Powered By Blogger

4 Şubat 2018 Pazar

KİLLİNG ÖLÜM SAÇIYOR (1971)

Senaryo Yönetmen: Birsen Kaya
Kamera: Feridun Kete
Yapım : Kımız Film/Feridun Kete

Oyuncular: Gülgün Erdem, Baki Tamer, Sönmez Yıkılmaz, Kazım Kartal, Yeşim Yükselen, Deniz Çimenli, Mustafa Dik, Cevdet Balıkçı, Turgut Demirağ,


KURŞUN MEMED (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Operatör: Ali Yaver
Yapım: İrfan Film / İrfan Atasoy

Prodüksiyon Amiri: Bekir Çeytiner, Mustafa Oğuz, Asistanı: Mustafa Eti, Işık Ekibi: Ender Işık Servisi, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Laboratuar Şefi: Yılmaz Erman, Laboratuar: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, (Milli Film stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Feri Cansel, Turgut Özatay, Nihat Ziyalan, Behçet Nacar, Yeşim Yükselen, Tarık Şimşek, Adnan Mersinli, Yılmaz Türkoğlu,


Konu: Kardeşini öldürülen bir gencin intikam öyküsü)

3 Şubat 2018 Cumartesi

KUPA ASI MAÇA KIZI (1971)

Senaryo, ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tanju Korel, Piraye uzun, Tarık Şimşek, Belkıs Altınay, Haydar Karaer, Aydın Tezel, Abidin Görsev


Konu: Bir cinayet nedeniyle iftiraya uğrayıp, sonda da gerçek katilleri bulup kendini temize çıkaran masum bir gencin öyküsü. 

KRALLAR KRALI HÜDAVERDİ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Tekin Film / Çetin Dağdelen


Oyuncular: Hayri Caner (Hüdaverdi), Feri Cansel (Oya), Ahmet Mekin (Ahmet), Erol Taş (Osman), Yeşim Yükselen (Neriman), Hüseyin Zan (Kâzım), Enver Dönmez (Rıza), Muammer Gözalan (Komiser), Yaşar Şener, Dündar Aydınlı (Osman), Yılmaz Kurt, Ali Demir, Nermin Özses, Oktay Yavuz, 

KÖTÜLER AFFEDİLMEZ (1971)

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Günay Kosova
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Tarih Film


Oyuncular: Tanju Korel, Feri Cansel, Sami Tunç, Ece Cansel, Hüseyin Zan, Süheyl Eğriboz, Nesrin Kaptan, Akmet Koç, Haydar Karaer 

KÖR/MERHABA ÖLÜM (1971)

Yönetmen: Alev Akakar, Yalçın Erkan
Senaryo: Alev Akakar
Kamera: Mehmet Ali Özdemir
Yapım: Alev Film / Alev Akakar

Oyuncular: Altan Bozkurt, Nükhet Egeli, Alev Akakar, Zeki Tüney, Enver Dönmez, Faik Sönmez, Reşit Çıldam, Çocuk Yıldızlar: Nil Salman, Tanju Altınay


KORKUSUZ KAPTAN SWING (1971)

Yönetmen: Tunç Başaran
Senaryo: Vural Pakel “Captain Swing” isimli çizgi romandan uyarlama”
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Hisar Film / Özdemir Birsel

Oyuncular: Salih Güney (Swing), Gülgün Erdem (Betty), Süleyman Turan (Gamlı Baykuş), Ali Şen (Mr. Blöf), Reha Yurdakul (Değirmenci), Haydar Karaer (Dr.), Kudret Karadağ (Kancalı Kaptan), Cemal Gonca (Yüzbaşı), kamer baba (Ruh Dede), Asım Nipton (Hancı), Tarzan baba (Kaptan Dede)


Konu: Kaptan Swing ile Kızılderili bir kızın macerası. 



KIZIL MASKENİN İNTİKAMI (1971)

Yönetmen: Cavit Yürüklü,
Senaryo : Volkan Kayhan (Lee Falk'ın The Phantom/Kızıl Maske çizgi romanından),
Kamera: Salih Dikişçi,
Yapım : Özler Film/Ali Müfit İlkiz,

Oyuncular: Levent Çakır, Fatma Belgen, Oktar Durukan, Mümtaz Ener, Turgut Özataya, Kayhan Yıldızoğlu, Yeşim Yükselen, Nuri Kırgeç, Serap Olguner, Necati Tuna, Tijen Doray, Mümta Ener, Deniz Çimenli, Necati Tuna, Lütfü Engin, Tijen Doray, Atıf Kaptan, Okan Demir


Konu: Arkadaşını öldüren Kont'un peşine düşen Kızılmaske'nin intikam öyküsü. 

KIZGIN YABANCI (1971)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo : Süha Doğan
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Süper Film / Halil Dilmen

Oyuncular: Tamer Yiğit, Gönül Hancı, Melek Görgün, Behçet Nacar, Süha Doğan, Hakkı Kıvanç


Konu: Kasabaya gelen esrarengiz bir kovboyun macerası. 

KIZGIN GÜNEŞ (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı
Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiştir

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Yalçın Gülhan, Fatma Belgen, Sami Tunç, Nur Soylu, Nur Ay, Özcan Bilge, İhsan Gedik, Kadir Kök,


Konu: Gangsterin erotik macera dolu öyküsü. 

KEZBAN PARİS'TE (1971)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Ahmet Üstel
Foto Direktörü: Mike Rrafaelyan
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Rejisör Asistanı: Erdoğan Avcı, kameraman: Cengiz Turalı, Montaj-Senkron: İsmail Kalkan, Sesleri Alan: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Müdürü: Turan, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören,
(Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film Laboratuarında yıkanmıştır.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Kezban), İzzet Günay (Ayhan), Oya Peri (Sevda), Hulusi Kentmen (Dede), Ergun Köknar (Aşçı), Turgut Boralı (KAZIM), Osman Alyanak, Cemil Can Bıçakçı (Prof.Ömer), İsmail Hakkı Şen (Dr.), Ayşin Atav (Ayşe), Diclehan Baban (Sevda’nın annesi), Kayhan Yıldızoğlu (Mösyö Pier), Nevzat Okçugil, Cdevat Kurtuluş (Uşak Cevdet), Nermin Özses (köylü), Osman Alyanak (Kezban’ın dedesi), Hüseyin Zan, Ekrem Dümer (sağlık memuru), Ahmet Şenses, Zeki Sezer, Orhan Çoban (garson), Sabahat Işık, Tarzan baba (Köylü), Celal Ahbulut, Necla Akbulut,


Konu: Kezban'la zengin bir aile çocuğunun duygusal güldürüsü. Amcasının yanında yaşayan Kezban zengin bir ailenin çocuğuyla arkadaşlık etmeye başlar. Bir süre sonra birlikte bir Paris seyahatine çıkarlar. 



KEREM iLE ASLI (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Orhan Elmas
Fotoğraf Direktörü: Gani Turanlı
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Müzik: Abdullah Nail Bayşu Şarkılar: Ayten Şenol, Ömer Şan, Reji Asistanı: Namık Karakılıç, Ar Direktör: Güven Öktem, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Hakkı Arkan, Prodüksiyon Müdürü: Sabri Aslankara, Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Laboratuar: Altan Sertesen, Arif Özalp, Saadettin Özmutlu, Nevzat Dişiaçık, Adnan Açıkalın, Osman Bilen, (Acar film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Fatma Girik, Kadir İnanır, Hayati Hamzaoğlu. Reha Yurdakul. Atıf Kaptan, Hasan Ceylan, Madalet Tibet, Nedret Güvenç, Suna Selen, Gülten Ceylan, İbrahim Kurt, Arap Celal

Konu: Çok eski zamanların birinde bir ülkenin hakanı (A. Kaptan) ile demirci Bektaş (R. Yurdakul) adlı ustanın hiç çocukları olmamaktadır. Bir gün her ikisinin de karısı hamile kalır. Hakan'ın Aslı (F. Girik) adını koyduğu bir kızı demirci Bektaş'ın ise Kerem (K. inanır) adında bir oğlu olur.
Hakan çocuğunun kız olduğunu herkesten saklar. Onu bir erkek gibi yetiştirir, Aslı artık kız olduğunu dahi unutmuştur, Bir gün Kerem ile karşılaşınca ilk kez aşkı öğrenir. Fakat babası bunu öğrenir öğrenmez Kerem'in gözlerinin kör edilmesini emreder. Aslı'yı da hapseder. Daha sonra ona gizlice aşık olan Kara Vezir'in (H. Hamzaoğlu) himayesine bırakır. Kara Vezir'in hedefi daha büyüktür. O hakanın tahtına göz dikmiştir. Kara vezir önce Kerem'i ülkeden kovar, içindeki aşkı bitirmeyen Aslı'yı da bir daha istemez ve onu da kovar. iki sevgili çok uzun mücadeleler sonunda kavuşurlar. Karavezır, hakanı öldürmüş ve tahta oturmuştur. Sıra Aslı'yı elde etmeye gelmiştir. Fakat Aslı Kerem ile kaçmaktadır. Kara vezir onların teslim olmalarını sağlamak için demirci Bektaş'ı hapseder. “Burçak Evren, “İki Ün’lü Kadın Fatma Girik”




” 

KELOĞLAN VE YEDİ CÜCELER (1971)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Yener
Yapım: Özleyiş Film / Nazmi Dilbaz

Oyuncular: Sami Hazinses (Keloğlan), Ali Şen (Padişah), Ceyda Karahan, Mualla Sürer, Danyal Topatan, Cevat Kurtuluş, Meral Kurtuluş, Tuna Tunç, Ayla Ergun, İsmail Hakkı Şen, Kubilay Hakan, Mürüvvet Sim, Zeki Alpan, Nermin Özses, Süheyl Eğriboz,


Konu: Masal kahramanı Keloğlan’ın cüceler ile olan güldürüsü 

KELOĞLAN ARAMIZDA (1971)

Yönetmen: Sırrı Gültekin
Eser ve Senaryo: Turgut Özakman
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Alfan Ticaret / Hamit Gürsoy

Reji Asistanı: Atilla Kurtbörü, Kamera Asistanı: Necdet Uğur, Kurgu: Hüseyin Kalkan, Montaj-Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Seslendirme: Yorgo İliadis, Prodüktör Ast: Mehmet Güler, Jenerik: R. Onubil, Set Amiri: Özdemir Akın, Set: İsmail Kündem, Alaaddin Seyhan, Arif yalabık, Laboratuar: Ören Film, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar Ekibi: Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Kuğu, (Süperfon Stüdyosunda seslendirilmiştir).

OYUNCULAR : Rüştü Asyalı, Ülkü Özen, Fatma Karanfil, Aydın Baboğlu (Cüce), Hayati Hamzaoğlu, Hulusi Kentmen, Tevhit Bilge, Kadir Savun, Suna Pekuysal, Feridun Çölgeçen, Aziz Basmacı, Zeki Alpan, Renan Fosforoğlu, Cevat Kurtuluş, Mürevvet Sim, Faik Coşkun, Leman Akçatepe, Tombiş Önder, Özdemir Akın, Yalın Tolga


Konu: Keloğlan (Rüştü Asyalı) yaşlı annesini de (Suna Pekuysal) yanına alarak dayısının (Hulusi Kentmen) daveti üzerine İstanbul'a gelir. Sırrı Gültekin bir masal kahramanını kullanıyorsa da bu bir masal filmi değildir. Köyden kente gelen ancak genelde bir kenar mahallenin hudutları dahilinde kalan Keloğlan, başkalarının da başından geçen maceralar yaşar. Cüce Biricik (Aydın Babaoğlu) gibi yeni dostlar edinir, önce bir elektrikçinin (Renan Fosforoğlu) yanında, sonra da bir züccaciyenin (Tevhit Bilge) yardımcısı olur. Beceriksizliği yüzünden kargaşa çıkarıp, başı hep belaya girer. 

KELOĞLAN (1971)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo : Suavi Sualp
Kamera: Cahit Engin
Yapım : Alfan Ticaret /Hamit Gürsoy

Oyuncular: Rüştü Asyalı, Birtane Güngör, Hulusi Kentmen, Suna Pekuysal, Kayhan Yıldızoğlu, Aydın Babaoğlu, İhsan Yüce, Arap Celal

Konu: Padişahın kızına aşık olan Keloğlan’ın komik macerası.


► Bizler, "İstanbul Dukalığı’nda, kendi kültür ve beğeni ortamımızın fildişi kulesine kapanmış, birtakım sorunları, eserleri, filmleri tartışır, o iyidir, bu kötüdür derken, Anadolu'nun, birkaç büyük kentin sanat ortamından uzak seyircisi, kendi beğenisine göre, kendine yakın bulduğunu tutuyor, değerlendiriyor, bize "meçhul" olan bazı filmlerden birtakım olaylar yaratıyor... "Love Story", bizde de batıdaki gibi bir "olay" olacak ını diye tartışıla dursun, işte Anadolu seyircisinin, ticari açıdan olay niteliğine kavuşturduğu bir film, "Keloğlan"… Nedir Keloğlan"ın başarısının sırrı? Edebiyat geleneği roman, hikaye değil masal, efsane, destan olan, şiir geleneği halk ozanlarının çelebi duyarlığıyla, kaynağı halk olan mani ve koşmaların özdeyişinde billurlaşmış bir toplumun geleneksel birikimine en uygun olanını vermesinde, her halde ... Tam bir halk kahramanı olan Keloğlan’ın sağduyusu, pratik zekası, padişaha davranışında somutlaşan güçlüye, egemen olana karşı yürekli, pervasız tutumu, haksızlığa, halkın ezilmesine, sözle de olsa, karşı çıkışı... Bu ana çizgiler etrafında, Turgut Özakman'ın radyo oyunundan uyarladığı senaryosunda, Suavi Sualp'in, geleneksel Türk seyirlik sanatları esprisinde, kulağa hoş gelen deyimleri, tekerlemeleri kullanışı... Ve Rüştü Asyalı'nın (gerçek bir yetenek!), sevimli, harekeli oyunu... Filmin başarısını açıklamaya yetiyor bunlar... Ama, elbette ki, "Keloğlan"dan sinema olarak iyi bir film yapmaya yetmiyor ... Bu tür masal-filmlerin gerektirdiği özenden de, Batılı ustaların bu tür filmlere getirmeyi denediği "şiir"den de Uzak düşüyor film... Aynı hareket noktasından çıkışla, sinema diline ulaşan filmlere varılması, şimdilik tek dilenebilecek şey .”Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları syf, 8