Powered By Blogger

14 Şubat 2018 Çarşamba

İTHAM EDİYORUM (1972)

Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Fuat Özlüer
Kamera: Çetin Gürtop
Eser: Metin Doğanlap

Yönetmen yardımcısı: Nezih Tunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz (Ender Işık), Sesleri Alan: Bükey Film, Teknik Yönetmen: Sohban Koloğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Hikmet Kuyucu (Ören Film), Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş

Oyuncular: Kartal Tibet, Hale Soygazi, Melda Sözen, Önder Somer, Bora Ayanoğlu, HJulusi Kentmen, Atıf Kaptan, Osman Alyanak, Muammer Gözalan, Kayhan Yıldızoğlu, Türker Tekin, Yeşim Yükselen, Necdet Tosun


Konu: Aydın Hakman (Kartal Tibet) evli, bir kızı olan başarılı bir savcıdır. Eşi Selma (Hale Soygazi) sinirsel rahatsızlıkları olan bir kadındır. Aydın bir gün cinayet davası alır. Sanık Fatma adam öldürmekle suçlanmaktadır. Görgü tanıklarının aksine Fatma suçu kabullenmez. Ölen Kenan’ı önceden tanıdığını, sevdiğini ve nişanlandığını anlatır. Kenan’ın kendisine zorla sahip olduğunu söyler. Genellikle sarhoş ve kadın düşkünü olduğunu da. Fatma’yı evlenme vaadiyle oyalamış, sahip olduktan sonra da başka erkeklere satmaya yeltenmiştir. Yine de onun zoruyla bir arabanın önüne sahte intihar girişimi için atlar. Çarpan arabanın sahibi Hasan iyi bir insandır. Kısa sürede Fatma bir silahla Kenan’ın evine giderse de onu öldüremez. Mahkemede Fatma’nın anlattığı bu olaylar Aydın’ı derinden sarsar. Kendi yaşamıyla neredeyse özdeş bir öykü ile karşı karşıyadır. Çünkü o da Selma ile aynen böyle bir kazada tanışmıştır. Bu düşüncelerle eve dönerken kendisine verilen bir zarfın içinden eşi Selma ile Kenan’ın birlikte çekilmiş fotoğrafları çıkar. Evde Selma’yı sorgular ve gerçeğin aynen düşündüğü gibi olduğunu öğrenir. Yıllarca huzursuz ve şantaj altında yaşayan genç kadının sonunda Kenan’ı öldürmekten başka bir seçeneği kalmamıştır. Aydın iddia makamından çekilir. Tanık olarak dinlendiğinde de eşini ihbar ve kendi elleriyle adalete teslim eder. Gerçeğin ortaya çıkmasıyla tüm kara bulutların dağılıp, huzursuzlukların son bulması ve sonsuza dek mutlu yaşamaları için Aydın ve Selma’nın önünde kısa sürecek bir hapis cezasından başka bir engel kalmamıştır

İSTANBUL KABADAYISI KARA MURAT (1972)

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Güngör Tetiker
Yapım: Neka Film / Kemal Kan

Oyuncular: Serdar Gökhan, Ayten Özbağ, Kadir Savun, Şefik Döğen, Zeki Tüney, Sırrı Elitaş, Nur Azak, Funda Ege, Hayal Sirer, Niyazi Er, Hasan Yıldız


Konu: Kabadayılığa özenen ve kısa sürede İstanbul’da ünlü bir kabadayı olan Kara Murat’ın hikayesi.A 

İNSAFSIZ (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Yardımcı Yönetmen Mehmet Alemdar
Kameraman: Erhan Canan
Yapım: Alemdar Film / Mehmet Alemdar

Oyuncular: Tanju Korel, Hülya Darcan, Serap Olguner, Atilla Ergün, Süheyl Eğriboz, Hasan Yıldız, Cuma Pamuk, Reşit Çıldam, Sabahat Işık, Ahmet Karaca, Nureettin İrişen, Mustafa Kara, Erol Yeşilyaprak, Enis Özaydın,


Konu: Kız kardeşine tecavüz eden bir fabrika sahibinden öcünü alan bir gencin öyküsü.

İLK AŞK (1972)

Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Kamera: Memduh Yükman
Yapım: Kemal Film / Osman F Seden

Prod. Amiri: Adnan İrkut; Dekor: Hasan Nurdan; Işık Şefi: İlhan Aslım; Işık Asist.: Celal Şahin; Yön. Asist.: Ali Kıvırcık; Kamera Asist.: Güngör Tetikler; Sesleri Alan: Duyal Karagözoğlu; (Bükey Stüdyosu'nda Seslendirilmiş, Acar Film Stüdyosu'nda Renklendirilmiştir)

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu (Ayşe), Kerem Bozbay (Ali), Seyyal Taner, Muzaffer Tema, Yıldırım Önal, Nur Alpan, Meltem Mete, Ayşin Atav, Turgut Boralı, İsmail Hakkı Şen


Konu: Mahallelinin şımarıklıklarından yaka silker hale geldiği, zengi bir ailenin tek çocuğu Ali’nin (Kerem Bozbay), mahalleye yeni taşınan Ayşe'yi (Zeynep Değirmencioğlu), kafasına takıp bütün zamanını Ayşe'nin peşinde dolaşarak geçirmesini anlatılır. 

İKİ ATEŞ ARASINDA (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Sırrı Gültekin
Kamera: M. Ali Özdemir
Yapım: Hatay Film / Mahmut Kemaz

Oyuncular: Hakan Balamir, Sevinç Pekin, Mahmut Kemaz, Gönül Hancı, Oktar Durukan, Süheyl Eğriboz, İhsan Gedik, Enver Dönmez, Oktay Yavuz, Hamza Abimiz, İhsan Özben

Konu: Casuslarla mücadele eden bir adamın öyküsü .


İBLİS (1972)

Yönetmen: Yılmaz Duru, 
Senaryo: Sabah Duru,
Kamera: Ali Yaver,
Yönetmen Yardımcısı: Bilal İnci, 

Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy, (Ören Film stüdyosunda renklendirilmiştir)
Kamera Asistanı: Ömür Özlüer Müzik ve Beste: Yılmaz Duru,  Set Amiri: Nizam Ergüden, Ercan Akyıldırım, Mehmet Gülernaz, Laboratuvar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Hüseyin Kuğu, Montaj-Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Ağıtı Okuyan: Verda Sümer,

Oyuncular: İrfan Atasoy, Hamiyet Yankı, Bilal İnci, Kenan Özcan,  Yavuz  Selekman, Faruk Panter, Mehmet Yağmur, Sırrı Elitaş, Necat Özcan, Muammer Yankı, Remziye Aslan, Süleyman Turan

Konu: Hüsnü ağa köylünün deyimiyle İblis, sevdiği kadının ağabeyini öldürmüştür ve hapis yatar, dönüşünde ise sevdiği kadın köylüsüyle evlenmiştir. Ağanın verdiği güce rağmen alamadığı Senem ‘in acı çekmesi için oğlunun canına kıymayı planlar ve yakalattığı kuduz köpeği çocuğun üzerine salar günler sonra kuduz olduğunu anlarlar, çocuğu kasabaya yetiştirmek, Hüsnü ağanın adamlarını geçebilmek çok zordur..Babanın verdiği tüm çabaya rağmen oğul ölür. Ama İblis ‘in yaptığı kötülük yanına kalmaz.

IRMAK (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Lütfi Ö. Akad
Görüntü Yönetmeni: Ali Uğur
Müzik: Arif Sağ
Yapım: Dadaş Film / Kadir Kesemen

Oyuncular: Serdar Gökhan (Nuri), Aysun Güven (Zeynep), Kadir Savun (Mahmut), Muazzez Kurdoğlu (Zeliha), Osman Alyanak (Çerçi), Ali Şen (Recep Ağa), Danyal Topatan, İhsan Baysal (Mustafa), Sırrı Elitaş (Durali)

KONU: Ceyhun Irmağı üzerinde salcılık yapan Nuri ile çevrelerinin çıkar ilişılkeri yüzünden birbirlerine ancak ölümde kavuşan Zehra'nın trajik öyküsü anlatılır. Ahmet ile Mehmet'in köyü Sakarya ırmağının iki kıyısındadır. İlk önce Mehmet, Ahmet'in köyünden Emine ile, -Ahmet'in yardımı i1e- kaçırarak evlenir. Ahmet'de Mehmet'lerin köyünden Ayşe'yi kaçırmak ister; ama bu Ayşe'lerin evinin kalabalık olması nedeni ile zordur, ve Ayşe, Ahmet'e varmak istemiyordur. Ayşe kendi köylüsü zengin Mürteza’ya ilgi duymaktaysa da Mürteza'nın babası Ayşe'yi istememektedir, oğluna şehirden Soğancızade'nin kızını almayı düşünmektedir. Bir gün, Murtaza Soğancızadelerle ava gider, o gece Ahmet, ırmağı geçip Mehmet'e gider ve karşı koyup direnen Ayşe'yi kaçırırlar. Av dönüşü iki grup ırmağın kenarında karşılaşırlar,

Arada ırmak vardır. Mürteza'nın babası karşı kıyıya ateş eder, Ahmet ile Ayşe sabaha kadar konuşurlar, Ayşe Mürteza’yı sevdiğini söyler ve Ahmet'ten kendisini bırakmasını ister. Ahmet, Ayşe’yi geri götürür. Ayşe muayene edilir bakiredir. Ayşe iki yıl anne babasının yanında kalır; fakat babası yüzüne bakmaz, annesi de evlere işe gönderir, çeyizini satan Ayşe'ye köy delikanlıları laf atmaya başlar. Ayşe bu sıkıntılarla evden kaçar meşhur Saniye Hanımın evine gider. Saniye ise Ayşe'yi bekaret gecesi 'yüz liraya, Soğancızade’lerin delaletiyle Mürteza’ya satar Ahmet ise Saniye'nin evinde bulduğu Ayşe’yi köye getirir nikah kıyar. Ayşe'yi emniyete aldıktan sonra, Mehmet'ten tabancasını alarak, önce Soğancızade’yi sonra da damadı Mürtezayı vurur. Murteza ölmez.

Akad Ceyhan ırmağı kıyısında geçen bir aşk, kız kaçırma, tecavüz ve intikam öyküsünü anlatır. Aslında, köy filmlerinin klasik unsur ve kişilerini içeren öyküde, Akad'ın anllatmak istediği, Zeynep'i seven ağa oğlu Mustafa ile Zeynep’i kaçıran köyün salını ışleten Nuri arasında ki çatışma ya da Zeynep'in adı çıktıktan sonra geneleve düşmesi ve sonradan Nuri'ye varması değildir ... Akad, yazgı teması üzerine gidip geleneksel Yunan tragedyasının ötesinde -ve geleneksel trajik kalıplara kapılmaksızın- kendi düşünsel evrenine uygun ve bu evrenin gerisini yansıtan traji-dramatik boyutlara varmıştır. Nuri Ceyhan ırmağı üzerinde salcılık yapmaktadır. Çocuk iken, ırmak kenarında birlikte oynadığından Zevnep'i sever, Zeynep'in gözü ise Cemşiroğulları’nın Mustafa'dadır. Zeynep'in babası Reşit Ağanın bankaya borcu (15.000. TL) vardır ve 20.000 verene kızını vereceğini söyler. Cemşiroğlu oğluna Kasabadan kız almayı düşünmektedir ama oğlu Zeynep'i isteyince borcunu düşünmemesini söyleyerek Reşit Ağadan kızını ister. Düğün gecesi Nuri Zeynep'i kaçırır, annesine teslim eder, Zeynep ağlar ve Mustafa'yı sevdiğini söyler. Nuri, Zeynep' i saIla kaçırırken Mustafa'nın arkalarından ateş etmesine mani olunur. Annesi Nuri'ye Zeynep’i geri götürmesini söyler,

Zeynep de yalvarır, Nuri gerçeği görür ve Zeynep'i geri götürür, ama Haydar Ağa dillenen gelini istemez, ödemek için Reşit Ağa’dan aldığı senetleri de iade eder. Bunlara kızan babası Zeynep'i güneş altında taşlı tarlada çalıştırır, ertesi gün köy delikanlıları Zeynep' e saldırırsa da Zeynep ikisini yaralar biri kaçar.

Ertesi gün Haydar Ağanın adamları salda Nuri'yi döverler ve·zaten Haydar Ağanın olan Salı elinden alırlar. Nuri arkadaşının yanında çalışır ve Zeynep'i istemeleri için annesini ve arkadaşını zorlar. Haydar Ağaya kızını vermek isteyen şehirli Müslim Efendi, Mustafa'nın gözünün Zevnep'de olduğunu bildiğinden bir düzenle Zeynep'i kasabadaki geneleve getirip Mustafa’ya peşkeş çekmek ister. Mustafa'nın niyetini anlayan Zeynep geldiğine pişman olur. Nuri'nin annesi Zeynep'in başına gelenleri bilmeden gidip kızı isteyince kovulur, bu arada Nuri'ye Zeynep'in başına gelenler anlatılır, Nuri oynatılmaya zorlanan Zeynep'i kaçırır, kırmızı gelinlik giydirip köye getirir ve 'ayali' olduğunu herkese söyler, bu ara çıkan çatışmada Mustafa'yı vurur ve sal ile ırmak üzerinde iken Haydar Ağanın adamlarının açtığı ateş sonucu, önce Zeynep sonra Nuri vurulur. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 188 ”

ÖDÜL:
4. Adana Altın Koza Film Şenliği'nde (1972)
►‘‘en başarılı 3. film’’
► Osman Alyanak ‘‘en başarılı yardımcı erkek oyuncu’’
► Sinematek derneğinin 1973 yılında düzenlediği araştırmada
►“Irmak” en iyi 10 filmden biri.


 “Irmak”, yalın, sade anlatımı içinde bir tregedyanın gücünü ve yapısını taşıyor. Gerçekten de, klasik tregedya olduğu gibi, anlatılanların başından itibaren, insanların egemen olamadıkları bazı üstün güçlerin, insanların kaderini onlara rağmen, ağır ama kesin, karşı konulmaz biçimde hazırladıkları ve ne yapılırsa yapılsın, bu kaçınılmaz sonucun değişmeyeceği seziliyor. Tregedyanın soylu, “sublime” duygularının yerini çağdaş, gündelik duygular almıştır. Amaçlar, tregedyadaki denli soylu, süzülmüş değildir. Ama öncelikle yaşamak, var olmak, sonra da mutluluğa erişmek gibi iki amacın, antik veya çağdaş, her türlü davranışın en itici iki gücü olduğu gerçeğini unutabilir miyiz? Akad’ın çok ) isteyen şehirli Müslim Efendi, Mustafa'nın gözünün Zevnep'de olduğunu bildiğinden bir düzenle Zeynep'i kasabadaki geneleve getirip Mustafa’ya peşkeş çekmek ister. Mustafa'nın niyetini anlayan Zeynep geldiğine pişman olur. Nuri'nin annesi Zeynep'in başına gelenleri bilmeden gidip kızı isteyince kovulur, bu arada Nuri'ye Zeynep'in başına gelenler anlatılır, Nuri oynatılmaya zorlanan Zeynep'i kaçırır, kırmızı gelinlik giydirip köye getirir ve 'ayali' olduğunu herkese söyler, bu ara çıkan çatışmada Mustafa'yı vurur ve sal ile ırmak üzerinde iken Haydar Ağanın adamlarının açtığı ateş sonucu, önce Zeynep sonra Nuri vurulur. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf, 188 ” 

HIZLI HIZIR (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Lale Oraloğlu
Kamera: Paşa Gündoğdu
Yapım: Oraloğlu Film/Lale Oraloğlu

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Fatma Belgen, Sevinç Pekin, Atilla Ergün, Kayhan Yıldızoğlu, İsmail Hakkı Şen, Leyla Başar, Ahmet Şenses, Sema Semir, İbrahim Kurt, Maritza


Konu: Çabuk iş bitiren bir kabadayının öyküsü. 

HESAPTA BU YOKTU (1972)

  “SIRADA BU YOKTU”

Senaryo ve Yönetmen: Abdurrahman Palay
Kamera: Manasi Filmeridis
Yapım: Oya Film / Abdurrahman Palay

Oyuncular: Kadir İnanır, Arzu Okay, Hayati Hamzaoğlu, Abdurrahman Palay, Sami Tunç, Ayton Sert, Timuçin Çayman, Zafer Önen, Giray Alpan


Konu: İşlemediği bir cinayet yüzünden yirmi yıl hapse mahkum olan bir şoförün intikam öyküsü. 

HESABI KİM ÖDEYECEK (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Aykut Düz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Çağlayan Film / Hayati Hamzaoğlu

Oyuncular: Ahmet Mekin, Ceyda Karahan, Hayati Hamzaoğlu, Enver Dönmez, Mehmet Büyükgüngör, Sami Tunç, Danyal Topatan, Hakkı Kıvanç, Nezihe Güler, Zeki Alpan, Parazitler


Konu: Sevmediği bir köy ağası için zorla kaçırılan bir köylü kızının aşk ve macera öyküsü… 

HER ADIMIM BELA (1972)

Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Erol Erdoğan
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Vural Film/Vural Erman

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Tijen Doray, Danyal Topatan, Feridun Çölgeçen, Yavuz Selekman, Sibel Güç, Faik Coşkun, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Mehmet Yağmur, Erol Yeşilyaprak, Osman Han, Ahmet Şenses, Köse Ahmet


Konu: İstanbul batakhanelerinde yetişen ve haraç toplayan bir adamın öyküsü. 

HER ŞAFAKTA ÖLÜRÜM (1972)

Yönetmen: Süreyya Duru
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Nejat Saydam
Foto Direktörü: Ali Yaver
Yapım: Murat Film / Süreyya Duru

Prodüksiyon Amiri: Reşit Çıldam, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Prodüksiyon: İbrahim Aydın, Ali Çelik, Set Amiri: Kahraman Kongur, Set Teknisyenleri: Yaşar Davutoğlu, Sami Meriç, Seslendiren: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Montaj: Aleko Aleksandru, Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Asistan Rejisör: Tolgay Ziyal, Pesen Film Stüdyosunda seslendirilmiş. Ören Renkli film stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Behçet Nacar, (Ali) Ceyda Karahan (Fatma), Melda Sözen (Ayşe), Reha Yurdakul (Şakir), İhsan Yüce (Kör Murtaza), Talat Gözbak (Rüstem Ağa), Oktay yavuz (Deli Ormanlı), Recep Filiz, Cenk Er, Hamit Has, Nurettin Kaygısız, Sönmez Yıkılmaz, Türküler: Ömer Şan, Bağlama: Arif Sağ,

Konu: Ali, aldığı borcu ödeyemediği için tarlasını haciz yoluyla kaptırmak üzeredir. Ama, Ali son anda bu parayı öder ve toprağını kurtarır. Ali’nin karısı olan Ayşe’de gözü olan Rüstem Ağa, çeşitli entrikalar çevirmeye başlar. Ali’nin ambarını yakar, suçu başkasının üzerine bırakır. Ali de hiddetine yenilip, yanlış adamı vurarak hapse girer. Rüstem, bunu fırsat bilerek Ayşe’ye tuzak kurar. Ayşe’de çocuğunu alıp dağa kaçar. Burada verem olur. Ali, hapisten çıktıktan sonra onları bulur ve karısını kaybeder. İntikam yemini eden Ali Rüstem’e karşı büyük bir mücadele başlatır.


HEDEFTE BEŞ ADAM (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Birsen Kaya
Foto Direktörü: Nihat Çifteoğlu
Yapım Ege Film / Selâhattin Koca

Reji Asistanı: Emel Işık, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, Işıklar: Ender Işık Servisi, Montaj-Senkron: Yıldırım Karaslan, Laboratuar: Yılmaz Erman, Laboratuar Asistanları: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, Necdet Tok, Prodüktör: Selahattin Koçak, (Kunt Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve Seslendirilmiştir. )

Oyuncular: İzzet Günay, Piraye Uzun, Erol Taş, Yeşim Yükselen; Hüseyin Çakmak, Selahattin Güçlü, Süha Doğan, Yılmaz Kurt, Nur Soylu, Hanri kıvanç, Erdoğan Seren, Mehmet Engin, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Metin Türkay, Osman Han, Sabahat Işık, İhsan Bayraktar,


Konu: Mücevher Hırsızlarını yakalamaya çalışan eski bir polisin öyküsü , hedefteki beş adamı tek tek avlayan Murat, bu hırsızlığın arkasındaki , oyunu öğrenince şaşırır 

HAZRETİ İBRAHİM (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Tengiz Film / Asaf Tengiz

Oyuncular: Safiye Filiz, Altan Günbay, Atıf Kaptan, Aliye Rona, Kadri Ögelman

► Hz. İbrahim: M.Ö. 2000'li yılların başlarında yaşamış, üç semâvî dinin ve bu dinlerin peygamberlerinin atası olarak kabul edilen peygamberdir. Doğduğu ve yaşadığı yerler hakkında üç dinin kitaplarında ve âlimlerin verdiği bilgilerde farklılıklar vardır. İslâmi kaynaklara göre Hz. İbrahim, Harran'da dünyaya gelmiş, sonra babası ile Babil'e (bu günkü Filistin topraklarına) gitmiştir. Harran, bilindiği gibi günümüzdeki Şanlıurfa'dır.

Putperestler arasında yaşamış olmasına rağmen hiçbir puta tapmadı. O, tek bir ilâhî gücün varlığına inanıyordu. Kur'an-ı Kerim'de adı en çok geçen Peygamberdir. Orada, putları nasıl kırdığı ve bu sebeple putperestlerce ateşe atılmasına rağmen yanmadığı anlatılır. Hadis-i Şerif'lerde de çok sık anılır. Hz. İbrahim, ateşe atılma olayından sonra putperestlerin ve onların başı olan Nemrut'un bulunduğu bölgeden ayrılır, eşi Sâre, yeğeni Lût ve diğer adamlarıyla birlikte, önce Harran'a, ardından Ürdün ve Mısır'a gider, daha sonra da Filistin'e geçer.

Hz. İbrahim, ilerlemiş yaşına rağmen çocuğu olmayınca, Allaha yalvarır, Salih bir çocuk ister. Bir oğlu dünyaya gelir. Çocuğu koşabilecek çağa geldiğinde, onun kurban edilmesi gerektiği bildirilir. Bu bir imtihandır. Allah'a (cc) inanıyorsa oğlunu kurban edecektir. Ismail'i kurban etmeye hazırlanır. İmtihanı başarmıştır. Kurban edeceği oğlu yerine gönderilen koçu Ayrıca, bütün insanlar tarafından ebediyen anılmak üzere mükâfatlandırılır.
Kur'an-ı Kerim'de, Hz. İbrahim'in hayatından kesitler anlatılmış olmasına rağmen ölümü hakkında bilgi yoktur. İslâm âlimlerinin yazdığı kitaplarda belirtildiğine göre ölüm meleği, çok yaşlı bir kişi görünümünde geldiğinde, Hz. İbrahim ona yemek ikram eder. Meleğin, yemek yemeğe mecali yoktur. Hz. İbrahim O'na yaşını sorar. Kendisinden iki yaş büyük olduğunu öğrenir. Bunun üzerine O'nun durumuna düşmemek için Cenab-ı Allah'tan canını almasını niyaz eder. Bu isteği kabul edilir. Ebedî âleme intikal ettiğinde, kimi kaynaklara göre 175, kimilerine göre 200 yaşındadır.

Kur'an-ı Kerim'e göre Hz. İbrahim, Hz. Nuh'un milletindendir. İnananların babası ve Allah (cc) dostudur. O'nun emirlerine uymuştur. Oğlu ile birlikte Kâbe'yi inşa etmesi, kendisinin Müslüman olduğunun delili olarak kabul edilir. Çünkü Musevilikte ve Hıristiyanlıkta Kâbe kavramı yoktur. (www.kimkimdir.gen.tr 

HAYDUT AVCISI (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera; Fevzi Eryılmaz
Yapım: Levent Film/Çetin Dağdelen

Oyuncular: Aytekin Akkaya, Seyyal Taner, Danyal Topatan, Süheyl Eğriboz, Nejat Özbek, Ali Ekdal, Gülten Ceylan, Ahmet Şenses, Gülay Sarper, Nalkafa Mustafa


Konu: Kanunsuz yaşayan adamları yakalayıp kasabanın şerifine teslim eden bir Ringo'nun öyküsü