Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

HOROZ GİBİ MAŞALLAH (1975)



 “Aslan Gibi maşallah”

Senaryo ve Yönetmen:Mehmet Aslan
Kameraman:Dinçer Önal
Yapım:Gaye Filom/Erdoğan Tilav

Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Işıklar Gaye Işık Servisi Şef: İlyas Akarsu, Makyaj: Cemal Gonca, Reji Asistanı: Sadem Ayral, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Ses Asistanı: Şakir Ozan, (İpek Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Emel Aydan, Aynur Akarsu, Perihan Ateş, İsmail Hakkı Şen, Mine Sun, Tarık Şimşek, Nur–Ay, Necdet Yakın, Çetin Tolbaş

Konu: Tamer karısı ve baldızı ile beraber yaşayan çıtkırıldım bir iş adamıdır. Bir gün yeraltı dünyasından tanımadığı kanunsuz adamlarla başı derde girer. Tesadüfen bir kavga da seyrettiği ve herkezi döven bir genç ise, ikizi gibi kendisine benzemektedir. Tamer gençle tanışıp, durumu anlatır ve yüklü miktarda para teklif eder. Bol para, kadınlar, eğlence ve mafya delikanlıyı beklemektedir.

HOPPALA/AŞK KADINI (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Aram Gülyüz
Foto Direktörü:Abdullah Gürek
Yapım:Filmiş Film /Aram Gülyüz

Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Işıklar: Kahraman Kongur, Laboratuar: Tümay Rızai, Sesleri Alan: Rauf Tüzün, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Mustafa Kent, Dublajı İdare Eden: Zafer Önen, Reji Asistanı: Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Edip Canova, (Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

,Oyuncular: Feri Cansel, Mete İnselel, Leyla Şahin, Nevin Nuray, Leyla Şahin, Gündüz Akar, Sümer Tilmaç, Ajlan Altuğ, Cemil V. Akacan, Zeki Tüney, Şemsi İnkaya, Nur-Ay, Canan Candan, Ahmet Kostarika

Konu: Benzerlik nedeniyle beklenen adamın yerine gelip köylüleri korkuya düşüren salak bir adamın öyküsü.

HOPLA KALBİM HOPLA (1975)



Senaryo Ve Yönetmen:Feridun Kete
Kamera:Ertunç Şenkal
Yapım:Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: Salih Kırmızı, Sema Eyüpoğlu, İlhan Daner, Sami Tunç, Yonca Yücel, Meral Kurtuluş, Canan Candan, Mine Sun, Yaprak, Mustafa Günay, Akif Kilvan, Ferhat Canlı,

Konu: Musluk tamirciliği yapan iki arka-daşla bir mirasın öyküsü.


HIZLIM BENİM (1975)




Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Kamera:Ali Yaver
Yapım:Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Mete İnselel (Dursun), Gönül Hancı, Muammer Karaca, Turgut Özatay, Emel Aydan, İsmail Hakkı Şen, Perihan Ateş, Sinan Ecer, Nizam Ergüden, Gülten Kaya, Ersun Kazançel, Sinan Ecer,

HESAP GÜNÜ (1975)


Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Direktör:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret/Cevat Okçugil

Reji Asistanı: Muzaffer Sönmez, Kamera Asistanı: Süha Kapkı, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Senkron: Sabit Özergül, Mevlut Koçak, Montaj: İsmail Kalkan, Prodüksiyon Amitri: Nihat Cerit, (Yeni Stüdyoda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Parla Şenol, Hülya Tuğlu, Kenan Pars, İhsan Baysal, Reşit Çıldam, Hakkı Kıvanç, Gönül Caner, Turgut Özatay, İsmail Hakkı Şen, Ceyhan Cem, Şişko Nuri, Osman Han, Orhan Çoban, Muzaffer Sönmez, Meh-met Yağmur, Mustafa Yavuz, Dündar Aydınlı, Ekrem Dümer,

Konu: Karısına tecavüz edenlerden inti-kamını alan bir polisin öyküsü.


HER YOL HELAL ZIM-BALA BİLAL (1975)


“Kader Fazla Zorlanmaz”

Senaryo ve Yönetmen:Tancan Akın
Kamera;Yılmaz Ceylan, Şener Işık, Mükremin Şumlu
Yapım:Kayahan Arıkan

Sesler: Mustafa Akdemir, Sabahattin Vanlı, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Negatif Montaj: Mehmet Tezgâhtar, Senkron Montaj: Necdet Tok, Işık: Atacan Baran, Laboratuar: İ. Hakkı Arıkan, Haldun Arıkan,
Kunt Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve hazırlanmıştır.

Oyuncular: Bilal İnci, Hayati Hamzaoğlu, Turgut Özatay, Yeşim Soydan, Aslıhan, Kristin Karol, Atilla Ergün, Sami Hazinses, Süheyl Eğriboz, Necip Tekçe, Ensar Pala, Yaşar Güçlü, Kemal Coşkun, Cevdet Balıkçı, Cango Kemal, Muzaffer Mozayik, Arap Celal, kadir Kök, Necdet Arıcı, Yılmaz Kurt, Kudret Şandra ve Sihirbaz Şeri, Ateş Osman, Mehmet A. Güngör, Erbey Efem, Meh-met Çanakçı, Murat Ayan, Kemal As, Ahmet Dumanoğlu, Nalkafa Mustafa, Yadigâr, Ömer Yaman,

Konu: Haraç alma nedeniyle birbirine giren iki azılı çetenin öyküsü.


HAYRET!.. 17 (1975)


Yönetmen: Osman F. Seden
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Erdoğan Engin
Yapım:Akün Film/İrfan Ünal

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Sevda Karaca, Ayfer Feray, Ali Şen, Osman Alyanak, Yaprak, Altan Günbay, Shirley Corrigan, Kim Ray, Barbara Durgess, Tatiana, Lublayeda,

Konu: Film, tecavüzle suçlanan bir adamın yaşadıklarını konu edinir. Zeynel, Güllü’nün başlık parasını biriktirmek için İstanbul’a çalışmaya gider. Hemşerisi Zeki aracılığıyla bir otelin çamaşırhanesinde iş bulur. Otelin bar bölümünde Anne Marie adında bir şarkıcı çalışır. Ancak otelle imzaladığı sözleşmenin süresi dolmak üzeredir ve otel yönetimi kontratı yenilemeye yanaşmaz. Anne Marie bunun üzerine reklam amaçlı bir oyun oynamaya karar verir. Odasına aldığı Zeynel’i, kendisine tecavüz etmekle suçlar. Olay ülkede büyük infiale neden olur. Zeynel hapse girer. Ancak bir süre sonra olaylar Zeynel’in lehine dönecektir. (Hasan Sakın)

► Osman Seden, 1970 lerde başlayan seks furyası içinde olan Yeşilçam sineması döneminde ekonomik zorluklar çekmekteyken, seks güldürüsü türünden olan bu ve buna benze filmleri, birlikte çalıştığı yapımcıların istekleri karşısında çekmek zorunda kalmıştır.

HAYDİ GENÇLİK HOP HOP (1975)


Yönetmen:Osman Nuri Ergün
Senaryo:Vecdi Uygun
Foto Direktörü:Nedim Akanlar, Tuncay Ural
Müzik:Erol Büyükburç
Yapım:Nur Plak Film/Erol Solak

Oyuncular: Erol Büyükburç, Tennur Solak, Süleyman Turan, Kadir Savun, Hulusi Kentmen, Aliye Rona, Adile Naşit, Cey-han Cem, Cem Erman, Serap Günay, Osman Alyanak, Müşerref Çapın, Sevim Tan, Parla Şenol, Nil Burak, Tevfik Şen

Konu: Film, birbirine âşık olan Erol ile Nilgün’ün hikâyesini anlatır. Erol, zengin bir ailenin oğludur. Bir gün tesadüfen karşısına çıkan Nilgün’ü görür görmez âşık olur. Nilgün, anne ve babasının ölümünün ardından kendisini toparlayamamıştır. Kendisine kalan tüm mal varlığını tek tek satmaya başlar. Bu sırada Erol, özel şoförü olarak Nilgün’ün yanında çalışmaya başlar. Nilgün de Erol’a âşık olur. Erol, Nilgün ile evlenmek istemektedir. Fakat önce Nilgün’ü savurganlığından ve kibrinden kurtaracak bir oyun oynamaya karar verir. (Aslan Erdem)

HAŞHAŞ (1975)


Yönetmen:Ertem Göreç
Senaryo:Ayten Kuyululu
Foto Direktörü: Ali Uğur
Yapım:A Film ve Reklamcılık/Ayhan Işık

Prodüksiyon Amiri: Stefan Melikyan, Asistanı: Ercan Duman, Müzik: Şat Yapım/Şanar Yurdatapan, Attila Özdemiroğlu, Set Amiri: Hakan Akyol, Set Elemanları: Şahin Gök, Yılmaz Şekerbay, Hayrettin Akkaya, Funda Işık Servisi, Şef: İsmet Yurtçu, Yardımcılar: Fevzi Öcal, İsmail Gün, Reji Asistanı: Arif Erkuş, Kamera Asistanı: Ahmet Demir, Faruk Aksoy, Laboratuar: Recai Karataş, Altan Sertesen, Montaj Senkron: Arif Özalp, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Kara-taş (Acar Film stüdyosu renkli laboratu-arlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Ayhan Işık (Şahin usta), Selen Büke, Hüseyin Peyda, Senih Orkan, Yavuz Selekman, Ertuğrul Bilda, Ertan Bulman, Muzaffer Yenen, Nur Ay, Nur Soylu, Beyhan Banarlı, Fadıl Garan, Ekrem Dümer, Yıldız Ege, Renan Fosforoğlu, Kayhan Yıldızoğlu, Diler Sa-raç, Yaşar Şener, Kudret Karadağ, İhsan Baysal, Hakkı Kıvanç, Muharrem Gürses, İhsan Gedik, Nedim Dilek, Misafir oyun-cu: Sadri Alışık,
Konu: Film, kendisini uyuşturucu kaçakçılarının arasında bulan bir ustabaşının hikâyesini anlatır. Bir fabrikada çalışan Şahin, kızı ve babasıyla birlikte yaşamaktadır. Fabrikada meydana gelen kazada bir arkadaşı hayatını kaybeder. Kazanın ihmalden kaynakladığını düşünen Şahin, fabrika yönetimini suçlar. Bu yüzden patronlarıyla ayrı düşer ve işten ayrılır. Uzun süre iş arar, fakat bulamaz. Bu sırada kızı rahatsızlanır. Tedavi için paraya ihtiyacı vardır. Sonunda bir şirkette kamyon şoförlüğüne başlar. Bu işle birlikte Şahin, kendisini bir uyuşturucu şebekesinin içinde bulacaktır. (Ayşe Pay)

HASAN ALMAZ BASAN ALIR (1975)


Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Kamera:Kenan Kurt
Yapım:Olgun Film/Olgun Eltan

Oyuncular: Mete İnselel, Aynur Akarsu, Feri Cansel, Salih Güney, Burçin Doğu, Ali Şen, Vural Atacan, Dolgan Sezer, Alev Altın, Meral Deniz, Tuncay Özinel

Konu: Bir kaza sonucu erkekliğini kay-bedip sonra da bu görevini pil gücüyle sürdürmeye çalışan bir adamın öyküsü.

HARAKİRİ (1975)


Yönetmen:Ertem Göreç
Senaryo :İlhan Engin
Kamera: Ali Uğur
Yapım :Işık Film/Ayhan Işık

Prodüksiyon Amiri: Adil Kıbıcı, Set Amiri: Hakan Akyol, Set İşçileri: Selim Acar, Hayrettin Akar, Erdoğan Şengül, Işıklar: Funda Işık Servisi Şef: Erol Karaşiray, Yardımcıları: Nejat Aydemir, Turgut Köse, Reji Asistanı: Gülsen Tuncer, Kamera Asistanı: Ahmet Demir, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Müzik: Şat Yapım, (Acar Film Renkli laboratuvarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Ayhan Işık, Mehmet Ali Erbil, Çiğdem Günbay, Cem Erman, Nazan Adalı, Gülsen Tuncer, Serpil Şafak, İlhan Hemşeri, Muammer Gözalan, Hüseyin Salıcı, Ata Sagun, Niyazi Gökdere, Giray Alpan, Baydar Özcan, Güngör Ertürk, Gülten Kaya, Doğan Tamer, Ayşe Atakan, Nilay Sezen, Sönmez Yıkılmaz, Nil-gün Ceylan, Baykal Kent,
Konu: Film, babaları yurtdışına çalışmaya giden iki kardeşin başına gelenleri konu edinir. Tayfun, çocuklarına iyi bir yaşam sunabilmek için Avustralya’ya göçmenlik başvurusunda bulunur. Başvurusu kabul edilir ve Avustralya’ya çalışmaya gider. Tayfun'un yokluğunda kızı Çiğdem, patronu İrfan'ın tecavüzüne uğrar ve hamile kalır. Bora, ise İrfan’ı öldürerek hapse girer. Tayfun, yaşananları öğrendiğinde Türkiye’ye dönme kararı alır. Ancak dönmeden önce yapması gereken son bir işi daha vardır. (Hüseyincan Eryılmaz)
__________________________

* 25 yıllık oyuncu Ayhan Işık bir süredir yapımcılığa başladı. Türk sinemasının yenilikler yapması gerektiğini, dış pazara açılmanın önemini filan anlatıp bunun için dış ve özellikle uzak ülkelere gidip orada film çekiyor. İlk yapımı olan "Haşhaş"ı görememiştik. Ancak "Harakiri" Ayhan Işık'ın sinema anlayışından ve sinemayı yenilemekten neyi anladığını açıkça belirliyor.

Türk sinemasının en alışılmış durumları en bayağı trükleri birbiri ardına diziyor filmde: İki çocuğunu çok sevmekten başka hiçbir innsancıl çizgisi belirmeyen tek boyutlu bir baba, zengin delikanlı tarafından iğfal edilen genç kız, zengin dulun ağına düşen genç çocuk, vs ... Eğer bütün bu usandırıcı şeyler bir kez daha yenilenecekse, Ayhan Işık Avustralya’lara değil, kuzey kutbuna bile gitse yararı yok. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 181”
________________________________________

 Peter Bryan ve John Gilling’in (1912-1984)senaryosu , Freddie Francis’in (1917-2007) yönetiminde 1970 yılında çekilen “Trog” isimli filmden uyarlama. Başlıca rolleri Joan Crawford (1905-1977), Michael Gough (1916-2011), Bernard Kay (1928) paylaşmışlar.



HANZO (1975)

Yönetmen:Zeki Ökten
Senaryo:Suphi Tekiner 
Görüntü Yönetmeni:Hüseyin Özşahin
Yapım:Cem Film/Yahya Kılıç,

Reji Asistanları: Bilge Berger, Sinan Çetin, Ar Direktör: Güven Öktem, Işık Şefi: Hacı Yusuf, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşses, Laboratuar: Ziya Uçak, Recep Çakmak, Ahmet Kuru, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Montaj-Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mustafa Karataş,
(İpek Film renkli laboratuarlarında hazırlanmıştır).

Oyuncular: Kemal Sunal (Hanzo/Cabbar), Meral Zeren (Hülya), Adile Naşit (Şükriye), Ayşen Gruda (Feride), Mümtaz Ener (Profesör), Attila Ergün (Komiser), Demircan Türkdoğan, Erkan Cerit (Teknedeki Çocuk), Cevdet Arıkan (Asistan), Ünal Gürel (Cemal), Nermiz Özses, Giray Alpan (Ekrem), Doğan Tamer (Mühendis), Kudret Karadağ (Manav), Hakkı Kıvanç (Muhtar), Aclan Altuğ, Cevdet Arıkan, Ahmet Karaca, Mustafa Nalkafa, Murat Tok, Günay Güner, Nazan Tilmaç,

Konu: Dağlarda maden aramaya çıkan bir ekip insan ayı karışımı bir yaratığa rastlarlar. Üzerine ağ atılarak yakalanan yaratık bir hastane tarafından müşahe-deye alınır. Başhekim ve doktorlar tara-fından adeta bir bebek muamelesi gö-rür. Bu arada polis de kaçan varlığın peşindedir. Hastane den kaçan Hanzo yaralanarak bir binaya sığınır

HAMAMCI ŞEVKET (1975)


Yönetmen:Sırrı Gültekin
Senaryo:Nuri Kırgeç
Kamera:Kaya Ererez
Yapım:Akdağ Film/Sami Tunç

Oyuncular: Mete İnselel, Melek Gör-gün,Yonca Yücel, Turgut Özatay, Sami Tunç, Meral Deniz, Dolgan Sezer, Perihan Ateş, Tevhit Bilge, Mine Eren, Canan Candan

Konu: Masörlük yapan saf bir adamın iki kaçakçı çetesi içinde geçen güldürülü öyküsü.

HALKALI ŞEKER (1975)




Senaryo ve Yönetmen:Feridun Kete
Kamera:Ertunç Şenkay
Yapım:Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: Seher Şeniz, Salih Kırmızı, Nevin Nuray, Mehmet Bahadır, İhsan Gedik, Samuray

Konu: Para kazanmak için türlü oyunlara giren bir kadının öyküsü.

HALİME’NİN KIZLARI (1975)


Yönetmen:Çetin İnanç
Senaryo:Tamer Yiğit
Foto Direktörü: İzzet Akay
Yapım:Kadri Film/Kadri Yurdatap

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: İsmail Kündem, Renk Uzmanı: Türker Vatan, laboratuar Şefi: Hikmet Kuyucu, Reji Asistanı: Oktar Durukan, Kamera Asistanı: Atilla Akarsu, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Sabahattin Kaya, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Tamer Yiğit, Ceyda Karahan, Aynur Akarsu, Oktar Durukan, Hikmet Taşdemir, Asuman Arsan, Meral Deniz, Tevhit Bilge, Coşkun Göğen, Ferhat Ünal, Hakkı Kıvanç, Haydar Karaer, Gülten Kaya, Kudret Karadağ, Cango Kemal,

Konu: Üç gangster arkadaşın aşık olduk-ları kızlarla mücadelenin öyküsü.