Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
15 Mart 2018 Perşembe
BÜYÜK SIR (1974)
Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Kamera: Yılmaz Ceylan
Yapım: Ece Film / Yılmaz Ceylan
Oyuncular:
Süleyman Polat, Nazan Ece, Yaşar Güçlü,
Erbey Efem, Enver Dönmez, Danyal Topatan, Osman Ateş, Kemal Çapraz, Özkan
Altuğ, Yılmaz Kurt, Jerry
BOŞ VER ARKADAŞ (1974)
Senaryo ve Yönetmen: Zeki Ökten
Foto Direktörü: Erdoğan Engin , Çetin Tunca
Yapım: Arzu Film / Nahit
Ataman
Set Amiri: Erdil Demirbağ, Set
Elemanları: Cengiz Ökten, Aziz Kıskanç, Doğan Ataklı, Işık Şefi: Yaşar
Alışkan, Kamera Asistanı: Galip Kızılova, Nusret Özer, Ses Uzmanı: F.
Türker Tekin, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Laboratuar: Hasan
Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Montaj Amiri: Mustafa
Gürsel, Montaj-Senkron: İsmail kalkan, Negatif Montaj: Sezai
Elmaskaya, Reji Asistanı: Sami Güçlü, Prodüksiyon Amiri: Yılmaz
Kanat, Prodüktör: Orhan Barkan, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve
seslendirilmişti)
r
Oyuncular:
Tarık Akan, Selma Güneri, Reha Yurdakul,
Hüseyin Kutman, kadir Savun, Metin Çekmez, Reha Kral, Turgut Boralı, Hasan
Ceylan, Senar Seven, Gülden Akıncı, Teoman Akıncı,
Konu: Yurt dışına baz morfin kaçıran bir
kaçakçının oğlu ile bir genç kızın aşk öyküsü.'
" Bir
zamanlar Rita Hayworth-Glenn Ford'u üne kavuşturan "Gilda" filminin
bir uyarlaması "Boş Ver Arkadaş..... Kirli işlerle uğraşan zengin
akrabasının, bir zamanlar kendi sevgilisi olan güzel karısı tarafından baştan
çıkarılmaya Çalışılan bir gencin, ve bu "yasak aşk"ın öyküsü... Konu,
kuşkusuz bizim toplumumuzIa pek uyum göstermiyor, "yabancı"
kokuyor... Ancak, tiyatrodan gelme Engin Orbey'in senaryosu, değişik olmaya
basma kalıplıktan kurtulmaya çalışan bir çalışmanın ürünü... Diyaloglar düzgün,
giderek inandırıcı…
Ancak
senaryonun bir yerden sonra, tam bir tekdüzeliğe düşmesi, sonunda ise bu
tekdüzeliği gidermek istermişçesine mantık dışı bir sıçrama yapması, dramatik
yapıyı zedeliyor... Öze ilişkin bu kusurların yanı sıra, "Boş Ver
Arkadaş", çekim açısından yaman bir sürpriz, Zeki Ökten hesabına... Biçim
olarak son derece olgun, son derece yüksek düzeyde bir film bu... Mizansen
araştırmasıyla, çerçevelemeleri, renk düzeniyle, ve -özenli bir çekim-sonrası
çalışmasını gösteren kurgusuyla, çarpıcı bir film... "Kurgu"nun bir
filme kazandırdıklarını sinemacılarımızın "Boş Ver Arkadaş"ı
seyrettikten sonra hatırlayacakları umulur. Sanırım bunda, şimdilerde kurgu
amiri olarak çalışmakta olan. fakat ilerde yönetmenliğe geçeceği kuşkusuz olan
bir genç arkadaşın Mustafa Gürsel'in payı büyük olsa gerektir... Gürsel'i de
ona bu fırsatı verenleri de kut1amak gerekir... Film, aynı zamanda, Zeki
Ökten'in, öyküye ısındığı zaman neler yapabileceğini de gösteriyor. Aynı ekibin
daha sağlam, güçlü, gerçek bir öyküye yaslanarak verebileceklerini insan umutla
beklemezlik edemiyor... (Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 126)
BİR YABANCI (1974)
Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Ahmet Üstel
Görüntü Yönetmeni: Kaya Ererez
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal
Oyuncular: Kadir İnanır, Necla Nazır,
Oktar Durukan, Memduh Ünsal, Yavuz Selekman, Aynur Akarsu, Hulusi Kentmen,
İhsan Yüce, Danyal Topatan, Ayfer Feray, İhsan Gedik, Osman Han, Ekrem Dümer,
Renan Fosforoğlu, Ahmet Kostarika, Arap Celal, Gülten Ceylan, Gazi Yeşilada,
Ömer Demirgiller, Orhan Çoban,
Konu: Kötü hayatından kurtulmak
isteyen bir genç kadınla, onu kurtarmaya çalışan bir denizcinin öyküsü.
BİR DAMLA KAN UĞRUNA (1974)
Yönetmen Nejat Okçugil
Senaryo Safa Önal
Görüntü Yönetmeni Salih Dikişçi
Yapım: İstanbul Ticaret/ Nejat Okçugil
Oyuncular : Serdar Gökhan (Salih), Fatma Belgen
(Binnaz), Kuzey Vargın (Mahmut), Atıf Kaptan, Nevzat Okçugil Arap Celal, Tarık
Şimşek, Süheyl Eğriboz (Reşit), Semra Yıldız , Kudret Karadağ (Hurşit), Ali
Ekdal (Komiser), Kamer Baba (Meyhaneci), Uğur Salman, Arif Eriş, Zeki Tüney,
İbrahim Kurt, Yılmaz Kurt, Osman Han
Konu: Bir oto tamircisi olan serdar
ile bir paşa kızı olan fatmaya olan aşkı ve onları ayırmaya çalışan bir adamın
hikayesi.
BİR TANEM (1974)
Yönetmen Sırrı Gültekin
Senaryo Nuri Kırgeç
Görüntü Yönetmeni: Suat Kapkı
Yapım Osmanlı Film / Mehmet Karahafız
Oyuncular: Nalan Çöl, Ömercik, Kenan
Pars, Atıf Kaptan, Oktar Durukan, Nubar Terziyan, Muazzez Arçay, Rafet
Gülerman, Tarık Şimşek
Konu: Dede, torun ve mirasın
çevresinde gelişen Maceranın öyküsü.
BİR ANA BİR KIZ (1974)
Senaryo Yönetmen Osman
F. Seden
Görüntü Yönetmeni Kenan
Kurt
Yapım: Melek Film / Şahan
Haki
Kurgu: Arif Özalp, Yönetmen
Yardımcısı: Arif Erkuş, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Ses Kayıt:
Bican Avşar, Ses Kayıt: Tuncer Aydınoğlu, Amiri Prodüksiyon Amiri: Semih
Sarıoğlu, Prodüksiyon Asistanı: Erol Deniz, Seslendirme Yönetmeni: Zafer
Önen,
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)
Oyuncular: Kenan Pars ( Kemal), Yıldız Kenter
(Zeynep), Necla Nazır (Dr. Necla/Demet), Aytaç Arman (Av. İlhan Çağman),
Hüseyin Kutman (Dr. Nuri), Memduh Ünsal (Doktor), Hikmet Taşdemir (Nejat),
Süleyman Turan (Arif ), Mürüvvet Sim (Fatma), Nubar Terziyan (Bekçi ), Kadir
Savun (Muhtar Fehmi ), Zeki Sezer (Doktor ), İhsan Gedik , Renan Fosforoğlu (Berber
Hamdi), Muharrem Gürses , Sabahat İzgü , Hakkı Kıvanç (Hulusi ), Niyazi Vanlı ,
Reşit Çildam (Bekçi), Fadıl Garan
Konu: Bir yandan bir ananın hem
iftira hem de kızından ayrı kalması sonucunda çektiği acılarını anlatıp insanı
duygulandıran bir yandan da Necla için çırpınan ilhan ve Arif’in kapışmaları
Necla ile İlhan arasındaki kavgalar diyaloglar,mahallelinin Necla ile ilgili
ermiş kuruntuları ile insanı güldüren bir komedi dram filmi .
BIRAKIN YAŞAYALIM/PUSU (1974)
Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo: Erdoğan Tünaş, Safa Önal
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Akün Film / İrfan Ünal
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Necla Nazır,
Yıldırım Gencer, Hüseyin Peyda, Danyal Topatan, Bülent Kayabaş, Hikmet
Taşdemir, İhsan Gedik
Konu: Çocuk yaşta anne ve babasının katilinden
intikam alan Osman, büyüyünce fakirleri ve çaresizleri koruyan bir kabadayı
olur. Günün birinde kendi hayatıyla özdeşleştirdiği küçük bir çocuğun okumasına
yardım eder. Küçük çocuğun güzel öğretmeni ile genç kabadayı arasında aşk başlar.
BEŞ TAVUK BİR HOROZ (1974)
Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü Özdemir Öğüt, Necati İlktaç
Yapım: Nur Film, / Nuri Yılmaz
Jenerik: Çizgi Reklam, Set Ekibi: Necati
Bostancı, Hakan Akyol, İbrahim Bostancı, Prodüksiyon Amiri: Şahin Gök,
Asistan Rejisör, Korhan Yurtsever, Reji Asistanı: Ahmet Okay, Kameraman:
Mustafa Akergül, Işık Şefi: İlhan Aslım, Laboratuar: Hasan
Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Montaj: Korhan
Yurtsever, Senkron: İsmail kalkan, Mevlüt Koçak, Renk Uzmanı: Türker
Vatan, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Asistanı: Ender Teker, Müzik
Direktörü: Metin Bükey, (Yeni Stüdyo seslendirme ve renkli film
laboratuvarlarında hazırlanmıştır)
Oyuncular:
Sermet Serdengeçti, Nebahat Çehre, Fatma
Belgen, Mine Mutlu, Seyyal Taner, Senar Seven, Münir Özkul, Feridun Çölgeçen ,
Mürüvvet Sim, Zeki Alasya, Gülten Ceylan, Cevat Kurtuluş, Gönül Tansel, Hakkı
Kıvanç, Yaşar Şener, Nezihe Güler, Hüseyin Mandal, Arif Eriş,
► TIcari bakımdan büyük kasa
geliri elde eden "Ne Şeker Şey"in çizgisini taşıyan film, Kemal
Film'in platosunda çekilmişdi. Bir şan tiyatrosunda çalışan balerin kızların
hayatları hikaye edilmektedir. Bugüne kadar alşıla geldiği gibi iki ya da üçü
geçmeyen başroldeki ünlü sayısı bu filmle daha da artmış, bol yıldızlı filmler
dönemi başlamıştı.
Yıllarını sinemaya vermiş ve
Usta'nın birçok filminde de rol almış bir oyuncu olan rahmetli Hayri Caner,
"Yeşilçam Filmleri" adlı kitabında bu film hakkında şunları söylüyor:
"O
yıllarda güldürüde bir Kemal Film ekolü vardı. Bunların yaratıcısı da Osman
Seden' di. 'Ne Şeker Şey', 'Badem Şekeri' ve 'Beş Şeker Kız'... Seden'in
kendisi de çok şeker bir insandır. (Avantür filmlerindeki sadizmi hariç. O
filmlerde kemik sesleri gelir. Oyuncu olarak böyle bir filmde çalıştığım bir
keresinde, eve kan-revan içinde döndüğümde, rahmetli anam ağlamıştı...)"
Kemal Film'in platosunda çevrilen filmden ve Fatma Girik'ten bir anı: "O
günlerin Yeşilçam'ı çok başkaydı. Dostluk ve sevgi dolu filmler yaptık. 'Beş
Şeker Kız'da başrolü aynadım. Leyla Sayar, Selma Güneri, Sevda Ferdağ ve
Candan'la hep birbirimize yardımcı olduk. Evet, soğuk bir kış gününde revü
sahnesi çekiyorduk. Platoda donuyoruz. Çektiğimiz sahnelerde mayo giymem
gerekiyor. Ses Opereti'nin koreografı Jak Biçaçi düzenliyor sahneleri. Durmadan
dans provaları... Günün soğuğunu, ispirto dökülmüş pamukların üzerinde
kızartılan sucuklu ekmeklerle gidermeye çalışıyoruz... Yeşilçam'dan tam bir
nostalji.... Bir gün kanallardan birinde 'Beş Şeker Kız'a rastlarsanız, belki
de canınız sucuklu ekmek ister..."
BELALILAR (1974)
Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Bülent Oran
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Yapım: Cem Film / Yahya Kılıç, Deniz
kalkavan
Laboratuar:
Hikmet
Kuyucu, Hayati Akbulut, Hüseyin Kuğu, Abdurrahman Tepetan, Montaj Senkron: Süleyman
Karakaya, Negatif Montaj: Bayram Türkkan, Set Amiri: Nizam
Ergüden, Teknisyenler: Ercan Akyıldırım, Yılmaz Tevfik, Işık Teknisyenleri:
Yaşar Çalışkan, Süleyman Çekici, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Kamera
Asistanı: Ali Gönenç, Asistan Rejisör: Muzaffer Hiçdurmaz, Prodüksiyon
Asistanı: Vural Erman, Prodüksiyon Müdürü: Fehmi Tengiz,
Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve
seslendirilmiştir
Oyuncular:
Cüneyt Arkın (Selim), Ahmet Mekin
(Beleşçi Ahmet), Güngör Bayrak, Tülin Örsek, Erol Taş (Uskumru), Feridun
Çölgeçen (Avukat), Reha Yurdakul (Avantacı), Diclehan Baban, Danyal Topatan
(bitirim), Osman Alyanak (babalık), Hüseyin Zan, Sönmez Yıkılmaz, Ekrem Gökkaya
(uskumrunun adamı), Süheyl Eğriboz (sütçü), Arap Celal (kumarhanedeki adam),
Faik Coşkun (meyhaneci), Remziye Fırtına (mama), Nizam Ergüden (beybaba),
Mustafa Doğan, Günay Güner, Tevfik Şen, Ata Saka, İlhan Hemşire (komiser), Mehmet
Yağmur, Sadettin Erbil, Yaşar Güçlü, Osman Han, Aydın Haberdar, Karate Hocası:
Ahmet Doğaner, Özhan Doğaner,
Konu: Öldürülen ustasının intikamını alan bir
dolandırıcının öyküsü
1973 yılında “The Sting” adı altında çevrilen ve 1974’de 9 dalda
oskar kazanan Amerikan filmden uyarlama. Başlıca rolleri Paul Newman
(1925-2008) Robert Redford ,oynamıştır
BELALI SERSERİ (1974)
Yönetmen: Yunus Yılmaz
Senaryo: Taylan Okçugil
Kamera: Mehmet Ali Özdemir
Yapım: Özaltın Film / Muammer Özaltın
Oyuncular: Kemal Bahadır, Tansu Sayın,
Yılmaz Gündüz, Turgut Özatay, Danyal Topatan, Nil Uzun, Ercan Gökhan, Renan
Fosforoğlu
Çevresine zarar vermeyen
temiz kalpli bir mahalle kabadayısının maceraları
BEDRANA (1974)
Yönetmen:Süreyya Duru
Senaryo Vedat Türkali
Filmin Hikayesi: İhsan
Yüce,
Kamera: Ali Uğur
Yapım: Murat Film / Süreyya
Duru
Prodüktör Amiri: Reşit
Çıldam, Asistanı: Selahattin Bozkurt, Set Ekibi: Sonay Kanat, Asistanları:
Şeref Yılmaz, Kemal Sönmez, Nurettin Akgül, Reji Asistanı: Erkan
Işıklar, Kamera Asistanı: Mehmet Bozdağ, Müzik: Mevlut Canaydın, Davul:
Sedat Ertaş, Türküler: İsmi Güzelateş, Laboratuar Şefi: Recai
Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Sesleri Alan, Tuncer
Aydınoğlu, Bican Avşar, (Acar Film Renkli laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir.
Oyuncular:
Perihan Savaş (Bedrana), Aytaç Arman
(Davut), İhsan Yüce, Tuncer Necmioğlu, Talat Gözbak, Sırrı Elitaş (Ali), Esin
Karakaya, Sabahat Işık, Reşit Çıldam, Fahri Aktürk, Zülfikar Divani, Nurcan
Lüleci, Emel Işık, Çetin Cansoy,
Konu: Bir çobanla; yaşadığı çevrenin
geleneklerine uyup intihar etmek zorunda kalan bahtsız bir köy kızının aşk
öyküsü: Bedrana; Tecavüze uğradığı nedenle ailesi tarafından öldürülmesine
karar verilen Bedrana kocası ile tecavüz olayını duyurmak için kasabaya
gönderilen haberci beklerken kocası Naif tarafından kayınpederi ve kayın
biraderlerinin arzusunu yerine getirmek için karısı Bedrana'nın yalandan intihar
etmesini ister, yalandan kendini asacaktır. Naif bunu, kendi öldürmek zorunda
olduğu karısını öldürürse. kendinin bir türlü anlamadığı bir şekilde, kasabada
ki 'yeşil yakalı ağanın' ceza vereceğinden korkmaktadır. Bunun için karısını
yalandan intihara zorlar, iş gerçeğe dönüşünce, görmemek için gaz lambasını
söndürür.157 Hamuş ise, "Hamuş babası Şahap ile kasabaya hastaneye
gitmektedirler. Hamuşun anası tecavüze uğramış, bu sırada direnmiş bıçaldaı1mış
bu nedenle hastane de yatmaktadır; ama bu olay nedeni ile lekelenmiştir, ölmesi
gerekir, Şahap karısını öldürmeye gitmektedir, bunu oğluna söyler. kasabaya
varınca Şahap oğluna üç bina gösterir -hastane / hükümet / mahpushane- bunları
unutmamasını söyler. İkisi de kadının -karısının/anasının- aldığı yaralar nedeni
ile ölmüş olmasını dilerler. (Orhan Ünser “Kelimelerden Görüntüye ” syf: 210)
ÖDÜLLER
1974 yılında Karlovy Film
şenliğinde (Çekoslavakya) “Cidale” ödülünü aldı.
11. Antalya Altın Portakal
Film Festivali’nde “Bedrana en başarılı ikinci film ödülüne değer bulundu.
► . Perihan Savaş aynı
festivalde “en iyi kadın oyuncu” ödülünü aldı.
1975 yılında 4. Yarımca
Sanat Şenliği’nde “Bedrana en başarılı ikinci film” seçildi.
► - Bekir
Yıldız'ın birçok öyküsünde olduğu gibi, görülüyor ki "Bedrana"da da,
koca bir tragedyaya,malzeme oluşturacak yoğun bir dram gücü gizlidir. Temelde
insanı insana bağımlı kılan ekonomik düzen yatmakta, ağalık insanları ağanın
oyuncağı haline getiren, yasa dışına iten düzen sürüp gitmektedir. Bu,
üstyapıda, çağdışı kalmış bır ahlak anlayışına, geri bir inançlar/gelenekler
bütününe yansımaktadır. Daha ileri bir düzene geçmiş olan toplumun diğer
kesimlerinin koyduğu yasalar, feodal düzeni sürdüren kesimlerin yaşam pratiğine
uymamaktadır. Temel eleştiri, farklı ekonomik aşamalarda bulunan farklı
kesimlere aynı üst sayısal değerlere dayanan aynı yasaların uygulanması
etrafında dönmektedir. Bu, elbette ki yasaların buna göre değiştirilmesi
yönünde değil (bu tür bir eleştiri yöneltilmiştir filme), Doğu'da izlerini
silip atamadığımız feodal düzen kalıntılarının sosyo-ekonomik bir kalkınmayla
değişime uğratılması yönündedir. Bu temel sorunun yanı sıra, diğer bir dramatik
gelişim, filmde öyküde olduğundan daha güçlü biçimde yansıyan, Davut'la Bedrana
arasındaki kişisel ilişkidir. Bizce anlaşıldığı anlamda bir "aşk"
değildir bu... Olamaz da... Çünkü aşkı da ekonomik koşullar ve onun üstyapısal
yansıması olan ahlak Davut'un Bedrana'yı öldürememesi, çevrenin isteğine karşı
çıkması, onu sevmesinden, ona kıyamamasından çok, bu tür bir cinayetin nasıl
bir cezayla sonuçlanacağını çok iyi bilmesindendir. Bedrana ölmelidir, ama bu
kendisinin elinden olmamalıdır.
Süreyya
Duru'nun sineması da, Bedrana’yı önemli bir film yapmada etkili olmuştur. Duru,
olgun bir sinema diline erişmiştir, öykünün en önemli yanlarını vurgulamada.
başarı kazanmıştır. Özellikle Davut ile Bedrana arasında geçen son bölümün
taşıdığı büyük dramatik gücü olduğu gibi vermeyi bilmiş, iki insan arasında
alışılmadık boyutlara erişen ilişkiyi ustalıkla sinemalaştırmıştır. Filmin son
sahnesinin çok güdük, hiçbir anlam taşımayan tek ve çok kısa bir plan haline
indirgenmiş olmasını bir kusur sayıyorum. Burada Davut'un belki Bedrana'ya,
belki onu taşıyan ipe, belki de her şeyin kaynağı olduğunu belli belirsiz
sezdiği düzene karşı ateş edişini bir fotoğrafla değil, kanlı-canlı bir
sinemasal bölümle vermek, sanırım çok daha etkili olurdu. Ali Uğur'un Kamera:
çalışması kadar, Perihan Savaş ve Aytaç Arman'ın arı oyunları da ilgiye
değer... "Bedrana", Süreyya Duru'nun bir aşamasını, Bekir Yıldız'ın
sinemamıza kazandırılmasını haberleyen, sinemamızın yüz akı bir filmdir...
(Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf: 82)
NOT: ” Bekir Yıldız'ın “Sahipsizler”
kitabında yer alan Bedrana ile Beyaz Türkü kitabındaki Hamuş öyküleri;
senaryolaştırılarak “Bedrana” adı ile sinemaya uyarlanır
BAYRAM GELMİŞ NEYİME (1974)
Yönetmen: Yunus Yılmaz
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Sun Film Erol Şenbecerir
Prodüksiyon Amiri: Sadri
Kuşlar, Işık Şefi: Erol Karaşıray, Reji Asistanı: İzzet Özkaya,
Kamera Asistanı: Ender Tutgut, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu
Yeni Stüdyoda Hazırlanmıştır
Oyuncular:
Ali Avaz, Fatma Belgen, Turgut Özatay,
Atilla Ergün, Danyal Topatan, Talat Gözbak, Sabahat Işık, Zeki Sezer, Alev
Sarı, Yılmaz Kurt, Kadriye Ekici, Enver Dönmez, Osman Han, Mesude Sunay, ,Erol
Yeş, ilyaprak, Bedri Aydın, Niyazi Gökdere, Aydın Haberdar, Cengiz Karabulut,
Cemile Talan, Sıdıka Duruer,
Konu: Babasız bir delikanlının yaşam
öyküsünden bir aşk,
BATTAL GAZİ'NİN OĞLU (1974)
Yönetmen Natuk Baytan
Senaryo Duygu Sağıroğlu
Görüntü Yönetmeni Mustafa Yılmaz
Yapım Uğur Film /Memduh Ün
Oyuncular: Cüneyt Arkın (Battal Gazi),
Zerrin Arbaş (İren), Bilal İnci (Antuan), Yavuz Selekman (Kara Gülle), Hikmet
Taşdemir (Vasilyos), Nazan Adalı, Nevin Nuray (Maria), Mine Sun (Battal’ın
Karısı), Yusuf Sezer (Ayı Boğan), Söznmez Yıkılmaz (Mengene Hasan), Atıf Kaptan
(Büyücü), Kadir Kök (Bizans Askeri), İbrahim Uğurlu (Bizans Askeri), Süheyl
Eğriboz, İhsan Gedik (Marcos’un adamı), Filiz Bozkurt, Arap Celal, Necdet Kökeş
(Zıp Zıp), Küçük Yıldızlar: Cenk Erdier, Derya Berti
Konu: Battal Gazi, Bizanslarla
girdiği harpte yaralanır. Kaleye geri döner, ve diğerlerini uyarır ve
kaçmalarını sağlar. Kendisini kale kapısına bağlar. Tesadüfen Battal`ın oğlu
Bizans’da, Antuan’ın oğlu da Osmanlı obasında büyür. Battal Gazi’nin oğlu
Bizans’dan hem babasının hem de ölen tüm müslümanların intikamını almak için
yemin eder…
BATAK (1974)
Senaryo: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Hamle Film/Nadir Elmacı
Oyuncular: Aytaç Arman (Bekir), Gönül
Hancı (Hatice), Salih Kırmızı (Yusuf), Ferda Büyükgüneş (Zeynep), Hikmet
Taşdemir (Rüstem), Doğan Tamer (Osman), Yusuf Çetin (Rüstem’in adamı), Hakkı
Kurt (Rüstem’in adamı)
Konu: Kendilerini emniyetli bir
yere götürmesi için tutulan bir erkek ve iki kadının hikayesi.
Not: 1968 yılında “Kara Öfke” adıyla çekilen
filmin tekrar çekilen bir versiyonu.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)