Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
26 Ocak 2018 Cuma
KARA PEÇE (1970)
Senaryo: Kadri Yurdatap
“Ömer Seyfettin’in “Yalnız Efe” romanından uyarlama.
Görüntü Yönetmeni: Cahit
Engin
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün Kadri Film/Kadri Yurdatap Ortak Yapımı
Reji Asistanı: Namık
Karakılıç, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Prodüksiyon Amiri: Adnan
Uygur, Prod. Yardımcısı: Sabri Aslankaya, Işık Şefi: Ömer
Ekmekçi, Işık yardımcısı: İlyas Kurtum, Teknik Ekip: Erdil
Demirbağ, İbrahim Uğurlu, Ekrem Ülgay, Necmettin Çobanoğlu, Sesleri Alan Necip
Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Laboratuar: Hikmet
Kuyucu, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Turgut İnangiray,
Negatif Montaj: Hüsam Eren,
(Lale Film Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film
renkli laboratuarında hazırlanmıştır.)
Oyuncular:
Fatma Girik, Tugay Toksöz, Cavidan Dora,
Bilal İnci, Reha Yurdakul, Aynur Aydan, Ahmet Turgutlu, Hayati Hamzaoğlu Sırrı
Elitaş, Tarık Şimşek, Orhan Çoban, Meriç Başaran, Levent Çakır, Zerrin Keskin,
Taliha Saltı
Konu: Osmanlı döneminde bir Anadolu köyünde
Zeynel (H. Hamzaoğlu) adında zorba bir ağa yaşamaktadır . Zeynel ağa köylüye
verdiği yüksek faizli borç karşılığında hileli yollarla bir çok toprağın sahibi
olmuştur. Köyün sevilen insanlarından bir olan Demirci Ahmet (R.Yurdakul) bir
gün yağmurda bir kadın bulur. Zeynep (C. Dora) adındaki bu kadın Zeynel ağanın
gazabı sonucu kocasını ve çocuğunu kaybetmiştir. Ahmet, Zeynep kadını kendi
evine alır. Zaten karısı da doğum yapmak üzeredir. Zeynep'in durumunu Zeynel
ağa ile konuşmaya kalkınca da ağanın yalan beyanıyla hırsızlıkla suçlanır ve
hapse girer. Bu arada karısı bir kız çocuğu doğurur ve ölür. Küçük bebek Zeynep
kadına kalmıştır. Zeynep, Ayşe adını verdiği bu çocuğu kendi kızı gibi büyütür.
Ayşe (F. Girik) tıpkı bir erkek gibi yetişmiştir. Yörede Kara Peçe namıyla ün
salmış bir silahşördür. Zeynel ağanın zulmüne karşı durmaya çalışmaktadır. Aynı
günlerde ağanın asker olan oğlu Ali (T. Toksöz) köye gelmiştir. Ayşe ile
tesadüfen karşılaşan Ali onu beğenmiştir. Fakat Ayşe'nin Kara Peçe olduğunu
bilmeyen Ali, ona düşman olmuştur. Bir gün çıkan çatışmada Ali, Kara Peçe'yi
vurur. Ama onun kimliğini kimseye açıklamaz. Çünkü artık ona aşık olmuştur.
“Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”
Memduh Ün Anlatıyor:
Kara Peçe Faruk Kenç'in
Peçeli Efe adlı filminin ikinci çevrimi. Senaryoyu Duygu uyarlamıştı. Ama
Kenç'in de asıl çıkış noktası, Ömer Seyfettin'in Yalnız Efe adlı hikayesiydi.
Kara Peçe'yi Antalya'da, 22 iş gününde çektim. Havalar hiç bozmadığı ve
yağmurlar işimizi aksatmadığı için erken bitmişti çekim süreci. Filmin ticari
başarısı 7-7,5 oldu. Başarılıydı başarılı olmasına da, ilk çekilen Faruk
Kenç'in çektiği filmin çizgisine ulaşamamışlı nedense.
Düşündüğümüzde
bile yüreğimi ürperten korkunç bir şey yaşadık filmde. Cavidan Dora ve Fatma
Girik'li bir sahneyi çektiğimiz evde bir şömine vardı. Fatma hava soğuk olduğu
için ısınmak amacıyla şöminenin kenarına oturmuştu. Üzerinde sentetik bir etek
vardı. Birden etekleri alev almasın mı? Hemen setçilerden bir tanesi oradaki
bidonu kaptı, suyu Fatma'nın tutuşan eteklerine boşaltacaktı. O anda sanki
tanrısal bir sezgiyle odadaki bir adam, dur, ne yapıyorsun diye setçinin elini
tuttu. Meğer setçinin Fatma'nın giysilerine dökmek üzere olduğu bidon jeneratörün
benziniyle doluymuş. Bidon boca edilse Fato'nun kurtulma olasılığı olmayacaktı.
Ayrıca evi de yakacaktık herhalde. Belki de Fatma'yı kurtarmak isterken yangın
bize de bulaşacaktı.
Kara Peçe'yi Mine Filmle
ortak üretmiştik, ama daha sonraki yıllarda bende kaldı. Ortak ürettiğimiz
yapımları Kadri Yurdatap'la aramızda paylaşmıştık doksanlı yıllarda.Kara
Peçe'nin başına büyük bir şanssızlık geldi. Filmin negatifleri Fındıklı'da
Mimar Sinan Üniversitesi'nin arşiv bölümünün deposunda çıkan yangında zarar gördü,
bir iki kısım bozuldu. Ben kopyalardan konturtip aldırarak. yanan yerlerin
yerine ekler yaptım. Bizde sinemalarda oynayan kopyalar çok harap olur, turşu
gibidir, her yan çizikli kopuk kopuktur. “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”
Kabalcı yayınları, Ağustos 2009 - İstanbul ”
KARA LEKE (1970)
Senaryo ve Yönetmen:
Semih Evin, kamera: Yılmaz Ceylan, Yapım: Sema Film/Selim Özmutaf
Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Bilge Şen, Hüseyin
Çakmak, Haluk Orçun, Sabahat Işık, Mehmet Özekit, Tahsin Koray, Yusuf Sezer,
Süheyl Eğriboz, Bülent Kayabaş
Konu: İftiraya uğrayan kız kardeşine sürülen lekeyi
temizlemek ve onu aklamak için mücadele veren bir kardeşin öyküsü.
Yeşilçam’da
sık rastlanan bir durum. Kara Leke adı ile filme çekilen bu film aynı yıl afiş
ismi değiştirilerek, “Ölümden Dönenler” adı ile aynı yıl yapımcı tarafından
seyirci karşısına çıkarılmıştır.
KARA LEKE (1970)
Senaryo ve Yönetmen: Ülkü
Erakalın
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Sun Film / Erol
Şenbecerir
Oyuncular:
Zerrin Egeliler, Bülent Kayabaş, Karaca
Kaan, Enver Çokgör
Konu: İstanbul’a hayatlarını kazanabilmek için
gelen iki taşralının erotik macerası.
KARA DUTUM (1970)
Senaryo: Sadık Şendil
Kamera: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit
Utku
Oyuncular:
İzzet Günay, Zeynep Aksu, Muzaffer Tema,
Münir Özkul, Özdemir Han, Mualla Sürer, Feridun Çölgeçen, Güzin Özipek, Muazzez
Arçay, Ekrem Gökkaya, Yüksel Alkış
Konu: Yıllar sonra babasına ve sevgilisine
kavuşan kayıp bir kızın öyküsü. Çingene güzeli Zeynep ile avukat İzzet ve savcı
Muzaffer’in hayatlarının öyküsü. Filmin sonunda Zeynep’n idamını isteyen savcı
Muzaffer’in kızı olduğu anlaşılır.
KARA GÖZLÜM (1970)
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Orhan Kapkı
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Akün Film / İrfan
Ünal
Asistan
Rejisör: Zeki Ökten, Asistan: Erol Avcı, Operatör:
Fehmi Eryılmaz, Kamera Asistanı: Firuzan Nurtan, Sanat Yönetmeni:
Sedat Kırmacı, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Nuri
Tunçel, Montaj: Osman Koşkan, Senkron: Mustafa Kent, Renk
Uzmanı: Turgut Ören, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Laboratuar Şefi:
Hikmet Kuyucu, Set Ekibi: Kahraman Kongur, Nejat Buran, Nurettin
Akgül, Işık Şefi: Halil Aysan, (Lale Film Stüdyosunda Seslendirilmiş,
Ören Film Renkli laboratuarında Hazırlanmıştır).
Oyuncular
: Türkan Şoray, Kadir İnanır, Ali Şen,
Aziz Basmacı, Müjdat Gezen, Diclehan Baban, Mualla Sürer, Mürüvvet Sim, Kudret
Karadağ, Taliha Saltı, Aynur Aydan, Turgut Boralı, Kayhan Yıldızoğlu, Nezihe
Güler,
KONU: Evlerinde kiracı olan öğrenci bir gençle
balıkçı kızın aşk öyküsü. Balıkçı olan dedesiyle yaşayan Azize’nin sesini bir
gazino sahibi çok beğenir. Ona geri çeviremeyeceği bir teklifte bulunur. Bu
arada kimliğini gizleyen bir bestekar Azize’ye aşık olmuştur.
KANUNSUZ KARDEŞLER (1970)
Operatör: Paşa Gündoğdu
Yapım: Özer Film / Nazmi özer
Prodüksiyon Amiri: Bülent Engin, Reji Asistanı: Yavuz
Işıklar, Kameraman: Abdullah Gürek, Işık Şefi: Naim Bahatır,
Montaj ve Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya,
Sesleri Alan: Rauf Tözüm, (Ar Film stüdyosunda hazırlanmış, Süperfon’da
seslendirilmiştir)
Oyuncular: İzzet Günay, Demir Karahan,
Hülya Aşan, Birtane Güngör, Feri Cansel, Handan Adalı, Aydın Tezel, Haydar
Karaer, Hakkı Kıvanç, Memduh Ünsa0l, Mehmet Büyükgüngör , Ahmet Karaca,
Tacettin Ok, Ece Cansel
Konu: Babaları tarafından terk
edildikten sonra biri kasa hırsızı, diğeri de minibüs şoförü olan iki kardeşin
öyküsü
KANUN KAÇAKLARI “ZALO” (1970)
Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Recep Ekicigil
Görüntü Yönetmeni : Sertaç
Karan
Yapım : Acun Film / Recep
Ekicigil
Oyuncular:
Tamer Yiğit, Figen Say, Neslihan, Levent
Kral, Süheyl Eğriboz, Giray Alpan, Yusuf Çağatay, Ehat Alinçe, Tunç Oral
Konu: Karısını ve çocuklarını öldüren
haydutlardan intikam alan bir Yerli Ringo (Zalo) nun öyküsü.
KANIMIN SON DAMLASINA KADAR (1970)
Senaryo Yılmaz Güney, Yavuz Figenli
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy
Oyuncular: Yılmaz Güney, Sevda Ferdağ,
Nihat Ziyalan, Ece Cansel, Tarık Şimşek, Hüseyin Zan, İsmet Erten, Adnan
Mersinli, Sadık Kurtuluş, Renan Fosforoğlu, Ahmet Sert, Lütfi Engin
Konu: Yüzleri maskeyle kapatılmış soyguncular,
bir kumarhaneyi basarlar ve bir müşteriyi de öldürürler. Kadınların üzerindeki
mücevheri, kıymetli eşyaları tek tek toplanır. Sonra sağa sola ateş açıp
kaçarlar. Cinayet ve soygun, kumarhanenin sahibi Ali'nin (Yılmaz Güney),
üzerine yıkılır. Oysa soygun gecesi Ali, şarkıcı Oya'nın (Ece Cansel)
evindedir. Sabaha dek yatak odasında sevişirler. Bu arada eve gizlice giren biri
Ali'nin beyaz şapkasını ve elbiselerini alıp götürür ve bir süre sonra da
elbiseler aynı yere, koltuğun üzerine bırakılır. O gece, soygunculardan biri bu
elbiseyi ve şapkayı kullanmıştır. Kasa içine yerleştirilen fotoğraf makinesi de
soygun anını tespit etmiştir. Fotoğraftaki beyaz şapkalı, beyaz takım elbiseli,
yüzü mendilli soyguncu, tıpatıp Ali'ye benzemektedir. Gerçekte bu, Ali'ye
kurulan bir tuzaktır. Oyunun planlayıcısı Ali'nin ortağı Arif (Nihat Ziyalan),
tuzağı hazırlayan da metresi Oya'dır. Ali, kalleşçe bir oyuna getirilmiştir.
Tüm
şüpheleri üzerine çeken Ali, müdüriyete götürülüp sorgulanır. Şahit olarak, o
gece evinde olduğu Oya'nın dinlenilmesini ister. Oya, duruşmada o gece birlikte
olduklarını inkâr eder. Suçsuz olduğu halde tüm deliller aleyhine olan Ali,
Oya'nın yalancı şahitliği yüzünden mahkum olmuştur.
Ali, İstanbul dışında bir
hapishanededir. Mahkumlarla aralarında bir çatışma çıkar. Bu olay yüzünden bir
başka hapishaneye sevk edilir. Yolda cezaevi arabası bir kaza geçirir. Önüne
çıkan bir minibüsle çarpışmıştır. Ali, bu fırsattan yararlanıp kaçar.
Jandarmalar peşindedir. Ormanda uyuyan bir köylü kızına rastlar. O da kendisi
gibi bir kaçaktır. Babasının başlık parası uğruna vermek istediği zengin
köylüden kaçmıştır.
Köylü kızı
(Sevda Ferdağ), onu orman dışındaki bir kulübeye götürür. Çekiçle Ali'nin
bileklerindeki kelepçeleri kırar. Ali'nin amacı İstanbul'a dönüp kendini temize
çıkarmaktır. Köylü kızı onu bırakmaz, peşine takılır. Birlikte yola çıkarlar.
Ali'nin hapisten kaçışı Oya ile
Arifi korkutur. Bu beladan kurtulmanın çarelerini ararlarken Ali İstanbul'a
gelmiştir. Ali o güne dek can düşmanı olduğundan habersiz iş ortağı, arkadaşı
Arifin evine sığınır. Köylü kızını evinde kalması için Arif’e teslim edip
Oya'nın peşine düşer. Bu esnada Oya korku içinde Arif’in evine gelir. Köylü
kızı, kapı arkasından Arif’le Oya'nın konuşmalarını dinler. Arif durumu fark
eder. Kızı hapseder ve Ali’yi öldürmesi için bir kiralık katil tutar.
Oya bütün bunları,
kumarhaneye sahip olmak için Arif’in yaptığını söyler. Arif, Ali'nin
elbiselerini giydirip soygunu yaptırdığı adamını da sır vermemesi için
öldürmüştür. Bu itiraflardan sonra Ali Oya'yı acımasızca öldürür. Arifin evine
gider. Peşindeki kiralık katili (Lütfi Engin) de vurduktan sonra Arif’i, adamlarıyla
birlikte saklandığı ve köylü kızını hapsettiği depoyu bulup silahını ateşler.
Bir ölüm makinesi gibidir Ali. Arif’i de öldürür. Sandalyede bağlı olan köylü
kızını kurtarır. Polise teslim olur. Ama kız yine peşindedir...”Agah Özgüç,
“Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”
►
Jenerikte senaryo yazarı olarak adı geçen Cemil Erşahin, takma isimdir.
Senaryoyu Yavuz Figenli ile Yılmaz Güney, ana hatları çizilen bir öyküden yola
çıkarak düzenlemişlerdir. (Agah Özgüç)
KAN KUSTURACAĞIM
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü: Necat
Okçugil
Yapım: Erbil Film / Berker
İnanoğlu
Teknik Direktör: Samim
Utku, Montaj ve Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam
Eren, Sesleri Alan: Faruk Özar, Laboratuar: Hayati Akbulut, Işık
Şefi: Aydın Yurteri (Ender Işık Servisi), Prodüksiyon Asistanı: Mustafa
Oğuz, Set Amiri: Oshan Başkan, Teknik Ekip: Necati Tuna, Mustafa
Eti, Kadir Arıoğlu, Operatör Asistanı: Tuncay Ural, Rejisör Asistanı:
Alp Derilgen, Prodüksiyon Amiri: Sadri Karan,
Oyuncular:
Murat Soydan, Nazan Şoray, Süha Doğan,
Meltem Mete, Mümtaz Ener, Feridun Çölgeçen, Kayhan Yıldızoğlu, Mine Soley, Ayça
Sel, Atilla Ergün, Tarık Şimşek, Lütfi Engin, Raif Alnıaçık, Hayal Sirer
Konu: Haksızlığa başkaldıran korkusuz bir
delikanlının öyküsü.
KAN VE TABANCA (1970)
Kamera: Cengiz Batuhan
Yapım Cenk-Er Film
Yön. Ast: Cengiz Münür,
Kamera Ast: Adem Batuhan, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Montaj: Turgut
İnangiray, Prodüksiyon Amiri: Rauf Ozangil, Set Amiri: Cem
Molvan, Engin Atlan, Işık: Ender Işık Servisi, Laboratuar Şefi: Yılmaz
Erman, Laboratuar: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı,(Kunt Film stüdyosunda
hazırlanmıştır).
Oyuncular:
Cihangir Gaffari, Yıldırım Gencer, Feri
Cansel, Atilla Ergün, Hülya Şengül, Adnan Mersinli, Mehmet Büyükgüngör, Süheyl
Eğriboz, Arap Celal, Ahmet Şenses, Şazi Tatr, Salih Dikişçi, Kubilay, Cengiz
Batuhan,
Konu: Kanlı bir çarpışmanın öyküsü.
KAN VE KURŞUN (1970)
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Hayat Film / Işık
Toroman
Oyuncular:
Yılmaz Güney, Sevda Ferdağ, Münir Özkul,
Gülsün Kamu, Suzan Avcı, Ergun Köknar, Kemal Kan, Asım Nipton,
Konu: Bir kumarbazın kızkardeşine aşık olan
eski bir katille, kirli işler çeviren iki çetenin öyküsü.
Not: 1965 yılında Yılmaz Atadeniz
tarafından aynı oyuncu ve teknik kadro ile çekilen “Kan Gövdeyi Götürdü” ve
“Kahreden Kurşun” filmlerinin yeniden derlenmesi.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)