Powered By Blogger

3 Şubat 2018 Cumartesi

KEZBAN PARİS'TE (1971)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Ahmet Üstel
Foto Direktörü: Mike Rrafaelyan
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Rejisör Asistanı: Erdoğan Avcı, kameraman: Cengiz Turalı, Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Müdürü: Turan, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören,
(Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film Laboratuarında yıkanmıştır.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Kezban), İzzet Günay (Ayhan), Oya Peri (Sevda), Hulusi Kentmen (Dede), Ergun Köknar (Aşçı), Turgut Boralı (KAZIM), Osman Alyanak, Cemil Can Bıçakçı (Prof.Ömer), İsmail Hakkı Şen (Dr.), Ayşin Atav (Ayşe), Diclehan Baban (Sevda’nın annesi), Kayhan Yıldızoğlu (Mösyö Pier), Nevzat Okçugil, Cdevat Kurtuluş (Uşak Cevdet), Nermin Özses (köylü), Osman Alyanak (Kezban’ın dedesi), Hüseyin Zan, Ekrem Dümer (sağlık memuru), Ahmet Şenses, Zeki Sezer, Orhan Çoban (garson), Sabahat Işık, Tarzan baba (Köylü), Celal Ahbulut, Necla Akbulut,


Konu: Kezban'la zengin bir aile çocuğunun duygusal güldürüsü. Amcasının yanında yaşayan Kezban zengin bir ailenin çocuğuyla arkadaşlık etmeye başlar. Bir süre sonra birlikte bir Paris seyahatine çıkarlar. 



KEREM iLE ASLI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Elmas
Fotoğraf Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Müzik: Abdullah Nail Bayşu Şarkılar: Ayten Şenol, Ömer Şan, Reji Asistanı: Namık Karakılıç, Ar Direktör: Güven Öktem, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Hakkı Arkan, Prodüksiyon Müdürü: Sabri Aslankara, Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Arif Özalp, Saadettin Özmutlu, Nevzat Dişiaçık, Adnan Açıkalın, Osman Bilen, (Acar film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Fatma Girik, Kadir İnanır, Hayati Hamzaoğlu. Reha Yurdakul. Atıf Kaptan, Hasan Ceylan, Madalet Tibet, Nedret Güvenç, Suna Selen, Gülten Ceylan, İbrahim Kurt, Arap Celal

Konu: Çok eski zamanların birinde bir ülkenin hakanı (A. Kaptan) ile demirci Bektaş (R. Yurdakul) adlı ustanın hiç çocukları olmamaktadır. Bir gün her ikisinin de karısı hamile kalır. Hakan'ın Aslı (F. Girik) adını koyduğu bir kızı demirci Bektaş'ın ise Kerem (K. inanır) adında bir oğlu olur.
Hakan çocuğunun kız olduğunu herkesten saklar. Onu bir erkek gibi yetiştirir, Aslı artık kız olduğunu dahi unutmuştur, Bir gün Kerem ile karşılaşınca ilk kez aşkı öğrenir. Fakat babası bunu öğrenir öğrenmez Kerem'in gözlerinin kör edilmesini emreder. Aslı'yı da hapseder. Daha sonra ona gizlice aşık olan Kara Vezir'in (H. Hamzaoğlu) himayesine bırakır. Kara Vezir'in hedefi daha büyüktür. O hakanın tahtına göz dikmiştir. Kara vezir önce Kerem'i ülkeden kovar, içindeki aşkı bitirmeyen Aslı'yı da bir daha istemez ve onu da kovar. iki sevgili çok uzun mücadeleler sonunda kavuşurlar. Karavezır, hakanı öldürmüş ve tahta oturmuştur. Sıra Aslı'yı elde etmeye gelmiştir. Fakat Aslı Kerem ile kaçmaktadır. Kara vezir onların teslim olmalarını sağlamak için demirci Bektaş'ı hapseder. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”




” 

KELOĞLAN VE YEDİ CÜCELER (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Yener
Yapım: Özleyiş Film / Nazmi Dilbaz

Oyuncular: Sami Hazinses (Keloğlan), Ali Şen (Padişah), Ceyda Karahan, Mualla Sürer, Danyal Topatan, Cevat Kurtuluş, Meral Kurtuluş, Tuna Tunç, Ayla Ergun, İsmail Hakkı Şen, Kubilay Hakan, Mürüvvet Sim, Zeki Alpan, Nermin Özses, Süheyl Eğriboz,


Konu: Masal kahramanı Keloğlan’ın cüceler ile olan güldürüsü 

KELOĞLAN ARAMIZDA (1971)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Eser ve Senaryo: Turgut Özakman
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Alfan Ticaret / Hamit Gürsoy

Reji Asistanı: Atilla Kurtbörü, Kamera Asistanı: Necdet Uğur, Kurgu: Hüseyin Kalkan, Montaj-Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Seslendirme: Yorgo İliadis, Prodüktör Ast: Mehmet Güler, Jenerik: R. Onubil, Set Amiri: Özdemir Akın, Set: İsmail Kündem, Alaaddin Seyhan, Arif yalabık, Laboratuar: Ören Film, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar Ekibi: Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Kuğu, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir).

OYUNCULAR : Rüştü Asyalı, Ülkü Özen, Fatma Karanfil, Aydın Baboğlu (Cüce), Hayati Hamzaoğlu, Hulusi Kentmen, Tevhit Bilge, Kadir Savun, Suna Pekuysal, Feridun Çölgeçen, Aziz Basmacı, Zeki Alpan, Renan Fosforoğlu, Cevat Kurtuluş, Mürevvet Sim, Faik Coşkun, Leman Akçatepe, Tombiş Önder, Özdemir Akın, Yalın Tolga


Konu: Keloğlan (Rüştü Asyalı) yaşlı annesini de (Suna Pekuysal) yanına alarak dayısının (Hulusi Kentmen) daveti üzerine İstanbul'a gelir. Sırrı Gültekin bir masal kahramanını kullanıyorsa da bu bir masal filmi değildir. Köyden kente gelen ancak genelde bir kenar mahallenin hudutları dahilinde kalan Keloğlan, başkalarının da başından geçen maceralar yaşar. Cüce Biricik (Aydın Babaoğlu) gibi yeni dostlar edinir, önce bir elektrikçinin (Renan Fosforoğlu) yanında, sonra da bir züccaciyenin (Tevhit Bilge) yardımcısı olur. Beceriksizliği yüzünden kargaşa çıkarıp, başı hep belaya girer. 

KELOĞLAN (1971)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo : Suavi Sualp
Kamera: Cahit Engin
Yapım : Alfan Ticaret /Hamit Gürsoy

Oyuncular: Rüştü Asyalı, Birtane Güngör, Hulusi Kentmen, Suna Pekuysal, Kayhan Yıldızoğlu, Aydın Babaoğlu, İhsan Yüce, Arap Celal

Konu: Padişahın kızına aşık olan Keloğlan’ın komik macerası.


► Bizler, "İstanbul Dukalığı’nda, kendi kültür ve beğeni ortamımızın fildişi kulesine kapanmış, birtakım sorunları, eserleri, filmleri tartışır, o iyidir, bu kötüdür derken, Anadolu'nun, birkaç büyük kentin sanat ortamından uzak seyircisi, kendi beğenisine göre, kendine yakın bulduğunu tutuyor, değerlendiriyor, bize "meçhul" olan bazı filmlerden birtakım olaylar yaratıyor... "Love Story", bizde de batıdaki gibi bir "olay" olacak ını diye tartışıla dursun, işte Anadolu seyircisinin, ticari açıdan olay niteliğine kavuşturduğu bir film, "Keloğlan"… Nedir Keloğlan"ın başarısının sırrı? Edebiyat geleneği roman, hikaye değil masal, efsane, destan olan, şiir geleneği halk ozanlarının çelebi duyarlığıyla, kaynağı halk olan mani ve koşmaların özdeyişinde billurlaşmış bir toplumun geleneksel birikimine en uygun olanını vermesinde, her halde ... Tam bir halk kahramanı olan Keloğlan’ın sağduyusu, pratik zekası, padişaha davranışında somutlaşan güçlüye, egemen olana karşı yürekli, pervasız tutumu, haksızlığa, halkın ezilmesine, sözle de olsa, karşı çıkışı... Bu ana çizgiler etrafında, Turgut Özakman'ın radyo oyunundan uyarladığı senaryosunda, Suavi Sualp'in, geleneksel Türk seyirlik sanatları esprisinde, kulağa hoş gelen deyimleri, tekerlemeleri kullanışı... Ve Rüştü Asyalı'nın (gerçek bir yetenek!), sevimli, harekeli oyunu... Filmin başarısını açıklamaya yetiyor bunlar... Ama, elbette ki, "Keloğlan"dan sinema olarak iyi bir film yapmaya yetmiyor ... Bu tür masal-filmlerin gerektirdiği özenden de, Batılı ustaların bu tür filmlere getirmeyi denediği "şiir"den de Uzak düşüyor film... Aynı hareket noktasından çıkışla, sinema diline ulaşan filmlere varılması, şimdilik tek dilenebilecek şey .”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları syf, 8 

KAZANOVA NİYAZİ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli,
Görüntü Yönetmeni: Fevzi Eryılmaz
Yapım: Boran Film

Oyuncular: Tamer Yiğit, Arzu Okay, Melek Görgün, Yeşim Yükselen, Behçet Nacar, Aysen Aydan, İhsan Gedik, Hüseyin Üçler, Süheyl Eğriboz, Hakkı Kıvanç

Konu: Çapkınlıklarıyla ün salan bir gençle, masum bir genç kızın öyküsü


KAVANOZ DİPLİ DÜNYA (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Foto Operatörü: Kriton İlyadis
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Kameraman: Abdullah Gürek, Set Ekibi: Ahmet Dülekay, Cevdet Dörtışık, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj, Senkron Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Hasan Örnek, Laboratuar: Ahmet Ergülsel, Hüseyin Kuğu, Cihat Demir, Developman: Selahattin Kaya, Adil Yılmaz, Işık Şefi: Yusuf Tümen, Yardımcıları: Çetin Uzun, İlyas Aarsu, Orhan Karadavut, Asistan Rejisör: Oksal Pekmezoğlu, (Saner film stüdyosu renkli laboratuarında hazırlanmış, Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Sadri Alışık, Feri Cansel, Yusuf Sezgin, Erol Büyükburç, Aliye Uzunatağan, Sevgi Can, Sadettin Erbil, Hulusi Kentmen, Mualla Sürer, Necdet Tosun, Süheyl Eğriboz, Fatoş Bilsen, Haluk Orçun, Kudret Karada, Muzaffer Civan, Renan Fosforoğlu, Leman Akçatepe, Fatoş Bilsen, Özen Tutucu, Orhan Çoban, Sevim Alp,


Konu: Ünlü bir futbolcuya benzeyen bir kahvecinin öyküsü. 



KATİLLER (1971)

Senaryo ve Yönetmen: lhan Engin
Kamera: Sertaç karan
Yapım: Zümrüt Film / Oksal Altınel, Pesen Film / Nevzat Pesen

Oyucular: İzzet Günay, Seher Şeniz, Bilal İnci, Cavidan Dora, Sami Tunç, Tunç Oral, Nejat Özbek, Hüseyin Zan, Ajlan Sayılgan, Gürbüz Bora, Zafer Ergin, Nurettin Odabaşı, Sevinç Pekin


Konu: Bir miras nedeniyle öldürüleceğinden korkan bir gençle, sonunda katil çıkan bir kadının öyküsü. 

KATİL KİM (1971)

Yönetmen: Mehmet Bozkuş,
Senaryo: Vecdi Uygun
Kamera: Mehmet Özdemir,
Yapım: Erbil Film/ Berker İnanoğlu

Enes Işık Servisi, Reji Asistanı: Yunus Yılmaz, Kamera Asistanı: Tugay Çiftçi, Sesleri Alan: Marko Buduris, Senkron: Cevat Sezer, Montaj: Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türksan, Laboratuar: Cemil Orhon, Erol Yıldırım, Süleyman Koyuncu, Bayram Güzel, Abdullah Karagöz, Muharrem Gündüz, Prodüksüyon yönetmeni: Fehmi Tengiz,
Yıldız Film stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: İzzet Günay Dedektif Murat), Nazan Şoray (Ayla), Turgut Özatay (Turgut), Aynur Aydan (Nilay) Diclehan Baban (Katina), Aykut Bora (Ahmet), Kayhan Yıldızoğlu, Feridun Çölgeçen, Necip Tekçe (Osman), Hasan Ceylan, Semra Sine (Leyla), Yaşar Güçlü (Nuri), Ali Demir (Komiser), Lütfi Engin (Naci’nin adamı), Muzaffer Yenen (Aydın), İnci Peker, Elda Ferara, Gül Banu, Hüseyin Ceylan (Stavro)

Konu: Şaşırma artık sevin. Hayatımı sana borçluyum. Kalçandaki ben uğurlu geldi.”…Murat, Şef garson Osman ve Garson Nuri’nin bıçaklı saldırısından kurtulmuş. Nilay’a müjde(!) verir. Olayın planlayıcısı Turgut, tam anlayamamış “Nerden biliyorsun? Kim söyledi? Gördün mü yoksa?” deyip duruyor. Oysa kahramanımız daha da ileri gidip, ‘görenlere uğur getiren ben’ için “Ya öpenlere ne getirir” demişti… Filmi diğer adı ‘Kim Vurdu’. Önemli bir roldeki Aynur Aydan’ın adı afişte var ama tanıtım yazısında yok Gazino. [Konuklardan biri ‘Kaderde Birleşenler’den (1966) anımsadığımız Hamit Türker.] Leyla, yövmiyesini 500 liraya çıkaran(!) Turgut’a ‘nasıl teşekkür edeceğini bilmiyor’. Oysa o çoktan planını yapmış bile. ‘Başka bir gece kulübünde eğlenecekler’. Ama tahmin edileceği gibi evine giderler. ‘Hayati bir iş meselesi için İzmir’den telefon bekliyormuş’ [sabaha karşı(!)]. Genç kız eve girmeyip arabada beklemek isteyince yanıt hazır; “Gecenin bu saatinde sokakta nasıl bırakırım seni?”. Keşke bardakları şaşırıp ilaçlı içkiyi kendi içseydi. Leyla, dışarda Turgut’un evinden daha güvende olduğunu biraz sonra anlayacak. Kadın delisi Patron genç kızın peşinden koşuyor. Belli ki ‘evde yapamadığını’ sokakta yapacak. Turgut Özatay, ‘Büyük Acı’ (1971) filminde de benzer bir davranışta bulunmuştu… Madam Katina, ne kötürüm nede gözleri bozuk. Tekerlekli iskemleden kalkınca gözlüğü de çıkarıyor... Ayla. Konuşması Nevin Akkaya’nın, şarkıları Gönül Akkor’un sesiyle. ‘Yalan Olur Sevmedim Dersem’ (1970) de çok güzeldi. “Ciddi kızdır.” Patron bile ondan çekiniyormuş. Gazino’nun barında “Beni mi aramışlardı biraz önce telefonla” dediği sahnede ‘Madly’ (1969) (Francis Lai) var… Murat, neredeyse filmdeki herkesi döver. Ahmet ve Ayla’yı bile ‘vazife uğruna’ tokatlıyor. Osman ve Nuri bıçakla saldırdıklarında ‘Santana’dan ‘Jingo’ (1969) (Olatunji) var. ‘Kuşkulandığı kişileri olur olmaz zamanda rahatsız etmek’ yöntemini Komiser Colombo da kullanacaktır… Aykut Bora, 3. olduğu 1968 Ses yarışmasına bıyıksız katılmıştı. Asıl adı Selâmi Bayraktar. Osman ve Nuri onu zorla götürürlerken ‘Harmonica’ (1968) (Ennio Morricone) melodisi var… Kimin nerede kaldığı film ilerledikçe daha az belirgin hale geliyor. Murat, King Otel 217 numarada; Ahmet Sirkeci’deki Güneş Oteli’nde; Osman ise Beşiktaş’ta ve ‘galiba’ Serencebey Yokuşu’nda bir evde kalıyormuş…
Lütfü Engin’i seslendiren Haldun Ergüvenç… Film televizyonda epey kesilerek gösteriliyor. ‘Sympathy’ (1969) (Rare Bird) ile strip-tease, bazı oryantal danslar, İnci Peker, Elda Ferara ve Gül Banu çıkarılmış… Murat, Ahmet’e “Telaşla, öfkeyle alınmaz intikam. Sabırla alınır, sabırla” diyor. Keşke intikam duygusu yaratmayacak bir dünyamız olsa.


KARTALLAR (1971)

Yönetmen: Nişan Hançer,
senaryo: Edoğan Tokatlı,
Kamera: Fevzi Eryılmaz,
Yapım: Hayat Film / Şevki Tosunoğlu

Reji Asistanı: Kamil Erşahin, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Pekdoğru, Ender Işık Servisi, Şef: Atacan Bora, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Hilmi Başcan, Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: A. Tümay Rızai, Erdoğan Kenay, Ar Film Stüdyoeunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Eşref Kolçak, Ülkü Özen, Yıldırım Gencer, Erol Taş, Cavidan Dora, Kâzım Kartal, Şeref Çokşeker, Hakkı Kıvanç, Faik Coşkun, Yeşim Yükselen, Selahattin Ersoy, Zeki Sezer, Mehmet Erşahin, Erdoğan Seren, Küçük Yıldızlar: Ali Nuri Utku, Sevil Utku, Bahattin Tazegül,


Konu: Yıllar sonra biri polis şefi diğeri de kaçakçı olarak karşılaşan iki kardeşin öyküsü 

KARAGÜN (1971)

Yönetmen Bilge Olgaç
Senaryo Çağ Grup
Eser Tarık Dursun K.
Foto Direktörü Özdemir Öğüt
Yapım Ortak Film / Necip Sarıcıoğlu

Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Reji Asistanı: Faik Sinkil, Engin Asya, Set Amiri: Naci Saraç, Teknisyen: Aydın Metintaş, Yurdaer Toroman, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent, Montaj: Celal Köse, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Aptullah Akdeniz, Şükrü Güzel, Kameraman: Nihat Çifteoğlu, Müzik Direktörü: Metin Bükey, Lâle Film Stüdyosunda seslendirilmiştir


Oynayanlar: Kadir İnanır, Arzu Okay, Ahmet Mekin, Muhterem Nur, Aşık İhsani, Yavuz Özkan, 

KARA CELLAT (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Kamera: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan Atasoy

Oyuncular: İrfan Atasoy, Feri Cansel, Erol Taş, Hayati Hamzaoğlu, Turgut Özatay, Bilal İnci, Danyal Topatan, Türkân Erdem, Yavuz Selekman, Faruk Panter, Tarık Şimşek, İhsan Gedik


Konu: Babasını aramak için İstanbul'a gelen Adanalı bir kabadayının öyküsü. 

KAPLAN TUZAĞI (1971)

Yönetmen: Orhan Aykanat
Senaryo: Ergün Bukan
Kamera: Muzaffer Güleryüz
Yapım: Kent Film 

Oyuncular: Yıldırım Gencer, Sher Şeniz, Attila Ergün, Baki Tamer, Feridun Çölgeçen, Adnan Mersinli, Deniz Çimenli, Necip Tekçe, Tarık Şimşek, Yaşar Şener, Belkız Altınsay, Süheyl Eğriboz, Ayten Ayça, Arap Celal,


Konu: Öldürülen kardeşinin intikamını almak için kaçakçıların peşine düşen bir gencin öyküsü. 

KANUNSUZ YAŞAYANLAR (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Ufuk Film / Birsen kaya

Oyuncular: Hülya Darcan, Yıldırım Gencer, Baki Tamer, Meltem Mete, Kâzım Kartal, Suna Pekuysal, Ersun Kazançel, Tarık Şimşek, Adnan Mersinli, Süheyl Eğriboz, Hakkı Kıvanç, Yaşar Şenel


Konu: Öldürülen polis şefi babasının intikamını alan bir gencin öyküsü 

KANUNSUZ SOKAK (1971)

Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: İhsan Yüce
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Bizim Film / Behçet Nacar

Laboratuar: Sabahattin Hoşsöz, Sesleri alan: Feridun Kınay, (İpek Film Stüdyosu’nda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Behçet Nacar, Necla Fide, Kazım Kartal, Süheyl Eğriboz, Arzu Okay, Feri Cansel, Nur Ay, Altan Günbay, Perihan Ateş, Tevfik Şen, Kudret Karadağ, Sadettin Durak, Cengiz Naçar, Süheyl Eğriboz, Yaşar Güçlü, Günay Güner


Konu: Bir şarkıcı ile sevişen ve bu arada öldürülen babasının intikamını alan bir gencin öyküsü.