Powered By Blogger

15 Ocak 2018 Pazartesi

ŞEHİR EŞKİYASI (1969)

Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Nejat Okçugil
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Teknik Direktör: Samim Utku

Oyuncular: Ekrem Bora (Sedat), Esen Püsküllü (Ayşe), Feridun Çölgeçen (Fethi), Hüseyin Zan, Mine Soley (Aylin), Erol Taş, Kayhan Yıldızoğlu (Komiser), Selâhattin İçsel, Ali Ekdal (Necdet), Asım Nipton (Reşit Usta), Kazım Kartal, Nevzat Okçugil, Faik Coşkun (Naci), Lütfi Engin (İskender), Muammer Gözalan (Doktor), Hakkı Kıvanç (Rıza’nın adamı), Erdoğan Seren (Rıza’nın adamı), Sadri Karan, Orhan Aykanat

► İstanbul'un bir kenar mahallesi. Sokaklar, henüz 'benzin kokulu demir yığınlarıyla tıka basa doldurulmamış. Annesini küçük yaşta kaybeden Sedat, buradaki ahşap evlerden birinde babası Ahmet ile yaşamaktadır. Hiçbir arabanın görülmediği bir sokakta büyüyen delikanlı, Reşit Usta'nın yanında oto tamirciliği yapar. İlerde, şantöz sevgilisi Aylin'in "Yakışıklısın, kuvvetlisin, cesursun.. Ne olur hep böyle olsak. Ayrılmasak hiç. Beni üzmesen, dövmesen" diyeceği genç adam, zamanla, mahallesindekinden farklı bir dünyanın da olduğunu anlıyor. Kısa sürede, kaçakçılık yapan işadamlarını haraca kesen acımasız bir kabadayı olup çıkar
. ‘
Sedat şöyle diyecektir ; "Kuvvetliyim, cesurum. Tek başıma bütün o ödleklere postamı koyuyorum. En namlısının dahi başı ancak dizime diyebiliyor. Hepsinin bütün gizli dümenlerini biliyorum. Hepsi istediğim haracı verirken kahroluyor ama başka çareleri yok. Karşımda hepsi talimli köpek gibi duruyor.." İtiraz edenler de olur elbette. Ancak, ödemede iki gün geciken ve biraz diklenecek gibi olan Naci'nin başına gelenleri görünce, bunun pek de önerilecek bir davranış olmadığını anlıyoruz. Canlarından bezen Rıza, Fethi ve İskender, Aylin'e şöyle diyorlar ".. Böyle adamı ne duyduk ne gördük. Ne de bir daha görürüz. Her an tetikte. Hiçbir dümeni yutmuyor. Uyurken bile gözleri açık yatıyordur Allah bilir. Bu iş ancak senin yardımınla olur.. Sedat'ı gebertebilmek için sana muhtacız." İskender'in ("Sana, 50 bin") ve Fethi'nin ("100 bin de benden") para önerilerini kabul etmeyen Aylin, "Boşboğazlık edecek olursan yaşatmayız seni" korkutmalarına da aldırmadan Sedat'ın evine koşar. Ama, orada hiç ummadığı bir şeyle karşılaşır. Sevgilisi başka bir kadınla beraberdir. [‘Mazimdeki Kadın’da (1969), bu kez Aynur Aydan onu yatakta Murat’la beraberken yakalamıştı.] Yıkılmış bir durumda Fethi ve arkadaşlarına telefon eder. (Filmin sonuna doğru, Ayşe de aynı telefon kulübesinden polisi arayacaktır.) Aylin, üstelik bir karşılık beklemeden, "Sedat'ı öldürmeniz için yardım edeceğim size. Fikrimi niçin değiştirdiğimi hiç sormayın" diyor. Sedat, Kilyos’taki pusuda yaralanır. Hastaneye gelen komiserin sözleri ; "Her şeyi biliyoruz. Ne zamandır peşindeydik senin. Onun için bildiklerini gizlemenin bir faydası yok. Gırtlaklarına basarak para aldığın, güya tüccar Naci, gizlice mal kaçıran antrepo sahibi İskender, Rıza ve otel sahibi Fethi, hepsine baskın yapıldı bugün. Yakalandılar ve itiraf ettiler. Senin evini de aradık. İsimler, mektuplar, evraklar, külliyetli de para bulundu.. Hepsine el kondu.. En az üç seneden başlayacak cezan."

Cezaevinden çıkan Sedat'a babası önceleri, [Son Vurgun'daki (1968) bir başka Sedat'ın (Cüneyt Arkın) babası Rıfat (Cahit Irgat) gibi] kızsa da sonunda onu bağrına basar. Yanında tekrar işe başladığı Reşit Usta’nın yaklaşımı çok içtendir ; "Tam zamanında geldin. İşler başımıza yığılmıştı bizim de zaten.. Bir gün buraya döneceğini biliyordum.. (Oradaki delikanlıyı tanıştırır) Necdet'i tanımazsın sen. 4 sene önce çırak olarak almıştım. Şimdi senden benden usta kesildi. İçerden bir tulum al, işe başla bakalım." Sonraki günlerde, Ahmet Baba’yı yatağa düşüren kalp sorunları evde bir ‘can yoldaşını gerektirir. Çözüm, Necdet’ten geliyor; "Siz iyileşene kadar kız kardeşim burada kalacak." Ayşe, büyük bir sabır ve özveriyle yardımcı olmaya çalışır. Bu arada, Sedat'ın yeminli düşmanı Rıza, adamlarıyla şöyle; "Çıkmış mahpustan, tahliye olmuş. Bir tamirhanede çalışıyormuş.. Dümen tabi. Sedat gibi birisi o paraya eyvallah eder mi? Bizi uyutuyor aklı sıra. Gafil avlayıp kurşunlayacak hepimizi.. Bu defa hesabı tamam diyorum. Biz elimizi çabuk tutup işimizi bitireceğiz hayırlısıyla. Korkuyla yaşayıp, her dakika ecel beklersem çıldırırım. Sedat ölmeden rahat yüzü yok bize." Ayşe, Ahmet Baba’nın bakımı ile ilgilenirken, Sedat'la birbirlerine aşık olurlar. Aylin onları ayıramayınca Rıza ile tekrar işbirliği yapar. (“Ne olurdu, işler, biraz da biz gayret etmeden, yolunda gitse.” Haşmet, ‘Ah Güzel İstanbul’ (1965) filminde böyle diyor ama..) Ahmet Baba, oğlunu korumak isterken, Rıza ve adamları tarafından öldürülür.
Sedat'ın intikamı da acımasız olur. Ayşe, teslim olan sevgilisine sarılıp şöyle diyor "Bekleyeceğim seni. Ne ceza verirlerse bekleyeceğim. Ömrüm senindir Sedat."
Sedat, Ayşe ve fon müziği olarak kullanılan ‘Charade’ (Mancini) (1963) melodisi ile filmin 27. dakikasından sonra karşılaşıyor.
Sedat; “Seni düşünüyorum hiç durmadan.. İçimden şarkılar söylemek geliyor. Hayata, seninle, yeniden başlıyorum Ayşe.”

Ayşe; “Günlerdir boş yere üzülüyormuşum meğer. Beni aklından bile geçirmiyorsun sanıyordum. Halimi anlayacaksın diye korkuyor, utanıyordum.. Bu duygular o kadar yeni ki benim için. Ne yapılır, ne söylenir bilmiyorum.” (Yazan: Murat Çelenligil 

ŞAHANE İNTİKAM (1969)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Çetin Tunca
Yapım : Hisar Film / Özdemir Birsel Ar

Direktör: Stavro Yuanidis, Prodüksiyon Amiri: Arif Eriş, Reji Asistanı: KorHan, Operatör Asistanı: Hüseyin Etrerez, Işık Direktörü: Yusuf Tüney, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: İsmail Kalkan, Senkron: Adrine Muradyan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Sesleri Alan: Lemi Kâmil,
(Ses Film Stüdyosunda Hazırlanmış, Saner Film Stüdyosunda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Belgin Doruk (Ayşe), İzzet Günay (Kemal), Mualla Sürer (Bedia), Peri Han (Aysun), Hüseyin Baradan (Muhsin), Reha Yurdakul (Turgut), Güzin Özipek (Meloş), Sadettin Erbil (Av. Cezmi Köksöker), Zeki Alpan (Apti), İhsan Baysal, Faik Coşkun (Müdür), Mualla Sürer, Arif Eriş, İhsan Bayraktar,


Konu: Sevgilisinden intikam alan genç bir kızın dramı. 

SÜRGÜNLER (1969)

Yönetmen: Savaş Eşici
Senaryo: Alp Aslan
Kamera: Dinçer Önal
Yapım : Alp Film / Alp Aslan

Oyuncular: Nebahat Çehre, Tanju Korel, Hayati Hamzaoğlu, Meltem Mete, Sami Tunç, Yılmaz Köksal, Alp Aslan


Konu: Bir iftiraya uğrayarak sürgüne gönderilen bir gencin macerası. 

SÖYLEYİN ANAMA AĞLAMASIN (1969)

Senaryo ve Yönetmen : Yavuz Figenli
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Yapım : Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Oyuncular: Tugay Toksöz, Nazan Şoray, Meltem Mete, Hayal Sürer, Meliha Şoray, Neval Sarı, Özcan Bilge


Konu: Amcası tarafından bir iftira sonucunda hapse düşüp, hapisten kaçarak amcası ve yeğenlerini vuran Abdo Bey’in aşk ve dramı.

SONBAHAR RÜZGARLARI (1969)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Burhan Bolan
Diyalog: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Cengiz Tacer
Müzik Direktörü: Metin Bükey
Beste: Yıldırım Gürses
Yapım: Sine Film/Muzaffer Arslan

Şarkılar: Handan Kara, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Teknik Elemanlar: Recai Karataş, Açıkalın, Arif Özalp, Nevzat Dişiaçık, Ali Çiçek, Sadettin Özmert, Kenan Sertesen, Prodüksiyon Temsilcileri: Nuri Tuncel, Fethi Oğuz, Prodüksiyon Amiri: Avni Turan, Set: Necati Bostancı, Bedri Varol, Işık Koordinatörü: Kenan Eryılmaz, (Acar Film Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Türkan Şoray, Ediz Hun, Önder Somer, Fatma Karanfil, Çolpan İlhan, Nubar Terziyan, Can-Sel, Gülgun Erdem, Adnan Uygur, Aydın Tezel, Leman Akçatepe,


Konu: Sevdiği adan deniz teğmeni ile evlenecekleri sıra kaza geçiren ve yıllar sonra da şarkıcı olan bir kadının öyküsü. 

SON MEKTUP (1969)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Erkan Işıklar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Ender Film, Mehmet Çakar, Şevket Yılmaz, Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Prodüksiyon Ekibi: Feyzi Barlas, Yılmaz Çiçek, Necati Şimşek, (Acar film stüdyolarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Filiz Akın, Ediz Hun, Yusuf Sezgin, Şaziye Moral, Bedia Muvahhit, Nubar Terziyan, Necdet Tozun, Aynur Aydan, Gülten Ceylan, Mahmure Handan, Muammer Gözalan,

Konu: Bir fabrikanın muhasebe bölümünde çalışan Selma (Filiz Akın) İstanbul'un kenar mahallerinden birisinde annesiyle birlikte yaşar.Yaşamının tek sevinç kaynağı oldukça varlıklı bir ailenin tek oğlu olan Orhan'dır (Ediz Hun). Birbirlerini deli gibi seven iki genç evlilik hazırlıkları içindedir. Her ne kadar Selma, farklı sınıflara ait insanlar olduğunu söylese de, Orhan bu sınıf farkının hiçbir zaman sevgilerini engelleyemeyeceğini iddia eder. Her ikisi de annelerine evlilik düşüncelerini açıklarlar ve onay alırlar. Orhan ertesi günü Selma ile buluşacağı yere giderken arabasıyla bir kaza yapıp hastaneye kaldırılır. Ama artık yürümesi mümkün değildir, yaşamının bundan sonrasını tekerlekli sardalye üzerinde geçirecektir. Bu duruma bir türlü alışamaz ve herkesten kaçmaya başlar. Selma ise uzun süre buluşacakları yerde Orhan'ı bekler, sonra da onu arar. ,Ama hiçbir yanıt alamaz. Çünkü Orhan, sevgilisinin bu durumu görmemesi için elinden gelen her bir şeyi yapar. Annesine Avrupa'ya gittiğinin söylenmesini ister. Sonunda da Selma'ya bir mektup yazarak kendisini gerçekten sevmediğini ve aralarındaki sınıf farkının evlenmelerine ciddi bir engel oluşturduğundan söz eder. Mektubu okuyan Selma bir kez

daha yıkılır. Bu arada olup bitenlerden haberi olmayan Orhan'ın kardeşi Murat (Yusuf Sezgin) ağabeyinin nişanı için Avrupa'dan İstanbul'a gelir. Bir gece arkadaşlarıyla birlikte gittiği gece kulübünde Selma'yı görür, ona aşık olarak evlenme teklif eder. Gönlü kırık ve umutsuz olan Selma bu teklifi kabul eder. Ama onun Orhan'ın kardeşi olduğunu bilmez. Orhan ise onu görmüş ve nikaha gitmemiştir. Balayı dönüşü Murat'ın, Orhan'I tanıştırmasıyla tüm gerçeği öğrenen Selma, aynı evde onunla birlikte yaşamak zorunda kalır. Bir süre sonra doğum sırasında Murat evdeki eşyalar arasında Orhan'la Selma'nın fotoğraflarını görür. Ağabeyinin günlüğünü okur ve her şeyi öğrenir. Bu durum onu bir dizi kuşkular üzerine düşünmeye zorlar. Hatta kendi çocuğundan bile şüphe duyar. Sonunda bu kuşkularını gidermek için Orhan'la konuşur ve ikna olarak hastaneye, doğum yapmış eşinin yanı gider. Eşi ile birlikte eve döndüklerinde ise acı bir olayla karşılaşırlar. Orhan'dan geriye yalnızca bir mektup kalmıştır. 

SOKAK KEDİSİ (1969)

Senaryo ve Yönetmen: Muharrem Gürses
Kamera: Mükrimin Şumlu
Yapım: Dünya Film / Gaye Ünlüses

Oyuncular: Demir Karahan, Tansu Sayın, Önder Somer, Oktar Durukan, Nedret Güvenç, Funda Postacı, Diclehan Baban, Abdullah Ferah, Fatma Karanfil, Nedret Güvenç, Serdar Gökhan, Mualla Sürer, Diclehan baban, Sadettin Düzgün, Misafir Sanatçılar: Erden Ener, Kaan Batur


Konu: İki ruhlu genç bir kızın dramatik öyküsü.

SEVİMLİ KABADAYI (1969)

Senaryo ve Yönetmen: Kayahan Arıkan
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Venüs Film / Abdulkerim Uzun

Oyuncular: Tarık Tibet, Hülya Tuğlu, Mehmet Ali Akpınar, Enver Dönmez, Fazlı Balkan, Muzaffer Mozayik, Levent Çakır, Şule Feray, Ayşin Işılay, Aytekin Akkay, Enver Dönmez


Konu: Paşanın kızına aşık olan bir müzisyen gencin öyküsü. 

SEVGİLİ BABAM (AYŞECİK) (1969)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Foto Direktörü: Cengiz Tacer
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Set Elemanları: Yusuf Yıldırım, Hamit Akçay, Halit Becerik, Labratuar: Sadettin Erbil, Sabahattin Hoşsöz, Dublajı İdare Eden: Zafer Önen, Seslendiren Yorgo İliadis, Müzik Direktörü: Turgut Dalar, Müzik: Vasfi Uçaroğlu, Vokal: Başar Tamer, Piyano: Turgut Dalar, Trampet: Erol Sıdal, Saksofon: Ali Üstüner, Faruk Akel, Gitar: Varujan Aksırap, Bas Gitar: Berç Kanak, Bateri: Vasfi Uçaroğlu, Şarkılar: Kamuran Akkor, Montaj: Teni Filmeridis, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Makyaj: Titi, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Reji Asistanı: Yılmaz Korkut, Kamera Asistanı: Tuna Tuncay, (İpek Film Stüdyosunda yıkanmış be basılmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sema Özcan, Zeynep Değirmencioğlu, Salih Güney, Önder Somer, Figen Han, Münir Özkul, Ömercik, Kâmuran Akkor, Aydın Tezel, Vasfi Uçaroğlu, Sami Hazinses, Güzin Özipek, Necdet Tosun, Nezihe Güler, Faruk Çimen, İbrahim Belkıs,

Konu: Nevin ve Sedat iki çocuklu mutlu bir ailedir. Sedat ünlü ve başarılı bir müzisyendir. Bir gün bir kavgaya karışır ve cinayet işler. Yıllar sürecek bir ceza alıp cezaevine girer. Bu süreci film boyunca görmeyiz. Seyirci olarak sadece Nevin'i, Sedat'ı cezaevinde ziyarete gelişini görüyoruz. Sedat, çocuklarının kendisini bir katil olarak bilmesini istemediği için Nevin'e "Babanız öldü" yalanını söylemesini ve boşanmaları gerektiğini söyler. Aradan uzun yıllar geçer, çocuklar büyümüştür. Nevin, cezaevine son gelişinde kendisi ve çocuklarla ilgilenen Orhan'dan bahseder. Oysa ki Sedat'ın ona bir müjdesi vardır; iyi halden dolayı cezası bitmiş ve özgürlüğüne kavuşacaktır. Bunları söylemeye fırsatı olmaz .

Hayatının kadınına orada veda eder. Nevin, evine geri döndüğünde Orhan'ın evlilik teklifini kabul eder. Sedat ise, bir kerecek dahi olsa çocuklarını yakından görebilmek için kasabaya gelir. Gelir gelmez, kasabanın amatör orkestrasına şef olur. Müzikle yakından ilgili kızı Ayşe de Sedat'ın babası olduğunu bilmeden onunla iyi dost olur.

Münir Özkul'u orkestrayı toparlamaya çalışan ve flüt çalan adam rolünde görüyoruz. Filmin şarkısı Zalimin Zulmü'nü Kamuran Akkor'un sesiyle Ayşe seslendiriyor. Kamuran Akkor da eşi Vasfi Uçaroğlu ile filmde rol alıyorlar. Rahmetli Güzin Özipek de evin dadısı Minnoş (adı Minnoş ama kendisi çaçaron) rolünde.



SEVDİĞİM ADAM (1969)

Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Müzik Metin Bükey
Foto Direktörü: Cengiz Tacer
Yapım: Melek Film / Şahan Haki

Kameraman: Tuna Tunçay, Reji Asistanı: Arif Erkuş, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Ar Direktör: Stavros Yuanidis, Set Ekibi. Ünal Uğur, Faik Hiçyılmaz, Ünal Oğuz, Halit Efecik, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Montaj: Diamendi Filmeridis, Senkron: Ali Öz, Laboratuar: Sabahattin Eren, Selahattin Hoşsöz, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, (İpek Film Stüdyosunda yıkanmış ve basılmış, Erman Film stüdyosunda seslendirilmiştir) .

Oyuncular: Ayhan Işık (Murat), Mine Mutlu (Sevda), Yusuf Sezgin (Fikret), Sami Hazinses, Muzaffer Tema (Necmi), Necip Tekçe (Necmi adamı), Ali Seyhan (Selim), Haydar Karaer (Emniyet Amiri), Asım Nipton, Haydar Karaer, Hasan Ceylan, Mahmure Handan (Sevda’nın annesi), Faruk Çimen,


Konu: Biri kabadayı Murat diğeri Kıbrıslı mücahit Fikret’in aşkları arasında kalan ses sanatçısı Sevdanın duygusal öyküsü. 



SEVDALI GELİN (1969)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera Cahit Engin, Yılmaz Ceylan
Yapım: Lamek Film / Kemal Demircioğlu

Eser: Sadık Şendil, Müzik: Nevzat Ekmekçi, Dekoratör: Stavro Yuanidis, Laboratuar Şefi. Semih Pekgöz, Asistanı: İbrahim Güzel, Kamera Asistanları: Turgut Yamaç, Set: Hüseyin Baydur, İsmet Özçınar, Montaj Senkron: Turgut İnangiray,

Oyuncular: Tamer Yiğit, Nazan Şoray, Erol Taş, Münir Özkul, Feri Cansel (Can-Sel), Suna Pekuysal, Necdet Yakın, Hüseyin Zan, Seyfi havaeri, Haydar Karaer, Sabahat Işık, Çetin Başaran, Muzaffer Civan, Orhan Çoban, İhsan Bayraktar

Konu: iki düşman çiftliğin birbirlerine aşık gençlerinin aşk öyküsü..


SERSERİ KABADAYI (1969)

Yönetmen:Mehmet Bozkuş
Senaryo: Bülent Oran
Müzik: Metin Bükey
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Arsen Film / Arsen Bahçeoğlu

Oyuncular: Sadri Alışık, Sevda Ferdağ, Hüseyin Baradan, Benan Öz, Sami Hazinses, Feridun Çölgeçen, Enver Dönmez, Danyal Topatan, İrem Doğan, Necati Er, Hamza Abimiz


Konu: Roman yazmak için bir kenar mahalleye yerleşen genç kızla, bir serserinin aşkları 

SENİNLE ÖLMEK İSTİYORUM (1969)

Yönetmen: Lütfi Ö. Akad
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Şeref Film / Şeref Gür

Şarkılar: Şükran Ay,

Oyuncular: Türkan Şoray (Selma), İzzet Günay (Nihat), Cahit Irgat (Rıza), Aydın Tezel (Naci), Meltem Mete (Meltem), Gülsen Erten (Nesrin), Gülgün Erdem (Dadı), Sinan Emre (Tayfun), Muammer Gözalan (Davetli), Melek Görgün, Meltem Mete, Reşit Çıdamlı (Uşak), İlhan Hemşireri, Haydar Karaer, Haluk Orçun, Orhan Çoban, Zeki Sezer, Hakkı Haktan


KONU: Mutluluğu yuvasında ve kocasının dejenere çevresinde bulamayan, bu nedenle de kendisini alkole veren Selma ile, mimar Nihat’ın aşk ve macera dolu öyküsü 

13 Ocak 2018 Cumartesi

SENİNLE DÜŞTÜM DİLE (1969)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Tanju Gürsu
Nejat Saydam
Kamera: Melih Sertesen
Beste ve Şarkılar: Sabri Suha
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu

Müzikleri İdare Eden: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Gülderen Gül, Ses Taknisyenleri: Tuncar Aydınoğlu, Bican Avşar, Ümit Efekan, İsmail Karataş,

Oyuncular: Sema Özcan, Kartal Tibet, Tanju Gürsu, Esen Püsküllü, Reha Yurdakul, Muzaffer Tema, Necip Tekçe, Nedret Güvenç, Ali Şen, Ergun Köknar, Jale Öz, Muammer Gözalan, Renan Fosforoğlu

Konu: Kenan Yılmaz ve Şakir Sosyete ‘Türk Ceza Kanununun 450. maddesine göre 24 yıl hapis’ istemiyle yargılanırken Feridun Kurtoğlu’nun anlattıkları her şeyi değiştiriyor.
‘Senelerce evvel, Beyoğlu’nun yan sokaklarındaki Saz Salonunun sahibi’. Şarkıcı Nevin’den bir çocuğu var ama ‘şerefini ve adını yaşatmak’ için evdeki oğlu Faruk yetiyormuş. Talihsiz kadın kazada ölünce ona sığınan Kenan’ı bir lira vererek (yol parası) kovar. Sonradan kolye olduğunu göreceğiz. ‘Bir Daha Âşık Olmayacağım’ (1968) ile Kızkulesi’ni gören Salacak’ta Sevgi’yi tanıyoruz. Kenan’ın tek arkadaşı. ‘El çamaşırı yıkamaktan tırnakları tersine dönmüş’ annesi ve içkici üvey babasından başka kimsesi yok. Adil, hasta kadını para getirmiyor diye tokatlayıp boğmaya kalkmıştı.

İki çocuğun ayrılığı aynı sahilde olur. ‘Seninle Düştüm Dile’ (1969) “Gidiyorum buradan Sevgi. Muhtar benim işimi yaptı, Çocuk Korumaya aldırdı. Orada okuyup meslek sahibi olacağım… Hiç unutmayacağım seni. Seneler geçse de ihtiyarlasak da arayıp bulurum inan bana.”
Yıllar sonra Kenan artık bir delikanlı. İki tertemiz arkadaşı, Çilli Leyla ve Sosyete Şakir ile Madam Hayganoş’a ait Güneş Pansiyon’da kalıyor. Okulunu bitirmek üzere ama kumara başlamış. Takma adı ‘Rest Kenan’. Kazandığı parayı muhtaç çocuklara veriyor. Tüm aramalarına karşın henüz Sevgi’yi bulamamış. Sosyete “Senin gönlün floş rualin kupasından başka kalp tanımaz” diyor.

Şakir bıçkın bir İstanbul şoförü. Deri ceket, balıkçı yaka kazak, daracık pantolon. Paraya sıkıştıklarında ‘Hayganoş Bank’ın koynunda ter döküyor. Ama direksiyon sallarken çok mutaassıp’. Öpüştüler diye Oktay Yavuz ve kız arkadaşını yaka paça dışarı atmıştı; “Ulan, bana bakın ulan, burası haftada üç defa basılan Zurnik’in Kırmızı Fener Oteli değil.” Çilli Leyla ise bir pavyonda şarkıcı. Orkestra Volkan’la ‘Niksarın Fidanları’nı söylediği gece ‘öl dese ölecek’ muhasebeciyi ‘yolmadan’ ailesinin yanına ‘postalamıştı’. Sonra ne olacak malum. Demir kafesin içine yallah.” Mahallenin saf manavı Ahmet de genç kıza tutkun. Onu mazisiyle kabulleniyor. Feridun Bey işlerini Faruk’a devretmiş. Büyük bir rastlantıyla Sevgi onun Gazinosunda şarkıcı. Adı Çilem Gül. Annesi yine hasta, üvey baba Adil yine çıkarcı ve sarhoş. 5–10 kuruş tırtıklarım diye Patron’un peşini bırakmıyor. Genç kızla Kenan’ın karşılaşması Faruk’un yeni açtığı kumarhanede olur. Kazandıkları parayı Darülaceze’ye verirler. Burada bizi bir sürpriz bekliyor. Görevli doktor, filmin yönetmeni Nejat Saydam. Sevgi, onun söylediklerinden Kenan’ı tanır ama nedense bunu belli etmez.
Sosyete Şakir’in, müşteri götürdüğü Roje Nuar’da Çilem’in resmini görmesi ile kırgınlıklar başlar. Kenan aldatıldığını düşünüyor. Ama olaylar çok farklı gelişir. Genç kız Faruk’un saldırısından korunmaya çalışırken balkondan düşer. Ameliyatı için 50–60 bin lira gerekli. Delikanlı da onun çocukluk aşkı Sevgi olduğunu anlamış. Parayı babasından ister; “Bir hayatı kurtarmak için istiyorum. Yoksa gelmezdim sana, aç kalır gene gelmezdim.” Bu sahnede Doğu-Batı Burjuvazileri arasındaki nitelik farkı ortaya çıkıyor. Feridun önce 500 lira vererek sepetlemeye kalkar sonra ‘miktarı’ duyunca hakaretler yağdırır.

Parayı denkleştirmek için Kenan kumara başlar; Şakir ekmek teknesini satar; Leyla, Ahmet için bıraktığı şarkıcılığa döner. Feridun’un aklı başına keşke gelseydi. Para kavgasında ölen Faruk’u kurtarabilirdi belki. (Murat Çelenligil – sinematürk internet veri tabanı) 



SEN BİR MELEKSİN (1969)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran 
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen
Besteler: Metin Bükey, Nuri Avcı, Yıldırım Gürses
Yapım : Acar Film / Murat Köseoğlu

Ses Teknisyenleri: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Ümit Efekan, İsmail Karataş, Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon Amiri: Melih Üstüngör, Montaj: Özdemir Arıtan, (Acar Film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmıştırr.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Sevgi Can, Piraye Uzun, Ergun Köknar, Çetin Akçan, Asım Nipton, Nezihe Güler, Cevat Kurtuluş, Nurgül Yıldız, Cem Demirel, Aliye Uzunatağan, Ufuk Enünlü, Nahire Kaşay, Leyla İlhan, Hikmet Üstüngör, Cem Demirel, Oktay,

Konu: Kimsesi olmayan ve çok başarılı bir öğrenci olan Hülya kalacak yeri olmadığı için okulun yatakhanesinde yaşamaktadır. Birgün bir iş teklifi alır. Altı tane çocuğu olan ve karısı ölmüş, aksi bir adamın çocuklarına öğretmenlik yapacaktır. Bu fikir Hülya’yı korkutmuş ama yine de teklifi kabul etmiştir. Gittiği evde birçok zorlukla karşılaşacak olan Hülya kendini çocuklara sevdirmeyi kısa sürede başaracak fakat Orhan Bey’e bir türlü yaklaşamayacaktır.





Russel Crouse (1893-1966) ve Howard Lindsay’in (1889-1968) senaryosundan Robert Wise’nin (1914-2005) rejisiyle çekilen 1965 yılı yapımı bir Amerikan filminden uyarlama. Filmin başlıca oyuncuları; Julie Andrews (1935), Christopher Plummer (19299 ve Eleanor Parker. (1932)