Powered By Blogger

10 Mart 2018 Cumartesi

İKİBİN YILIN SEVGİLİSİ (1973)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal (Refik Halit Karay’ın aynı isimli romanından)
Müzik: Selmi Andak
Kamera: Orhan Kapkı
Kurgu: Özdemir Arıtan
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Erol Avcı, Kamera Asistanı: Suat Kapkı, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Kostüm: Niyazi Er, Makyaj: Zeki Alpan, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Dekor: Yüksel Tanık, Yapım Sorumlusu: Mustafa Oğuz,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit (Güldal, Sibel, Tamara, Amorfia, Zerrintaç), Serdar Gökhan (Dr. Fahir, Ali Pars), Atıf Kaptan (Beşir, Reşit, Ali Pars), Ekrem Gökkaya (Agama), Birtane Güngör (Gülnur), Nubar Terziyan (Sabri), Hüzeyin Zan (İzopar), Kemalettin Çelme, Mete Sezer, Oğuz Salman, Tarık Şimşek (Kaptan), Mümtaz Ener (Naci), Diler Saraç (İrena), Naci Girgin, Ekrem Dümer (Nedim), İhsan Baysal, Müşerref Çapın (Dadı), Uğur Salman, Yusuf Çağatay, Arap Celal, Ramazan Akboğa, Zeki Alpan,

Konu: 14 Mayıs 1950 seçimleri sonrası. “İstanbul’un en güzel, en zor kızlarından biri” olan Güldal bir aydır amcası Sabri Beyle kızı Gülnur’ın konuğu. Belli ki, burada da erkeklerin önlünde fırtınalar koparmış. Sahnede kendisini ‘ulaşılmaz yıldızlara’ benzeten Cemil Beye “Erişilmez değilim ben. Sadece hayatım boyunca içimde taşıyacağım aşkı arıyorum. Ve bana bu aşkı verebilecek olan erkeği. Hepsi bu” demişti. Hepsi bu’ dediği şeyle İstanbul’a (filmde vapur, romanda trenle) dönerken karşılaşacak. Yazar, seyahatlerdeki bazı ilişkileri yolculuk sonunda atılan biletlere benzetiyor. Bu kez öyle olmaz.

Güldal.. 22 yaşında. Babası Nuri Kaplangil, emekli maaşı ile kıt kanaat geçindikleri birkaç yılın sonrasında müteahhitliğe başlamış. Şimdi, yazları Tarabya’da kışları Ayazpaşa’da oturuyorlar. Filmde olmayan annesi Mediha Hanım ‘ispiritizma’ya meraklı Dönüş için Rıhtımdalar. Amcası genç kızı Dr. Fahir ile tanıştırır. O da İstanbul’a gidiyormuş. Delikanlı hekim ama ‘eski şehirlere ve harabelere’ meraklı. Yolculuk boyunca söyledikleriyle genç kızı allak bullak eder.
‘Akşam yemeğinde, başka yer olmadığı için aynı masadalar. Fahir bıkıp usanmadan 2 bin yıllık beraberliklerini anlatıyor.

İlk beraberlikleri milattan önce 63 yıllında Mezopotamya’da olur. O, Çöl Korsanı Reşit genç kız da esire Sibel Tamara. Bir sefer dönüşü esir tüccarı Agama’nın evinde görür ve almak ister bu güzel kızı. Ama ne yazık ki ‘az önce’ Melik Suud bin Zeyd satın almış. Genç kızın dilsiz olduğunu öğrenen arkadaşı Heykeltıraş Beşir bir fikir verir ; “Sağır ve dilsiz olanlar Tanrı’nın lanetine uğramış mahlûklardır. Böyle birine el deydiren beladan kurtulamaz. Buna inanlardan biri de Melik Hazretleridir.” Bu inanışı kullanarak genç kızı ‘azat ettirir’. Ama, Melik, her nasılsa, Tamara’nın dilsiz olmadığını anlar ve geri almak ister. Çatışmada aşıklar ve Beşir ölür Süleyman döneminde, Macaristan içlerindeki Kanos Eyaletinde olur. Güldal’ın adı Amorfia ve babası Derebeyi Koritas. Fahir ise Türklere karşı oluşturulacak Avrupa Ordularının Kumandanı Pontoslu Aleksi Paros. Sonradan delikanlının aslında Türk ve adının Ali Pars olduğunu anlayacağız. Birbirlerini çok severler. O kadar ki, delikanlının durumu anlaşılınca Müneccim Barsimon’un yardımıyla onu zindandan kurtarır. Zerrintaç adını, filmde sevdiği, romanda ise Sultan Keykubat verir. Yine romanda mutlu bir yaşantıları olurken, filmdeki Ali ‘Nemçe’ illerine yapılan bir sefer sırasında ölür. Amorfia Zerrintaç da kendisini uçurumdan aşağı atıyor. (Kyn: Murat Çelenligil)


İKİ SÜNGÜ ARASINDA (1973)


Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Enver Burçkin
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Müzik: Metin Bükey, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu Bican Afşar, Dublaj Direktörü: Hayri Esen, Ar Direktör Prodüksiyon Amiri: Niyazi Er,

Oyuncular: Murat Soydan, Zeynep Aksu, Suzan Avcı, Mine Sun, Aliye Rona, Önder Somer, Suna Pekuysal, Mualla Sürer, Nubar Terziyan, Güzin Özipek, Muazzez Arsoy

Konu: “Hiç yaşındayım. Yaşamadım ki yaşımı bileyim.” Emine yargıçlara bunları söylüyor. ‘Nüfus kâğıdındaki yaşı 23, mahkemede 7. Dava sırasında, pencereden görünen kırlangıç yuvasına bakıyordu Aka Gündüz, eserini (1929-Resimli Ay Matbaası) ‘Türk inkılâbının öz evladı olan Adliye Vekili Mahmut Esat Beyefendiye ithaf etmiş’. (Mahmut Esat Bozkurt bazen Esat Mahmut Karakurt ile karıştırılıyor.) Romanın dili bunca yıl sonra bile çok sade… Her iki Yeşilçam çevriminde müzik düzenlemeleri Türk sanatçılar tarafından yapılmış. 1952’de Nedim V. Otyam, ikincisinde Metin Bükey. Zeynep Aksu’nun ‘Yaban Gülü’ (1970) filminde olduğu gibi burada da hiç yabancı müzik yok… Kadınlar koğuşundaki konuşmaları bir Rumeli türküsü ile dinliyoruz; ‘Pencere Açıldı Bilal Oğlan’. Melahat, Tulumbacı Tırnak Niyazi’nin kapatmalığından Bando Mızıkacı Celal’e ustura atmaya kadar dünyanın uçkuruna 40 düğüm atmış. Doktor Fikret’e Emine için “Zavallı kızcağızın, ebesi hariç, doğduğundan beri karşısına çıkan en iyi insansın belki de” derken kendisine biraz haksızlık ediyor… ‘Yatık Emine’nin (1974) yaşadıkları ile kıyaslanınca buradaki Emine şanslı sayılır. Yılları ‘iki süngü arasında’ geçmiş ama hiç olmazsa çevresinde Melahat, Fikret, Memduh, Nesrin, Sami (romanda İhsan, Mehmet) var. Genç kızın Sami Efendiyle olan evliliği ne oldu belli değil. (Jeyan Mahfi Ayral, belki de Rıza Tüzün seslendirdiği için ona ‘Rıza’ diyor.) Doktor’la konuştuğu sahnelerdeki müzik Dede Efendi’nin Rast Semaisi; “Yine Bir Gülnihal Aldı Bu Gönlümü.” Zaten sevdiği de sık sık odasına bir demet gül gönderir. Ama Fikret’in onu “Bana da mı inanmıyorsun” diyerek tokatladığı sahne çok rahatsız edici… Sarışın afet Cihanyandı, Cemil’in ilgi duyduğu kadının ‘evli’ olduğunu duyunca “Evli mi? Ulan ‘saraylı’ olsa ne olur be. Senin gönlün istesin aslanım. Dünyanın en namuslu kadınını koynuna sokmazsam bana da Cihanyandı demesinler” diyor. Bu amaçla kullandığı ‘ilaçlı şerbet’ belki de ‘ilaçlı bira’nın öncüsüdür. Bir sahnede Belkıs Özener’in sesiyle çok güzel bir kanto söylüyor; “Kurulsun masalar//Açılsın rakılar//Gerdanıma dizilsin//Sarı sarı liralar”… Cemil, Askeri Tıbbiye öğrencisi. Sonradan okulu bitirir. Üstelik çok güzel tambur çalıyor. ‘En meşhur ressamları kıskandıracak kadar güzel resim yapmasını becerir’. Yalnız biraz unutkan. Belki de içkili olduğu için tavan arasındaki odada genç kızın ‘en değerli şeyini aldığını’ unutuyor… Fikret’i (dublajı da yöneten) Hayri Esen; Emine ve bayan gardiyanı Jeyan Mahfi Ayral; Melahat ve Cihanyandı’yı Alev Koral; Ferhunde’yi Aliye Rona; Sami’yi Rıza Tüzün; Memduh ve filmin sonunda Leyla Hanım diyen denizciyi Erdoğan Esenboğa; Cemil ve Cihanyandı’nın evini basan polisi Toron Karacaoğlu seslendirmiş… Kalfa rolündeki Sabahat Işık’ı hiç konuşmadığı birkaç sahnede izliyoruz. Ailemizden biri gibi… Romanda iki ağlatı; Doktor’un oğlu ‘çıldırıp ölmüş’(sf. 145). Avukat Mehmet’in kızı, bir isim benzerliği nedeniyle ‘iki süngülü arasında’ mahkeme mahkeme dolaştırılmasına dayanamayıp kendini öldürmüş (sf. 155)… Emine; “Doğru yolda tek insan ne fark eder. Bütün insanları değiştirebilmek önemli. Dışarıdaki bütün insanları.” (kyn: Murat Çelenligil – sinematürk Internet veri tabanı)

İHANET (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Aykut Düz
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Petek Film/Erol Şenbecerir

Laboratuar: Hikmet Kuyucu (şef), Hayati Akbulut, Hüseyin Bulut, Negatif Montaj: Hüsamettin Üren, sesleri alan: Rauf Tözüm, Reji Asistanları: Yüksel Gözen, Fikret Tınaz, Ar Direktör: Haluk Tülümen, (Ören Film stüdyosunda renklendirilip, Ar Film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Müşerref Tezcan, Yıldırım Önal, Tufan Giray, Muazzez Kurtoğlu, Yüksel Gözen, Nilgün Ceylan, , Hüseyin Kutman, Deniz Çakır, Yavuzer Çetinkaya,Zeki Tüney, Mustafa Yaman, Perran Kanat,

Konu İhanet eden karısını zehirleyerek ölümüne sebep olmaktan idama giden bir kocanın dramatik öyküsü.

ISTIRAP (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Nejat Saydam
Fotoğraf Yönetmeni Melih Sertesen
Yapım: Acar Film/Murat Köseoğlu

Kamera Asistanı: Abdullah Gürek, Reji Asistanı: Tonguç Emin, Reji II. Asistan: Güngör Ergül, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Asistanı: Turgut Köse, Set Amiri: Ahmet Ateş, Aksesuar: Hasan Aslan, Dekorlar: Bilâl UIysal, Mustafa Acar, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Montj: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Ar Direktör: Semih Sezerli, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Prodüksiyon Amiri: Refet Gülerman, Prodüksiyon Temsilcisi: Gürcan Köseoğlu,

Oyuncular: Necla Nazır (Gül), Aytaç Arman (Büyük Ali), Orçun Sonat (Adnan), Münir Özkul (Ahmet), Rafet Gülerman, Süha Doğan (Şevket), Mürvet Sim (Mualla), Müslim Ertuhi, Muammaer Gözalan, (Hakim), Ahmet Haçan, Nazım Akbulut, Nevzat Akduman, Ali Seyhan (Serseri), Benan Öz, Tevfik Şen, Çocuk Oyuncu: Kahraman Kıral (Küçük Ali), Şarkılar: Belkıs Özyeğiner,

Konu: Küçükken öz babası ölen, annesi ise mirasına göz dikmiş kötü kalpli adam Murat'la (Orçun Sonat) evlenen Ali'nin (Aytaç Arman) hikayesi anlatılıyor. Üvey baba, Ali'nin okumasına bile izin vermez, onu seyis olarak yetiştirir. Gün gelip de Ali büyüdüğünde, annesi ölür ve Murat mirasa tek başına konmak için onu bir cinayetle suçlar.

► 1973 yılında Ses Mecmuası tarafından yapılan yarışmada birinci seçilen Necla Nazır’ın ilk filmidir.

IRGAT (1973)


Senaryo Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Reji Asistanı: Deniz Engin, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Sesleri Alan: Faruk Özar, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Hüseyin Bulut, Montaj-Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Bayram Türkkan, Prodüksiyon Amiri: Erdoğan Tilav, Necdet Erdur, Set Teknisyenleri: Engin Dağdelen, Çetin Uzun, Celâl Şahin, Kadir Karagöz,
(Ören Film renkli laboratuarında hazırlanmış, Yıldız Film Stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Meral Zeren, Osman Alyanak, Leman Akçatepe, Bill İnci, Hüseyin Zan, Giray Alpan, Günay Güner, Ahmet Sert, Kudret Karadağ, Osman Han, Yılmaz Kurt, Misfair Sanatçı: Deniz Erkanat

Konu: Büyük kentte eriyip giden bir taşralının öyküsü.

HUDUTLARIN KARTALI (1973)


Yönetmen: Osman Nuri Ergün
Senaryo: Osman F. Seden
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Set Elemanları: Engin Dağdelen, Cevdet Yener, Çetin Uzun, İsmail Atar, Reji Asistanı: Yaşar Seriner, Kamera Asistanı: Ender Turgut, Renkli Laboratuar: Sabahattin Hoşsöz, Senkron: Zeki Sivaslı, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Jenerik: Refik Onubil, Prodüksiyon Amiri: Yusuf Sezer, (İpek Film Stüdyosunda Hazırlanmıştır)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Aysun Güven, Turgut Özatay, Yeşim Tan, Oktar Durukan, Bilal İnci, Renan Fosforoğlu, Erdoğan Seren, Melda Sözen, Yalçın Gülhan, Suna Selen, Kaya Erdaş, Engin İşsever, Işın İşsever, Hakkı Kıvanç, Yaşar Şener, Ahmet Karaca, Mehmet Yağmur, Erol Yeşilyaprak, Tevfik Şen, Yılmaz Kurt, Yusuf Çetin, Yusuf Çağatay

Konu: Gözüpek bir kaçakçının öyküsü.

Lüleburgaz Sarmısaklı çiftliğinde çekilmiş ve “vur Emri” ile aynı anda aynı oyuncularla 15 günde içi içe çekilmiş 2 filmden biri.

HELAL SANA BEHÇET (1973)



Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: İhsan Yücel, Yavuz Figenli
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Hilal Film

Oyuncular: Behçet Nacar, Feri Cansel, Yeşim Yükselen, Altan Günbay, Feridun Çölgeçen, Asuman Arsan
Konu: Kaçakçıların yanı sıra kadın tüccarlarıyla da mücadele eden bir polisini macerası.

HAZRETİ YUSUF (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Nuri Akıncı
Foto Direktörü: Mekki Raif
Yapım: Anadolu Film/Seyfettin Özkasap

Reji Asistanı: Fikret Tınaz, Fahrettin Üstünol, Kamera Asistanı: Nusret Öz, Set Amiri: Sonay Kanat, Yardımcıları: Selçuk Öktem, Haksan Akyol, Ahmet Avcı, Hakan Demir, Makyaj: Cemal– Celâl Abdullah, Konca, Işıklar: Uğur Dede Şimşek, Ar Direktör: Niyazi Er, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Eti, Prodüksiyon Asistanı: Selahaddin Bozkurt, Renk Uzmanı: Turgut Ören (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve Süperfon stüdyosunda seslendirilmişti )

Oyuncular: Yaşar Yağmur, Bahar Erdeniz, Nuri Altınok, Kani Onur, Niyazi vanlı, Yılmaz Gruda, Osman Alyanak, Feridun Çölgeçen, Seyhan Gümüş, Oğuz Salman,Elif Ozangil, Nuri Sencer, Uğur Salman, Hakkı Kıvanç, Cüce Muamcı, Savaş Ustay, Ata Saka, Enver Dönmez, Alaeddin Seyhan, Sami Boztunç Ömer Özgül, Özden Işık, Kadri Ögelman, Diler Saraç, Gönül Tansel, Mahmure Handan, Dursun Özmen, Küçük Yıldızlar: Ömercik (Ömer Dönmez), Erdal Yener

HAZRETİ ÖMER’İN ADALETİ (1973)


 “İslamın Kılıcı” 

Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Faik Türkmen
Kamera: Kaya Ererez
Yapım: Uğur Film /Memduh Ün, Turgut Demirağ

Müzik Direktörü: Nedim Otyam, Reji Asistanları: Haluk Karakılıç, Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Hüseyin Ererez, Ar Direktör: Güven Öktem, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, Montaj-Senlron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Hüsam Ören, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Işık Direktörü: Erol Rahmi, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur, Yardımcısı: Feyzi Barlas, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış, Uğur Film seslendirme stüdyosunda seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Gökçer, Fatma Girik (Gülsüm bacı), Ahu Tuğbay, Ünsal Emre, Reha Yurdakul, Atıf Kaptan, Renan Fosoforoğlu, Güzin Özipek, Şükriye Atav, Gülten Ceylan, Turgut Özatay, Feridun Çölgeçen, Kubilay Hakan, Hikmet Taşdemir, Togay Belevi, Ekrem Gökkaya, Naci Erhun, Renan Fosforoğlu, Mete Sezer, Kubilay,

FİLMİ İZLE



HAZRETİ ÖMER (1973)


Senaryo ve Yönetmen: A. Asaf Tengiz
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Müzik Direktörü: Metin Bükey
Yapım: Burçak Film/Üzeyir Molu

Işık Direktörü: Ergun Şimşek, Ender Özekit, Yönetmen Asistanı: Belma Sonat, Foto Asistanı: Umur Özlüer, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selâhattin İnkaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaç, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Dualar: Tahya Eskişehirli, Kemal Gürses, Nureddin Şenses, (Yeni Stüdyo renkli film laboratuvarlarında hazırlanmış ve Lâle film stüdyosunda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Orçun Sonat, Birsen Menekşeli, Danyal Topatan, Hakkı Kıvanç, Hüseyin Zan, Yasemin Alev, Haydar Karaer, Selma Sonat, Necati Er, Sabri Karakaş, Arap Celâl, Ekrem Gökkaya

Konu: Filmde, İslamiyet'in ilk yıllarında Müslümanlar'a karşı, sert tavırlar sergilerken, İslamiyet'le tanıştıktan sonra Müslümanlar'ın safına geçen Hattab Oğlu Ömer'in mücadelesi anlatılıyor. İslam'a büyük hizmetler eden Hz. Ömeri .anlatan film, O'nun adaletini de yansıtıyor. Şehit edilerek engellenmeye çalışılan Hz. Ömer'in yöneticilik ahlâkı filmin temasını oluşturuyor. Filmde Hz. Ömer, yönettiği halka karşı şefkat gösterirken, bir yönetici olarak ise üstlendiği sorumluluklar çerçevesinde büyük mücadelesini sürdürüyor.

FİLMİ İZLE



HAYAT BAYRAM OLSA (1973)



Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Bülent Oran, Ahmet Üstel
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı,
Müzik: Metin Bükey
Yapım: Erman Film/ Hürrem Erman

Prodüksiyon Amiri: Avni Turan, Yardımcısı: Ercüment Saraç, Ar Direktör: Yüksel Tanık, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Yardımcıları: Kazım Pekmez, Erol Karaaslan, Set Amiri: Nejat Buvan, Yardımcıları: Yusuf Aslan, Recep Baysal, Yönetmen Yardımcıları: Nurettin İrişen, Mesut Taner, Görüntü Yönetmen Yardımcısı: Süha Kapkı, Renk Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören, Montaj-Senkron: Aleko Aleksandru, Negatif Montaj: Hüseyin Üren, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Seslendiren: Yorgo İlyadis, (Süperfon Film Stüdyosunda seslendirilmiş, Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Kadir İnanır, Hülya Koçyiğit, Ali Şen, Hulusi Kentmen, Cevat Kurtuluş, Bilge Zobu, Şefik Doğan, Kadri Ögelman, Handan Adalı, Itır Gürdemirel, Ayten Kayalı, Özdemir Aydın, Halik Orçun, Yüksel Gözen, Meral Kurtuluş, Ahmet Turgutlu, Günay Gümer, Ahmet Şenses, Erol Şentürk, Erol Yeşilyaprak, İhsan Bayraktar, İbrahim

Konu: Asırlardır birbirine düşman yaşayan Ateşoğlu ve Barutoğlu ailelerinin çocukları arasında yaşanan romantik öyküsü.




HAYDİ BASTIRRR (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Müjdat Saylav
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Süheyl Eğriboz, Danyal Topatan, Yeşim Yükselen, Atıf Kaptan, Meral Odağ, Baykal Kent, Hakkı Kıvanç, Linda Wilyams, Erbey Efem

Konu: Maç hastası iki gencin öyküsü.

HARMAN SONU (1973)




Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Oyuncular: Tamer Yiğit, Seyyal Taner, Bilal İnci, Lütfü Engin, Ümit Özsu

Konu: Bir kaza sonunda evlendiği kızın gerdek gecesinde bakire olmadığını anlayan bir köy gencinin macera öyküsü.

HAMSİ NURİ (1973)



Yönetmen: Sırrı Gültekin
Senaryo: Sadık Şendil
Foto Direktörü: Özdemir Öğüt
Yapım: Olgun Film / Olgun Eltan,

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Kamera: Orhan Temizkan, Set Amiri: Arif Yalabık, Hüseyin Bilgiç, Ali Pir, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Menajer: Yücel Türkoğlu, (Acar Film Stüdyosunda renklendirilmilştir.)

Oyuncular: Öztürk Serengil, Füsun Önal, Zeki Alasya, Hamit Yıldırım, Hüseyin Zan, Erol Günaydın, Nuri Sencer, Mürüvvet Sim, Enver Dönmez, Renan Fosforoğlu, Süreyya Konda, Nesrin Nur, Gündüz Seden, Cevat Kurtuluş, Ali Seyhan, Ekrem Dümer, Gündüz Seden,

9 Mart 2018 Cuma

GÜLLÜ GELİYOR GÜLLÜ (1973)


Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Eser: Ayşe Şaşa
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal

Operatör: Çetin Tunca, Müzik: Metin Bükey, Reji Asistanı: Turgut Çeviker, Editör: Şerif Gören, Kamera Asistanı: Necdet Taşçıoğlu, Ar Direktör: Bülent Özsavaş, Renk Uzmanı: Turgut Ören, Ses Mühendisi: Yorgo İlliadis, Senkron: Osman Koşkan, Aleko Aleksandoru, Negatif Montaj: Hüsam Üren, Set Teknisyenleri: Ekrem Ülgen, Sadi Börüklü, Halil Dede, Hüseyin Gümüş, Şarkılar: Belkıs Özener, Türküler: Ziynet Sönmez, Prodüksiyon Amiri: Nuri Tunçel, (Ören Film Stüdyosunda Renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Ediz Hun, Türkan Şoray, Bülent Kayabaş, Kemal Sunalp, Neriman Köksal, Sadettin Erbil, Neriman Köksal, İlhan Daner, Nubar Terziyan, Çetin Başaran, Yavuzer Çetinkaya, Muzaffer Civan, Selçuk Uluergüven, İhsan Yüce, Kemal Sunalp, Sabahat Işık, Oktay Yavuz, Lütfi Engin, Niyazi Gökdere, Yaşar Şener, Selçuk Uluergincan, Muzaffer Civan, Misafir Sanatçı: Feridun Çölgeçen,

Konu: Karadeniz'de bir köyde bir aile kan davası için erkekleri kalmadığından kızları Güllü'yü kanlılarını öldürmesi için görevlendirilir. Güllü, silahını bohçasına koyup kanlısını aramak için İstanbul'a gelir. Kanlısı Taka Nuri, çok zengin ve aynı zamanda çok yakışıklı bir adamdır. Güllü uzun aramalardan sonra Nuri'yi bulursa da Nuri devamlı kaçmaktadır. Bu kovalamaca sürerken Nuri ile Güllü birbirlerine aşık olurlar.