Powered By Blogger

3 Kasım 2015 Salı

KORKUSUZLAR “*” (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Yılmaz Güney (Yılmaz), Fikret Hakan (Fikret), Erol Taş (Erol), Asuman Arsan (Asuman), Cahide Sonku, Aliye Rona, Danyal Topatan (Fedai), Asım Nipton (Baba), Süheyl Eğriboz (Fedai), Faik Coşkun (Faik Reis), Safiye Filiz, Muammer Gözalan (Komiser), Renan Fosforoğlu (Pavyon sahibi), Çetin Başaran (Fedai), Yavuz Selekman, Ahmet Karaca, Ahmet Koç (Köse), Özdemir Akın (Fedai), Süleyman Turan


Konu: Karısını ve çocuğunu bir trafik kazasında yitiren genç kabadayı Yılmaz (Yılmaz Güney), dayanımaz acılar içindedir. Ciğerlerinden hasta olup sürekli öksüren Yılmaz, karısının ve çocuğunun ölümü nedeniyle annesini (Cahide Sonku) suçlar, ondan nefret eder . Oysa aynı acılan yaşayan yaşlı kadının bu olayda suçu yoktur. Karısının ve çocuğunun mezarına gittiği bir gün, kan davalı düşmanları tarafından çevresi sarılır. Yllmaz daha önce, silahlı bir çatışmada kabadayılardan Erol'un (Erol Taş) kardeşini öldürmüştür. Mezarlıkta silahlar çekilir. Tam bu sırada kabadayıların izini süren polis teşkilatında görevli Fikret (Fikret Hakan), olay yerine gelip çatışmayı önler.


Fikret, Yllmaz'ın çocukluk arkadaşıdır. Aynı mahallede birlikte büyümüşler, birlikte top oynamışlar ve yine birlikte Kore Savaşında omuz omuza düşmanla çarpışmışlardır. Karısının ölümünden sonra çocuğu Cihan'la birlikte yaşayan Fikret, can dostu arkadaşını ve Erol'u bu düşmanlığa son vermeleri için uyarırsa da sonuç değişmez. Erol'un adamları Yılmaz'ın dostu Asuman'ı (Asuman Arsan) kaçırıp işkence yaparlar. Silahlar yeniden çekilir. Fikret, arkadaşını tutuklamak zorunda kalır. Yılmaz hapisten çıktıktan sonra, tövbekar olmaya söz verip silahını teslim eder. Ama bu kez Erol ve adamlan rahat durmaz, Fikret'in çocuğunu kaçırırlar. Yılmaz tekrar silahını kuşanır, birlikte kabadayıların üzerlerine giderler. Yılmaz, terk edilmiş bir binaya kapatılan küçük çocuğu bulup kurtarır. Erol, Fikret'in kurşunlarıyla can verir. Yılmaz da bu çatışma sırasında vurulmuştur. Yılmaz, Fikret ve oğlu gibi sevdiği küçük Cihan'ın kollarında son nefesini verir.


Not:
Safiye Filiz, "Dil şad Olacak Diye Kac Yıl Avuttu Felek" ve "Seninle Bir Sonbahar Mevsiminde Tanıştık" adlı iki şarkı okudu. Yıllar sonra piyasaya çıkarılan filmin VCD'sinde Peri Han, Ülkü Özen ve Süleyman Turan adlı oyuncular görülmektedir. Metraj uzatmak amacıyla araya eklenen bu sahnelerin ve bu oyuncuların Semih Evin'in yönettiği bu filmiyle ilgisi yoktur (Agah Özgüç)

___________________________________

“*” Leon Uris’in (1924-2003) senaryosundan John Sturges’in (1910-1992) 30 Mayıs 1957’de Amerika’da (USA) gösterime giren “Gunfight at the O.K. Corral” (Kan Davasının Sonu) isimli filminden uyarlama. Filmde başlıca rolleri, Burt Lancaster (1913-1994), Kirk Douglas (1916) ve Rhonda Fleming (1923) paylaşmışlardır.

KORKUNÇ İNTİKAM (1965)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Mustafa Yılmaz “*”
Yapım: Yüksel Film / Erol Altınışık


Oyuncular: Fatma Girik, Tamer Yiğit, Zuhal Tan, Reha Yurdakul, Muzaffer Nebioğlu, Bülen Uz, Sami Hazinses, Mustafa Dağhan, Gülen Kıpçak, Nusret Özkaya


Konu: İntikam almak için düşmanının kızını kaçırıp ona aşık olan bir gencin öyküsü…

____________________________

“*” Film afişinde bu isim yer almakta ise de Agah Özgüç “Türk Filmleri Sözlüğü - 1.cilt syf:269)” nde kameraman olarak Gani Turanlı’nın adı geçmektedir.

KONYAKÇI/BİR YABANCI (1965)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo:Yılmaz Güney, ”*”
Görüntü Yönetmeni: Feridun Kete
Yapım: Fer Film /Fahriye Tamkan


Oyuncular: Yılmaz Güney, Neriman Koksal, Tuncel Kurtiz, Kadir Savun, Oktar Durukan, Atilla Ergün, Ayfer Feray, Talat Gözbak, Devlet Devrim, Ali Şen, Kazım Kartal, Ercan İnangiray


Konu: Küçük bir çocukları olan karı-koca, sahip oldukları topraklar üzerinde mutlu bir yaşam sürerlerken, birden düzenleri bozulur. Topraklarında, komşu arazinin sahibi ağanın gözü vardır. Ağanın amacı, küçük toprak sahiplerini baskıyla ele geçirip, kendi topraklarının sınırlarını geniş bir alana yaymaktır. Baba Kadir (Kadir Savun), baskılar nedeniyle huzuru kaçsa da tehditleri umursamaz. Ağa'ya bütün gücüyle direnir.


Ağanın komşu köylülere tehditler savurup baskı yaptığı sırada, kasabaya uyuz bir at üzerinde garip bir yabancı gelir. Adam, sakallı, kara şapkalıdır. Ve sürekli konyak yudumlamaktadır. Kim olduğu ve nereden geldiği bilinmeyen yabancı, Kadir'in çiftliğinde kâhya olarak çalışmaya başlar. Kadir'in küçük oğlu (Ercan İnangiray), kâhyayı çok sever. Aralarında sımsıcak bir dostluk ilişkisi kurulmuştur.


Ağanın adamları Kadir'in çiftliğine gelip, yine tehditler savurdukları gün, kâhya nedense karşı çıkmaz. Çocuğun gözünde babasının düşmanlarına yenik düşmüştür. Artık çok sevdiği bu garip adam, bir korkaktır onun için. Oysa yabancı, kasabaya gelirken yemin etmiştir. Hiçbir olaya karışmayacak, silah kullanmayacaktır.


Çevresinde Konyakçı adıyla tanınan yabancı, bir süre sonra yeminini bozar. Ağanın köylülere yaptığı zulüm karşısında silahını kullanmaya kararlıdır. Ağayı ve adamlarını yola getirip, kasabadaki tüm kötülükleri ortadan kaldıran yabancı, çocuğun gözünde yeniden kahramanlaşır. (“Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”, syf, 87”)

____________________________________

“*” A.B. Guthrie Jr. un (1901-1991) senaryosunu Jack Sher’in (1913-1988) diyaloglarını ve yazdığı George Stevens’ın (1904-1975) yönetmenliğinde 1953 yılında çekimi yapılan “Shane” (Vadiler Aslanı) isimli filmden uyarlama. Filmde başlıca rolleri, Alan Ladd (1913-1964), Jean Arthur (1900-1991), Van Heflin (1910-1971), Jack Palance (1919-2006) oyna-mıştır

KONUŞAN GÖZLER (1965)

Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Senaryo: Veli Akbaşlı
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Altın Film / Uğur Terzioğlu


Oyuncular: Sibel Göksel, Devlet Devrim, Erol Taş, Aliye Rona, Atilla Dinçer, Küçük Yıldız: Parlo Şenol (9 yaşında)


Konu: Ruh hastası bir adamla, çocuğu hasta bir kadının öyküsü.

KONUŞAN GÖZLER (1965)

Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Senaryo: Veli Akbaşlı
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Altın Film / Uğur Terzioğlu


Oyuncular: Sibel Göksel, Devlet Devrim, Erol Taş, Aliye Rona, Atilla Dinçer, Küçük Yıldız: Parlo Şenol (9 yaşında)


Konu: Ruh hastası bir adamla, çocuğu hasta bir kadının öyküsü.

KOMŞUNUN TAVUĞU (1965)

Yönetmen:Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F. Seden
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Fon Müziği: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden - Saner Film/Hulki Saner
(Acar Film Laboratuvarında hazırlanmıştır)

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut,

Oyuncular: Türkan Şoray, Tanju Okan, Çolpan İlhan, Sadri Alışık, Vahi Öz, Senih Orkan, Kadir Savun, Mualla Sürer, Talat Gözbak, Nubar Terziyan, Feridun Çölgeçen

Konu: Türkan'a ölen dayısından 11 milyon lira miras kalmıştır ama dayısının vasiyetnamesinde bir şartı vardır. Türkan ancak evliyse bu servetin sahibi olacaktır aksi taktirde servet diğer akrabalara paylaştırılacaktır, Türkan'da kocasından yeni boşanmıştır bu serveti alabilmek için yakın arkadaşı Nevin'le(Çolpan İlhan) bir oyuna başvurular. Miras Türkan'ın üzerine geçinceye kadar Nevin kocası(Sadri Alışık) Türkan'ın kocasımış gibi rol yapacaktır tabii diğer akrabalarda Türkan'ın açığını yakalamak için boş durmayacaktır birde bunun üzerine Türkan'ın eski kocası çıkıp gelince işler iyice karışır.

KOLEJLİ KIZIN AŞKI (1965)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Bozkuş, Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduuris, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Laboratuvar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Set Amiri: Çetin Dağkıran,



Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Filiz Akın (Filiz), Çolpan İlhan (Gönül), Gülten Ceylan, Turgut Özatay (Turgut), Aziz Basmacı (Aziz), Nevzat okçugil (Okul müdürü), Necip Tekçe (Hasan), Nurhan Damcıoğlu, Muammer Gözalan (Hilmi) , Faik Coşkun (Bekçi), Haydar Karaer (Celal), Behice İmer, Haluk Oçun, Bedri Çavuşoğlu, Tevhit Soyurgal, Muzaffer Yenen (Ağır ceza üyesi), Kamuran Akkor, Hüseyin Salı (Tarık), Yasemin Çatalca, Suzan Gül, Emire Erhan


Konu: Annesi küçükken ölen zengin fabrikatör Hilmi Bey’in kızı Filiz (Filiz Akın) oldukça şımarık yetiştirilmiş bir kolej öğrencisidir. Şoförleri Ayhan (Ayhan Işık) Filiz’in bu tavırlarına sessizce katlanır. Arkadaşlarının çok beğendiği Ayhan, Filiz’in de ilgisini çeker.


Aralarındaki resmi ilişki kısa sürede yumuşar ve aşka dönüşür. Sosyal konularının farklılığı bile bu ilişkiye engel değildir. Şımarık Filiz bambaşka biri olmuştur. İkisini birlikte gören okul müdürü Hilmi Bey’e haber verince Ayhan kovulur. Ayhan Turgut adlı (Turgut Özatay) bir bar sahibinin şoförü olur. Turgut’un pavyonda şarkıcılık yapan sevgilisi Gönül (Çolpan İlhan) Ayhan’dan hoşlanır. Şüphelenen Turgut, planladıkları soygun sırasında Ayhan’ı polise yakalatır. Filiz daha önce buluşup evlenmeye karar verdikleri Ayhan nikaha gelmeyince Turgut’a gidip nedenini araştırır. O da onun hırsızlığını ve Gönül’le ilişkisini anlatır. Evini terketmiş ve manen yıkılmış Filiz’i Turgut yardım bahanesiyle himayesine alır. Gönül ise mahkemede lehine tanıklık yapınca Ayhan serbest kalır. Bu arada Filiz evine dönmek isterse de, genç kızda gözü olan Turgut tarafından engellenir. Filiz Turgut’un gerçek yüzünü görür ve ondan nefret eder. Turgut Ayhan’ın tahliye olduğunu öğrenince, adamlarına onu öldürmeleri için emir verir. Filiz bu konuşmaya tanık olur. Ayhan’ın suçsuz olduğuna artık iyice emin olmuştur.


Ayhan bara gittiğinde onu öldürecek adam pusuda beklemektedir. Polis gelir ve Turgut’un adamlarını tutuklar. Ayhan, kaçan Turgut’un peşinden Gönül’le gider. Turgut tarafından vurulan Gönül, gerçekleri Filiz’i anlatır. Turgut polis tarafından yakalanır. Filiz’in babası inadından vazgeçer. Artık Ayhan’la Filiz’in evlenmeleri için hiçbir engel kalmamıştır…

KOLLA KENDİNİ BEBEK (1965)

Senaryo ve Yönetmen:  Aram Gülyüz
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım : Metro Film / Aram Gülyüz


Oyuncular: İzzet Günay, Ajda Pekkan, Aysel Tanju, Suphi Tekniker, Hasan Ceylan, Hayri Esen, Zafer Önen, Gülgün Erdem, Vasfi Uçaroğlu


Konu: Kaybolan kızını bulabilmek için türlü maceralara koşan bir babanın dramatik öyküsü.

KOCAMIN NİŞANLISI (1965)

Yönetmen; Turgut Demirağ
Senaryo : Bülend Oran (Sadık Şendil’in eserinden)
Kamera: Gani Turanlı
Yapım :And Film / Turgut Demirağ


Oyuncular: Sadri Alışık, Çolpan İlhan, Gönül Yazar, Hüseyin Baradan, Mualla Sürer, Yavuz Karakaş, Mürüvvet Sim, Pekcan Koşar, Kerem Alışık,


Konu: Okumaya merakı yüzünden, kocasına zaman arayamayan bir kadının, kocasını başka bir kadına gitmesine sebep oluşunu kou alan bir film

KIRIK HAYATLAR (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Halit Refiğ (Halit Ziya Uşaklıgil’in bir eserinden)
Kamera: Şevket Korkmaz
Fon Müziği: P.I.Tchaıkovsky, senfoni no 6 Minör “Patetik”
Yapım: Uğur Film /Memduh Ün


Laboratuar: Mihail Skarpedis, Baskı: Reca Karataş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır.)


Oyuncular: Belgin Doruk, Cüneyt Arkın, Nebahat Çehre, Önder Somer, Birsen Menekşeli, Hulusi Kentmen, Devlet Devrim, Meral Sayın, Nurlan San, Memduh Ün, Handan Adalı


Konu: Evli bir doktor, evlilik dışı bir ilişki kurar ancak çocuğunun da hastalanmasıyla, herşeye rağmen kendisini bekleyen karısına ve çocuklarına geri döner. "FiImde kocasın-dan başka hiçbir sosyal güvenliği olmayan, sürekli terkedilmek korkuşu içinde yaşayan iki çocuklu bir, kadının aile düzenini ayakta tutabilmek için her şeyi kabullenişinin dramı işlenir, Kırık Hayatlar'ın yan hikayelerinde, evliliğin değişik çevrelerdeki çeşitli örnekleri görülür; doktorun evine çocuğuyla sığınan ve sonunda çilesine katlanmak zorunluluğunu anlayan şoför karısı, kocası tarafından aldatılan ve intihar eden genç kadın çeşitli serüvenler geçirdikten sonra dul bir kadınla evlenen ve bu evlilikte gerçek mutluluğu bulan, doktorun uçarı arkadaşı. Sonuçta "kadınlar ihanete, ilgisizliğe uğrasalar da taviz vermek zorunda kalarak düzenin devam etmesine yardımcı olurlar

Ödül:


 Gaziantep Film Şenliği’nde “En başarılı film”


► Refiğ romanın yazıldığı 1900 yılından, çekildiği 1965 yılına aktarırken ana karakterler, ana münasebetler ve dramatik yapıda fazla değişiklik yapmadığını; çünkü bu süre içerisinde Türkiye'de siyasal ve sosyal yapıda bir değişiklikler (1908 Hürriyet ilanı, 1923 Cumhuriyet ilanı, 1945 Dernokrasiye geçiş, 1960 27 Mayıs devrimi) olmasına rağmen ekonomik yapıya bağlı, birey dramında hiçbir değişiklik olmadığını belirtiyor, Buradaki gerçek dramda, ihanet eden hasta çocuğunu ihmal ederek ölümüne neden olan erkeğin (doktor) dramı değil, aile düzenini ayakta tutabilmek icin direnen, her şeyi kabullenen, isyanına rağmen ödün vererek affeden kadının dramı olmaktadır. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”. Syf, 170 ”

KIRBAÇ YARASI (1965)

Yönetmen:Kemal Kan
Senaryo: Berkhan İnal
Kamera: Fethi Mürenler
Yapım: Ozon Film / Necil ozon


Oyuncular: Ahmet Mekin, Semra Sar, Neri-man Ateş, Muzaffer Tema, Necdet Çağlar, Atıf Kaptan, Faik Coşkun, Özdemir Han, Danyal Topatan, Kazım Kartal, Adnan Mersinli, Harika Çocuk: Tanju Çöğen, Küçük Yıldız: Nur Erkut


Konu: Babalarından kalan çiftliği paylaşamayan iki kardeşin sürtüşmeleri.

KIBRIS VOLKANI (1965)

 “Şahlanan mücahitlerin destanı”

Yönetmen:Ural Ozon
Senaryo: Berkhan İnal
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: İzmir Efes Film / Ural Ozon


Oyuncular: Alev Tolga, Ayşen Ay, Cengiz Batuhan, Erdoğan Erez, Muhterem Gençer, Ahmet Ural, Hamdi Özdemir, Cahit Gürkan, Osman Kıran, Güngör Esen Cengiz


Konu: Kıbrıs’ta çocukları rum çeteleri tarafından kaçırılan bir babanın dramatik yaşantısı

KELOĞLAN (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Foto Direktörü:Dinçer Önal
Yapım:Sev-ar Film / Yavuz Yalınkılıç
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Prodüksiyon Amiri: Ömer Karakış, Reji Asistanları: Sinan Aybars, Tolgay Ziyal, Kamera Asistanı: Mustafa Kuzu, Set Amiri: Emin Saygılı, Sesleri Çeken: Tuncer Aydınoğlu, Sesleri İdare Eden: Orhan Aykanat, Senkron: Taner Oğuz, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuvar: Mihal Skarpetis, Recai Karataş, Müzik Cuma Pamu, Türküler: Bahriye Kocadağ, Kostüm ve Dekor: Niyazi Er,


Oyuncular: Öztürk Serengil, Suzan Avcı, Ersun Kazançel, Ali Seyhan, Nusret Özkaya, Şükrü Sülek, Karga Kemal, Gülgün Erdem, Şükrü Rodop, Şahap Işık, İclâl Genç, Nuri Genç, Sabahat Işık, Nabi Atay, Yaşar Kireç, Kemal Karga, Hasan Kartal, Tevfik Soyurgal, Sema Yaprak, Nadide Başoğlu, Nusret Özkaya,


Konu: Ateşkerim hızlı bir eşkiyadır, Viranşehir'i haraca bağlamıştır, sevgilisi ise Gülnaz'dır. İkiz gibi benzeri Keloğlan çıkar gelir; Birbirlerinden habersizdirler, köylüler, zaptiye hatta Gülnaz bile karıştırır! Sonunda sahte kahraman Keloğlan eşkiyayı yener.

KELEPÇELİ BİLEKLER (1965)

Yönetmen: Yücel Hekimoğlu
Senaryo: Nazif Kurthan
Operatör:Dinçer Önal, Yılmaz Gürbüz
Yapım: Çark Film / Yücel Hekimoğlu


Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Reji Asistanı: Erkan Işıklar, Kamera Asistanı: Mehmet Ererez, Işıklar: Ömer Ekmekçi, Lütfi Keten, Prodüksiyon Amiri: Suat Bahadır, 

(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tülin Elgin, Salih Güney, Handan Adalı, Hakkı Haktan, Faik Coşkun, Levent Kıral, Nusret Ataer, Tansu Sayın, Zeki Tüney, Fahri Sadedil, Süheyl Eğriboz,


Konu: Kalp hastası olan annesinin ameliyat parasını elde edebilmek için çeşitli maceralara atılan bir gencin hikayesi.

KASIMPAŞALI RECEP (1965)

Yönetmen:Nuri Akıncı
Senaryo:Yaşar Akıncı
Kameraman:Cezmi Ar
Yapım:Nevzat Kığı


Müzik: Şükrü Osmanoğlu, Şarkılar: Şükrü Osmanoğlu, Sunay Sun, Münbeccel Çanakkaleli, Laboratuvar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Erol Yıldırım, Işık Direktörü: Ekrem Köksalan, Reji Asistanları: Alpay Ziyal, Azize Ar, Kamera Asistanı: Sami Acun, Foto: Güngör Tetiker, Montaj: Yılmaz Atadeniz, Digital Onarım: Gökay Doğunal, Stüdyo Digital Kültür


Oyuncular: Ylmaz Güney (Recep), Selma Güneri (Ufaklık), Tijen Par (Hülya), Devlet Devrim (Zeynep), Mine Sun (Nur), Faruk Panter (Panter), Mine Soley, Cahit İrgat (Kemal), Hüseyin Peyda, Ali Şen (Yunus), Mehmet Ali Akpınar (Kabakçı Süleyman), Kadri Ögelman, Nuri Ergün (Nuri), Nusret Özkaya (Camgöz), Abdullah Ferah (Durdu), Nezihe Güler, Necip Tekçe, Barbaros Erbes, Ersun Kazançel (Gündüz), Hülya Demirtay, Danyal Topatan, Hasan Ceylan, Muharrem Gürses (Fahri), Vahit Volkan (Hergeleci), Çetin Başaran (Herkül), Osman Türkoğlu (Tahir), Zülfikarv Divani (Zülfikar), Hüseyin Zan, Niyazi Vanlı (Kadir), Kâzım Kartal (Kadir’in adamı)


Konu: Yıllardır Amerika'da yaşayan eski ünlü kabadayılardan Kemal (Cahit İrgat), İstanbul'a döner. Kemal, İstanbul'un ileri ge-len kabadayıları ve kumarhane patronları tarafından havaalanında karşılanır. Polis müdürü, bu eski azılı kabadayıyı karşılıklı görüşmek üzere emniyete davet eder. Emniyet yetkilileri kentte huzuru bozmama-sı, olay çıkarmaması için kulağını bükerler. Oysa Kemal, İstanbul'a yıllardır izini kaybettiği oğlunu bulmak için dönmüştür.
Kemal oğlunu ararken, eski dostları İstanbul'u haraca kesip yeni türeyen bir kabadayıdan söz ederler. Adı Recep'tir (Yılmaz Güney) genç kabadayının. Recep, bir gün haraç almak için kumarhaneye gelir. Kemal'le karşılaşır. Eski kabadayı, delikanlıya nasihat edip, bu işlerde daha çok genç\olduğunu söyler. "Dikkatli olmazsan harcanıp gidersin," der.


Recep, eski düşmanlarından Kabakçı Süleyman'ı (M. Ali Akpınar) unutmamıştır. Süleyman, analığının evinde adamlarıyla birlikte kız oynatırken baskın yapar. Her tarafı dağıtıp evin altını üstüne getirir. Kemal, hasretiyle yandığı oğlunu ararken gerçeği öğrenir. Recep, Kemal'in öz oğludur. Kemal şaşkındır, ne yapacağını bilemez.


Recep, bu durumdan habersiz, Kemal'e haber gönderip, "Bu kentte ikimiz fazlayız. Birimizin ölmesi şart," der. Karşılıklı vuruşacaklardır. Düello edecekleri yeri saptayıp randevu mahallinde buluşmak üzere sözleşirler. Recep, randevu yerine saatinden önce gelir. Silahımdaki kurşunları çıkarır, sonra da mezarını kazmaya başlar. Garip bir duygu içindedir ve kendini öldürtecektir. Sevdiği kız Hülya (Tijen Par), olayı haber alınca vuruşmayı engellemek için bir arkadaşıyla birlikte gelir. Ama Recep kararlıdır, vazgeçmez.


Recep ile Kemal şahitlerin huzurunda vuruşmak için yerlerini alırlar. Recep, kurşunları olmayan silahıyla atış pozisyonuna geçmek isterken, Kemal daha önce davranıp onu elinden yaralar. Babası olduğu için onu öldürmek istemez. Olay yerine polisler gelir. Kemal oğluna, Recep de babasına sarılır. Yıllar sonra gerçek ortaya çıkmıştır. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”


 Filmin senaryosunu, Yılmaz Güney'in denetiminde Aydın Engin yazdı. Anadolu işletmecileriyle Yılmaz Güney, filmin anlaşması yapan yapımcı yönetmen Nuri Akıncı, borçlu durumda kalınca, “Kasımpaşalı” adıyla çektiği senaryo genişletilerek bir ikinci film daha oluşturuldu. Bu ikinci filmin tüm ara ve ek sahneleri ile finalini Yılmaz Atadeniz çekti. Birinci filmden kalan fazla sahneler, yeni çekilen sahneler ve yeni finalle birleştirilerek, bir devam filmi olarak Kasımpaşalı Recep, adıyla vizyona girdi.