Powered By Blogger

20 Şubat 2018 Salı

ŞAFAKTA VURUŞANLAR (1972)


Senaryo ve Yönetmen: A. Asaf Tengiz
Kamera: Suat Kapkı
Teknik Direktör: Tuna Polat
Yapım: Şahin Film / Şahin Koçak

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Safiye Yankı, Erol Taş, Semra Yıldız, Orhan Şensoy, Nazmi Kas, Tayfun Kurt, Leyla Başar, Kadri Ögelman,

Konu: Beş yıl hapiste yattıktan sonra tövbekâr olan bir soyguncunun öyküsü.

SÜREYYA (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Metin Erksan
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Kamera Asistanı: Necdet Taşcıoğlu, Laboratuar: Saner Film,

Oyuncular: Emel Sayın, Cüneyt Gökçer, Engin Çağlar, Ergun Rona, Handan Adalı, Muazzez Kurtoğlu, Osman Han, Haluk Orçun, İlknur Taçbaş, Oktay Yavuz, Recep Filiz, Cango Kemal, Sönmez Yıkılmaz, Erol Yeşilyaprak, Muzaffer Yenen, Yusuf Sezer, Arap Celâl, Nazan Adalı

KONU: Bu filmde zengin yaşam süren bir gangsterle, Milli Piyango bileti satan kör bir kızın öyküsü anlatılır. Kör piyango biletçisi Süreyya, üç adam tarafından kaçırılıp, tecavüze uğramak üzereyken ormanda ava çıkan Hakkı ve adamları tarafından kurtarılır. Hakkı Süreyya'yı alıp evine götürür. Kisa bir süre sonra bu genç kıza aşık olduğunu, annesine itiraf eder. Hakkı'nın annesi tıpkı Süreyya gibi kördür ve oğlu Hakkı'yı sokaklarda şarkı söyleyerek büyütmüştür. Hakkı, gözlerinin açılması için genç kızı İsviçre'ye gönderir. Havaalanında Hakkı Süreyya'yı bekler ve kalabalık arasında Süreyya'nın kendisini tanımasını ister. Süreyya havaalanındaki kalabalık grup içinde Hakkı'yı bulmaya çalışır ve genç bir adam olan Kemal'in boynuna "Sensin" diye sarıılır. Hakkı bozulur ve "Ben buradayım" diyerek genç kadını yanına çağırır.

Hakkı bir iş gezisindeyken Süreyya müzeleri gezmeye karar verir. Müzelerden birinde turistlere rehberlik yapan Kemal'le karşılaşır. Kemal, Süreyya'ya rehberlik yapar ve tüm gezilerinde yanında olur. Kısa bir süre sonra birbirlerine aşık olurlar. Keemal, annesinin evleneceği, uğrunda ölümü göze alacağı kıza vermek üzere kendisine bıraktığı kolyeyi Süreyya'nın boynuna takar.

Hakkı, müzik dersleri aldırttığı Süreyya'nın sahnedeki ilk gecesinde nişan yüzüğü takıp aralarındaki bağı evliliğe dönüştüreceği üzereyken Kemal gelir ve Süreyya, "Kalbim başkasına ait ama, varlığım elbette ki sizindir" diyerek Hakkı'nın evlenme teklifini kabul edeceğini söyler. Hakkı, Süreyya'nın sadece varlığını değil, kalbini, canını, ruhunu da istediğini söyler. Hakkı'ya ödenmez borçları olan Süreyya tam bir çıkmaz içindedir. Süreyya'yı bu çıkmazdan Kemal kurtarmak ister ve aralarındaki ilişkiyi Hakkı'ya anlatarak, evlenmelerine izin vermesini söyler.

Hakkı, adamlarına Kemal'i öldürme emri verir. Kemal yaralanır ve Süreyya'ya kaçar. Süreyya, Kemal'i yalnız bırakmamaya kararlıdır, bu yüzden birlikte kaçarlar. Sığındıkları bir evde Hakkı ve adamları tarafından bulunurlar. Hakkı, Kemal'e atış edecekken, gözü açılan madalyona takılır ve dona kalır. Madalyonun içinde Hakkı'nın karısının resmi vardır.

Bir sonraki sahnede Hakkı, annesine az daha oğlunu öldüreceğini anlatır. Hakkı ve annesi arasındaki bu konuşmaları Süreyya duyar ve Hakkı'yı öldürmeye gelen Kemal'i "O senin baban" diyerek engeller. Hakkı, yıllar önce fakirliğe daha fazla dayanamayıp giden karısı ve oğlunun izini bulamamıştır. Hakkı oğluna, Kemal, babasına kavuştuğu için çok mutludurlar. Süreyya, baba ve oğulun arasından çekilir ve ortadan kaybolur. Hakkı, Kemal'e Süreyya'yı bulmasını ve evlenmelerini söyler. Kemal ve Süreyya kendi aralarında ancak Hakkı Bey'in ölümünden sonra evlenebileceklerini konuşurlar. Hakkı, bu konuşmayı duyar. Hakkı'yı hayata bağlayan annesi de ölünce, intihar etmeyi düşünür. Bir gece tren yolunda yürürken, iki kişinin kavga ettiğini görür. Bu kavgada adamlardan biri yaralanır, raylara düşer. Diğer adam kaçmıştır, yere düşen adamı kaldırmak isterken tren gelir ve adam ezilir. Tanınmayacak hale gelen adamın kimliğiyle kendi kimliğini değiştirir. Ertesi gün gazeteler Hakkı'nın ölüm haberini yazarlar. Hakkı, kendi cenazesini uzaktan izler. Aradan uzun yıllar geçer. Hakkı, Anadolu'da şehirden şehre keman çalarak sürüklenip durur. Bir gün İstanbul'a gelir ve annesinin ve kendi mezarını ziyaret eder. Daha sonra Süreyya ve Kemal'e de uğrar. Genç çift yoldan geçen bu garip kemancıyı evlerine davet ederler. Genç çiftin bir kız çocukları olmuştur. Duvarda Hakkı'nın büyük boy fotoğrafı vardır. Ev halkı, Hakkı'yı saygı ve sevgiyle anmaktadır. Süreyya, bu garip kemancıyı o gece konserine davet eder. O gece, Hakkı Bey'in en çok sevdiiği "Yalan Dünya" adlı şarkıyı seslendirir. Hakkı, geldiği gibi sessizce gider. “Birsen Altıner, Metin Erksan Sineması”






SÜPÜRGESİ YONCADAN (1972)

Yönetmen: Yunus Yılmaz
Senaryo: Ali Avaz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Erkan Film / Erkan Abacı

Oyuncular: Ali Avaz, Ülkü Özen, Sami Tunç, Ülkü Ülker, Şale Çakın, Atıf Kaptan, Danyal Topatan, Kâzım Kartal, Enver Dönmez, Yaşar Güçlü, İbrahim Uğurlu,

Konu: Ağa kızına aşık olan Ali'nin güldürüsü

SÜPER ADAM İSTANBULDA (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Yalınkılıç
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Tual Film / Hasan Tual, Rıdvan Tual

Oyuncular: Erdo Vatan, Safiye Yankı, Hayati Hamzaoğlu, Metin Yankı, Deniz Çimenli, Danyal Topatan, İhsan Gedik, Nur-Ay, Hasan Ceylan, Yeşim Yükselen, Ekrem Gökkaya, Oktay Yavuz, Osman Han, Reşit Çıldam, Mehmet Ali Güngör, Kadir Kök, Mustafa Doğan, Hasan Demir, Kubilay Hakan, Ali Aldıç, Bayram Ürün, Şule Tınaz

Konu: Dünyanın çeşitli ülkelerinde bazı kadın ajanlar öldürülmektedir. Bu ölümlerin birbirleriyle bağlantıları vardır. Emniyet Müdürü adamlarından Ahmet'i (Metin Yankı) Amerika'dan gelecek bir ajanla irtibat kurup bu esrarengiz cinayetlerin sırrını çözmek üzere görevlendirir.

ABD'den Kent Clark (Erdo Vatan) adında, kovboy kılıklı biri gelir. Beklenen ajan budur. Clark Sultanahmet'de Danyal Topatan'ın işlettiği bir otellerden birine gelir yerleşir. Otel esrar alemleri yapan hipilerle doludur. Bu arada şebekenin adamları bir FBI ajanı olan Diana'nın (Safiye Yankı) peşine düşerler. Diana şebekenin reisini tanımaktadır.

Uyuşturucu şebekesinin reisi Tilki Jack (Hayati Hamzaoğlu) Süper Adam olan Clark'ın İstanbul'da olduğunu öğrenince tuzaklar kurar ve onun peşine düşer...

SÜPER KADIN DEHŞET SAÇIYOR (1972)


Senaryo ve Yönetmen : Feridun Kete
Görüntü Yönetmeni: Selahattin Hiçdurmaz
Yapım: Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: Gülgün Erdem, Okan Demir, Yaşar Güçlü, Mehmet Tozkaldıran, Nurettin Kaygısız, Yılmaz Kurt, Zeki Sezer, Yunus Yılmaz, Leman Kara, Mustafa Özkaya, Tevfik Şen, Ahmet Uyanık

Konu: Süper adam dan esinlenerek karşı cinsin sinemaya uyaralanan bu filmde süper kadınının maceraları konu edilmekte.


SÜPER ADAM KADINLAR ARASINDA (1972)




Yönetmen: Cavit Yürüklü
Senaryo: Volkan Kayhan (Jerry Siegel ve Joe Shuster'in Superman adlı çizgi romanından)
Kamera Salih Dikişçi
Yapım : Özler Film / Müfit İlkiz,

 Oyuncular: Okan Demir, Piraye Uzun, Gabriella Merlin, Atıf Kaptan, Süha Doğan, Mümtaz Ener, Funda Ege, Nigün Eser, Kayhan Yıldızoğlu, Ersun Kazançel, Ekrem Gökkaya, Nur Erkut, Orçun Sonat

Konu: Süperman'ın intikam öyküsü.


SUYA DÜŞEN HAYAL (1972)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Ahmet Üstel
Eser: Kerime Nadir
Operatör: Kenan Kurt

Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık Seslendiren ve müziklendiren: Necip Sarıcıoğlu, Rejisör Asistanı: Mezih Tunar, Işık Şefi: Mehmet Alışkan, Operatör Asistanı: Özer Korkmaz, Jenerik: Sinevizyon, Animatör: Yıldız, Kopist: Birsen, Set Elemanları: Fevzi Barlas, Sonay Kanat, Ercan Duman, Halil Dede, Azmi Yıldız, (İpek Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: İzzet Günay, Zuhal Aktan, Seyyal Taner, Salih Güney, Turgut Özatay, Reha Yurdakul, Yılmaz Gruda, Nevin Nuray, Sedef Ecer, Selahattin Güçlü, Erol Yeşilyaprak, Doğan Argun,

Konu: Seyyal kız kardeşini ziyarete gelmektedir. Trende sivil komiser İzzet’le tanışır Seyyal’in kız kardeşine büyük bir miras kalmıştır . Turgut ve sevgilisi Nevin Seyyal’in kız kardeşini miras yüzünden öldürürler , Seyyal trende tanığı komiser İzettten yardım ister bu arada Turgut ve Nevin paniğe kapılırlar Turgut paranın hepsine sahip olmak için sevgilisi Nevin’i de öldürür.

Not Film, Seyyal Taner’in erotik sahneleri olan filmlerden biridir.

SUÇLU (1972)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Burhan Bolan
Foto Direktörü: Kriton İlyadis
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Ar Direktör: Stavro Yuanidis, Asistanı: Alp Günay, Müzik: Metin Bükey, Şarkılar: Belkıs Özener, Montaj, Senkron: Arif Özalp, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Seslendiren: Tuncer Aydınooğlu, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Yardımcısı: Erol . Deniz, Dublaj Rejisörü: Zafer Önen
(Acar Film laboratuarlarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tarık Akan, Bahar Erdeniz, Fatma Belgen, Yalçın Gülhan, Atıf Kaptan, Ekrem Gökkaya, Renan Fosforoğlu, İsmail Hakkı Şen, Mehmet Büyükgüngör, Mümtaz Alpaslan, Ahmet Kostarika, Muzaffer Yenen, Niyazi Vanlı, Ali Demir, Aykut Alp, Hasan Demir, Meziyet Nakkaş
Konu: Bilmeyerek arkadaşının karısını seven bir gencin öyküsünü anlatan bir film...

ÖDÜL
► 10. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1973)
► En iyi üçüncü Film
► Tarık Akan “En İyi Erkek Oyuncu”

Jüri Üyeleri: Mahmut Baler, Nihat Akçan, Melih Başar, Oğuz Özdeş, Ahmet Üstel, Cahit Gürbüzer, Vasil Anas, Metin Çakalıklı, Zeki Özer, Kenan Değer, Atıf Başkan, Tuncer Özal


SON DÜELLO (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Görüntü Yönetmeni: Mükrümün Şumlu
Yapım : Sinetek Film / Nuri Akıncı

Oyuncular: Bilal İnci, Perihan Doğal, Funda Ege, Oktar Durukan, Nesrin Kaptan, Yaşar Şener, Recep Filiz, Perihan Doygun

Konu: Bir kovboyun öyküsü.


SON DURAK ÖLÜM (1972)


Yönetmen: Engin Temizer
Senaryo: İrfan Atasoy
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Nuran Film / Savaş Eşici

Oyuncular: İrfan Atasoy, Ceyda Karahan, Altan Günbay, Nesrin Nur, Maritza Zanatini

Konu: Bir tesadüf sonucu başından bir olay geçen ve aranan bu olayı halletmeye çalışan bir kişinin hikayesi.

SON DUANI ET (1972)


Yönetmen: Semih Evin, Nuri Akıncı
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Mithat Film

Oyuncular: Eşref Kolçak, Yılmaz Şerif, Figen Han, Gül Taner, Hikmet Taşdemir, Nubar Terziyan, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen

SİSLİ HATIRALAR (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kamera Melih Sertesen
Eser: Kerime Nadir
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu

Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Müzik: Sadettin Öktenay, Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Türkân Şoray, Tarık Akan, Metin Serezli, Yalçın Gülhan, Nazan Adalı, Erdoğan Seren

Konu: Geçmişini hatırlamayan ruhi bunalımlar içersinde yaşıyan bir kadının öyküsü

SEZERCİK ASLAN PARÇASI (1972)


Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Çetin Gürtop, Cahit Engin
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Nihat Ziyalan, Lâle Belkıs, Nubar Terziyan, Atıf Kaptan, Memduh Ün, Nevzat Okçugil, Cevat Kurtuluş, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Zafer Önen, Ekrem Dümer, Meral Kurtuluş, Necip Tekçe, Muzaffer Yener, Nermin Özses, Arap Celâl, Çocuk Yıldız: Sezer İnanoğlu Sezercik” (d.1967)

Konu: Hırsızlık suçlamasıyla hapse girip doğum yapan bir kadınla sokaklarda bir serseri olarak dolaşan oğlu Sezer’in Öyküsü.

Daha önceleri ticari başarısı olan filmlerde oynayan, Berker Inanoğlu'nun 5-6 yaşlarındaki oğlu Sezercik için Safa Önal yazmıştı senaryoyu. Ayrıca çekim öncesi Safa'yla üç dön gün Yeşilköy'de bir motelde senaryo üzerinde çalışmıştık.
Aslan Parçası'nın çekimi her halde otuz çalışma günü sürmüştü. Film ticari olarak başarısız değildi, ama öteki Sezercik filmlerine göre daha az hasılat getirdi. Ayrıca ben çektiğim için de öteki Sezercik filmlerine göre daha pahalı çıktı. Bu nedenle Sezer İnanoğlu'nun babası, yapımcı Berker İnanoğlu'nun kârı daha az oldu. Bana da bir daha iş vermedi.

Bugün senaryo için çok olumsuz düşünüyorum. Filmin ikinci yarısında ilk yarının önemli tiplerini unutmuş, bambaşka serüvenleri anlatmaya koyulmuşuz. Sözgelimi Nevzat Okçugil ya da Lale Belkıs tamamen kaybolmuşlar. Bir de filmin iki tane finali var: Ediz, Nihat Ziyalanı'ı dövüyor bayıltıyor, Hülya'nın haklı olduğunu, kendisinin yanlış yaptığını söylüyor. Aslında film burada bitiyor. Ama biz devam ettik. Yeniden çocuk kaçmış, Nihat tabancasını çekip çocuğu kovalamış ikinci bir final daha eklemişiz bitmiş filme. Belli ki Sezer büyük star olduğu için çocuğa sahneler icat etmişiz, gerilim de koymuşuz içine. Ben de buna hayır dememişim, ticari açıdan başarı getirebilir düşüncesiyle.

Filmin dahili sahnelerinden final, Kemal Film platosunda, birçok sahne Orhan Günşıray'ın kayınvalidesinin Yeniköy'deki evinde, bazı sahneler de Kanlıca'daki bir yalıda çekilmişti. Dış sahnelerin çoğu da Valideçeşme'nin arkasında ye daha sonra Conrad otelin inşa edildiği tarihsel mekanda görüntülenmişti. Camisi, meydanı, yan yana sıralanan apartman ve gecekondularıyla görsel anlamda zengin bir mahalleydi burası. Epey çalışmıştım bu mahallede.

Sezer İnanoğlu çok yetenekli bir çocuktu, çalışırken hiç zorlanmadım. Yalnız filmi seyrederken, Bu bir çocuk filmi mi, yoksa yetişkinlere seslenen bir film mi diye sordum kendime. Ama başarılı olan Ayşecik filmleri için de aynı soruyu sorabilirim galiba. Bu filmler çocuklara sesleniyordu. Çocuklar annelerinin babalarının elinden tutarak sinemaya geldikleri için de başarı sağlıyordu. Ama Sezercik'te nedense Ayşecik filmlerinde yakaladığımız dramı yakalayamamışız. Baba, anne ve çocuktan oluşan aile bir yanlış anlama yüzünden parçalanmış; herkes çileler çekmiş, ama seyrettiğimiz zaman bunlar geçmiyor insana. Cezaevi sahneleri bana düzgün geldi. Gerçek bir cezaeviydi orası ve iyi çekmişim. (Memduh Ün )

SEVGİLİ HOCAM (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Sadri Alışık, Arzu Okay, Yusuf Sezgin, Hulusi Kentmen, Renan Fosforoğlu, Müzeyyen Senar, Güler Alış, Oktar Durukan, Yaşar Şener, Ali Ekdal, Zeki Sezer

Konu: Zengin Bey’in bir kızı vardır, şımarıktır. Edebiyat dersinden sınıfta kalmıştır. Bey’e söylemeye cesaret edemezler. Mehmet Kumru edebiyat öğretmenidir. Öğrencilerinin yaptıklarından dolayı çalıştığı okuldan kovulmuştur. Bey’in adamı okul çıkışında Mehmet ile konuşur ve Bey’in kızı Leyla için müzik dersi vermesi için tutulur. Amaçları edebiyata alıştırıp müzikten soğutmaktır. Leyla’nın evde bileziği kaybolmuştur ondan şüphelenirler, soyundurup üstünü aralar, onun yamalı pijamalarını görünce acıyan Leyla babasına söylenip işe alınmasına ikna eder. Leyla acıma hissi yanında onu saflığından da yararlanmaktır. Bey dersleri kontrol ederek hareketli şarkılar söylemelerine engel olmaktadır. Leyla Mehmet’e yakınlık göstererek istediklerini yaptırır. Leyla’nın oyunları Mehmet’i zor durumda bırakır. Sevgilisi ile buluşmak için Onu kullanır. Sevgilisi ile buluşmak üzere bir bara gider durumdan hoşlanmayan Mehmet Onu götürmeye çalışır ama başaramaz. Kovulur, dışarıda Pilot İzzet ile karşılaşır ve yardım ister. İzzet gelir onu ilk görüşte beğenmiştir. İzzet bardakiler ile kavga eder kavganın sonunda üçü birlikte çıkar giderler. Leyla da İzzet’e ilgi duymuştur bu durum Mehmet’i kızdırır. Çünkü Mehmet de Leyla’a aşık olmuştur ama söyleyemez. İzzet ertesi gün buluşmak üzere randevu alır. Mehmet başka bir yerde iner ev burası der amacı evi öğrenmemesidir. Mehmet ders anlatır, Leyla dersi dinlemez, çünkü İzzet’i düşünmektedir. Ders biter Leyla ile İzzet buluşurlar. İzzet onu sevdiğini söyler, Leyla da onu sevmektedir. Dolaşırlar İzzet evlenme teklifi eder, Leyla düşünmesi gerektiğini söyler. İzzet ile Leyla ayrılırlar, Mehmet onları beklemektedir. Mehmet ile Leyla o eve giderler ev Müzeyyen Senar’ın evidir bozuntuya vermeden içeri girerler. Durumu anlatırlar. Müzeyyen Senar şarkı söyler, şarkı bitince Mehmet dayanamaz ağlayarak çıkar, Müzeyyen Senar Leyla Mehmet’in kendisini sevdiğini söyler, peşinden gidip gönlünü almasını öğütler Leyla Mehmet’in yanına gelir durumun farkında olmadığı için özür diler. İzzet yanlarına gelir. Babasından istemek üzere giderler, Mehmet arkalarından bakar."


FİLMİ İZLE 


SEV KARDEŞİM (1972)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Fotoğraf Direktörü: Cahit Engin
Kameraman: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman,

Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Reji Asistanları: Muzaffer Hiçdurmaz, Ergin Orbey, Montaj- Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Mustafa Karakaş, Hüsam Ürem, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laborant: Hayati Akbulut, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Set Amiri: Basri Büyükcan, Set Ekibi: Sadi Kanat, Ahmet Aktüre, Ömer Bubu, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Işık Ekibi: Veli Özşahin, Emir Taşdemir, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, (Ören Film stüdyosunda renklendirilmiş ve Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Alev), Tarık Akan (Ferit), Münir Özkul (Mesut), Hulusi Kentmen (Cemal), Turgut Boralı (Maksut), Adile Naşit (Mesude), Halit Akçatepe (Ali), Nedret Güvenç (Ferit’in annesi), Zeki Alasya (Avukat), Ayşin Atav, Necdet Yakın (Alev’in dayısı), Oya Alasya (İşçi), Faik Coşkun (Hasan), Zeki Alpan (Emin), Ahmet Kostarika, (Kasap), Hayrettin Aslan Kamer Baba, Perihan Doygun, Nermin Özses, Gülten Ceylan, Reşit Çıldam, Hayrettin Aslan, Esmeray Saltık, Perihan Doğal, Zerrin Keskin, Ayçin Keskin, Konuk Oyuncular: Feridun Çölgeçen, Mürvet Sim, Tevhit Bilge, Muzaffer Nebioğlu

Konu: Fakir bir genç kızla çalıştığı fabrikanın sahibinin oğluna aşkını anlatan film

ÖDÜL:
► 9. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1972)
► En Başarılı ikinci film
► Sadık Şendil “en başarılı senaryo”
► Münir Özkul “ en başarılı karakter oyuncusu”

Jüri Üyeleri: Sadık Şendil, Esat Özveren, Enver İçli, Nahit Dinç, Erhan İmset, TRT’den Bir Temsilci, Antalya’dan Bir Temsilci, Fatin Erişilgil