Senaryo ve Reji : Mehmet Aslan,
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Prodüktör: Işık Toraman
Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kameraman: Taci
Saraç, Prodüksiyon Amirleri: Mustafa Oğuz, Şükrü Kirişçi, Teknik
Direktörü: Taner Oğuz, Sesleri alan: Makro Buduris, Montaj-Senkron:
Cevat Sezer, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici,
Bayram Türkan, Osman Atahan, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım,
İsmet Harslı, Muharrem Gündüz, Ertunç Şenkay, Süleyman Güzel, Süleyman Hoy,
Abdullah Harslı, Teknik Ekip: Necati Buvan, Ercan Duman, Yılmaz
Sergenli, (YILDIZ Film stüdyosunda hazırlanmıştır).
Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan,
Mine Soley, Aydın Tezel, Şefik Döğen, İstemi Betil, Deniz Çimenli, Sırrı
Elitaş, Ekrem Gökkaya, Memduh Ünsal, Necati Tuna, Cevdet Balıkçı, Hüseyin
Güler, Giray Alpan, Mustafa Özkaya, İbrahim Kurt
Konu: Avrupa’da müzik eğitimi alan
Kenan mühendistir. Misafir olarak bulunduğu Bozyaka bağlarında 'kınalı
yapıncak' adını taktığı Lamia'yı göıür, birbirlerini severler, aşklarını
birleşmeleri ile sonuçlandırırlar. Kenan, Lamia'yı amcasından isteyeceğini
söyler oysa bir prenses ile evlenmek üzeredir. Lamia evlenme teklifini
reddeder.. Kenan evlenir, Lamia uzak bir akraba yanına gönderilir, burada
kızını doğurur, doğumdan önce intihar etmek istemiş ama kurtarılmıştır.
Doğumdan sonra yaşlı bir binbaşı ile evlenir; binbaşının yeğeni Vedat'ta
yanlarına gelir, bir odada bulundukları bir sırada duman zehirlenmesi tehlikesi
atlatmaları dedikodulara neden olur. Binbaşı, Lamia'yı boşar, Vedat Lamia’ya
Kenan'ın evlendiğini daha önce söylemiştir. Boşanmadan sonra; Kenan, Lamia ve
kızı ile birlikte arkadaşı Vedat'ın muayenehanesinde karşılaşırlar. Vedat
nişanlı olduklarını söyler. Daha sonra Vedat ile evlenen Lamia'dan olan kızı
Mebruke'yi son defa gören Kenan İzmir'e kız kardeşinin yanına gider. Altı ay
sonra intihar haberi gazetelerde yer alır.
Durgun
fakat duygulu bir şekilde sinemalaştırılan roman, kötü dekorlar yüzünden
İnandırıcılığından çok şey kaybederken iyi niyeti asıl bozan, yakıştırma mutlu
son: Kenan'ın intiharı yerine iki çileli aşığın birleşmesi oluyordu. Senaryoyu
da yazan Kamil'in mutlu sona ulaşma gerekçesi; çekilen bütün acıları, ağlamaklı
ve tipik anlatımdan sonra; filmin diğer filmlerinin yanında (İki Süngü Arasında
ile birlikte) öne çıkmasına neden olmasından çok gişede sağlanacak tecimsel
başarıya yöneliktir. Önceden denenmiş yapımcı (ve belki de sansür) istemlerini
göz ardı edemeyiz. Onun için Dudaktan Kalbe sinemalaşırken 'Kınalı Yapıncak”
Lamia'nın bestekar Kenan'la yıllarca süren acı ve tatlı aşklarının öyküsü olur.
“Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder