Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
29 Ocak 2018 Pazartesi
BATAKHANELER KRALI (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Yavuz
Figenli
Kamera: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Bozkurt Film/İsmail
Konca
Oyuncular:
Tamer Yiğit, Melek Görgün, Ülkü Ülker,
Kuzey Vargın, Behçet Nacar, Aynur Aydan, Kudret Şandra, Yeşim Yükselen, Nesrin
Kaptan, Ebru
Konu: Kötü yola düşürülen kız kardeşini
batakhanelerde arayan bir polisin öyküsü
BABA (1971)
Foto Direktörü: Gani Turanlı
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal
Reji Asistanı: Sami
Güçlü, Kamera Asistanı: Umut Aşçı, Sesleri Çeken: Necip
Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan
Sertesen, Nevzat Dişiaçık, Sadettin Özmutlu, Arif Özalp, Bedirhan Koç, Adnan
Açıkalın, Set Amiri: Nizam Ergüden, Teknisyenler: Hikmet Tülek,
Ercan Akyıldırım, Nurettin Akgül, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuncel,
Asistanı: İsmet Demirkol, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Editör: Şerif
Gören (Acar Film stüdyosunda renklendirilmiş, Lâle Film stüdyosunda
seslendirilmiştir).
Oyuncular:
Yılmaz Güney, Müşerref Tezcan, Kuzey
Vargın, Yıldırım Önal, Ender Sonku, Nedret Güvenç, Tuncer Necmioğlu, Aytaç
Arman, Nimet Tezer, Feridun Çölgeçen, Mehmet Büyükgüngör, Güven Şengil, Yeşim
Tan, Muammer Gözalan, Faik Coşkun, Osman Han, Ali Seyhan, Mehmet Yağmur,
Mustafa Yavuz, Ahmet Karaca, Cemal Tezer, Ahmet Turgutlu, Reşit Çıldam,
Taşdemir, Süheyl Eğriboz, M. Ali Güngör, Çocuk Oyuncular: Oktay Demiriş, Saliha
Demiriş,
KONU: Yeni zenginlerin oluşturduğu eski bir
yalının müştemilatında yaşlı anası, karısı ve üç çocuğuyla birlikte hayatını
sürdüren Cemal’in (Yılmaz Güney) ekmek teknesi, motorlu kayığıdır. Cemal,
yalının sahibi Refik Kemal Bey'in (Yıldırım Önal) oğlu Koray'ın (Kuzey Vargın)
emrindedir. Annesi ve babasıyla Boğaz'ın bir başka kıyısındaki evlerinde
yaşayan Koray, her pavyon dönüşü sevgilisiyle (Yeşim Tan) gelip, bu boş villada
kalmaktadır. Onları Cemal gece yarıları karşı kıyıdan alıp villaya
getirmektedir. Bu iş Cemal’in yüzünü kızartmaktadır. Koray'ı sevgilileriyle
villaya taşıması artık ağırına gitmektedir.
Biri
kundakta, diğer ikisi okula giden çocuklarının yarınını düşünen Cemal'in tüm
umudu Almanya'dadır. Sürekli olarak Almanya'yı düşler. Eğer Almanya'ya işçi
olarak gitmeyi başarabilirse, oğlu Ali'ye (Oktay Demiriş) mandolin, kızı
Saliha'ya (Semiha Demiriş) bir konuşan bebek getirecektir. Cemal bu düşlerle o
sabah işten çıkar. Sağlam raporu almak için İş ve İşçi Bulma Kurumu'nun muayene
odasında Alman doktorun karşısındadır. Artık el kapısından kurtulacaktır. Ancak
işler umduğu gibi gitmez. Alman doktorun ağız muayenesinden sonra hemşire,
"Siz gidemeyeceksiniz, dişleriniz eksik..." deyince Cemal’in tüm
hayalleri yıkılmıştır. Çok üzgündür. Çünkü söz verdiği mandolini, konuşan
bebeği ve bisikleti çocuklarına getiremeyecektir. Cemal, kaderine lanet eder.
Dişlerinin derdine düşen
Cemal, bir gün yalı sahibi Refik Kemal tarafından Emirgan'daki köşke çağrılır.
"Hayırdır," deyip gider Cemal. Tüm aile köşkte toplanmıştır. Refik
Kemal, Cemal'e durumu üzülerek açıklar. Oğlu Koray dün gece pavyonda kaza
sonucu bir adam öldürmüştür. Refik Kemal teklifini söyler: Suçu Cemal üstüne
alırsa, onun, ailesinin, çocuklarının bütün ihtiyaçları karşılanacaktır.
Hapishanede aslanlar gibi bakılacaktır kendisine. Cezası bittiğinde de ayrıca
para verecektir. Bu durumda Almanya ile hapishane arasında fark yoktur...
Cemal ikinci kez yıkılır.
Şaşkın ve üzgündür. Sonra bir an çocuklarını düşünür. Ve: "En kısa zamanda
bir mandolin, bir bisiklet, bir bebek, çanta ve çocuklarıma giyecek
gönderin," deyip Koray'ın cinayetini üstlenir. Cemal ertesi sabah gerçeği
yalnızca karısına (Müşerref Tezcan) açıklar. Anası ve çocukları işin aslını
asla bilmeyecekler ve onun Almanya'ya gittiğini sanacaklardır. Bavulunu
hazırlayıp çocuklarına ve anasına veda eden Cemal, 24 yıl ağır hapse mahkum
olmuştur.
Artık
demir parmaklıklar arkasındaki yeni hayatına başlamıştır. Koray babasının
talimatıyla mandolin, bebek ve bisikletle birlikte aldıkları diğer eşyaları
yalıya getirip Cemal’in çocuklarına teslim eder. Önceleri her şey düzgün
gitmektedir. Hapishanede Cemal’i ziyaret eden karısı herhangi bir sorunları
olmadığını söyler. Paraları vardır, her gün tencereleri kaynamaktadır. Çocuklar
mutludurlar, bebek de büyümektedir. Tek üzüntüleri babalarının başlarında
olmayışıdır. Sinirleri bozuk olan Koray ise artık her gün yalıda kalmaya
başlamıştır.
Zamanla Cemal’in karısı
ziyaretlerini keser. Cemal çocuklarını göremez, dizlerinden şikayet eden yaşlı
anasından da bir haber alamaz olmuştur. 24 yıl hapse mahkum Cemal kuşkular
içindedir.
Cemal’in bu durumu koğuş
arkadaşlarından Sabri (Tuncer Necmioğlu) ile Arap Mithat’ı (Güven Şengil)
etkiler. Kısa süre sonra cezasını tamamlayıp dışarı çıkan Arap Mithat, Cemal’e
yardımcı olmak için ailesinin kaldığı yalıya gider. Cemal’in başına gelenler
içler acısıdır. Yalı satılmış, Refik Kemal ölmüş, Koray'ın tecavüz ettiği
karısı üç ay önce ortadan kaybolmuş, ihtiyar anası çocuklara bakamayınca onları
evlatlık vermiş... Bütün bunları tek tek Cemal’e anlatmak zordur. Ama Sabri
yüreğine taş basarak anlatır.
Yıllar
sonra af kanunu çıkar. Ancak Cemal, genel aftan tümüyle yararlanamamaktadır.
Yattığı yıllar hesaplanır, tahliyesi için 4 yıl 7 ayı daha vardır. Ve zaman
geçer, tahliye zamanı gelir. Dışarı çıkan Cemal'i arkadaşları Sabri, Arap
Mithat ve Mehmet Ağa (Mehmet Büyükgüngör) yalnız bırakmazlar. Onu hapislik
günlerinden bu yana 'baba' adıyla çağırmaktadırlar. Önce Cemal’in yıllar önce
kaybolan çocukları aranır. Oğlu Ali'yi (Aytaç Arman) bir kumarhanede bulurlar.
Ali, büyüyünce gayrı meşru işler çeviren bir bitirim olmuştur. ı Baba oğul
kumarhanede karşı karşıya gelirler. Ama Ali, Almanya'da öldüğünü sandığı
babasını tanıyamaz.
Koray'ın, Cemal’in
tahliyesinden sonra huzuru kaçmıştır. Ali'yi çağırıp başının dertte olduğunu
söyler. Ali, Koray'ın yanında çalıştırdığı adamlarından biridir, aynı zamanda.
Ona gizli bir görev verir. Cemal, ailesini felakete sürükleyen Koray'ı can
dostlarıyla ararken, bu kez kızı Saliha'yı (Ender Doruk) bir randevu evinde
bulur. Arkadaşları onu birlikte kalması için üst kattaki bir kızın odasına
çıkarırlar. Genç kız soyunurken, Cemal, boynunun altındaki beni görür. Kızını
tanımıştır. Saliha arkasını dönüp baktığında kimseyi göremez. Giyinip aşağıya
indiğinde aralarında bir dostluk ilişkisi başlar. Birbirlerinin geçmişini
sorgularlar. Kız, "Allah babamın gözünü kör etsin, beni mahveden o değil
mi, başımıza gelen bütün felaketlerin sebebi o..." der. Ağlamamak için
kendini zor tutan Cemal, "İstersen ben senin baban olayım," deyip
kızını bu evden çıkarır.
Bu arada Cemal’in
arkadaşları Koray'ı bulmuşlardır. Cemal bir silah ister. Ancak Arap Mithat ve
Mehmet Ağa, Cemal’in elini kana bulamasına karşıdırlar. Koray, Ali'yle birlikte
eve gelir. Ali aşağıda, arabada kalırken, Koray içeri girmiştir. Karşısında
birden Cemal’i görür Koray. Koray pişman, Cemal’se yılların kiniyle doludur.
Yalvarır Koray, ama Cemal duymaz bile, tetiği çeker. Silah sesiyle yukarı fırlayan
Ali, Cemal’i arkasından vurur. Ali son anda Cemal'i gülüşünden tanır. Ve çığlık
çığlığa bağırır Ali: "Babaaaa... Babaaa...! “Agah Özgüç, “Bütün
Filmleriyle Yılmaz Güney” syf, 329-332 ”
Ödülleri:
4. Adana
Altın Koza Film Festivali'nde (1972) ► En başarılı film',
► Yılmaz Güney 'en başarılı
erkek oyuncu'
Jüri üyeleri: Şevket Rado, Kadri
Kayabal, Orhan Özkırım, Muazzez Tahsin Berkant, Refik Sönmezsoy, Edip Hakkı
Köseoğlu, Yalçın Remzi Yüreğir, Muzaffer Tema, Mücahit Beşer, Sabahattin
Filmer, Adnan Sümer
Film de dikkati çeken bir diğer yön de etik etnik öğelerin
kullanılış dengesinde görülen tersliktir. Milli tarihimizde görülen, gerek
destanlaşmış kişilerin ferdi, gerekse topyekun millet olarak ortaya konan
mücadeleler, savaşlar hep belli ve ilahi bir sebebe dayanmakta; bu sebeple
bütün bu mücadeleler, dini ve milli kaidelerin sınırladığı belli bir adalet ve
ahlak çerçevesinde yapılmaktaydı; dolayısıyla bunun dışında olarak -sinemada
olsun, edebiyatta olsun- gösterilmek istenen bir olaylar zinciri, en basit
anlamıyla eserin gerçekliğini bozar; onu hiçbir temele dayanmayan bir macera
ürünü haline getirir.” (Salih Sökmen, “Bugünkü Türk Sineması” Fetih Yayınevi,
1973) “Okan Ormanlı, “Türk Sinemasında Eleştiri”, syf100”
Filmin senaryosu, Bekir
Yıldız’ın “sahipsizler kitabında yer alan ‘Üç Yoldaş’ öyküsünden esinlenerek,
özellikle filmin başlangıç bölümü yazılmıştır.
AZRAİLİN BEŞ ATLISI (1971)
Kamera Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/ Necdet
Erdur, Erdoğan Tilav
Asistan Rejisör: Naki
Yurter, Kamera Asistanı: Mustafa Kırkağaç, Prodüksiyon: Yaşar
Koçer, Resul Hakverdi, Set Amiri: İbrahim Uğurlu, Mevlut Ekinci, Adil
Özbek, Sesleri Alan: Makro Buduris, Montaj, Senkron: Süleyman
Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Laboratuar: Cemil Orhon,
Erol Yıldırım, (Yıldız Film stüdyosunda hazırlanmıştır )
Oyuncular: Kadir İnanır, Aynur Aydan,
Aytekin Akkaya, Behçet Nacar, Nesrin Kaptan, Doğan Tamer, İhsan Gedik, Mustafa
Nalkafa, Muzaffer Civan, Necati Tuna, İbrahim Uğurlu, Şahin Kızıltaş, Günay
Güner, Birsen Şen, Nesrin Kaptan, Cemal Yüce, Mehmet Bozkaya, Yalçın Tufan,
Konu: Tuna boylarında altın
peşinde koşan maceracıların öyküsü.
AZRAİL PEŞİMİZDE (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz
Atadeniz
Görüntü Yönetmeni: Kenan
Kurt
Yapım: Süper Film / Halil
Dilmen
Oyuncular:
İrfan Atasoy (İrfan), Eva Bender (Oya),
Gönül Hancı (Selma), Erol Taş (Ali), Danyal Topatan (Uşak memo), Behçet Nacar,
Faruk Panter (Panter), Mehmet Büyükgüngör, Funda Ege (Ali’nin sevgilsi), Oktay
Yavuz, İhsan Gedik (Ali’nin adamı), Kudret Karadağ (Ali’nin adamı), Muzaffer
Cıvan (Mahalleli), Zeki Sezer (Polis)
Konu: Kavgalı, gürültülü, patırtılı bir film
AZRAİL (1971)
Senaryo: İrfan Atasoy
Görüntü Yönetmeni: Sertaç
Karan
Yapım: Şahin Film/Şahin
Koçak
Oyuncular:
İrfan Atasoy, Melek Görgün, Erol Taş,
Reha Yurdakul, Aynur Akarsu, Nihat Ziyalan, Oktar Durukan, Hasan Ceylan, Hakkı
Kıvanç, Lütfü Engin
Konu: Öldürdüğü adamın babası olduğu ortaya
çıkan bir kiralık katilin öyküsü.
AYŞEGÜL (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Nevzat
Pesen
Görüntü Yönetmeni: Manasi
Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat
Pesen
Oyuncular:
Sedef Ecer, Uğur Güçlü, Zeynep Aksu,
Yıldırım Önal, Necdet Yakın ve Hürriyet Çocuk Kulübü Üyeleri
Konu: Bir köşkün kapısına bırakılan küçük bir
kız bebeğe köşkün yufka yürekli uşağı ve huysuz bir ihtiyar olan sahibi sahip
çıkar. Annesi yüzünü bile göremediği evladının hasretiyle yanmaktadır. Zira
abisi kız kardeşinin gayrimeşru çocuğunu evde istemediği için ölü doğduğunu
söyleyerek kardeşini kandırmıştır. Ayşegül adını verdikleri küçük kızı büyüten
köşk sakinleri ona sevgi dolu bir dünya kurmuştur. Ayşegül yıllardır çektiği anne
hasretini ünlü bir şarkıcı olan bir kadına duyduğu sevgiyle gidermeye çalışır,
onun gerçekten de annesi olduğunu bilmeden…
AYŞECİK ve SİHİRLİ CÜCELER RÜYALAR ÜLKESİNEDE (1971)
Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Yapım: Hisar Film/ Özdemir
Birsel
Foto
Direktörleri: Mustafa Yılmaz, Rafet Şriner,
Müzik Direktörü: Yıldırım Gürses, Kameramanlar: Cemal Yılmaz, Taci
Saraç, Makyöz: Titi Meroni, Koreograf: Semra Maytalman,
Dekorlar: Güner Peyman, Prodüksiyon Amiri: Zeki Tezcan, Rejisör
Asistanı: Rıfat Yağılata, Işık Direktörü: Mazhar Eröz,
Yardımcısı: Ali Öğer, Renk Uzmanı: Turgut Ören (Ses Film Stüdyosunda
seslendirilmiş ve Ören film laboratuarında hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik), Metin
Serezli (Teneke adam), Süleyman Turan (korkuluk), Suna Pekuysal, Mine Sun
(melek), Cemal Konca (Oz), Sıtkı Sezgin, Ali Şen (korkak Aslan), Suna Selen,
Kötü cadı), Münir Özkul, İlhan Hemşeri, Mürvet İşsever (Ayşecik’in annesi),
Ferdi Celep (keloğlan), Yedi Cüceler: Tayar Yıldız (neşeli), Mehmet Aşık,
(öfkeli), Salih Çarpar (aksırık), Ali Abbas Bayar (uykucu), Harun Atalay
(utangaç), Nuri Turgut (Bilgin), Kamer baba (Büyücü), Küçük Yıldızlar (bebekler):
Sema ve Seda kardeşler, Misafir Sanatçı: Seyhan Gümüş,
Konu: Fantastik bir çocuk
filmi
Victor Fleming’in (1889 –
1949) 1939 yılında çektiği The Wizard of Oz (1939) “Büyücü Oz” filminden
uyarlama. Filmin Başrollerini; Judy Garland (Dorothy Gale), Frank Morgan (Prof.
Marvel/Emerald), Ray Bolger (Hunk/The Scarecrow), Bert Lahr (Zeke/The Cowardly
Lion), Jack Haley (Hickory/The Tin Man) oynamıştır
AYŞECİK BAHAR ÇİÇEĞİ (1971)
Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu, Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: İlhan Arakon, Orhan Kapkı
Yapım: Metro Film/Aram Gülyüz
Üçok Film/Ferhan Üçoklar
Kurgu: Özdemir Arıtan, Yönetmen
Yardımcısı: Zuhal Üstüntaş, Mete Akşıray, Kamera Asistanı: Suha
Kapkı, Jenerik Kurgu: Refik Onubil, Laboratuar: Recai Karataş,
Altan Sertesen, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Ses Kayıt: Tuncer
Aydınoğlu, Prodüksiyon Amiri: Nihat Cerit, (Acar Film Stüdyolarında
hazırlanmıştır)
Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşecik),
Ediz Hun (Selim), Sevda Ferdağ (Selma/Hülya), Atlan Günbay (Kemal), Hülya
Tuğlu, Suna Pekuysal, Zafer Önen, Müşerref Çapın /Ed. Öğ. Gülizar), Mürüvvet
Sim (Okul Md. ), Hamiyet Dönmez, Feridun Çölgeçen, Mehmet Yağmur, İhsan Baysal,
İhsan Özenç, Hakkı Kıvanç, Akif Kilman, İbrahim Kurt, Yusuf Çetin, Cevdet
Arıkan, Yadigar Dağdeviren, Yadigâr Ejder, Bedri Aydın, Fehmi Kunt
Konu: Ünlü bir şarkıcı olan Hülya (Sevda
Ferdağ) yatılı okulda okuyan genç kızıyla mesleği gereği pek ilgilenemez.
Kızıyla (Zeynep Değirmencioğlu) olan hasretini ancak birbirlerine yazdıkları
mektup ya da armağanlarla gidermeye çalışır Kızı ise annesini ancak
plaklarından, gazete ve dergi haberlerinden izleyebilir. Hülya bu duruma son
vermek isterse de mesleğindeki yoğunluk nedeniyle bir türlü bu isteğini
gerçekleştiremez. Ancak kızının tüm isteklerini yerini getirir. Çünkü kızının
yalnızca annesi değil, aynı zamanda yıllarca önce ölen babası konumundadır Ama
genç kız babasının öldüğünü bir türlü kabullenemez ve onun Afrika'da avda
olduğunu söyler. Bunun için de okuldaki adasının tüm duvarlarını Afrika el
sanatlarının örnekleriyle süsler. Ama o da gerçeği bilir. Yalnızca
arkadaşlarına babası olduğunu bir türlü söyleyemez ve kendi yazdığı mektupları
sanki babasından geliyormuşcasına kendisine postalar. Genç kızın çekemeyen okul
arkadaşı Meral ise bu sırrı öğrenerek onu güç duruma sokar. Ama sürprizler genç
kızın hem anne hem de baba açısından yaşama daha güvenli bakmasına yardımcı
olur.
AYIBETTİN (1971)
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Ali Yaver
Yapım Erbil Film/Berker
İnanoğlu
Reji Asst.: Stephan
Özçetinkaya, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Montaj: Özdemir Arıtan,
Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Neczat
Dişiaçık, Sadettin Özmutlu, Adnan Açıkalın, Arif Özalp, Osman Bilen, Işık
Şefi: Aydın Yurteri, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Prodüksiyon
Amiri: Metin Ok (Acar Film Stüdyolarında hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Sadri Alışık (Ali), Feri Cansel
(Prenses), Arzu Okay (Nevin), Turgut Özatay (Patron), Sami Hazinses (Meyhaneci
Sami), Suna Pekuysal (Yelloz Mualla), Mürüvvet Sim (pansiyoncu), Yılmaz Guruda
(Kaçakçı) Nubar Terziyan (Komiser Cevat), Feridun Çölgeçen (Patronun adamı),
Necip Yekçe (Patronun adamı), Hasan Ceylan (Patronun adamı), Ahmet Turgutlu
(bakkal Rıza), Vahit Volkan (şoför), Haluk Orçun (depocu), Asım Nipton (meyhane
müşterisi), Mustafa Yılmaz (müşteri), Orhan Çoban (garson)
Konu: Sardalya fıçıları içinden Türkiye’ye
inci kaçıran kaçakçıları polise ihbar edip başı derde giren bir hamamcının macerası.
AVARE KALBİ (1971)
Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo ve Teknik Direktör: Engin
Temizer
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet
Karahafız, Hasan Çakır
Foto Direktörü: Sertaç
Karan
Oyuncular:
Yılmaz Köksal, Meral Zeren, Hayati
Hamzaoğlu, Sedef Ecer, Cango Kemal, Hüseyin Zan, Ayten Ayben, Çiğdem Çağla,
Zeki Sezer, Lütfi Engin, Oktay Yavuz, Niyazi Gökdere, Enver Dönmez
Konu: Gözleri görmeyen bir kıza yardım eden
bir delikanlının öyküsü.
ATEŞLİ KADINLAR ÇETESİ (1971)
Görüntü Yönetmeni: Şener Işık
Yapım: Alev Film
Oyuncular: Arzu Okay, Okan Demir, Talat
Gözbak, Ali Ekdal, Çetin Dağlar, Taylan Okçugil, Kudret Karadağ, Doğan Argun,
Nesrin Nur, Ayten Aycan, M. Ali Güngör, Küçük Yıldız: Taylan Okçugil
Konu: Masum kızları kötü yolad üşürüp,
uyuşturucuya alıştıran bir çeteyle, iki dolandırıcının erotik macerası”
ATEŞ VE BARUT (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Görüntü Yönetmeni: Suat Kapkı
Yapım: Şahin Film / Şahin Koçak
Oyuncular: Ahmet Mekin (Ahmet), Mine
Mutlu (Fatoş), Melek Görgün, Ayten Aycan (Aysel), Abidin Görsev (Yengeç), Deniz
Çimenli, Hakkı Kıvanç, Süheyl Eğriboz, Dündar Aydınlı, Atlan Günbay (Kamil),
Ksdri Ögelman (komiser), Yusuf Sezer
Konu: Bir delikanlının sokak
kadınlarıyla olan ilişkisi.
ATEŞ PARÇASI (1971)
Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Bülent Oran, Atıf
Yılmaz
Görüntü Yönetmeni: Çetin
Tunca
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Akün Film / İrfan
Ünal
Asistan Rejisör: Zeki
Ökten, Asistan: Erol Avcı, Sanat Yönetmeni: Sedat Kırmacı,
Kamera Asistanı: Mustafa Kuzu, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Seslendiren:
Tuncer Aydınoğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Arif
Özalp, Osman Bilen, Altan Sertesen, Nevzat Dişiaçık, Sadettin Özmutlu,
Bedrettin Koç, Montaj: Özdemir Arıtan, Ses: Necip Sarıcıoğlu, Proıdüksiyon
Amiri: Nuri Tunçel, Asistanı: Yusuf Çağatay, Şarkılar: Belkıs
Özener, Set Ekibi: Kahraman Kongur, İsmet Özçınar, Nurettin Akgül, (Acar
Film Stüdyosu’nda hazırlanmıştır.)
Oyuncular:
Türkan Şoray (Azize), Kartal Tibet
(Tarık Arman), Sevim Emre (Ayla), Hulusi Kentmen (Ulvi Arman), Nevin Nuray
(Selma), Nubar Terziyan (tonton amca), Asım Nipton (Rasim), Necdet Yakın
(Şakir), Leman Akçatepe (Şehnaz), Müjdat Gezen (palyaço), Nermin Özses, Nermin
Denizci, Muzaffer Civan, Mine Sun, Ali Demir, Zeki Sezer, Özcan Bilge, Çocuk
Oyuncu: Sedef Ecer “d:1955” (Mine)
Konu: Bir çadır tiyatrosunun gülü olan Azize
yoksul, sıradan yaşamında küçük mutluluklar ve içten sevgilerle yetinmektedir.
Mert, altın kalpli, güler yüzlü, düşük çeneli bir kızdır. Tiyatroda şarkı
söyleyip soytarılık yaparak müşterileri eğlendirmektedir. Niyet tavşanının
çektiği faldan yakında hayatının erkeğiyle tanışacağını öğrenir. Ve kısmeti
yağmurlu bir gecede karşısına çıkar. Sosyetenin hızlı çapkınlarından Tarık,
genç kızı mecburen arabasına alınca hayatları tahmin edemeyecekleri ölçüde
değişecektir. Tarık hayatını allak bullak eden baş belasından bir türlü
yakasını kurtaramaz. Azize ise ansızın hayatına giren bu fal prensine gönlünü
çoktan kaptırmıştır. Ancak Tarık nişanlıdır ve Azize ile arasında kapanamayacak
uçurumlar vardır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)