Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
26 Ocak 2018 Cuma
GÖNÜL MEYHANESİ (1970)
Senaryo ve Yönetmen
: Tunç
Başaran
Kamera Rafet
Şiriner
Yapım : Metin
Film/Işık Toraman
Ses Teknisyenleri: Tuncer
Aydınoğlu, Bican Avşar, Ümit Efekan, İsmail Karataş, Şarkılar: Handan
Kara
Oyuncular: Belgin Doruk, Demir Karahan, Orhan M, Arıburnu, Ali
Poyrazoğlu, Müjgan Ağralı , Uğur Kıvılcım, Adnan Uyguri Erkut Öncül,, Süleyman
Turan,
KONU: Şükran,
gazinocu Memduh’un gazinosunda şarkıcıdır. Memduh, Şükran’a aşıktır ancak
Şükran ona yüz vermemektedir. Murat ise hukuk fakültesinde öğrencidir. Geceleri
çalışmakta hem hasta annesine bakmakta, hem de okul için gerekli parayı
kazanmaktadır. Ali ise onların evinde kalan saf bir gençtir.
GÖLGEDEKİ ADAM (1970)
Senaryo: Vural Paker
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım : Metin Film / Işık Toraman
Teknik Yönetmen: Ertan
Küçükoktay, Türk Kan Film
stüdyolarında hazırlanmıştır
Oyuncular : Ayhan Işık (Ekrem), Selma Güneri (Meral), Seher Şeniz, Ayla
Algan (Cevhere), Süleyman Turan (Komiser Rıza, Behcet Nacar (Amar), Melek
Görgün, Altan Günbay, Birtane Güngör (Prenses), Tarık Şimşek, Haydar Karaer,
Muammer Gözalan (Doktor), Nezihe Güler, Talia Saltı, Küçük Yıldız: Tunç
Aydınoğglu (Ömer)
Konu: Boğazı
kesilerek öldürülmek istenen bir adamım öyküsü...Düşmanlarını bulmak için
yanına sığındığı selma ile aralarında da bir aşk başlamıştır…
GELİN KIZ (1970)
Kamera; Mike Rafaelyan
Müzik: Abdullah nail Bayşu
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman
Oyuncular: Tugay Toksöz, Arzu Okay, Ahmet Mekin, Erol taş, Bilal İnci, Aliye
Rona, Danyal Topatan, Taliha Saltı
Konu: Birbirlerini seven iki yörük genci ile, oğlu için evlenmelerini
engelleyen oba beyinin öyküsü.
FİRARİ AŞIKLAR (1970)
Senaryo: Tanju Gürsu, Nejat Saydam,
Zeki Dinçoy
Fotoğraf Direktörü:
Melih
Sertesen
Yapım: Acar
Film/Murat Köseoğlu
Reji Asistanı: Namık
Karakılıç, Feyza Ulukan, Dekorlar: Bilal Uysal, Set Amiri: Ahmet
Ateş, Montaj, Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Necmioğlu, Bican
Afşar, İsmail Karataş, Işıklar: Cengiz Arlı, Prodüksiyon Amiri: Sedat
Demir, Kamera: Tangör Toydemir,
(Acar Film Renkli
Laboratuarlarında hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Ekrem Bora (Kara Murat), Tanju Gürsu (Şoför Kemal), Sema Özcan
(Hülya), Uğur Güçlü (Oktay), Nuri Altınok (Ali), Aynur Aydan, Renan Fosforoğlu,
Asım Nipton (Ali’nin arkadaşı), Mustafa Yalçın, Ahmet Açan, Sedat Demir, Süheyl
Eğriboz, Hakkı Kıvanç, Ferit Bozkurt, Salih Güney ( Salih)
Konu: Zorla evlendirilmek istenen adamdan kurtulmak için sevdiği erkekle
kaçan bir kızın öyküsü
FISTIK GİBİ (1970)
Senaryo ve
Yönetmen: Hulki Saner
Foto Direktörü: Mengü
Yeğin
Kameraman: Cemal
Yılmaz
Yapım: Saner
Film / Hulki Saner
Asistan Rejisör: Oksal
Pekmezoğlu, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Set Amiri: Nejat
Buvan, Yardımcıları: Ahmet Ballı, Hasan Bayburt, Işık Şefi: Recep
Köseoğlu, Yardımcılar: Engin Dağdelen, Çetin Uzun, Şarkılar: Belkıs
Özener (Fıstık Gibi – Ben Ettim, Sen Etme – BirBaşka Sevgiliyi Sevemem), Prodüksiyon
Amiri: Şerif Ablak, Prod. Ast: Kadir Akgün, Laboratuar: Selahattin
Kaya, Hasan Ördek, Hüseyin Kuğu, Montaj-Senkron, Negatif Montaj: Aleko
Alexandru, Abdurrahman Tepetam, Ahmer Ergürsel, (Lale Film Stüdyosunda
Seslendirilmiş, Saner Stüdyosu Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır).
Not:
Film 1964 yılında “Fıstık Gibi Maşallah” ve 2008 yılında “Plajda “ adıyla olmak
üzere iki kez daha filme aktarılmıştır
Oyuncular: Sadri Alışık, Yusuf Sezgin, Feri Cansel, Avni Dilligil,
Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu, Cevat Kurtuluş, Asım Nipton, M.Ali Akpınar,
Süheyl Eğriboz, Hakkı Kıvanç, Orhan Aykanat, Niyazi Vanlı,
Konu: "Mafyanın
adamları kendilerini ihbar eden adamlardan birini gazinoyu basarak öldürürler,
arkalarında şahit bırakmamak için herkesi öldürürler, Naci ile Fikret
gizlemişlerdir. Fakat yakalanırlar. Bir şey görmediklerini söylerler. Mafya
lideri bunları daha önceden tanımaktadır. Naci ile Fikret kaçarlar. Polis
sirenlerini duyan adamlar kovalamazlar. Naci ile Fikret yakalanmamak için bir
çıkış yolu ararlar. Naci ve Fikret yine işsiz kalmış, yeni iş peşine
düşmüşlerdir. Naci gazetede, Mavi Kelebekler, saz heyetine bir akordeoncu ve
darbukacı alınacağını okur, bu işe koşa, koşa gidip müracaat ederler. Ama
patron Rıza onları görünce katıla, katıla gülmeye başlar. Bu saz heyetinin
yalnız kadınlardan oluştuğunu, Kuşadası’nda bir otelin açılışına bu grubun
gideceğini anlatır. Katiller onları tanıdıkları için 24 saat içinde yakalayıp
öldürme kararını verirler. Naci ve Fikret kılık değiştirelim, sakal bırakalım
diye düşünürlerken akıllarına saz heyetine aranan iki kadın gelir. Naciye ile
Fikriye adı altında İzmir vapurundadırlar. Tam kamaralarını ararken güzel bir
genç kızla karşılaşırlar. Bu solist Gülten’dir. Koroyu idare eden Bedia Hanım
kızlara hem kamara numaralarını vermekte, hem de bazı kuralları
hatırlatmaktadır. Kızlar Fikret’i heyecanlandırmıştır. Naci ona devamlı. Ben
kızım, ben kızım dersen kendini onlar gibi görürsün, diye tembih eder.
Kendiside uzun saçlı, buğulu siyah gözü ile Gülten’e hayran olmuştur. Bir gün
gizli sigara içen Gülten, sigara paketini düşürür. Bu kabahati Fikriye üstüne
alır. Gece odasına gelen Gülten, Fikriye’ye sigara olayını aldığı için teşekkür
eder. Gazinoda villaya gitmeyi kabul etmeyen Fikriye orkestra eşliğinde Avni
bey ile dans etmektedir. Avni Bey hayatından çok memnundur. Gazinoyu
kapatmıştır. Otele eski katil patron ve adamları gelmiştir. Naciye ve Fikriye
onları görür. Adamlar da onları o kılıkta bile tanımışlardır. Tam yakalayıp
götürürlerken, bizimkiler kaçar. Odalarında toparlanmaktadırlar. Naciye,
Gülten’i odasından erkek sesiyle telefonla arar ve iş için hemen İstanbul’a
gideceğini söyleyip veda eder. Bu arada gangsterler Fikriye ile Naciye’yi yine
görmüş ve kovalamaya başarmışlardır. Dans pistine kaçan bizimkiler figürler
arasında onları tekmeleyip durmaktadırlar. O sırada Avni Bey gelir, ateş etmeye
başlar. Gülten de dışarıdadır, hep beraber arabaya binerler. Naciye peruğunu
çıkarır. Ben kumarbaz, beş parasız, yalancının biriyim, dedikçe, Gülten tek bir
şeyimiz var, o da aşkımız, diye mutluluktan uçmaktadır.
Fikriye abrayı kullanan Nuri Bey’in yanında devamlı kendisi ile
ilgili kötü şeyler söyler. Sigara içtiğini, kötü mazisini anlatır. Avni Bey
hep, kabulümsün demektedir. Peruğu çıkarıp , ama ben erkeğim hem de sapına
kadar, deyince, Avni Bey ,o kadar kusur kadı kızında da bulunur, deyip arabayı
sürer.
[1] Michael
Logan ve Robert Thoeren’in (1903-1957) birlikte yazdıkları bir hikayeden 1959
yılında Billy Wilder’in (1906-2002) yönetmenliğinde filme çekilen ve Aralık
1959 yılında Yurdumuzda Gösterilen “Some Like It Hot” (Bazıları Sıcak Sever)
isimli filmden uyarlama. Bu filmin başlıca oyuncuları dünyasinemasının
unutulmaz oyuncularından Marilyn Monroe (1926-1962), Tony Curtis (1925), Jack
Lemon (1925-2001) ve George Raft (1895-1980) bulunmaktadır.
FERHAT İLE ŞİRİN (1970)
Yönetmen: İsmail
Koushan
Senaryo: Bülent
Oran
Görüntü Yönetmeni: Mahmut
Koushan,
Müzik: İsmet
Nedim
Yapım: Erler
Film/Türker İnanoğlu, Dr. E. Koushan /Türk, İran Ortak yapımı
Teknik Yönetmen: Mehmet
Bozkuş,
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Nilüfer, Fatma Güler, Osman Kavur, Ali Yıldırım,
Sema Sözen
Konu: Ferhat
(Cüneyt Arkın) ile Şirin (Nilüfer) birbirlerini büyük bir tutkuyla seven iki
aşıktır. Ablası Meryem, Şirin’i Rum kralı ile evlendirmek istemektedir. Çünkü
kralın onları himayesi altına alması için bu şarttır. Rum askerleri Şirin’e
saldırırlar. Kral Hüsrev ise genç kızı kurtarır. Kral kimliğini de açıklamaz.
Halk Hüsrev’in kralın casusu olduğunu sanır ve onu yaralar. Ferhat Hüsrev’i
kurtarır, yarasını tedavi eder. Hüsrev Ferhat’a can borcu olduğunu düşünür.
Kral olduğunu Ferhat’tan da gizler. Meryem Ferhat’ın Şirin’i kral ile evlenmeye
ikna etmesini rica eder. Ferhat bunu kabul etmez. Meryem Ferhat’ın Şirin’i
sevdiğini anlamıştır. Bu arada sarayına dönen Hüsrev can borcunu ödemek için
Ferhat’ı aramaktadır. Ferhat ile Şirin kaçmaya karar verirler. Bunu öğrenen
Meryem onları yakalatır ve Ferhat zindana atılır. Şirin’i de başkentte kralın
sarayına yollar. Aslında Meryem Ferhat’a aşıktır ve Şirin gidince Ferhat’ı
serbest bırakır. Kral Hüsrev ise Şirin’in kendisinden korktuğunun farkındadır.
Onu kurtarıcısı olarak tanıdığını ve sevdiğini sanır . Ferhat gizlice saraya
giderek Şirin’i görmeyi başarır, fakat yakalanır ve bu arada Hüsrev’in ülkenin
kralı olduğunu anlar. Şirin Ferhat hakkında konuşmak için kraldan görüşme
talebinde bulunur. Hüsrev de Şirin’in kendisini sevmesi için Ferhat’tan yardım
ister ve ikisini konuşmak üzere baş başa bırakır. Ferhat Hüsrev’in dileğini
yerine getirir ve Şirin’den ayrılır. Bu arada saray ve şehir su sıkıntısı
çekmektedir. Su gelmesi dağın delinmesine bağlıdır. Daha önce bunu deneyenler,
çöküntü altında kalarak can vermişlerdir. Ferhat bu iş için gönüllü olur. Kral
Hüsrev Şirin ile Ferhat’ın birbirlerini sevdiğini anlamıştır. Onları birbirine
kavuşturmaya karar verir. Ferhat bu arada dağda çalışmalara başlamıştır.
Meryem’in yardımcısı olan Rahsane Ferhat’ı dağda bulur. Ona, umudunu tamamen
kesmesi için Şirin’in öldüğünü söyler. Ferhat yürekten yıkılmıştır. Hırsla,
acıyla ve sabırla sağı delmeye devam eder ama bir çöküntü ölmesine sebep olur.
Şirin haberi alınca Ferhat’ı bulur, sevdiğinin acısına dayanamaz ve o da
oracıkta can verir. İki sevgilinin ruhları ölümsüzlük aleminde birleşecektir.
(www.cuneytarkin.com)
FEDAİLER (1970)
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Füze Film / Yılmaz Gündüz
Oyuncular: Demir Karahan, Piraye Uzun, Erden Güvenç, Talat Gözbak, Faruk
Panter, Sırrı Elitaş, M. Ali Akpınar, Cahit Polat
Konu: Kaçırılan
babasını, sevdiği bir delikanlıyla birlikte arayan bir dişi komandonun öyküsü.
FADİME (1970)
Senaryo: Fuat Özlüer
Foto Direktörü Çetin Gürtop
Teknik Yönetmen: Mehmet Bozkuş,
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu
Missasiye (Türk-İran Ortak Yapımı
Eser: Erdoğan
Tünaş, Dublajı İdare Eden: Abdurrahman Palay, Sesleri Çeken: Necip
Sarıcıoğlu, Ender Işık Servisi Işık Direktörü: Şevket Yılmaz,
Prodüksiyon Asistanları: Feyzi Barlas, Kadir Yılmaz, Necati Şimşek, Reji
Asistanı: Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karrındoyuran, Prodüksiyon
Amirleri: Necdet Tosun, Özdemir Arapoğlu, Müzik: Metin Bükey, Fadime
Şarkısının Bestekârı: Yuısuf Nalkesen, Stüdyo Teknisyenleri: Barış
Ören, Hüsamettin Eren, Osman Koşkan, Montaj, Senkron: Metin Miroğlu, Renk
Uzmanları: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu, Teknik Direktötr, Mehmet
Bozkuş, (Ören Film(stüdyosunda renklendirilmiş, Lâle Film stüdyosunda
seslendirilmiştir )
Oyuncular: Filiz Akın (Fadik), Kartal Tibet (Erol), Cihangir Gaffari
(Faruk), Sevgi Can, Ali Türkmen, Veli Türkmen, Gülgün Erdem, Mansur Türkmen,
Faik Coşkun, Mualla Sürer, Cevat Kurtuluş, Necdet Tosun, Ali Seyhan, Sadettin
Düzgün, Yusuf Özel, Özdemir Arapoğlu, Yaprak, Müthiş Komikler: Mansur, Rauf,
Mehmet
Konu: Fadik
(Filiz Akın) kimsesiz ve fakir bir genç kızdır. Ali, Ömer ve Veli adlı çalgıcı
üç arkadaşı ile birlikte sokak şarkıcılığı yapmaktadır. Bu işin fazlaca bir
kazancı olmadığından sağa sola borçludurlar. Ev sahipleri de onları kovmuş,
evsiz kalmışlardır. Fadik geceyi gizlice bindiği demirli bir teknede geçirir.
Uyandığında tekne hareket halindedir ve sahibi Erol (Kartal Tibet) onun farkına
varmamıştır. Fadik Erol’u teknenin kaptanı sanır. Erol da sahibi olduğunu
söylemez. Fadik kıyıya vardıklarında arkadaşlarının yanına giderken kaçmakta
olan soyguncularla çarpışır ve kendi çantası ile içi para dolu hırsızlarınki
yer değiştirir. Soyguncular genç kızın peşine düşer. Soyulan yer Erol’un
işyeridir ve soygunu arkadaş diye bildiği Faruk (Cihangir Gaffari)
örgütlemiştir. Yoksulluk canlarına tak etmiş, intiharın eşiğine gelmiş
kafadarlar, içi para dolu çantayı görünce çok sevinirler. Artık rüya gibi bir
hayat yaşamaya karar verirler. Kutlama için gittikleri gazinoda Fadik Erol’la
karşılaşır. Bu kez onun garson olarak çalıştığını sanır. Artık zengindir ya,
Erol’dan yanında uşağı olarak çalışmasın
ister. Erol oyunu sürdürür ve işi kabul eder. Bu arada Faruk ve
adamları bizim kafadarların peşini bırakmaz. Erol ise Faruk’a olanları anlatır
ve Fadik’e aşık olduğu için uşak rolü oynayacağın söyler. Soyguncular Ali, Veli
ve Ömer’i kaçırır. Ama paraların yerini öğrenemezler. Üç çalgıcının sevgilileri
onların izini bulur ve Fadik’e haber verir. Erol ve Fadik buluşur. Buluşma
yerinde Faruk polislerce tutuklanır. Fabrika soygunu gerekçesiyle yargılanan
Faruk her şeyi inkar edere suçu Fadik’e yıkmaya çalışır. Mahkemede tüm gerçek
ortaya çıktığında Fadik Erol’un uşak değil de soyulan fabrikanın sahibi
olduğunu öğrenince çok şaşırır.
EYVAH (1970)
Yönetmen: Metin
Erksan
Senaryo: Abdulhay
Edip,
Görüntü Yönetmeni: Çetin
Tunca
Şarkılar: Emel
Sayın
Yapım: Saner
Film / Hulki Saner
Oyuncular: Emel Sayın (IFatma Ortaç) Murat Soydan (Kemal), Ferid Şevki
(Abbas), Reha Yurdakul (Tevfik), Eva Bender, Kudret Karadağ (Tevfik’in adamı),
Ali Seyhan, Engin Çağlar , Yaşar Şener, Reşit Çıldam, Hasan Ceylan, Orhan Çoban
(Komi), Asım Nipton, Renan Fosforoğlu, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Doğan Tamer
Konu: Kemal,
Mustafa ile otelde görüşmeye gittiğinde onu odasında ölü bulur. Korktuğundan
kaçmaya başlar, görevliler durumu Polise bildirirler. Kemal kaçar Fatma ile
konuşur durumu anlatır. Cinayeti Tevfik’in işleyebileceğini kendisine iftira
atıldığını söyler. Fatma onu teslim olmaya ikna eder. Mahkemeye çıkarılır,
Mustafa’nın avukatı Abbas’dır. Yalancı şahitlerin ifadelerine göre idama mahkum
olur. Fatma kendini kurtarmak için mücadele der. Gazinoda şarkı söylemektedir.
Tevfik sevinçlidir, Abbas’a teşekkür eder. Fatma onları dinler. Silah ile
onları tehdit eder. Bir anlık dikkatsizliğinden faydalanan Abbas silahı elinden
alır, onu tenha bir yere götürerek konuşurlar. Kemal’i kurtarması için para
teklif eder, ama parası azdır. Eğer isterse vücudunu vereceğini söyler. Abbas
kabul eder. Abbas yalancı şahitler ile konuşur ama Tevfik’in adamları şahitleri
öldürürler. Kemal, Fatma’ya Abbas ile anlaştığı miştir. için kızar. Tevfik,
Abbas’ın Fatma ile anlaştığını duyunca onu yakalarlar ve döverler. Fatma onu
evine götürür ve tedavi eder. Abbas araştırmaları sonucunda Tevfik’in
sevgilisinin Mustafa ile ilişkisi olduğunu öğrenen Tevfik olduğunu öğrenir.
Silahı da kasada sakladığını öğrenir. Kemal hapisten kaçmıştır. Fatma ile
telefonda konuşur, Abbas ona kalacak bir yer ayarlar. Kemal, Fatma’ya Abbas’a
fazla güvenmemesini söyler. Kemal Tevfik’in evine girer. Masada bulunan mankeni
Tevfik zanneder ve ateş eder. Tevfik’in adamları onu öldürmek için ormana
götürürler bunları takip eden Abbas da gelir, ateş eder, kargaşadan kaçan Kemal
Abbas’ın yanına gelir. Fatma Kemal’e Abbas ile yaptığı anlaşmayı anlatır. Kemal
çok sinirlenir, Abbas ile Kemal kavgaya başlarlar. Polisler gelir Kemal’i
yakalarlar ve tekrar hapse girer. Kemal, Fatma’ya kendisini unutmasını söyler.
Tevfik’in evinde maskeli balo vardır. Cinayet silahını kasada olduğunu öğrenen
Abbas ve Fatma silahı almak için davete katılırlar. Tevfik kasayı açmıştır,
Abbas yanına gelir. Silahı ister kavga ederler. Sonunda Abbas kaçarken Tevfik
ateş eder ve Abbas’ı vurur Abbas yaralı olduğu halde evden kaçar. Tevfik Abbas
dan şikayetçi olur ve mahkemeye çıkarlar. Mahkeme de Abbas dan çıkan kurşunla
Mustafa dan çıkan kurşunların aynı olduğunu Komiser kanıtlar. Böylece Tevfik
mahkum olur. Kemal’in idam zamanı gel İdam sehpasına götürürler. İdam
edilecekken, Komiser gelir ve idam kararını durduran kararı yetkililere verir.
Kemal artık serbesttir. Fatma Kemal""in yanına gider, Abbas arkadan
onlara bakar."
►1970'li yılların başında Metin Erksan, Emel Sayın'ın
başrolünü oynadığı beş film çeker. Bu filmler ticari amaçlı piyasa filmleridir.
Metin Erksan sinemasında önemli bir yere sahip olmamasına rağmen pek çok
izleyiciye ulaşır ve beğeni toplarlar. Ünlü şarkıcının başrolünü oynadığı bol
şarkılı bu filmler hala pek çok televizyon kanalında seyircisine ulaşmaktadır.
1970'li yıllar Türk sinemasının seyircisini kaybetmeye başladığı
yıllardır. Metin Erksan, bunun nedenini o dönemde başrol oynayan oyuncuların
artık sinema seyircisi tarafından istenmemesine bağlıyor. "Sevenler
Ölmez", "Reyhan", "Ateşli Çingene" gibi filmlerin baş
kadın oyuncularının iyi sesi olmamasına rağmen, sesleriyle ünlü olan şarkıcı
rolleri yapmaları ve üçüncü sınıf şarkıcılar tarafından seslendirilmelerinin
seyircinin hoşuna gitmediğini söylüyor. Bu yüzden Hulki Saner'den gelen film
tekliflerini gerçekten şarkıcı olan bir sanatçıyla çekilmek üzere kabul eder.
Metin Erksan, o yıllarda bir gece kulübünde şarkıcılık yapan Emel Sayın'ı Hulki
Saner’in bütün itirazlarına rağmen bu şarkılı filmlerin baş kadın oyuncusu
olarak oynatır. 10 film yapmak üzere yola çıkarlar ama, beşinci filmden sonra
Metin Erksan, bu projeden ayrılır. Emel Sayın'lı bu filmlerin ilk iki tanesi
Mısır-Türk ortak yapımıdır.
Bu serinin ilk filmi olan "Eyvah", haksız 'yere
idama mahkum edilen sevgilisini kurtarmak için mücadele eden genç bir şarkıcı
kızın öyküsünü anlatmaktadır. Zengin bir işadamı, başına bela olan sendika
başkanından kurtulmak için işlediği bir cinayeti onun üzerine attırır. Sendika
başkanının sevgilisi olan şarkıcı kadın, sevgilisinin aleyhinde çalışan avukata
gider ve "Kardeşim" diyerek tanıttığı sevgilisini kurtarmasını ister.
Avukat genç kadından hoşlanır ve ağabeyini ancak sevgilisi olmayı kabul ederse
kurtaracağını söyler. Genç kadın bu teklifi kabul eder. Avukat, o güne kadar
suçlu olduğunu iddia ettiği sendika başkanının suçsuzluğunu ispat etmeye
çabalar ve gerçek suçlunun silahından çıkan kurşunu delil olarak kullanabilmek
için o silahla kendini vurdurur. Vücudundan çıkar kurşunu ispat olarak kullanır
ve sendika başkanının suçsuzluğu kanıtlanır. Avukat, kadın ve genç adamın
kardeş değil de sevgili olduğunu anlayınca iki sevgilinin arasından çekilir ve
film mutlu sonla biter.
Metin Erksan ve Mısırlı senaryo yazarı Abdulhay Edip'in birlikte
senaryosunu yazdıkları bu filmde avukat rolünü Mısırlı ünlü oyuncu Ferit Şevki
oynar. Bu rol bir hukuksal olayı da sergilemesi açısından önemlidir. Yönetmen
bu filmde bir avukatın hem davalının, hem de davacının yanında yer almasıyla
hukuk sistemine ve avukatlık mesleğine eleştirel bir bakış getirmektedir.
“Metin Erksan Sineması, “Birsen Altıner, syf, 89 ”
EŞKİYA OĞLU (1970)
Görüntü Yönetmeni: Güray
Sevinç
Maya ve Türküler: Neşet
Ertaş
Yapım: Dost
Film/Mümtaz Alpaslan
Oyuncular: İzzet Aldemir, Serap Gülşah, Birsen Birol, Orhan Sever,
Mehmet Parlar, Osman Yarıcı, Kazım Birol, Küçük Yıldız: Mehmetçik
Konu: Eşkıya
Hamido’nun yaşam hikayesi anlatılmakta.
Not:
Bir zamanlar Doğu illerimizi korkuya saran Eşkıya Hamido’nun öz oğlu İzzet
Aldemir Hamidonun hayatını bu filmde canlandırdı.
ERKEKLİK ÖLDÜ MÜ ABİLER (1970)
Senaryo: Bülent
Oran
Kamera: Erdoğan
Engin
Müzik: Metin
Bükey
Yapım: Ar
Film / Arsen Bahçeoğlu
Oyuncular: Sadri Alışık, Feri Cansel, Danyal Topatan, Aynur Aydan, Hayri
Caner, Nubar Terziyan, Muammer Gözalan, Hüseyin Zan, İhsan Baysal, Zeki Sezer,
Hamza Abimiz, Reşit Çıldam, Küçük Yıldız: Pele Ahmet, Atilla Gürdal
Konu: Sinema
sahipleri arasındaki rekabet savaşıyla can düşmanının kızını baştan çıkaran
adamın öyküsü.
ERKEK GiBi ÖLENLER (1970)
Kamera: Paşa
Gündoğdu
Yapım: Tura
Film / Yılmaz Duru
Oyuncular: Yılmaz Duru, Feri Cansel, Tufan Giray, Nihat Ziyalan, Danyal
Topatan, İlhan Hemşeri, Funda Gürçen, Hüseyin Alp
Konu: Annesini
öldürenlerden intikamını alıp, sonra da düşmanının kızına aşık olan bir terzi
kalfasının öyküsü.
21 Ocak 2018 Pazar
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)