Powered By Blogger

4 Kasım 2015 Çarşamba

NAMUSUM İÇİN (1965)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Kemal Tahir (Bedri Eser takma adıyla)
Filmi Çeken Mustafa Yılmaz
Müzik: Hasan Mutlucan
Yapım: Uğur Film / Memduh Ün
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)


Seslendiren: Tuncer Atdınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Senkron: Taner Oğul, Arif Özalp, Laboratuvar: Mihjal Skarpetis, Recai Karataş, Negatif Montaj: Ali Berkan, Prodüksiyon Müdürü: Melih Altınışık, Prod. Md. Yrd.: Sabri Aslankaya, Set Ekibi: Nizam Ergüder, Zafer İnan, Hayrettin Esen, Işık Direktörü: Erol Batıbekıi, Işık Asistanı: Haydar Esen, Nejdet Kökeş, Reji Asistanı: Yunus Saltuk,


Oyuncular: Fatma Girik (Halime), Ayhan Işık (Murat), Talât Gözbak (Osman Ağa), Baki Tamer, M. Ali Akpınar (Ayı Hıdır), Enver Dönmez (Ökkeş), Danyal Topatan (Hükümlü), Hasan Mutlucan (Osman’ın Arkadaşı), Cenk Güner (Parlak), Emire Erhan (Emine), Osman Türkoğlu (Arnavut Kahya), Danyal Topatan, Memduh Ün (Savcı), Semih Tugay (Memo), Çocuk Oyuncu: Semih Turgay


KONU: Kamyonuyla uzak şehirlere nakliye işi yapan Murat (A, Işık), yiine böyle bir iş için yola çıkar. Çok sevdiği karısı Halime (F. Giirik) ve küçük oğlu Memo köyde yine yalnız kalacaklardır. Murat bu kamyonu Osman ağanın yardımı ile almıştır. Fakat Murat'ın çok güvendiği Osman ağa (T. GÖzbak), adamları Zülfü ve Hıdır ile Murat-'ın da yokluğundan istifade ederek güzel karısı Halime'ye tecavüz ederler. Bu tecavüz olayından sonra Halime kendini kaybeder. Olaydan haberi olmayan köylü ise Halime'nin delirdiğini düşünmektedir. Sonunda Murat köye döner. Karısına ve oğluna kavuştuğu için çok mutludur ama daha eve girdiğinde güzel karısının kendini astığını görünce yıkılır. Olayın etkisinde kalan Murat zamanla durumu çözmeye başlar. Tesadüfen Zülfü ve Hıdır'ın isimlerini öğrenir. Osman ağa ise korkuya kapılır. Çünkü Murat hala onu suçsuz bilmekte ve ondan yardım istemektedir. Osman ağa Zülfü ve Hıdır'ı kullanarak bir tuzak hazırlar ama Murat ikisini de öldürür. Murat da yaralanır ama gerçeği de öğrenir. Jandarma Murat'ı yakalar. Bakımı yapılıp iyileştikten sonra Necati çavuş onu başka bir yere nakleder. Murat bu sırada kaçar. Çünkü namusu için alınacak bir kan daha vardır. Sıra Osman ağaya gelmiştir. Murat onu da sazlarıniçinde çamura batırarak öldürür. “ Burçak Evren “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”


ÖDÜL


 3. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran 1966)


Jüri Üyeleri: Julien Jenger, Claude Mathiss, Harry Keith, Nejat Duru, Turgut Demirağ, Orhon M. Arıburnu, Kemal Baysal, Dr. Alyanak, Mücahit Beşer, Ümit Deniz, Dr. Burhanettin Onat, Baykan Tözgen, Ethem Soykan, Ata Karatay.


► Memduh Ün “ en başarılı yönetmen”
► Mustafa Yılmaz “ en başarılı kameraman”


 As Dergisi’nin sinema yazarları arasında düzenlediği araştırmada 1965-69 yılları arasının
► “En iyi 10 filmi” kapsamında “Karanlıkta Uyananlar” ile beraber 10. Sırada yer almıştır.


Memduh Ün Anlatıyor:
Altmışların ortalarında gazetelerin birinde Halit Çapın'ın bir röportajını okumuştum; zabıtaların tezgahını devirdiği, işportacılık yapan bir zavallıyı anlatıyordu. Astsubaydan atılma biriydi adam, bir çocuğu vardı. Karısına köyün ağası adamlarıyla tecavüz etmiş, kadın bunu kaldıramamış kendini asmıştı. Astsubay birliğinden izin alarak gelmiş Ağa'nın dışındaki tecavüzcüleri öldürmüş hapse düşmüştü. Bir gün sıranın kendisine geleceğini bilen ağa peşini bırakmamış, kiralık katili bir komployla hapse sokmuş, ama daha uyanık olan astsubay eskisi kiralık katili de öldürmüştü. Sonra ağa ile astsubayın ailesi arasında bir kan davası başlamış, karşılıklı tarlalar yakılmıştı. Afla cezaevinden çıkan astsubay eskisi kan davasından kurtulmak için yeğenini alıp lstanbul'a göçmüştü.


İlginç olan şey, bir süre sonra adamın mitoman, yani yalancılık hastası olduğunun ortaya çıkmasıydı. Yani bütün bu öyküler uyduruktu. Ama bu röportaj bir film üretme düşüncesi uyandırmıştı bende. Halit Refiğ bir tretman hazırlamıştı. Kemal Tahir'le aram çok iyiydi Sık sık evine gider görüşürdük, Halit Refiğ tapardı ona. Kemal Ağabey önce sinemaya bulaşmış. bazı senaryolar yazmıştı, Atıf'ın çektiği, İki  Gemi Yan Yana ve Beş Kardeştiler, gibi. Ben Halit'in yazdığı tretmandan, Kemal ağabeyin bir senaryo üretmesini rica etmiştim kabul etmişti. Gelen senaryoyu kendime göre değiştirdim tabii, diyalogları biraz uzun yazmıştı çünkü. Çekim sürecinde de keserek biçerek filmi çektim. Kemal Tahir'in ismi jenerikte Bedri Eser diye geçiyor.  Kendisi öyle arzu etmişti. Filmi Antalya'da çektim. Yalnızca Ayhan Işık'ın cezaevinden kaçtığı sahneyi İstanbul'da görüntülemiştik. İki talihsizlik yaşanmıştı çekimler boyunca. İlkinde, Ayhan'ın Perge harabelerinde, Mehmet Ali Akpınar'ın öldüğü sahnenin bazı planları laboratuarda kaybolmuştu. Yedikule surlarında tamamladım eksikleri. İkinci talihsizliğimiz ise yağmurlara rastlamamızdı. Dahili çalışmalar sürecinde sık sık elektrikler kesiliyor ve saatler sonra geliyordu. Havalar düzeldikten sonra içli dışlı bütün sahneleri çekmiştim. Yalnızca final sahnesi kalmıştı. Ayhan, Talat Gözbak'ı dövüp öldürecekti. Ama ertesi gün yeniden yağmur başladı. İki üç gün sürdü, dinmedi. Ayhan'ın verdiği süre bitmişti.


Ayhan bizden ayrı, Antalya'nın en iyi otelinde kalıyordu. Ekip olarak biz ikinci sınıf bir otele yerleşmiştik. Ayhan dönüş hazırlıklarını yapmış, biletini almıştı. İlkeleri çok katıydı. Daha öncelerde de sözünü ettiğim gibi Ayhan belli tarihler verir, kendisine film aralarında dinlenme zamanı ayırırdı. Talat Gözbak'la de tatsız bir şey yaşadım çekimlerde. Çiftlikte Ayhan ile Talat'ın yan yana yürüdükleri uzunca bir plan vardı. Şaryonun üzerine çıkmış, vizörden bakıyor, oyunları ayarlıyordum. iki üç prova sonra Talat, ben artık prova yapamam dedi, siz şaryonun provasını yapın, ben çekimde oynarım. Bayağı bozulmuştum. İlk kez geliyordu böyle bir şey başıma. Bak Talat’cığım, ben gerektiğinde yirmi otuz kere de prova yapabilirim, senin işine geliyorsa bu filmde oyna, gelmiyorsa hemen İstanbul'a dönebilirsin dedim. Hiç ses çıkarmadı. İki üç prova daha yapıp tamamladık. Filmi Antalya'nın Serik ilçesinde çektim. Serik, yakınlarındaki Perge harabeleriyle ünlü bir ilçe. Çok sinematografik bir yer. Ayhan'ın Mehmet Ali Akpınar'la. Hasan Mutlucan'ı öldürme sahnesini Perge Harabelerinde görüntüledim. Film 8-9 arası iş yaptı. Çekim süresi de yağmurlara rastladığımız için 30-32 gün civarında sürmüş olabilir .. “Vadullah Taş, Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”,

MURTAZA (1965)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Recep Eşref Ekicigil (Orhan Kemal’in aynı isimli romanından)
Foto Direktörü: Mengü Yeğin
Yapım: Artist Film / Recep Eşref Ekicigil


Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Reji Asistanı: Yılmaz Kuzgun, Montaj Senkron: Turgut İnangiray, Laboratuvar : Hilmi Başcan, Seslendiren: Yorgo İliadis, 

(Erman Film stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Müşfik Kenter (Murtaza), Ayfer Feray, Tunç Oral (Ahmet), Yılmaz Köksal, Mine Sun, Mümtaz Ener, Attila Ergün, Faik Coşkun, Selahattin İçsel, Asım Nipton, Hayri Caner, Osman Türkoğlu, Muammer Gözalan,


Konu: Fabrika bekçisi Murtaza’nın öyküsü.

MURAD'IN TÜRKÜSÜ (1965)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Yaşar Kemal, Ayşe Saşa
Eser: Yaşar Kemal
Kamera:Manasi Filmeridis
Yapım:Güven Film / Yuvakim Filmeridis


Oyuncular: Fikret Hakan (Murat), Pervin Par (Meliha), Hayati Hamzaoğlu (Harun), Ali Şen (Zülfikar Ağa), Aliye Rona (Meryem), Danyal Topatan (Deli), Ercan İnangiray (Hüseyin), , Emire Erhan, Ali Şen , Osman Tükoğlui, Nezihe Güler (Meliha’nın annesi), Emire Erhan,


KONU: Sevdiği ağa kızını (Pervin Par) almak için ünlü bir eşkiyayı (Hayati Hamzaoğlu) öldürmesi şart koşulan bir köy delikanlısının (Fikret Hakan), bu şartın bir tuzak olduğunu anlayınca eşkiya ile birleşmesi, sonunda da ağayı rezil ederek sevgilisine kavuşmasının hikayesi anlatılmaktadır.


ÖDÜL:


 3. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran 1966)


► “En Başarılı üçüncü film.


Jüri Üyeleri: Julien Jenger, Claude Mathiss, Harry Keith, Nejat Duru, Turgut Demirağ, Orhon M. Arıburnu, Kemal Baysal, Dr. Alyanak, Mücahit Beşer, Ümit Deniz, Dr. Burhanettin Onat, Baykan Tözgen, Ethem Soykan, Ata Karatay.


 As Dergisinin sinema yazarları arasındaki seçiminde
► 1965-69 döneminin “en iyi on film” arasında dokuzuncu

MELEK YÜZLÜ CANİLER

Yönetmen:Şinasi Özonuk
Senaryo: Aziz Sarıkaya
Görüntü Yönetmeni: Vedat Akdikmen
Yapım: Sarıkaya Film / Aziz Sarıkaya


Oyuncular : Tamer Yiğit, Nebahat Çehre, Adnan Şenses, Gürel Ünlüsoy, Turgut Özatay, Nevin Nuray, Muzaffer Tema,


Konu: Soygun yapan üç gencin maceraları.

LAFINI BALLA KESTİM (1965)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Gani Turanlı
Yapım: Gürsu-Serengil Film / Tanju Gürsu-Öztürk Serengil


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Tanju Gürsu, Ajda Pekkan, Öztürk Serengil, Neriman Köksal, Sami Hazinses, Reha Yurdakul, Zafer Önen


Konu: Hapiste yatan bir mahkuma isabet eden bir ikramiyenin öyküsü.

KRALLAR KRALI (1965)

Yönetmen: Bilge Olgaç
Senaryo: Aydın Engin “*”
Görüntü Yönetmeni:  Vedat Akdikmenler Kenan Davutoğlu Salih Dikişçi
Müzik:Sezen Cumhur Önal
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Yılmaz Güney (Murat), Gülsün Kamu (Necla), Tülin Elgin (Oya), Orhan M. Arıburnu (Yusuf), Tuncel Kurtiz, Fatma Bilgen (Ayşe), Mümtaz Ener (Mustafa), Senih Orkan (Sabri), Danyal Topatan (Afrikalı), Selahattin Ersoy, Şinasi Önengit,


Konu: Eski gangesrterden dinamit Murat (Yılmaz Güney) 8 yıl yatıktan sonra hapisten çıkar. İlk işi semt arkadaşlarından Süleyman’ı (Yücel Uçanoğlu) bulmak olur. Mustafa'yı (Mümtaz Ener) sorar. Süleyman, Murat'ı Mustafa'nın evine götürür. Mustafa, eski hapishane arkadaşıdır. Oyuncak bebek yaparak karısı Ayşe (Fatma Bilgen) ve kızı Nejla'yı (Gülsün Kamu) geçindirmeye çalışmaktadır.


Mustafa'nın evinde misafir olarak kalan Murat, aradığı üç adamı sorar. Yusuf'u (Orhon M. Arıburnu), Sabri'yi (Senih Orkan) ve Afrikalı'yı (Danyal Topatan). 8 yılın hesabını onlardan soracaktır. Murat, 8 yıl önceki olayı hatırlar. Yusuf, Mustafa, Sabri ve Afrikalıyla birlikte bir gazino soygununa katılmıştır. İşler yolunda giderken son anda hep birlikte polis kuşatması alımda kalan soygunculardan Yusuf, Sabri ve Afrikalı paralarla kaçmayı başarırlar. Murat ve Mustafa yakalanır. Murat bütün suçu üzerine almıştır. Murat 8, Mustafa 2 yıla mahkûm olur. Çalıntı paralarla gazinoculuk yapan Yusuf, kumarhane çalıştıran Sabri ve Afrikalı, soygun Öncesi Murat!a verdikleri sözü tutmazlar. Ve hakkına düşen hisseyi de vermemişlerdir. Yusuf, Murat'ın sevgilisi Oya'ya (Tülin Elgin) el koymuştur. Hakkını alamayan soy-gunculardan biri de 2 yıl hapis yatan Mustafa'dır.


Murat'ın hapisten çıkışı çevrede büyük bir korku yaratır, özellikle de Yusuf. Sabri ve Afrikalı, pişmandırlar. Bu beladan kurtulmak için parasını gönderirlerse de . Murat geri çevirir. Kararı kesindir. Kalleşliklerinin cezasını hayatlarıyla ödeyeceklerdir. Murat, Yusuf'un sahibi olduğu gazinoya gider. Eski sevgilisi Oya, Yusufun gazinosunda şarkıcılık yapmaktadır. Yusuf, Sabri ve Afrikalı, geçmişteki hataları nedeniyle özür dilerlerse de Murat kararlıdır. Yusuf’a, bundan böyle bütün kazancına, gazinoya ve her şeyine ortak olduğunu söyler. Hatta Oya’ya bile...


Murat, 8 yıl önce bukleli sarı saçlarıyla mahallesinde bıraktığı eski sevgilisi Oya'yla buluşur. Eski anılar tazelenir aralarında. Ve inat için Yusuf’un yatağında sevişirler. Eski anılar tazelenir aralarında. Ve inat için Yusuf’un yatağında sevişirler. Yusuf, eve geldiğinde metresi Oya'yı Murat'ın kolları arasında görür ancak korkudan ses çıkaramaz. Öte yandan, Murat'ı ortadan kaldırmak için çareler aramayı da ihmal etmez. Eski kiralık katil Zülfo'ya (Tuncel Kurtiz) başvurur. Zülfo, Murat'ın hapishane arkadaşıdır. Birlikte Erzurum hapishanesinde yatmışlardır. Bu görevi reddeden Zülfo, sırtından kalleşçe bıçaklanarak öldürülür. Yusuf bu kez görevi kendi adamlarından birine (Kasım Kartal) verir. Murat, Oya'yla buluştuğunda, Mustafa'ya, içinde gizli belgeler bulunan bir zarf bırakır. 


Öldürüldüğünde bu mektup polise teslim edilecektir. Mustafa'nın kızı Nejla da Murat'ın ayrılmasından üzgündür. Çünkü ona âşıktır. Mustafa'da gizli bir mektup olduğu haberini alan Yusuf, intikam için önce Oya'nın içki bardağına zehir koyup, onu öldürtür. Sonra da tüm adamlarını Murat'ın üstüne gönderir. Öldüresiye dövülen Murat komada, Nejla da hastanede, başındadır. Yusuf’un adamları zarfı almak için Mustafa'nın evini basıp, onu öldürürler. Murat, komadan çıkıp bütün bu olayları öğrendiğinde yıkılır. Murat'ın komadan çıkışıyla paniğe kapılan Yusuf la Sabri kaçmaya çalışır. Murat, izlerini bulmak için Afrikalıyı döverek konuşturur. Boğuşma sırasında Afrikalı Yusuf’un bir adamı tarafından öldürülür. Anadolu ekspresiyle kaçan Sabri, trende birden Murat'ı karşısında görür. Korkuyla kaçmak isterken trenden düşüp parçalanır. Yusuf ise paralarla kaçmak üzere hazırlık yaparken polisler gizlendiği depoyu bulur. Yusuf, depodaki dev kasanın içine saklanır. Murat da depoya gelir. Şifreli dev kasanın kapısı açıldığında da Yusuf’un cesediyle karşılaşırlar. Kasanın içinde havasızlıktan bağıra bağıra ölmüştür. Ve Murat, bu olaylardan sonra Nejla'nın evine dönüp, annesi Ayşe'yi de yanlarına alarak, hep birlikte bilinmeyen bir yöne doğru giderler...”Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”

►Jenerikte ve afişte senaryo yazarı olarak Yılmaz Güney adı geçmesine karşılık, asıl senaryo gazeteci Aydın Engin'e aittir. Yılmaz Güney ise filmin çekimi sırasında, bazı sahnelerle ilgili olarak katkıda bulunmuştur. Ve Bilge Olgaç'ın ilk dönemdeki önemli Filmlerinden biri sayılır. Bilge Olgaç'ın ani rahatsızlığı nedeniyle, filmin son sahnelerini Yılmaz Güney çekti. (Agâh Özgüç)


Not: “I Walk Alone” isimli bu Amerikan filminden esinlenerek beyaz perdeye aktarılan diğer film ise 1962 yılında “Ölüme Yalnız Gidilir” adı altında çekilmiştir.

_______________________________________

“*” Theodore Reeves’ın bir oyunundan Robert Smith’in uyarladığı ve Byron Haskin’in (1899-1984) rejisiyle sinemaya aktarılan ve 16 Ocak 1948 yılında Amerika’da (USA) gös-terime giren “I Walk Alone” isimli filmden. Bu filmde başlıca rolleri; Burt Lancaster (1913-1994), Lizabeth Scott ve Kirk Douglas oynamışlardır.

KUMARBAZ (1965)

Yönetmen: Orhan Aksoy,
Senaryo; Bülent Oran “*”
Operatör: Orhan Kapkı
Yapım: Erman Film / Hurrem Erman


Oyuncular: Fatma Girik, Izzet Günay, Hulusi Kentmen, Reha Yurdakul, Cevat Kurtuluş, Nuran Aksoy, Hakkı Kıvanç, Hüseyin Kutman, Selahattin Içsel, Emel Esmer, Yaşar Şener, Hüseyin Güler, Eşref Vural, Zeki Sezer, Mehmet Büyükgüngör, Giray Alpan, Gülgün Erdem, Sabahat Işık Çocuk Oyuncu:, Ercan Inangiray (D:1958)


Konu: Hem parasız hem de kumarbaz olan genç bir adam oldukça varlıklı bir kişinin kızına aşık olur, Ama ne var ki aralarındaki sıınıf farkı genç adamın devamlı hırpalanıp küçük düşürülmesine neden olur, Bunu onuruna yediremeyen genç adam teselliyi kumar oynamakta bulur ve günün birinde kumardan oldukça yüklü bir para kazanarak zengin olur, Böylece sevdiği kıza kavuşur,

_________________________________

“*” Frank Yerby’nin (1916-1991) romanından Wanda Tuchock’un (1898-1985) senaryosunu yazdığı ve John M. Stahl’in (1886-1950) yönettiği 24 Eylül 1947 de Amerikada (USA) gösterime giren “The Foxes of Harrow” isimli filmden uyarlamaç Başlıca rolleri, Rex Harrison (1908-1990), Muarren O’Hara (1910), Richard Haydın (1905-1985) oynamışlardır

3 Kasım 2015 Salı

KORKUSUZ YAŞAYANLAR (1965)

Yönetmen: Yücel Hekimoğlu
Senaryo: Nazif Kurthan
Kamera: Dinçer Önal, Feridun Kete,Yılmaz Gürbüz
Yapım:Çark Film / Yücel Hekimoğlu


Oyuncular: Tülin Elgin, Salih Güney, Levent Kıral, Handan Adalı, Hakkı Haktan, Tansu Sayın, Zeki Tünay


Konu: İşçilere dağıtılacak paralarla ortadan uok olan bir mutemedin macerası

KORKUSUZLAR “*” (1965)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Roket Film / Semih Evin


Oyuncular: Yılmaz Güney (Yılmaz), Fikret Hakan (Fikret), Erol Taş (Erol), Asuman Arsan (Asuman), Cahide Sonku, Aliye Rona, Danyal Topatan (Fedai), Asım Nipton (Baba), Süheyl Eğriboz (Fedai), Faik Coşkun (Faik Reis), Safiye Filiz, Muammer Gözalan (Komiser), Renan Fosforoğlu (Pavyon sahibi), Çetin Başaran (Fedai), Yavuz Selekman, Ahmet Karaca, Ahmet Koç (Köse), Özdemir Akın (Fedai), Süleyman Turan


Konu: Karısını ve çocuğunu bir trafik kazasında yitiren genç kabadayı Yılmaz (Yılmaz Güney), dayanımaz acılar içindedir. Ciğerlerinden hasta olup sürekli öksüren Yılmaz, karısının ve çocuğunun ölümü nedeniyle annesini (Cahide Sonku) suçlar, ondan nefret eder . Oysa aynı acılan yaşayan yaşlı kadının bu olayda suçu yoktur. Karısının ve çocuğunun mezarına gittiği bir gün, kan davalı düşmanları tarafından çevresi sarılır. Yllmaz daha önce, silahlı bir çatışmada kabadayılardan Erol'un (Erol Taş) kardeşini öldürmüştür. Mezarlıkta silahlar çekilir. Tam bu sırada kabadayıların izini süren polis teşkilatında görevli Fikret (Fikret Hakan), olay yerine gelip çatışmayı önler.


Fikret, Yllmaz'ın çocukluk arkadaşıdır. Aynı mahallede birlikte büyümüşler, birlikte top oynamışlar ve yine birlikte Kore Savaşında omuz omuza düşmanla çarpışmışlardır. Karısının ölümünden sonra çocuğu Cihan'la birlikte yaşayan Fikret, can dostu arkadaşını ve Erol'u bu düşmanlığa son vermeleri için uyarırsa da sonuç değişmez. Erol'un adamları Yılmaz'ın dostu Asuman'ı (Asuman Arsan) kaçırıp işkence yaparlar. Silahlar yeniden çekilir. Fikret, arkadaşını tutuklamak zorunda kalır. Yılmaz hapisten çıktıktan sonra, tövbekar olmaya söz verip silahını teslim eder. Ama bu kez Erol ve adamlan rahat durmaz, Fikret'in çocuğunu kaçırırlar. Yılmaz tekrar silahını kuşanır, birlikte kabadayıların üzerlerine giderler. Yılmaz, terk edilmiş bir binaya kapatılan küçük çocuğu bulup kurtarır. Erol, Fikret'in kurşunlarıyla can verir. Yılmaz da bu çatışma sırasında vurulmuştur. Yılmaz, Fikret ve oğlu gibi sevdiği küçük Cihan'ın kollarında son nefesini verir.


Not:
Safiye Filiz, "Dil şad Olacak Diye Kac Yıl Avuttu Felek" ve "Seninle Bir Sonbahar Mevsiminde Tanıştık" adlı iki şarkı okudu. Yıllar sonra piyasaya çıkarılan filmin VCD'sinde Peri Han, Ülkü Özen ve Süleyman Turan adlı oyuncular görülmektedir. Metraj uzatmak amacıyla araya eklenen bu sahnelerin ve bu oyuncuların Semih Evin'in yönettiği bu filmiyle ilgisi yoktur (Agah Özgüç)

___________________________________

“*” Leon Uris’in (1924-2003) senaryosundan John Sturges’in (1910-1992) 30 Mayıs 1957’de Amerika’da (USA) gösterime giren “Gunfight at the O.K. Corral” (Kan Davasının Sonu) isimli filminden uyarlama. Filmde başlıca rolleri, Burt Lancaster (1913-1994), Kirk Douglas (1916) ve Rhonda Fleming (1923) paylaşmışlardır.

KORKUNÇ İNTİKAM (1965)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Mustafa Yılmaz “*”
Yapım: Yüksel Film / Erol Altınışık


Oyuncular: Fatma Girik, Tamer Yiğit, Zuhal Tan, Reha Yurdakul, Muzaffer Nebioğlu, Bülen Uz, Sami Hazinses, Mustafa Dağhan, Gülen Kıpçak, Nusret Özkaya


Konu: İntikam almak için düşmanının kızını kaçırıp ona aşık olan bir gencin öyküsü…

____________________________

“*” Film afişinde bu isim yer almakta ise de Agah Özgüç “Türk Filmleri Sözlüğü - 1.cilt syf:269)” nde kameraman olarak Gani Turanlı’nın adı geçmektedir.

KONYAKÇI/BİR YABANCI (1965)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo:Yılmaz Güney, ”*”
Görüntü Yönetmeni: Feridun Kete
Yapım: Fer Film /Fahriye Tamkan


Oyuncular: Yılmaz Güney, Neriman Koksal, Tuncel Kurtiz, Kadir Savun, Oktar Durukan, Atilla Ergün, Ayfer Feray, Talat Gözbak, Devlet Devrim, Ali Şen, Kazım Kartal, Ercan İnangiray


Konu: Küçük bir çocukları olan karı-koca, sahip oldukları topraklar üzerinde mutlu bir yaşam sürerlerken, birden düzenleri bozulur. Topraklarında, komşu arazinin sahibi ağanın gözü vardır. Ağanın amacı, küçük toprak sahiplerini baskıyla ele geçirip, kendi topraklarının sınırlarını geniş bir alana yaymaktır. Baba Kadir (Kadir Savun), baskılar nedeniyle huzuru kaçsa da tehditleri umursamaz. Ağa'ya bütün gücüyle direnir.


Ağanın komşu köylülere tehditler savurup baskı yaptığı sırada, kasabaya uyuz bir at üzerinde garip bir yabancı gelir. Adam, sakallı, kara şapkalıdır. Ve sürekli konyak yudumlamaktadır. Kim olduğu ve nereden geldiği bilinmeyen yabancı, Kadir'in çiftliğinde kâhya olarak çalışmaya başlar. Kadir'in küçük oğlu (Ercan İnangiray), kâhyayı çok sever. Aralarında sımsıcak bir dostluk ilişkisi kurulmuştur.


Ağanın adamları Kadir'in çiftliğine gelip, yine tehditler savurdukları gün, kâhya nedense karşı çıkmaz. Çocuğun gözünde babasının düşmanlarına yenik düşmüştür. Artık çok sevdiği bu garip adam, bir korkaktır onun için. Oysa yabancı, kasabaya gelirken yemin etmiştir. Hiçbir olaya karışmayacak, silah kullanmayacaktır.


Çevresinde Konyakçı adıyla tanınan yabancı, bir süre sonra yeminini bozar. Ağanın köylülere yaptığı zulüm karşısında silahını kullanmaya kararlıdır. Ağayı ve adamlarını yola getirip, kasabadaki tüm kötülükleri ortadan kaldıran yabancı, çocuğun gözünde yeniden kahramanlaşır. (“Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”, syf, 87”)

____________________________________

“*” A.B. Guthrie Jr. un (1901-1991) senaryosunu Jack Sher’in (1913-1988) diyaloglarını ve yazdığı George Stevens’ın (1904-1975) yönetmenliğinde 1953 yılında çekimi yapılan “Shane” (Vadiler Aslanı) isimli filmden uyarlama. Filmde başlıca rolleri, Alan Ladd (1913-1964), Jean Arthur (1900-1991), Van Heflin (1910-1971), Jack Palance (1919-2006) oyna-mıştır

KONUŞAN GÖZLER (1965)

Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Senaryo: Veli Akbaşlı
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Altın Film / Uğur Terzioğlu


Oyuncular: Sibel Göksel, Devlet Devrim, Erol Taş, Aliye Rona, Atilla Dinçer, Küçük Yıldız: Parlo Şenol (9 yaşında)


Konu: Ruh hastası bir adamla, çocuğu hasta bir kadının öyküsü.

KONUŞAN GÖZLER (1965)

Yönetmen: Hicri Akbaşlı
Senaryo: Veli Akbaşlı
Kamera: Hayrettin Işık
Yapım: Altın Film / Uğur Terzioğlu


Oyuncular: Sibel Göksel, Devlet Devrim, Erol Taş, Aliye Rona, Atilla Dinçer, Küçük Yıldız: Parlo Şenol (9 yaşında)


Konu: Ruh hastası bir adamla, çocuğu hasta bir kadının öyküsü.

KOMŞUNUN TAVUĞU (1965)

Yönetmen:Zafer Davutoğlu
Senaryo: Osman F. Seden
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Fon Müziği: Fecri Ebcioğlu
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden - Saner Film/Hulki Saner
(Acar Film Laboratuvarında hazırlanmıştır)

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Set Amiri: Hasan Nurdan, Prodüksiyon Temsilcisi: Adnan İrkut,

Oyuncular: Türkan Şoray, Tanju Okan, Çolpan İlhan, Sadri Alışık, Vahi Öz, Senih Orkan, Kadir Savun, Mualla Sürer, Talat Gözbak, Nubar Terziyan, Feridun Çölgeçen

Konu: Türkan'a ölen dayısından 11 milyon lira miras kalmıştır ama dayısının vasiyetnamesinde bir şartı vardır. Türkan ancak evliyse bu servetin sahibi olacaktır aksi taktirde servet diğer akrabalara paylaştırılacaktır, Türkan'da kocasından yeni boşanmıştır bu serveti alabilmek için yakın arkadaşı Nevin'le(Çolpan İlhan) bir oyuna başvurular. Miras Türkan'ın üzerine geçinceye kadar Nevin kocası(Sadri Alışık) Türkan'ın kocasımış gibi rol yapacaktır tabii diğer akrabalarda Türkan'ın açığını yakalamak için boş durmayacaktır birde bunun üzerine Türkan'ın eski kocası çıkıp gelince işler iyice karışır.

KOLEJLİ KIZIN AŞKI (1965)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Bozkuş, Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sesleri Alan: Marko Buduuris, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici, Laboratuvar: Cemil Orhon, Bayram Güzel, Süleyman Koyuncu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Set Amiri: Çetin Dağkıran,



Oyuncular: Ayhan Işık (Ayhan), Filiz Akın (Filiz), Çolpan İlhan (Gönül), Gülten Ceylan, Turgut Özatay (Turgut), Aziz Basmacı (Aziz), Nevzat okçugil (Okul müdürü), Necip Tekçe (Hasan), Nurhan Damcıoğlu, Muammer Gözalan (Hilmi) , Faik Coşkun (Bekçi), Haydar Karaer (Celal), Behice İmer, Haluk Oçun, Bedri Çavuşoğlu, Tevhit Soyurgal, Muzaffer Yenen (Ağır ceza üyesi), Kamuran Akkor, Hüseyin Salı (Tarık), Yasemin Çatalca, Suzan Gül, Emire Erhan


Konu: Annesi küçükken ölen zengin fabrikatör Hilmi Bey’in kızı Filiz (Filiz Akın) oldukça şımarık yetiştirilmiş bir kolej öğrencisidir. Şoförleri Ayhan (Ayhan Işık) Filiz’in bu tavırlarına sessizce katlanır. Arkadaşlarının çok beğendiği Ayhan, Filiz’in de ilgisini çeker.


Aralarındaki resmi ilişki kısa sürede yumuşar ve aşka dönüşür. Sosyal konularının farklılığı bile bu ilişkiye engel değildir. Şımarık Filiz bambaşka biri olmuştur. İkisini birlikte gören okul müdürü Hilmi Bey’e haber verince Ayhan kovulur. Ayhan Turgut adlı (Turgut Özatay) bir bar sahibinin şoförü olur. Turgut’un pavyonda şarkıcılık yapan sevgilisi Gönül (Çolpan İlhan) Ayhan’dan hoşlanır. Şüphelenen Turgut, planladıkları soygun sırasında Ayhan’ı polise yakalatır. Filiz daha önce buluşup evlenmeye karar verdikleri Ayhan nikaha gelmeyince Turgut’a gidip nedenini araştırır. O da onun hırsızlığını ve Gönül’le ilişkisini anlatır. Evini terketmiş ve manen yıkılmış Filiz’i Turgut yardım bahanesiyle himayesine alır. Gönül ise mahkemede lehine tanıklık yapınca Ayhan serbest kalır. Bu arada Filiz evine dönmek isterse de, genç kızda gözü olan Turgut tarafından engellenir. Filiz Turgut’un gerçek yüzünü görür ve ondan nefret eder. Turgut Ayhan’ın tahliye olduğunu öğrenince, adamlarına onu öldürmeleri için emir verir. Filiz bu konuşmaya tanık olur. Ayhan’ın suçsuz olduğuna artık iyice emin olmuştur.


Ayhan bara gittiğinde onu öldürecek adam pusuda beklemektedir. Polis gelir ve Turgut’un adamlarını tutuklar. Ayhan, kaçan Turgut’un peşinden Gönül’le gider. Turgut tarafından vurulan Gönül, gerçekleri Filiz’i anlatır. Turgut polis tarafından yakalanır. Filiz’in babası inadından vazgeçer. Artık Ayhan’la Filiz’in evlenmeleri için hiçbir engel kalmamıştır…