Powered By Blogger

21 Şubat 2018 Çarşamba

TUZSUZ DELİ BEKİR (1972)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Turgut Özakman
Foto Direktörü: Mustafa Yılmaz
Yapım: Has Film / Turgut Özakman

Ender Işık Srervisi, Jenerik: Refik Onubil, Set Amiri: Kahraman Kongur, Peratör Asistanı: Ferhat Bakır, Renk Uzmanı: Mengü Yeğin, Senkron Montaj: Turgut İnangiray, Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Laboratuar: Metin Eren, Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Cihat Demir, Adil Yılmaz, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Orkestra: Orhan Sezener, (Saner Film Stüdyosunda renklendirilmiş, Lale Film Stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Deniz Gökçer, Atila Eldem, Yalın Tolga, Cengiz Akmeriç, Nurhan Damcıoğlu, Pınar Melik, Alev Sezer, Sermet Serdengeçti, Melek Tartan, İhsan Sanıvar, Tufan Tolga, Muhteşem Öksüzcü, Uğur Özalp,

Konu: Tuzsuz deli bekir’in elinde içki şişesi, bir elinde tabanca ya da kama vardır. Mahallenin kabadayısıdır , belalı bir adamdır. Olayların karmaşıklaştığı anda gelip kaba kuvvetle olayı çözer

TÖVBEKAR (1972)




Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Müzik: Metin Eryürek
Yapım: Kemal Film/Osman F. Seden

Oyuncular: Feri Cansel, Yalçın Gülhan, Aytaç Arman, Hayati Hamzaoğlu, Münir Özkul, Ahmet Mekin, Kenan Pars, Nubar Terziyan, Suna Selen, Atıf Kaptan, Kazım Kartal, Yeşim Tan, Muzaffer Tema, Gül Tener Temer, Tüktüler: Metin Eryürek

Konu: Karısını çocuklarını bırakıp giden ve yirmi yıl sonra geri gelen bir adamın öyküsü

TOPHANELİ MURAT (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Seratç Karan
Yapım: Osmanlı Film/ Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Kadir İnanır, Piraye Uzun, Turgut Özatay, Erden Alkan, Muazzez Kurtoğlu, Adnan Mersinli, Türker Tekin, Nuri Kırgeç, Remziye Fırtına, Haydar Karaer, Yeşim Yükselen, Cango Kemal, Remziye Fırtına, Arap Celâl,

Konu: İşçi olarak çalışan Kadir bir soygun olayına adı karışır hapishaneye düşer. İçerideki mahkumlar kolunu kırarlar hapishaneden çıkar onu içeriye attıranlarla hesaplaşır. Sonunda Kadir sevgilisiyle sinema salonunda polise yakalanır.

TEHLİKELİ GÖREV (1972)


Senaryo ve Yönetmen Tunç Başaran
Eser: Şinasi Önengit
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım : Zümrüt Film/Oksal Altınel

Oyuncular : Tamer Yiğit, Seyyal Taner, Bozkurt Kuruç, Önder Somer. Baki Tamer, Raik Alnıaçık

Konu: Yasadışı işler çeviren bir çeteyle mücadele eden bir polisin öyküsü.

TATLI DİLLİM (1972)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez

Oyuncular : Tarık Akan, Filiz Akın, Kemal Sunal, Zeki Alasya, Metin Akpınar, Suna Keskin, Halit Akçatepe, Hulusi Kentmen, Suphi Tekniker, Münir Özkul, Suphi Tekniker, Suna Keskin,

Konu: İstanbullu varlıklı bir ailenin çocuğu olan Ferit (Tarık Akan) tıp eğitimi görmesine karşılık büyük hobisi basketbol oynamaktır. Maçlar öncesi dinlemek ve kamp yapmak için basketbol takımı ile beraber Emine'nin (Filiz Akın) bulunduğu köye gider. Emine ise köy öğretmenidir ve bütün hayatı köydeki insanlara yardım etmekle geçer.. İstanbul'da çapkınlıklarıyla ünlü Ferit, Emine'den çok hoşlanır ve onun kalbini kazanmaya çalışır. Emine ilk başta Ferit ile ilgilenmese de iki genç kısa süre sonra birbirlerine aşklarını itiraf eder ve evlenmeye karar verirler. Evliliklerinin ilk günleri oldukça mutlu geçer ancak Ferit'in İstanbul'dan gelen arkadaşları işleri bozar. Arkadaşlarıyla ile birlikte İstanbul'a ve oradaki eski yaşamına geri dönen Ferit Emine ile evliliğini unutur. Emine bir süre bekledikten sonra İstanbul'a kocasını aramaya gider. Ancak acı gerçekler yüzüne vuracaktır: Ferit evliliğine ailesine haber vermediği gibi, eski çapkınlıklarına geri dönmüştür. Bunun üzerine Emine Ferit'e hayatının dersini vermek için kolları sıvar. Şehirli ve oldukça bakımlı bir kadın şeklinde Ferit'in karşısına yeniden çıkacak, ikiz kardeş Mine olarak gerçek kocasının kafasını karıştırmaya başaracaktır




TARKAN ALTIN MADALYON (1972)


Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Sadık Şendil
Kameraman: Erdoğan Engin
Yapım: Arzu Film / Nahit Ataman

Sesleri Alan: Duyal Karagözoğlu, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Laboratuar: Hayati Akbulut, Sevinç Özkan, Hüseyin Kuğu, Montaj: Aleko Aleksandru, Senkron: Osman Koşkan, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Işık Şefi: Mehmet Alışkan, Işıkçılar: Süleyman Çekiç, Ahmet Yıldız, Set Amiri: Kadir Özel, Set Ekibi: Mustafa Koçyiğit, Nurettin Akgül, Ahmet Avcı, Taci Erşan, Kamera Asistanı: Selçuk Topçuoğlu, Ar Direktör Asistanı: Sabri Özaydın, Asistan Rejisörlerı: Muzaffer Hiçdurmaz, Nurettin İrişen, Ar Direktör: Metin Deniz, Makyaj : Zeki Alpan, Prodüksiyon Müdürü: Yılmaz Kanat, Bükey Stüdyosunda seslendirilmiş,
Ören Renkli Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular : Kartal Tibet (Tarkan), Eva Bender (Gosha), Altan Günbay, Zeki Alasya (Viking Kralı), Birsen Ayda, Pakize Suda, Yeşim Tan, Halit Akçetepe (Kulke), Kamuran Usluer (Atilla), Mürüvvet Sim

Konu: Olayların başlangıcı Atilla (Kamuran Usluer) ile Vandal Kralının kızı Honoria arasındaki büyük aşktır. Atilla sevdiği kadından ayrımak zorunda kalır, ama ona madalyonunu verir. Yıllar sonra madalyonu taşıyan haberci Atilla'ya Honoria'nın onunla görüşmek istediği haberini getirir. Atila tek başına gider, Honoria'yı ve küçük oğlunu görür. Ancak Vandalların yeni Kralı (Zeki Alasya) ve vezirinin (Altan Günbay) tuzağına düşer. Tarkan gelir Atilla'yı kurtarır ancak Honoria ile oğlunun kaçırılmasına engel olamaz.

Tarkanın amacı bu kez Atilla'nın oğlunu kurtarmaktır. Ancak karşısında ise Neron'a benzer çılgın bir kral, geceleri bir handa erotik danslar yapan maskeli bir kraliçe (Birsen Ayda), gaddar bir vezir ve bir çok Vandal vardır. Yani Tarkan'ın bundan sonra işi zordur ama gelişen olaylar sonunda mutlu sona ulaşılır.




TANRI MİSAFİRİ (1972)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Vural pakel
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Özer Film / Enver Özer

Prodüksiyon Amiri: Kadir Akgün, Reji Asistanı: Atilla Gökbürü, Kamera Asistanı: Can Öget, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Laboratuvar Şefi: Recai Karataş, (Acar Film renkli laboratuvarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Ediz Hun, İstemi Betil, Gülistan Güzey, Nazan Adalı, Erdoğan Seren, Raik Alnıaçık, İhsan Yüce, Erdoğan Seren, Süheyla Artun, Hüseyin Salıcı, Necdet Tayfun, Oya Angun, Çocuk Oyuncu: Ömercik (Ömer Dönmez D. 1959)

Konu: Aşk konusunda hayal kırıklığına uğrayan topal ve zengin bir romancı kadının öyküsü.

ÖDÜL
► 10.Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (1 – 10 Haziran 1971)
► “Hülya Koçyiğit” En iyi kadın oyuncu 1972

Jüri Üyeleri: Mahmut Baler, Nihat Akçan, Melih Başar, Oğuz Özdeş, Ahmet Üstel, Cahit Gürbüzer, Vasil Anas, Metin Çakalıklı, Zeki Özer, Kenan Değer, Atıf Başkan, Tuncer Özal.




TAM İSABET (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Günay Kosova
Foto Direktörü: Muzaffer Turan
Yapım: Adalı Film / Handan Adalı

Laboratuvar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin kaya, Şükrü Güzel, Cihat Demir, Montaj Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mevlüt Koçak, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Teknik Direktör: Mehmet Bahadır, Kameraman: Ferhat Bakır, (Saner Film Stüdyosunda hazırlanmış ve Bükey Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Dinç Türk, Sami, Tunç, Sevinç Pekin, Nazan Adalı, Attila Ergün, Oktar Durukan, Yeşim Yükselen, Nubar Terziyan, Yaşar Güçlü, Adil Şengül, Tanju Şarman, Erol Şen, Yusuf Sezer, Lütfi Engin, İhsan Bayraktar, Ahmet Karaca, Hasan Demirtaş, Tahir Uçal, Nilgün Ceylan, “Gözlerin Deniz” şarkısını okuyan: Esin Engin

Konu: Kan davalı bir gencin düşmanlarıyla mücadele öyküsü.

ŞEYTAN BURADAN GEÇTİ (1972)


Senaryo ve Yönetmen : Oğuz Gözen
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Fırtına Film / Ferit Bozkurt

Oyuncular: Ferit Bozkurt, Ceyda Karahan, Danyal Topatan, İhsan Yüce, Ahmet Ündağ, Yaşar Güner, Suzan Kartal, Ülkü Ülker, Baki Tamer, Yaşar Güçlü, Ünal Uğur

Konu: Şehrin bir yerinde şeytanı gördüğünü iddia eden kadınların hikayesi. Son derece bıçkın ve böyle dedikodulara boş veren bir gazeteci işin peşine düşer, araştırmalara başlarsa da o da şeytanı gördüğünü idda etmeye başlar. Bu film çok az bir maliyetle dört günde bitirilir.

ŞEYTAN TIRNAĞI “TOM BRAKS” (1972)


Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: Işık Toroman
Kamera: Nihat Çifteoğlu
Yapım: Metin Film / Işık Toraman

Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Asistan: Hasan Bektaş, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Teknik Elemanlar: Recai Katataş, Arif Özalp, Tanaş Petridis, Osman Bileni, Nevzat Dişiaçık, Hüseyin Demirayak, Ali Çiçek, Cemal Dursun, Ar Direktör ve Dekorasyon: Haluk Tülümek, Şaner Aykan, Set Elemanları: Ercan Duman, İsmet Özçınar, Hasan Demirtaç, Prodüksiyon Amiri: Şükrü Kirişçi, Asistan Yönetmen: Tarık Gün, Kamera Asistanı: Erol Kesler, ( Acar Film renkli laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyucular: İstemi Betil (Tom Braks), Deniz Erkanat (Selmina), Hüseyin Zan (Sam Braks), Elif Pektaş, Zeki Tüney, Seyhan Gümüş, Seyfettin Karadayı (Peder), Dündar Aydınlı (Kovboy Garingo), Doğan Tan, M. Ali Güngör, Arap Celâl, Baki Akyel, Orhan Çoban (Rodrigez), İhsan Baysal (Mister Con), Baki Akyol,

Konu: Çizgi film kahramanı Tom Braks’ın maceraları.

ŞEYTAN PENÇESİ (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Orhan Çağman
Yapım: Ilgaz Film / Mehmet Çakar

Oyuncular: Tugay Toksöz, Arzu Okay, Hüseyin Zan, Oktar Durukan, Atıf Kaptan, Seyhan Gümüş, Nermin Özses, Erten Üsgözen, Erdoğan Seren, Ahmet Kurula, Yusuf Çağtay, Tevfik Şen, Rıza Genç, Niyazi Gökdelen, Tekin Culazade

Konu: Bir polisin macera dolu yaşantısı

TAKİP (1972)




Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Dinler
Kamera: Necati İltaç
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Kartal Tibet, Bahar Erdeniz, Tijen Doray, Doğan Argun, Hakkı Kıvanç, Nedret Güvenç, Süleyman Durgun, Faik Coşkun, Süheyl Eğriboz


20 Şubat 2018 Salı

TAHİR İLE ZÜHRE (1972)



Yönetmen: Mehmet Bozkuş
Senaryo: Nuri Kırgeç
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Osmanlı Film Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Fatma Belgen, Erol Taş, Muazzez Kurtoğlu, Atıf Kaptan, Atilla Ergün, Türker Tekin, Mennan Hümaşa, Mehmet Büyükgüngör, Salih vatansever, Zeki Alpan, Nuri Kırgeç, Gülten CeylanYeşim Yükselen

Konu: Birbirlerini çok seven iki genç ve onları ayırmaya çalışan zalim bir hükümdarın hikayesi.

ŞEYTAN KAN KUSTURACAK (1972)


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Kamera: Dinçer Önal
Yapım : Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Cihangir Gaffari, Tijen Doray, Oktar Durukan, Hale Ünsal, Tahsin Koray, Şale Çakın, Hüseyin Zan, Danslar: Sedef İnci

Konu: Cinayete adı karışan delikanlının kendisini temize çıkarmak için verdiği mücadele.

ŞEHVET KURBANI (1972)


Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam 
Foto Direktörü: Melih Sertesen
Müzik: Selman Köseoğlu
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Kurgu: Özdemir Arıtan, Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli, Reji Yardımcıları: Tonguç Sendur, Güngör Ergül, Kameraman: Tangör Toydemir, Laboratuar: Recai Karataş, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Dekor: Bilal Uysal, Mustafa Acar, Hasan Arslan, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, İsmail Karataş, Bican Avşar, Prodüksiyon Amiri; Rafet Gülerman, Set Amiri: Ahmet Ateş, Şarkılar: Belkıs Özener,
(Acar Film Stüdyolarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Yıldırım Önal (Cahit), Sevda Ferdağ , Turgut Özatay (Sait), Muhterem Nur (Nermin), Tülin Örsek, Perran Kutman, Hüseyin Kutman, Ekrem Dümer, Rafet Gülerman, Muammer Gözalan (başhekim), Şemsi İnkaya, Abdullah Şahin, Muzaffer Cıvan, Muzaffer Yenen, İsmail Varol, Müjgan Gözalan, Zülfikar Öner, Çocuk Oyuncu: Ömercik “d:1959” (Ömer Dönmez)

Konu: Bir şirkette veznedar olar görev yapan Cahit (Yıldırım Önal) son derece namuslu ve disiplinli bir kişidir. İki çocuklu ailesinden başka düşündüğü hiçbir şey yoktur. Çocukları ve eşi onun işten saat kaçta çıkıp ne zaman vapura bineceğini, eve neler getireceğini bilir. Çünkü evle iş arasında hiçbir yaşamı yoktur. Her zaman zamanında eve gitmeyi bir alışkanlık haline getirmiştir. İş arkadaşlarının hafta sonları felekten gün çalma önerilerini ise ailesine olan düşkünlüğünden her seferinde kibarca reddeder. Cahit'in çalıştığı şirket Antalya'da bir arazi satın alır. Arazinin sahibi ise paranın elden nakit olarak ödenmesini ister. Şirkette en güvendiği adamı olan Cahit'e paraları vererek gemi ile Antalya götürmesini ister. Cahit paralarla yola çıkar. Ama Çanakkale'de iki odalı lüks kamerasını genç ve güzel bir kadınla paylaşmak zorunda kalır. Yolculuğu sırasında Cahit adının Ayla (Sevda Ferdağ) olduğunu öğrendiği kadınla arkadaşlık kurar. Daha doğrusu kadın kendisini mutsuz olarak tanıtarak Cahit'e yanaşır. Cahit önceleri babacan tavırla mutsuz kadınla ilişki kurar ve ona yaşama küsmeyip umutlu olmasını tavsiye eder ve kendisine de bu yolda gereken yardımı yapacağına söz verir. Gemi Marmaris'e geldiğinde kadın ve Cahit kıyıya inerek gezerler. Bir süre sonra kadın Cahit'i baştan çıkarmayı başarır. Cahit uyandığında hemen yanında taşıdığı oldukça yüklü para dolu çantaya bakar. Paralar yerindedir ve kuşkulanmasına hiç gerek yoktur. Kadın gemide tek başına değildir. Sait (Turgut Özatay) adlı menajeri ile seyahat eder ve menajeri onu uyuşturucu bağımlısı yaparak kendine bağlamıştır. Cahit'in yolculuğu Antalya'da sona erer. Ayla ise İskenderun'a gidecek oradan da Adana'ya geçecektir. Cahit gemiden kadınla vedalaşarak ayrılır ve Antalya'da parayı teslim edeceği çiftliğe gider. Ama çantayı açtığı zaman paraların yerinde kağıt parçalarının olduğunu görerek dolandırıldığını anlar. Beş parasız bir halde otostop yaparak kadının peşine düşer. Mersin'e oradan da Adana'ya gider. Sokaklara yapıştırılmış afişlerden gemide çalıştığı kadının gerçek adının Ayla Erdağ olduğunu ve Gül Pavyon'da çalıştığını görür. Peşine takılır ama kadın onu tanımaz. Cahit'in artık yapacağı hiçbir şey yoktur. Bir süre perişan halde çaresiz ve parasız dolaşır. Sonunda pavyon sahibi ortalık işleri yapmak için işe alır ama sonra da para çaldığı iddiasıyla polise ihbar eder. Cahit için tüm felaketler ard arda gelir. Bir rastlantı sonucu bir adamın öldürülüşünü görür ve kimliğini adamın cebine koyarak kendi ölü gibi gözükür. Cahit'in geride bıraktığı ailesi de perişan olmuştur. Eşi çaresizlikten bir fabrikaya girerek çalışmaya başlar. Cahit ise paraların peşine düşer. Ama birbiri ardınca gelen felaketler sonucu önce bir kaza geçirip sakat kalır ardından da düşkünler evine sığınır. Ne gariptir ki aynı düşkünler evine uyuşturucu nedeniyle erken yaşlanma hastalığına tutulan Ayla da yatırılır. Ayla hiç konuşamaz ve çevresindekileri tanıyamaz. Kendi dünyası içinde artık yapayalnızdır. Bir süre düşkünler evinde kalan Cahit'in adı Garip Ahmet olur. Garip Ahmet düşkünler evinden çıktıktan sonra işportacılık yaparak çocukları ve eşinin peşine takılır. Amacı onları yakından görmektir. Bir yılbaşı gecesi ise ailesine tekrar kavuşur. Ama ailesi kendisini tanıyamaz. Tanıdığı zaman ise artık çok geçtir.


 Perley Poore Sheehan’ın (1875-1943) hikayesinden Lajos Biro’nun (1880-1948) adaptasyonuyla 1 Ekim 1927’de Victor Fleming’in (1889-1949) rejisiyle filme aktarılan “The Way of all Flesh” isimli filmden uyarlama. Filmde rol alan başlıca oyuncular: Emil Jannings (1884-1950), Belle Bennett (1891-1932)