Yönetmen: Metin Erksan
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Cahit Engin
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal
Yapım Amiri: Cevat Alkan,
Yapım Yardımcısı: Bekir Çetiner, Set Amiri: Basri Büyükcan, Set
Teknisyenleri: Mustafa Buvan, Necat Buvan, Fehmi Bayraktar, Işık
Yöneticisi: Erol Batıbeki, Operatör Asistanı: Erdoğan Engin, Işık
Yardımcıları: Ömer Ekmekçi, Rıfat Yurtçu, Montaj: Aleko Alexandru,
Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Laboratuar
Şefi: Hikmet Kuyucu, Yardımcıları: Selâhattin Kaya, Hayrettin
Çakmak, Abdurrahman Tepetam, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Seslendiren: Necip
Sarıcıoğlu, Yardımcı Rejisörler: Tolgay Ziyal, Atilla Gökbörü, (Saner
Film laboratuarında hazırlanmış, Lâle Film stüdyosunda seslendirilmişitir )
Oyuncular:
Kartal Tibet, Fatma Girik, Muhterem Nur,
Sevgi Can, Reha Yurdakul, Altan Günbay, Handan Adalı, Nezihe Güler, Aynur
Akarsu, Faik Coşkun, Sabahat Işık, Yıldız Özbilgiç, Behçet Nacar, Yusuf
Küçüköner, Kudret Karadağ, Zeki Sezer, İhsan Bayraktar, Yaşar Şener, Şükrü Budak
Konu: Milyoner Alemdar ailesinin oğlu olan Kemal (K,Tibet), bir
modaevinde terzi olarak çalışan Nevin (F,Girik) adlı fakir bir kızı sevmiştir.
Evlenmeye karar verdiklerinde Kemal'in babası Osman bey (R.Yurdakul) buna karşı
çıkar. Kemal evini terk eder ve evlilik hazırlıklarına girişirler. Bir gün
evine elbise götürdüğü şarııcı Leyla'nın (A.Akarsu) yanında gazinocu Eşref
(A.Günbay) ile tanışan Nevin, bu adamın baskılı şarkıcı olma teklifleri ile
bunalmaya başlar. Kemal'in böyle bir olayı kabul etmeyeceği kesindir. Ayrıca
Eşref, Nevin'in güzelliğinden de etkilenmiştir. iki sevgiliye bir oyun oynar.
Kemal çalıştığı tersanede bir kaza geçirir. Bu Eşref'in bir oyunudur. Kemal
ameliyat olmazsa ölecektir. Bunun için de büyük para gereklidir. Nevin çaresiz
kalır ve sonunda Eşref'in şarkıcılık teklifini kabul eder. Kemal kurtulur ama
Nevin'i sahnelerde görünce de yıkılır. Nevin sürekli Kemal'den kaçar.
Kemal onun kötü yola
düştüğünü sanmaktadır. Doktor bütün gerçeği Kemal' e anlatır ama Nevin onu
affetmez, Kemal bir trafik kazası sonucu ölür. Nevin de başına bütün bu işleri
açan Eşref' i vurur. Kemal'in mezarı başında son kurşunu da kendisine sıkar.
“Burçak Evren “İki Ünlü Kadın Fatma Girik”
* Senaryosunu Bülent Oran'ın
yazdığı film tıpkı "Reyhan" gibi bol şarkılı ve şarkıcılı bir
filmdir. Bir moda evinde terzi olarak çalışan Nevin'le zengin bir ailenin oğlu
olan Kemal'in drama dönüşen aşkının hikayesidir. Nevin'le evleneceğini
söylediği için ailesi tarafından reddedilen Kemal, zengin yaşamını bırakıp bir
tersanede çalışmaya başlar. Nevin ise ünlü bir şarkıcının elbise provasını
yapmaya gittiği bir gün orada karşılaştığı gazina sahibi Eşref tarafından türlü
dalavere ile elde edilir. Film "Reyhan"daki gibi mutlu sonIa bitmez.
Eşref tarafından sakat bırakıılan Kemal'in ameliyat parasını kendini Eşrefe
veerek elde eden Nevin, filmin sonunda sevgilisinin mezarındaki toprağa
"Sen bensiz öldün ama, ben sensiz yaşayamam" diye sarılır ve canına
kıymadan önce Eşrefi öldürür. Böylece hem çalınan mutluluklarının, hem de hayatlarının
Öcünü almış olur.
"Sevenler
Ölmez"in senaryosu, Metin Erksan'ın "Acı Haayat"ıyla bazı
benzerlikler gösterir. Örneğin, kuaförde çalışan manikürcü Nermin gibi, bir
moda evinde çalışan terzi Nevin'in dramı da işi nedeniyle zengin insanların
aralarında bulunmasıyla başlar. Nevin, ünlü şarkıcı Leyla Hanım'ın elbisesini
prova etmeye gittiği gün gazino kralı Eşref’le tanışır ve sevdiği adam olan
Kemal'den ayrılmak zorunda bırakılır. Hatta halta Nermin'in sevdiği fakir
Mehmet ile, Nevin'in sevdiği zengin Kemal'in işi bile birbirine benzer. Her
ikisi de tersanede çalışırlar. Her iki film de mutlu sonIa bitmez. "Acı
Hayat"ın Mehmet'i Nermin'in ölümüne neden olurken, "Sevenler
Ölmez"in Nevin'i Kemal'in ölümüne neden olur. "Sevenler Ölmez"
için yönetmenin iddiasız bir çalışması diyebiliriz. Gerçi Metin Erksan iddiasız
filmlerinde bile sıradan Yeşilçam filmlerinden farklı bir anlayışla çalışmış
bir yönetmen olmaya özen göstermiştir. Onun ticari amaçla çektiği filmlerin
kadrajları, kadrajda kullandığı detaylar ve ışık, bu sıradan eserlerin usta bir
yönetmen elinden çıktığını belli eder düzeydedir. Sözgelimi "Sevenler
Ölmez"de bazı dublaj ve devamlılık hataları vardır ama, bunlar yönetmenin
kullandığı etkileyici planlar yüzünden pek fazla göze çarpmazlar. Metin Erksan
bütün filmlerinde olduğu gibi bu filminde de estetik kaygılar taşıdığını belli
eder. Kullandığı mekanları estetik kaygıları ölçüsünde değiştirmekten kaçınmaz.
Örneğin Kemal'i hastane odasında yatarken gördüğümüz sahnelerde duvardaki büyük
boy resimler gözümüze çarpar. Böylece yönetmen hastane odasının duvarlarına üç
büyük tablo asarak gerçekleri değil de, Metin Erksan boyutunu yaratmıştır.
“Birsen Altıner, “Metin Erksan Sineması” syf, 88”