Powered By Blogger

23 Ocak 2016 Cumartesi

YARINI OLMAYANLAR (1966)

Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo Perihan Abacı
Kamera  Yılmaz Ceylan
Yapım: Erkan Abacı


Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Laboratuvar Şefi: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, Negatif Montaj, Mehmet Tezgahtar, Montaj ve Senkron: Nejdet Tok, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Marangoz, Yusuf Marangoz, Müzik Direktörü: Jerry, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlnmıştır)


 Oyuncular: Yusuf Sezgin, Bilal İnci, Yılmaz Şerif, Orhan Emir, Pınar Akar, Kazım Kartal, Necati Er, Yaşar Güçlü, Enver Dönmez, Muzaffer Aktan

Konu: Gençlik filmi. Gününü gün ederek yaşayan gençlerin sorumsuz yaşantıları

YAKUT GÖZLÜ KEDİ (1966)

“Murat Davman”

Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Eser: Ümit Deniz
Kamera: Melih Sertesen
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu


Kurgu: Özdemir Arıtan, Dekor: Fethi İnan, Bilal Uysal, Yapım Sorumlusu: Melih Üstüngör, Yönetmen Yardımcısı: Zeki Dinçsoy, Kamera asistanı: Tosun Bayrı, İsmail Varol, Işık Şefi: Ahmet Ateş, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Senkron: Taner Oğuz, Arif Özalp,


Oyuncular: Cüneyt Arkın (Murat Davman), Selda Alkor (Aylin Molvan), Neriman Köksal (Serap Molvan), Suzan Avcı (Hüsniye Molvan), Tunç Oral (Şoför Yusuf), Sevinç Pekin, Hayri Esen (Komiser), Sami Hazinses, Muammer Gözalan (Muhtar Molvan), Jale Öz (Sulukuleli kadın), Asım Nipton (Şişman Adam), Reha Kral, Hüseyin Zan (Garson), Vahit Volkan, Kaya Volkan, Adnan Mersinli, Lamia Yal, Osman Türkoğlu, İsmail Varol, Mustafa Yavuz.


Konu: Kore’de bir mabette çağlar öncesinden kalma bir buda heykeli vardı. Heykelin gözleri dünyanın en büyük yakutlarıyla süslüydü. İnsanlara uğursuzluk getiren bu kızıl taşlar zaman içinde elden ele dolaşmış ve şimdi bir kedi heykelinin gözleri olmuşlardır. Dünyanın dört bir tarafından birçok maceraperest Yakut Gözlü Kedi’nin peşindedir. Türkiye’den de iki kişi yakutların peşine düşmüştür. Ancak taşların uğursuzluğu devam etmektedir. Kediyi bulmayı başaran Abdulrezzak bey, hazin bir cinayete kurban gider. Esrarlı durumların ve polisiye olayların kahramanı yerli Bond Murat Davman (Cüneyt Arkın) olaya el atar. Polisin kurbanın evinde yaptığı soruşturma devam ederken kendi yöntemleriyle işe koyulan çapkın ve şamatacı gazeteci, katilleri ve Yakut Gözlü Kedi’yi bulmak için tehlikeli bir mücadeleye girişir.

 

VURGUNCULAR

Senaryo ve Yönetmen: Şinasi Önengit
Kamera: Kenan Davutoğlu
Yapım: Kazankaya Film / Hasan Kazankaya


Oyuncular: Tunç Okan, Gülsüm Kamu, Kuzey Vargın


Konu: Bölgeyi haraca kesen dolandırıcıların öyküsü

VUR EMRİ (1966)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu


Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Müzik: Rauf Tözüm, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sesleri Alan, Marko Buduris, Montaj: Mehmet Bozkuş, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Laboratuvar: Cemil Orhon, Prodüksiyon Amiri, Memduh Karakaş, Set Amiri: Çetin Dağkıran


Oyuncular: Ayhan Işık (Ali), Filiz Akın (Gül), Turgut Özatay (Turgut), Mine Soley, Nubar Terziyan (Gardiyan), Feridun Çölgeçen (Baba), Necip Tekçe, Faik Coşkun, Mustafa Dağhan, Niyazi Vanlı, Abdullah Ferah


KONU: Fabrikatör kızı Gül (Filiz Akın) şoförleri Ali’ye (Ayhan Işık) aşıktır. Ali ise aralarındaki sınıf farkı nedeniyle çekinmektedir. Babası Gül’ü müdürü Turgut’la (Turgut Özatay) evlendirmek ister. Gül aslında servet avcısı olan Turgut’a Ali’yi sevdiğini söyler. Turgut Ali’yi Gül’ün babasına ihbar edip işten kovdurur. Adamları ile de gidip onunla kavga çıkartır.O kargaşada adamı bıçaklanır. Turgut kendi yaptıklarını Ali yapmış gibi anlatır ve şikayetçi olur. Suçu Ali’ye atar ve Ali tutuklanır. Gül hapse atılan Ali’nin suçsuz olduğuna inanmaktadır ama Ali mahkemede suçsuzluğunu kanıtlayamayınca mahkum olur. Çıkınca tüm bu haksızlıkların intikamını alacağına yemin ederek yedi aylık mahpusluğuna başlar. İçeride kaldığı sürede dost olduğu gardiyan Kamil Dayı (Nubar Terziyan) Ali’ye inanır ve Gül’le birlikte onu intikam fikrinden caydırır. 


Ali tahliye olunca Gül’le evlenip bir pansiyona yerleşir. Turgut peşlerini bırakmaz. Fabrika bekçisini öldürtüp suçu yine Ali’ye yıkar. Gül cinayet saatinde onunla evde olduğunu söylerse de başaramaz ve Ali idama mahkum olur. O sırada sürpriz bir görgü tanığı ortaya çıkıp polise gerçek katili açıklar. Polis harekete geçer. Ali ise bileğini kesip kaldırıldığı hastaneden kaçar. Bu arada gerçek suçlular yakalanır. Ali’nin tahliye olduğundan haberi yoktur. Babası, gerçek yüzünü gördüğü Turgut nedeniyle kızı Gül’den af diler. Turgut Gül’ü kaçırır. Kamil Dayı ise bulduğu Ali’yi tahliye olduğuna inandıramaz. Ali onu yaralar ve uzaklaşır. Polis saklandığı yeri öğrendiği Turgut’un evine baskın düzenler. Baskın sırasında Gül, Turgut’un silahını ele geçirip onu ve adamlarını yakalatır. Ve Ali’nin, babasını arayıp gelmesini söylediği yere gider. Buluştuklarında Gül Ali’ye tüm gerçekleri anlatır ve onu suçluların yakalandığına inandırır. Ali tüm olumsuzlukların düzeldiğini anlar ve teslim olur. İki sevgili için özgür ve mutlu günler çok yakındadır
 

VE SİLAHLARA VEDA (1966)

Senaryo ve Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Kamera: Yılmaz Gürbüz
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku


Oyuncular: Yılmaz Güney, Nilüfer Aydan, Necdet Çağlar, Mümtaz Ener,
Konu: Gizli polis (Yılmaz Güney), yurtdışın-dan istanbul'a gelen bir casus şebekesini izlemekle görevlendirilmiştir. Casusların amacı, Boğaz sularıyla ilgili çok önemli bir planı ele geçirmektir. Hayatı çeşitli maceralarla geçen genç polisin bu son görevi olacaktır, Olaylarla dolu hayatı nedeniyle yorgun düşmüştür. Ayrıca, artık silah kullanmaktan bıkmıştır.


Görevli polis, şebekenin izini sürerken, yine ilginç olaylara tanık olur. Pavyonda çalışan güzel bir kızla (Nilüfer Aydan) tanışır. Kız, polise aşıktır, peşini bırakmaz. Genç adam, bir dolu maceradan sonra casusları yakalayıp, görevini başarıyla yerine getirir. Peşindeki kıza da, "Bu ilişkiyi burada keselim, beni bırak ve sen pavyona dön, der”. Ömrü boyunca taşıdığı silahını da belinden çıkarıp atar.


►Filmin ilk senaryosu Aydın Engin taralından yazıldı. 1983'de Sıkıyönetim Komutanlığı'nın emriyle Emniyet Müdürlüğünün topladığı Yılmaz Güney filmlerinden biri.


Yapımcısı Ümit Utku'nun açıklamasına göre, filmle ilgili hiçbir belge yok. Filmin pavyon sahnelerinde, dönemin ünlü Necdet Koyutürk Orkestrası müziklendirdi ve ekibiyle kamera karşısına çıktı.

 

VATAN KURTARAN ASLAN (1966)

Yönetmen:Tunç Başaran
Senaryo: Bülent Oran (*), Muzaffer Aslan, Tunç Başaran
Kamera: Tangör Toydemir
Yapım: Sine Film / Muzaffer Arslan.- Erman Film / Hürrem Erman


Set Amiri: Salih Yetkiner, Set Asistanları: Ahmet Şenses, Mustafa Özyurt, Mehmet Toy, Işıklar: Halit Aysan, Işık Teknisyenleri: İbrahim Sabuncu, Nuri Pözüt, Asım Artan, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Özalp, Reji Asistanı: Emel Işık, Kamera Asistanı: Güngör Toydemir, Prodüksiyon Asistanı: Taner Erdemir, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Laboratuvar: Gani Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Erdoğann Dolapçı, Ziya Uçak, Mahmut Özdemir, Haydar Özdemir, Tahsin Demirand, Montaj, Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Seslendiren: Yorgo İliadis, İlia İliadis, ( Erman Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)



Oyuncular: Tunç Okan, Selda Alkor, Figen Say, Süleyman Turan, Atıf Kaptan, Suphi Tekniker, Ahmet Kostarika (Turgutlu), Yılmaz Köksal, Mümtaz Ener, Yavuz Karakaş, Hüse-yin Kutman, Yavuz Selekman, Hakkı Haktan, Ekrem Gökkaya, Ahn-met Turgutlu, Tekin Siper, Selahi İçsel, Ayşın Atav, Tayfun Alpagut, Erdinç Okan, Nuri Satıcı

Konu: Osmanlı İmparatorluğunun yayılma dönemlerinde geçen bir kahramanlık öyküsü.

_________________________________________
(*)” (Michael Curtiz (1886-1962) ve William Keigh ley’in (1889-1984), 1937 yılın-da filme çektiği The Adventures of Robin Hood (Robin Hood’un Maceraları) isimli film-den uyarlama. Filmde rol alan oyuncular; Errol Flynn (1909-1959), Olivia de Havilland (1916)

VAHŞİ SEVDA (1966)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Bülent Oran (*)
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Kadri Film / Kadri Yurdatap


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Tunç Okan, Re-ha Yurdakul, Mine Soley, Bilal İnci, Memduh Ün, İsmet Erten, Müşerref Çapın, Orhan Çoban, Çocuk Oyuncu: Ercan İnangiray


Konu: İyi yürekli kanun dışı bir adamla, çocuklu bir dul kadının öyküsü.
Memduh Ün Anlatıyor:


O günlerin gözde sinemalarından Beyoğlu'ndaki Saray sinemasında, Altmışlı yılların ortasında yönetmen Henry Hathaway'in başrollerini Susan Hayward ve Stephen Boyd'un paylaştıkları lhtiras Vadisi adlı filmi oynamıştı. Yerli film tadı vermişti izlediğimde. Yeşilçam'da da birçok yapımcı filmi uyarlamaya kalkışmıştı. Kadri Yurdatap'a söz ettim bundan. İşletmecilerle anlaşma gereği, film yapmak zorundaydı çünkü. Film kolayca uyarlanabilirdi. Bundan bir film yapalım sana, çabucak çekelim dedim. Kadri teklifime atladı. Bülent Oran'ı Saray sinemasına gönderdik. Filmi seyretti ve sahne sıralaması yaptı. Sonra yeniden ben seyrettim, sıralamayı düzelttim.



Bülent de ardından diyalogları yazdı. Filmde bir çiftliğe ihtiyacımız vardı. Kadri'yle arabaya atladık, Bursa’ya gittik. Bursa da sinema sahiplerinden Ali dostumuzdu, bize hemen bir çiftlik ayarladı. Ve biz filmin büyük kısmını Bursa'daki çiftlikte, birkaç sahneyi de Uludağ'da, bazı karlı sahneleri Büyükdere'deki Bilezikçi çiftliğinde görüntüledik. Ama filmi yine de tamamlayamamıştık. Lunapark sahneleri eksik kalmıştı, kurguda idare ettik, eksiklik anlaşılmadı.

Ben iyi bir yönetmenim. iyi bir işçiyim aynı zamanda. Bir hikayeyi iyi anlatabiliyorum. İyi resimleyebiliyorum. Ve de zevkli cerçeveleri doğru açılardan yapabiliyorum. Ama bunlar bir filmi iyi yapmaya yeten şeyler değil. Vahşi Sevela bu bağlamda mükemmel. Sineması eskimemiş. Dili eskimemiş.
Erkeğin maçoluğunu çok inandırıcı sergilemişim özellikle. Oysa filmin ticari başarısı parlak olmadı, filmin dramatik yapısı, her şeyi tamam, zımba gibi, ama her ne kadar uyarlama yaptıysa da Amerikan filminin havasından pek sıyrılamamışız. Hülya Koçyiğit'in işe aldığı emekçisini. daha ilk günden sofrasına oturtmabizim toplumumuz için uygun değil. Örf ve adetlerimiz açısından baktığımda aykırı buluyorum. Filmin işinin çok iyi olmamasını bu ve bu gibi sahnelerin varlığına bağlıyorum O sahnelere başka bir çözüm yolu bulabilirmişiz, ama Bülent de, ben de atlamışız.”Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı yayınları, Ağustos 2009, İstanbul ”

__________________________________
(*) Amerikalı romancı John Mantley’in (1920-2003) bir romanından Sydney Boehm’in (1908-1990) senarosuyla, Henry Hathaway’ın (1898-1985) 1959 yılında filme çektiği, “Woman Obsessed” (İhtiras Vadisi) isimli filmden uyarlama. Bu filmde başlıca rolleri; Suzan Hayward (1917-1975) , Stephan Boyd 1931-1977) ve Barbara Nichols (1929-1976) oynamışlardır.

 

ÜSKÜDAR'DAN TOPKAPI'YA (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Aram Gülyüz
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Taç Film / Nejat Candaner


Oyuncular: Vahi Öz, esen Püsküllü, Turgut Özatay, Hüseyin Baradan, Muzaffer Hepgüler, Aziz Basmacı, Mehmet Aslan, Timuçin Caymaz, Toron Karacaoğlu, Tevhit Bilge, Mualla Sürer, Zafer Önen, Pekcan Koşar, Lale Belkıs, Vasfi Uçaroğlu, Sevim Sevil, ve Lulu Dörtlüsü: Fuat, Nihat, Süreyya,


Konu: Gazino sahibi, bir kadın ve şarkıcı gencin üçlü aşk öyküsü.

ÜMİT SOKAĞI (1966)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım: Melek Film / Şahan Haki


Yönetmen Yardımcıları: Zeki Ökten, Tolgay Ziyal, Kamera asistanı: Muzaffer Turan, Kurgu: Turgut İnangiray, Avid Kurgu: Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Hilmi Başcan, Laboratuvar: Erdoğan Dolapçı, Gani Maraşlıoğlu, Hayati Akbulut, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ses Kayıt: Yorga İlyadis, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set: İhsan Akdağ, İsmet Aşık, Orhan Başkan, Necdet Buvan


Oyuncular: Ajda Pekkan (lale), İzzet Günay (Ali), Ekrem Bora (Selim), Erol Taş (Necdet), Sevinç Pekin (Necdet’in sevgilisi), Hakkı Haktan, Ali Seyhan, (Topal) Faik Coşkun (Mahmut), Nezihe Güler (Ali’nin Annesi), Hüseyin Zan, Celal Ersöz (Koca oğlan), Behçet Nacar (Necdet’in adamı), Mehmet Büyükgüngör (Necdet’in avukatı), Kaya Volkan, Afif Yesari, Talia Saltı (Anne), Süheyl Eğriboz, Ahmet Koç


Konu: Bir aşk üçgeni içerisinde geçen film aynı kadına aşık olduktan sonra araları açılan iki arkadaşın öyküsünü konu alıyor..

ÜMİT KURBANLARI (1966)

Yönetmen Orhan M. Arıburnu
Senaryo: Hidayet Pelit
 Foto Direktörü: Yılmaz Ceylan, Cengiz Batuhan
Yapım: Pelit Film/Hidayet Pelit


Oyuncular: Tunç Oral, Suzan Avcı, ülent Aydın, Talât Gözbak, Engin özer, Gülbin Eray, Faik Coşkun, Nezihe Güler, Bülent Oran, Nuhbe Işıl, Ve Ortaşark Striptiz Kraliçesi: Seher Şeniz, Hidayet Pelit, Abdullah Ferah, Adil Güldürücü, Halit Vurgun, Orhan M. Arıbuırnu, Ercan Ceylan, Şehri Şen, Nilgün Tozar,


Konu: Artist yapma vaadiyle kandırılıp kötü yola düşürülen kızların öyküsü

ÜÇ KORKUSUZ ARKADAŞ (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Halit Refiğ (Alexadre Dumas’nın “Üç Silahörler”
romanında uyarlama)
Foto Direktörü: Memduh Yükman
Yapım:Uğur Film / Memduh Ün


Oyuncular: Nilüfer Aydan, Tanju Gürsu, Kuzey Vargın, Reha Yurdakul, Suzan Avcı, Necdet Çağlar


Konu: Casusluk yaptığı için Kıbrıslı Rumların hapse attığı Ayşe ile, onu kurtaran Efe Rıa ile diğer iki arkadaşın kahramanlık öyküsü

TÜRK’ÜN AŞKI BAŞKADIR (1966)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Aşkın Film 


Oyuncular: Yusuf Sezgin, Selma Güneri, Güven Erte, Nalan Egesan, Güven Pınarlı, 1966Ersun Kazançel, Necdet Tosun, Hüseyin Baradan


Konu: Genç bir balıkçıyla, bir turist kızın aşk öyküsü.

TURİST ÖMER ALMANYA'DA (1966)

Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo: Hulki Saner, Erdoğan Tünaş, Suavi Sualp,
Kamera: Turgut Ören
Yapım: Saner Film/Hulki Saner 


Oyuncular: Sadri Alışık, Çolpan İlhani Suzan Avcı, Sevim Emre, Mualla Sürer, Gürel Ünlüsoy, Sevim Emre, Cevat Kurtuluş

Konu: Almanya'ya işçi olarak giden Turist Ömer'le Alman kızı Helga'nın öyküsü.

TOPRAĞIN KANI (1966)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo : Recep Bilginer, Ayşe Şasa 

Kamera : Gani Turanlı
Yapım : Güneş Film / Atıf Yılmaz


Oyuncular : Fikret Hakan, Belgin Doruk, Erol Taş, Feyzi Tuna, Tuncer Necmioğlu, Nuran Aksoy, Hakkı Haktan, Ali Seyhan, Güngör Denizaşan


Konu: Bir petrol kasabasında geçen çeşitli ilişkilerin öyküsü. Petrol sorununu ele alan getirmek istediği fakat fonda sıkışıp kalan mesaja yabancılaşan, ulusal ve iktisadi çatışma yerine, bir kardeş kavgasının, bir aşk hikayesinin, bir kuşak çatışmasının ötesine geçemeyen verilmek istenen savı konuşmalarda kalan bir filmdir


ÖDÜL:


► 3. Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (24 Mayıs – 4 Haziran 1966)
► “En başarılı 3. Film”


Jüri Üyeleri: Julien Jenger, Claude Mathiss, Harry Keith, Nejat Duru, Turgut Demirağ, Orhon M. Arıburnu, Kemal Baysal, Dr. Alyanak, Mücahit Beşer, Ümit Deniz, Dr. Burhanettin Onat, Baykan Tözgen, Ethem Soykan, Ata Karatay.)


► As Dergisinin Sinema yazarları arasında düzenlediği 1965-69 döneminin en iyi 10 filmi arasında sekizinci.

TİLKİ SELİM / HEDEFTEKİLER

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Yılmaz Güney
Filmi Çeken: Necat Okçugil
Yapım: Ni-Va Film / Nişan Hançer


Negatif Montaj: Orak Özütürk (Şef), Mahmut Eskici, Sesleri Alan: Marko Buduris, Prodüksiyon Amiri: Naci Saraç, Işıklar: Kemal Tüfekçi, Prodüktör: Vahram Polat,


Oyuncular: Yılmaz Güney, Birsen Menekşeli, Kenan Pars, Tuncer Necmioğlu, Mümtaz Ener, Naci Erhun, Özdemir Akın, Süheyl Eğriboz, Muammer Gözalan, Şükrü Üstün, Nazan Ayas, Nalan Egesan, Kudret Karadağ, Ali EkdalKonu: Fuat (Naci Erhun), bir süre önce Paris'te tanıdığı sevgilisi Suzi'yle eğlence dönüşü bir gece eve geldiklerinde acı bir sürprizle karşılaşırlar. Suzi'nin hizmetçisi öldürülmüş, mücevherleri de çalınmıştır. Bahasının gönderdiği mücevherleri satarak geçinmeye çalışan Suzi, bu kanlı soygunun ardından Fuat'la birlikte polise başvurur, Emniyet tahkikata başlar.


Zengin bir işadamının kıza Birsen'le (Birsen Menekşeli) nişanlı olan Fuat, sağlam ayakkabı değildir. Bir çeteyle ilişkisi olup, soygun olayında da parmağı vardır. Nişanlısı Birsen, Suzi'yle kendini aldattığını öğrendiğinde resti çeker. Nişan yüzüğünü iade eder. Soyguncuların şefi (Kenan Pars), Fuat'a yeni bir öneride bulunur. Zengin bir işadamından (Mümtaz Ener) yüklü miktarda para koparmak için kızı Birsen'i kaçıracaklardır. Fuat da bu işten payını alacaktır. Şef, bu iş için çok iyi bıçak kullanan ve bu yeteneği sayesinde adı Sustalı'ya (Tuncer Necmioğlu) çıkan bir adamını görevlendirir. Sustalı, yanına verilen iki soyguncuyla birlikte Birsen'in yolunu ke-ser. Otomobilinden indirilip gözleri bağlanan birsen, depoya götürülür.


Çevresinde Tilki Selim (Yılmaz Güney) adıyla tanınan, bitirim ve çapkın bir emniyet mensubu, bir süreden beri soyguncuların peşindedir. Kızı kaçırılan işadamı Mümtazın evine gider. Birtakım bilgiler alır. Tilki Selim, Fuat'tan şüphelenmektedir. Fuat, bir gece saldırıya uğrar. Sustalı, bıçağıyla inanmaz. Bu konu üzerinde tartışırlarken kapı çalınır. Açlıklarında Fuat'ı karşılarında görürler. Sustalı şaşkındır. Cin görmüş gibi çarpılır. Fuat'a biraz daha yaklaşır. Bıçakla kestiği boğazına bakarken, Fuat yüzündeki plastik maskeyi sıyırır. Altından çıkan Tilki Selim'dir. Soyguncular Selim'e saldırırlar. Selim, hepsini tepeler. Selleri kaçar. Tilki Selim’ii ortadan kaldırmak için soyguncular bir tuzak hazırlarlar. İçlerinden biri Selim'e gidip öldürülme korkusuyla onlardan kaçtığını söyler. Bu işlere karışmanın pişmanlığı içindeymiş gibi günah çıkartır. Selim'i Birsen'in tutulduğu yere götürecektir. Birlikte giderler. Selim, kurulan tuzağın farkında olup önceden tedbirini almıştır. Emniyet de haberlidir. Sustalı, gizlendikleri depodaki bir koltuğun altına saat ayarlı dinamit yerleştirmiştir. Selim, kıskıvrak yakalanıp koltuğa oturtulduğunda parçası kalmayacaktır. Tilki, elinde silahla depodan içeri girer. Kimseleri göremez. Soyguncular dışarıda bir yerlere saklanıp pusuya yatmışlardır. Birden şiddetli bir patlama duyulur. İçeri giren soyguncular düşmanlarının parçalarını ararlarken, Selim gizlendiği yerden çıkar. Soyguncular şaşkınlıkla kaçışırlar. Şefleri Birsen'i sürükleyerek arabaya atar. Polis de peşlerindedir. Silahlı, çalışmalı bir araba takibi sonucunda tüm suçlular yakalanır. Birsen kurtulur. “Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney"


►Çekim sırasında bazı bölümleri değiştirilmiş olup, Yılmaz Güney'in diyalog eklemeleri yaptığı filmin senaryosunu Aydın Engin “297” yazmıştır. Filmin avantür sahneleriyle finalini Yılmaz Atadeniz yönetmiştir, Film, daha sonraki vizyonunda Hedeftekiler adıyla gösterime girdi.