Powered By Blogger

23 Şubat 2018 Cuma

AŞKIN ZAFERİ (1973)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Burhan Bolan
Görüntü Yönetmeni: Mustafa Yılmaz
Yapım: Cem Film / Deniz Kalkavan

Kurgu: Aleko Aleksandru, Sanat Yönetmeni: Niyazi Er, Yönetmen yardımcıları: Semih Servidal, Ahmet Servidsal, Negatif Kurgu: Bayram Türkkan, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Renk Düzenleme Ast.: Zihniye Ören, Turgut Ören, Dekor: Yüksel Tanık, Ses Mühendisi: Faruk Özar, Prodüksiyon Amiri: Yavuz Işıklar, Asistanı: İsmail Sarıkaya, Set Ekibi: Tevfik Atılgan, Mehmet Söğüt, Talip Okçu, Ercan Akyıldız, Seslendirme Yönetmeni: Sadettin Erbil, Işık: Funda Film (Ören Film Laboratuarında renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Oya öğr.), Aytaç Arman (Yanık Bekir), Kenan Pars (İngiliz Komutan), Tülin Örsek, Önder Somer (Yzb. Ceksın), Hulusi Kentmen (Bnb. Pala Suat), Ali Şen (Muhtar), Mine Sun (Ayşe), Altan Bozkurt (Vedat), Kayhan Yıldızoğlu (Barni), Renan Fosforoğlu, Erol Yeşilyaprak, Yavuz Işıklar, Ahmet Servidal, İhsan Bayraktar, Cemal Konca, Mahmure Handan, Mustafa Yavuz, Nubar Terziyan (Hıdır Çavuş), Yeşim Soydan, Kadri Ögelman, Ercan Akyıldız, Ayten Kayalı, Arap Celal (arabacı) Kadir Topçu, Semih Servidal, Şarkılar: Hümeyra Akbay, Misafir Oyuncu: Yeşim Soydan, Ekrem Gökkaya (Onbaşı)

“Kurtuluş Savaşı sırasında bir öğretmenin aşk ve fedakarlık öyküsü.

BİTİRİMLER SOSYETEDE (1973)


Yönetmen: Zeki Ökten
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Kameraman: Hüseyin Karındoyuran
Senaryo:Fuat Özlüer, Erdoğan Tünaş
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Asistan Rejisör: Samim Utku, Işık Direktörü: Şevket Yılmaz, Set Direktörü: Sohban Koloğlu, Dublajı İdare eden: Kemal Bilici, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Metin Miroğlu, Laboratuar Şefi: Recai Karata, Prodüksiyon Asistanları: Necati Şimşek, Mustafa Boğan, Ahmet Akgün, Mehmet Aslan, Mehmet Ekinci, Prodüksiyon Direktörü: Memduh Karakaş, (Acar Film Stüdyosu’nda renklendirilip seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Kartal Tibet, Kadir İnanır, Gülşen Gülşah (Bubikoğlu), Atıf Kaptan, Ali Şen, Sami Hazinses, Mürüvvet Sim, Necdet Tosun, Seyhan Gümüş, Kayhan Yıldızoğlu, Gülten Ceylan, Hasan Ceylan, Kudret Karadağ, Oktay Yavuz, Osman Han,

KONU: Veli (Kartal Tibet) ile Ali (Kadir İnanır) birbirlerinden tümüyle farklı karakterlere sahip iki kardeştir. Fırıldak Ali çapkınlık, hırsızlık ve dolandırıcılıkla gününü gün ederken, Veli ise hamallık yaparak gece-gündüz demeden çalışıp, sevdiği kızla evlenebilmek için başlık parası biriktirmektedir. Küçük yaşta ayrıldıkları için birbirlerini tanımayan bu iki zıt kardeşten Ali, kendisini bir çetenin önemli adamı gibi gösterip sağdan soldan haraç toplamaktadır. Fırıldak Ali, annesi ile birlikte bir otel lobisinde tanıştığı Peri (Gülşen Bubikoğlu) ve babası Nurullah Bey’e kendilerini zengin gibi tanıtırlar. Amaçları para sızdırmaktır. Bu arada oyununu anlayan çeteden kaçarken Veli ile çarpışır. Ona yemek ısmarlar. Öyküsünü öğrenir. Veli’ye çok zengin biri olduğunu söyler ve elindeki birikmiş başlık parasını alır. Daha sonra dolandırıldığını anlayan Veli, Ali’nin peşine düşer. Evini bulur. Evde kavga esnasında kendi babasının resmini görür. Fırıldak’ın aslında öz kardeşi olduğunu anlar. Ali kendini affettirmek için Elif’in babasından Veli’ye kızını ister, ama ikna edemez. Bu sırada çetenin başı Ali’yi bulmak için sevgilisi Peri’yi kaçırır. Ali ile Veli Peri’yi kurtarmak için baskına gider. Çeteyle çatışır ve yaralanırlar. Polis yetişir, çete başı ve adamları tutuklanır. Bu badireyi atlatan bitirim kardeşler, Peri ve Elif’in babalarının yumuşamasıyla sevdiklerine kavuşur ve mutlulukla nikah dairesinin yolunu tutarlar…

22 Şubat 2018 Perşembe

AŞKIMLA OYNAMA (1973)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Yılmaz Korkut
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin
Yapım: Melek Film/Şahan Haki

Oyuncular: Ediz Hun, Hale Soygazi, Yeşim Tan, Muzaffer Tema, Hulusi Kentmen, Hakan Tankut, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Suha Doğan, Ekrem Gökkaya ve Seyhan Gümüş

Konu: Kumar tutkunu bir adam yaşadığı ortamın içinde kaybolacakken aşk onun geleceğe dair beklentilerini değiştirecektir. Yaşadıkları problemlerin karşısında güçsüz kalan ve kumara sarılan insanlara bir örnek olan ana karakter film boyunca sorunlarla savaşmayı öğrenir. olduğu bavullarını kaybeder. Bavulu bulan ve açan Ali ile Veli’nin aklına parlak bir fikir gelir. Adamlarının yerine geçerek aynen yazıldığı gibi Sarraf Mahmut’tan yüklü bir para alıp, onunla Niza Ceylani’den uyuşturucuyu alacaklardır. Ama malı beğenmemiş gibi yapıp, almaktan vazgeçerler. İzlerini süren Abdullah’ın gerçek adamlarına ise kimse inanmaz. Parayla eğlenirler. Veli gazinoda çalışan Okşan’a aşık olur. Ali ise Ayşe’den hoşlanmıştır. Habib Nizamettin ikisinin onu dolandırdığını öğrenince, kendisini ihbar etmesinler diye onları vurdurur. Öldü diye bıraktıkları iki bitirim kardeş sağdır. Ali ile Veli onlara iyi bir ders vermek için Nizamettin ‘in bürosuna gider ve onunla Seyit Abdullah’ı birbirine düşürür. Haydutlar kendi aralarında çarpışırken polise haber verip kendisini yakalatırlar. Parayı da polise verince el elde baş başta kalan bitirimlerden Veli Okşan ile, Ali ise Ayşe ile evlenir…




AŞK MAHKUM(1973)



Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Ali Yaver
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Oyuncular: Salih Güney, Hale Soygazi, Kartal Tibet, Yeşim Tan, Kayhan Yıldızoğlu, Leman Akçatepe, Nubar Terziyan, Şükriye Atav, Atıf Kaptan, Ali Seyhan, Necip Tekçe, Kudret Karadağ, Ekrem Gökkaya, Şener Şen Acar Film Laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir

“Şımarık ve çapkın bir delikanlıyla, iğfal ettiği dilsiz bir kızın aşk öyküsü”

ASİYE NASIL KURTULUR (1973)


Yönetmen: Nejat Saydam
Senaryo: Safa Önal (Vasıf Öngören’in aynı isimli eserinden)
Görüntü Yönetmeni: Melih Sertesen
Müzik: Yalçın Tura
Yapım: Acar Film / Murat Köseoğlu

Sanat Yönetmeni: Semih Sezerli, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Asistanı: Turgut Köse,

Oyuncular: Türkan Şoray, Orçun Sonat, Şükriye Atav, Ali Şen, Ahmet Arkan, Hikmet Taşdemir, Feridun Çölgeçen, Nazan Adalı, Muazzez Erdiken, Nedret Ener, Erdoğan Seren, , Ahmet Kostarika, İsmail Varol, Ekrem Dümer, Sedat Demir,

► Agah Özgüç, Nejat Saydam tarafından uyarlanan; Asiye Nasıl Kurtulur'u "düşürülen, ama namusunu sonuna kadar koruyan bir kadının öyküsü" olarak veriyor. Safa Önal'ın senaryosundan filmini çeken Saydam bu uyarlamada, Öngören'in oyununu o günlerde devam etmekte olan Yeşilçam Sineması kalıplarına tamamen oturttuğu gibi Asiye'yi oynayan Türkan Şoray'ın özel sinema kişiliğini de göz ardı etmiyor, kuralları içinde kalıyordu. Böylece epik bir oyun tam bir oyuncu filmi oluyordu. “Orhan Ünser, “Kelimelerden Görüntüye” syf; 61





ARAP ABDO (1973)


“İSTANBUL KABADAYILARI” 

Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın (Necmi Onur’un
aynı isimli romanından)
Görüntü Yönetmeni: Enver Burçkin, Ali Yaver
Yapım: Kervan Film/Ümit Utku, Acar Film/Murat Köseoğlu

Oyuncular: Kadir İnanır (Arap Abdo), Bahar Erdeniz, Salih Güney, Yeşim Tan, Şener Şen, Leman Akçatepe, Nubar Terziyan, Şükriye Atav, Atıf Kaptan, Bilal İnci (Kara Bahri), Fırat Kuba, Yılmaz Gruda, Kayhan Yıldızoğlu (Ressam), Tevfik Şen (Muhittin’in adamı), Yılmaz Gruda (saraylı muhittin), Muazzez Arçay (mama), Oktay Yavuz (Hüseyin), İbrahim Kurt, Sabahat Işık (Abdo’nun annesi), Muharrem Gürses (Molla), Emel Ozan, Sıtkı Akçatepe, Sabahat İzgü, Cemil Can Bıçakçı, Fırat Kuba, Emel Ozan, Süheyl Eğriboz, Abdi Algül, Yadigar Ejder, Kemal İskender, Korkut Korcan, Mehmet Ali Güngör, Nilgün Atılgan (Elif)

Konu: Osmanlı döneminin kabadayılarının anlatıldığı bir film.

ANNELER GÜNÜ (1973)


Yönetmen: Aram Gülyüz
Senaryo: Hamdi Değirmencioğlu
Görüntü Yönetmeni: Hüseyin Özşahin
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Zeynep Değirmencioğlu, Ayten Gökçer, Önder Somer, Sami Hazinses, Mualla Sürer, Beyza Başar, Ömercik (Ömer Dönmez), Şükriye Atav, Belkıs Dilligil, Kayhan Yıldızoğlu, Nevzat Okçugil, Benan Öz

Konu: Nevin, yıllardır ayrı olduğu kızını göreceği için çok heyecanlıdır. On yıl önce kocasından ayrılırken kendisine oynanan oyun yüzünden kızından ayrılmak zorunda kalmıştır. Nevin yılların hasretini bir ay boyunca doyasıya çıkarmayı hayal etmektedir. Kızını bağrına basmaya hazırlanırken onun soğuk ve mesafeli tavırları karşısında çaresiz kalır. Ayşe babasının bir kadınla evlenmek için onu uzaklaştırdığından habersizdir. Genç kız sevgi ve şefkatten yoksun geçen yıllarının acısıyla annesine adeta kin kusmaktadır. Onun katı görünüşünün ardındaki şefkate muhtaç ruhunu gören Nevin kızının yüreğine ulaşmaya karar verir

ANADOLU EKSPRESİ (1973)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Manasi Filmeridis
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Kadir İnanır (Halil Uysal), Semra Özdamar (Zeynep), Hülya Şengül (Selma), Mümtaz Ener (Mahkum), Nubar Terziyan (Osman Reis), Süha Doğan (Selim Gökçe), Şükriye Atav (Şaziye Hanım), İhsan Baysal (Manav Tahsin Ersöz),Hüseyin Zan (Selim Gökçe’nin kardeşi), Ali Şen (Bakkal Faik), Ceyhan Cem (Mehtap), Renan Fosforoğlu (Berber), Ali Ekdal, Faik Coşkun (Meyhaneci), Ahmet Kostarika “Turgutlu” (Kahveci), Cihat Alpan, Necati Gökhan, Osman Han (Şefik), Ekrem Gökkaya (İbrahim), Zeki Sezer (Savcı), Ekrem Dümer (Ağır ceza reisi), Mustafa Yavuz (Gardiyan), Ali Ekdal

Konu: Halil “Yüreğine, bileğine sağlam delikanlıdır.” Kimsesiz. İstanbul Şehremini doğumlu. Ama, Beyoğlu’nda yaşıyor. Manavın karşısındaki sokakta, babadan kalma evi kiraya vermiş. Mahalledekiler, özellikle Şaziye Hanım’ın kızı, Foto Roman meraklısı Selma onu çok seviyor. Yıllar sonra, kızının ölümü için onu suçlayan acılı anneye şunları söyleyecektir. Tek bir suçum var, şuradan ayrılmış olmak. O bile suç değil. Gençtim, cahildim, görmemiştim.” Babası İsmail Reis onun, kendisi gibi bir balıkçı olmasını hiç istememiş. O da, Selim Bey’in kumarhanesinde ve Çağlar Saz Salonunda (sonradan bin pişman olacağı) kabadayılık yapıyor. Bir gece, adamları Şefik ve İbo, Selim Bey’in odasına bir genç kızı, Zeynep’i getirirler. “İşte bu, patron. Dışarıdan gelmiş. Bizim otelde kalıyormuş. Lokum gibi ha.” Genç kız, sazda ve otelde “Bu işler için kahpe olmak lâzım” diyeceği hayata zorlanır. Zeynep’in onca dayak ve gözdağına direndiğini gören Halil, sonunda Selim Bey’e, kendisinden beklediğimiz tepkiyi gösterir : “Bırak gitsin. Zorlama. Belli ki o biçim değil bu kız.” ‘Namusunu ve hayatını’ kurtardığı Zeynep’in anlattıkları “Yabancısıyım İstanbul’un. İş aramaktayım.. Kasabadan da namus belasına kaçtım. Bir abim vardı, ölünce aciz gördüler beni. Evimizi, yolumuzu pusuladılar. Barınamadım.” Halil “Kaybol git, hiç durma. Burası İstanbul’dur, gık demeden 50’yi buldururlar insana” diyor ama genç kız bir fabrikada iş bulup çalışmaya başlayacaktır. Delikanlı da artık orada barınamaz. Tartışarak, üstelik patronu bir güzel döverek işten ayrılır. İntikam için yanıp tutuşan Selim’in eline, daha o gece, bir fırsat geçer. Annesinin, sevmediği biriyle evliliğe zorladığı Selma, Halil’e kaçmak için saz salonuna gelince Selim, ona zorla sahip olur. Genç kız kendini asar. Selim’i öldüren Halil’e, mahkemede 13 yıl ceza verirler. Şaziye Hanım, nedense, kızının ölümünden onu sorumlu tutacaktır. Mahallelinin de ona olan sevgisi azalır. Selim’in kardeşi Oski öç almak için peşinde “Halil’i yaşatırsam namerdim.”

Hapishanede, bir iç hesaplaşma içinde olduğunu görüyoruz; “Zeynep onu hiç yalnız bırakmaz ; “Sayılı gün, nice uzun olsa da biter.” Birkaç yıl sonraki afla mahallesine dönüş. Şaziye Ananın ve mahallelinin sevgilerini tekrar kazanması için Zeynep’in yardımı gerekir. Evlenirler. Aylar sonra “İki canlıyım Halil.” Oski ve adamlarından kurtulmak için Karadeniz Ereğlisi’nde denizcilik yapan arkadaşı Üzeyir’in yanına gitmeye karar verirler. Keşke çocuğunu görecek kadar yaşayabilseydi. Filmin sonunda Haydarpaşa Garı ve Anadolu Ekspresi.. 10 kurşun, Halil’i, üzerinde o yıllarda çok sevilen parkası ile rayların arasına serer.(Yazan: Murat Çelenligil)




ALİ İLE GÜL (1973)


Senaryo ve Yönetmen Ahmet Asaf Tengiz
Kameraman Dinçer Önal

Prodüksiyon Amiri: İbrahim Aydın, Işıklar: Gaye Film Işık Servisi, Yönetmen Asistanı: Ahmet N. Tengiz, Kamera Asistanı: Uğur, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selâhattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Süpervizör: Necip Sarıcıoğlu, Yeni Stüdyo Renkli film laboratuarında renklendirilmiştir. Ar Film stüdyosunda seslendirilmiştir

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Hülya Darcan, Gülten Ceylan, Atıf Kaptan, Ali Ekdal, Salih Sever, Arap Celal, Ekrem Gökkaya,

ALİ'YE GÖNÜL VERDİK (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Asaf Tengiz
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Yapım: Tengiz Film/Asaf Tengiz

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Hülya Darcan, Atıf Kaptan, Ekrem Gökkaya, Gülten Ceylan, Arap Celal

AĞRI DAĞININ GAZABI (1973)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: İhsan Yüce
Kamera Ali Yaver
Müzik: Mutlu Torun
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Tugay Toksöz, Gönül Hancı, Turgut Özatay, Senar Seven, İhsan Yüce, Ömer Kahraman, Giray Alpan, Necla Soylu, Yusuf Çetin

Konu: Askerden dönen Ali, köyünde sevinçle karşılanır. Süt kardeşi Hasan onu krallar gibi karşılar ve eski günlerdeki dostluklarının devam etmesini ister. Ancak ikisinin de aynı kıza aşık olmaları, dostluklarının bozulmasına neden olur.

Eleştiri:
Zeki Ökten, Ağrı Dağı eteklerindeki iki köy arasında geçen bir aşk öyküsü anlatıyor. Köylerden birinin güzel kızına, diğer köyün hem ağası, hem de askerden yeni dönen ve ağanın arkadaşı olan bir çoban aşık olur. Bu üçlü aşk, kaçınılmaz trajik bir son getirir... "Ağrı Dağının Gazabı", kötü bir film... Senaryoda temel aksaklıklar, var (örneğin film, iki sevgilinin dağa kaçmasıyla bitiyor. Ondan sonra seyredilen, zorlama, yapıştırma bir ikinci filmdir.) Ökten'in çalışması da silik, renksiz... Hiçbir sahnede sinemasal bir değere ulaşamamış Ökten... Hele folklor danslarının kullanılması son derece iğeti kalıyor... "Ağrı Dağının Gazabı", bin bir zahmetle elde edilen mekan olanaklarının, başarısız bir filmi kurtarmaya yetmediğini ortaya koyuyor... Atilla Dorsay, a.g.e. syf, 126 ”

AĞLIYORUM (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Muzaffer Arslan
Görüntü Yönetmeni: Necati İltaç
Yapım: Sine Film/Muzaffer Aslan

Oynayanlar: Filiz Akın (Gamze-Nazan), Ediz Hun (Haldun), Nihat Ziyaalan, Kahraman Kral (Harun), Hulusi Kentmen (Fahrettin). 

Konu: Deniz kenarında tek başına dolaşan genç ve güzel bir kadın dalgalara bakarak eski günlerini anımsar. Geçmişteki tüm olaylar gözlerinin önünden bir bir geçer. Sonra bir eczaneye gidip bir sürü ilaç alır, bir geceliğine tutuğu otel odasında onların tümünü içer. Gök gürültüsünden korkan küçük çocuk (Harun) hastanede gözlerinden ameliyat olan babasına telefon açarak, çok korktuğunu ve kendisine bakan Gamze'nin (Filiz Akın) annesi olduğunu iddia ettiği için onu evden kovduğunu söyleyerek hemen eve gelmesini söyler. Haldun (Ediz Hun) oğlunun güç durumda olduğunu anlayarak gözlerindeki bantı çözer ve hemen eve gider. Bu arada otel odasında ölümle pençeleşen Gamze oğlunu arar ama telefon kapanır. Sonra da Haldun'u, yani eski eşini arayarak ölmek üzere olduğunu ve gerçeği açıklayacağını söyler. Tekrar eski günlere dönülür: Gamze, ikizi olan Nazan ile konservatuarda okurken Haldun ile tanışırlar. Ama Haldun kendisine seven Gamze yerine kız kardeşi Nazan ile evlenir. Bu duruma katlanamayan Gamze de müzik öğretmeni olarak Anadolu'ya gider. Yıllar sonra geri döndüğünde sevdiği adam Haldun'la evlenen kız kardeşi Nazan'ı ziyaret eder. Nazan eskisi gibidir. Haldun'u hiç sevmemiştir, bir başka adamla kaçmak için hazırlıklar yapar ve yanına Gamze'yi de alarak evden çıkar. Bu arada Gamze'ye elindeki yüzüğü de verir. Yolda iki kadın tartışır ve araba bir kamyona çarparak uçuruma yuvarlanır. Gamze yaralı olarak kurtulur ve kız kardeşinin yerine geçer bu kez Nazan rolünü oynar. Haldun ise Gamze'yi karısı zennedir. Gamze ise yıllar önce yitirdiği sevgisini bu kez elde etmek için o rolü istemeyerek de olsa oynar. Çocukları Harun'un doğması bu evliliği daha perçinler. Ama gerçeği Gamze'den başka hiç kimse bilmez.

Ama genç kadın bu gerçeği sonsuza dek taşıyamaz. Açıkladığı zaman ise her şey değişir. Gök gürültüsünden korkan küçük çocuk (Harun) hastanede gözlerinden ameliyat olan babasına telefon açarak, çok korktuğunu ve kendisine bakan Gamze'nin (Filiz Akın) annesi olduğunu iddia ettiği için onu evden kovduğunu söyleyerek hemen eve gelmesini söyler. Haldun (Ediz Hun) oğlunun güç durumda olduğunu anlayarak gözlerindeki bantı çözer ve hemen eve gider. Bu arada otel odasında ölümle pençeleşen Gamze oğlunu arar ama telefon kapanır. Sonra da Haldun'u, yani eski eşini arayarak ölmek üzere olduğunu ve gerçeği açıklayacağını söyler. Tekrar eski günlere dönülür: Gamze, ikizi olan Nazan ile konservatuarda okurken Haldun ile tanışırlar. Ama Haldun kendisine seven Gamze yerine kız kardeşi Nazan ile evlenir. Bu duruma katlanamayan Gamze de müzik öğretmeni olarak Anadolu'ya gider. Yıllar sonra geri döndüğünde sevdiği adam Haldun'la evlenen kız kardeşi Nazan'ı ziyaret eder. Nazan eskisi gibidir. Haldun'u hiç sevmemiştir, bir başka adamla kaçmak için hazırlıklar yapar ve yanına Gamze'yi de alarak evden çıkar. Bu arada Gamze'ye elindeki yüzüğü de verir. Yolda iki kadın tartışır ve araba bir kamyona çarparak uçuruma yuvarlanır. Gamze yaralı olarak kurtulur ve kız kardeşinin yerine geçer bu kez Nazan rolünü oynar. Haldun ise Gamze'yi karısı zennedir. Gamze ise yıllar önce yitirdiği sevgisini bu kez elde etmek için o rolü istemeyerek de olsa oynar. Çocukları Harun'un doğması bu evliliği daha perçinler. Ama gerçeği Gamze'den başka hiç kimse bilmez. Ama genç kadın bu gerçeği sonsuza dek taşıyamaz. Açıkladığı zaman ise her şey değişir.

AFFEDİLMEYENLER (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan
Yapım: Kımız Film T Feridun Kete

Oyuncular: Yılmaz Köksal (Murat), Fatma Belgen (Zeynep), Atlan Bozkurt, M. Ali Güngör, Reha Yurdakul (Ağa), Leman Akçatepe (Anne), Hakan Kete, Gülten Ceylan, Cango Kemal, Rıza Genç, Yılmaz Kurt (Ağanın adamı), Altan Günbay, Rıza Genç (Ömer), Mehmet Ali Güngör

Konu: Küçük yaşlardan beri birbirlerini seven iki gençten biri ağa kızı Zeynep (Fatma Belgen), diğeri ırgat olan Murat (Yılmaz Köksal); aşklarını herkesten gizli yaşayan iki genç ağanın bu durumu duymasıyla beraber kaçarlar. Zeynep’in babası (Reha Yurdakul) bu aşka engel olmak ister. Zeynep’i başka birine vermek isteyen ağa, Murat’ın ölmesini istemektedir. Annesini ve kız kardeşini öldürten ağaya karşı intikam yemini yapar. Sonu ölümle biten bir aşkın hikayesi.


ACI YUMRUK /NEFRET (1973)


Yönetmen: Orhan Aykanat
Senaryo: Ali Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni: Yılmaz Ceylan
Yapım: Burçay Film / Yaşar Koçer, Mehmet Aksu

Oyuncular: Yılmaz Şerif, Yaşar Koçer, Sevgi Nurdan, Yavuz Selekman, Yaşar Güçlü, Yasemin Aksu, Feridun Çölgeçen, Ahmet Karatop

Konu: Kötü yola düşen kız kardeşini arayan bir hapishane kaçağının öyküsü

Not: Bu film aynı yıl ”Nefret” adı altında isim değiştirilerek tekrar gösterime sunulmuştur

ACI HAYAT (1973)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film / Türker İnanoğlu

Oyuncular: Filiz Akın (Ebru Denizel), Cüneyt Arkın (Kerem Ateşoğlu), Ayfer Feray, Necdet Tosun (Osman), Atıf Kaptan (Selim Denizel), , Bülent Kayabaş (Bahri Gökçe), Kayhan Yıldızoğlu (Mesut), Leman Akçatepe (Kerem’in annesi), Mümtaz Ener (Kerem’in babası), Necdet Tosun, Mürüvvet Sim (Fahriye), Sami Hazinses (Garip), Gülistan Güzey (Ebru’nun annesi), Hikmet taşdemir, Zeki Sezer

Konu: Kerem (Cüneyt Arkın) ve Ebru (Filiz Akın). İki genç ve güzel insan. Tesadüfen birlikte bulundukları bir partide tanıştılar. İlişkileri kısa sürede büyük bir aşka dönüştü. Evlenmeye karar verdiler. Kararlarının ailelerine açıkladılar ve onları tanıştırmak üzere bir araya getirdiler. Hesap etmedikleri tek şey, aslında aralarında neredeyse yüzyılı aşkın süren bir kan davsının varlığı idi. Kısaca iki aile arasındaki ezeli düşmanlığın mutluluklarına engel olacağını bilemediler. Yine de Kerem ve Ebru bu anlamsız düşmanlığın mutluluklarına engel olacağını bilemediler. Yine de Kerem ve Ebru bu anlamsız düşmanlığın baskılarına boyun eğmeyerek görüşmeyi sürdürdüler. Ebru’nun babası kızını, yanında çalışan Bahri ile evlenmesi için zorluyordu. Ebru bu dayatılan evliliğin gerçekleşeceği gün Kerem’le buluşuyor ve iki genç birlikte kaçıyordu. Uludağ da kimsenin uğramadığı, ıssız bir otele yerleşmişlerdi. İzlerini bulan Bahri, Kerem’in alışveriş için otelden ayrıldığı anı kolluyor ve Ebru’yu yakalıyordu. Tam bu sırada otele dönen Kerem, Ebru’yu götürmesine engel olmaya çalıştığı Bahri tarafından vurulacak, hemen sonrasında Ebru’ya tecavüz eden Bahri oradan kaçacaktı. Onuru zedelenen Ebru bu korkunç olaydan sonra sinir krizleri geçirip akıl hastanesine kaldırılacaktı. Bir süre sonra öldüğünü sandığı Kerem’in yaşadığını öğrenen talihsiz genç kız hastaneden kaçacaktı. Sığındığı gece kulübünde çalışan bir kadın Ebru’ya sahip çıkacak ve Kerem’i bulup iki sevgiliyi buluşturacakt Ebru bir yandan tekrar kavuştuğu Kerem’le olmanın mutluğunu yaşarken, diğer yandan Bahri’nin kendisine tecavüz ettiği gerçeğini sevdiğine açıklamıştı. Kerem öfkeyle genç kızın yanından ayrılıyor ve bulundukları yeri basıp Bahri ve adamlarını öldürüyordu. Yeniden buluşan Kerem ve Ebru, polis takibinden kurtulmak için tekrar Uludağ’da gizlendikleri otelin yolunu tutacaklardı. Ama elleri kana bulaşmıştı bir kere. Ufukta eninde sonunda bir ayrılık görünüyordu. Zaten birlikte yaşayamamak ikisi için ölmekten farksızdı. Ve iki talihsiz sevgili yakınlarına geldikleri otele gitmek için arabalarından çıkmadılar. Bu onlar için dağın zehir gibi soğuğunda donarak ölmek anlamına geliyordu. Yine de ne denli soğuk da olsa ölüme bile birlikte gitmek için and içmişlerdi ve öyle de yaptılar…