Powered By Blogger

13 Mart 2018 Salı

TALİHSİZLER (1973)


Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Bülent Oran
Foto Direktörü: Kenan Kurt
Yapım: Kervan Film / Ümit Utku

Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Afşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Asistanlar: Arif Erkuş, Özer Korkmazlar, Dublaj: Zafer Önen, Işıklar: Veli Özşahin, (Acar Film Stüdyosu Renkli laboratuarında yıkanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Yıldırım Önal (Osman), Fatma Belgen (Fatma), Aytaç Arman (Baki), Yeşim Tan, Nuri Sencer, Cem Erman (Zeki), Atıf Kaptan (Osman’ın amcası), Osman Alyanak (Osman’ın babası), Nubar Terziyan, Cevdet Balıkçı (Koğuş ağası), Hayri Caner (Hayri), Ali Seyhan(Rafet), Şükriye Atav (Osman’ın annesi), Hüseyin Kutman, Haydar Karaer, Hakkı Kıvanç (poılsi), Şeref Çokşeker, Mariça, Hüseyin Salıcı, Seyyal Mustafa Yavuz, Nermin Özses, Yılmaz Kurt, Orhan Çoban, Zeki Sezer, Sıdıka Duruer (Seher)

Konu: Kör piyango bileti satıcısıyla ona yardımcı olan arkadaşının öyküsü.

ŞÜPHE “Sensiz Yaşanmaz” (1973)



Yönetmen: Mehmet Dinler
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Bülent Oran
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Melek Fi

Oyuncular: Ediz Hun, Hale Soygazi, Bahar Erdeniz, Yalçın Gülhan, Atıf Kaptan, Nubar Terziyan, Zafer Önen, Perihan Savaş

Konu: Çılgınca karşılıksız sevdiği kız uğruna, onu sevdiğinden ayırmak için her türlü hileye başvurup, sonunda çılgınca bir planla canını kıyıp, suçu başkasına atan ruhi bunalımlı bir gençin öyküsü.


ŞIRVAN İLE NAZLI (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Figenli
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Topkapı Film / Yaşar Tunalı

Oyuncular: Tugay Toksöz, Meral Zeren, Bilâl İnci, Lütfi Engin, Murat Tok, Kadir Kök

Konu: Nikâh sırasında karısını kaçıran zalim bir ağayla hasmının peşine düşen aşık bir gencin öyküsü.

ŞEYTANIN KURBANLARI (1973)


Yönetmen: Nejat Okçugil
Senaryo: Safa Önal
Kamera: Ali Yaver
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Kartal Tibet, Meral Zeren, Yeşim Tan, Osman Alyanak, Kayhan Yıldızoğlu, Atıf Kaptan, Yonca Yücel, hayati Hamzaoğlu, Ekrem Gökkaya, Sadettin Düzgün

Konu: Çok iyi bir kaçakçı olan Ahmet ailesine ve sevenlerine Bİr Şirkette müdür olarak çalıştığını söyler ancak o kanun dışı işlerle uğraşıp çok iyi para kazanmaktadır.. Günün birinde bir ihbarla yakalanır ve hapis yatar içerde tövbe edip işleri bırakma kararı almıştır çıktığında..yine eski dostları bulur Ahmet’i kötü işler içine çekerler tehdit ederek. istediklerini yaptırırlar...babasına kötü işleri bırakmak için söz veren Ahmet...Başaramamıştır,

ŞABAN İSTANBUL’DA (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Semih Evin
Kamera: Suat Kapkı
Şarkılar: Yasemin Esengül, Leyla Bora,
Ayla Bora
Yapım: Osmanlı Film / Mehmet Karahafız, Hasan Çakır

Oyuncular: Münir Özkul, Seyhan Gümüş, Zeyno Çilem, Ahmet Turgutlu (Kostarika), Mürvet Sim, Belkıs Dilligil, Füsun Önal, Nuri Kırgeç, Yılmaz Kurt, Bahar Uğurlu, Ehat Aliçe,

Konu: İstanbul'a gelen taşralı Şaban'ın öyküsü.

SUSUZ YAZ (1973)


Yönetmen: Yılmaz Duru
Eser: Necati Cumali
Senaryo: Sabah Duru
Kamera: Muzaffer Turan
Müzik ve Beste: Yılmaz Duru
Montaj: Hüsam Eren
Yapım: İrfan Film / İrfan Atasoy

Osman Koşkan (Kurgu), Muzaffer Hiçdurmaz (yön. yardımcısı), Serdar Servidal (kamera asistanı), Hüsa mettin Üren (Neg. kurgu), Hikmet Kuyucu (Lab. Şefi), Laborantlar Hüseyin Kuğu ve Hayati Akbulut), Fethi Oğuz Işık Şefi), Fethi Oğuz (ses kayıt), Osman Koşkan (senkron), Marko Buduris (ses kayıt), Mustafa Oğuz (prodüksiyon amiri), Nizam Ergüden (Set Amiri), Ercan Akyıldırım ve Mehmet Gülmez

Oyuncular: Yılmaz Duru (Hasan), İrfan Atasoy (Osman), Hamiyet Yankı (Bahar), Deniz Erkanat (Asiye), Tuncer Necmioğlu (Veli Sarı), Nurhan Nur (Gülsüm),Bilal İnci (mahkum), Eşref Kolçak (Salih), Kemal Karayiğit, Köylüler : Nizam Ergüden, Danyal Topatan, Lütfi Engin, Sırrı Elitaş,

► Fon müziği Ürgüplü Refik Başaran’ın ‘Cemalim’ türküsü olan filmde iki kardeş. Köylüler, suyu salmadığı için ağabey Hasan’a kızgın. Hasan; “Şunlara bak hele sanki su onların toprağından çıkıyor. Kaynağı benim tapulu malım değil mi? İster salarım ister salmam suyu.”

Osman; “Köylü canı bahasına da suyu alır. Su toprağın bereketi, canı. Su olmadıktan sonra kuru toprağı ne etsinler?”

Hasan; “Hah, iyi dedin işte. Toprak susuz kalınca satıp savacaklar topraklarını. Alıcısı da ben olacağım. Tüm köyün sahibi olacağım. İlk filmin aksine bu kez Kocabaş kardeşlerin isimleri kitaptaki gibi kullanılmış. Su yöreye yetmiyor. Kaynağı da Hasan ve Osman’ın arazisinde. Ağabey, yaşça büyük olmasını kullanarak, kardeşine her dediğini yaptırıyor. Filmde söylenmiyor ama karısı, 6 ay önce doğum sırasında ölmüş. Ama o zaten artık kadın kızla ilgili değil. Varsa yoksa “Tüm toprak bizim olacak, bizim.” Suyu da köylülerin çekip gitmeleri için bir silah gibi kullanıyor. İlerde 8 aile toprağını ona satıp gidecektir.

Osman sevdiceği Bahar’ı kaçırıp düğün yapar. Bu kez tek bir köylü bile gelmez. Mahkeme falan bir sonuç vermiyor. Su yine Hasan’ın ‘tasarrufuna verilir’. En olmaması gereken şey ortaya çıkıyor; Şiddet. Kocabaşların köpeği Arap öldürülür; Zeytinlikleri yakılır. Nihayet bir gece silahlar patlar. Hasan, Sarı Veli’yi öldürülür. Tutuklanırlar. Kendi tüfeğini kullananın mahkûm olacağını öğrenince, ‘ağabeyliğini’ kullanıp kardeşini onun yerine hapis yatmaya ikna ediyor. Bu arada Bahar’ın bir kızı olur. Adı, Osman’ın yatacağı 9 yıla çok uygun; Hasret.
Günler aylar sonra gazetedeki ‘Denizli Cezaevinde Osman isimli bir mahkûmun şişlenerek öldürüldüğü’ haberini de kendi çıkarına kullanıyor. Sorup soruşturmadan herkesi kardeşinin öldüğüne inandırır. Bahar’ı da. “Gençsin, elbet evleneceksin bir gün” dediği gece isteğini gerçekleştiriyor. 1950 seçimleri ve ‘Milli Şef’in söylemiyle ‘ayı ile yatağa girme dönemi’. Bahar’ın bir çocuğu daha olur. ‘Demir Kırat’ af ilan etmiş. Hapisten çıkan Osman, öyküde genç kadının çifteyle yaptığını, bir önceki çevrimde suda boğarak yapmıştı. Bu kez, ilave olarak, bıçakla. “Emanetimi böyle mi korudun Hasan Ağa?”( Murat Çelenligil – Sinematürk Internet veri tabanı)




SULTAN GELİN (1973)


Yönetmen: Halit Refiğ
Senaryo: Cahit Atay
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Müzik: Abdullah N. Baysu
Yapım: Saner Film/Hulki Saner

Oyuncular: Türkan Şoray (Sultan), Ali Özoğuz (Kazım Ağa), Müşerref Çapın, (Hacer) Handan Adalı (Sultan’ın kaynanası), Renan Fosforoğlu (Sultan’ın babası), Cemil Paskap (Osman), Selim Kaya (Küçük Veli), Yüksel Gözen, Şener Gezgen (Veli), Hasan Ceylan (Rıfat Ağa), Nermin Özses (Köylü), Sabahat İzgü

Konu: "Samanlı Köyü"nde, örf ve adetlere göre ailesi Sultan Bacı’yı başlık parası karşılığında evlendirmeye karar vermişlerdir. Bir tür açık artırma şeklinde geçen bu pazarlık sırasında Ağalarla Zilha Bacı fiyat artışında yarış halindedir. Aileye gelin gelince, bütün ev tarla işlerine yardımcı olacaktır. Kazım Ağa kızı alır. Oğlu Osman’a Sultan’ın iyi bir döl vereceğine ve bütün işleri çekip çevireceğine inanmaktadır. Evde düğün hazırlıkları başlar. Sultan Bacı ile yenge düğün yatağını yapmaktadırlar. Düğün töreni biter. Osman yüz görümlülüğünü takar ve kalbine bir sancı girer. Sultan Gelin Onu yatırır, dinlendirir, teselli ederken; Osman: Seni de yaktık, ben yüreğimden hastayım der. Sabah olur, dışarıda bekleşenler merak içindedir. Gelin kolunu keserek, çarşafa kan damlatır ve dışarı verir. Bir genç kızın şerefi olan bu olay gerçekleşmiştir. Dışarıda kutlama başlar. Silahlar patlar. Herkes mutludur. Fakat ikinci gece Osman yatakta ölür. Annesi deliye döner. Sultan gelini evden kovar. Babası bırakmaz istemez. "Onun dölü var o bizim gelinimizdir." Diye Sultan Gelin de, "O gece kolunu kesip kanatmıştım, dölüm yok." Diye itiraf eder. Babası, Ben Ona o kadar başlık parası verdim

Evdeki işleri görür. Deyince Sultan Gelin evde kalır. Kayınpeder 4-5 yaşlarındaki küçük oğlu Veli’yi Sultan Gelin’e verir. "Onu istediğin gibi büyüt, büyüyünce nikahınızı kıyarız". Deyince Sultan Gelin şaşırır. Veli büyümüş ve çok yakışıklı bir delikanlı olmuştur. Sultan’a hala abla demektedir. Kayın validesi hamiledir. Bir oğlan daha doğar. Kayınpeder Sultan’a hazır olmasını küçük oğlanın kırkında Veli ile düğünlerinin yapılacağını hatırlatır. Düğün gelip çatmıştır. Çitin arkasında yavuklusunu gören Veli sabah erkenden onu kaçıracağını, Sultan’ı hakiki bir abla gibi sevdiğini anlatır. Sultan Gelin zifaf odasında gelinliği ile Veli’yi beklemektedir. Veli gelir babasının onlara neler yaptığını, bunun bir kötülük olduğunu söyler. Veli Hayriye’yi sevdiğinden, Ona söz verdiğinden bahseder. Sultan ona acımıştır. "Gel bari bu işin sonunu getirelim, seni ellerimle kaçırayım," deyip onu uyutur. İlk horoz öttüğünde Veli’yi uyandırır. Onu pencereden çıkartır. Beline de tabanca takar, gelinliği üstünde Veli’nin elinden tutup tarlalardan koşup sevgilisi Hayriye’nin yanına gelirler. Duvağını çıkarıp Hayriye’nin başına koyar. Onlara yok açıklığı diler. Kayınpeder Sultan Gelin’in babasına yeniden başlık parası verir. Kundaktaki yeni doğan oğlunu Sultan Gelin’in kucağına verip "Al bunu, büyüt ama bu sefer ona iyi sahip çık" der. Töreler devam etmekte, Sultan Gelin yavaş, yavaş beyazlamaya başlayan saçlarıyla, türküler eşliğinde yeni bebeğini, ileride kocası olması gereken bebeğin beşiğini sallamaktadır.

► Senaryo ve hikaye sıkıntısı çeken sinemamızın, edebiyatımızın olduğu kadar, tiyatromuzun da seviyeli ürünlerine el atması sevinilecek bir olay, Cahit Atay'ın ünlü piyesi Sultan Gelin, bir köy filmi için gerekli ve yeterli dramatik çıkış noktalarını getiriyor. Hasta bir adamla başlık parası için evlendirilip kalan Sultan Gelin, yine aile (ve çıkar) zoruyla, bu kez ölen kocasının, daha küçük bir çocuk olan kardeşiyle nikahlandırılıyor. Tam 10 yıl bakıyor Veli'ye, hem bir eş hem bir ana gibi... Veli büyüdüğü, sahici bir koca olacak yaşa gelip de, gönlünü başkasına kaptırdığında ise, Sultan'a yeni bir özveride bulunmak ve sevgilileri birleştirmekten başka bir şey kalmıyor. Kucağına verilen ve bakacağı, büyümesini bekleyeceği bir bebekle birlikte... Yanlış, haksız, kıyıcı gelenek ve göreneklerin Anadolu’da da özellikle kadını mahkum ettiği, edebileceği acılı kaderlerden bir örnek... Piyes olarak bir hayli başarılı olduğunu sandığım Sultan Gelin, film olarak o denli etkileyici değil... Gerçi çok iyi oynanmış, Refiğ'in çalışması da bir hayli özenli... Ama filmde eksik olan bir şeyler var, bir filmi unutulmaz yapan o anlatılmaz şey eksik... Belki de bir heyecan... Yine de yılın olgun, belli bii düzeye erişmiş yerli filmlerinden biri olarak görülebilir. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 67”





SOYGUNCULAR (1973)

Yönetmen: Türker İnanoğlu
Senaryo: Fuat Özlüer,
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Oyuncular: Filiz Akın (Selma/Belma), Ediz Hun (Erol), Ekrem Bora (Savaş), Hulusi Kentmen (Erol’un babası), Kayhan Yıldızoğlu (Savaş’ın adamı), Nubar Terziyan (Selma’nın babası), Bülent Kayabaş (Savaş’ın adamı), Oktar Durukan (Savaş’ın adamı), Ramazan Akboğa (bekçi)

KONU: Hasta babası ile birlikte yaşayan Selma (Filiz Akın) fabrikada sekreterlik yapmaktadır. Patronunun (Hulusi Kentmen) oğlu Erol (Ediz Hun) ile duygusal bir ilişkileri vardır. Durumu aktardıkları babaları çok sevinir ve iki sevgili evlilik hazırlığına başlar. Çete reisi ve gazino patronu Savaş (Ekrem Bora) fabrikayı soymaya karar verir. Gazinosunda şarkıcı olan ve soygunları birlikte yaptıkları Belma’ya (Filiz Akın) planını anlatır. Fabrikayı izlerken sekreter Selma’nın Belma’ya ikiz gibi benzediğini fark ederler. Belma, Selma’nın yerine geçecektir. Erol ile buluşmaya hazırlanan Selma’yı Savaş ve adamları kaçırır. Ve değişim sağlanır. Kimse Selma’nın aslında Belma olduğunu anlamaz. Belma buluşma yerine gelir ve Erol’la Uludağ’a gider. Erol’a gerçekten aşık olur ve bir bahane ile geri dönüp Savaş’ı soygun fikrinden vazgeçirmeye çalışır. Savaş’ın fidye için Erol’u kaçırıp paraları aldıktan sonra öldüreceğini öğrenir. Fabrikayı soymaya karar verir ve soyar. Oysa kasada gizli bir fotoğraf sistemi vardır. Erol buluşma yerine gelmeyince onu merak edip fabrikaya gider ve soyulduğunu anlar. Kasanın çektiği fotoğraf Selma’yı göstermektedir. Savaş kaçırdığı Selma’yı bırakır. Genç kız fabrika girişinde tutuklanır. Erol ve babası davacı olmaz. Selma olanlara bir türlü inanamaz. Erol bir gece gittiği gazinoda Belma’yı görüp benzerliği farkeder. Belma niyetini anlamak için onunla buluşur. Belma’ya aşık olan Savaş kıskanır ve onu ölümle tehdit eder. Belma’nın kendisi ile evlenmesini ister. Talihsiz Selma ise hapishanede işlemediği bir suçun cezasını çekmektedir. Bu arada Belma Erol ile buluşur ve artık görüşmemeleri gerektiğini söyler. Onları izleyen Savaş Erol’u vuracaktır. Çıkan kavgada düşen silahla Belma Savaş’ı vurur ve kaçar. Mahkemede ise onbeş yıl hükmü istenen Selma için son karar verilecektir. Belma mahkemeye Selma’nın kılığında gelir ve itiraf edip cinayeti ve kimliğini açıklar. Belma tutuklanırken Selma özgürlüğüne ve çok sevdiği nişanlısına kavuşmanın mutluluğunu yaşamaktadır

SOĞUKKANLILAR (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Gülgen Film / Melih Gülgen

Oyuncular: Perihan Savaş, Serdar Gökhan, Ahmet Mekin, Eşref Kolçak, Danyal Topatan, Kâzım Kartal, Nihat Ziyalan, Süheyl Eğriboz, Sami Tunç, Ayşin Atav, İhsan Gedik, Hüseyin Zan, Oktay Yavuz

Konu: Kemal Fakir mahallede büyümüş bir gençtir. Babası hala eski mahallede eski arkadaşları ile yaşamaktadır. Kemal, arada bir elinde hediyelerle babasını ziyarete gelir, herkese büyük bir şirkette çalıştığını söyler, mahalle halkı onu çok sever ama bir gün polis baskını ile yakalanan uyuşturucu şebekesinde Kemal de vardır. Hapse girer, babası üzüntüsünden kahrolur. Olayı ortaya çıkaran babasının en yakın arkadaşı Komiser Ahmet’tir. Kemal cezasını bitirir. Çete tekrar birlikte çalışmalarını istemekte, fakat Kemal reddetmektedir. Çete bunun üzerine babasını ve sevdiği kızı ona karşı kullanmaya çalışınca Kemal polisle işbirliği yapar.


SiYAH GELiNLiK (1973)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: Vural Pakel
Kamera: Erdoğan Engin
Yapım: Özer Film/Vural Pakel, Enver Özer

Reji Asistanı: Selma Sonat, Kamera Asistanı: Selçuk Topçuğlu, Şarkılar: Esin Engin, Özdemir Erdoğan, Prodüktör Amiri: Kadir Akgün, Set Ekibi: Selim Acar, Nihat Şimşek, Özcan Tuman, Işık Şefi: Mehmet Alışkan (Murat Işık Servisi), Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş,

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Murat Soydan, Süleyman Turan, Gülüstan Güzey, Orhan Elmas, Mürüvvet Sim, İhsan Yüce, Merih Deniz, Seima Sonat, İlknur Taçbaş, Arife Okan Yaprak, Ferudun Çölgeçen, Muzaffer Yenen, Kubilay Hakan, Küçük Yıldız: Fatih Deveci,

Konu: Macera adamı olan ve sonunda bundan bıkarak mutluluğu kendisini seven bir kadında arayan bir denizcinin aşkı.




SİYAH ELDİVENLİ ADAM (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Kartal Tibet, Deniz Erkanat, Gönül Hancı, Hayati Hamzaoğlu, Kâzım kartal, Hüseyin Zan, Haydar Karaer, İlknur Taçbaş, Faik Coşkun, Ramazan Akboğa, Giray Alpan, Karate Hocası: Hakkı Koşar ve talebeleri, Misafir oyuncu: Gönül hancı

Konu: Düşmanları tarafından kolu kırılan bir adamın intikam yemini.

SEVDA YOLU (1973)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Pesen Film / Nevzat Pesen

Prodüksiyon amiri ve Ar Direktör: Haluk Tülümen, Renk Uzman: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj Senkron: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Kameraman: Erhan Canan, (Yeni Film Stüdyosunda renklendirilmiştir )

Oyuncular: Neşe Karaböcek, Orçun Sonat, Ahmet Arkan, Semra Yıldız, Erkan Yolaç, Yılmaz Gruda, Nazan Berk, Gönül Tansel, Nubar Terziyan, Renan Fosforoğlu,

Konu: Askere gönderdiği eşinden bir daha haber alamayan genç bir kadın tesadüfler sonucu şarkıcı olur. Yeni biriyle tanışıp onunla evleneceği anda kendisini büyük bir süpriz beklemektedir.


SEVİLMEK İSTİYORUM (1973)



Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Garanti Ticaret / Talip İncetahtacı

Sesleri Alan: Faruk Özar, Montaj Senkron: Aleko Alexandakis, (Ören Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Ekrem Bora, Hale Soygazi, Osman Alyanak, Halit Akçatepe, Elif Ozangil, Renan Fosforoğlu, Süheyl Eğriboz, Yusuf Çağatay, Muammer Gözalan, Leman Akçatepe, Gülten Ceylan, Haydar Karaer,

Konu: Evleneceği sırada ölümcül bir hastalığa yakalandığını öğrenen bir iş adamı ve bu nedenle öldürülmek için kiraladığı kiralık katilin öyküsü.

SAVULUN BATTAL GAZİ GELİYOR (1973)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Duygu Sağıroğlu, Natuk Baytan
Fotoğraf Direktörü: Cahit Engin,
Montaj-Senkron: Mehmet Özdemir
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Efektler: İlhan Aslım, Ömer Ekmekçi, Laboratuar: Ahmet Sert, Set Ekibi: Erdil Demirağ, İlyas Kürtüm, Mehmet Aslan, Yönetmen Ast: Namık Karakılıç, Zafer Par, Kamera Asistanı: Ali Güven, Prodüksiyon Müdürü: Adnan Uygur, Prodüksiyon Amiri: Sabri Aslankara, Ar Direktör: Güven Öktem, Sesleri Alan: Yorgo İliadis, (Ören Film stüdyosunda hazırlanmış, Uğur Film seslendirme stüdyosunda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Battal gazi), Zuhal Aktan (İzabella), Kazım Kartal (Kara Şovalye İgor Yanoş), Reha Yurdakul (Battal’ın adamı), Atıf Kaptan (Oba Beyi), Oktay Yavuz (Marcos), Tarık Şimşek (Ayı Tara), Yaşar Güçlü (Chen Yu), Süheyl Eğriboz (Petrov), Sönmez Yıkılmaz, Ramazan Selen, İbrahim Kurt (Dimitros), Kayhan Yıldızoğlu (Prens Alfons), Eşref Vural, Mehmet Ali Güngör (Vunnar), Erol Alkaya, Aydın Haberdar, Doğan Tamer (Battal’ın adamı), Hulki Özeren, Altınsel, Ceyhan Cem, Gülten Ceylan (Anjela), Birsen Ayda (Rahibe Maria), Kadir Kök (Asker), Masist Gül (Cellat), Sabahat İzgü, Bahri Ateş, Eşref Vural (Battal’ın adamı)

Konu: Malatya serdarı Battal Gazi yaşlılığında, kılıcını yiğit oğlu Seyyid Battal’a devreder. Ancak yaşlı kurdun köşeye çekilmesini fırsat bilen Bizanslılar Türkleri Anadolu’dan atmaya yönelik planlarını tekrar uygulamaya koyarlar. Kara Şövalye ve çok saygı duyduğu Rahibe Maria en usta Hristiyan savaşçıları bir araya toplayarak Battal Gazi’nin üzerine yollar. Kardeşinin öldürüldüğünü, babasının kaçırıldığını öğrenen Seyyid Battal, intikam için Bizans’a yürür. Bizans şövalyeleri genç ve tecrübesiz olduğu için hafife aldıkları Battal’ın hiç de kolay pes etmeyeceğini öğrenecektir.


SARI KIZ (KIZ EVLİYA) (1973)


Yönetmen: Nuri Akıncı
Eser: Hüsamettin Erol
Kamera: Mükremin Şumlu,
Yapım: Tuba Film / Nuri Akıncı

Müzik: Hasan İpçi, Reji Asistanları: Fikret Tınaz, Feryal Koçyiğit, Set Ekibi: Sami Meriç, Dursun Sağlam, Ahmet Mavigöz, Sesleri Alan: Faruk Özar, Prodüksiyon Amiri: Ahmet Akdoğan, Laboratuar: Hikmet Kuyucu, Hayati Akbulut, Özkan Sevinç, Negatif Montaj: Bayram Türkmen, Osman Koşkan, Montaj ve Senkron: Süleyman Karakaya, (Ömer Film Stüdyosunda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Nilüfer Koçyiğit, Yaşar Yağmur, Uğur Salman, Kadri Ögelman, Talat Gözbak, Nuri Sencer, Lami Ateş, Ömer Özgül, Remzi İrez, Hamdi Öznehir, Mahmure Handan, Sabahat Işık, Emel Işık, Remziye Fırtına, Nilgün Ceylan, Fatma Ceylan, Değişleri Okuyanlar: Şehriban İpçi, Feyzullah Çınar

Konu: Ünlü Kazdağı Efsanesi….Edremit köylülerinden olan “Cılbak baba” ve “Sarı Kız” namıyla anılan ermiş kızın öyküsü. Cılbak Baba hacca gidince yalnız kalan sarı kız iftiraya uğrar. Cılbak Baba hacdan dönünce kızı yüzünden köylüler tarafından dışlanır. Kızını öldürmeye karar verir. Baba ve kızı şimdiki Sarı Kız tepesine çıkarlar. Cılbak Baba abdest almak için kızından su ister. Suyun tuzlu olduğunu görürü ve nedenini sorar. Sarı Kız acele ettiğin için denizden aldım der. Bu durum karşısında kızının ermiş olduğunu anlayan baba pişman olur. O sırada dağda fırtına çıkmıştır. Baba kız fırtınada ölür. Ölüleri bulan çobanlar onları aynı tepeye gömerler.