Powered By Blogger

20 Ekim 2015 Salı

KADER KAPIYI ÇALDI (1964)

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Şevket Kıymaz
Yapım: Kadri Yurdatap, Nevzat Pesen
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Ar Direktör: Hüseyin Sarıkaya, Reji Asistanı, Montaj: Temel Gürsu, Kamera Asistanı: Tangör Toydemir, Prodüksiyon Asistanı: Öner Tanyer, Işıklar: Ekrem Köksalan, Set Amiri: Naci Saraç, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihal Skrapetis, Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Aziz Sarıkaya,


Oyuncular: Türkan Şoray (Leyla), Ekrem Bora (Murat), Muzaffer Tema (Necmi), Vahi Öz Hüseyin Baradan, Necdet Tosun, Gürel Ünlüsoy, Necdet Çağlar, Feridun Çölgeçen, Salih Karadeniz, Danyal Topa-tan, Yaşar Şener, Haydar Karaer, Fon Müzik: Fecri Ebcioğlu,


Konu: Yasak bir aşkın öyküsü...Yaşlı bir koca, genç güzel bir kadın ve yakışıklı bir adam.. Aşk ve ihtirasının işlendiği güzel bir film...Leyla; Arzular içinde yaşayan son derece güzel ve son derece güzel bir kadındı, Murat; ona aşkı ve erkekliği tattırdı. Karanlık korkulu bir gecede birbirlerinin oldular, Necmi; Hayatta en büyük kuvvetini kaybetmiş bir zavallıydı ve susmaya mecburdu,,Ve nihayet; Her insanın inanması gereken bir kaderi vardı. Onlar içinde öyle oldu sonunda “Kader Kapıyı Çaldı”

İSTİKBAL (1964)

Yönetmen: Avni Dilligil
Senaryo: Sabri Ünlüsaraç
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Sümer Film


Oyuncular: Efkan Efekan, Dinmez Er, Zerrin Arbaş, Avni Dilligil, Hüseyin Baradan, Sadettin Erbil


Konu: Çoban tarafından büyütülen biri kız diğeri erkek iki kimsesiz kardeşin dramatik öyküsü

İSTANBUL'UN KIZLARI (1964)

Yönetmen : Halit Refiğ
Senaryo: Bülent Oran, Halit Refiğ
Görüntü Yönetmeni : Mustafa Yılmaz
Yapım : Nil Ay Film/Halit Refiğ


Oyuncular: Cüneyt Arkın, Nilüfer Aydan, Sevda Ferdağ, Önder Somer, Selma Güneri, Suphi Kaner, Suphi Tekniker, Gürel Ünlüsoy, Memduh Ün, Rengin Arda, Hayati Hamzaoğlu, Meral Sayın, Devlet Devrim, Tülin Elgin, Suphi Dönmez, Tunç Oral,Cenk Er, Enver Dönmez, Handan Adalı, Ahmet Kostarika ( Turgutlu)


KONU: Hafta sonu tatili için bir grup genç küçük bir sahil kasabasına giderler. Gençlerden hoşlanmayan yöre halkı ve gençler arasında çatışma çıkar.

İSTANBUL SOKAKLARINDA (1964)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Vecdi Uygun (Ziya Pişirici’nin bir eserinden)

Operatör Fevzi Eryılmaz
Müzik: Metin Bükey
Yapım  Ozon Film / Necil Ozon


Film çekilişinde müessesimize müzaheret gösteren KOOL Kola-Koka “Kocataş Fabrikası’na Teşekkürler ederiz”. (Film jeneriğinden )

Dekorlar: Plato Sohban, Işıklar: Ender Işık Servisi : Şevkıet Yılmaz (Şef), Recep Köseoğlu, Ali Köseoğlu, M. Ali Otyam, Reji Asistanı: Ziya Pişirici, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Sonay Kanat, Makyaj: Zeki Alpan, Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuvar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Montaj,Senkron: Diamendi Filmeridis, Süleyman Karakaya, Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Jenerik: Refik  Onubil, 
(Yıldız Film Stüdyorunda Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Metin), Filiz Akın (Sevim), Turgut Özatay (Ahmet), Suzan Avcı (Leyla), Kostarika Ahmet (Ahmet Turgutlu) ”Cin Ai”, Nedret Güvenç (Zehra), Tunç Oral (Necdet), Faik Coşkun, Muzaffer Ye-nen, Zeki Çan, Mehmet Ali Akpınar, Nezih Soley, Niyazi Vanlı, Emin İçer, Nuri Özmeriç, Sevinç Sur, Küçük Yıldızlar: Taner Erhal, Nur Ermiş,


Konu: Bir arkadaşı yüzünden babasının servetini yiyip bitirdikten sonra yaşamı kendisine zehir eden bir erkeğin serüveni. Babasının sahibi olduğu Kola Fabrikasını kadın ve kumar düşkünlüğü nedeniyle batıran Metin yıllar sonra doğru yolu seçer. Tesadüfler neticesi eski sevgilisi Sevim'in babasının yanına şoför olarak girer. Onunla evlenerek, anne ve babasını bulur. Dilenciliğe kadar düşen babası acaba Metin'i affedebilecek midir?

İSTANBUL KALDIRIMLARI (1964)

Yönetmen: Metin Erksan
Senaryo: Metin Erksan, İbrahim Soydan, Hamdi Avcıoğlu ” *”
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Müzik: Rauf Tözüm
Müzik Yönetmeni: Zeki Müren,
Yapım: Birsel Film/Özdemir Birsel


Oyuncular: Zeki Müren, Belgin Doruk, Kadir Savun, Hüseyin Baradan, Semih Sezerli, Bedia Muvahhit, Avni Dilligil, Mürüvvet Seyfioğlu, Feridun Çölgeçen, Memduh Alpar, Muzaffer Yenen

KONU: Kendisine miras kalan Zeki, diğer mirascıları da tanımak ister. Zamanla mirasçıları tanıdıkça bu mirastan vazgeçip, almayacağını söyler, bu fikrine mirasçılardan hostes belginde katılır. Ama bu duruma mirasçılardan Bedia ve Feridun şiddetle karşı çıkarlar...Zeki’nin gariban arkadaşları Kadir, Hüseyin ve Semihte mirası almak isterler... Artık Zeki bir karar vermek zorundadır...


"İstanbul Kaldırımları", Birsel Film adına çekilen, Zeki Müren'li, şarkılı bir film denemesi olarak Metin Erksan sinemasında yerini almıştır. Zeki Müren'in Belgin Doruk ile başrolünü paylaştığı bu film, amcasından büyük bir miras kalan bir sokak şarkıcısının öyküsünü anlatır. Filmde Zeki Müren, İstanbul kaldırımlarında arkadaşlarıyla birlikte şarkı söyleyen ve şöhret olup sahnede yenilikler yapmayı hayal eden bir sokak şarkıcısıdır. Bir gün ABD'de ölen amcasından kendisine büyük bir miras kaldığını öğrenir. Kendisinin dışında dört varis daha vardır. Mirasın yarısı Zeki Müren'e, diğer yarısı da dört varise eşit şekilde bölüştürülecektir. Ancak tek şart vardır; eğer Zeki Müren miraası kabul etmezse hiç kimse payına düşen mirası alamayacaktır. Zeki Müren hazırlıksız yakalandığı bu yüklü mirası diğer varisleri tanımadan kabul edemeyeceğini söyler. Varislerden biri delidir. Payına düşen parayla kuşlara ada yaptırmak niyetindedir. İkinci varis kumarhane, üçüncü var is ise esrar alemlerine dalacak bir kulüp açma hayalleri kurar. Zeki Müren'e göre mirası tek hak eden kişi hostes olan genç akrabasıdır. Bu genç kadının asil tavrı, mirası almak için hiçbir çaba göstermemesi ve verilecek kararı etkilemek istemediğini belirtmesi Zeki Müren'in bu genç kadına karşı duygusal hisler beslemesine neden olur. Zeki Müren, paranın kötü amaçlarla kullanılmasına izin vermez ve kendine düşen parayı reddedip, bütün mirasın hayır işlerine harcanması konusunda avukatına tam yetki verir. “Metin Erksan Sineması, “Birsen Altıner, syf, 69 ”



__________________________________________

“*” Marc Gilbert Sauvajon’un senaryosunu yazdığı ve yönettiği 1950 yapımı “Ma Pomme” isimli Fransız filminden uyarlama. Başlıca rolleri, Maurice Chevalier, Sophia Desmarrets oynamışlardır

 

İSİMSİZ KAHRAMANLAR (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin “Alexandre Dumas’nın “Korsikalı Kardeşler” isimli romanından uyarlama
Operatör: Fethi Mürenler
Yapım: Ünal Film/Ali Ünal


Oyuncular: Fikret Hakan, Gülgün Ok, Turgut Özatay, Atıf Kaptan, Kadir Savun, Ersun Kazançel, Orhan Çubukçu, Bahri Özkan, Hasan Ceylan


Konu: İkinci dünya savaşında gösterilen kahramanlık öyküsü.

İKİ SENE MEKTEP TATİLİ (1964)

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz,
Senaryo: Safa Önal 

Kamera: Şevket Kıymaz
Yapım: And Film/Turgut Demirağ


Oyuncular: Oktar Durukan, Nebahat Çehre, Hasan Ceylan, Erdoğan Seren, Mehmet Şori,


İki Yıl Okul Tatili,” 1886-1887” (Deux ans de vacances) Ertesi sabah, limandan ayrılacak olan Sloughi yatının güvertesinde, yaşları 8 ile 14 arasında değişen ve yanlarında tek bir yetişkin dahi bulunmayan on beş çocuk vardır. Mürettebat son içkilerini yudumlamak için karaya çıktığında halatlar esrarengiz bir şekilde kopar ve Chairman yatılı okulunun öğrencisi olan bu çocuklar açık denize doğru sürüklenirler. Şiddetli fırtınanın etkisiyle Pasifik'in sularında kaybolan Sloughi'nin, ıssız bir adanın kör kayalıklarına vurup parçalanmasıyla çocuklar için uzun ve belirsiz tatil günleri başlar. Yanlarında cesaretlerinden başka bir şeyleri olmayan bu çocuklar, avlanmayı, tuzaklar hazırlamayı, hayvanları ehlileştirmeyi, barınak hazırlamayı öğrenmek zorundadırlar. Bir yandan da adanın açıklarından geçecek bir geminin umuduyla yaşamaya başlarlar. Ancak bu zorlu süreç, kişilik çatışmalarını ve gruplaşmaları da beraberinde getirerek, küçük koloninin bölünmesine neden olacaktır. Ta ki eli kanlı bir haydut çetesinin kayığı kumsala vurana dek... Issız adadaki zorunlu tatilleri, sadece hayatta kalabilmek için birbirlerine tutunmak zorunda olduklarını öğreten bir sınav süreci değildir artık, tehlikelerle de mücadele etmek zorundadırlar. (www.bibilgi.com/İki-Yıl-Okul-Tatili)


Bknz. Jules Verne www.biyografi.info/kisi/jules-verne

İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Cevat Okçugil
Görüntü yönetmeni: Nejat Okçugil
Yapım: Kuran Film


Oyuncular: Öztürk Serengil, Nermin Kuran, Önder Somer, Aysel Tanju, Tahiye Salem, Kemal Kan, Vasıf Okçugil, Zeki Can, Kemal Kuran, Fahri Sadedil, Yavuz Karkaş, Nuray Ayas


Konu: Aynı erkeğe aşık olan iki kız kardeşin aşkları

IZDIRAP ÇOCUKLARI (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Burhan Bolan “Fransız yazar Paul De Pour Celles’in bir romanından ”
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Bolan Film/Burhan Bolan


Oyuncular: Muhterem Nur, Turgut Özatay, Erol Taş, Hüseyin Peyda, Gülderen Ece, Mualla Sürer, Muazzez Arçay, Fuat İmer 


Konu: Anne ve babalarını kaybeden iki çoçuk kimsesiz kalır gidecek yerleri olmadığı için yağmurun altında bir yaşlı adam onları içeri alır fakat adamın karısı çok huysuzdur bir kadın çocuklardan birinin sesini beğenir ve onu ünlü bir şarkıcı yapar.

HOSTES HANIM (1964)

Yönetmen: Nizamettin Uludağ
Senaryo: Enis Olcayto
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Uludağ Film /  Ayla Kaya


Oyuncular: Yıldırım Önal, Ulvi Uraz, Nejat Çetinok, Renan Fosforğlu, Hayri Caner, Mustafa Dağhan, Eşref Vural, Ersun Kazançel, Uğur Kıvılcım, Mehdi kaya, Ferah Nur, İlhan Sarı, Nezihe Güler


Not: Devlet Tiyatrosu Sanatçıcı Yıldırım Önal (1931-1982) bu filmle sinemaya geçmiş ve ilk rolünü almıştır.


Konu: Şehirlearası bir otobüsün hostesliğini yapan genç bir kızın başından geçen olayların öyküsü.

HİZMETÇİ DEDİĞİN BÖYLE OLUR (1964)

Senaryo ve Yönetmen:Nejat Saydam
Operatör: Melih Seresen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Rejisör Asistanı: Zeki Dinçsoy, Prodüksiyon Asistanı: Güngör , Operatör Asistanı: Tosun Bayrı, Teknik Ekip: Mustafa Köyük, Hikmet Türk, Hüseyin Demirayak, Dekorlar: Basri Büyükcan, Bilal Uysal, Işıklar : Fehmi Eryılmaz, Ahmet Ateş, Aksesuar: Nazım Akbulut, Laboratuvar: Mihal İskarpetis, Rcaai Karataşa, Erkal Taner, Montaj: Özdemir Arıtan, Negatif Montaj: Ali Berkan, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu,

Oyuncular: Orhan Günşiray, Fatma Girik, Sevda Ferdağ, Bedia Muvahhit, Hulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Reha Yurdakul, Gönül Bayhan, Feridun Çölgeçen, Ali Şen, Muammer Gözalan, İsmail Varol, İhsan Gürkan, Hidayet Pelit, Ayhan Altunç, Necdet Yakın, Özdemir Aydın, Baykal Açmazlale (Kent), Memduh Alpar, Nezihe Gücer, Jale Öz, Reha Kral, Meral Kurtuluş, Şener Şen, Zeki Dinçay, Ahmet Turgutlu, Reşit Çıldam, Sabahat Işık, Nermin Özses


Konu: Şoför Bülent (O. GÜnşiray) ile hizmetçilik yapan Zeynep (F.Girik) evlenirler ama kendilerine göre doğru dürüst bir iş bulamazlar. Bir gün Zeynep Bülent'e haber ver-meden bir köşkte iş bulur. Zeynep'in çalıştığı köşkün sahibesi Bedia hanım (B.Muvahhit) taş kalpli bir kadındır. Kocası Hulusi beyse (H.Kentmen) yaşIı bir çapkındır. Daha ilk günden Zeynep'i gözüne kestirmiştir. Zeynep sataşmalar daha fazla dayanamaz ve işten ayrılır. Bu arada Bülent kendisine haber vermeden çalıştığı için Zeynep'in kendisini aldattığını düşünerek onu terk eder. Bu arada polis Zeynep'e tesadüfen gizli bir görev verir. Ondan uluslararası bır casusluk şebekesinin yaşadığı köşke hizmetçi olarak girmesini ve bilgi sağlamasını isterler. Zeynep, saf bir köylü kızı gibi girdiği bu köşkten önemli bilgileri polise ulaştırır. Bu arada bir süredir görmediği eşi Bülent'de bu köşke bahçıvan olarak girer. Bülent'de polisle çalışmakta ve Zeynep'e yardım etmektedir. Karı koca önemli bir casusluk şebekesini el birliği ile çökertecektir.(“Burçak Evren, “İki Ün’lü kadın Fatma Girik”)


Filmi İzle: Hizmetçi Dediğin 
 

HIZLI YAŞAYANLAR (1964)

Yönetmen: Nevzat Pesen
Senaryo: Safa Önal (İlhan Engin'in bir eserinden)
Kamera: Kriton İlyadis
Kamera Asistanı Nedim Akanlar
Yapım : Pesen Film / Nevzat Pesen


Oyuncular: Ayhan Işık (Orhan), Pervin Par (Fatma), Ekrem Bora (İnce Salih), Kadir Savun (Kriko Kadir), Turgut Özatay (Kara Cemil), Diclehan Baban (Suzan), Asım Nipton (Musytafa Daytı), Eşref Vural (Cemal),Nezihe Güler (Ayşe), Sadi Mutlu (Ömer), Faikn Coşkun (Lokantacı), Mahmure Handan, Orhan Çoban, Hasan Ceylan, Hüseyin Zan, Bülben Uz, Muzaffer Yenen


Konu: Gecenin karanlığını Anadolu’ya götürdükleri ‘gazete ışığı’ ile aydınlatan Babıâli şoförlerinin öyküsü..


1960’ların ilk yılları.. Ulusal gazetelerin İstanbul’da basılıp, kıyasıya bir yarış içinde diğer illere gönderildiği ve birçok yerdeki okuyucuya günler sonra ulaşabildiği yıllar. Bu koşuşturma sırasında meydana gelen kazalarda ölen ve Mustafa Dayı’nın “Şimdi hepsini toplasan bir mezarlık olur” dediği şoförlere adanan bu film Kuğu Gölü Balesi’ndeki ‘Kuğuların Dansı’ müziği ile başlıyor.


Orhan 12 yıllık şoför. İlk zamanlar kamyonlarda muavinlik sonra taksi şoförlüğü yapmış. Çok zamandır da boşta. “Bir anam bir de hasta (kız) kardeşim var. Taksicilikle bakamadım onlara.” İş için başvurduğu Yeni Sabah Gazetesi’nin Müdürü şunları söylüyor “Seni gözüm tuttu. Bu işte çok para var. Fakat her an kelle koltukta gideceksin.. Gazeteleri yükleyip 5 saatte Ankara’da olacaksın. Başka gazetelerin arabaları seni geçerlerse önce parandan kesilir, sonraişinden olursun.” Orhan işe başlar. Garaj sorumlusu Mustafa Dayı işin zorluklarını anlatıp onu diğer gazetelerin şoförleri ile tanıştırır.


Kara Cemil.. Milliyet Gazetesi’nin sürücüsü. “Hızlı şofördür. Yolu kimseye kaptırmaz.” Adapazarı ve Ankara’ya herkesten önce ulaşarak, kendi aralarında oynadıkları bahsi hep o kazanır. Bir barda çalışan Suzan’a tutkun. “Bizimkine para yetiştiremiyorum. Ne kazansam öğütüyor. Mecburen avanta kolluyorum.”


İnce Salih.. Tercüman Gazetesi’nin Desoto kamyonetini kullanıyor. “İnce deyince çabuk kırılır kopar zannetme. Ayağını gaz pedalına yapıştırdı mı kriko ile kaldıramazsın.. Derdi imanı evlenmektir. Kimsesi yoktur. Kazandığı para ile eşya alır. Bir ev tutmuş, gören parmak ısırıyormuş.” Salih, Bolu Dağı’ndaki Türk Petrol benzin istasyonunun sahibi Cemal’in güzel kızı Fatma’yı karşılıksız olarak seviyor. Genç kızla gruba sonradan katılan Orhan’ın birbirlerini sevmeleri ile ümitsizliğe düşer ve filmin sonunda ‘ecelin üstüne araba sürerek’ aralarından çekilir.


Kriko Kadir.. Ekspres Postası’na ait Fargo’nun yarışta hep sonuncu olan şoförü. Trafik kazasında sakat kalan abisinin ailesine bakabilmek için çok sevdiği sözlüsünü terk etmek zorunda kalmış.( Murat Çelenligil – Sinematürk Internet veri tabanı)

HIZLI OSMAN (1964)

Yönetmen: Hasan Kazankaya
Kamera: Vedat Akdikmen
Yapım: Divan Film / Selahattin yazgan


Oyuncular: Ekrem Bora, Sevda Ferdağ, Tanju Gürsu, Gülbin Eray, Vahi Öz, Mümtaz Ener, Talat Gözbak, Fatma Bilgen, Tülin Elgin, Atıf Kaptan


Konu: Düzenlenmesinde çeşitli hilelere başvurulan bir

HIZIR DEDE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden“*”
Kamera: Kenan Kurt
Fon Müzikleri: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / nOsman F. Seden


Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu; Montaj: Arif Özalp, Taner Oğuz; Negatif Montaj: Alî S. Berkan; Laboratuvar: Mihail Skarpedis; Dekor: Saim Nahit Bilge; Işıklar: Necati İltaç; Set Amiri: Hasan Nurdan; Yön. Asist.: Orhan Aykanat; Kamera Asist.: Kenan Davutoğlu; Şarkılar: Ajda Pekkan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prod. Amiri: Yüksel Tanık,
(Kemal Film Platosu'nda Çevrilmiştir, Acar Film Stüdyosu'nda Hazırlanmıştır)


Oyuncular: Ayhan Işık (Hızır Dede/Orhan), Ajda Pekkan (Leyla), Sadri Alışık (Samim), Sevda Ferdağ (Belma), Süleyman Turan (Süleyman), Öztürk Serengil (Tayfur), Kadir Savun (Kadir), Vahi Öz, Nur İnsel, Mürvet Sim, Nubar Terziyan, Mehmet Ali Akpınar, Orhan Aykanat, Hulusi Kentmen,



Konu: Orhan (Ayhan Işık) dara düşmüş insanlara yardım eden ancak gerçek kimliğini belli etmeyen biridir. Bu görevi babasından devralmıştır. Leyla (Ajda Pekkan )ise kimsesiz olarak büyümüş Hızır dede tarafından okutulmuş bir genç kızdır.

Leyla Hızır dede’nin hiç yüzünü görmemiş Sadece mektupla iletişim kurmuştur. Sekreter olarak bir şirkette çalışan Leyla’ya şirketin sahibinin oğulları Samim (Sadri Alışık), Tayfur (Öztürk Serengil), Süleyman (Süleyman Turan), aşıktır ve onunla evlenmek istemektedirler. Leyla’nın çalıştığı şirket mali bir dar boğaza girer. Şirketin sahibi (Vahi öz), borç para aramaya başlar ve devreye Hızır dede girer ve olaylar gelişerek devam eder.


Filmi İzle: Hızır Dede
___________________________

“*” Henry Ephron ve Phobe Ephron’un birlikte yazdıkları senaryodan Jean Negulesco’nun yönetmenliğini yaptığı ve 5 Mayıs 1955 tari-hinde gösterime giren “Daddy Long Legs” isimli müzikal oyunundan uyarlama. Filmde Başlıca rolleri Fred Astaire (1899-1987), Leslie Caron (1931), Terry Moore (1929) VE Thelma Ritter (1905-1969) oynamışlardır. (Kyn: IMD)

 

HERGÜN ÖLMEKTENSE (1964)

Yönetmen: Ferit Ceylan,
Senaryo: Yılmaz Güney
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal,
Yapım: Kent Film / Levent Kral “*”


Oyuncular: Yılmaz Güney, Pervin Par, Levent Kıral, Muazzez Arçay, Tahiye Salem, Ferit Ceylan, Yücel Uçanoğlu 


1964 yılında siyah-beyaz olarak çekilmiş bir Gala Prodüksiyon (Levent Kıral) yapımı.


Öyküsü: Fakir bir genç olan Bekir (Yılmaz Güney), Adana'dan yola çıkıp büyük hayallerle İstanbul'a gelir. Amacı bu büyük kentte bir iş bulup hayatını düzene sokmaktır. Kentte bir süre aç susuz dolaşırken, bir kebapçıda tanıştığı semt kabadayısıyla (Levent Kıral) arkadaş olur. Bekir, kentin kenar mahallelerinden birinde bulduğu tek odalı eve yerleşir. Aynı mahallede oturan genç bir kızla (Pervin Par) tanışır ve aralarında duygusal bir ilişki kurulur. Oysa Güney'in bu isimle bir filmi yoktur. Yoksul bir yaşam süren genç kızın annesi, tefecilik yapan bir kadının (Muazzez Arçay) yanında hizmetçi olarak çalışmaktadır. Tefeci kadının, oğlundan (Ferit Ceylan) başka kimsesi yoktur. Serseri ruhlu oğlu, tehditle para sızdırmaktadır annesinden. Bütün çabalarına karşılık kentte iş bulamayan Bekir, kebapçıda tanıştığı gençle karşılaşır. Kabadayı genç, tefeci kadını soyması için Bekir'in aklını çeler ve birlikte soygun gününü saptarlar.
Uygun bir günde tefeci kadının evine girdiklerinde, ortalığı didik didik aramalarına karşılık bir şey bulamazlar. Oğlunun şerrinden korkan yaşlı tefeci kadın, bir gün önce paralarını ve mücevherlerini saklaması için hizmetçisine teslim etmiştir, Birkaç gün sonra polis, tefeci kadının cesedini bulur. Kadını, şamdanla kafasına vurup öldürmüşlerdir. Mücevher ve paralar saklandığı yerde bu-lununca hizmetçi, katil zanlısı olarak tutuklanır.


Cinayet masasından bir komiser (Yücel Uçanoğlu), Bekir'den de şüphelenmektedir. Tahkikat sonucu durum anlaşılır. Tefeci kadını öldüren, serseri oğludur. Hizmetçi serbest bırakılır. Tefeci kadının serseri oğlu, polise teslim olur. Bekir, arkadaş uğruna yanlış bir yola sapmak üzereyken kıl payı bir beladan sıyrılmıştır.

( “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”)

Not: Yılmaz Güney'in bilinmeyen, kayıp filmlerinden biri. Filmin büyük bir bolümü Mahmutbey (Bakırköy) yöresinde çekildi.


 Filmin temel öyküsü Dostoyevski'nin Suç ve Ceza adlı romanından uyarlandı. Almanya'da video kaseti çıkarılan film kayıptır. Ve filmin yapımcısı Levent Kıral, diğer bilgiler konusunda hiçbir şey hatırlamamaktadır. Bir kaynakta film, Sandık Cinayeti adıyla geçer (Ahmet Kahraman, Yılmaz Güney Efsanesi, Verso Yayıncılık, 1991

_______________________________________

“*” Agah Özgüç “Türk Filmleri Sözlüğü” 1. Cilt’te Yapım: Kent Film, olarak gözükmekte ise de, Özgüç’ün “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf:72 kitabında ise Yapım firmasının Gala prodüksiyon olduğu belirtilmektedir. Film Afişinin incelenmesinde, Film yapımının Gala, Yapımcının da Kent Filme ait olduğu görülmektedir. (y.ö)