Yönetmen: Metin
Erksan
Senaryo: Abdulhay
Edip,
Görüntü Yönetmeni: Çetin
Tunca
Şarkılar: Emel
Sayın
Yapım: Saner
Film / Hulki Saner
Oyuncular: Emel Sayın (IFatma Ortaç) Murat Soydan (Kemal), Ferid Şevki
(Abbas), Reha Yurdakul (Tevfik), Eva Bender, Kudret Karadağ (Tevfik’in adamı),
Ali Seyhan, Engin Çağlar , Yaşar Şener, Reşit Çıldam, Hasan Ceylan, Orhan Çoban
(Komi), Asım Nipton, Renan Fosforoğlu, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Doğan Tamer
Konu: Kemal,
Mustafa ile otelde görüşmeye gittiğinde onu odasında ölü bulur. Korktuğundan
kaçmaya başlar, görevliler durumu Polise bildirirler. Kemal kaçar Fatma ile
konuşur durumu anlatır. Cinayeti Tevfik’in işleyebileceğini kendisine iftira
atıldığını söyler. Fatma onu teslim olmaya ikna eder. Mahkemeye çıkarılır,
Mustafa’nın avukatı Abbas’dır. Yalancı şahitlerin ifadelerine göre idama mahkum
olur. Fatma kendini kurtarmak için mücadele der. Gazinoda şarkı söylemektedir.
Tevfik sevinçlidir, Abbas’a teşekkür eder. Fatma onları dinler. Silah ile
onları tehdit eder. Bir anlık dikkatsizliğinden faydalanan Abbas silahı elinden
alır, onu tenha bir yere götürerek konuşurlar. Kemal’i kurtarması için para
teklif eder, ama parası azdır. Eğer isterse vücudunu vereceğini söyler. Abbas
kabul eder. Abbas yalancı şahitler ile konuşur ama Tevfik’in adamları şahitleri
öldürürler. Kemal, Fatma’ya Abbas ile anlaştığı miştir. için kızar. Tevfik,
Abbas’ın Fatma ile anlaştığını duyunca onu yakalarlar ve döverler. Fatma onu
evine götürür ve tedavi eder. Abbas araştırmaları sonucunda Tevfik’in
sevgilisinin Mustafa ile ilişkisi olduğunu öğrenen Tevfik olduğunu öğrenir.
Silahı da kasada sakladığını öğrenir. Kemal hapisten kaçmıştır. Fatma ile
telefonda konuşur, Abbas ona kalacak bir yer ayarlar. Kemal, Fatma’ya Abbas’a
fazla güvenmemesini söyler. Kemal Tevfik’in evine girer. Masada bulunan mankeni
Tevfik zanneder ve ateş eder. Tevfik’in adamları onu öldürmek için ormana
götürürler bunları takip eden Abbas da gelir, ateş eder, kargaşadan kaçan Kemal
Abbas’ın yanına gelir. Fatma Kemal’e Abbas ile yaptığı anlaşmayı anlatır. Kemal
çok sinirlenir, Abbas ile Kemal kavgaya başlarlar. Polisler gelir Kemal’i
yakalarlar ve tekrar hapse girer. Kemal, Fatma’ya kendisini unutmasını söyler.
Tevfik’in evinde maskeli balo vardır. Cinayet silahını kasada olduğunu öğrenen
Abbas ve Fatma silahı almak için davete katılırlar. Tevfik kasayı açmıştır,
Abbas yanına gelir. Silahı ister kavga ederler. Sonunda Abbas kaçarken Tevfik
ateş eder ve Abbas’ı vurur Abbas yaralı olduğu halde evden kaçar. Tevfik Abbas
dan şikayetçi olur ve mahkemeye çıkarlar. Mahkeme de Abbas dan çıkan kurşunla
Mustafa dan çıkan kurşunların aynı olduğunu Komiser kanıtlar. Böylece Tevfik
mahkum olur. Kemal’in idam zamanı gel İdam sehpasına götürürler. İdam
edilecekken, Komiser gelir ve idam kararını durduran kararı yetkililere verir.
Kemal artık serbesttir. Fatma Kemal""in yanına gider, Abbas arkadan
onlara bakar."
►1970'li yılların başında Metin Erksan, Emel Sayın'ın
başrolünü oynadığı beş film çeker. Bu filmler ticari amaçlı piyasa filmleridir.
Metin Erksan sinemasında önemli bir yere sahip olmamasına rağmen pek çok
izleyiciye ulaşır ve beğeni toplarlar. Ünlü şarkıcının başrolünü oynadığı bol
şarkılı bu filmler hala pek çok televizyon kanalında seyircisine ulaşmaktadır.
1970'li yıllar Türk sinemasının seyircisini kaybetmeye başladığı
yıllardır. Metin Erksan, bunun nedenini o dönemde başrol oynayan oyuncuların
artık sinema seyircisi tarafından istenmemesine bağlıyor. "Sevenler
Ölmez", "Reyhan", "Ateşli Çingene" gibi filmlerin baş
kadın oyuncularının iyi sesi olmamasına rağmen, sesleriyle ünlü olan şarkıcı
rolleri yapmaları ve üçüncü sınıf şarkıcılar tarafından seslendirilmelerinin
seyircinin hoşuna gitmediğini söylüyor. Bu yüzden Hulki Saner'den gelen film
tekliflerini gerçekten şarkıcı olan bir sanatçıyla çekilmek üzere kabul eder.
Metin Erksan, o yıllarda bir gece kulübünde şarkıcılık yapan Emel Sayın'ı Hulki
Saner’in bütün itirazlarına rağmen bu şarkılı filmlerin baş kadın oyuncusu
olarak oynatır. 10 film yapmak üzere yola çıkarlar ama, beşinci filmden sonra
Metin Erksan, bu projeden ayrılır. Emel Sayın'lı bu filmlerin ilk iki tanesi
Mısır-Türk ortak yapımıdır.
Bu serinin ilk filmi olan "Eyvah", haksız 'yere
idama mahkum edilen sevgilisini kurtarmak için mücadele eden genç bir şarkıcı
kızın öyküsünü anlatmaktadır. Zengin bir işadamı, başına bela olan sendika
başkanından kurtulmak için işlediği bir cinayeti onun üzerine attırır. Sendika
başkanının sevgilisi olan şarkıcı kadın, sevgilisinin aleyhinde çalışan avukata
gider ve "Kardeşim" diyerek tanıttığı sevgilisini kurtarmasını ister.
Avukat genç kadından hoşlanır ve ağabeyini ancak sevgilisi olmayı kabul ederse
kurtaracağını söyler. Genç kadın bu teklifi kabul eder. Avukat, o güne kadar
suçlu olduğunu iddia ettiği sendika başkanının suçsuzluğunu ispat etmeye
çabalar ve gerçek suçlunun silahından çıkan kurşunu delil olarak kullanabilmek
için o silahla kendini vurdurur. Vücudundan çıkar kurşunu ispat olarak kullanır
ve sendika başkanının suçsuzluğu kanıtlanır. Avukat, kadın ve genç adamın
kardeş değil de sevgili olduğunu anlayınca iki sevgilinin arasından çekilir ve
film mutlu sonla biter.
Metin Erksan ve Mısırlı senaryo yazarı Abdulhay Edip'in birlikte
senaryosunu yazdıkları bu filmde avukat rolünü Mısırlı ünlü oyuncu Ferit Şevki
oynar. Bu rol bir hukuksal olayı da sergilemesi açısından önemlidir. Yönetmen
bu filmde bir avukatın hem davalının, hem de davacının yanında yer almasıyla
hukuk sistemine ve avukatlık mesleğine eleştirel bir bakış getirmektedir.
“Metin Erksan Sineması, “Birsen Altıner, syf, 89 ”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder