Powered By Blogger

16 Şubat 2018 Cuma

KADERİN PENÇESİ “PİÇ” (1972)


Yönetmen: Bilge Olgaç
Senaryo: Hasan Kazankaya
Görüntü Yönetmeni: Suat Kapkı
Yapım: Birlik Film / Müfit İlkiz

Oyuncular: Salih Güney, Piraye uzun, Erden Alkan, Güzin Özipek

KADER YOLCULARI (1972)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Orijinal Senaryo: Ahmet Üstel
Foto Direktörü: Hüseyin Özşahin
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz

Asistan Rejisör: Yılmaz Korkut, Sesleri Alan Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj: Arif Özalp, Negatif Montaj: Osman Bilen, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Mertoğlu, Kameraman: Güngör Özsoy, Işık Şefi: Veli Özşahin, (Acar Film Renkli laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Ayhan Işık (Ömer), İzzet Günay (Ali), Bahar Erdeniz (Suzan), Nalan Çöl, Tamer Balcı (Gardiyan), Ekrem Gökkaya (Süha), Necdet Yakın (Dilsiz), Necip Tekçe (Süha’nın adamı), Erdoğan Seren, (Jandarma Bşçv.), Yeşim Yükselen (Köylü Kızı), Hasan Ceylan (Kâhya), Tevfik Şen , Nalan Çöl, Dündar Aydınlı (kötü adam), Günay Güner (Süha’nın adamı), Celal Yonat (hükümlü), Yadigar Ejder (hükümlü), Niyazi Gökdere (hükümlü), Niyazi Vanlı (Kara İbrahim), Arap Celal,

Konu: Cezaevinden kaçan iki arkadaşla, aralarına girip sonunda öldürülen bir kadının öyküsü.



KADERSİZLER (1972)


Yönetmen: Aykut Düz
Senaryo: Işık Toroman
Kamera: Ali Güvence
Yapım: Metin Film/Işık Toroman

Prodüksiyon Ekibi: Ahmet Akdoğan, Metin Görünmez, Sadullah manav, Işıklar: Ömer Ekmekçi, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Laboratuar: Şemsi Tokgöz, Armağan Köksal, Sertaç Karan Renk Uzmanı: Tümay Rızai, Kurgu: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Selahattin Kılıççeken,

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Kazım Kartal, Sümer Tilmaç, Oktar Durukan, Ayfer Özcan, Şeref Çokşeker, Ata Saka, Çetin Başaran, Ekrem Dümer, Yılmaz Kurt, Begüm Bahar, Mehmet Özden, Alpay Özdoğan, Adem Taşan,

Konu: Üç yoksul arkadaş, bir başka arkadaşlarının evlenebilmesi için gerekli olan parayı bulmak amacıyla, bir iş adamının mekanını basıp, öldürürler. parayı bulurlar. Arkadaşlarını evlendirip, geri Kalan para ile de zevk alemlerine dalarlar. Ancak polis de olayı araştırmaktadır

KAÇAK (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Ender Film/Mehmet Çakır

Oyuncular: Tugay Toksöz, Deniz Erkanat, Erol Taş, kadri Ögelman

KABADAYILAR KRALI (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Levent Film / Çetin Dağdelen

Oyuncular: İrfan Atasoy, Türkan Erdem, Altan Günbay, Ülkü Özen, Nejat Özbek, Ali Ekdal, Gülten Ceylan, Leman Akçatepe, Kudret Karadağ

Konu: Hapisten tahliye olan Bekir yeniden İstanbul'da düzenini kurmak ve eskisi gibi teşkilatın başına geçmek için çalışmalara başlar ama o içerdeyken durumlar değişmiş, arkadaşı sandığı kimseler ona ait yerleri ele geçirmişlerdir ve Bekir'e tuzak kurup öldürmek istemektedirler. Bekir bunu fark eder ve onlarla mücadeleye başlar.


İYİ DÖVERİM KÖTÜ SEVERİM (1972)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Salih Dikiçi
Yapım: Örnek Film / Yılmaz Kuzgun

Oyuncular: Behçet Nacar, Mualla Omay, Deniz Erkanat, Perihan Savaş, Altan Günbay, Halit Akçatrpe, Ayton Sert, Danyal Topatan, Oktay Yavuz, Oktar Durukan, Leyla Başar, Nur-Ay

Konu: Beyaz kadın ticareti yapan bir şebekeyle, düşürülen genç kızların öyküsü.

14 Şubat 2018 Çarşamba

İTHAM EDİYORUM (1972)

Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Eser: Metin Doğanlap

Yönetmen yardımcısı: Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz (Ender Işık), Sesleri Alan: Bükey Film, Teknik Yönetmen: Sohban Koloğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu (Ören Film), Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş

Oyuncular: Kartal Tibet, Hale Soygazi, Melda Sözen, Önder Somer, Bora Ayanoğlu, HJulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Osman Alyanak, Muammer Gözalan, Kayhan Yıldızoğlu, Türker Tekin, Yeşim Yükselen, Necdet Tosun


Konu: Aydın Hakman (Kartal Tibet) evli, bir kızı olan başarılı bir savcıdır. Eşi Selma (Hale Soygazi) sinirsel rahatsızlıkları olan bir kadındır. Aydın bir gün cinayet davası alır. Sanık Fatma adam öldürmekle suçlanmaktadır. Görgü tanıklarının aksine Fatma suçu kabullenmez. Ölen Kenan’ı önceden tanıdığını, sevdiğini ve nişanlandığını anlatır. Kenan’ın kendisine zorla sahip olduğunu söyler. Genellikle sarhoş ve kadın düşkünü olduğunu da. Fatma’yı evlenme vaadiyle oyalamış, sahip olduktan sonra da başka erkeklere satmaya yeltenmiştir. Yine de onun zoruyla bir arabanın önüne sahte intihar girişimi için atlar. Çarpan arabanın sahibi Hasan iyi bir insandır. Kısa sürede Fatma bir silahla Kenan’ın evine giderse de onu öldüremez. Mahkemede Fatma’nın anlattığı bu olaylar Aydın’ı derinden sarsar. Kendi yaşamıyla neredeyse özdeş bir öykü ile karşı karşıyadır. Çünkü o da Selma ile aynen böyle bir kazada tanışmıştır. Bu düşüncelerle eve dönerken kendisine verilen bir zarfın içinden eşi Selma ile Kenan’ın birlikte çekilmiş fotoğrafları çıkar. Evde Selma’yı sorgular ve gerçeğin aynen düşündüğü gibi olduğunu öğrenir. Yıllarca huzursuz ve şantaj altında yaşayan genç kadının sonunda Kenan’ı öldürmekten başka bir seçeneği kalmamıştır. Aydın iddia makamından çekilir. Tanık olarak dinlendiğinde de eşini ihbar ve kendi elleriyle adalete teslim eder. Gerçeğin ortaya çıkmasıyla tüm kara bulutların dağılıp, huzursuzlukların son bulması ve sonsuza dek mutlu yaşamaları için Aydın ve Selma’nın önünde kısa sürecek bir hapis cezasından başka bir engel kalmamıştır

İSTANBUL KABADAYISI KARA MURAT (1972)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Güngör Tetiker
Yapım: Neka Film / Kemal Kan

Oyuncular: Serdar Gökhan, Ayten Özbağ, Kadir Savun, Şefik Döğen, Zeki Tüney, Sırrı Elitaş, Nur Azak, Funda Ege, Hayal Sirer, Niyazi Er, Hasan Yıldız


Konu: Kabadayılığa özenen ve kısa sürede İstanbul’da ünlü bir kabadayı olan Kara Murat’ın hikayesi.A 

İNSAFSIZ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Yardımcı Yönetmen Mehmet Alemdar
Kameraman: Erhan Canan
Yapım: Alemdar Film / Mehmet Alemdar

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Serap Olguner, Atilla Ergün, Süheyl Eğriboz, Hasan Yıldız, Cuma Pamuk, Reşit Çıldam, Sabahat Işık, Ahmet Karaca, Nureettin İrişen, Mustafa Kara, Erol Yeşilyaprak, Enis Özaydın,


Konu: Kız kardeşine tecavüz eden bir fabrika sahibinden öcünü alan bir gencin öyküsü.

İLK AŞK (1972)

Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Kemal Film / Osman F Seden

Prod. Amiri: Adnan İrkut; Dekor: Hasan Nurdan; Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist.: Celal Şahin; Yön. Asist.: Ali Kıvırcık; Kamera Asist.: Güngör Tetikler; Sesleri Alan: Duyal Karagözoğlu; (Bükey Stüdyosu'nda Seslendirilmiş, Acar Film Stüdyosu'nda Renklendirilmiştir)

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşe), Kerem Bozbay (Ali), Seyyal Taner, Muzaffer Tema, Yıldırım Önal, Nur Alpan, Meltem Mete, Ayşin Atav, Turgut Boralı, İsmail Hakkı Şen


Konu: Mahallelinin şımarıklıklarından yaka silker hale geldiği, zengi bir ailenin tek çocuğu Ali’nin (Kerem Bozbay), mahalleye yeni taşınan Ayşe'yi (Zeynep Değirmencioğlu), kafasına takıp bütün zamanını Ayşe'nin peşinde dolaşarak geçirmesini anlatılır. 

İKİ ATEŞ ARASINDA (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Sırrı Gültekin
Kamera: M. Ali Özdemir
Yapım: Hatay Film / Mahmut Kemaz

Oyuncular: Hakan Balamir, Sevinç Pekin, Mahmut Kemaz, Gönül Hancı, Oktar Durukan, Süheyl Eğriboz, İhsan Gedik, Enver Dönmez, Oktay Yavuz, Hamza Abimiz, İhsan Özben

Konu: Casuslarla mücadele eden bir adamın öyküsü .


İBLİS (1972)

Yönetmen: Yılmaz Duru, 
Senaryo: Sabah Duru,
Kamera: Ali Yaver,
Yönetmen Yardımcısı: Bilal İnci, 

Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy, (Ören Film stüdyosunda renklendirilmiştir)
Kamera Asistanı: Ömür Özlüer Müzik ve Beste: Yılmaz Duru,  Set Amiri: Nizam Ergüden, Ercan Akyıldırım, Mehmet Gülernaz, Laboratuvar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Hüseyin Kuğu, Montaj-Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Ağıtı Okuyan: Verda Sümer,

Oyuncular: İrfan Atasoy, Hamiyet Yankı, Bilal İnci, Kenan Özcan,  Yavuz  Selekman, Faruk Panter, Mehmet Yağmur, Sırrı Elitaş, Necat Özcan, Muammer Yankı, Remziye Aslan, Süleyman Turan

Konu: Hüsnü ağa köylünün deyimiyle İblis, sevdiği kadının ağabeyini öldürmüştür ve hapis yatar, dönüşünde ise sevdiği kadın köylüsüyle evlenmiştir. Ağanın verdiği güce rağmen alamadığı Senem ‘in acı çekmesi için oğlunun canına kıymayı planlar ve yakalattığı kuduz köpeği çocuğun üzerine salar günler sonra kuduz olduğunu anlarlar, çocuğu kasabaya yetiştirmek, Hüsnü ağanın adamlarını geçebilmek çok zordur..Babanın verdiği tüm çabaya rağmen oğul ölür. Ama İblis ‘in yaptığı kötülük yanına kalmaz.

IRMAK (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Lütfi Ö. Akad
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Müzik: Arif Sağ
Yapım: Dadaş Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Serdar Gökhan (Nuri), Aysun Güven (Zeynep), Kadir Savun (Mahmut), Muazzez Kurdoğlu (Zeliha), Osman Alyanak (Çerçi), Ali Şen (Recep Ağa), Danyal Topatan, İhsan Baysal (Mustafa), Sırrı Elitaş (Durali)

KONU: Ceyhun Irmağı üzerinde salcılık yapan Nuri ile çevrelerinin çıkar ilişılkeri yüzünden birbirlerine ancak ölümde kavuşan Zehra'nın trajik öyküsü anlatılır. Ahmet ile Mehmet'in köyü Sakarya ırmağının iki kıyısındadır. İlk önce Mehmet, Ahmet'in köyünden Emine ile, -Ahmet'in yardımı i1e- kaçırarak evlenir. Ahmet'de Mehmet'lerin köyünden Ayşe'yi kaçırmak ister; ama bu Ayşe'lerin evinin kalabalık olması nedeni ile zordur, ve Ayşe, Ahmet'e varmak istemiyordur. Ayşe kendi köylüsü zengin Mürteza’ya ilgi duymaktaysa da Mürteza'nın babası Ayşe'yi istememektedir, oğluna şehirden Soğancızade'nin kızını almayı düşünmektedir. Bir gün, Murtaza Soğancızadelerle ava gider, o gece Ahmet, ırmağı geçip Mehmet'e gider ve karşı koyup direnen Ayşe'yi kaçırırlar. Av dönüşü iki grup ırmağın kenarında karşılaşırlar,

Arada ırmak vardır. Mürteza'nın babası karşı kıyıya ateş eder, Ahmet ile Ayşe sabaha kadar konuşurlar, Ayşe Mürteza’yı sevdiğini söyler ve Ahmet'ten kendisini bırakmasını ister. Ahmet, Ayşe’yi geri götürür. Ayşe muayene edilir bakiredir. Ayşe iki yıl anne babasının yanında kalır; fakat babası yüzüne bakmaz, annesi de evlere işe gönderir, çeyizini satan Ayşe'ye köy delikanlıları laf atmaya başlar. Ayşe bu sıkıntılarla evden kaçar meşhur Saniye Hanımın evine gider. Saniye ise Ayşe'yi bekaret gecesi 'yüz liraya, Soğancızade’lerin delaletiyle Mürteza’ya satar Ahmet ise Saniye'nin evinde bulduğu Ayşe’yi köye getirir nikah kıyar. Ayşe'yi emniyete aldıktan sonra, Mehmet'ten tabancasını alarak, önce Soğancızade’yi sonra da damadı Mürtezayı vurur. Murteza ölmez.

Akad Ceyhan ırmağı kıyısında geçen bir aşk, kız kaçırma, tecavüz ve intikam öyküsünü anlatır. Aslında, köy filmlerinin klasik unsur ve kişilerini içeren öyküde, Akad'ın anllatmak istediği, Zeynep'i seven ağa oğlu Mustafa ile Zeynep’i kaçıran köyün salını ışleten Nuri arasında ki çatışma ya da Zeynep'in adı çıktıktan sonra geneleve düşmesi ve sonradan Nuri'ye varması değildir ... Akad, yazgı teması üzerine gidip geleneksel Yunan tragedyasının ötesinde -ve geleneksel trajik kalıplara kapılmaksızın- kendi düşünsel evrenine uygun ve bu evrenin gerisini yansıtan traji-dramatik boyutlara varmıştır. Nuri Ceyhan ırmağı üzerinde salcılık yapmaktadır. Çocuk iken, ırmak kenarında birlikte oynadığından Zevnep'i sever, Zeynep'in gözü ise Cemşiroğulları’nın Mustafa'dadır. Zeynep'in babası Reşit Ağanın bankaya borcu (15.000. TL) vardır ve 20.000 verene kızını vereceğini söyler. Cemşiroğlu oğluna Kasabadan kız almayı düşünmektedir ama oğlu Zeynep'i isteyince borcunu düşünmemesini söyleyerek Reşit Ağadan kızını ister. Düğün gecesi Nuri Zeynep'i kaçırır, annesine teslim eder, Zeynep ağlar ve Mustafa'yı sevdiğini söyler. Nuri, Zeynep' i saIla kaçırırken Mustafa'nın arkalarından ateş etmesine mani olunur. Annesi Nuri'ye Zeynep’i geri götürmesini söyler,

Zeynep de yalvarır, Nuri gerçeği görür ve Zeynep'i geri götürür, ama Haydar Ağa dillenen gelini istemez, ödemek için Reşit Ağa’dan aldığı senetleri de iade eder. Bunlara kızan babası Zeynep'i güneş altında taşlı tarlada çalıştırır, ertesi gün köy delikanlıları Zeynep' e saldırırsa da Zeynep ikisini yaralar biri kaçar.

Ertesi gün Haydar Ağanın adamları salda Nuri'yi döverler ve·zaten Haydar Ağanın olan Salı elinden alırlar. Nuri arkadaşının yanında çalışır ve Zeynep'i istemeleri için annesini ve arkadaşını zorlar. Haydar Ağaya kızını vermek isteyen şehirli Müslim Efendi, Mustafa'nın gözünün Zevnep'de olduğunu bildiğinden bir düzenle Zeynep'i kasabadaki geneleve getirip Mustafa’ya peşkeş çekmek ister. Mustafa'nın niyetini anlayan Zeynep geldiğine pişman olur. Nuri'nin annesi Zeynep'in başına gelenleri bilmeden gidip kızı isteyince kovulur, bu arada Nuri'ye Zeynep'in başına gelenler anlatılır, Nuri oynatılmaya zorlanan Zeynep'i kaçırır, kırmızı gelinlik giydirip köye getirir ve 'ayali' olduğunu herkese söyler, bu ara çıkan çatışmada Mustafa'yı vurur ve sal ile ırmak üzerinde iken Haydar Ağanın adamlarının açtığı ateş sonucu, önce Zeynep sonra Nuri vurulur. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 188 ”

ÖDÜL:
4. Adana Altın Koza Film Şenliği'nde (1972)
►‘‘en başarılı 3. film’’
► Osman Alyanak ‘‘en başarılı yardımcı erkek oyuncu’’
► Sinematek derneğinin 1973 yılında düzenlediği araştırmada
►“Irmak” en iyi 10 filmden biri.


 “Irmak”, yalın, sade anlatımı içinde bir tregedyanın gücünü ve yapısını taşıyor. Gerçekten de, klasik tregedya olduğu gibi, anlatılanların başından itibaren, insanların egemen olamadıkları bazı üstün güçlerin, insanların kaderini onlara rağmen, ağır ama kesin, karşı konulmaz biçimde hazırladıkları ve ne yapılırsa yapılsın, bu kaçınılmaz sonucun değişmeyeceği seziliyor. Tregedyanın soylu, “sublime” duygularının yerini çağdaş, gündelik duygular almıştır. Amaçlar, tregedyadaki denli soylu, süzülmüş değildir. Ama öncelikle yaşamak, var olmak, sonra da mutluluğa erişmek gibi iki amacın, antik veya çağdaş, her türlü davranışın en itici iki gücü olduğu gerçeğini unutabilir miyiz? Akad’ın çok ) isteyen şehirli Müslim Efendi, Mustafa'nın gözünün Zevnep'de olduğunu bildiğinden bir düzenle Zeynep'i kasabadaki geneleve getirip Mustafa’ya peşkeş çekmek ister. Mustafa'nın niyetini anlayan Zeynep geldiğine pişman olur. Nuri'nin annesi Zeynep'in başına gelenleri bilmeden gidip kızı isteyince kovulur, bu arada Nuri'ye Zeynep'in başına gelenler anlatılır, Nuri oynatılmaya zorlanan Zeynep'i kaçırır, kırmızı gelinlik giydirip köye getirir ve 'ayali' olduğunu herkese söyler, bu ara çıkan çatışmada Mustafa'yı vurur ve sal ile ırmak üzerinde iken Haydar Ağanın adamlarının açtığı ateş sonucu, önce Zeynep sonra Nuri vurulur. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 188 ” 

HIZLI HIZIR (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Oraloğlu Film/Lale Oraloğlu

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Fatma Belgen, Sevinç Pekin, Atilla Ergün, Kayhan Yıldızoğlu, İsmail Hakkı Şen, Leyla Başar, Ahmet Şenses, Sema Semir, İbrahim Kurt, Maritza


Konu: Çabuk iş bitiren bir kabadayının öyküsü. 

HESAPTA BU YOKTU (1972)

  “SIRADA BU YOKTU”

Senaryo ve Yönetmen: Abdurrahman Palay
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Oya Film / Abdurrahman Palay

Oyuncular: Kadir İnanır, Arzu Okay, Hayati Hamzaoğlu, Abdurrahman Palay, Sami Tunç, Ayton Sert, Timuçin Çayman, Zafer Önen, Giray Alpan


Konu: İşlemediği bir cinayet yüzünden yirmi yıl hapse mahkum olan bir şoförün intikam öyküsü.