Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
5 Ocak 2018 Cuma
BİN YILLIK YOL (1968)
Yönetmen: Ertem
Göreç
Senaryo: Türkan
Duru
Operatör: Nejat
Okçugil
Yapım: Er
Film / Berker İnanoğlu
Prodüksiyon Amiri: Erkan
Abacı, Ses ve Müzik: Marko Buduris, Kamera: Rafet Şiriner,
Asistanı: Ferhat Bakır,Teknik Direktör: Samim Utku
Oyuncular: Yılmaz Duru, Zeynep Aksu, Nihat Ziyalan, Sevgi Can, Muazzez
Arçay, Kerem Mertoğlu, Diclehan Baban, Mehmet Yağmur, Sırrı Elitaş, Mustafa
Yağmur, Handan Altınay, Hasan Gürkan, Mustafa Uslu,
Konu: Kan
davası uğruna askerlik arkadaşını öldürüp kız kardeşiyle de evlendikten sonra
kanuna teslim olan bir köylü gencin öyküsü
6. Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (25 Mayıs
– 5 Haziran 1969)
► Muazzez Arçay, “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu”
► Türkan Duru, “En İyi Senaryo”
► Bin Yıllık Yol, “En İyi 2. Film” Birinci film seçilemedi.
Jüri Üyeleri: İlhan Filmer, Nevzat Pesen, Tarık Buğra, Altan Demirkol,
Çetin Şencan, Selçuk Altan, Sadık Şendil, Ali Cemali, Kamuran Kıratlı, Kaya
Çakmakçı, Meral Savcı, Işık Aras, Nüvit Kodallı, Melih Başar, Melih Üstüngör,
Erdoğan Bağlum
BEYOĞLU CANAVARI (1968)
Senaryo: Safa
Önal
Operatör: Necat
Okçugil
Yapım: Er
Film / Berker İnanoğlu
Teknik Direktör: Samim
Utku, Teknik Eklip Elemanları: Recai Karataş, Ali Berkan, Arif Özalp,
Tanas Petridis, Osman Bilen, Adnan Açıkalın, Nevzat Dişiaçık, Kâmil Akpınar,
Necip Pala, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir
Arıtan, Işık: Mehmet Çakar, Ses Asistanları: Erdal Güner, Çetin
Dağdelen, Dodzilla Selahattin, Prodüksiyon asistanı: Necdet Kökeş,
Operatör Asistanı: Turgay Çiftçi, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan,
Oyuncular: Yılmaz Güney, Nebahat Çehre, Hayati Hamzaoğlu, Funda Postacı,
Kaan Batur, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Saadettin Düzgün, Hasan
Ceylan, Zeki Tüney, Hüseyin Zan, Hüseyin Güler, Ali Ekdal, Zuhal Yıldız, Nezihe
Güler, Yusuf Sezer, Mustafa Yavuz, Lütfi Engin, Erdoğan Seren, Atrap Celal,
KONU: İstanbul'un
sayılı kabadayılarından Kadir (Yılmaz Güney), bir süre hapiste yattıktan sonra
özgürlüğüne kavuşur. Kadir'in hapisten çıkışı, düşmanları ve rakipleri olan tüm
azılı kabadayıları tedirgin eder. Kadir, yine eski işine dönüp bir saz salonu
çalıştıracaktır. işinin başında sessiz, kendi halinde bir hayat sürerken diğer
saz salonu sahipleri Müslim ile Halil rahat durmazlar. . Kadir'in kabadayılar
içinde en büyük can düşmanı İbo'dur (Hayati Hamzaoğlu). Halil ve Müslim,
İbo'yla anlaşırıar. Kadir'i öldüreceklerdir.
Ayrıca, Halil'in öteden beri Feriha'da (Nebahat Çehre) gözü
vardır. Feriha, Kadir'in nişanlısıdır. Genç kadın bir pavyonda çalışırken
tanışıp birlikte olmuşlardır. Kadir,
düşmanları İbo, Halil ve Müslim'le mücadele ederken, ortaya yeni bir isim daha
çıkar. Bu adam Yaşar'dır. Henüz çok gençtir ve amacı kabadayılar aleminde
kendini gösterip ün yapmaktır. Delikanlı önce Kadir'den, sonra da Halil'den iş
ister. Ne var ki Yaşar'ı kimse ciddiye almaz ve iş vermez.
Feriha ise Kadir'e sürekli baskı yapmaktadır. Onun bu çatışmada
öldürüleceğinden korkarak bu işten çekilmesi için yalvarır ona. Birlikte
Istanbul'u terk edip çok uzak bir yere gitmelerini önerir. Kadir buna karşı
çıkar. Böyle bir davranışın korkaklık olduğunu düşünür, mücadeleden kaçmayı
kendine yediremez. Can düşmanı İbo ise iz sürüp fırsat kollamaktadır. Bir gün
Feriha'nın yolunu keser. Genç kadının Kadir'den ayrılıp Halil'in saz salonunda
çalışmasını söyler. Kadir bu durumu Feriha'dan öğrenince ıbo'yu bir yerde
sıkıştırıp elinden silahını alır ve onu iyice döver. Bu olaydan sonra taraflar
arasındaki gerginlik giderek artar.
Beyoğlu kabadayıları arasındaki bu kanlı çatışmanın en
acımasız biçimiyle sürüp gittiği günlerde Kadir'in tüm korkusu, sevgilisi
Feriha'dır. Kendi kişisel sorunları yüzünden Feriha'nın zor duruma düşmemesi
için ona ayrılmaları gerektiğini söyler. Genç kadın çok üzgündür. Üstelik Kadir'den
hamiledir. Karnında çocuğunu taşıdığı halde direnmeyi gururuna yediremez ve
ayrılırlar. Feriha, sevgilisinden hamile olduğunu da gizlemiştir. Çünkü
kendisini sevmediğini düşündüğü bir erkeğe yük olmak istemez Feriha, Halil'in
saz salonunda çalışmaya başlar. Kadir, sevgilisinin düşmanlarının yanında
çalıştığını öğrenince beyninden vurulmuşa döner. Silahını kaptığı gibi Halil'in
dükkanına gider. Silahlar birbiri ardına patlar. Feriha, birden Kadir'in önüne
geçerek kurşun lara hedef olur. Ama bu arada Kadir'in kurşunlanyla da ıbo,
Halil ve Müslim delik deşik olmuştur. Kadir, elindeki silahla saz salonundan
tam çıkacağı sırada, bir köşede sinsice bekleyen kabadayı özentisi Yaşar,
silahını ateşler. Kadir sırtından vurulmuştur. Yaralı olarak arkasına döner ve
Yaşar'ı görür. Şaşkın bir halde Yaşar'a bakarken iki kurşun daha yer ve yere
düşer. "Onu öldürdüm, Kadir'i vurdum," diye delice çığlıklar atan
Yaşar'ın ve yeni bir 'Beyoğlu canavarı'nın suçlular dünyasındaki öyküsü, aynı
sonIa sürüp gidecektir... “Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” syf,
216;”
Not: Güney'in kayıp filmlerinden biri. Filmin finali, 1961'de çekilen
Ikisi de Cesurdu'nun sonuna benzemektedir. Beyoğlu Canavarı 1971'de Saklambaç
gazetesinde foto-roman olarak yayınlanmıştır (Agah Özgüç a.g.e.)
BEŞ ASİ ADAM (1968)
Senaryo ve
Yönetmen: Tolgay Ziyal
Kamera: Feridun
Kete
Yapım: Kımız
Film / Feridun Kete
Oyuncular: Tanju Gürsu, Neriman Köksal, Yıldırım Gencer, Hayati
hamzaoğlu, Atilla Ergün, Sami Tunç,
Konu: Kendi
başına buyruk beş genç adamın çevrelerine saldıkları korku.
BELALI HAYAT (1968)
Senaryo: Safa
Önal
Operatör: Necat
Okçugil
Yapım: Er
Film / Berker İnanoğlu
Teknik Elemanlar: Recai
Karakaş, Ali Berkan, Arif Özalop, Tanaş Petridis, Osman Bilen, Adnan Açıkalın,
Kâmil İpekar, Nevzat Dişiaçık, Recep Pala, Hüseyin Demirayak, Sesaleri Alan:
Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Işık: Mehmet Çakar
(Ender Işık Servisi), Set Asistanları: Erdal Güner, Çetin Dağdelen,
Godzilla Selâhattin, Prodüksiyon Asistanı: Necdet Kökeş, Operatör
Asistanı: Turgay Çiftçi, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan, Teknik
Direktör: Samim Utku,
(Acar Film
Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Ferdağ, Leven Haksan, Gülgün Erdem,
Kayhan Yıldızoğlu, Sadettin Düzgün, İlhan Hemşeri, Zühal Üstüntaş, Asım Nipton,
Cenk Er, Hakkı Haktan, Abdullah Ferah, Haydar Karayel, Levent Küçük, Apo, Sadri
Karan, Mustafa Yavuz,, Abdullah Ferah, Refik Soyurgal, Kudret Karadaü, Nusret
Özkaya, Kurtuluş Çömlekçi,
Konu: İşsiz
güçsüz, içki ve kumara düşkün Erol, yine aynı çaresizlik içinde bulunan Hakkı
ve diğer arkadaşları bir fabrikanın kasasını soymak için harekete geçerler.
Soygunun ardında ise büyük patronlar vardır. Soygun planlandığı gibi yapılmaya
başlanır. Daha önceden işbirliği yapılan fabrikanın bekçisi kapıları açar ve
kasanın yerini soygunculara gösterir. Ama ne var ki soygunculardan biri bekçiyi
öldürünce işler karışır, polisin de olay yerine gelmesiyle kanlı bir çatışma
başlar, Soygundan yalnızca Erol ağır yaralı olarak kurtulur. Erol paralarla
birlikte bir rastlantı sonucu fabrikanın önünden geçen ve aynı fabrikada şoför
olarak çalışan Ahmet'in (Cüneyt Arkın) kamyonuna silah zoruyla tehdit ederek
biner. Ahmet ağır yaralı adamı hastaneye götürmek isterse de reddedilir.
Sonunda kendi evine götürmek zorunda kalır. Kan kaybedenyaralı Erol, paralarla
rahat bir yaşam süreceğini ve yarısını ise kendisine bakan ablasına (Sevda
Ferdağ) vereceğini söyler. Ama bu isteklerini gerçekleştirmeden Ahmet'in evinde ölür. Ahmet hemen polise giderek Durumu anlatır ve
polisle birlikte eve gelirler. Ama evde ne ceset ne de paraların bulunduğu
çanta vardır. Polis Ahmet'ten kuşkulanır ve evin bodrumunda Erol'un cesedini
bulur. Paralar ise ortada yoktur. Ahmet polislerin elinden kurtularak gerçek
soyguncu ve katillerin peşine düşer. Ama elinde hiç ipucu yoktur. Önce Erol'un
ablası ile temasa geçer fakat onun da bu konu hakkında fazla bir bilgisi
yoktur. Sonra Hakkı'nın eşi ve küçük çocuğunu bulur. Onlardan da gerekli
bilgileri alamaz. Bu arada polislerle birlikte soygunu gerçekleştiren büyük
patronlar da Ahmet'in peşine takılmıştır. Polis suçlunun, patronlar ise kayıp
olan paranın peşine takılır. İki ateş arasında Ahmet kendi suçsuzluğunu
kanıtlamak için hem parayı hem de gerçek suçluları bulmak zorunda olduğunu
anlar ve Erol'un ablası ile işbirliği yaparak gerçek suçluların yakalanmasını
sağlar.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)