Senaryo ve Yönetmen:A. Remzi Jöntürk
Kamera:Mahmut Demir
Yapım:Duru Film / Süreyya Duru
Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kuzgun, Yardımcısı: Turhan Emli, Rejisör Asistanları: Mehmet A. Cöntürk, Gülten Kartakaya, Nureddin İrişen, Kameraman Yardımcısı: Güngör Tetiker, Set: Çetin Dağdelen, Hasan Budur, Baki Soğukpınar, Kahraman Kongur, Senkron: Rauf Tözüm Işık: Aslan Yıldız,
(Ses Film Stüdyosunda yapılmıştır)
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sema Özcan, Mine Sun, Toron Karacaoğlu, Leman Öztürk, Reşit Çıldam, Turgut Savaş, Necdet Çağlar, Ayton Sert, Necip Tekçe, Ersun Kazançel, Haluk Orçun, Kayhan Yıldızoğlu, Diclehan Baban, Muadelet Tibet, Muazzez Doğan, Nuri Genç,
Konu: Şoför Ali, mahalle komşusu paşa kızı Çileri sever, Paşa kızı Çiler ise evlilik yolu ile zengin çevreye girmek ister, bu yüzden kötü yola düşer ve Ali tarafından kurtarılır. Fakat peşini bırakmayan yeni çevresinde ki kişiler tarafından vurulur.
► “Bir yığın adama laf anlat, bir yığın sarhoşun kahrını çek. Gece şoförlüğü bu işte..” ‘Şoför milletinden Ali bunlar söylüyor…İlk çevrim (1958) ve romandan değişik şekilde burada babası yok. Jenerik ve afişte ‘şöför’ yazılmış. Ama ‘Lütfen Şoförle Konuşmayınız’ yazısı kurallara uygun. Yönetmenin soyadı ‘Cöntürk’ olmuş…Önceki çevrim ve kitapta ‘merhum’ olarak geçen ama önemli bir kişilik olan Kâmil burada yok ve annesinin adı başlangıçta Sabriye sonra Saime olarak geçiyor…Çiler’in babası da bu kez asker değil kuş meraklısıı bir emekli.
Çiler, köpeği ile arabaya bindiğinde dinlediğimiz ‘La Nozzo di Figaro’ (1786) (Mozart); Temiz’in düğünündeki tango ‘Bir Melek Gibi Masum Yüzün’ (Fehmi Ege) ; Çiler, Lulu Pavyon’da Fabrikatör Şahabettin Bey’le otururken duyulan ‘Fascination’ (1932) (Marchetti) ; Ali, arkadaşı Tarzan’a düğün davetiyesini verirken güvercinleri uçuran ‘Manha de Carnaval’ (1959) (Bonfa/Maria) da çok güzeldi… Müzeyyen Senar’ın sesinden ‘Farfara’ ve ‘Hancı’yı dinliyoruz. Çiler de Pavyonda ‘Ayrılanlar İçin’i (1967) (Selçuk / Oğuzcan) söylüyor…‘Pink Panther’ melodisinin bir özelliği var ; Orijinal filminin dışında kullanıldığı hiçbir yere yakışmıyor…‘Sabahsız Geceler’deki (1968) Güzin Özel, bu kez Çiler’in hizmetçisi…Pire, Çiler’in kaçırıldığı araba için 58 ‘şevrole’ demişti. Babacan ise 56 Buick diyor…Silvana Panpani’nin bir elinde kova varken ‘Farfara’ şarkısı ile yaptığı dans görülmeye değer…Almanya’daki sokak kadını “Alles geld. Para, l’argent, money” dediğinde Ali onu tersliyor. Keşke Cüneyt Arkın da 80’ler ve 2000’lerdeki o reklam filmleri için aynı şeyi yapabilseydi… Haluk; “Kadınlarla ve kuşlarla uğraşmak çok zor. Ya kaçıyorlar yada ansızın ölüyorlar.” ( Murat Çelenligil – sinematürk Internet veri tabanı)
Kamera:Mahmut Demir
Yapım:Duru Film / Süreyya Duru
Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kuzgun, Yardımcısı: Turhan Emli, Rejisör Asistanları: Mehmet A. Cöntürk, Gülten Kartakaya, Nureddin İrişen, Kameraman Yardımcısı: Güngör Tetiker, Set: Çetin Dağdelen, Hasan Budur, Baki Soğukpınar, Kahraman Kongur, Senkron: Rauf Tözüm Işık: Aslan Yıldız,
(Ses Film Stüdyosunda yapılmıştır)
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sema Özcan, Mine Sun, Toron Karacaoğlu, Leman Öztürk, Reşit Çıldam, Turgut Savaş, Necdet Çağlar, Ayton Sert, Necip Tekçe, Ersun Kazançel, Haluk Orçun, Kayhan Yıldızoğlu, Diclehan Baban, Muadelet Tibet, Muazzez Doğan, Nuri Genç,
Konu: Şoför Ali, mahalle komşusu paşa kızı Çileri sever, Paşa kızı Çiler ise evlilik yolu ile zengin çevreye girmek ister, bu yüzden kötü yola düşer ve Ali tarafından kurtarılır. Fakat peşini bırakmayan yeni çevresinde ki kişiler tarafından vurulur.
► “Bir yığın adama laf anlat, bir yığın sarhoşun kahrını çek. Gece şoförlüğü bu işte..” ‘Şoför milletinden Ali bunlar söylüyor…İlk çevrim (1958) ve romandan değişik şekilde burada babası yok. Jenerik ve afişte ‘şöför’ yazılmış. Ama ‘Lütfen Şoförle Konuşmayınız’ yazısı kurallara uygun. Yönetmenin soyadı ‘Cöntürk’ olmuş…Önceki çevrim ve kitapta ‘merhum’ olarak geçen ama önemli bir kişilik olan Kâmil burada yok ve annesinin adı başlangıçta Sabriye sonra Saime olarak geçiyor…Çiler’in babası da bu kez asker değil kuş meraklısıı bir emekli.
Çiler, köpeği ile arabaya bindiğinde dinlediğimiz ‘La Nozzo di Figaro’ (1786) (Mozart); Temiz’in düğünündeki tango ‘Bir Melek Gibi Masum Yüzün’ (Fehmi Ege) ; Çiler, Lulu Pavyon’da Fabrikatör Şahabettin Bey’le otururken duyulan ‘Fascination’ (1932) (Marchetti) ; Ali, arkadaşı Tarzan’a düğün davetiyesini verirken güvercinleri uçuran ‘Manha de Carnaval’ (1959) (Bonfa/Maria) da çok güzeldi… Müzeyyen Senar’ın sesinden ‘Farfara’ ve ‘Hancı’yı dinliyoruz. Çiler de Pavyonda ‘Ayrılanlar İçin’i (1967) (Selçuk / Oğuzcan) söylüyor…‘Pink Panther’ melodisinin bir özelliği var ; Orijinal filminin dışında kullanıldığı hiçbir yere yakışmıyor…‘Sabahsız Geceler’deki (1968) Güzin Özel, bu kez Çiler’in hizmetçisi…Pire, Çiler’in kaçırıldığı araba için 58 ‘şevrole’ demişti. Babacan ise 56 Buick diyor…Silvana Panpani’nin bir elinde kova varken ‘Farfara’ şarkısı ile yaptığı dans görülmeye değer…Almanya’daki sokak kadını “Alles geld. Para, l’argent, money” dediğinde Ali onu tersliyor. Keşke Cüneyt Arkın da 80’ler ve 2000’lerdeki o reklam filmleri için aynı şeyi yapabilseydi… Haluk; “Kadınlarla ve kuşlarla uğraşmak çok zor. Ya kaçıyorlar yada ansızın ölüyorlar.” ( Murat Çelenligil – sinematürk Internet veri tabanı)