Powered By Blogger

31 Ocak 2018 Çarşamba

GELİN ÇİÇEĞİ (1971)

Yönetmen Nejat Saydam
Senaryo Yazarı Vural Pakel , Nejat Saydam
Görüntü Yönetmeni Melih Sertesen
Müzik Selçuk Ural, Metin Bükey
Yapımcı Acar Film / Murat Köseoğlu

 Kurgu: Özdemir Arıtan, Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli, Dekor Tasarım: Bilal Uysal, Mustafa Acar, Ali Karakılıç, Yönetmen Yardımcısı: Cevat Şahiner, Şahin Gök, 1. Kamera Asistanı: Cem Sertesen, Kameraman: Tangör Toydemir, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Tanas Petriyadis, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Arif Özalp, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Hakkı Arıkan, Prodüksiyon Amiri: Rafet Gülerman, Oğuz Çarkçı, Set Amiri: Ahmet Ateş, Set Ekibi: İlhami Erkület, Hüseyin Demiray, Osman Bilen, Ali çiçek, Ali Ertuhi, Bedirhan Koç, İlhami Erkület, Himmet Koyuncu, Keith Diamond , Nevzat Dişiaçık, Cemal Dursun, Himmet Kurgun, Şarkılar: Rıza Silahlıpoda, Selçuk Ural, Belkıs Özener

Oyuncular : Türkan Şoray (Arzu), Kartal Tibet (Kemal Ersel), Selçuk Ural (Selçuk), Deniz Erkanat (Tülin), Hayri Caner (Viyolonselci Hayri), Semih Sezerli (Davulcu Semih), Uğur Serezli , Behçet Nacar (Ramazan), Kazım Kartal (Abbas), Uğur Kıvılcım, lhan Daner, Nezihe Güler (Fatma), Tahsin Koray (Hasan), İsmail Varol, Müşerref Çapın, Muammer Gözalan, Vahit Volkan, Ersun Kazançel (Dursun), Arap Celal, Ali Demir (Yargıç), Kıvılcım Sezerli, Nevzat Akduman, Timuçin Caymaz


Konu: Arabası bozulan Selim Bey yol üzerindeki kasabanın bir otelinde kalır. Oteldede kasabalının düğünü vardır. Gecenin ilerleyen saatlerinde sarhoş olan gelin Arzu odasının yerini karıştırır ve Selim Beyin odasına girer. Sabah uyanıp yanında başka erkek görünce işler karışır ve mecburi bir evlilik doğar. 



GELDİ SEVDİ VURDU (1971)

Senaryo ve Yönetmen : Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü: Ali Yaver
Prodüksiyon Amiri: Şükrü Kirişçi
Teknik Direktör: Taner Oğuz,

Ses Koordinatörü: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Hakkı Kıvılcım, Laboratuar Elemanları: Recai Karakaş, Osman Bilen, Tanaş Petridis, Nrvzat Dişiaçık, Cemal Dursun, Ali Çiçek, Hüseyin Demirayak, Adnan Açıkalın, Prodüksiyon Amiri: Şükrü Kirişçi, Reji Asistanı: Yaşar Seriner, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Murat Soydan, Piraye Uzun, Suna Keskin, Erden Aklan, Ece Cansel, Rauf Altıntok, Hasan Gedik, Ali Seyhan, Enver Dönmez, Şükrü Kirişçi, İhsan Baysal, Uğur Salmaner, Necati Tuna, Cevdet Balıkçı,


Konu: Çalınan çok kıymetli bir zümrütü bulmakla görevlendirilen bir polisin öyküsü. 

GECELERİN ÖFKESİ (1971)

Yönetmen : Yavuz Figenli
Senaryo: İzzet Özkaya
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: ABC Film

Oyuncular: Tugay Toksöz, Arzu Okay, Melek Görgün, Atilla Ergün, Semra Sine, Ülkü Ülker, Aydın Tezel, Baki Tamer, Feridun Çölgeçen


Konu: Zengin bir adamla evlenen eski sevgilisini, yıllar sonra kumar masasında kazanan bir adamın öyküsü. 

FERİDE (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Metin Erksan
Görüntü Yönetmeni: Özdemir Öğüt
Müzik: Hulki Saner
Yapım: Saner Film/Hulki Saner

Oyuncular: Emel Sayın (Feride), Engin Çağlar (Kemal), Gökben, Semra Karaca, Pakize Suda, Reha Yurdakul, (İzzet) Ahmet Kostarika, Lale Belkıs (Firuzan), Funda Gürçen, Gökben, Dilek Akçan,

KONU: Çapkın bir doktorla taşralı bir kızın öyküsünü anlatan filmde, başarılı bir doktor olan Kemal, yaşlı babası tarafından uzak akrabası olan taşralı bir kızla evlendirilmek istenir. Babasını kıramayan Kemal, Feride ile evlenir ve karısını alıp İstanbul'a getirir. Gerdek gecesi, ayrı odalarda yatacaklarını, evliliklerinin bir formalite olduğunu söyler. Kemal'in sevgilisi Firuzan ve diğer arkadaşları yeni gelini başlarına hayvan maskesi takarak karşılarlar. Feride sürekli aşağılanmasına, hor görülmesine rağmen, kız kardeşlerine son derece mutlu olduğuna dair mektuplar yazar.

Bir gün kız kardeşler ablalarını ziyarete gelirler ve gerçeği öğrenirler. Feride o günden sonra kız kardeşlerinin hazırladığı plana göre yaşamaya başlar. Önce kuaföre, sonra şık mağazalara giderler. Bu değişim Kemal'i karısına yakınlaştırır ve bir süre sonra genç çift aralarındaki buzları eritip odalarını birleştirirler. Firuzan taşralı bir kıza sevgilisini kaptırdığı için çok mutsuzdur. Arkadaşı İzzet'le bir plan yaparlar ve Feride'ye Kemal'in kalp krizi geçirdiği söylerler. Feride telaşla İzzet'in evine gelir. İzzet tarafından ilaçlı su ile uyutulur ve yatağa sokulur. Firuzan da Kemal'i İzzet'in evine gönderir. Kemal, karısı ve İzzet'i aynı yatakta görünce genç çiftin mutluluğu sona erer ve ayrılırlar. Feride Gül adında bir kız çocuğu dünyaya getirir. Kemal, evini, tüm mal varlığını kumarda kaybeder. Göz sinirleri de harap olmuştur. Doktorlar 'Ameliyat olman gerekiyor' derler ama, Kemal ameliyat olmaz, adeta kör olmak ister.


Firuzan, "Yaşayan bir ölüden farkın yok" diyerek Kemal'i terk eder. Beklenen kriz gelir ve Kemal kör olur. Bu arada Feride de kız kardeşleri ile birlikte bir gazinoda şarkı söylemeye başlar ve kısa zamanda ünlü bir şarkıcı olur. Tesadüfler Kemal'le Gül'ü bir çocuk parkında bir araya getirir. Gül, Kemal'i babası gibi sever. Feride, Kemal'in kör olduğunu öğrenince, kızı aracılığıyla ameliyat olmasını sağlar. Kemal, sırf Gül'ü kırmamak ve onu görmek için ameliyat olur. Birbirlerini görmek için çocuk parkında buluşmaya karar verirler. Gül, Kemal amcasına doğru gelirken bir araba tarafından ezilir. Bir başka tesadüf de orada yaşanır. Güre çarpan kişiler Firuzan ve İzzet'tir. İzzet, ölüm döşeğindeyken bütün gerçeği Kemal'e anlatır ve Feride'nin masum olduğunu söyler. Kemal, kızı Gül'ü ameliyat etmek üzere yeniden ameliyathaneye girer ve film mutlu sonIa biter. “Birsen Altıner, Metin Erksan Sineması syf: 92 ” 

FEDAİLER MANGASI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: İlhan Engin
Foto Direktörü Kaya Ererez
Yapım: Selçuk Film/uNejat Selçıuk

Prodüksiyon: Yüksel Tanıık, Yusuf Sezer, Hamit Akçay, Laboratuar Şefi: Aslan Yıldız, Dede Şimşek, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Art Direktör: Fethi Oğuz, Reji Asistanları: Yavuz Işıklar, Sami Güçlü, Aldoğan Işıklar, Kamera Asistanları: Hüseyin Ererez, Yalçın Topuz, Makyaj: Murat Yakınol, Montaj: Erdoğan Esenboğa, (Lâle Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Fikret Hakan, Ahmet Mekin, Hülya Darcan, Tanju Gürsu, Salih Güney, Aysel Tanju, Sönmez Yıkılmaz, Faruk Panter, Hasan Ceylan, Kuzey Vargın, Tunç Oral, Bozkurt Kuruç, Nurtekin Odabaşı, Nazan Adalı, Aynur Yetkin, İstemi Betil, Feridun Çölgeçen, Yılmaz Selçuk, Aydın Selçuk, İlker Bafralı, Doğan Tamer, Ali Seyhan, Süheyl Eğriboz,


Konu: Yemen’de araplara ve ingilizlere karşı kahramanca savaşıp, bu uğurda seve seve canlarını feda eden bir manganın öyküsü 

FATOŞ SOKAKLARIN MELEĞİ (1971)

Yönetmen: Nejat Okçugil
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Okçugil Film/Nejat Okçugil

Oyuncular: Ayhan Işık, Esen Püsküllü, Turgut Özatay, Suna Selen, Nubar Terziyan, Sami Hazinses, Feridun Çölgeçen, Nevzat Okçugil, Yeşim Okçugil (Çocuk Yıldız), Mualla Sürer, Necdet Tosun, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Müşerref Çapın, Benan Öz, Muammer Gözalan, Kudret Karadağ, Tarık Şimşek, Reşit Çıldam, Özcan Yiğitmen


Konu: Fatoş zengin bir ailenin tek çocuğudur. Ayşe ise babası hapiste, annesi hasta, iki kardeşi ve kötü halası ile yaşayan fakir bir kızdır. İki küçük kızın tek ortak noktaları ise birbirlerine çok benzemeleridir. Ayşe'nin babası hapisten çıkmış ve onu istemediği için çok kötü davranıp, ona dilendiricilik yaptırmaktadır. Fatoş ise evden çok sıkılmıştır ve artık dışarları görmek için evden ayrılır. Fakat bir karışıklık olur ve iki kız birbirlerinin yerine geçer. Bunu kimse anlamaz ve kızlara aileleri inanmadığı için bu durum bir süre devam eder. Ayşe'nin zengin evinden ayrılıp hasta annesine gitmesi Fatoş'un ise bu aileden kaçarken bir cinayete tanık olması ve cinayeti işleyen Murat'ın iyi bir insan olduğunu anlayıp ona yardım etmek istemesi işleri daha da karıştırır. 

FAKİR AŞIKLARIN ROMANI (1971)

"Bela Adamı" 

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film /Osman F. Seden

Set Ekibi: Sonay Kanat, Ömer Bubu, Hakan Akyol, Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist.: Celal Şahin, Yaşar Şatıroğlu; Yön. Asist.: Arif Erkuş, Ali Kıvırcık; Kamera Asist.: Sedat Ülker; Dekorlar: Hasan Nurdan; Prod. Temsilcisi: Adnan İrkut; Prod. Asist.: Cemil Paskap; Renk Uzmanı: Mengü Yeğin; Montaj: Turgut İnangiray; Senkron: Mehmet Özdemir; Sesleri Alan: Nevzat Pesen; (Saner Film Stüdyosu'nda Hazırlanmış, Süperfon Stüdyosu'nda Seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Kemal), Nur Alpan (Nur), Gülistan Güzey, Atıf Kaptan, Ali Şen, Feridun Çölgeçen, Aynur Aydan, Sami Ayanoğlu, Türker Tekin, Mustafa Dağhan, Necdet Mahfi Ayral, Mehmet Ali Akpınar, Ali Seyhan, Ahmet Kostarika, Cavİdan Dora


Konu: Babasının, zengin bir aile dostunun kızıyla evlendirmek istediği Kemal, yoksul ancak namuslu insanların sıcacık dünyasına adım atar ve Nur’u tanır. Bu fakir mahalle Kemal’in babası tarafından yıktırılıp, yerine fabrika yapılacaktır. Kemal’in bütün çabası boşa gider ve bir sonuç alamaz. İki genç, paraya karşı sevgiyi tercih ederler. Genç adam sevmediği biriyle çıkar evliliği yapmak yerine, sevdiği kızla evlenip babasının servetini reddeder. Fakir insanlarla dostluğu, dürüstlüğü, gerçek ve içten sevgiyi yaşamaya başlar. Ancak, taş kalpli işadamı, onların sevgisini de mahalleyi de yerle bir etmeye kararlıdır 

FAKİR KIZIN KISMETİ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Sultan Film/Ünsal Aybek


Oyuncular: Hülya Darcan, Ünsal Aybek, Melek Görgün, Attila Ergün, Necdet Tosun, Renan Fosforoğlu, Necdet Yakın, Ayten Aycan, Yusuf Sezer, Jale Öz 

EN KRALINA TEK KURŞUN (1971)

Yönetmen:Tavuz Figenli
Senaryo: Suha Doğan
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Süper Film/Halil Dilmen

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Sami Tunç, Behçet Nacar, Serap Olguner, Nejat Özbek, Süha Doğan, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Erdoğan Seren, Zeki Alpan, Yaşar Şener


Konu: İki soyguncunun öyküsü. 

EMİNE (1971)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Sadık Şendil
Kameraman Cahit Engin
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Arzu Film, Nahit Ataman

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Negatif Montaj: Hüsdam Üren, Mustafa Karataş, Montaj– Senkron: Osman Koşkan, Stüdyo Elemanları: Hikmet Kuyucu (Şef), Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Kuğu, Veli Özşahin, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Set Elemanları: Ahmet Aktüre, Sadi Kanat, Reji Asistanı: Muzaffer  Hiçdurmaz, Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, Kameraman: Erdoğan Engin (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Lale Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Filiz Akın, Tarık Akan, Ekrem Bora, Şükriye Atav, Osman Alyanak, Süha Doğan, Serpil Seren, Yusuf Sezer, Zeki Alasya, Çocuk Yıldız: Hayrettin Aslan,Şarkılar: Belkıs Özener,


Konu: Bir gazino patronunun zorla sahip olmak istediği bir kızın aşk hikayesi 

ELMACI KADIN (1971)

Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo: Burhan Bolan 
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Oyuncular: Tugay Toksöz, Nebahat Çehre, Yıldız Kenter, Ergun Köknar, Erol Keskin, Nergis Cansevdi, Kayhan Yıldızoğlu, Turgut Boralı, Refik Kemal Arduman, Kerem Yılmazer, Hulusi Kentmen, Ayşen Cansev

Konu: Annesini zengin bir kadın zanneden ve uzun süre görmediği annesini görmek üzere yurt dışından gelen kızının düş kırıklığı.


Hal Kanter (1918-?) ve Harry Tugend’in (1897-1989) senaryosunu yazdığı Frank Capra’nın (1897-1991) yönetmenliğini yaptığı ve 19 Aralık 1961 de gösterime giren, “Pocketful of Miracles” isimli filmden uyarlama. Başlıca rolleri, Glenn Ford (1916-2006), Bette Davis (1908-1989), Peter Falk (1927) ve Hope Lange (1931-2003) oynamıştır.

ELVAN (1971)

Yönetmen: Yılmaz Duru
Senaryo: Türkan Duru
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Ender Film

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Uğur Güçlü, Sezer Güvenirgil, Kadir Savun, Tufan Giray, Hasan Ceylan, Süheyl Eğriboz, Zeyno Zeren, Giray Alpan


Konu: İki düşman ailenin çocukları arasındaki gizli sevdanın öyküsü. 

DUDAKTAN SİLAHA (1971)

Senaryo ve Reji : Mehmet Aslan,
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Prodüktör: Işık Toraman

Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kameraman: Taci Saraç, Prodüksiyon Amirleri: Mustafa Oğuz, Şükrü Kirişçi, Teknik Direktörü: Taner Oğuz, Sesleri alan: Makro Buduris, Montaj-Senkron: Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türkan, Osman Atahan, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, İsmet Harslı, Muharrem Gündüz, Ertunç Şenkay, Süleyman Güzel, Süleyman Hoy, Abdullah Harslı, Teknik Ekip: Necati Buvan, Ercan Duman, Yılmaz Sergenli, (YILDIZ Film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Mine Soley, Aydın Tezel, Şefik Döğen, İstemi Betil, Deniz Çimenli, Sırrı Elitaş, Ekrem Gökkaya, Memduh Ünsal, Necati Tuna, Cevdet Balıkçı, Hüseyin Güler, Giray Alpan, Mustafa Özkaya, İbrahim Kurt

Konu: Avrupa’da müzik eğitimi alan Kenan mühendistir. Misafir olarak bulunduğu Bozyaka bağlarında 'kınalı yapıncak' adını taktığı Lamia'yı göıür, birbirlerini severler, aşklarını birleşmeleri ile sonuçlandırırlar. Kenan, Lamia'yı amcasından isteyeceğini söyler oysa bir prenses ile evlenmek üzeredir. Lamia evlenme teklifini reddeder.. Kenan evlenir, Lamia uzak bir akraba yanına gönderilir, burada kızını doğurur, doğumdan önce intihar etmek istemiş ama kurtarılmıştır. Doğumdan sonra yaşlı bir binbaşı ile evlenir; binbaşının yeğeni Vedat'ta yanlarına gelir, bir odada bulundukları bir sırada duman zehirlenmesi tehlikesi atlatmaları dedikodulara neden olur. Binbaşı, Lamia'yı boşar, Vedat Lamia’ya Kenan'ın evlendiğini daha önce söylemiştir. Boşanmadan sonra; Kenan, Lamia ve kızı ile birlikte arkadaşı Vedat'ın muayenehanesinde karşılaşırlar. Vedat nişanlı olduklarını söyler. Daha sonra Vedat ile evlenen Lamia'dan olan kızı Mebruke'yi son defa gören Kenan İzmir'e kız kardeşinin yanına gider. Altı ay sonra intihar haberi gazetelerde yer alır.


Durgun fakat duygulu bir şekilde sinemalaştırılan roman, kötü dekorlar yüzünden İnandırıcılığından çok şey kaybederken iyi niyeti asıl bozan, yakıştırma mutlu son: Kenan'ın intiharı yerine iki çileli aşığın birleşmesi oluyordu. Senaryoyu da yazan Kamil'in mutlu sona ulaşma gerekçesi; çekilen bütün acıları, ağlamaklı ve tipik anlatımdan sonra; filmin diğer filmlerinin yanında (İki Süngü Arasında ile birlikte) öne çıkmasına neden olmasından çok gişede sağlanacak tecimsel başarıya yöneliktir. Önceden denenmiş yapımcı (ve belki de sansür) istemlerini göz ardı edemeyiz. Onun için Dudaktan Kalbe sinemalaşırken 'Kınalı Yapıncak” Lamia'nın bestekar Kenan'la yıllarca süren acı ve tatlı aşklarının öyküsü olur. Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” 



DON KİŞOT SAHTE ŞOVALYE (1971)

Yönetmen: Semih Evin
Senaryo : Artun Yeres
Görüntü Yönetmeni : Muzaffer Turan
Prodüktör : Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Münir Özkul (Donkişot), Sami Hazinses (Şanso Panço), Hayati Hamzaoğlu, Ceyda Karahan (Rozinante), Kadri Ögelman, Mürüvvet Sim, İ. Hakkı Şen, Türkan Sülünay, Ahmet Turgutlu


►Roman’da dönemi biten bir toplum düzenini yeniden yaşatmanın olanaksızlığını anlatılmaktadır. Romanın mizah, ve yergili bir anlatımı vardır. Roman kahramanlarından Don Kişot hayalci, Sencho Panza İse gerçekçi bir tipi anlatmaktadır. Cervantes‘in, Don Kişot romanını yazma amacı, o dönemde çok yaygın olan şövalye romanlarını yermektir. Don Kişot, soylu bir insandır. şövalye romanlarının etkisiyle aklını kaçırır. O romanlardaki gibi gezici şövalye olmaya karar verir. Amacı kötülükleri bitirmek ve suçluları cezalandırmaktır. Dulsina adını verdiği kaba, cahil köylü kızını asilzade biri olarak kabul edip kendine sevgili seçer. Cahil köylü Sancho Panza’y1 uşak edinir. Sıska atı Rossinante’e binerek maceralara atılır Okuduğu İnsanlara kötülük ettiğine inandığı yel değirmenlerine saldırır. 

DİŞİ TARZAN (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Kayahan Arıkan
Görüntü Yönetmeni: Fevzi Eryılmaz
Yapım : Caka Film /  Kayahan Arıkan

Oyuncular : Müfit Noyan, Gülgün Erdem, Yaşar Güçlü, Faruk Panter, Ali Şen, Yılmaz Uzakdoğu, Turgut Kocadağ, Necip Tekçe, Tarzan Hasan, Arap Celal, Sevil Ceylan, Alp Sungur, Suzi


Konu: Batık bir geminin kaptanıyla, ıssız bir adada yaşayan yabani kızın öyküsü