Powered By Blogger

20 Şubat 2018 Salı

SON DÜELLO (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Görüntü Yönetmeni: Mükrümün Şumlu
Yapım : Sinetek Film / Nuri Akıncı

Oyuncular: Bilal İnci, Perihan Doğal, Funda Ege, Oktar Durukan, Nesrin Kaptan, Yaşar Şener, Recep Filiz, Perihan Doygun

Konu: Bir kovboyun öyküsü.


SON DURAK ÖLÜM (1972)


Yönetmen: Engin Temizer
Senaryo: İrfan Atasoy
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Nuran Film / Savaş Eşici

Oyuncular: İrfan Atasoy, Ceyda Karahan, Altan Günbay, Nesrin Nur, Maritza Zanatini

Konu: Bir tesadüf sonucu başından bir olay geçen ve aranan bu olayı halletmeye çalışan bir kişinin hikayesi.

SON DUANI ET (1972)


Yönetmen: Semih Evin, Nuri Akıncı
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Mithat Film

Oyuncular: Eşref Kolçak, Yılmaz Şerif, Figen Han, Gül Taner, Hikmet Taşdemir, Nubar Terziyan, Atıf Kaptan, Feridun Çölgeçen

SİSLİ HATIRALAR (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Kamera Melih Sertesen
Eser: Kerime Nadir
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu

Montaj: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Müzik: Sadettin Öktenay, Acar Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Türkân Şoray, Tarık Akan, Metin Serezli, Yalçın Gülhan, Nazan Adalı, Erdoğan Seren

Konu: Geçmişini hatırlamayan ruhi bunalımlar içersinde yaşıyan bir kadının öyküsü

SEZERCİK ASLAN PARÇASI (1972)


Yönetmen: Memduh Ün
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Çetin Gürtop, Cahit Engin
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, Nihat Ziyalan, Lâle Belkıs, Nubar Terziyan, Atıf Kaptan, Memduh Ün, Nevzat Okçugil, Cevat Kurtuluş, Kayhan Yıldızoğlu, Renan Fosforoğlu, Zafer Önen, Ekrem Dümer, Meral Kurtuluş, Necip Tekçe, Muzaffer Yener, Nermin Özses, Arap Celâl, Çocuk Yıldız: Sezer İnanoğlu Sezercik” (d.1967)

Konu: Hırsızlık suçlamasıyla hapse girip doğum yapan bir kadınla sokaklarda bir serseri olarak dolaşan oğlu Sezer’in Öyküsü.

Daha önceleri ticari başarısı olan filmlerde oynayan, Berker Inanoğlu'nun 5-6 yaşlarındaki oğlu Sezercik için Safa Önal yazmıştı senaryoyu. Ayrıca çekim öncesi Safa'yla üç dön gün Yeşilköy'de bir motelde senaryo üzerinde çalışmıştık.
Aslan Parçası'nın çekimi her halde otuz çalışma günü sürmüştü. Film ticari olarak başarısız değildi, ama öteki Sezercik filmlerine göre daha az hasılat getirdi. Ayrıca ben çektiğim için de öteki Sezercik filmlerine göre daha pahalı çıktı. Bu nedenle Sezer İnanoğlu'nun babası, yapımcı Berker İnanoğlu'nun kârı daha az oldu. Bana da bir daha iş vermedi.

Bugün senaryo için çok olumsuz düşünüyorum. Filmin ikinci yarısında ilk yarının önemli tiplerini unutmuş, bambaşka serüvenleri anlatmaya koyulmuşuz. Sözgelimi Nevzat Okçugil ya da Lale Belkıs tamamen kaybolmuşlar. Bir de filmin iki tane finali var: Ediz, Nihat Ziyalanı'ı dövüyor bayıltıyor, Hülya'nın haklı olduğunu, kendisinin yanlış yaptığını söylüyor. Aslında film burada bitiyor. Ama biz devam ettik. Yeniden çocuk kaçmış, Nihat tabancasını çekip çocuğu kovalamış ikinci bir final daha eklemişiz bitmiş filme. Belli ki Sezer büyük star olduğu için çocuğa sahneler icat etmişiz, gerilim de koymuşuz içine. Ben de buna hayır dememişim, ticari açıdan başarı getirebilir düşüncesiyle.

Filmin dahili sahnelerinden final, Kemal Film platosunda, birçok sahne Orhan Günşıray'ın kayınvalidesinin Yeniköy'deki evinde, bazı sahneler de Kanlıca'daki bir yalıda çekilmişti. Dış sahnelerin çoğu da Valideçeşme'nin arkasında ye daha sonra Conrad otelin inşa edildiği tarihsel mekanda görüntülenmişti. Camisi, meydanı, yan yana sıralanan apartman ve gecekondularıyla görsel anlamda zengin bir mahalleydi burası. Epey çalışmıştım bu mahallede.

Sezer İnanoğlu çok yetenekli bir çocuktu, çalışırken hiç zorlanmadım. Yalnız filmi seyrederken, Bu bir çocuk filmi mi, yoksa yetişkinlere seslenen bir film mi diye sordum kendime. Ama başarılı olan Ayşecik filmleri için de aynı soruyu sorabilirim galiba. Bu filmler çocuklara sesleniyordu. Çocuklar annelerinin babalarının elinden tutarak sinemaya geldikleri için de başarı sağlıyordu. Ama Sezercik'te nedense Ayşecik filmlerinde yakaladığımız dramı yakalayamamışız. Baba, anne ve çocuktan oluşan aile bir yanlış anlama yüzünden parçalanmış; herkes çileler çekmiş, ama seyrettiğimiz zaman bunlar geçmiyor insana. Cezaevi sahneleri bana düzgün geldi. Gerçek bir cezaeviydi orası ve iyi çekmişim. (Memduh Ün )

SEVGİLİ HOCAM (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner
Kamera: Özdemir Öğüt
Yapım: Saner Film / Hulki Saner

Oyuncular: Sadri Alışık, Arzu Okay, Yusuf Sezgin, Hulusi Kentmen, Renan Fosforoğlu, Müzeyyen Senar, Güler Alış, Oktar Durukan, Yaşar Şener, Ali Ekdal, Zeki Sezer

Konu: Zengin Bey’in bir kızı vardır, şımarıktır. Edebiyat dersinden sınıfta kalmıştır. Bey’e söylemeye cesaret edemezler. Mehmet Kumru edebiyat öğretmenidir. Öğrencilerinin yaptıklarından dolayı çalıştığı okuldan kovulmuştur. Bey’in adamı okul çıkışında Mehmet ile konuşur ve Bey’in kızı Leyla için müzik dersi vermesi için tutulur. Amaçları edebiyata alıştırıp müzikten soğutmaktır. Leyla’nın evde bileziği kaybolmuştur ondan şüphelenirler, soyundurup üstünü aralar, onun yamalı pijamalarını görünce acıyan Leyla babasına söylenip işe alınmasına ikna eder. Leyla acıma hissi yanında onu saflığından da yararlanmaktır. Bey dersleri kontrol ederek hareketli şarkılar söylemelerine engel olmaktadır. Leyla Mehmet’e yakınlık göstererek istediklerini yaptırır. Leyla’nın oyunları Mehmet’i zor durumda bırakır. Sevgilisi ile buluşmak için Onu kullanır. Sevgilisi ile buluşmak üzere bir bara gider durumdan hoşlanmayan Mehmet Onu götürmeye çalışır ama başaramaz. Kovulur, dışarıda Pilot İzzet ile karşılaşır ve yardım ister. İzzet gelir onu ilk görüşte beğenmiştir. İzzet bardakiler ile kavga eder kavganın sonunda üçü birlikte çıkar giderler. Leyla da İzzet’e ilgi duymuştur bu durum Mehmet’i kızdırır. Çünkü Mehmet de Leyla’a aşık olmuştur ama söyleyemez. İzzet ertesi gün buluşmak üzere randevu alır. Mehmet başka bir yerde iner ev burası der amacı evi öğrenmemesidir. Mehmet ders anlatır, Leyla dersi dinlemez, çünkü İzzet’i düşünmektedir. Ders biter Leyla ile İzzet buluşurlar. İzzet onu sevdiğini söyler, Leyla da onu sevmektedir. Dolaşırlar İzzet evlenme teklifi eder, Leyla düşünmesi gerektiğini söyler. İzzet ile Leyla ayrılırlar, Mehmet onları beklemektedir. Mehmet ile Leyla o eve giderler ev Müzeyyen Senar’ın evidir bozuntuya vermeden içeri girerler. Durumu anlatırlar. Müzeyyen Senar şarkı söyler, şarkı bitince Mehmet dayanamaz ağlayarak çıkar, Müzeyyen Senar Leyla Mehmet’in kendisini sevdiğini söyler, peşinden gidip gönlünü almasını öğütler Leyla Mehmet’in yanına gelir durumun farkında olmadığı için özür diler. İzzet yanlarına gelir. Babasından istemek üzere giderler, Mehmet arkalarından bakar."


FİLMİ İZLE 


SEV KARDEŞİM (1972)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Fotoğraf Direktörü: Cahit Engin
Kameraman: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman,

Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Reji Asistanları: Muzaffer Hiçdurmaz, Ergin Orbey, Montaj- Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Mustafa Karakaş, Hüsam Ürem, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laborant: Hayati Akbulut, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Set Amiri: Basri Büyükcan, Set Ekibi: Sadi Kanat, Ahmet Aktüre, Ömer Bubu, Işık Şefi: Hüseyin Özşahin, Işık Ekibi: Veli Özşahin, Emir Taşdemir, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz Kanat, (Ören Film stüdyosunda renklendirilmiş ve Lâle Film stüdyosunda seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Alev), Tarık Akan (Ferit), Münir Özkul (Mesut), Hulusi Kentmen (Cemal), Turgut Boralı (Maksut), Adile Naşit (Mesude), Halit Akçatepe (Ali), Nedret Güvenç (Ferit’in annesi), Zeki Alasya (Avukat), Ayşin Atav, Necdet Yakın (Alev’in dayısı), Oya Alasya (İşçi), Faik Coşkun (Hasan), Zeki Alpan (Emin), Ahmet Kostarika, (Kasap), Hayrettin Aslan Kamer Baba, Perihan Doygun, Nermin Özses, Gülten Ceylan, Reşit Çıldam, Hayrettin Aslan, Esmeray Saltık, Perihan Doğal, Zerrin Keskin, Ayçin Keskin, Konuk Oyuncular: Feridun Çölgeçen, Mürvet Sim, Tevhit Bilge, Muzaffer Nebioğlu

Konu: Fakir bir genç kızla çalıştığı fabrikanın sahibinin oğluna aşkını anlatan film

ÖDÜL:
► 9. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1972)
► En Başarılı ikinci film
► Sadık Şendil “en başarılı senaryo”
► Münir Özkul “ en başarılı karakter oyuncusu”

Jüri Üyeleri: Sadık Şendil, Esat Özveren, Enver İçli, Nahit Dinç, Erhan İmset, TRT’den Bir Temsilci, Antalya’dan Bir Temsilci, Fatin Erişilgil

SEV DEDİ GÖZLERİM (1972)


Yönetmen: Orhan Aksoy,
Senaryo: Safa Önal,
Foto Direktörü: Orhan Kapkı,
Yapım: Erman Film/ Hürrem Erman

Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Ses Mühendisi: Yorgo İlyadis, Reji Asistanları: Erdoğan Avcı, Sami Güçlü, Ar Direktör: Adil Kıbıcı, Set Amiri: Bak, Soğukpınar, Set Asistanları: Ethen Açıkalın, Mustafa Kıt, Prodüksiyon Asistanı: Ercüment , kamera Asistanı: Suha Kapkı, Mehmet Varol, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Işık Asistsanı: Mustafa Kıtır, Kazım Pekmez, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucuk, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Prodüksiyon Müdürü: Avni Turan, (Ören Film Stüdyolarında renklendirilmiş Süperfon stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Orhan Gencebay, Perihan Savaş, Selma Güneri, Nihat Ziyalan, Şükriye Atav, Baki Tamer, İ. Hakkı Şen, Ekrem Dümer, Hakkı Kıvanç, Ahmet Şenses, Erol Şen, Küçük Yıldız: Azize Gökmoğol, Hüseyin Salıcı, İhsan Bayraktar, Orhan Çoban

Konu: Serap bir işçi ailesinin kızı, 16 yaşlarındayken zavallı babası hastalanıyor ve yatağa çakılıyor. Kıt kanaat yaşayan aile de sıkıntıya düşüyor, elde avuçtaki bitince aile yokluğun, açlığın pençesine teslim oluyor, kira veremez duruma geliyor. Yaşlı Anne çalışamaz durumda, ir zırha bürünür. kız kardeş de çok küçük. Böylece Serap zorunluluktan dolayı dikenli hayat yollarına koyuluyor, ailenin dayanağı olmaya ant içiyor. Iş arıyor, ama bulamıyor. Karabulutlar dağıtıyor bir gün. Serap'ın Nusret abisiyle karşılaşmasıyla sıkıntılar son buluyor, kederler dağılıyor. Nusret abisinin saz salonunda şarkıcılık yapmaya başlıyor Serap, karşılığında da yüklü para kazanıyor.

Serap da hayatı da değişiyor haliyle, artık mutlu bir yuva, altın çocuklar, şirin kız rüyaları süslemez oluyor gecelerini Serap'ın. Işıl ışıl güneşin ve temiz havanın yerini kırmızı yapay ışıklar, cigara dumanı, buram buram alkol ve şehvetten kuduranların saldırganca yaydığı kokular alıyor. Serap sahneye doluşmuş kavruk çalgıcıların edepli eşliğinde paraya yürüyor. Nusret abinin kardeşi Cemil de hep gülümseyen, hep şuh ve ağır makyajlı şarkıcı kadın afişlerinin arasında lambri duvarları kaplayan başka bir kirli görüntü oluyor. Cemil hoşlanmıyor Nusret abisiyle bu kısa saçlı, kalın dudaklı genç kızın arasındaki elektrikten, ama çekindiği için ses çıkaramıyor. Ve bir gün zorla sahip oluyor Nusret abi Serap'a, metresi yapıyor. Zaman akıyor ve Serap kazandığı parayla anne ve kız kardeşine villa alıyor şehir dışında, Meral de kolej de yatılı okuyor. Her şeye bedeldir Serap'ın verdikleri. Zaman tekrar akıyor, Serap'la Nusret işi büyütüyor ve büyük bir gazino satın alıyorlar. Serap'ın tek amacı var artık; Meral'in okuması, büyümesi, aşkla sevebileceği biriyle yuva kurması, mutlu olması sözün kısası. Bir gün Nusret araba kazasına uğruyor ve ölüyor. Gazinoyu Serap'a bırakmıştır. Cemil ise hissesi verilmiş ve kovulmuştur. Bu sıra Cemil gelip de almaya kalkınca gazinoyu kızılca kıyamet kopuyor. Ama yağma yoktur, pabuç bırakmıyor Serap. Çünkü on beş yılını vermiş, alın teriyle hak etmiştir bu gazinoyu.

Serap kader ananın karşısına çıkardığı Orhan'a aşık olur. "Mert adam" der onun için, kollar, gözetir. Şarkıcı yeteneğini görüp sahneye çıkarır. Bu ilişkiye emek verir, alın teri, göz nuru verir. Yıldız yapacaktır Orhan'ı. Emeğini akıttığı kız kardeşiyle Orhan yine kader ananın pis bir oyunuyla karşılaşıp aşık olurlar birbirlerine. İşler, önce karışır, ama finalde geri adım atacak olan, hep öteki için yaşayan Serap olacaktır. (Vadullah Taş)




SERSERİ KRAL (1972)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuar Şefi: Cemil Orhon, Labr. Yrd: Erol Yıoldırım, Süleyman Koyuncu, Muharrem Gündüz, Bayram Güzel, İbrahim Eken, Senkron: Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Bayram Türkkan, Prodüksiyon Amiri: Cavit Karakaya, Teknik Direktörü: Ünal Tunalı, Reji Asistanı: Erol Erdoğan, Operatör Asistanı: Taci Saraç,
Yıldız Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Perihan Savaş, Behçet Nacar, Kuderet Karadağ, Süheyl Eğriboz, Kadir Kök, Günay Güner, Özdemir Akın, Mehmet Yağmur, Nejdet Suvari, Lütfi Engin, Murat Tok,

Konu: Kaçakçılardan haraç alan bir kabadayının öyküsü.

SEN ALIN YAZIMSIN (1972)


Yönetmen:Semih Evin
Senaryo: Bülent Oran
Operatör: Orhan Çağman
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Reji Asistanı: Mesut Çanuk, Kamera Asistanı: Tuna Alper, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Gonca

Oyuncular: Engin Çağlar, Esen Püsküllü, Kayhan Yıldızoğlu, Atıf Kaptan, Altan Günbay, Nermin Hoşsöz, Necdet Yakın, Kadri Ögelman, Erol Yeşilyaprak, Rıza Genç, Ahmet Karaca, Zeki sezer, Renan Fosforoğlu, Erten Üçgözen, Şale Çakın, Ahmet Şenses,

Konu: Babası tarafından zorla evlendirilen bir kızla, onu kaçıran bir gazetecinin öyküsü.


SAVULUN GELİYORUM (1972)

 “İstanbul Benden Sorulur”

Senaryo ve Yönetmen: Bilge Olgaç
Kamera: Erhan Canan
Yapım: İfa Film / Fethi Oğuz

Laboratuar Şefi: Cengiz Turalı, Yardımcıları: Kâmil Yücekol, Mehmet Köz, Negatif Montaj: Şehmuz Doğalp, Yardımcısı: Zafer Ateşli, Set Elemanları: Baki Soğukpınar, Mustafa Koçyiğit, Cengiz Üstündağ, Rıfat Çalışkan, Ptrodüksiyon Amiri: Mustafa Pekdoğru, Ar Direktör: C. Cimgü, Funda Işık Servisi Işık Şefi: Haydar Aslan, Reji Asistanları: Engin Asyalı, Cüneyt Sözbir, Kamera Asistanı: Ender Turgut, (İstanbul Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: İrfan Atasoy, Nazan Adalı, Reha Yurdakul, Süheyl Eğriboz, İlknur Taçbaş, Hakkı Kıvanç, Ali Ekdal, Yaşar Güçlü, Yusuf Çağatay, Mustafa Dik, Rahmi Pala, Ufuk Sönmez, Remziye Fırtına, Tevfik Şen, Mustafa Bulut, Mustafa Dik, Mustafa Özkaya, Ahmet Uyanık, Küçük Yıldız: Akın Turan, “Dert Bend Mii” şarkısını okuyan Mine Koşan

Konu: Tövbekar olmuş bir kabadayının öyküsü 


SATILIK KADIN (1972)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Kriton İlyadis
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz

Oyuncular: Engin Çağlar (Orhan), Feri Cansel (Nevin), Orçun Sonat, Yalçın Gülhan (Tarık), Yeşim Yükselen, Orçun Sonat (Mesut), Atıf Kaptan (Başsavcı), Hasan Ceylan, Güzin Özipek (Erkek Fikret), Aydın Tezel (Avukat). Müşerref Çapın, Hasan Ceylan, Asım Nipton, Cemil Akacan

Konu: Apartman kapıcısının oğluyla aşk yaşayan bir fahişenin öyküsü.

SARI ÖKÜZ PARASI (1972)



Senaryo ve Yönetmen: Nişan Hançer
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Erkan Film/Erkan Abacı

Şarkılar: Ali Avaz, Sevgi Can, Neşe Karaböcek, Ayla Dikmen, Osman Bayşu, Kemal Bedilli,

Oyuncular: Ali Avaz, Sevgi Can, Suna Pekuysal, Hayati Hamzaoğlu, Ergun Köknar, Nur Ay, Enver Dönmez, Yusuf Sezer, Reşit Çıldam, Kemal Çakmaz, Arap Celâl, Yusuf Marangoz, Çocuk Yıldız: Hasan Gazeteci,

Konu: Köyündeki kağnısını, öküzünü satıp parasını İstanbul pavyonlarında yiyen bir ağanın öyküsü.

SAHTEKAR (1972)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Volkan Karhan
Kamera Orhan Kapkı
Yapım: Birlik Film/A. Müfit İlkiz

Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Laboratuar: Hasan Özbek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Negati Montaj: Sezai Elmaskaya, Montaj,Senkron: Mehmet Özdemir, Sesleri Alan: Makro Buduris, Faruk Özar, Set Elemanları: Hüseyin Bilgiç, İbrahim Eroğlu, İbrahim Sobacı, Reji Asistanı: Yaşar Seriner, Kamera Asistanı: Umur Özlüer, Suha Kapkı, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, yardımcıları: İlhami Olcaytu, Emin Aydın, Prodüksiyon: Turgut Gönülalan, Prodüksiyon Asistanı: Cihat Karahan, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmış, Yıldız Film stüdyosunda seslendirilmiştir )

Oyuncular: Yılmaz Güney, Sevda Karaca, Birtane Altınel (Güngör), Yıldırım Önal, Süha Doğan, Mümtaz Ener, Atıf Kaptan, Eriş Akman, Danyal Topatan, Nezihe Güler, Faik Coşkun, Hüseyin Salıcı, Ahmet Semiz, Yılmaz Kurt, Bedri Aydın, Ercan Ocaklı, Gülten Ceylan, Selami Kaplan, Vural Öztürk, Leyla İnan, Ali Uyandıran, Nazmi Keser, Hulusi Korkmaz, Ferit Birol, Gürkan Özmen, Süleyman Çetin, Ali Biliz, Hülya Yüceltürk, Sema Kesici, Renan Fosforoğlu, Mustafa Alabora, Eriş Akman, Yeşim Yükselen, Diler Saraç, Müşerref Çapın, Aydın yamanlar, Engin Ocaklı, Fersa Acar, Gülten Ceylan, Ali Biliz, Hülya Yüceltürk, Ayşe Atakan, Leyla Baykal, Seher Yıldırım, Selma Haseki

KONU: Bir soyguncu çetesi, yeni bir soygun planı için toplanır. Bu kez soygunun yapılacağı yer, özel bir mankenlik ve zerafet okuludur. Okulda öksüz çocuklar adına bir defile düzenlenecek ve o gece manken kızlar, Topkapı müzesinden alınacak tarihi giysileri ve çok kıymetli ziynet eşyalarını teşhir edeceklerdir. Yapılan plana göre kıymetli milyonları aşan bu mücevherler çalınacaktır.

Soyguncu çetesinin reisi (Yıldırım Önal), bu işin beyni olarak çevresinde Kol adıyla tanınan Bülent Akif'i (Yılmaz Güney) görevlendirir. Kültürlü ve kibar bir soyguncudur Bülent. Sahte belgelerle tarih öğretmeni olarak göreve başlar. Sonra da okulun yakınlarında yaşlı bir kadının evini pansiyon olarak kiralar. Yaşlı kadının bir kauçuk fabrikasında muhasebecilik yapan yeğeni Fatma (Birtane Güngör), sempatik, güler yüzlü kiracısıyla ilgilenmekte, ona yardımcı olmak amacıyla sanat tarihi kitaplarından özetler çıkarmaktadır.

Bülent, göreve başladığı okulda öğrencileriyle önce çatışır, sonra da sempatik yaklaşımlarıyla onlarla güzel bir diyalog kurar. Öğrencilerinden, zengin bir işadamının kızı olan Serpil (Sevda Karaca) ile ister istemez duygusal bir ilişkiye girer. Çünkü Serpil, genç adama aşıktır. Buluşurlar, dans ederler, birlikte olurlar.
Bu arada kaldığı pansiyonun sahibi yaşlı kadın, yeğeni Fatma'yı Bülent'le evlendirmenin hayali içindedir. Çünkü, Fatma da Bülent'e aşıktır. Bülent, çevresinde okul maaşıyla geçinen bir öğretmen havası içinde yaşamını sürdürürken kimsesizliği nedeniyle ilgi duyduğu Fatma'ya hediyeler alır. Genç adam gerçekte bir duygu çıkmazı içindedir.

Okulda defilenin yapılacağı gece Bülent, bir soyguncu arkadaşıyla (Süha Doğan) birlikte sahnenin altına dinamit yerleştirir. Topkapı müzesinden tarihi giysiler ve mücevherler bir minibüsle, silahlı muhafızların koruması altında getirilmiş, manken kızlar sahnede gösteriye başlamışlardır. Okulun salonu tıklım tıklım doludur.birden paniğe kapılır. Biraz sonra sahne havaya uçurulacaktır. O çok sevdiği, top oynadığı,

Bülent, bir ara küçük çocukların sahneye çıkarıldığını dehşetle görür. Ve gün boyu şakalaştığı, saçlarını okşadığı çocukların öldürülmesine yüreği razı değildir. Ölecekse kendi ölmelidir.

Birden bağıra bağıra koşar. Kalabalığın içinden sahneye fırlar, çocukları aşağıya indirir. Sonra da sahnenin altına girip iki dinamit lokumunun tellerini koparır. Ancak üçüncüsüne yetişemez. Şiddetli bir patlamayla Bülent paramparça olur. Agâh Özgüç, “Bütün Filmleriyle Yılmaz Güney”





SABU KAHRAMAN KORSAN (1972)


Yönetmen: Tarık Tibet
Senaryo: Demet Düzgün
Kameraman: Şener Işık
Yapım : Eti Prodüksiyon

Oynayanlar: Kartal Tibet, Gülgün Erdem, Sadettin Düzgün, Necip Tekçe, Ahmet Sert

Bir prensle Sabu’nun masal dünyasındaki aşkları.