Powered By Blogger

9 Şubat 2018 Cuma

AŞK VE CİNAYET MELEĞİ (1972)

Yönetmen: O. Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Kamera Ali Yaver
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Reji Asistanı: Ç. İzzet Özkaya, Kamera Asistanı: Tuncay Ural, Prodüksiyon Amiri. Sadri karan, Asistanı: Metin Ok, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, (Ender Işık Servisi), Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj: Özdemir Arıtan (şef), Arif Özalp, Laboratuar Şefi: Recai Karataş Acar Film Renkli laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: İzzet Günay, Feri Cansel, Kuzey Vargın, Yeşim Tan, Nevin Nuray, Atlan Günbay, Kayhan Yıldızoğlu, Feridun Çölgeçen, Ekrem Gökkaya, Nubar Terziyan, Ali Ekdal, Ekrem Dümer, Necip Tekçe, Ali Seyhan, Vahit Volkan, Mustafa Yavuz, Ahmet Şenses,

Konu: İki ruhlu bir kabadayının öyküsü.


AŞK SEPETİ (1972)

Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen

Oyuncular: Neşe Karaböcek, Ünsal Emre, Müjdat Gezen, Nalan Çöl, Yeşim Tan, Elif Ozangil, Seyhan Gümüş, Mualla Sürer, Halit Akçatepe, Necdet Yakın, Osman Alyanak, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen, İsmail Hakkı Şen


Konu: Bir şarkıcıyla, bir romancının aşk öyküsü. 

AŞK FIRTINASI (1972)

Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Safa Önal (Muazzez Tahsin Berkant’ın aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Çetin Tunca
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Kartal Tibet, Bahar Erdeniz, Nazan Adalı, Süleyman Turan, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Müşerref Çapın, Handan Adalı, Leman Akçatepe, Mustafa Yavuz, Nazım Önen, Oya Engin, Nevzat Ölçen


Konu: Bir uçak pilotu olan kartal bir hostes olan Bahar ve onun üvey annesi Nazan’ın hikayesinde Nazan Kartal’ı bahara kaptırmamak için bir oyun tertip eder fakat bunu başaramaz. 

ASLANLARIN ÖLÜMÜ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden,
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Kemal Film / Osman F. Seden

Müzik: Metin Bükey, Türküler: Metin Eryürek, Şarkılar: Gülderen Gül, Sazlar: Metin Eryürek, Kamera Ast: Özer Korkmazlar, Yönetmen Ast: Arif Erkuş, Ali Kıvırcık, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Ses Kayıt: Duyal Karagözoğlu, Işık Şefi: İlhan Aslım, Işık Ast: Celal şahin, Prodüksiyon Amiri: Adnan İrkut, Prod. Ast: Cemil Paskap, Dekor: Hasan Nurdan, Set Ekibi: Sadi Kanat, Erdoğan Bulut, (Acar Film Stüdyosu’nda renklendirilmiş, Stüdyo Bükey’de seslendirilmiştir.

Oyuncular: Feri Cansel, Yalçın Gülhan, Hayati Hamzaoğlu, Yeşim Tan, Aytaç Arman, Atıf Kaptan, Muzaffer Tema, Münir Özkul, Gül Tener, Ahmet Mekin, Kenan Pars, Nubar Terziyan, Suna Selen, Kartal, Zeki Tüney, Güven Pekgüç, Yalçın Yıldırım


Konu: Uzun bir aradan sonra hapisten çıkan bir adamla, intikam almak için zaman kolayan bir ailenin daramı. 

ASİLER KAMPI (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Yunus Yılmaz,
Görüntü Yönetmeni: Himmet Arı,
Yapım: Fer Film / (Yaşar Koçar

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Pelin Ceylan, Ayşin Atav, Doğan Tamer, Ali Ekdal, Necip Tekçe, Nazmi Kas


Konu: Sevdiği gençle evlenmesine mani olan amcasından intikam almak için çete kuran bir kadının macerası. 

8 Şubat 2018 Perşembe

ASİ KALPLER (1972)

Senaryo ve Yönetmen Nejat Saydam
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen,
Yapım Acar Film / Murat Kösaeoğlu

Reji Asistanı: Cevat Şahiner, Operatör: Cem Sertesen, Set Amiri: Ahmet Ateş, Dekorlar: Bilal Uysal, Mustafa Acar, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Sesleri Alan Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Müzik: Rıza Silahlıpoda ve Ritm 68 Orkestrası, Ar Direktör: Semih Sezerli, Kameraman: Tangör Toydemir

Oyuncular: Ediz Hun, Deniz Gökçer, Nil Bostancı, Gülten Ceylan, İsmail Varol, Şener Şern, Tacettin Ok, Osman Görgeç, Muammer Gözalan, Sait Zını, Nevzat Akduman, Remziye Fırtına,


Konu: Bülent, ünlü bir futbolcudur. Tatil yaptığı otelde tanıştığı Betül'e aşık olur. Fakat Betül aniden otelden ayrılıp izini kaybettirir. Bu arada trafik kazası geçiren Bülent'in futbol hayatı da sona ermiştir. Geçirdiği trafik kazasının kasıtlı olarak yapıldığı şüphesi üzerine Bülent, bu olayı araştırmaya başlar .



ASİ GENÇLER (1972)

Yönetmen: Artun Yeres
Senaryo: Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Yön.Yrd: Nezih Tunar, Kam. Ast: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Ender Işık, Şevket Yılmaz, Tek. Yön.: Sohban Koloğlu, Dublaj Yön.: Kemal Bilici, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Film Hazırlık Std. : Ören Film (Turgut Ören, Barış Ören, Hüsamettin Eren, Osman Koşkan), Montaj: Metin Miroğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş,

Oyuncular: Kadir İnanır, Nilgün Atılgan, Salih Güne, Hülya Şengül, Coşkun Göğen, Bülent Kayabaş, Teoman Akıncı, Ayten Özalp, Oktay Okan, Aydın Gökyiğit, Atıf Kaptan, Gülistan Güzey, Feridun Çölgeçen, Selçuk Özercan, Jülide Onat, Çınar Apay, Metin Talat, Ayşegül Onat, Ceylan Arda, Erol Şahin, Ayşe Ünsal, Necla Göztepe

Konu: Savaş (kadir inanır) iffet adlı genç bir bayanı evlenme vaadi ile kandırıp parasını almaktan yargılanmaktadır. iffet’in avukatı Avni, mahkemeye yeterli bir kanıt sunamayınca savaş serbest bırakılır. yücel (salih güney) ise, derslerinden başka bir şey görmeyen ve okulunu bitirmek için çabalayan bir öğrencidir. okul arkadaşı meral’e (Nilgün Atılgan) aşıktır. meral müzik ve dans düşkünü, yaşamı ciddiye almayan bir kızdır. Yücel’in sevgisine gülüp geçmektedir. bir süre sonra savaş da gruba katılır. Meral’in avukat Avni’nin kızı olduğunu öğrenince intikam için ona yaklaşır. Gece verilen partide genç kızı kendisine neredeyse aşık etmiştir. ama daha sonra başka bir kızla beraber sabahlayınca meral kendisini dışlar ve ayrılır. genç kızın Yücel’le birlikte olduğunu öğrenen Savaş Meral’in evine gider, kardeşi inci (Hülya Şengül) ile tanışır. dönüşte Meral’i gören savaş, onu çok sevdiğini evet demezse canına kıyacağını söyler barışırlar. ertesi gün grupla gittikleri ormanda Meral’i döver, ve yarı çıplak bırakıp kaçar. polis Meral’i bulur ve ailesine teslim eder. genç kız içine kapanır. Savaş’ın yeni avı İnci’dir. Meral olayın farkındadır ama, engel olamaz. İnci Savaş’ın evine gider. Savaş sarhoş ettiği İnci’ye saldırır. genç kıza tecavüz etmek isterken Meral gelir ve Savaş’ı öldürür. kardeşini evden uzaklaştırır polise teslim olur. arkadaşları Meral’in cinayeti kıskançlık sonucu işlediğini öne sürerler. Yücel buna karşı çıkar. mahkemede Meral’i babası savunur. ama Meral idama mahkum olur. kardeşi İnci dayanamaz ve gerçeği anlatır. Meral’in cezası altı yıla düşer. başta Yücel ve tüm sevdikleri genç kızı bekleyecektir.

Not : Yunanlı oyuncu (1942) Zoi Laskari’nin rol aldığı “Uçurum” isimli filminden uyarlama


ASILANA KADAR YAŞAYACAKSIN (1972)

Yönetmen Nejat Okçugil
Senaryo Safa Önal
Görüntü Yönetmeni Tuncay Ural
Yapım İstanbul Film / Necat Okçugil

Kurgu: Özdemir Arıtan, Reji Yardımcıları: Nilgün Katragülle, Muzffer Fırat, Kamera Asistanı: Ergun Özdemir, Jenerik Kurgu: Refik Onubil, Laboratuar: Recai Karataş, Işık Şefi: Dede Uğur, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Pekdoğru,

Oyuncular: Yılmaz Köksal (Vedat Arman), Arzu Okay (Nesrin İnanç), Atıf Kaptan (Atıf), Turgut Özatay (Cemil), Okan Demir (Riko), Talat Gözbak (Komiser), Nazan Adalı (Serap), İlknur Taçbaş, Zeyno Çilem (Necla), Yaşar Güçlü (Davut),Mustafa Dik (Kemal), Kaya Volkan (Atıf`ın Adamı), Reşit Çildam (Otelci), Lütfü Engin (Seyfi), Ali Demir (Nikah Memuru), İhsan Özenç (Nikah Şahidi), Niyazi Gökdere, Cengiz Karabulut, Hakkı Kurt, Cevat Uz, İrfan Taviloğlu, Muzaffer Fırat, Mustafa Alkılıç Mustafa Özkaya, Ateş Yıldız, Gönül Korkmaz ,


Konu: Yasa dışı işler yapan bir şebekeyi çökertmek için polis olan vedat ( yılmaz köksal ) bu teşkilatın arasına sivil olarak girip yakalatma amacındadır. 

ARZU İLE KAMBER (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Arzu Okay, Erol Taş, Mine Sun, Muazzez Kutoğlu, Oktay Yavuz, Niyazi Er, Salih Vatansever, Zeki Alpan, Ali Demir

Masalı Anımsayalım
Bundan asırlar önce Suriye taraflarından bir köyde bir fakir Kamber yaşarmış. Babası ölüp yetim köye Daraz Beyleri köyünden gelin gelmiş olan garip anası ile köyde biçare kalmışlar. Köyde bulunan ve babasının dayısının koyunlarını güdermiş. Adam Kamber’i çok sever ve üç tane kızı olan adam yeğeninin oğlu olan Kamber’e “Oğlum benim koyunlarımı güt, ben başka bir yabancı çoban tutmayayım, sen de kızlarımdan hangisini beğenirsen onu sana nikâhlayayım” demiş.

Bir müddet bu işi yapan Kamber’in bu arada annesi de vefat etmiş. Kamber tek başına yapa yalnız kalıvermiş koca köyde. Bu köyde bir de güzelliği dillere destan bir kız varmış. O da anadan babadan yetim, babaannesi ile birlikte yaşıyormuş.

Kamber’in yakışıklılığını o da duyar, Kamber de onun güzelliğini duyar ama Arzu’yu nerede görecek, bir türlü göremez… Ama Arzu onun koyunları suladığı köy çeşmesine bir gün testisini doldurmaya gider ve Kamber’i çeşme başında yatarken görür. Testiyi doldurur ve biraz gürültü çıkarır ve Kamber’in uyanmasını sağlar. Ama Kamber bu kıza bir şey söyleme cesaretini kendinde bulamaz. Kız kolundan bileziğini çıkarır ve çeşmenin testilik taşına koyar
ve gider. Yarım saat sonra gelir ve bileziğini bulup bulmadığını, görüp görmediğini Kamber’den şu şekilde sorar:

“Ben testimi doldurdum/ Doldu diye kaldırdım Yıkılası şu pınarda /Ben bileziğimi çaldırdım. Kamber cevap verir
Ben pınara varmadım /Elimi yüzümü yumadım Gözüm kör olsun Arzu /Ben bileziğini bulmadım.
Ama bileziği aslında almış olan Kamber cesaretlenir kıza bir beyit atar:

Evimizin önü suluk /Su çekerler tuluk tuluk Bileziğini bulana gelin Arzum /Ne var acaba muştuluk Arzu da şu cevabı verir hemen:

Evimizin önü suluk /Su çekilsin tuluk tuluk Bileziğimi sen bulduysan Kamber ağam /Arzu kız sana muştuluk. Kamber de bileziği verir ve Arzu ile tanışırlar.

Her gün o çeşme başında buluşurlarmış. Bu durumu Arzu’nun ninesi duyar ve Arzu’yu bu sevdadan vazgeçirmeye çalışır. Bu arada Kamber’in dayısı da duyar. Bu Kamber’i koyun çobanlığından uzaklaştırır. Ama Kamber’i yanına çağırıp “Kamber oğlum eğer başın sıkışırsa maddi manevi senin her zaman destekçin ve yanında olacağım, sen bana yeğenimin emanetisin” der. Kamber artık Arzu’nun sevdasından dağlarda, köylerde gezer olur, gözü başka kimseleri görmez. Bir gün Arzu’nun ninesi bunların sevdasına engel olamayacağını anlayınca Arzu’ya der ki: “Arzu kızım, bugün Kamber’i yemeğe çağır ona bir yemek yedirelim ve sizin işinizi konuşalım.” Aslında fikri Kamber’i zehirlemekmiş…

Akşam Kamber sevinçle Arzu’nun evine gelir ve bakar ki yemekler sofraya konmuş, envai çeşit hepsi türüm türüm, birbirinden güzel ama Arzu bir kenarda surat asmış duruyor.




ALLAHA ISMARLADIK KATİL (1972)


Yönetmen: İzzet Koray
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Koray Film / İzzet Koray

Oyuncular: Gülgün Erdem, Ferit Bozkurt, Ayşin Atav, Süleyman Polat, Oktar Durukan, Baki Tamer, Danyal Topatan


Konu: Cinayet işleyen bir katil ve bir kadının hikayesi 

ALIN YAZISI (1972)

Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo Safa Önal
Fot Direktörü: Gani Turanlı
Müzik Direktörü: Noray Demirci
Yapım: Erman Film / Hürrem Erman

Reji asistanları: Erdoğan Avcı, Ahmet Vural, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Kameraman: Ferhat Bakır, Kamera Asdistanı: Selçuk Turanlı, Ar Direktör: Adil Kıbıcı, Set Amiri: Nejat Buvan, Set Asistanları: Baki Soğukpınar, Ethem Açıkgöz, Mustafa Kıtır, Jenerik Düzeni: Aktan Yener, Laboratuar Şefi: Hikmet, Negatif Montaj: Hüsan Ören, Montaj, Senkron: İsmail Kalkan, Seslendiren: Yorgo İlyadis, Prodüksiyon Müdürü; Avni Turan, Prodüksiyon asistanı: Ercüment Saraç, (Ören Film stüdyosunda renklendirilmiş, Süperfon stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ökkeşoğlu Haydar), Fatma Belgen (Fatma), Erol Taş (Osman), Hülya Şengül (Zeynep), Ülkü Ülker (şarkıcı Aynur), İstemi Betil (Sarı Şeyhmuz), İhsan Gedik (Binali), Kamran Usluer (Beşir), Şükriye Atav (anne), Turgut Savaş (Komiser), Mümtaz Ener (dayı), Erdoğan Seren (Fatma’nın dayısı), Ali Demir (polis) Muzaffer Civan (kahveci), Muammer Gözalan (doktor)

Konu: Alın Yazısı geçmiş zaman İstanbulunun kabadayılarına yakılmış bir ağıt, Baba Ökkeş’in iki yiğit oğlu Osman ve Haydarın son kuşak temsilcileri oldukları bu insanların hayatlarının inandıkları o güne kadar öğrendikleri mertlik kurallarına karşı artık ait olmadıklarını düşündükleri bir dünyaya kanlarıyla ödedikleri bedelin hikayesidir. Film genç bir kızın intiharı ile açılır, ilerleyen dakikalarda böyle bir işe kalkışması için hiçbir sebebin olmadığını düşünen ailesi genç kızın göğsünde taşıdığı mektubun ortaya çıkmasıyla beraber kızın iğfal edildiği gerçeğini öğrenirler.Geçmiş zaman İstanbul’unda sokağa çıktımı bir bakanın tekrar dönüp baktığı,“saygı” ile kendinde imrenme yaratan sigarasından elinde tuttuğu tespihe çakısından yumurta topuklu ayakkabısına, jilet gibi kendisini giyen elbiselerinden belindeki çakısına yedi mahalleye namını duyuran kabadayılar vardır. Toplumun içindeki yazılı olmayan ahlak, namus ve saygı kurallarının temsilcileri bu coğrafyanın geçmişten gelen soylu adetlerinin bir vücut içerisinde can bulmuş şekilleridir. Kendini öldüren kız bu insanlardan Osman ve Ökkeş’in kardeşidir. Kardeşlerin en büyüğü Osman tövbekar olmuş artık kasaplık yapmakta olan bir insandır. Gerçeğin ortaya çıkmasıyla beraber yemini bozar ve bıçağını tekrar kınına takar. İntikamını elleriyle alacağı; babasından,amcasından öğrendiği gibi ölen kız kardeşinin kanını yerde bırakmayacağı; lekelenmiş namusunu temizleyeceği için bir an tereddüt etmez. Vaktinde bileğinin gücüyle namını saldığı mertliğiyle insanların saygısını kazandığı bu dünyada geçmiş zamandan kalma bir yabancıdır çünkü.Ölürken bu gerçeğin gözlerine vurmuş şaşkınlığı vardır, sırtından bıçaklanırken son ümidi olan kardeşi Haydarın adını haykırır. İstanbul dışında olan Haydar geri döndüğünde küçük mahallesi, tüm temiz dünyasının kendisini gözleri yaşlı annesi, amcası,nişanlısı ve iki tane ölüyle karşıladığını görür. “Artık yapılacak tek bir iş vardır.Aslında üç ayrı iş; Şeyhmuz, Beşir ve Binali” Hamam ve mezbaha olarak seçilen iki ayrı intikam mekanı ve ölüm sahnelerinin altının çizilerek verilmesi filmi farklı kılan özelliklerden birisidir. Yaşlı anasını kaybettiği gün başka bir anayı sevindirir.İntikamın kendine dönen bir silah olduğunu anlamakta gecikmez,öldürdüğü insanların ona verdiği bedel annesini kaybetmektir. Polis tarafından arandığı için annesinin cenazesine uzaktan bakmak zorunda kalır toprağını kendi atamaz son görevini yerine getiremez. Şeyhmuzun yerini öğrendiği konsomatrisin ne düşünüyorsun sorusuna verdiği cevap filmin bir özetidir: “Yarın” Konusunun temel özellikleriyle diğer Yeşilçam filmleriyle benzerlikleri olan Alın Yazısını diğerleri arasından sıyırıp özel bir noktaya getiren karakterlerin seçimi ve işleyişteki akıcılık ve filmin her sahnesinde var olan özendir. (Cüneyt Arkın bir sahnede “Hela”nın yerini sorar. Tuvaletin bugünde Anadolu’daki adı Heladır. Bu söz filmdeki Anadolu kökenli yaratılan karaktere verilen özenin basit bir örneğidir) Haydar karakteri tespihinden basık topuklu ayakkabılarına kıyafetinden yürüyüşüne tam bir delikanlı imajı çizmektedir. Cüneyt Arkının ayakkabılarının koncunu çekmesi, kahve fincanın üstünden tutuşu, sigarasını ağızlıkla kullanması… Erol Taşın kısa fakat mükemmel performansı;ilerleyen yıllarda seslendirme sanatçıları olarak tüm Türkiye’nin gönlünde taht kuracak Kamuran Usluer ve İstemi Betilin bu film için seçilmiş olmaları; Türk Sinemasının isimsiz kahramanlarından İhsan Gedik’in hemen hemen çevirdiği tüm filmlerdeki gibi Alın Yazısında da sinemadaki sonuna sadık kalarak filmin sonunu getirememesi ve aranjör-besteci Noray Demircinin mükemmel müzik seçimiyle Alın Yazısı özlem duyulan insanlarda nostalji denildiğinde çağrışım yapacak ilk adreslerden biri olan,aynı zamanda Cüneyt Arkın filmografisinde kilometre taşı çalışmalarından birisidir. (kyn: www.cuneytarkin.com





ALÇAKLAR CEHENNEME GİDER (1972)

Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Yılmaz Korkut
Foto Direktörü Nedim Akanlar
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz

Işık Direktörleri: Yusuf Tümen, Ömer Şeytan, Jenerik: Refik Onubil, Prodüksiyon Amiri: Faik Hiçyılmaz, Asistanı: Bilal Yılcan, Set: Bilal Hilcan, Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Kameraman: Ali Özügül, Montaj: Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, Sesleri Çeken: Marko Buduris. Renk Uzmanı: Turgut Ören, (Ören Film stüdyosunda hazırlanmış )

Oyuncular: Fikret Hakan (Murat), Nebahat Çehre (Nevin), Ülkü Ülker (Semra), Reha Yurdakul (Memduh), Naci Erhun, Leyla Başar, Cemil V. Akacan, Hale Orhangazi, İbrahim Kurt, Muzaffer Civan, İbrahim Kurt, Mehmet Yağmur, Vahit Volkan, Muzaffer Civan, Vahit Volkan, Mehmet Yağmur, Çocuk Oyuncular: Engin İşsever, Serdar İşsever


Konu: Soyguna gittiği evde zengin kıza aşık olup, bu eyleminden vaz geçen gangsterin, arkadaşlarıyla olan çatışması. 

AKREP MUSTAFA (1972)

Yönetmen: Semih Evin
Kamera Muzaffer Turan
Prodüktör: Mehmet Çakar
Yapım: Mehmet Çakar

Prodüksiyon Amiri: Kâzım Çakar, Set Amiri: Mahmut Tarakçı, Yardımcısı: Ahmet Akdoğan, Sesleri Alan: Demir Arakon, Negatif Montaj: Şehmuz Dağalp, KLaboratuar: Cengiz Turalı (Şef), Kâmil Yücekal, Mehmet Köz, Işık Şefi: Kâzım Çakar, (Ender Işık Servisi), Jenerik Refik Onubil, Reji Asistanı: Erten Üçgözen, Kamera Asistanı: Himmet Arı, İstanbul Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Tugay Toksöz, Deniz Erkanat, Erol Taş, Mine Sun, Kadri Ögelman, Erten Üstgözen, Yusuf Sezer, Erdoğan Seren, Haluk Gürçen, Ahmet Karaca, Erten Üçgözen, Rıza Genç, Nermin Özses,

Konu: Soygun yapıp kaçan bir kişinin peşine düşen bir adamın hikayesi


Not: Film 1974 yılında “Ölüm Yolcusu” adıyla tekrar çekimiştir. 

AKMA TUNA – Bknz: ESTERGON KALESİ 1972


AHMET ÇAVUŞ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Görüntü Yönetmeni: Mükremin Şumlu
Yapım: Uğural Film / Alaettin Perveroğlu

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Safiye Yankı, Erol Taş, Tahsin Koray, Doğan Tamer, Tahsin Poray, Enver Dönmez, Erdoğan Seren, Reşit Çıldam, Muzaffer Civan, Emel Civan, Esma Kartal, İsmet Örsek, Nermin Özses, Hasan Gazeteci


Konu: Milli mücadele yıllarında geçen bir kahramanlık öyküsü.