenliğini yaptığı ve 5 Mayıs 1955 tari-hinde gösterime giren “Daddy Long Legs” isimli müzikal oyunundan uyarlama. Filmde Başlıca rolleri Fred Astaire (1899-1987), Leslie Caron (1931), Terry Moore (1929) VE Thelma Ritter (1905-1969) oynamışlardır. (Kyn: IMD)

 

HERGÜN ÖLMEKTENSE (1964)

Yönetmen: Ferit Ceylan,
Senaryo: Yılmaz Güney
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal,
Yapım: Kent Film / Levent Kral “*”


Oyuncular: Yılmaz Güney, Pervin Par, Levent Kıral, Muazzez Arçay, Tahiye Salem, Ferit Ceylan, Yücel Uçanoğlu 


1964 yılında siyah-beyaz olarak çekilmiş bir Gala Prodüksiyon (Levent Kıral) yapımı.


Öyküsü: Fakir bir genç olan Bekir (Yılmaz Güney), Adana'dan yola çıkıp büyük hayallerle İstanbul'a gelir. Amacı bu büyük kentte bir iş bulup hayatını düzene sokmaktır. Kentte bir süre aç susuz dolaşırken, bir kebapçıda tanıştığı semt kabadayısıyla (Levent Kıral) arkadaş olur. Bekir, kentin kenar mahallelerinden birinde bulduğu tek odalı eve yerleşir. Aynı mahallede oturan genç bir kızla (Pervin Par) tanışır ve aralarında duygusal bir ilişki kurulur. Oysa Güney'in bu isimle bir filmi yoktur. Yoksul bir yaşam süren genç kızın annesi, tefecilik yapan bir kadının (Muazzez Arçay) yanında hizmetçi olarak çalışmaktadır. Tefeci kadının, oğlundan (Ferit Ceylan) başka kimsesi yoktur. Serseri ruhlu oğlu, tehditle para sızdırmaktadır annesinden. Bütün çabalarına karşılık kentte iş bulamayan Bekir, kebapçıda tanıştığı gençle karşılaşır. Kabadayı genç, tefeci kadını soyması için Bekir'in aklını çeler ve birlikte soygun gününü saptarlar.
Uygun bir günde tefeci kadının evine girdiklerinde, ortalığı didik didik aramalarına karşılık bir şey bulamazlar. Oğlunun şerrinden korkan yaşlı tefeci kadın, bir gün önce paralarını ve mücevherlerini saklaması için hizmetçisine teslim etmiştir, Birkaç gün sonra polis, tefeci kadının cesedini bulur. Kadını, şamdanla kafasına vurup öldürmüşlerdir. Mücevher ve paralar saklandığı yerde bu-lununca hizmetçi, katil zanlısı olarak tutuklanır.


Cinayet masasından bir komiser (Yücel Uçanoğlu), Bekir'den de şüphelenmektedir. Tahkikat sonucu durum anlaşılır. Tefeci kadını öldüren, serseri oğludur. Hizmetçi serbest bırakılır. Tefeci kadının serseri oğlu, polise teslim olur. Bekir, arkadaş uğruna yanlış bir yola sapmak üzereyken kıl payı bir beladan sıyrılmıştır.

( “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”)

Not: Yılmaz Güney'in bilinmeyen, kayıp filmlerinden biri. Filmin büyük bir bolümü Mahmutbey (Bakırköy) yöresinde çekildi.


 Filmin temel öyküsü Dostoyevski'nin Suç ve Ceza adlı romanından uyarlandı. Almanya'da video kaseti çıkarılan film kayıptır. Ve filmin yapımcısı Levent Kıral, diğer bilgiler konusunda hiçbir şey hatırlamamaktadır. Bir kaynakta film, Sandık Cinayeti adıyla geçer (Ahmet Kahraman, Yılmaz Güney Efsanesi, Verso Yayıncılık, 1991

_______________________________________

“*” Agah Özgüç “Türk Filmleri Sözlüğü” 1. Cilt’te Yapım: Kent Film, olarak gözükmekte ise de, Özgüç’ün “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf:72 kitabında ise Yapım firmasının Gala prodüksiyon olduğu belirtilmektedir. Film Afişinin incelenmesinde, Film yapımının Gala, Yapımcının da Kent Filme ait olduğu görülmektedir. (y.ö)
 

HEPİMİZ KARDEŞİZ (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu, Bülent Oran
Foto Direktörü: Menasi Fimeridis
Yapım: Ülkü Film/Ülkü Erakalın -  Pesen Film/Nevzat Pesen


Kurgu: Özdemir Arıtan, Sanat Yönetmeni: Semih Sezeli, Negatif Kurgu: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihail Skarpedis, Işık Şefi: Ekrem Köksalan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu,


Oyuncular: Cüneyt Arkın (öğr.Ahmet), Hülya Koçyiğit (Elif), Tamer Yiğit (Murat), Aliye Rona (Nazlı Ana), Hasan Ceylan (Kara Yusuf), Semih Sezerli (Aşık Garip), Erdoğan Tünaş, Fatma Belgen, Necdet Tosun, Engin İnal, Oktay Aral


Konu: Köye bir ilkokul yaptıran şehirli bir öğretmenle, köy ağasından korkup, okulu yıkan adamın öyküsü.


Ödül:


 2. Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran)


► Aliye Rona “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu”


Jüri Üyeleri: Nejat Duru, Nurhan Nur, Sabahattin Ataker, Davut Ergün, Mehmet Dinler, Bn. Tolunay, Bn. Turgay, Dr. Burhanettin Onat.

HAZRETİ İBRAHİM (1964)


Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz
Görüntü Yönetmeni: Hayrettin Işık
Yapım: Tengiz Film/Asaf Tengiz


Oyuncular: Oktar Durukan, Safiye Filiz, Birsen Menekşeli, Senih Okran, Atıf Kaptan 

Konu: Hz. İbrahim’in yaşam öyküsü.

HAYATIMIN ERKEĞİ (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Haşim Turyan
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Müzik ve Beste: Yılmaz Can
Yapım: Haşmet Film


Oyuncular: Oktar Durukan, Ersun Kazançel, Faik Coşkun, Hülya Sertesen, Nuri İşgörenler, Rüya Şenol, Mithat Baran


Konu: Balıkçı köyünde geçen bir aşk öyküsü.

HAYAT KAVGASI ()1964)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Recep Ekicigil “*”
Kamera Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Artist Film/Recep Ekicigil


Oyuncular: Tamer Yiğit, Semra Sar, Pervin Par, Semih Sergen, Erol taş, Muhterem Nur, Sedef Türkay, Aliye Rona, Cenk Er, Sevim Emre

Konu: Büyük şehirde var olmak için mücadele eden bir aile dramının öyküsü.


FİLMİ İZLE : Hayat Kavgası
_______________________________

“*" Bazı kaynaklarda eserin Orhan Kemal’in “Borusunu Öttüren“ isimli oyunundan uyarlama olduğu belirtilmekte ise de romancımızın bu isimde bir eseri yoktur. Oyun çeviri bir eserdir. Orhan Kemal senaryo aşamasında katkıda bulunmuştur. Sonraki yıllarda bu oyun Nejat Uygur tarafından “Kodummu Oturturum” adıyla tiyatroda sergilenmiştir. (Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”, syf, 155

HALK ÇOCUĞU (1964)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Atıf Yılmaz, Bülent Oran “**”
Foto Direktörü Mustafa Yılmaz
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


1.Reji Asistanı: Feyzi Tuna, 3. Reji Asistanı: Şengün Gökçay,


Operatör Asistanı: Yılmaz Akay, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Set Amiri: Nuri İnal, Set Asistanları: Melih Esen, Montaj-Senkron: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Tanaş Petridis, Matipo: Recai Karataş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Ayhan IŞık, Fatma Girik, Sadettin Erbil, Birsen Menekşeli, Devlet Devrim, Bedia Muvahhit, Feyzi Tuna, Asım Nipton, Atıf Tuna, Handan Adalı, Ahmet Turgutlu, Memduh Alpar, Danyal Topatan, Savaş Tuğ, Faik Coşkun, Turan Aksoy, Zeki Tüney, Hayri Caner, Hakkı Haktan, Haluk Orçun, Nuri inal, Hüseyin Güler, Yavuz Karakaş, Nubar Kamçılı, Natuk Baytan, Hamdi Şarlıgil, Osman Türkoğlu, Faruk Panter, T.Fikret Uçak, Araksi Heba, Muammer Gözalan, Tunç Başaran, Halit Refiğ, Murat Tok, Zeki Sezer, Gülten Ceylan, Ahmet Koç, Taliha Saltı, ihsan Gedik


İZLE : Halk Çocukluğu
__________________________________________

“**” Clarence Budington Kelland’ın (1881-1964) hikayesinden, Robert Riskin’in (1897-1955) senaryosuyla, yönetmen Frank Capra’nın (1887-1991) 1936 yılında filme çektiği “Mr. Deeds Clarence Budington Kelland’ın (1881-1964) hikayesinden, Robert Riskin’in (1897-1955) senaryosuyla, yönetmen Frank Capra’nın (1887-1991) 1936 yılında filme çektiği “Mr. Deeds Goes to Town” isimli filminden uyarlama. Filmde; Gary Cooper (1901-1961), Jean Arthur (1900-1991), George Bancroft (1882-1956) başlıca rolleri oynamışlar. (kyn: IMDB)


19 Ekim 2015 Pazartesi

HALiME'DEN MEKTUP VAR (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Süha Doğan “*”
Görüntü Yönetmeni: Şevket Kıymaz
Yapım: Ünal Film / Ali Ünal


Oyuncular: Yılmaz Güney (Adanalı), Ahmet Mekin (Erzurumlu), Sevda Ferdağ (Halime), Turgut Özatay (İstanbullu), Zuhal Tan, Nurlan San, Kadir Savun, Senih Orkan, Hüseyin Baradan, Muharrem Gürses, Necdet Tosun, Özdemir Han, Ersun Kazançel, Nurlan San,


Konu: Kurtuluş Savaşı zaferle sona ermiştir. Aynı birlikte düşmana karşı omuz omuza çarpışan beş asker arkadaş terhis olurlar. Memleketlerine dönmeden önce son kez toplanırlar. Vedalaşacaklardır. Ne pahasına olursa olsun birbirlerini unutmayacaklardır. Vedalaşırken, kimin başı dara düşerse birbirlerine en kısa zamanda haber vermeye ve zor durumda olanın yardımına koşmaya söz verirler. Aradan yıllar geçer. Asker arkadaşlardan birinin başı derttedir. Üç serseri kızlarına göz koymuştur. Kasabayı haraca kesip kızlarını da rahatsız eden bu kötü adamlardan kurtulmak için, eski asker arkadaşlarını yardıma çağırmaktadır. Ne var ki, arkadaşları da kendisi gibi zamanla yaşlanmışlardır. Sonunda zor durumda olan arkadaşlarına yardım için, kendi yerlerine yetişkin oğullarını göndermeye karar verirler. Üç genç adam, Adanalı Erzurumlu ve İstanbullu yola çıkarlar. Dördüncü genç ise aslında, erkek gibi büyütülmüş bir kızdır. Oğlu olmayan baba, kızı Halime'yi erkek giysileriyle yardıma göndermiştir. Dört genç, çiftliği haraca kesip çevrede terör estirenserserilerle mücadele ederken Halime'nin kız olduğu ortaya çıkar. Halime, Erzurumlu gence sevdalanır. Çiftlik kötü adamlardan temizlendikten sonra Erzurumlu, Halime'yle, İstanbullu ve Adanalı da çiftlik sahibinin kızlarıyla (Nurlan San, Zuhal Tan) evlenirler. (“Agah Özgüç, “Bütün Filimleriyle Yılmaz Güney”)

______________________________

 “*” Alexandre Dumas'nın Orijinal adı “The Three Musketeers” “Üç Silahşörler” filminden uyarlama.

Not: Film, 1935 -2005 yılları arasında 30 dan fazla çeşitli ülke yapımcıları tarafından TV, Dizi ve sinema filmi olarak seyirciye aktarılmıştır. (www.imdb.com)

GÜZELLER KUMSALI (1964)

Yönetmen : Kemal İnci
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Sibel Film/Müfit İlkiz


Oyuncular: Ahmet Mekin, Nilüfer Aydan, Nebahat Çehre, Önder Somer, Nurhan Nur, Mümtaz Ener, Zuhal Tan, Nurlan San, Gülbin Eray, Füsun Kazançel, Özdemir Aydın,


Konu: Milyonluk mirasın varisini arayan avukatla iki güzel kızın öyküsü.

GÜZEL KADINLAR ÇETESİ (1964)

Senaryo ve Yönetmen : Şinasi Özonuk
Görüntü Yönetmeni: Vedat Akdikmen
Yapım: Hülya Film/Emin Demirtay


Oyuncular: Özkan Yılmaz, Muhterem Nur, Suzan Avcı, Hülya Demirtaşy, Sevim Emre, Atıf Kaptan, Semra Durmuş, Hüseyin Baradan, Atsel Tanju


Konu: Türlü nedenlerle kötü yola düşmüş kadınların toplum önündeki yerleri ve onların yaşamlarını konu alan dramatik anlatımı.

GÜNAH KADINLARI/Günah Kızları (1964)

Yönetmen: Kemal İnci
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Sibel Film / Müfit İlkiz


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Semra Sar, Sevda Ferdağ, Ahmet Tarık Tekçe, Aysel Tanju, Danyal Topatan, Ali Şen, Ulvi Uraz, Devlet Devrim, Ersun Kazançel


Konu: Ekonomik ve sosyal yapıları bozuk olan genç kızların fuhuş batağına sürüklenmesinin öyküsü.