Powered By Blogger

20 Şubat 2018 Salı

SABU HIRSIZLAR PRENSİ (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Tarık Tibet
Kameraman: Mükremin Şumlu
Yapım: Demet Film / Tarık Tibet

Oyuncular: Tarık Tibet, Ülkü Özen, Turgut Özatay, Serap Olguner, Funda Ege, Sadettin Düzgün, Danyal Topatan, Talat Gözbak, Minecik

► Daha önceki yıllarda gördüğümüz masal filmlerinin sayısının bu yıllarda azaldığını görürüz. Çevrilen dört filmin üçü dar bütçeli filmlerdir. Yeşilçam'ın marjinal sinemasında yönetmen-oyuncu-senaryo yazarı-yapımcı kimliği olan Tarık Tibet, Sabu adlı bir kahraman yaratarak masal sinemasına dahil edilebilecek iki adet "Sabu" filmi çekiyor.

RÜYALAR GERÇEK OLSA (1972)


Yönetmen: Hulki Saner
Senaryo: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü: Çetin Tunca
Müzik: Hulki Saner
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Set Amiri: Basri Büyükcan, Set Yardımcıları: Haliil Dede, Ömer Bubu, Nasuhi Keçeci, Prodüksiyon Amiri: Şerif Ablak, Prodüksiyon Asistanı: Engin Demirçubuk, Kameraman: Tosun Bayrı, Işık Şefi: İlyas Kurtoğlu, “Rüyalar Gerçek Olsa” şarkısı söz ve Müzik: Hulki Saner, Okuyan: Emel Sayın, Seslendiren: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Montaj Senkron: Turgut İnangiray, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar Şefi: Metin Eren, Laboratuar: Hasan Ören, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Cihat Demir, Adil Yılmaz, Asistan Rejisör: Oksal Pekmezoğlu, (Saner Film Stüdyosu Renkli laboratuarında hazırlanmış, Süperfon’da seslendirilmiştir )

Oyuncular: Engin Çağlar, Esen Püsküllü, Müjdat Gezen, Kayhan Yıldızoğlu, Saadet Sun, Hulusi Kentmen, Renan Fosforoğlu, Hasan Ceylan, Muzaffer Yenen, Nilgün Ceylan, Haluk Orçun, Hamit Has, Madelet Tibet, Sabahat İzgü, Semra Gonca, Sabahat Işık,

Konu: Orhan’ın yatalak amcası vardır sürekli Doktor başındadır. Orhan’a ölmeden iyi bir kızla evlenmesin ister. Orhan’ın Nesrin adında bir sevgilisi vardır, onun amacı servete konmaktır. Diğer tarafta Orhan’ı karşılıksız seven, Çamaşırcının kızı Zeynep vardır. Sürekli Orhan’ı uzaktan sevmektedir. Evde, Uşak Rıza, Aşçı ve yardımcılar vardır. Orhan""ın sevgilisi yurt dışına gitmek ister, Orhan gitmemesini beklemesini söyler ama o gider. Bu arada Amca iyice fenalaşır ve hemen Orhan""a nişanlısını görmek istediğini söyler. Bu arada Zeyneb’in Orhan’a yanık olduğunu bilen Uşak Rıza nişanlı olarak Zeynep’i tanıştırmasını önerir. Orhan kabul eder. Ve Orhan nişanlısı olarak Amcasına Zeynep’i tanıştırır. Müfit Nesrin’i arayarak derhal dönmesini işlerin karıştığını bildirir. Nesrin döner. Birkaç gün sonra Amca iyileşir, Orhan, Zeynep’e bu oyuna biraz daha idare etmesini ister. Zeynep kabul eder. Orhan ve Rıza Zeynep’e nasıl konuşacağını, oturacağını, yürüyeceğini, yemek yiyeceğini ve konuşacağını öğretirler. Bir parti vardır. Nesrin ve Orhan dans etmektedir. Müfit Zeynep’i dansa kaldırır. Zeynep istemez ama Orhan’ı kıramaz, Müfit Zeynep’i öpmeye çalışır, Zeynep tokat atar ve çıkar. Amca parti verir, konuklar gelmiştir. Amca ile Zeynep merdivenlerden inerler, Zeynep güzelliği ile herkesi şaşırtır, Uşak Rıza ilk başta tanımaz. Amca misafirlere Oğlum ve Gelinim diye tanıştırır. Sanatçı çıkar opera bir parça okur. Nesrin bu durumdan pay çıkarmak ister ve Zeynep’i takdim ederek bir parça söyleyeceğini bildirir. Zeynep istemese de mecburen çıkar şarkısını okur davetliler büyük bir hayranlıkla onu dinler. Şarkı bitiminde bütün erkekler Zeynep’in etrafına gelir ve dans etmek için sıraya girerler. Orhan çok kıskanmıştır. Orhan ve Zeynep oranda dolaşır, gezerler. Orhan ve Rıza Müfit ve Nesrin’e bir oyun oynarlar. Rıza kılık değiştirerek kendisini Zengin bir eski arkadaşı olarak tanıştırır. Her laf arasında Rıza Müfit’e vurur, Müfit de arkadaşının zengin olduğunu duyunca mecburen bu dayaklara katlanır. Nesrin gelir ve Rıza’yı tanır, Bu defa Müfit Rıza’ya vurmaya başlayınca Orhan’ı çağırır, Orhan gelir ve beraber Müfit’i döverler. Zeynep evden ayrılır. Orhan ve Rıza onu her yerde ararlar. Bir evin önünde dururlar. Bir çocuk kapıyı açar, annesinin hasta olduğunu söyler, babası gelir, Orhan iyice üzülmüştür. Evde herkes üzgündür, Orhan artık dayanamayacağını ve şehri terk edeceğini söyler. Bavulları alır, Amcası vapurda kendisini beklemesini söyler. Vapurda Amca ile Orhan konuşur, Zeynep gizlenerek onların yanına gelir, Orhan arkası dönüktür, Amca gider Zeynep yanına gelir, Orhan arkasını döndüğünde Zeynep""i görür. Sarılırlar. Sarılmalarına Amca mani olur. Kaptanı çağırırlar Nikahları kıyılır.




PAPRİKA GADDARIN AŞKI (1972)


(ATEŞLİ KIZ) 

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Vecdi Uygun, Bülent Oran
Kamera: Kaya Ererez
Müzik Direktörü: Baysan Yüksel
Yapım: Nur Plâk Film / Erol Solak

Kurgu: Necdet Tok, Turgut İnangiray, Reji Asistanı: Sabiha İzer, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Negatif Kurgu: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, Hasan Örnek, Renk Düzenleme Asst.: Mengü Yeğin, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Ses Kayıt: Marko Buduris, Faruk Özar, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuğ, Prodüksiyon Asst.: Hüseyin Çalışkan, Set Amiri: Kahraman Kongur, Şarkılar: Kerem Güney, Belkıs Özener, Leyla Nur, Sait Ergenç, (Saner Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Yıldız Film laboratuarında seslendirilmiştir.

Oyuncular: Zeynep Aksu (paprika), Kadir İnanır (Kadir), Lâle Belkıs (Lale), Erol Solak (Gaddar), Tutgut Özatay (Turgut), Nubar Terziyan, Nedret Güvenç (paprika’nın annesi), Aliye Rona (Falcı), Attila Ergün, Hüseyin Zan (Oski), Danyal Topatan, Suna Selen (Gaddar’ın annesi), Feridun Çölgeçen, Oktay Yavuz (kumarbaz), Hasan Ceylan, Faik Coşkun, Arap Celal İhsan Bayraktar (Çingene), Yaşar Şener, Hakkı Kıvanç (Çingene), Arap Celal (Çingene), Cevdet Balıkçı (Çingene), Sabahat Işık, Muzaffer Yenen

► Kadir ve patronu Turgut. Kadir; “Kendi derdimde, içki kadehlerinin içindeyim.”Turgut; “Seviyorsun biliyorum. Sevgini gururuna feda ettiğin bir aşkla seviyorsun. Seviyorsun değil mi?” Kadir; “Evet, çok. Kendimi unutacak kadar çok seviyorum.”Turgut; “Beni dinle öyleyse. Git artık. Sevgini ara, sevgine koş. İçki kadehleri bir yerden sonra ölümü oluyor insanın, sonu oluyor.” Kadri; “Ne yapabilirim?”Turgut; “Seni bekleyen, seninle mutlu olmaya hazır bir insan var. Ona koş.”

‘Paprika’nın en az başarılı Yeşilçam uyarlaması. Beyoğlu’nda bir kumarhane. Sarışın Oski ve Oktay Yavuz da sıkı kumarbazlar ama Kadir tüm paralarını alıyor. O gece Mestan’ın kemanı eşliğinde Çingene güzeli Paprika’nın dansını izliyoruz. Kadir kazandığı ‘serveti’ ona verir. Genç kızın ‘mükâfat’ olarak verebileceği yalnızca öpücüğü varmış. Paprika o kadar alımlı ki Oski de sırnaşır. Sonrası kavga dövüş. Oski yiğit biri değil galiba. Yediği dayağın acısını çıkarmak için Kadir’i arkadan bıçaklatır. Kan revan içindeki kahramanımıza gazino patronu Turgut ve şarkıcı Lale yardımcı oluyor. Bir sağlık merkezine götürmek isterler ama O karşı çıkar; “Hayır, hastane istemem.” Kanunla bir sorunu olduğu ortada ama ne olduğu belirtilmiyor. Kendine gelirken Lale başucundaydı. İlerde hamilelikle sonuçlanacak kısa bir beraberlikleri olacak. Turgut da kediye ciğer emanet eder gibi “Burada kalmanı bana yardım etmeni istiyorum. Gazinoma, iyiliklerime, kötülüklerime, karanlık dünyama, (Lale’yi kastederek) her şeyime ortaksın” demişti.

Bu arada Paprika’yı ve Çergisini tanıyoruz. Rengârenk giysili Çingeneler. Yüzyıllar önce Hindistan’dan başlayan göçleri hâlâ devam ediyor galiba. At arabaları, çadırlar. Küpeli Arap Celal; Ayyaş Yaşar Şener; Hasan Ceylan; Falcı Aliye Rona; ‘Tek Göz’ (ama her sahnede göz bandının yeri değiştiği için hangi gözünün görmediği anlaşılmayan) Atilla Ergün; İspanyol paça pantolonlu kemancı Mestan. Ve elbette Gaddar. ‘Pırlanta gibi bir karısı var’ ama onun gönlü Paprika’da. Paprika. Bir biber tarlasında dünyaya gelmiş. Bu yüzden biraz acımasız. “Kaderim bu benim. Sevgimi nefret olarak belirtmek zorundayım.” Çerçi’nin erkeklerini ‘birbirine katar sonra da kara kara düşünür’. Kazanana dudaklarını verecekmiş. Tek Göz’ü döven Gaddar umutla beklerken bıçak gibi bir yanıt alıyor; “Bana değil lan, bana değil. İçerde uyuklayan karına ispatla sen erkekliğini.”

Turgut bir ‘av partisi’nde Paprika’yı görür. Sonrası ‘Sürtük’ (1965/70) gibi. Karar vermiş onu şöhretli bir şarkıcı yapacak. Tek koşulu (niyeyse) ‘hayatına hiçbir erkek girmeyecek, hiçbir erkeği sevmeyecek’. Beklendiği gibi genç kızı Kadir’e ‘emanet eder’

. Plak anlaşması yapılır. Ama ortalığa atılan plaklar Neşe Karaböcek’in. Artık ‘meşhur bir yıldız’. Romanda sevdiği Rogi Jancsi’yi görmek için Budapeşte’ye giden Paprika’ydı (sf. 122–170). Filmde ise Gaddar, İstanbul’a geliyor. Bu yolculukta ‘şarap sarımsak kokulu, çürük dişli, tahta bacaklı 6 kişiyle yatmak zorunda kalan’ genç kızın başına gelenleri yaşamadığı için çok şanslı. “Besbelli, dünya erkeklerin, sırf erkeklerin dünyasıydı (sf. 132).” [Belki tesadüf, Gazino’ya geldiğinde Paprika ‘Hani Bir Gün Gelecektin’ (Teoman Alpay) şarkısını söylüyordu.]

İşin içine aşk karışınca verilen sözlere pek güvenmemek gerekiyor. Paprika ve Kadir beraber olurlar. Neyse ki Lale’nin hamileliğini olduğu gibi Turgut bunu da anlayışla karşılıyor. Doktor’un nikâh töreni sırasındaki itirazının sonucu ne oldu

 ► Kar içinde İstanbul. Güvercinler, insanlar. Hepsi ‘Ekmek Kavgası’nda. Tertemiz yüzlü bir genç kız, Pınar evde diktiklerini bit pazarındaki tuhafiyeciye satıyor. Bundan sonra bu da zor gibi. Dükkân sahibinde ‘parasızlığın belini büktüğünden’ ve ‘işlerin kötülediğinden’ başka laf yok. “Yeni mal istemiyorum artık. Geçen defa getirdiklerin duruyor daha.” Pınar’ın “Yeni modeller bulurum size” ve “Daha ucuza vereyim” şeklindeki sessiz çığlıkları yararsız; “Kurtarmaz maalesef. Hesabı kapatalım.”

Eczaneye uğramasının nedeni evde anlaşılır. Annesi Güzide Hanım ağır hasta. “Günden güne eriyor zavallı.” Ev sahipleri Remzi ve annesinin gösterdiği özveri az bulunur cinsten. “Hadi bu ay da kira almayalım. Üstelik cebimizde ne varsa verelim ama faydası yok… Bu hastalık başka ,türlü bakım ister… Yiyeceği içeceği en iyi şekilde olacak. Masraf hastalığı bu. Zengin hastalığı bu.” İyi bir hastane, doktor, en son ilaçlar ve bunlar için para, ‘gözü kör olası para’ gerekli.

Çaresiz kalan Pınar, annesinin sözünü ettiği akrabalarına gider. Rahmetli babası Necmi ile Hayri Bey’in oğlu Faruk arasındaki benzerlik şaşırtıcı. Hısım olduklarını anlatıyor ancak dinleyen kim. Delikanlı O’nu ‘para koparmaya’ gelmiş bir yalancı sanır. Gerçeği babasının sözlerinden öğreneceğiz.

Yalancı olan O değil benim. Senelerdir çektiğim vicdan azabını bilemezsiniz. Bir gün her şeyin ortaya çıkacağını biliyordum. Üvey kardeşimdi Necmi. Benim yüzümden sürünerek öldü. Annemiz bir, babalarımız ayrıydı. Bir gün kaybettik annemizi. Çok zengindi.”

Tüm servet iki kardeşe kalır. Necmi, Hayri’den farklı olarak müzik ve karısı Güzide’den başka bir şeyle ilgilenmiyor. Paranın idaresini abiye bırakarak Avrupa’ya giderler.“Necmi ve karısı Viyana’ya gittikten sonra çalışmaya başladım. Kazanmak, daha çok kazanmak başka hiçbir şey düşünmüyordum. Bütün benliğimi inanılmaz bir para hırsı kaplamıştı… En büyük işadamlarından biriydim artık. Üç yıl sonra bir de fabrika sahibi olmuştum.” Bu arada kardeşinin hissesine el koyup para göndermeyi kesmiş.

Bunlara ‘ufak bir çocuk bile inanmaz’ fakat Necmi ne yapsın. Mahkemeden bir sonuç alamayacağı belli. ‘Tahsilini bitirip diplomasını alamadığı için müzik öğretmenliği yapamıyor’. Dert dert üstüne. ‘Meyhane şarkılarını, göbek havalarını bilmiyor milleti coşturamıyor’ diye çalıştığı pavyondan da kovulmuş. Küçük kızı Pınar’a mama bile alacak durumu yok. Kaldıkları otelin sahibi “Borcunu ödemezsen çıkarsın buradan” diye bastırıyor.

‘‘Bu zillete dayanamayıp’ kendini kamyonun altına atar. Kardeşinin ölümüyle fabrikatörün aklı başına gelmiş. Fakat çok geç. Ana kızı otelden atmışlar, aradınsa bul.
Bu sırrın kendisiyle beraber mezara gideceğini düşünürken, 20 yıl sonra günahını affettirmek için ne mümkünse yapacak. Gerçi kızı Aysel “Unutmaya çalış baba…

Hayri Bey, yine kucak dolusu armağanla gelmiş. Amacı genç kızın ‘geçmişte olanları unutması, kalbinin yeniden yaşama sevinciyle dolması’. Sonraki bir gece babasının ‘hissesinin bir kısmı’ olan 500 bin liralık çek verir. Aysel, her zamanki gibi acımasız, küçümseyici. Faruk’un ise en mutlu günleri. Pınar’la birbirlerini sevmişler. Pınar ve Faruk evlenecekler. (Murat Çelenligil – Sinematürk)




BİR PINAR Kİ (1972)


Yönetmen: Nuri O. Ergün
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Ali Yaver
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Işık Şefi: Cengiz Arlı (Ender Işık Servisi), Jenerik: Refik Onubil, Prodüksiyon Asistanı: Metin Ok, Kamera Asistanı: Ünal Uğur, Reji Asistanları: Attila Gökbürü, Ç. İzzet Özkaya,

Oyuncular: Kartal Tibet (Faruk), Atıf Kaptan (Hayri), Arzu Okay (Pınar), Deniz Erkanat (Necla), Kayhan Yıldızoğlu (Banker Cevat), Suna Selen (Güzide), Nazan Adalı (Aysel), Nubar Terziyan Benan Öz (Himetçi), Müşerref Çapın (Nahide), Nezihe Güler, Türker Tekin (Remzi)

18 Şubat 2018 Pazar

PAROLA YILDIRIM (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Birlik Film/ Mehmet Karahafız, Hasan Çakır, Çetin İnanç

Oyuncular: Yıldırım Gencer, Yeşim Yükselen, Figen Han, Süreyya Konda, Adnan Mersinli, Enver Dönmez, Türker İnan, Mennan Hümaşa, Enver Ökkeş, Ali Demir, Haydar Karaer, Yusuf Çağatay, Mustafa Yavuz


Konu: Kirli işler çeviren bir çeteyle masum bir kızı haydutların elinden kurtaran bir hafiyenin öyküsü. 

PARÇALA BEHÇET (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Tekin Film / Çetin Dağdelen

Oyuncular: Behçet Nacar, Gülgün Erdem, Tijen Doray, Ülkü Ülker, Danyal Topatan

Konu: Cezayir’de hapishaneden kaçarak oğlunu İstanbul’da arayan bir babanın macera dolu erotik öyküsü.


PARA (1972)

Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Erdoğan Tünaş,
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Akün Film /( İrfan Ünal

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Işık Şefi: Erol Batıbeki, Ömer Ekmekçi, Reji Asistanı: Nilgün Karagüler, Kamera Asistanı: Abdullah Gücek, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tuncal, Sabri Aslankara, Asitan Rejisörü: Zafer Par, (Lâle Film Stüdyosunda seslendirilmiş -ve Ören Film Laboratuarında renklendirilmiştir )

Oyuncular: Tarık Akan (Murat), Perihan Savaş (Aysel), Yalçın Gülhan (Ferit), Sevda Karaca, Tijen Doray, Reha Yurdakul (Murat’ın Abisi), Tuncer Necmioğlu (Aysel’in babası), Hulusi Kentmen (Mahmut), Hikmet Taşdemir, Suna Selen (Yenge), Ali Karagöz, Akif Kilman, Feridun Çölgeçen, Mürüvvet Sim (Terzi), Muazzez Kurdoğlu (Aysel’in annesi), Mine Sun, İlknur Taçbaş, Tevfik Şen, Yılmaz Kurt


Konu: Biri zengin ve diğeri fakir iki erkekle bir kadının öyküsü 

ÖRÜMCEK (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Taner Oğuz
Operatör Sertaç Karan
Yapım : Metin Film / Işık Toraman

Reji Asistanı: Sami Güçlü, Kamera Asistanı: Nusret Öz,

Oyuncular: Hüseyin Zan, Hülya Darcan, İstemi Betil, Yeşim Yükselen, Erden Alkan, Altan Günbay, Ekrem Gökkaya, Ersun Kazançel, Nesrin Kaptan, Hüseyin Güler, Oktay Yavuz, Arap Celal, Ali Seyhan, Cevdet Balıkçı,


Konu: Kaçakçılarla mücadele eden örümcek adamın fantastik öyküsü. 

ÖLÜR MÜSÜN ÖLDÜRÜR MÜSÜN (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü: Feyzi Eryılmaz
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner
Bükey Film stüdyosunda seslendirilip Saner Film stüdyosunda hazırlanmıştır.

Oyuncular: İrfan Atasoy, Ülkü Özen, Gül Taner, Gökçe Güven, Ekrem Gökkaya, Ahmet Karaca, Ali Ekdal, Erdoğan Seren, Mehmet Yağmur, İbrahim Sert, Gökçe Güven,


Konu: Bir gangsterlik öyküsü 

ÖLÜMLE UĞRAŞANLAR (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Kamera: Şener Işık
Yapım: Şen Film/Şahin Şen,Kemal Özer

Oyuncular: Ferit Bozkurt, Seyhan Gümüş, Necip Tekçe, Enver Dönmez, Süheyl Eğriboz, Yaşar Güçlü, Doğan Tamer, Muharrem Yücesan, Kadri Değirmenci, Şahin Şen


Konu: Uyuşturucu kaçakçılığı ile mücadele eden bir gazetecinin vurdulu, kırdılı dramatik avantür film. Filmin çekimi yedi iş gününe sığdırılmıştır. 

ÖLÜMLE SEVİŞENLER (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera: Nihat Çifteoğlu
Yapım: Metin Film / Işık Toroman
Kamera Asistanı: Nihat Çifteoğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Ses Kayıt: Hasan Bektaş, Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar,

Oyuncular: Murat Soydan (Kaplan), Fatma Belgen (Bety), İstemi Betil (İvangani), Orçun Sonat (Necdet), Deniz Erkanat (Liza), Hüseyin Zan (Papaz), Ceyhan Cem, (Papazın kızı), Zeki Tüney (Dimitri), İbrahim Kurt, Ali Seyhan, Kazım Kartal, Ata Saka, Cevdet Balıkçı, Altan Günbay, Erdoğan Seren, Oktay Yavuz


Konu: Dağlara çıkıp komando savaşı veren gençlerin öyküsü. 

ÖLÜME YAKLAŞMA (1972)

Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Muzaffer Güleryüz
Yapım: Kartal Film


Oyuncular: Cihangir Gaffari, Melek Görgün, Deniz Erkanat, Reha Yurdakul, Mine Sun 

ÖLÜME SON ADIM (1972)




Senaryo ve Yönetmen: Suat Yusuf
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Nurdan Film / Sevgi Nurdan

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Melek Görgün, Attila Ergün, Sevgi Nurdan, Altan Günbay, Enver Dönmez, Danyal Topatan

Konu: Şoförlük yapan gizli bir polisle, altın kaçakçılığı yapan bir şebekenin öyküsü.


ÖLÜME KÖPRÜ (1972)

Yönetmen: Mehmet Aslan
Hikaye ve Senaryo: Vural Pakel
Foto Direktörü:Ali Yaver
Yapım: Özer Film / Vural Pakel, Enver Özer

Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karakaş, Sesleri Çeken:Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Asistan Yönetmen: Tarık Gün, Kamera Asistanı: Tuncay Ural, Işık Direktörü: Haydar Aslan, (Funda Işık Servisi), Acar Film renkli laboratuarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Fikret Hakan, Bahar Erdeniz, Orhan Günşıray, Gülgün Erdem, Yavuz Selekman, Semra Yıldız, Raik Alnıaçık, Hüseyin Zan, Dündar Aydınlı, İbrahim Kurt, Sönmez Yıkılmaz,


Konu: Hapisten çıktıktan sonra eski bir arkadaşını arayan kabadayının öyküsü 

ÖLÜM SAÇTILAR (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Müjdat Saylav
Kamera: Fehmi Eryılmaz
Yapım: Bolat Film / Süleyman Bolat

Oyuncular: Bilal İnci, Levent Çakır, Ülkü Ülker, Hülya Şengül, Nesrin Kaptan


Konu: Sakat kardeşiyle annesini öldüren soyguncuların peşine düşen bir benzincinin öyküsü.