Powered By Blogger

23 Ocak 2016 Cumartesi

VAHŞİ SEVDA (1966)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Bülent Oran (*)
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Kadri Film / Kadri Yurdatap


Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Tunç Okan, Re-ha Yurdakul, Mine Soley, Bilal İnci, Memduh Ün, İsmet Erten, Müşerref Çapın, Orhan Çoban, Çocuk Oyuncu: Ercan İnangiray


Konu: İyi yürekli kanun dışı bir adamla, çocuklu bir dul kadının öyküsü.
Memduh Ün Anlatıyor:


O günlerin gözde sinemalarından Beyoğlu'ndaki Saray sinemasında, Altmışlı yılların ortasında yönetmen Henry Hathaway'in başrollerini Susan Hayward ve Stephen Boyd'un paylaştıkları lhtiras Vadisi adlı filmi oynamıştı. Yerli film tadı vermişti izlediğimde. Yeşilçam'da da birçok yapımcı filmi uyarlamaya kalkışmıştı. Kadri Yurdatap'a söz ettim bundan. İşletmecilerle anlaşma gereği, film yapmak zorundaydı çünkü. Film kolayca uyarlanabilirdi. Bundan bir film yapalım sana, çabucak çekelim dedim. Kadri teklifime atladı. Bülent Oran'ı Saray sinemasına gönderdik. Filmi seyretti ve sahne sıralaması yaptı. Sonra yeniden ben seyrettim, sıralamayı düzelttim.



Bülent de ardından diyalogları yazdı. Filmde bir çiftliğe ihtiyacımız vardı. Kadri'yle arabaya atladık, Bursa’ya gittik. Bursa da sinema sahiplerinden Ali dostumuzdu, bize hemen bir çiftlik ayarladı. Ve biz filmin büyük kısmını Bursa'daki çiftlikte, birkaç sahneyi de Uludağ'da, bazı karlı sahneleri Büyükdere'deki Bilezikçi çiftliğinde görüntüledik. Ama filmi yine de tamamlayamamıştık. Lunapark sahneleri eksik kalmıştı, kurguda idare ettik, eksiklik anlaşılmadı.

Ben iyi bir yönetmenim. iyi bir işçiyim aynı zamanda. Bir hikayeyi iyi anlatabiliyorum. İyi resimleyebiliyorum. Ve de zevkli cerçeveleri doğru açılardan yapabiliyorum. Ama bunlar bir filmi iyi yapmaya yeten şeyler değil. Vahşi Sevela bu bağlamda mükemmel. Sineması eskimemiş. Dili eskimemiş.
Erkeğin maçoluğunu çok inandırıcı sergilemişim özellikle. Oysa filmin ticari başarısı parlak olmadı, filmin dramatik yapısı, her şeyi tamam, zımba gibi, ama her ne kadar uyarlama yaptıysa da Amerikan filminin havasından pek sıyrılamamışız. Hülya Koçyiğit'in işe aldığı emekçisini. daha ilk günden sofrasına oturtmabizim toplumumuz için uygun değil. Örf ve adetlerimiz açısından baktığımda aykırı buluyorum. Filmin işinin çok iyi olmamasını bu ve bu gibi sahnelerin varlığına bağlıyorum O sahnelere başka bir çözüm yolu bulabilirmişiz, ama Bülent de, ben de atlamışız.”Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”, Kabalcı yayınları, Ağustos 2009, İstanbul ”

__________________________________
(*) Amerikalı romancı John Mantley’in (1920-2003) bir romanından Sydney Boehm’in (1908-1990) senarosuyla, Henry Hathaway’ın (1898-1985) 1959 yılında filme çektiği, “Woman Obsessed” (İhtiras Vadisi) isimli filmden uyarlama. Bu filmde başlıca rolleri; Suzan Hayward (1917-1975) , Stephan Boyd 1931-1977) ve Barbara Nichols (1929-1976) oynamışlardır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder