Powered By Blogger

26 Ocak 2018 Cuma

KRALLARIN KADERİ DEĞİŞMEZ (1970)

Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç, Çetin İnanç
Senaryo: Çetin İnanç
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu,
Rafet Şiriner
Yapım: Objektif Film / Yavuz Yalınkılıç

Oyuncular: Yıldırım Gencer, Figen Say, Hayati Hamzaoğlu, Oktar Durukan, Aynur Akarsu, Sami Hazinses, Ali Seyhan, Kerem Mertoğlu, Doğan Tamer, Tarık Şimşek, Birsen Pamuk, Aysel Güray, Aysel Şen, Enver Dömez,Talia Saltı


Konu: Çete Kuran bir grup hapishane kaçağının aralarındaki liderlkik mücadelesi.

KRALLARIN KADERİ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Kameraman: Ali Uğur
Yapım: Saltuk Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Tugay Toksöz, Ahmet Mekin, Hayal Sirer, Attila Ergün, Semra Yıldız, Feridun Çölgeçen, Serdar Gökhan, Kâzım Kartal


Konu: Büyük şehirde yaşayan kabadayıların en büyük olma yolundaki avantür maceraları. 

KRALLARIN ÖFKESİ (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Operatör: Dinçer Önal
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Laboratuar Yardımcısı: Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Muharrem Gündüz, Bayram Güzel, İbrahim Eken, Senkron: Süleyman Karakaya, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Negatif Montaj: Oral Özütürk, Mahmut Eskici, Prodüksiyon Amiri: Özdemir Akın, Ses Mühendisi: Marko Buduris, Reji Asistanı: Günay Kosova, Operatör Asistanı: Sedat ( Yıldız Film stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Murat Soydan, Cem Karaca, Hayal Sirer, Danyal Topatan, Figen Han, Attila Ergün, Zeki Tüney, Özcan Bilge, Kostariko Ahmet,


Konu: Bir soygundan sonra paralarla ortadan kaybolan bir çete reisinin öyküsü.

KEZBAN ROMA'DA (1970)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Burhan Bolan,Orhan Aksoy
Foto Direktörü: İlhan Arıkan
Yapım: Erman Film / Hürem Erman

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğu, Set Amiri: Mustafa Doğan, Set: Şahin Gök, Tevfik Şen, Ahmet Akgün, Müzik: Metin Bükey, Set Amiri: Mustafa Buğan, Set: Şahin Gök, Tevfik Şen, Ahmet Akgün, Prodüksiyuon Müdürü: Semih Sezerli, Prodüksiyon Asistanı: Fethi Oğuz, Avni Turan,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Ülkü Özen, Suzan Avcı, Turgut Boralı, Cevat Kurtuluş, Ergun Köknar, Suna Pekuysal, Hulusi Kentmen, Nubar Terziyan, Ayşin Atav, İsmet Erten, Asım Nipton, Müşerref Hekimoğlu, Muammer Gözalan, Sabahat Işık, Memduh Ünsal, Tarık Şimşek,

Konu: Babasını bir kazada kaybeden Kezban, İstanbul’da yaşayan amcası Temel Bey’in yanına gelir. Yengesi ve üvey kızı Nazan, Kezban’a hizmetçi gibi davranırlar. Bu arada Kezban, Nazan’ın nişanlısı Erol’a aşık olmuştur.

"Kezban Roma'da" bir masal (Cinderella) uyarlamasıymış... "Masal", gerçek dışı bir olaylar dizisi olduğuna göre, Türk sinemasında çevrilen filmlerin hangisinin "masal" olmadığı merakla sorulabilir... Her neyse, yine fakir, ama altın yürekli kız, zengin erkeğe aşık olacak, araya, ünlü "Kül Kedisi"nden alındığı söylenen, ama yine Türk filmlerinin klişeleşmiş kötüleri ve iyileri girdikten. sonra, her şey tatlıya bağlanacaktır ... Bir meslektaşımızın, "Orhan Aksoy'un bu tür sinemayı en iyi anlatan yönetmen olduğu" yargısına, haydi, biz de katılalım ve Türk filmlerini görmeye giderken edinmeyi adet ettiğimiz iyimserlikle, filmin tutarlı dilini, ve başta Turgut Boralı, tüm karakter oyuncularının sevimliliğini övelim..”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 84 ”. 



KENDİM ETTİM KENDİM BULDUM (1970)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Süper Film / Halil Dilmen

Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Senkron: İhsan Yanık, Negatif Montaj: Ali Berkan, Laboratuar Şefi: Ziya İnci, Laboratuar: İbrahim Güzel, İsmail Güzel, Şükrü Güzel, Jenerik: Refik Onubil, Kamera Asistanı: Cemal Yılmaz, Set: Hüseyin Bilgiç, Erdoğan Aktaş, Abdullah Özmen, Adil Özbek, Işıklar: Erol Batıbeki, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Reji Asistanı: Korhan Yurtsever, (Ses Film stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon’da seslendirilmiştir)

Oyuncular: Sema Özcan, Fikret Hakan, Seher Şeniz, Necdet Yakın, Bilal İnci, Feridun Çölgeçen, Meral Kurtuluş, Nedim Akanlar, Dündar Aydın, Kenan Karagöz, Ahmet Karaca, Yusuf Çağatay, Küçük Yıldız: Müslim Ertuhi

Konu: Ailesine bağlı bir oto tamircisi, kendisine komplo kuran hayat kadınıyla ailesini terkederek, büyük şehirde istemeden karanlık işlerin adamı olur.. Ama karısı mücadele edecek, kocasını bu kötü hayattan kurtaracaktır.


KELEBEK (1970)

Yönetmen: Tarık Tibet
Senaryo: Berkan İnal
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Venüs Film / Abdülkerim Uzun

Oyuncular: Tarık Tibet, Yasemin, İsmet Ufuk, Süleyman Koç, Esen Yıldız, Dündar Aydınlı

Konu: Rüyada geçen dinsel bir öyküsü

KARA PEÇE (1970)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Kadri Yurdatap “Ömer Seyfettin’in “Yalnız Efe” romanından uyarlama. 
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün Kadri Film/Kadri Yurdatap Ortak Yapımı

Reji Asistanı: Namık Karakılıç, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Prodüksiyon Amiri: Adnan Uygur, Prod. Yardımcısı: Sabri Aslankaya, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, Işık yardımcısı: İlyas Kurtum, Teknik Ekip: Erdil Demirbağ, İbrahim Uğurlu, Ekrem Ülgay, Necmettin Çobanoğlu, Sesleri Alan Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Hüsam Eren,
(Lale Film Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film renkli laboratuarında hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Fatma Girik, Tugay Toksöz, Cavidan Dora, Bilal İnci, Reha Yurdakul, Aynur Aydan, Ahmet Turgutlu, Hayati Hamzaoğlu Sırrı Elitaş, Tarık Şimşek, Orhan Çoban, Meriç Başaran, Levent Çakır, Zerrin Keskin, Taliha Saltı

Konu: Osmanlı döneminde bir Anadolu köyünde Zeynel (H. Hamzaoğlu) adında zorba bir ağa yaşamaktadır . Zeynel ağa köylüye verdiği yüksek faizli borç karşılığında hileli yollarla bir çok toprağın sahibi olmuştur. Köyün sevilen insanlarından bir olan Demirci Ahmet (R.Yurdakul) bir gün yağmurda bir kadın bulur. Zeynep (C. Dora) adındaki bu kadın Zeynel ağanın gazabı sonucu kocasını ve çocuğunu kaybetmiştir. Ahmet, Zeynep kadını kendi evine alır. Zaten karısı da doğum yapmak üzeredir. Zeynep'in durumunu Zeynel ağa ile konuşmaya kalkınca da ağanın yalan beyanıyla hırsızlıkla suçlanır ve hapse girer. Bu arada karısı bir kız çocuğu doğurur ve ölür. Küçük bebek Zeynep kadına kalmıştır. Zeynep, Ayşe adını verdiği bu çocuğu kendi kızı gibi büyütür. Ayşe (F. Girik) tıpkı bir erkek gibi yetişmiştir. Yörede Kara Peçe namıyla ün salmış bir silahşördür. Zeynel ağanın zulmüne karşı durmaya çalışmaktadır. Aynı günlerde ağanın asker olan oğlu Ali (T. Toksöz) köye gelmiştir. Ayşe ile tesadüfen karşılaşan Ali onu beğenmiştir. Fakat Ayşe'nin Kara Peçe olduğunu bilmeyen Ali, ona düşman olmuştur. Bir gün çıkan çatışmada Ali, Kara Peçe'yi vurur. Ama onun kimliğini kimseye açıklamaz. Çünkü artık ona aşık olmuştur. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”

Memduh Ün Anlatıyor:
Kara Peçe Faruk Kenç'in Peçeli Efe adlı filminin ikinci çevrimi. Senaryoyu Duygu uyarlamıştı. Ama Kenç'in de asıl çıkış noktası, Ömer Seyfettin'in Yalnız Efe adlı hikayesiydi. Kara Peçe'yi Antalya'da, 22 iş gününde çektim. Havalar hiç bozmadığı ve yağmurlar işimizi aksatmadığı için erken bitmişti çekim süreci. Filmin ticari başarısı 7-7,5 oldu. Başarılıydı başarılı olmasına da, ilk çekilen Faruk Kenç'in çektiği filmin çizgisine ulaşamamışlı nedense.

Düşündüğümüzde bile yüreğimi ürperten korkunç bir şey yaşadık filmde. Cavidan Dora ve Fatma Girik'li bir sahneyi çektiğimiz evde bir şömine vardı. Fatma hava soğuk olduğu için ısınmak amacıyla şöminenin kenarına oturmuştu. Üzerinde sentetik bir etek vardı. Birden etekleri alev almasın mı? Hemen setçilerden bir tanesi oradaki bidonu kaptı, suyu Fatma'nın tutuşan eteklerine boşaltacaktı. O anda sanki tanrısal bir sezgiyle odadaki bir adam, dur, ne yapıyorsun diye setçinin elini tuttu. Meğer setçinin Fatma'nın giysilerine dökmek üzere olduğu bidon jeneratörün benziniyle doluymuş. Bidon boca edilse Fato'nun kurtulma olasılığı olmayacaktı. Ayrıca evi de yakacaktık herhalde. Belki de Fatma'yı kurtarmak isterken yangın bize de bulaşacaktı.

Kara Peçe'yi Mine Filmle ortak üretmiştik, ama daha sonraki yıllarda bende kaldı. Ortak ürettiğimiz yapımları Kadri Yurdatap'la aramızda paylaşmıştık doksanlı yıllarda.Kara Peçe'nin başına büyük bir şanssızlık geldi. Filmin negatifleri Fındıklı'da Mimar Sinan Üniversitesi'nin arşiv bölümünün deposunda çıkan yangında zarar gördü, bir iki kısım bozuldu. Ben kopyalardan konturtip aldırarak. yanan yerlerin yerine ekler yaptım. Bizde sinemalarda oynayan kopyalar çok harap olur, turşu gibidir, her yan çizikli kopuk kopuktur. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor” Kabalcı yayınları, Ağustos 2009 - İstanbul ” 



KARA LEKE (1970)

“ÖLÜMDEN DÖNENLER” 

 Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin, kamera: Yılmaz Ceylan, Yapım: Sema Film/Selim Özmutaf

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Bilge Şen, Hüseyin Çakmak, Haluk Orçun, Sabahat Işık, Mehmet Özekit, Tahsin Koray, Yusuf Sezer, Süheyl Eğriboz, Bülent Kayabaş

Konu: İftiraya uğrayan kız kardeşine sürülen lekeyi temizlemek ve onu aklamak için mücadele veren bir kardeşin öyküsü.



Yeşilçam’da sık rastlanan bir durum. Kara Leke adı ile filme çekilen bu film aynı yıl afiş ismi değiştirilerek, “Ölümden Dönenler” adı ile aynı yıl yapımcı tarafından seyirci karşısına çıkarılmıştır.

KARA LEKE (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Sun Film / Erol Şenbecerir

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Bülent Kayabaş, Karaca Kaan, Enver Çokgör


Konu: İstanbul’a hayatlarını kazanabilmek için gelen iki taşralının erotik macerası. 

KARA DUTUM (1970)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Oyuncular: İzzet Günay, Zeynep Aksu, Muzaffer Tema, Münir Özkul, Özdemir Han, Mualla Sürer, Feridun Çölgeçen, Güzin Özipek, Muazzez Arçay, Ekrem Gökkaya, Yüksel Alkış


Konu: Yıllar sonra babasına ve sevgilisine kavuşan kayıp bir kızın öyküsü. Çingene güzeli Zeynep ile avukat İzzet ve savcı Muzaffer’in hayatlarının öyküsü. Filmin sonunda Zeynep’n idamını isteyen savcı Muzaffer’in kızı olduğu anlaşılır. 

KARA GÖZLÜM (1970)

Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Orhan Kapkı
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal

Asistan Rejisör: Zeki Ökten, Asistan: Erol Avcı, Operatör: Fehmi Eryılmaz, Kamera Asistanı: Firuzan Nurtan, Sanat Yönetmeni: Sedat Kırmacı, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tunçel, Montaj: Osman Koşkan, Senkron: Mustafa Kent, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Set Ekibi: Kahraman Kongur, Nejat Buran, Nurettin Akgül, Işık Şefi: Halil Aysan, (Lale Film Stüdyosunda Seslendirilmiş, Ören Film Renkli laboratuarında Hazırlanmıştır).

Oyuncular : Türkan Şoray, Kadir İnanır, Ali Şen, Aziz Basmacı, Müjdat Gezen, Diclehan Baban, Mualla Sürer, Mürüvvet Sim, Kudret Karadağ, Taliha Saltı, Aynur Aydan, Turgut Boralı, Kayhan Yıldızoğlu, Nezihe Güler,


KONU: Evlerinde kiracı olan öğrenci bir gençle balıkçı kızın aşk öyküsü. Balıkçı olan dedesiyle yaşayan Azize’nin sesini bir gazino sahibi çok beğenir. Ona geri çeviremeyeceği bir teklifte bulunur. Bu arada kimliğini gizleyen bir bestekar Azize’ye aşık olmuştur. 

KANUNSUZ KARDEŞLER (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Nazmi Özer
Operatör: Paşa Gündoğdu
Yapım: Özer Film / Nazmi özer

Prodüksiyon Amiri: Bülent Engin, Reji Asistanı: Yavuz Işıklar, Kameraman: Abdullah Gürek, Işık Şefi: Naim Bahatır, Montaj ve Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, (Ar Film stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon’da seslendirilmiştir)

Oyuncular: İzzet Günay, Demir Karahan, Hülya Aşan, Birtane Güngör, Feri Cansel, Handan Adalı, Aydın Tezel, Haydar Karaer, Hakkı Kıvanç, Memduh Ünsa0l, Mehmet Büyükgüngör , Ahmet Karaca, Tacettin Ok, Ece Cansel


Konu: Babaları tarafından terk edildikten sonra biri kasa hırsızı, diğeri de minibüs şoförü olan iki kardeşin öyküsü 

KANUN KAÇAKLARI “ZALO” (1970)

Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Recep Ekicigil
Görüntü Yönetmeni : Sertaç Karan
Yapım : Acun Film / Recep Ekicigil

Oyuncular: Tamer Yiğit, Figen Say, Neslihan, Levent Kral, Süheyl Eğriboz, Giray Alpan, Yusuf Çağatay, Ehat Alinçe, Tunç Oral


Konu: Karısını ve çocuklarını öldüren haydutlardan intikam alan bir Yerli Ringo (Zalo) nun öyküsü. 

KANLI KADER (1970)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Ufuk Film / Birsen Kaya

Oyuncular: Engin Çağlar, Mine Soley, Hülya Darcan, Faik Coşkun, Hakkı Kıvanç, Arda Atakul, Zeki Tüney, Metin Turan, Tuncay Talun, Özdemir Baturalp


Konu: Bir oto tamircisiyle, zengin bir kızın aşk öyküsü 

KANIMIN SON DAMLASINA KADAR (1970)



Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo Yılmaz Güney, Yavuz Figenli
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy

Oyuncular: Yılmaz Güney, Sevda Ferdağ, Nihat Ziyalan, Ece Cansel, Tarık Şimşek, Hüseyin Zan, İsmet Erten, Adnan Mersinli, Sadık Kurtuluş, Renan Fosforoğlu, Ahmet Sert, Lütfi Engin

Konu: Yüzleri maskeyle kapatılmış soyguncular, bir kumarhaneyi basarlar ve bir müşteriyi de öldürürler. Kadınların üzerindeki mücevheri, kıymetli eşyaları tek tek toplanır. Sonra sağa sola ateş açıp kaçarlar. Cinayet ve soygun, kumarhanenin sahibi Ali'nin (Yılmaz Güney), üzerine yıkılır. Oysa soygun gecesi Ali, şarkıcı Oya'nın (Ece Cansel) evindedir. Sabaha dek yatak odasında sevişirler. Bu arada eve gizlice giren biri Ali'nin beyaz şapkasını ve elbiselerini alıp götürür ve bir süre sonra da elbiseler aynı yere, koltuğun üzerine bırakılır. O gece, soygunculardan biri bu elbiseyi ve şapkayı kullanmıştır. Kasa içine yerleştirilen fotoğraf makinesi de soygun anını tespit etmiştir. Fotoğraftaki beyaz şapkalı, beyaz takım elbiseli, yüzü mendilli soyguncu, tıpatıp Ali'ye benzemektedir. Gerçekte bu, Ali'ye kurulan bir tuzaktır. Oyunun planlayıcısı Ali'nin ortağı Arif (Nihat Ziyalan), tuzağı hazırlayan da metresi Oya'dır. Ali, kalleşçe bir oyuna getirilmiştir.

Tüm şüpheleri üzerine çeken Ali, müdüriyete götürülüp sorgulanır. Şahit olarak, o gece evinde olduğu Oya'nın dinlenilmesini ister. Oya, duruşmada o gece birlikte olduklarını inkâr eder. Suçsuz olduğu halde tüm deliller aleyhine olan Ali, Oya'nın yalancı şahitliği yüzünden mahkum olmuştur.

Ali, İstanbul dışında bir hapishanededir. Mahkumlarla aralarında bir çatışma çıkar. Bu olay yüzünden bir başka hapishaneye sevk edilir. Yolda cezaevi arabası bir kaza geçirir. Önüne çıkan bir minibüsle çarpışmıştır. Ali, bu fırsattan yararlanıp kaçar. Jandarmalar peşindedir. Ormanda uyuyan bir köylü kızına rastlar. O da kendisi gibi bir kaçaktır. Babasının başlık parası uğruna vermek istediği zengin köylüden kaçmıştır.

Köylü kızı (Sevda Ferdağ), onu orman dışındaki bir kulübeye götürür. Çekiçle Ali'nin bileklerindeki kelepçeleri kırar. Ali'nin amacı İstanbul'a dönüp kendini temize çıkarmaktır. Köylü kızı onu bırakmaz, peşine takılır. Birlikte yola çıkarlar.
Ali'nin hapisten kaçışı Oya ile Arifi korkutur. Bu beladan kurtulmanın çarelerini ararlarken Ali İstanbul'a gelmiştir. Ali o güne dek can düşmanı olduğundan habersiz iş ortağı, arkadaşı Arifin evine sığınır. Köylü kızını evinde kalması için Arif’e teslim edip Oya'nın peşine düşer. Bu esnada Oya korku içinde Arif’in evine gelir. Köylü kızı, kapı arkasından Arif’le Oya'nın konuşmalarını dinler. Arif durumu fark eder. Kızı hapseder ve Ali’yi öldürmesi için bir kiralık katil tutar.

Oya bütün bunları, kumarhaneye sahip olmak için Arif’in yaptığını söyler. Arif, Ali'nin elbiselerini giydirip soygunu yaptırdığı adamını da sır vermemesi için öldürmüştür. Bu itiraflardan sonra Ali Oya'yı acımasızca öldürür. Arifin evine gider. Peşindeki kiralık katili (Lütfi Engin) de vurduktan sonra Arif’i, adamlarıyla birlikte saklandığı ve köylü kızını hapsettiği depoyu bulup silahını ateşler. Bir ölüm makinesi gibidir Ali. Arif’i de öldürür. Sandalyede bağlı olan köylü kızını kurtarır. Polise teslim olur. Ama kız yine peşindedir...”Agah Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”


► Jenerikte senaryo yazarı olarak adı geçen Cemil Erşahin, takma isimdir. Senaryoyu Yavuz Figenli ile Yılmaz Güney, ana hatları çizilen bir öyküden yola çıkarak düzenlemişlerdir. (Agah Özgüç)