Powered By Blogger

26 Ocak 2018 Cuma

İŞLER KARIŞIK (1970)

Yönetmen : Mehmet Dinler
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Necat Okçugil
Teknik Direktör: Samim Utku
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Teknik Direktör: Samim Utku,

Oyuncular: Sadri Alışık (Hüsnü/Orhan), Esen Püsküllü (Ayşe), Gülgün Erdem (Leyla), Hüseyin Baradan, Sadettin Düzgün, Necla Filiz, Nubar Terziyan (Kahveci Rıza), Mümtaz Ener (Celal), Müşerref Çapın (Ayşe’nin annesi), Semra Yıldız (Binnur), Tarık Şimşek (Soyguncu), Zeki Sezer (Nikah memuru), Sadettin Düzgün, Hasan Ceylan (Soyguncu), Ali Seyan (Soyguncu), Asım Nipton (Kahve müdavimi), Hüseyin Zan (Zeki)

Konu: Sadri Alışık ve Esen Püsküllü'nün başrollerini oynadığı 1970 yapımı siyah beyaz bir film. Aynı yıl çevrilen ve yine ikisinin başrolde olduğu Ah Müjgan Ah ise renkli. Neden iki filmi birden andım, ona geleyim; Sadri baba her iki filmde de Hüsnü... Hüsnü her iki filmde de paçoz, fakir ama mahallelinin sevgilisi. İşler Karışık'ta Hüsnü Şen acıdan, Ah Müjgan Ah'da Hüsnü Neşeden yana İşler Karışık bir komedi filmi. Benim izlediğim kopyası mı berbattı yoksa film cidden teknik olarak o kadar berbat mı çekilmiş bilmiyorum fakat, o derece karanlıktı ki bazen sahneleri seçmekte zorlandım.

Kalabalık bir kadroya sahip filmin konusu adından da anlaşılacağı üzere karışık. Alışık'ı iki rolde (Hüsnü/Orhan) izliyoruz. Hüsnü, mahallede herkesin sevdiği kahveci çırağıdır. Mahallenin zenginlerinden Celal Bey'in (Mümtaz Ener) kızı Ayşe'ye sevdalıdır. Diğer yandan Orhan ise bir hırsızlık çetesinin çapkın reisidir. Bir soygun esnasında Orhan mahalleli tarafından Hüsnü ile karıştırılınca ikisi istemeden de olsa birbirlerinden habersiz rol değiştirirler.


Bu değişiklik türlü komik olaylara neden olur ve film bu olay örgüsüyle devam eder. 



İSTE KÖLEN OLAYIM (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Foto Direktörü: Cengiz Batuhan
Yapım: Yaşar Film/ Cengiz Batuhan
Kameraman: Salih Dikişçi,

Oyuncular: Tamer Yiğit, Arzu Okay, Şefik Döğen, Atilla Ergün, Mine Sun, Feridun Çölgeçen, Zafer Önen, Ayla Ergün, Şantöz Yaprak,


Konu: Şımarık, zengin güzel bir kızın,kendisine koruyucu olarak tutulan bir gence aşık olmasının öyküsü. 

İNTİKAM MELEĞİ (1970)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Suat Kapkı
Yapım: Gürdal Film

Oyuncular: Mine Mutlu, Demir Karahan, Mürüvvet Sim, Attila Ergün, Nevin Nuray, Kayhan Yıldızoğlu, Yusuf Sezer,

Konu: Sevgilisi tarafından ihanete uğradığı için erkeklerden intikam alan bir kadının hikayesi


İNTİKAM DERLER ADIMA (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Aktül Film

Oyuncular: Engin Çağlar, Hülya Aşan, Meltem Mete, Faik Coşkun, Hakkı Kıvanç, Metin Turan, Balarısı Özdemir Baturalp

Konu: Kan davasının öyküsü.


İMZAM KANLA YAZILIR (1970)

Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Yılmaz Güney
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Özleyiş Film / Nami Dilbaz

Oyuncular: Yılmaz Güney, Hayati Hamzaoğlu, Nükhet Egeli, Nil Armay, Osman Alyanak, İsmet Erten, Elif Esen, Hüseyin Zan, Hakkı Kıvanç, Sırrı Elitaş, İhsan Gedik

Konu: Ünlü bir kasa hırsızı olan Yılmaz (Yılmaz Güney), cezasını bitirdikten sonra şartlı olarak hapisten çıkar. Bundan sonraki günlerini bir sürgün olarak Kayseri yöresinde geçirecektir. Genç kasa hırsızı, Kayseri'de bağlı olduğu karakola, sürgündeki varlığını kanıtlamak için her gün imza atıp yoklamasını yaptırır. Sabıkalı genci, sürgündeki disiplinli yaşamı bir hayli değiştirip uslandırmıştır. Onu yasa gereği dikkatle izleyenlerden biri de karakoldaki komiserdir. Komiser, genç adamı Kayseri'ye ilk geldiği gün sevmiş ve suskun kişiliğinin etkisinde kalmıştır.

Sürgündeki delikanlı, o yörede gördüğü bir kıza (Nükhet Egeli) âşık olur. Kayserispor antrenörünün kızıdır bu. Aşıklar sık sık buluşup gizlice dolaşırlar. Yılmaz, kızı babasından istemeyi düşlemektedir. Böyle bir girişimde bulunması için de kızım babasının mutlu bir gününü yakalaması gerekmektedir. Aşık delikanlı, Kayserispor'un şampiyonluk maçını kazanacağı günü sabırsızlıkla bekler.

Bu sırada Kayseri'ye birtakım karanlık yüzlü adamlar gelir. Bu kişiler, onun yıllarca tanıdığı soyguncu arkadaşlarıdır. Eski kasa hırsızı her şeye bir sünger çektiğinden adamlara yüz vermez. Soyguncuların amacı, Yılmaz'ı ele geçirip Kayseri'deki büyük bir fabrikanın kasasını açtırmaktır. Yılmaz teklifi kabul etmez. Güzel bir kadını yem olarak kullanıp, yatağına gönderirlerse de sonuç değişmez. Yılmaz artık o eski günlere dönme niyetinde değildir.

Soyguncu arkadaşları bu kez de kaba kuvvete başvurup Yılmaz'ın sevdiği kızı kaçırırlar. Bir kitapçı dükkânından telefon ettiklerinde olay ortaya çıkar. Genç adam, telefonda genç kızın sesini duyunca paniğe kapılıp kararını verir. Sevdiği kızı kurtarabilmek için bu soyguna katılmaktan başka seçeneği olmadığını anlar.
Büyük soygun, Kayserispor'un maçı sırasında gerçekleştirilecektir. Yılmaz fabrikanın kasasını açtıktan sonra, soyguncular kızı sakladıkları yeri gösterirler. Delikanlı, terk edilmiş eski, yıkık bir caminin avlusuna girerken, adamlar arabalarına binip kaçarlar. Kızı avlunun ortasında perişan bir halde bulur. Sevdiği kıza vahşice tecavüz edilmiştir.


Hiç beklemediği bu olay karşısında çılgına dönen delikanlı, vakit geçirmeden soyguncuların peşine düşer. Suçluları teker teker yakalayıp öldürür. Yine de acısı dinmez. Tutuklu bulunduğu hapishanenin penceresinden, intihar eden sevgilisinin cenazesini yaşlı gözlerle izlerken, yüreğindeki acısı daha da büyür...”Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney” 



İKİ CESUR ADAM (1970)

Yönetmen: Suat Yusuf
Senaryo: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Anıt Film

Oyuncular: Feri Cansel, Yılmaz Şerif, Yıldırım Gencer, Sevgi Nurdan, Danyal Topatan, Faruk Panter, Nusret Özkara, Rahmi Doğa

Konu: Sahte para basıp, köylülerin topraklarını elinden almasıyla başlayan bir mücadelenin öyküsü.



  Daniel Boulanger (1922) ve Philippe de Broca’nın (1933-2004) beraber yazdıkları senaryodan Fransız yönetmen Philippe de Broca’nın 1964 yılında çektiği “Homme de Rio, L’” (Rio Maceraları) isimli filminden uyarlama. Filmde başlıca rolleri Jean-Paul Belmondo (1933), Francoise Dorléac (1942-1967), Jean Servais (1910-1976), gibi dönemin başarılı oyuncuları üstlenmişlerdir. (kyn:imdb)


İKİ AŞK ARASINDA (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Mustafa Yılmaz
Yapım: Mete Film / Necdet Erdur

Oyuncular: Uğur Güçlü, Fatma karanfil, Cenk Er, Tolga Tigin, Sami Tunç, Ece Cansel, haydar Karaer, Aydın Tezel, Küçük


Konu: Aynı kızı seven iki kardeşle, toprak ağaları arasındaki mücadelenin öyküsü.

İÇ GÜVEYSİ/İSTANBUL’LU DAMAT (1970)

Senaryo ve Yönetmen İlhan Engin
Kamera Manasi Filmeridis
Yapım Hisar Film / Özdemir Birsel

Eser: Hüseyin Rahmi Gürpınar, Reji Asistanı: Yavuz Işıklar, Kamera Asistanı: Selahattın Hiçdurmaz, Işık Direktörü: Mazhar Eröz, Prodüksiyon Amiri: Orhan Başkan, Montaj: İsmail Kalkan, Senkron: İhsan Yanık, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Renk Uzmanı: Turgut Ören, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören stüdyosunda renklendirilmiştir. )

Oynayanlar: Sadri Alışık (Kont Osman), Piraye Uzun (Ayşe), Suna Pekuysal (Semiha), Mualla Sürer (Dadı Kalfa), Necdet Tosun (Aşçı), Mümtaz Ener (Dehri Bey), Raik Alnıaçık (Zafer), Osman Alyanak (Amca), Necdet Yakın (Mehmet), Yılmaz Gruda (Bahçevan Bayram), Selen Serper Hizmetçi), Rukiye Göreç (Seniha),


Konu: Hiçbir işi olmayan , yaşamını avarelikle geçiren Osman’ın bu hayat canına tak demiş, son çare olarak paşa dedesinin tanıdığı Dehri Bey’in dul ve 3 çocuklu kızı ile evlenir. Kısa sürede kayınpederinin gözüne giren Osman Kereste fabrikasının başına getirilir. Çocuklarla başa çıkamayan Dehri Bey çocukları dadıya emanet etmek için araştırmaya başlar ve İngiliz bir mürebbiye için gazetelere ilan verir. Bunu duyan Osman’ın arkadaşı Mehmet, Avustralya’da yaşayan kız kardeşi Ayşe’yi İngiliz mürebbiye olarak köşke getirir. Olaylar bundan sonra gelişerek devam eder. 

HOŞ MEMO (1970)

Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Burhan Bolan
Foto Direktörü: Kaya Ererez
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Reji Asistanı: Kâmil Erşahin, Kameramana: Hüseyin Ererez, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Set Amiri: Yılmaz Topuz, Set Elemanları: Necip Koçak, Şahin Gök, Yalçın Topuz, Raif Öztürk, Montaj: Turgut İnangiray, Prodüksiyon Müdürü: Semih Sezerli, (Londra’da RANK stüdyolarında hazıorlanmıştır)

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Ülkü Özen, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Adnan Mersinli, Hüseyin Zan


Konu: Altından yapılmış tarihsel bir eser olan Artemis heykelini Türkiye'den yurt dışına kaçırmak isteyenlerin öyküsü. Hoş Memo diye bilinen bir kaptan var, aynı zamanda da Deniz Kuvvetleri'yle ortak çalışan bir ajan. Biraz James Bond havasında bir film. Filmin diğer adı da "Cennet Türkiye". Milli Eğitim Bakanlığı'ndan, Turizm Bakanlığı'ndan gereken izinler alınmış. görüntüleriyle Türkiye'yi de iyi temsil eden bir film 



HİPPİ PERİHAN (1970)

 “KORKUNÇ ARZULAR” 

Senaryo ve Yönetmen: Fehmi Tengiz
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Koç Film / Fehmi Tengiz

Oyuncular: Feri Cansel, Nevin Nuray, Aliye Rona, Ayton Sert, Necati Er, Erdoğan seren, Haydar Karaer


Konu: Dramatik bir öykü. 

HERKESİN SEVGİLİSİ (1970)

Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Bülent Oran
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen
Kamera: Tangör Toydemir
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Herkesin Sevgilisi” ve “Çoban Yıldızı” Şarkıları bestekarı: Teoman Alpay, Müzikleri İdare Eden: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Eyüp Uyanıkoğlu, Prodüksiyon Amiri: Sedat Demir, Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alanlar: Tuncer Aydınoğlu, İsmail Karakaş, Bican Afşar, Dekorlar: Bilal Uysal, Set Amiri: Ahmet Ateş, Işıklar: Cengiz Ara,

Oyuncular: Türkan Şoray, Tanju Gürsu, Nuri Altınok, Enis Fosforoğlu, Aynur Aydan, Hayal Sirer, Yılmaz Gruda, Özen Tutucu, Birtane Desanto, Ömer Harun, Muammer Gözalan, Gülden Kıvanç, Renan Fosforoğlu, Ahmet Turgutlu (Kostarika),


KONU: Yaşlı bir konservatuvar öğrencisi arasındaki aşk öyküsünü konu alan bir film 


HER GÜNAHA BİR KURŞUN (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden

Prod. Amiri: Adnan İrkut; Yön. Asist.: Arif Erkuş; Kamera Asist.: Sami Güçlü; Prod. Asist.: Cemil Paskap; Set Amiri: Hasan Nurdan; Işık Şefi: İlhan Aslım; Laboratuvar: Cemil Orhan, Erol Yıldırım. Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel; Montaj-Senkron: Cevat Sezer, Süleyman Koyuncu: Neg. Montaj: Oral Öztürk, Mahmut Eskici; Sesleri Alan: Marko Buduris; (Kemal Film Platosu'nda Çekilmiş, Yıldız Film stüdyosu'nda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir)

Oyuncular: Ahmet Mekin, Mine Mutlu, Kadir Savun, Figen Han, Önder Somer, Güzin Özipek, Cemil Paskap, Şefik Döğen, Funda Gürçen, Feridun Çölgeçen, Muazzez Doğan, Mehmet Ali Akpinar, İhsan Gedik, Asim Nipton, Osman Han, Mustafa Yavuz, Mehmet Büyükgüngör


Konu: Mert bir delikanlıyla, bir kenar mahalle dilberinin öyküsü. 

HEDEFTE İKİ KİŞİ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Özler Film / Müfit İlkiz

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Ülkü Özen, Yıldırım Gencer, Atilla Ergün, Altan Günbay, Aydın Tezel


Konu: Arkadaş olan bir polisle, bir gangsterin öyküsü. 

HAYATIMI MAHVEDEN KADIN (1970)

Yönetmen: Nişan Hançer
Senaryo: Alaattin Perveroğlu
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım: Uğural Film / Alaaddin Perveroğlu

Oyuncular: Tugay Toksöz, Figen say, Turgut Özatay, Necdet Tosun, Talat Gözbak


Konu: Kötü bir kadın yüzünden başı belaya giren bir gencin macerası... 

HAYATIM SANA FEDA (1970)

Yönetmen : Muzaffer Arslan
Senaryo: Muzaffer Aslan, Bülent Oran
Foto Direktörü: Necati İltaç
Yapım Muzaffer Arslan

Kamera Asistanı: Kazım Çakırnaz, Müzik: Noray Demirci, Süheyl Denizci, Asistan Direktör: Kenan Davutoğlu, Set Amiri: Avni Turan, Işık Şefi: Kenan Eryılmaz, Prodüksiyon Yöneticisi: Semih Sezerli, Dans: Ümit İris, Prodüksiyon Amiri: Fethi Oğuz, Film Hikayesi: Muzaffer Arslan, Burhan Bolan
(ACAR Film Renkli laboratuarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Türkan Şoray, Cüneyt Arkın, Münir Özkul, Gülgün Erdem, Aynur Ayda, Semih Sezerli, Sesi ile Nesrin Sipahi,


KONU: Genç bir iş adamı arabasıyla bir kadına çarpar ve kör olmasına sebep olur. Fakat kadının gözlerini kaybettiğinin farkında değildir. Bir süre sonra rastlantı sonucu kör kadınla karşılaşan genç adam kadını kendisinin kör ettiğini anlayınca ona yardımcı olmaya ve gözlerinin açılması için onu ameliyata razı etmeye çalışır. Bu arada aralarında bir aşk başlamıştır…