Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
4 Şubat 2018 Pazar
KURŞUN MEMED (1971)
Operatör: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan
Atasoy
Prodüksiyon Amiri: Bekir
Çeytiner, Mustafa Oğuz, Asistanı: Mustafa Eti, Işık Ekibi: Ender
Işık Servisi, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Sesleri Alan: Kunt
Tulgar, Laboratuar Şefi: Yılmaz Erman, Laboratuar: Aslan Tektaş,
Hüseyin Yazıcı, (Milli Film stüdyosunda hazırlanmıştır )
Oyuncular:
Yılmaz Köksal, Feri Cansel, Turgut
Özatay, Nihat Ziyalan, Behçet Nacar, Yeşim Yükselen, Tarık Şimşek, Adnan
Mersinli, Yılmaz Türkoğlu,
Konu: Kardeşini öldürülen bir gencin intikam öyküsü)
3 Şubat 2018 Cumartesi
KUPA ASI MAÇA KIZI (1971)
Senaryo,
ve Yönetmen: T.
Fikret Uçak
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav
Oyuncular:
Tanju Korel, Piraye
uzun, Tarık Şimşek, Belkıs Altınay, Haydar Karaer, Aydın Tezel, Abidin Görsev
Konu: Bir cinayet nedeniyle iftiraya
uğrayıp, sonda da gerçek katilleri bulup kendini temize çıkaran masum bir
gencin öyküsü.
KRALLAR KRALI HÜDAVERDİ (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Tekin Film / Çetin Dağdelen
Oyuncular:
Hayri Caner
(Hüdaverdi), Feri Cansel (Oya), Ahmet Mekin (Ahmet), Erol Taş (Osman), Yeşim
Yükselen (Neriman), Hüseyin Zan (Kâzım), Enver Dönmez (Rıza), Muammer Gözalan
(Komiser), Yaşar Şener, Dündar Aydınlı (Osman), Yılmaz Kurt, Ali Demir, Nermin
Özses, Oktay Yavuz,
KÖR/MERHABA ÖLÜM (1971)
Yönetmen: Alev Akakar, Yalçın Erkan
Senaryo: Alev Akakar
Kamera: Mehmet Ali Özdemir
Yapım: Alev Film / Alev Akakar
Oyuncular:
Altan Bozkurt,
Nükhet Egeli, Alev Akakar, Zeki Tüney, Enver Dönmez, Faik Sönmez, Reşit Çıldam,
Çocuk Yıldızlar: Nil Salman, Tanju Altınay
KORKUSUZ KAPTAN SWING (1971)
Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Vural Pakel “Captain Swing” isimli
çizgi romandan uyarlama”
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Hisar Film / Özdemir Birsel
Oyuncular:
Salih Güney (Swing),
Gülgün Erdem (Betty), Süleyman Turan (Gamlı Baykuş), Ali Şen (Mr. Blöf), Reha
Yurdakul (Değirmenci), Haydar Karaer (Dr.), Kudret Karadağ (Kancalı Kaptan),
Cemal Gonca (Yüzbaşı), kamer baba (Ruh Dede), Asım Nipton (Hancı), Tarzan baba
(Kaptan Dede)
Konu: Kaptan Swing ile Kızılderili bir
kızın macerası.
KIZIL MASKENİN İNTİKAMI (1971)
Yönetmen: Cavit Yürüklü,
Senaryo : Volkan Kayhan (Lee Falk'ın The
Phantom/Kızıl Maske çizgi romanından),
Kamera: Salih
Dikişçi,
Yapım
: Özler
Film/Ali Müfit İlkiz,
Oyuncular: Levent Çakır, Fatma Belgen, Oktar
Durukan, Mümtaz Ener, Turgut Özataya, Kayhan Yıldızoğlu, Yeşim Yükselen, Nuri
Kırgeç, Serap Olguner, Necati Tuna, Tijen Doray, Mümta Ener, Deniz Çimenli,
Necati Tuna, Lütfü Engin, Tijen Doray, Atıf Kaptan, Okan Demir
Konu: Arkadaşını öldüren Kont'un peşine
düşen Kızılmaske'nin intikam öyküsü.
KIZGIN GÜNEŞ (1971)
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı
Ören Film
Stüdyosunda renklendirilmiştir
Oyuncular:
Cihangir Gaffari, Yalçın Gülhan, Fatma Belgen, Sami Tunç, Nur Soylu, Nur Ay, Özcan Bilge, İhsan
Gedik, Kadir Kök,
Konu: Gangsterin erotik macera
dolu öyküsü.
KEZBAN PARİS'TE (1971)
Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Ahmet Üstel
Foto Direktörü: Mike Rrafaelyan
Yapım: Erman
Film/Hürrem Erman
Rejisör
Asistanı: Erdoğan Avcı, kameraman: Cengiz Turalı,
Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis,
Prodüksiyon Müdürü: Turan, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye
Ören,
(Süperfon
Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film Laboratuarında yıkanmıştır.)
Oyuncular:
Hülya Koçyiğit (Kezban),
İzzet Günay (Ayhan), Oya Peri (Sevda), Hulusi Kentmen (Dede), Ergun Köknar
(Aşçı), Turgut Boralı (KAZIM), Osman Alyanak, Cemil Can Bıçakçı (Prof.Ömer),
İsmail Hakkı Şen (Dr.), Ayşin Atav (Ayşe), Diclehan Baban (Sevda’nın annesi),
Kayhan Yıldızoğlu (Mösyö Pier), Nevzat Okçugil, Cdevat Kurtuluş (Uşak Cevdet),
Nermin Özses (köylü), Osman Alyanak (Kezban’ın dedesi), Hüseyin Zan, Ekrem
Dümer (sağlık memuru), Ahmet Şenses, Zeki Sezer, Orhan Çoban (garson), Sabahat
Işık, Tarzan baba (Köylü), Celal Ahbulut, Necla Akbulut,
Konu: Kezban'la zengin bir aile çocuğunun
duygusal güldürüsü. Amcasının yanında yaşayan Kezban zengin bir ailenin
çocuğuyla arkadaşlık etmeye başlar. Bir süre sonra birlikte bir Paris
seyahatine çıkarlar.
KEREM iLE ASLI (1971)
Senaryo ve
Yönetmen: Orhan
Elmas
Fotoğraf
Direktörü: Gani
Turanlı
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün
Müzik: Abdullah Nail Bayşu Şarkılar:
Ayten Şenol, Ömer Şan, Reji Asistanı: Namık Karakılıç, Ar Direktör:
Güven Öktem, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Hakkı Arkan, Prodüksiyon
Müdürü: Sabri Aslankara, Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi:
Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Arif Özalp, Saadettin
Özmutlu, Nevzat Dişiaçık, Adnan Açıkalın, Osman Bilen, (Acar film Renkli Laboratuarlarında
hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)
Oyuncular:
Fatma Girik, Kadir
İnanır, Hayati Hamzaoğlu. Reha Yurdakul. Atıf Kaptan, Hasan Ceylan, Madalet
Tibet, Nedret Güvenç, Suna Selen, Gülten Ceylan, İbrahim Kurt, Arap Celal
Konu: Çok eski zamanların birinde bir ülkenin hakanı (A. Kaptan)
ile demirci Bektaş (R. Yurdakul) adlı ustanın hiç çocukları olmamaktadır. Bir
gün her ikisinin de karısı hamile kalır. Hakan'ın Aslı (F. Girik) adını koyduğu
bir kızı demirci Bektaş'ın ise Kerem (K. inanır) adında bir oğlu olur.
Hakan çocuğunun kız olduğunu
herkesten saklar. Onu bir erkek gibi yetiştirir, Aslı artık kız olduğunu dahi
unutmuştur, Bir gün Kerem ile karşılaşınca ilk kez aşkı öğrenir. Fakat babası
bunu öğrenir öğrenmez Kerem'in gözlerinin kör edilmesini emreder. Aslı'yı da
hapseder. Daha sonra ona gizlice aşık olan Kara Vezir'in (H. Hamzaoğlu)
himayesine bırakır. Kara Vezir'in hedefi daha büyüktür. O hakanın tahtına göz
dikmiştir. Kara vezir önce Kerem'i ülkeden kovar, içindeki aşkı bitirmeyen
Aslı'yı da bir daha istemez ve onu da kovar. iki sevgili çok uzun mücadeleler
sonunda kavuşurlar. Karavezır, hakanı öldürmüş ve tahta oturmuştur. Sıra
Aslı'yı elde etmeye gelmiştir. Fakat Aslı Kerem ile kaçmaktadır. Kara vezir
onların teslim olmalarını sağlamak için demirci Bektaş'ı hapseder. “Burçak
Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”
”
KELOĞLAN VE YEDİ CÜCELER (1971)
Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Yener
Yapım: Özleyiş Film / Nazmi Dilbaz
Oyuncular: Sami Hazinses (Keloğlan),
Ali Şen (Padişah), Ceyda Karahan, Mualla Sürer, Danyal Topatan, Cevat Kurtuluş,
Meral Kurtuluş, Tuna Tunç, Ayla Ergun, İsmail Hakkı Şen, Kubilay Hakan,
Mürüvvet Sim, Zeki Alpan, Nermin Özses, Süheyl Eğriboz,
Konu: Masal kahramanı Keloğlan’ın cüceler
ile olan güldürüsü
KELOĞLAN ARAMIZDA (1971)
Yönetmen: Sırrı Gültekin
Eser ve Senaryo: Turgut Özakman
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Alfan Ticaret / Hamit Gürsoy
Reji Asistanı: Atilla Kurtbörü, Kamera Asistanı:
Necdet Uğur, Kurgu: Hüseyin Kalkan, Montaj-Senkron: İsmail kalkan,
Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Seslendirme: Yorgo İliadis, Prodüktör
Ast: Mehmet Güler, Jenerik: R. Onubil, Set Amiri: Özdemir
Akın, Set: İsmail Kündem, Alaaddin Seyhan, Arif yalabık, Laboratuar:
Ören Film, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet
Kuyucu, Laboratuar Ekibi: Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Kuğu,
(Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir).
OYUNCULAR : Rüştü Asyalı, Ülkü Özen,
Fatma Karanfil, Aydın Baboğlu (Cüce), Hayati Hamzaoğlu, Hulusi Kentmen, Tevhit
Bilge, Kadir Savun, Suna Pekuysal, Feridun Çölgeçen, Aziz Basmacı, Zeki Alpan,
Renan Fosforoğlu, Cevat Kurtuluş, Mürevvet Sim, Faik Coşkun, Leman Akçatepe,
Tombiş Önder, Özdemir Akın, Yalın Tolga
Konu: Keloğlan (Rüştü Asyalı)
yaşlı annesini de (Suna Pekuysal) yanına alarak dayısının (Hulusi Kentmen)
daveti üzerine İstanbul'a gelir. Sırrı Gültekin bir masal kahramanını
kullanıyorsa da bu bir masal filmi değildir. Köyden kente gelen ancak genelde
bir kenar mahallenin hudutları dahilinde kalan Keloğlan, başkalarının da
başından geçen maceralar yaşar. Cüce Biricik (Aydın Babaoğlu) gibi yeni dostlar
edinir, önce bir elektrikçinin (Renan Fosforoğlu) yanında, sonra da bir
züccaciyenin (Tevhit Bilge) yardımcısı olur. Beceriksizliği yüzünden kargaşa
çıkarıp, başı hep belaya girer.
KELOĞLAN (1971)
Senaryo : Suavi Sualp
Kamera: Cahit Engin
Yapım : Alfan Ticaret /Hamit Gürsoy
Oyuncular:
Rüştü Asyalı,
Birtane Güngör, Hulusi Kentmen, Suna Pekuysal, Kayhan Yıldızoğlu, Aydın
Babaoğlu, İhsan Yüce, Arap Celal
Konu: Padişahın kızına aşık olan
Keloğlan’ın komik macerası.
► Bizler,
"İstanbul Dukalığı’nda, kendi kültür ve beğeni ortamımızın fildişi
kulesine kapanmış, birtakım sorunları, eserleri, filmleri tartışır, o iyidir,
bu kötüdür derken, Anadolu'nun, birkaç büyük kentin sanat ortamından uzak
seyircisi, kendi beğenisine göre, kendine yakın bulduğunu tutuyor,
değerlendiriyor, bize "meçhul" olan bazı filmlerden birtakım olaylar
yaratıyor... "Love Story", bizde de batıdaki gibi bir
"olay" olacak ını diye tartışıla dursun, işte Anadolu seyircisinin,
ticari açıdan olay niteliğine kavuşturduğu bir film, "Keloğlan"…
Nedir Keloğlan"ın başarısının sırrı? Edebiyat geleneği roman, hikaye değil
masal, efsane, destan olan, şiir geleneği halk ozanlarının çelebi duyarlığıyla,
kaynağı halk olan mani ve koşmaların özdeyişinde billurlaşmış bir toplumun
geleneksel birikimine en uygun olanını vermesinde, her halde ... Tam bir halk
kahramanı olan Keloğlan’ın sağduyusu, pratik zekası, padişaha davranışında
somutlaşan güçlüye, egemen olana karşı yürekli, pervasız tutumu, haksızlığa,
halkın ezilmesine, sözle de olsa, karşı çıkışı... Bu ana çizgiler etrafında,
Turgut Özakman'ın radyo oyunundan uyarladığı senaryosunda, Suavi Sualp'in,
geleneksel Türk seyirlik sanatları esprisinde, kulağa hoş gelen deyimleri,
tekerlemeleri kullanışı... Ve Rüştü Asyalı'nın (gerçek bir yetenek!), sevimli,
harekeli oyunu... Filmin başarısını açıklamaya yetiyor bunlar... Ama, elbette
ki, "Keloğlan"dan sinema olarak iyi bir film yapmaya yetmiyor ... Bu
tür masal-filmlerin gerektirdiği özenden de, Batılı ustaların bu tür filmlere
getirmeyi denediği "şiir"den de Uzak düşüyor film... Aynı hareket
noktasından çıkışla, sinema diline ulaşan filmlere varılması, şimdilik tek
dilenebilecek şey .”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları syf, 8
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)