Powered By Blogger

22 Ekim 2015 Perşembe

KELEBEKLER ÇİFT UÇAR (1964)

Yönetmen: Tarık Dursun K.
Senaryo: Orhan Hançerlioğlu
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Uludağ Film / Ayla Kaya


Oyuncular: Ahmet Mekin, Ayla Kaya, Sadri Alışık, Sevda Ferdağ, Hayri Caner, Hüseyin Baradan, Vahi Öz, Ferah Nur, Eşref Vural, Ersun Kazançel, Asım Nipton


Konu: ile ilgili olarak bir kaynağa rastlana-mamıştır

21 Ekim 2015 Çarşamba

KAYNANA ZIRILTISI (1964)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Yapım: Anıt Film/Özden Çelik


Reji Asistanı: Suna Artun, Kamera Asistanı: Taner Öz, Erhan Canan, Müzik: Metin Bükey, Montaj: Taner Oğuz, Senkron: Arif Özalp, Negatif Montaj: Ali Berkman, Laboratuvar: Mihal Skarpides, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Işık: Fehmi Eryılmaz, Set Amiri: Murad Serenli, Set Yard: Kadir Sönmez, İlhan Benliler, Prodüksiyon Menejeri: Melih Üstüngör, Prodüktör: Özden Çelik, Tanju Gürsu (Acar Film Stüdyosunda Seslendirilmiştir)


Oyuncular: Tanju Gürsu (Tekin), Özden Çelik (Ahmet), Ajda Pekkan (Fatma), Aysel Tanju (Hülya), Ahmet Tarık Tekçe (Tekin’in babası), Bedia Muvahhit (Bedia), Feridun Çölgeçen (Haşmet), Zuhal Tan, Necdet Tosun (Uşak), Bedros Çiçekyan, Alaattin Altıok, Namık Karakılıç, Hüseyin Zan (Remzi), 


Konu: Kaynana gelin çatışmasını konu alan bir film.

KAVGA VAR (1964)

“Üzme tatlı Canını”

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Suavi Sualp
Kamera: Özdemir Öğüt
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Duru Film/Naci Duru


Oyuncular: İzzet Günay, Hülya Koçyiğit, Feridun Çölgeçen, Necip Tekçe, Erol taş, Asım Nipton, Ali Şen, Ersun Kazançel, Reşit Çıldam, Tolga Tigin


Konu: Güzellik yarışmalarının içyüzü ve iffetini korumaya çalışan kızların öyküsü.

KATİLİN KIZI (1964)

Yönetmen:Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Necati İItaç
Müzik: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden


Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu; Fon Müzikleri: Fecri Ebcioğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prodüksiyon Amiri: Yüksel Tanık;(Kemal Film Platosu'nda Hazırlanmış, Acar Film Stüdyosu'nda Seslendirilmiş, Kemal Film Platosunda çekilmiştir).


Oyuncular: Ayhan Işık (Şoför Ayhan), Hülya Koçyiğit (Gül), Hulusi Kentmen (Hulusi), Serpil Gül (Oya’nın annesi Ayten), Senih Orkan (Necmi), Kadir Savun (yarımbardak Süleyman), Sadettin Erbil (Hilmi Koray), Nubar Terziyan (Rüknettin), Muammer Gözalan (Doktor), Muzaffer Yenen (Doktor), Hüseyin Güler (Komiser), Ergül Buharalı, Talia Saltı (Komşu), Ahmet Koç (Polis), Süheyl Eğriboz (Komşu), Ali Seyhan (Necmi’nin adamı), Recep Şen, Ergül Buharalı, Hüseyin Salıcı (Hakim), Afif Yesari, Çocuk Yıldız: Parla Şenol (Oya), Orhan Murat Arıburnu (Avukat)


Konu: Kızı Ayten öldükten sonra babası Hulusi Bey torunu Oya'yı babası şoför Ayhan'ın elinden alabilmek için dava açar. Ancak mahkeme çocuğu ona vermez. Gül, amcasının bu yaptıklarına bir mana veremez. Zaman zaman Oya'nın evine gelerek ev işlerine yardımcı olur. Gül’ün nişanlısı Hilmi, kumara düşkün biridir ve Gül ile amcasının servetini ele geçirmek için nişanlanmıştır. Hulusi Bey'in sonunda davadan vazgeçmesine ise çok kızar. Zaten amacı, küçük kızı kullanarak mirasa konmaktır Ayhan’a tuzak kurar. Hulusi Bey'i vurarak suçu Ayhan'ın üzerine atar. Gül polisin ona inanmayacağını ve saklanmasını söyler. Oya'nın arkadaşlarından biri o gece katilin arabasını ve adamı gördüğünü söyler. Çocuklar arabayı arar ve bulurlar. Gül' e haber verirler. Bu Hilmi'nin arabasıdır. Polise bildirirler. Hilmi, Gül'ü silahla tehdit ederek Ayhan'ın saklandığı yeri öğrenir çatışırlar. Hilmi kaçar. Ancak çocuklar onun arabasının bagajına saklanmışlardır. Çocuklar, kendilerini rehin alan Hilmi’nin elinden kurtulurlar, Oya da babasına kavuşarak mutluluğa kavuşur.

KARDEŞ KANI (1964)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Vecdi Uygun
Eser: Kenan Güçtümur
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Bosfor Film / Vural Erman


Oyuncular: Ahmet Mekin (Kâzım), Filiz Akın (Nesrin), Semih Sergen (Tahsin), Suzan Avcı, Eşref Vural, Nusret Özkaya, Sunay Sun, Zeki Çan, Kazım Kartal


Konu: Tahsin (Semih Sergen) ile Kazım (Ahmet Mekin) tamirci Kamil Bey'in yetişkin iki oğludur. iki kardeş karakter olarak birbir-lerine hiç benzemezler. Kazım ne denli iyi yürekli, dürüst bir insansa, kardeşi Tahsin ise bir o kadar serseri ve sorumsuzdur. Bunun için aralarında kavga hiç eksik olmaz. Tahsin mahallenin en güzel kızı Nesrin'e (Filiz Akın) aşıktır, ama Nesrin'in ağabeyi Kazım'ı sever. Kazım uzun süredir beklediği polis kolejine kabul edilerek okumak için Ankara'ya gidince Tahsin'in Nesrin'in peşine düşer. Ve bir mektup hilesi yaparak genç kızı tuzağa düşürür. Genç kız da babasının diretmesiyle Tahsin'le nişanlanmak zorunda kalır. Kazım'ın koleji bitirip polis olarak İstanbul'a dönmesi gerçeği ortaya çıkarır ve genç kızın gönlünü kazanarak onunla evlenir. Nesrin'in ağabeyi ile evlenmesini bir türlü hazmedemeyen Tahsin evi terk ederek kirli işlere bulaşır. Sonunda polis olan kardeşle, kötü yolu seçip eroin kaçakçılığı yapan kardeş karşı karşıya gelir. Ama her şey için artık çok geçtir. (Burçak Evren, "Filiz Akın", Dünya KİV Yayınları, 20010)

KARANLIKTA UYANANLAR (1964)

Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Vedat Türkali
Foto Direktörü Turgut Ören, Mahmut Demir
Müzik: Nedim V. Otyam
Yapım : Filmo Ltd. Şti. / Beklan Algan


Reji Asistanı: Nuri Alpan, Kamera Asistanı: Kaya Ören, Taci Sertaç, Işıklar: Özkaya Işık Servisi, Prodüksiyon Amiri: Abdullah Ataç, Prodüksiyon Asistanı: Muzaffer Hiçdurmaz, Set Elemanları: Ali, Özügül, Erol Karaşiray, Mustafa Oğuz, Sesleri Çeken: Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent, Laboratuvar: İbrahim Üstün, Hüseyin İnci, Negatif Montaj: Ender Teker, Fehmi Acar, Matipo: Şeref Mehtap, Prodüktör: Lütfi Ö. Akad, (Lale Film Stüdyosunda hazırlanıp seslendirilmiştir.)


Oyuncular: Fikret Hakan, Ayla Algan, Beklan Algan, Kenan Pars, Tülin Elgin, Tolga Tigin, Mümtaz Ener, Ersun Kazançel, Sedat Demir, Arif Eriş, Abdullah Ataç, Atıf Tuna, Mustafa Orçuner, Oğuz Aral, Emire Erman, Naci Saraç, Memduh Alpar, Muammer Gözalan, Hakkı Haktan, Nezihe Güler, Hüseyin Kutman, Mehmet Coner, Osman Türkoğlu


KONU: Boya fabrikasında çalışan emekçilerle, babasının ölümünden sonra işin başına geçip, emekçilerden yana olan bir genç işverenin öyküsü. İlk işçi hareketi ve grev filmi denemesi olan bu film, sansür tarafından yasaklanmış, daha sonraları gösterimine izin verilmiştir. Aynı zamanda Antalya Film Festivalinde en iyi 3. Film, Senaryo ve Müzik ödüllerini almıştır.


" Türk sinemasında grev, sendika ve emekçi sorunlarını ilk kez ele alan bir film. İşçi üzerine kurulu sömürü mekanizmasından yola çıkarak, ülkenin dışa bağımlılığına kadar birçok sorunlara değinir. Dört kez sansür tarafından yasaklanan bu film, Dışişleri Bakanlığı’nın müdahalesi ile gösterime girebilmiştir.


Ancak bu sefer sansür kurulu başka bir bahane bulacaktır. Gönderilen senaryo da senaryocu olarak Vedat Türkali’nin adı yazılı değildi. Fakat filmde adı yazılıydı. Denetleme kurulu, yasadaki bir maddeyi ileri sürerek, “senaryoda olmayan şeyleri koyamazsın” diye diretince, yapımcı da filmin jeneriğinden Vedat  Türkali’nin ismini çıkararak, Ertrem Göreç’in ismini eklemiştir. “Artun Yeres “Sakıncalı 100 film”


ÖDÜL:


 2. Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran 1965)


► En Başarılı 3. Film,
► Vedat Türkali, “En başarılı senaryocu”
► Nedim Otyam “en başarılı müzik”
► Ses Mecmuasının 1965 yılında yaptığı araştırmada;
► En iyi beş filmden birincisi


As Dergisinin sinema yazarları arasında düzenlediği araştırmada;


►1965-1969 döneminin en iyi on filmi içinde 10. Sırada yer aldı.


Jüri Üyeleri: Nejat Duru, Nurhan Nur, Sabahattin Ataker, Davut Ergün, Mehmet Dinler, Bn. Tolunay, Bn. Turgay, Dr. Burhanettin Onat.

 

KARA ŞAHİN “*” (1964)

Yönetmen: Nuri Akıncı
Senaryo: Azize Ar
Görüintü Yönetmen: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri SAkıncı


Kurgu: Diamendi Filmeridis, Kamera Asistanı: Mustafa Akergül, Güngör Tetiker, Laboratuvar: Süleyman Koyuncu, Cemil Orhon, Ertunç Bülbül, Bayram Güzel, Uğur Süleyman, Ses Kayıt: Marko Buduris, Senkron: Oral Öztürk, Süleyman Karakaya, (Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Yılmaz Güney (Kara Şahin), Semra Sar (Ayşe), Ahmet Tarık Tekçe (Mahmut), Hüseyin Baradan (Ahmet), AliŞen (Recep Ağa), Nurlan San (Zeynep), Zuhal Tan (Melek), Necdet Tosun, Barbaros Erbesler, Müşerref Birsen, Nevzat Kığı, Ali Küçük, Suzan Uçaner, Mustafa Alev, Ahmet Sert, Güngör Tetiker,


Konu: Kara Şahin (Yılmaz Güney), zor durumda kalan köylülerin kurtarıcısı olarak çevresinde ün yapan esrarengiz bir adamdır. Başındaki kara şapkasıyla, yüzünü gizlediği siyah eşarbıyla, belindeki silahı ve atıyla köylülerin yardımına hızır gibi yetişir. Bu karalara bürünmüş adam kimdir, bilinmez. Yine atıyla dolaşırken yolunun üzerinde rastladığı köylüleri soyguncuların elinden kurtarır.
Köyün zenginlerinden Recep Ağa (Ali Şen), karısı öldükten sonra oğlu Ahmet (Hüseyin Baradan), aşçısı, uşağı, hizmetçileri ve kâh-yası Mahmut'la (Ahmet Tarık Tekçe) birlikte yaşamını sürdürmektedir. Çiftliğin bir de geri zekâlı aptal Memo'su (Yılmaz Güney) vardır. Bir köşede saz çalıp türkü söyler, şaklabanlık yapar.


Yaşlı Recep Ağa, gönlünü kâhya Mahmut'un kızı Zeynep'e (Nurlan San) kaptırmıştır. Oysa Zeynep, Hasan Ağa'nm oğlu Murat'la (Barbaros Erbesler) gizli gizli buluşmakta ve birbirlerini sevmektedirler. Ahmet, babası Recep Ağa'dan şikayetçidir. Verdiği harçlıkları az bulmaktadır. Bir de çiftliğin gelini olma hayalleriyle yaşayan belalısı Melek (Zuhal Tan) vardır başında. Ani bir sürpriz yapıp İstanbul'dan gelen nişanlısı Melek serbest bir kızdır. Bikinisiyle göle girer.


Bu arada Recep Ağa, üniversitede okuyan kızı Ayşe'den haber alır. İstanbul'dan yola çıkan Ayşe, yaz tatilini babasının çiftliğinde geçirecektir. Çiftlik yakınlarında Ayşe (Semra Sar), esrarengiz atlıyla tanışır. Birden ilgisini çektiği genç adam Kara Şahin'dir. Ayşe'nin köye gelişiyle, ağabeyi Ahmet ve Mahmut Kâhya kafa kafaya vererek aralarında anlaşırlar. Aralarından su sızmayan ve daha önce de adları bir cinayet olayına karışan bu ikili, yaptıkları plana göre Ayşe'yi Hasan Ağa'nın oğlu Murat'la evlendireceklerdir. Bunun için önce Recep Ağa'yı ikna ederler. Bir çifte düğün gerçekleştirmek için Mahmut da ağanın Zeynep'e olan maz Atadeniz yönetmiştir.


Zaafını bildiğinden kızını ona vermeye hazırdır. Köyün aptalı Memo ise, bütün olan biteni renk vermeden gizlice izlemektedir. Gözü kulağı çiftliktedir. Ayşe'yle de arkadaş olmuşlardır. Kimse kimsenin farkında değildir.
Kâhya Mahmut, kızı Zeynep'ten ilişkisini kesmesi için adamlarını gönderip Murat'ın üzerine saldırtır. Yine Kara Şahin yetişip onu kurtarır. Ayşe, Murat'la evlenmeye karşıdır. Murat da aynı tepkiyi gösterir. Çünkü o Zeynep'i sevmektedir. Ayşe de gönlünü Kara Şahin'e kaptırmıştır. Ahmet'le Kâhya Mahmut da boş durmazlar. Ayşe'yi Murat'la evlenmeden önce, adamlarını kaçırtırlar. Amaçları Recep Ağa'dan yüklü bir para koparmaktır. Ağa, kızını kurtarmak için istenilen fidyeyi göze almıştır. Parayı, buluşma yerine gidip teslim etmek üzere yola çıktı-ğında tuzağa düşürülür. Paraları, kâhyanın gönderdiği adamlara çaldırtır. Kara Şahin, Recep Ağa'yı yerlerde kıvranırken bulur. Ardından Ayşe'yi kaçıranların izini bulup kızı kurtarır.


Ayşe çaresizdir. Babası ve ağabeyinin bas-kıları sonucu Murat'la evlenmeyi kabullenmiştir. Ancak düğün sırasında tüm köy halkı birden şok geçirecektir. Murat, Ayşe'nin duvağını açtığında gelinliğin altından başkası çıkar. Bu, Ayşe değil, çiftliğin garibanlarından Tüysüz'dür (Nevzat Kığı). Ortalık karışırken çiftlik polisler ve Kara Şahin tarafından sarılır. Kara Şahin, yüzünü gizleyen eşarbı açınca ikinci bir şok yaşanır. Karalara bürünen o esrarengiz atlı, çiftliğin aptalı Memo'dur. Gerçek kimliğiyle de bir süre önce kâhya Mahmut'la Ahmet'in öldürdüğü Hacı Ömer'in oğlu komiser Şahin'dir. Komiser Şahin, babasının katillerini bulmak için aptal Memo ve Kara Şahin kılığında köye dönmüştür. Komiser Şahin'in emriyle kâhya Mahmut ve Recep Ağa'nm oğlu Ahmet tutuklanır. Ayşe de şaşkındır, Şahin'in kollarına atılır. “Agâh Özgüç, “Bütün Filmle-riyle Yılmaz Güney” syf, 64”

____________________________________

“*” Rouben Mamoulian’in 1940 yılında yönet-menliğini yaptığı “The Mark of Zorro” (Zorro’nun İşareti” isimli filminden uyarlama. Başlıca roller: Tyrone Power, Linda Darnell, Gale Sondergaard .

KARA MEMED (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Tunç Başaran
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Artist Film / Recep Ekicigil


Oyuncular: Tanju Gürsu, Ekrem Bora, Pervin Par, Cenk Er, Devlet Devrim, Mehmet Ali Akpınar, Semiramis Pekkan


Konu: Karısını öldüren ve istanbul’a kaçan katillerin izini sürerek intikam alan bir kocanın öyküsü.

KARA DAĞLI EFE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı


Oyuncular: Tanju Gürsu, Serpil Gül, Muharrem Gürses, Özkan Yılmaz


Konu: Babasını öldüren zaptiye kumandanı-nın intikam için kızını kaçıran bir eşkiyanın öyküsü

KANUN KARŞISINDA (1964)

Yönetmen:Memduh Ün
Senaryo: Safa Önal “İngiliz romancı James Hadley Chase’nin (1906-1985) bir eserinden uyarlama”

Kamera: Mustafa Yılmaz
Müzik:Fecri Ebcioğlu
Yapım:Uğur Film / Memduh Ün (Turhan Ün),


Kurgu: Ali Berkan, Reji Yardımcıları: Şengül Gök, Tunç Başaran, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu,
(Acar Film Stüd-yolarında hazırlanmıştır)


Oyuncular: Fatma Girik (Semra), Ayhan Işık (Selim), Elif Türkan (Leyla), Önder Somer (Burhan), Reha Yurdakul (Rüstem), Hayati Hamzaoğlu (Vehbi), Atıf Tuna, Hasan Ceylan ((Rıfat), Ahmet Turgutlu (Garson), Orhan Çoban, Müfit İlkiz, Asım Nipton (Doktor), Nubar Kamçılı (Komiser), Hüseyin Zan, Necip Tekçe, Haydar Karaer (Manyak Nuri), Mehmet Ali Akpınar


Konu: Selim (A. lşık), Rüstem'in (R.Yurdakul) barında çalışan üniversite terk bir gençtir. Bir gece bara öldürülmek korkusuyla dolu Leyla (E. Türkan) adında bir kadın gelir. Leyla, sabıkalı sevgilisi Vehbi (H. Hamzaoğlu) tarafından öldürülmek istenmektedir. Selim, Rüstem'in tüm itirazlarına rağmen onun hayatını kurtarır. Leyla uyuşturucu müptelası bir kadındır ve sürekli paraya ihtiyacı vardır. Bir gece Selim'e barın kasasını soymasını söyler. Selim buna karşı çıkınca onun tabancasıyla bir polisin ölümüne sebep olur ve kaçar. Polis tüm aramalarına rağmen ne tabancayı ne de Leyla'yı bulabilir. Olay öylece kapanır. Aradan 6 yıl geçer. Murat terk ettiği üniversiteye geri dönmüş ve mimar olarak mezun olmuş-tur, Arkadaşı Burhan (Ö. Somer) ile ortaklaşa bir mimarlık bürosu açmış ve bir tesadüfle tanıştığı Burhan'ın kız kardeşi Semra (F. Girik) ile evlenmiştir. Selim'in mutlu günleri Leyla'nın yeniden ortaya çıkmasıyla sonaerer. Çünkü Leyla'nın elinde işlenen cinayetin Selim'e ait olan ve üzerinde onun parmak izlerinin yer aldığı tabanca vardır. Leyla Selim'den zorla para sızdırmaya baş-lar. Her seferinde daha fazlasını istemektedir. Selim kansıyla beğendikleri evi almaktan vazgeçer bu yüzden. Küçük kızları bir kazada ağır yaralanır ve büyük bir ameliyata gerek vardır. Bu durumlar Leyla'nın umurunda değildir. Selim'de artık bıkmıştır ve bu işe son vermek için silahına sarılacaktır. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”


Memduh Ün Anlatıyor:


“Ayhan Işık o yıllarda seçtiği firmalara yirmişer günlük süreli iki tarih verirdi. Uğur Film olarak biz iki filmimizi çekip bitirmiştik kendisiyle. O günlerde polisiye roman yazan James Hadley Chase'in bir kitabını okuduğumda tam Ayhan'lık diye düşünmüştüm. Eren Han'da aşağı katında, Nusret İkbal'in şirketi Beya Film bulunuyordu. Onlara Kırk Çanaklar’ı çekmiştim, aramız iyiydi.


Nusret beye gidip, “Lütfi Akad'ın size çektiği Üç Tekerlekli Bisiklet yarım kalmış durumda, aradan da iki sene geçti nerdeyse. Lütfi de filmden soğudu, bitirmek istemiyor dedim” . Kitabı verdim kendisine. Ayhan'la bir film yapma hakkınız var. Ben on altı günde bu filmi çeker, geriye kalan döngünde de Lütfi izin verirse, yarım kalan Üç Tekerlekli Bisiklet'i bitiririm diye de ekledim Film Uğur Filmin alacak,” İzmir bölgesi işletmesini de Nusret beye bırakacaktım. Nusret İkbal kabul etti. Lütfi de kabul etti.


“Kanun Karşısında” Filminde kötü kadın rolünü Gönül Yazar oynasın istiyordu Nusret lkbal. Ben de kabul etmiştim. Ilk gün Sıraselviler'de Klüp I2'de çalıştık, Gönül'ün sütyenli bir sahnesini çektik, Sete ünlü şovmen Orhan Boran da gelmişti. Gönül o günlerde Orhan Boran'la çıkıyordu. Ertesi sabah Gönül hanım bu filmde oynamayacak diye bir telefon geldi. Nusret Ikbal'le birlikte kalktık Orhan'ın Yeniköy'deki evine gittik. Ben oynamasını istemiyorum diye kestirdi attı Orhan. Yapacak bir şey yoktu, kös kös çıktık evden. Nusret lkbal kimi istiyorsan al oynat dedi bu kez.


Aklıma Elif Türkan geldi. Ölüm Peşimizde filminin İzmir'deki galasına gitmiştim birkaç yıl önce. Filmin bitiminde sinemadan ayrılırken, bir kız gelmiş arkamdan seslenmişti. Ben Devlet Tiyatrosu oyuncularından Elir Türkan demişti. Çok güzel bir kızdı. Sizinle tanışmak istedim demişti. Biraz konuşmuştuk. Birden aklıma gelmişti Elir Türkan. gözleri muthişti çünkü. Telefon ettim filmdeki rolü kabul etti. Ama İstanbul'a geldiğinde biraz düş kırıklığına uğradım. Çünkü çok kilo kaybetmişti. Elif Türkan'ın Ayhan'la sevişme sahnelerinde kamera bacaklara doğru indiğinde Gönül Yazar'ın bacaklarını kullanmıştım. Ilk günkü çekimlerden almıştım bu planı.


“Kanun Karşısında” filmine çok hazırlıksız girmiştim. Senaryo çok acele yazılmış, ben de çok süratli çekmek zorunda kalmıştım. Şimdi filmi seyrettiğim zaman orta bölümün çok uzun olduğunu görüyorum. Bugün kurgulasam o kısmın üçte ikisini atardım, film sarkmış çünkü. Kanun Karşısında'nın ticari başarısı iyiydi, 8-8,5 civarında oldu.


Elif Türkan'ın ilk filmiydi bu. Sinemadan çıktığım zaman, arkamdan koşup da seslenmesinin nedeni, filmde oynamak isteğiydi kuşkusuz. Ona telefon açtığımda da para falan konuşmamış hemen gelmişti. Ama filmde çok başarılı olmasına karşın filmcilerin pek dikkatini çekmedi nedense. Çünkü bundan sonra başka bir filmde oynadığını hatırlamıyorum. Hem iyi bir oyuncu, hem de zeki bir kızdı, uyumlu çalışmıştık. Her şeyi kolay algılıyordu. Birkaç gün çalıştıktan sonra oyununa müdahale etmek gereğini bile duymamıştım. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı yayınları, Ağustos 2009, İstanbul

KAN VE GURUR (1964)

Yönetmen: Nedim V. Otyam
Senaryo: Zinnur Otuz
Müzik: Nedim Otyam
Foto Direktörü: Cahit Engin
Yapım: Barbaros Film/Nedim V. Otyam


Oyuncular: Sanay Akyüz, Ahmet Mekin, Mine Soley, Kadri Ögelman, Hülya Ünal, Zeki Yavaş, Emin Tunceli,


Konu: Sevdiği kıza ihanet eden bir deliknlının öyküsü

KAMALI ZEYBEK (1964)

Yönetmen: Nuri Akıncı
Eser ve Senaryo: Reyhan Demirezen
Kamera Cezmi Ar
Müzik: Şükrü Osmanoğlu
Yapım: Televizyon Film / Nuri Akıncı
(Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)


Şarkılar: Sevim Şengül, Şükrü Osmanoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Necdet Kığı, Fotolar: Mustafa Akergül, Sesleri Alan: Marko Buduris, Senkron Montaj Diamendi Filmeridis. Oral Öztürk, Süleyman Karakaya, Laboratuvar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Ertunç Bülbül, Süleyman Koyuncu, Kamera Asistanı: Sami Acun,


Oyuncular: Yılmaz Güney, Nebabat Çehre, Ahmet Tarık Tekçe, Remzi Jöntürk, Barbaros Erbesler, Suzan Uçaner, Müşerref Birsen, Remziye Çeltik, Nevzat Kığı, Ahmet Sert, Ahmet Turgutlu

Konu: Büyük toprak sahibi Kerimoğlu'nun (Ahmet Tarık Tekçe) oğlu, fakir bir köylü kızı olan Cemile'ye (Nebahat Çehre) âşıktır. Âşık delikanlı, sevdalandığı kızı istetmek için babasını gönderir. Ancak kızın delikanlıda gözü yoktur, ağaya red cevabı verir. Kerimoğlu bu olumsuz cevap karşısında kızar, oğlunu teselli eder.


Kerimoğlu düşünür taşınır, bir çaresini bul-maya çalışır. Sonunda kararını verir. Cemile kaçırılacaktır. O yörenin en babayiğit efesi olan Kamalı'yı (Yılmaz Güney) huzuruna çağırtır. Bu görev onundur. Kamalı Efe, Cemileyi ağanın oğluna kaçıracaktır. Ne var ki elin namuslu kızını kaçırmak yiğitliğe ters düşer. Ama çaresizdir. Çünkü, yiğit delikanlının Kerimoğlu'na bir can borcu vardır. Geçmişteki 'vefa borcu'nu ödemek zorunda olduğundan, bu teklife 'hayır' diyemez.


Kamalı Efe, yanma adamlarını alarak Cemile'yi kaçırır. Bir dağ yamacında Kerimoğlu'nu bekler. Ağa adamlarıyla gelir. Cemile, Kamalı'ya, "Beni gönderme," diye yalvarır. Ama o, sözünü yerine getirmek zorundadır. Kızı gönderir. Cemile, ağanın adamları arasında direnir, ağlar. Cemile'nin kollarına girip sürükleyerek götürdükleri sırada, Kamalı dayanamaz, haykırışı dağlarda yankılanır: "Kızı size teslim ettim, şimdi de sizden geri alıyorum," der.
Ve iki taraf arasında silahlı çatışma çıkar. Kamalı, Cemile'yi ellerinden alıp babasına teslim eder. Bu yüzden Kerimoğlu'yla arası açılır. Bundan böyle artık iki düşmandırlar.


Kamalı, uzun zamandır ihmal ettiği anasını özler. Yanma arkadaşlarından Tüysüzü (Nevzat Kığı) alarak anasına el öpmeye gider. Anasının duasını alıp ayrılacakları sırada, evin çevresini zaptiyeler sarar. Kamalı ve Tüysüz, damdan dama atlayarak kaçmayı başarırlar.


Kamalı Efe, kardeşi Kara Ali'yi (Remzi Jöntürk) çok sever. Kardeşini babasına benzetmektedir. Ona baktıkça, yıllar önce ölen babasını hatırlar. Ama Kara Ali'nin bir derdi vardır. O da köyün güzel kızlarından Cemile'ye âşıktır. Kamalı gidip, babasından kızı kardeşine ister. Köyde düğün şenliği düzenlenir. Kara Ali mutludur. Cemile'nin ise yüreği yaralıdır. O kardeşini değil, Kamalı'yı sevmektedir. Kara Ali, köy meydanında halay çekerken, bir kurşunla vurulur. Düğün kana bulanmıştır. Kara Ali, ağabeyinin kolları arasında can verir. Onu vuran Kerimoğlu'nun adamlarıdır.

Kamalı, kardeşinin intikamını almak için dağa çıkar. Adamları dağda tanımadıkları birini bulup efeye getirirler. Bu, on yedi yaşında bir delikanlıdır. Adı da llyas'tır. llyas'ın amacı onlara katılıp birlikte düşmanlarına karşı savaşmaktır. Kamalı, kısa bir konuşmadan sonra durumu anlar. İlyas, Cemile'den başkası değildir. Kız, Kamalı'nın yanında olmak için erkek kılığına girip evden kaçmıştır. Kamalı'nın adamları bir imamı yatağından kaldırıp, atla dağa getirirler. Cemileyle Kamalı Efe'nin nikâhları dağda kıyılır.


Önce kardeşi, sonra da anası öldürülen İlyas'ın artık Kerimoğlu'yla hesaplaşma zamanı gelmiştir. İki düşman, dağlık bir bölgede karşı karşıya geldiklerinde silahlar konuşur. Çatışma sırasında Kerimoğlu'nun adamları teslim olup Kamalı'nm yanında yer alırlar. Kerimoğlu ölür. Köylüler zalim ağadan kurtulmuşlardır. Ve Kamalı Efe, af çıktıktan sonra dağdan iner. Karısı Cemile'yle yeni bir hayata başlar, çiftçilik yapar, toprağım sürer. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” 


► Filmin jeneriğinde eser ve senaryo yazarı olarak Reyhan Demirezen adı geçer. Hikâyenin özü Yılmaz Güney tarafından düzenlenmiştir.

KALDIRIMLAR ÜSTÜNDE (1964)

Senaryo ve Yönetmen: Rahmi Kafadar
Foto Direktörü:Nail Akay
Yapım: Akay Film / Nail Akay


Oyuncular: Ali Ekdal, Muhterem Nur, Ke-nan Pars, İpek Varol, Kudret Karadağ, Faik Coşkun, Kadri Ögelman, Muazzez Arçay, Çocuk Oyuncu: Levent Haskan


Konu: Namusuyla yaşam sürmeye çalışan, ancak felakete giden insanların yaşam mücadelesi.

KALBE VURAN DÜŞMAN (1964)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo : Atilla Tokatlı, Safa Önal
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün


Oyuncular: Tamer Yiğit, Pervin Par, Ekrem Bora, Gülbin Eray, Süha Doğan, Bedia Muvahhit,


Konu: Issız bir sahilde, köpeği Cuma ile bir Robenson hayatı süren genç bir mühendisin karşısına günün birinde bir hayal kadın çıkıyor. Kısa zamanda delikanlıyı büyülüyor. Sevişiyorlar, fakat kadın meçhul bir tehlikeden korkmaktadır. Fakat aşklarını açıklayacakları anda esrarengiz şahıslar kadını kaçırıyorlar. Mühendis sevgilisini aramaya koyuluyor. Buluyor, tekrar kaybediyor. Öldüğüne emin olduğu bir sırada onu başka bir erkekle görüyor.

KADIN BERBERİ (1964)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo:Fuat Özlüer
Kamera: Yılmaz Gürbüz,
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yrd:
Metin Miroğlu, Kamera Ast: Hasan Uçar, Işık Şefi: Atacan Boran, Sanat Yönetmeni: İsmail Konca, Dublaj Yönetmeni: Sacide Keskin, Sesleri Alan: Marko Buduris, Montaj: Metin Miroğlu, Laboratuar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri: Sadri karan, Prodüksiyon Ekibi: Mehmet Güler, Yorgo İstavridis, Sertaç karan,


Oyuncular: Filiz Akın, Ayhan Işık, Suna Pekuysak, Necdet Tosun, Hüseyin Baradan, Öztürk Serengil, Vahi Öz, Sadettin Erbil, Muazzez Arçay, Nevzat Okçugil, Sedat Demir, Bedri Çavuşoğlu, Faik Coşkun, Selahattin İçsel, Kudret Şandra, Toros Karabulut, Eyüp Sadri, Hüseyin Güler


Konu: Zengin bir ailenin anne babası ölmüş ve tüm mirasa tek başına sahip olmuş kızı Lale (Filiz Akın) birgün özel motoruyla deniz gezisi yaparken kadın berberi olan Erol’la (Ayhan Işık) tanışır. Aralarında başlayan yakınlık, Lale’nin önce zengin sanıp kadın berberi olduğunu öğrendiği Erol’la alay etmesiyle son bulur. Lale yaptığına pişman olur. Arkadaşı Tayfur’un piyangodan kazan-dığı para ile açtığı salonda kuaför olarak çalışmaya başlayan Erol, kısa sürede kadın-ların peşinden koştuğu ünlü bir berber olur. Yerini öğrenen Lale onu hasta birinin saçını yapmak üzere köşke çağırır. Evin hizmetkarı olan Suna (Suna Pekuysal) kendisini evin hanımı, Lale’yi de pedikürcü olarak tanıtır. Erol Lale’nin aynı meslekten oldukları için dalga geçtiğini ve karşı berberde çalıştığını sanır. Ona yakın olabilmek için o da karşı berbere transfer olur. Bu arada Tayfur Suna’ya tutulmuştur. Onun karşı berbere gittiğini görünce o da oraya geçer. Aralarındaki ilişki her geçen gün derinleşen Erol ile Lale evlenme kararı alırlar. Lale konuyu halasına açar. Borç batağındaki kuzeni Cemil (Sadettin Erbil) ise borçlarını ödemek için tek çıkar yol olarak Lale ile evlenip mirasa ortak olmayı düşlemektedir. Bu evliliğe engel olmak için gerçeği anlattığı Erol, Lale’den ayrılır. Halası ve Cemil mirasa konmak için Lale’yi öldürmek isterler. Bu komploya kulak misafiri olan Suna Erol’a haber verir. Erol halasının hazırladığı zehirli sütü içmeden eve yetişir ve Lale’yi kurtarır. Gözü dönmüş Cemil hepsini öldürmek için silah çektiği anda Tayfur ve arkadaşları polislerle birlikte baskın düzenler ve Cemil’i tutuklarlar. Hala bu gerilimin acısıyla kendi hazırladığı zehirli sütü içerek intihar eder. Herşey normale döner. Mutlu günler başlamıştır. Lale ile Erol ve Suna ile Tayfur evlenirler.