Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

İŞTE KAPI İŞTE SAPI (1975)


 "Kızgın Güneş"

Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:Recep Filiz
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Fatma Belgen, Sami Tunç, Kadir Kök, Özcan Bilge, Nur Soylu

Konu: Film, yardım ettiği bir kadın yüzünden hayatı altüst olan bir tır şoförünün yaşadıklarını konu edinir. Kemal, bir taşıma şirketinde tır şoförü olarak çalışmaktadır. Bir iş gereği Hamburg’dan aldığı yükle birlikte İstanbul’a doğru gitmektedir. Yolculuk sırasında esrarengiz bir kadın aniden yolun ortasına atlar. Kemal kadını araca alır. Fatoş adındaki kadın, otelde kaldıkları sırada bütün yaşadıklarını Kemal’e anlatır. Bir çete, Fatoş’un babasını öldürmüştür. Fatoş, aynı çetenin kendisini öldürmek istediğini düşünmektedir. Kemal ise Fatoş’a yardım edeceğine söz verir. Böylece ikili arasında duygusal bir yakınlaşma başlar. Ancak Fatoş yüzünden Kemal’in başı belaya girer. (Hasan Sakın).


İŞTE HAYAT (1975)


Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni:Çetin Tunca
Yapım Sorumlusu:Emrah Şimşek
Yapım :Gülşah Film/Selim Soydan

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Uğur Dündar, Adile Naşit, İhsan Yüce, Aydan Adan, Suzan Avcı, Bilge Zobu,

Konu: Uğur Dündar'ın sinemada oynadığı ilk film. Dündar kendisi aracılığıyla "artist olmak isteyen bir kız ve deli fişek anası tarafından kaçırılıyor. İkinci bölümde Ayşe ve anasının kenar mahalle insanı kişiliğiyle Dündar'ın nişanlısı Alev'in mensup olduğu sosyete çevresi arasındaki çelişkilerden doğan durum-lar ve bu hengame içinde Ayşe'nin filmi çevirerek beklenmedik biçimde başarıya ulaşması anlatılıyor. Son bölümde ise Ayşe'nin şöhret olması ve yılın kadını seçilmesi konu ediliyor.

ÖDÜL:
13. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (18 – 26 Haziran 1976)

► *Umur Bugay “En başarılı senaryo”
►*Adile Naşit “en başarılı yardımcı ka-dın oyuncu”
► İhsan Yüce “en başarılı yardımcı er-kek oyuncu”

Jüri Üyeleri: Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, Atilla Dorsay, Kami Suveren, Ahmet Gönen, Suna Kan, Nuri Dağtekin, Mehmet Küçükince, Özer Kabaş.

*  "İşte Hayat" üç bölüm içinde gelişen bir senaryoya dayanıyor. İlk bölümde Uğur Dündar'ın TV'den bilinen kişiliğinin, bu kişilik aynen korunarak bir öyküye yerleştirilmesi, "entegre edilmesi" çabası görülüyor. .

Bu bölümde, Dündar kendisi aracılığıyla "artist" olmak isteyen bir kız ve deli fişek anası tarafından kaçırılıyor. İkinci bölümde Ayşe ve anasının "kenar mahalle insanı" kişiliğiyle Dündar'ın nişanlısı Alev'in mensup olduğu "sosyete" çevresi arasındaki çelişkilerden doğan durumlar ve bu hengame içinde Ayşe'nin filmi çevirerek beklenmedik biçimde başarıya ”

ulaşması öyküleniyor . Son bölümde ise Ayşe'nin "şöhret olması" ve "yılın kadını" seçilmesinden sonra olanlar anlatılıyor.

"İşte Hayat"’ın kutlanacak ilk yanı, genç yazar Umur Bugay'ın, bir ölçüde kısıtlayıcı verilerle (Uğur Dündar'ı Uğur Dündar olarak kullanmak) yola çıkan senaryo çalışmasının başarısı, bütünlüğü, tutarlılığı ... Kişilerin, çevrelerin, giderek sınıfların çelişkisini çok iyi kullanan, çok canlı ve boyutlu tipler çizen (özellikle ana ve babada) çeşitli buluşlar, dayanılmaz "gag"larla dolup taşan, yer yer TV olgusunu ve ve toplumumuza getirdiklerini (bir gecede "şöhret" olanlar, ve bu şöhretlerden yararlanmak isteyen belli çevreler, TV'deki gerçekçi yayınlardan rahatsız olanlar, TV reklamları, TV içindeki sansür olayı, vs.) keskin biçimde taşlayan, başarılı ve doyurucu bir senaryo bu .. Özellikle ilk bölüm, en zoru, olmasına karşın, en başarılısı... Bu bölümde DÜndar ın bİlİnen Kişiliğiyle entrikanın bağdaştırılması, düğümlerin atılması, tümüyle çok iyi... İkinci bölüm, filmin eleştirel yanlarını vurguluyor. Son bölümün' duygusal havası ise, filmin güldürü boyutunu ve temposunu biraz ağırlaştırıyor.

Diğer yandan, formunda bir Atıf Yılmaz'ın elinden çıktığını he men beli ediyor "Işte Hayat”.. Akıcı, kıvrak, sımsıcak bir film buluyoruz karışımızda ... Bizden, yerli ve özgün üstelik. .. Çalıp çırpma değil...
İlginç bir kompozisyon veren Koçyiğit'in ve bu ilk sinema deneyiminde pek aksa-mayan Uğur Dündar'ın yanı sıra, filmin "rol çalan" oyuncusu, dayanılmaz bir "ana" çizen ve filmi baştan sona herkesi geri plana iterek götüren Adile Naşit oluyor... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 135


İŞ BİLENİN (1975)


Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Senaryo:Emine Ölmez (Ece Aksoy)
Kameraman:Dinçer Önal
Yapım:Gaye Film/Erdoğan Tilav

Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Işık Şefi: İlyas Akarsu (Gaye Işık Servisi), Laboratuar ve Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Asistanı: Ziya Uçak, Ses Teknisyeni Asistanı: Şakir Ozan, Ses Mühendisi: Feridun Kınay,
(İpek Film Stüdyosu’nda selendirilmiş ve renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Hadi Çaman (Cemil), Cey-da Karahan (Gamze), Romina Terry, Meral Deniz (Hizmetçi), Yüksel Gözen (Nadir), Asuman Arsan (Cemil’in annesi), Demircan Türkdoğan (Cemil), Nurettin Alkış (Amca)

Konu: Aile içi ensest konulu. Ailede herkes birbiri ile birlikte olmaktadır. Sadece aileye yurtdışından yeni katılan sarışın güzeli kimse elde edememektedir. Ancak, onu da elde etmenin bir yolu vardır.

İSYAN (1975)



Senaryo ve Yönetmen:Remzi A. Jöntürk
Kamera: Ali yaver
Yapım:Barlık Film / Necdet Barlık

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Barlık Işık Servisi, Şef: Ergün Şimşek, Reji Asistanı: Korkut Korcan, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Serdar Gökhan (Polat), Yaprak Alkan, Demir Özgür, Bilal İnci (Şef), Diler Saraç (Suzan), Mete İnselel (Feleğin Oğlu), Atilla Ergün (Hamdi), Feridun Çölgeçen (Otelci), Taşkın Esen, İhsan Gedik, Yaşar Güçlü, Muharrem Gürses (Örgüt Üyesi), Ali Ceylan, Meh-met Yağmur, Tevfik Şen, Erol Yeşilyaprak, Müjdat Saylav,

Konu: Film, yaşadığı kanunsuz hayatı bırakmak isteyen bir adamın ölüme sürüklenişini konu alır. Polat, Şeker Adam lakabıyla tanınan kiralık bir katildir. Bir uyuşturucu çetesinin hesabına çalışmaktadır. Polat, yıllarca önce Suzan’la evlenmiş ve bu evlilikten Barış adında bir çocuk doğmuştur. Ancak evlilik hayatına alışamayan Polat, Suzan’dan ayrılmıştır. Suzan ise Polat’ın patronuyla evlenmiştir. Polat, yıllar sonra Müjde adında genç ve güzel bir kadınla evlenir. Bu evlilik nedeniyle kanunsuz işlerden uzaklaşmak ister. Ancak patronun tehditleri nedeniyle işten ayrılamaz. Bu sırada Barış da kanunsuz işlere karışmak üzeredir. Polat buna engel olur. Ancak çeteden ayrılmak isteyen Polat için ölüm emri verilmiştir. (Hasan Sakın)


İNTİHAR (1985)


Yönetmen:Ülkü Erakalın
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Kamera:Orhan Kapkı
Kurgu:Necdet Tok
Yapım:Sezer Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Serdar Gökhan (Dadaş Kemal), Perihan Savaş (Nermin), Hulusi Kentmen, Hakkı Kıvanç (Termeli), Mürüvvet Sim, Parla Şenol, Hadi Çaman, Hamit Has, İhsan Baysal, Şişko Nuri, Hasan Ceylan (Arabo), Müşerref Çapın, Ata Saka

Konu: Film, bir kabadayıya âşık olan bir kadının yaşadıklarını anlatır. Nermin, grubuyla beraber sokaklarda ve gazinolarda şarkı söyleyen şarkıcıdır. Nermin, gittikleri her yerde kendisini uzaktan seyreden gizemli biri olduğunu fark eder. Kemal, bir gün cesaretini toplayıp Nermin’le konuşur. Zamanla aralarında büyük bir aşk başlar. Evlilik hazırlıkları yapan Nermin, çok mutludur. Fakat Nermin’in mutluluğu, Kemal’in yaptığı işi öğrenince biter. Sıradan biri gibi görünen Kemal, aslında ünlü kabadayı Dadaş Kemal’dir. Nermin’in yeniden bir araya gelmek için tek şartı, Kemal’in silâh bırakmasıdır. Ancak Kemal’in kabadayılığı bırakması daha büyük sorunlara neden olacaktır. (Aslan Erde)

İNSAN AVCISI (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Duygu Sağıroğlu
Görüntü Yönetmeni:Mustafa Yılmaz
Yapım:Uğur Film/Memduh Ün

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, İsmet Karslı, Montaj, Senkron: Süleyman Karakaya Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırmanoğlu, Set Teknisyenleri: Halil Dede, Ekrem Ülgey, Kadir Yılmaz, Aydınlatma: Ömer Ekmekçi, Kâzım Pekmez, Yapım Görevlisi: Adnan Uygur, Yapım Yardımcısı: Mevlut Doğan, Yönetmen Yardımcısı: Zafer Par, Ergun Özatmaca, Kamera Yardımcısı: Ender Turgut, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Aktolga, Oktar Durukan, Turgut Özatay, Hikmet Taşdemir, Meral Deniz, Yavuz Selekman, İhsan Gedik, Zafer Par, Ata Saka, Adnan Mersinli, Yusuf Sezer, İsmet Erten, İhsan Gedik,

Konu: Komiser Metin Türkiye`ye yasa dışı giren silah kaçakçılarının peşine düşer araştırmaları onu CIA ve Yunan Ajanları ile karşı karşıya getirir.

İNCE MEMET VURULDU (1975)


Yönetmen:Yılmaz Duru
Senaryo:Sabah Duru
Kamera:Suat Kapkı
Yapım:Tura Film / Yılmaz Duru

Oyuncular: Yılmaz Duru, Meral Orhonsay, Müjgan Ağralı, Cemil Şahbaz, Aysun Güven, Yaşar Yağmur, Kenan Pars, Tijen Par, Altan Bozkurt, Menderes Samancı, Feri Cansel, Murat Ertan, Tarık Şimşek, Tarık Şimşek, Herkül Sönmez, İsmail Hakan, Yusuf Sezer, Şarkılar: Gönül yazar, Müşerref Tezcan, Şeref Misafirleri: Yılmaz Güney, Türkan Şoray,

Konu: Babası kan davası nedeniyle öldürülen bir gencin büyük kentteki yaşam öyküsü.

İKİMİZ BİR FİDANIZ (1975)



Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:Recep Filiz
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Kamera Asistanı: Taci (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiştir)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Figen Han, Şenar Seven, Özcan Bilge, Mürüvvet Sim, Tevhit Bilge, Kudret Şandıra, Kristan Carol, Kadir Kök,

Konu: Kafasına vurulan bir odunla hafı-zasını kaybedip kendini kabadayı zan-neden bir aptalın öyküsü.

İKİ TATLI SESRSERİ (1975)


Yönetmen:Temel Gürsu
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü:Hüseyin Özşahin
Yapım:Haydar Film/Mahmut Üçüncüoğlu

Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Konca, Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Orhan Günşıray, Selma Eyüboğlu, Figen Han, Özden Yüce, Atilla Ergün, Necla Soylu, Mürvet Sim, Selen Büke, Fatma Bilgen, Özden Yüce, Betül Aşçıoğlu, Birtane Güngör, Handan Adalı, Turgut Boralı, Yıldız Ege, Hakkı Kıvanç Renan Fosforoğlu, Hüseyin Zan, Faik Coşkun, Tayfun Çakar, Muzaffer Civan, Cango Kemal, Hülya Tuğlu, Misafir Sanatçılar: Senar Seven, Yeşim Yükselen

Konu: Almanya’dan gelip kadınları do-landıran iki Çapkının macerası.

ISLAK DUDAKLAR (1975)


Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo:Ahmet Üstel
Foto Direktörü:İzzet Akay
Yapım:Emek Film / Nazmi Özer

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, Senkron, Montaj: İsmail Kalkan, Renk Uzma-nı: Türker Vatan, Prodüksiyon Amirleri: Fevzi Barlas, Cihad Karahan, Işık Ekibi: Turgut Köse, Ahmet Eryılmaz, Işık Direktörü: Aslan Yıldız, Asistan Rejisör: Yılmaz Koç, Kamera: Can Özer, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Mine Mutlu, Orçun Sonat, Ceyda Karahan, Kenan Pars, Ergün Özatmaca, Necla Fide, Meral Deniz, Reha Yurdakul, Demircan Türkdoğan, Ergun Mutlu, Memduh Ünsal, İsmret Er-ten, Ata Saka, Tevfik Şen, Kudret Karadağ,

Konu: Necla'nın sevgilisi işsiz ama sürekli iş aramasına rağmen bulamayan bir gençtir. Bu nedenle de evlenememektedirler. Bir dergi de yazan, bekar, sessiz ve çok çalışkan bir memur ilanına baş vuran genç işe kabul edilir.

HOROZ GİBİ MAŞALLAH (1975)



 “Aslan Gibi maşallah”

Senaryo ve Yönetmen:Mehmet Aslan
Kameraman:Dinçer Önal
Yapım:Gaye Filom/Erdoğan Tilav

Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Işıklar Gaye Işık Servisi Şef: İlyas Akarsu, Makyaj: Cemal Gonca, Reji Asistanı: Sadem Ayral, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Ses Asistanı: Şakir Ozan, (İpek Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Emel Aydan, Aynur Akarsu, Perihan Ateş, İsmail Hakkı Şen, Mine Sun, Tarık Şimşek, Nur–Ay, Necdet Yakın, Çetin Tolbaş

Konu: Tamer karısı ve baldızı ile beraber yaşayan çıtkırıldım bir iş adamıdır. Bir gün yeraltı dünyasından tanımadığı kanunsuz adamlarla başı derde girer. Tesadüfen bir kavga da seyrettiği ve herkezi döven bir genç ise, ikizi gibi kendisine benzemektedir. Tamer gençle tanışıp, durumu anlatır ve yüklü miktarda para teklif eder. Bol para, kadınlar, eğlence ve mafya delikanlıyı beklemektedir.

HOPPALA/AŞK KADINI (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Aram Gülyüz
Foto Direktörü:Abdullah Gürek
Yapım:Filmiş Film /Aram Gülyüz

Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler, Işıklar: Kahraman Kongur, Laboratuar: Tümay Rızai, Sesleri Alan: Rauf Tüzün, Negatif Montaj: Ali Berkan, Senkron: Mustafa Kent, Dublajı İdare Eden: Zafer Önen, Reji Asistanı: Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Edip Canova, (Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

,Oyuncular: Feri Cansel, Mete İnselel, Leyla Şahin, Nevin Nuray, Leyla Şahin, Gündüz Akar, Sümer Tilmaç, Ajlan Altuğ, Cemil V. Akacan, Zeki Tüney, Şemsi İnkaya, Nur-Ay, Canan Candan, Ahmet Kostarika

Konu: Benzerlik nedeniyle beklenen adamın yerine gelip köylüleri korkuya düşüren salak bir adamın öyküsü.

HOPLA KALBİM HOPLA (1975)



Senaryo Ve Yönetmen:Feridun Kete
Kamera:Ertunç Şenkal
Yapım:Kımız Film / Feridun Kete

Oyuncular: Salih Kırmızı, Sema Eyüpoğlu, İlhan Daner, Sami Tunç, Yonca Yücel, Meral Kurtuluş, Canan Candan, Mine Sun, Yaprak, Mustafa Günay, Akif Kilvan, Ferhat Canlı,

Konu: Musluk tamirciliği yapan iki arka-daşla bir mirasın öyküsü.


HIZLIM BENİM (1975)




Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Kamera:Ali Yaver
Yapım:Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Mete İnselel (Dursun), Gönül Hancı, Muammer Karaca, Turgut Özatay, Emel Aydan, İsmail Hakkı Şen, Perihan Ateş, Sinan Ecer, Nizam Ergüden, Gülten Kaya, Ersun Kazançel, Sinan Ecer,

HESAP GÜNÜ (1975)


Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Direktör:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret/Cevat Okçugil

Reji Asistanı: Muzaffer Sönmez, Kamera Asistanı: Süha Kapkı, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Senkron: Sabit Özergül, Mevlut Koçak, Montaj: İsmail Kalkan, Prodüksiyon Amitri: Nihat Cerit, (Yeni Stüdyoda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Serdar Gökhan, Parla Şenol, Hülya Tuğlu, Kenan Pars, İhsan Baysal, Reşit Çıldam, Hakkı Kıvanç, Gönül Caner, Turgut Özatay, İsmail Hakkı Şen, Ceyhan Cem, Şişko Nuri, Osman Han, Orhan Çoban, Muzaffer Sönmez, Meh-met Yağmur, Mustafa Yavuz, Dündar Aydınlı, Ekrem Dümer,

Konu: Karısına tecavüz edenlerden inti-kamını alan bir polisin öyküsü.