Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

KADINLAR HAYIR DERSE..! (1975)


Yönetmen:Mehmet Dinler
Senaryo:Bülent Oran
Kamera:Sertaç Karan
:Metin Film/Işık Toraman

Oyuncular: Murat Soydan, Hülya Koçyiğit, Ali Poyrazoğlu, Ünsal Emre, Ülkü Ülker, Nazan Adalı, Senar Seven, Nur Azak, Mürüvvet Sim, Feridun Çölgeçen, Nevin Nuray, Danyal Topatan, Sami Hazinses

Konu: Taşradan büyük kente saf bir köylü kadının, kente uyum sağlamaya çalışırken başına gelen beklenmedik olaylar çevresinde gelişen bir komedi.

KADINLAR (1975)


Senaryo ve Yönetmen:İlhan Engin
Görüntü Yönetmeni:Necati İlktaç
Yapım:Asu Film7Tuncer Üçüncüoğlu

Oyuncular: Feri Cansel, İlhan Daner, Mahmut Hekimoğlu, Aynur Akarsu, Nevin Nuray, Dolgan Sezer, Tuğba Çetin, Atilla Ergün,

Konu: Zerrin Mutlu bir evliliği olmasına rağmen, sürekli başka insanların değişik yerlerde sevişmelerini hayal etmektedir. kocasının koynunda bile bu hayaller devam edince, kendisini değişik duygular içinde bulur.

KADINIM (1975)


Yönetmen:Memduh Ün
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Cahit Engin
Yapım:Mine Film/ Kadri Yurdatap

Oyuncular: Mine Mutlu, Ünsal Emre, Şeyda Senem, Turgut Boralı, Senar Seven, Özcan Özgür, Oktar Durukan, Perihan Ateş, Asuman Arsan, Remziye Fırtına, Hüseyin Zan

Konu: Filmde, evli bir adamın bir hayat kadınına âşık olması konu edilir. Orhan, sorumluluklarını yerine getirmeyen eşi Sibel’le sık sık kavga etmektedir. Çalıştığı şirkette aile yaşantısı iyi olan birinin müdür seçileceğini öğrenir. Patron, çalışanlarının evini ziyaret ederek aralarından birini seçecektir. Müdür olmak isteyen Orhan, karısı Sibel’in evi düzene sokmasını ister. Fakat aralarında tartışma yaşanır ve Sibel evi terk eder. Gece gazinoya giden Orhan, orada Zeynep'le tanışır. Zeynep'i evine götürür ve beraber olurlar. Sabah patron, Orhan’ın evine gelir. Zeynep kendini Orhan’ın karısı olarak tanıtmak zorunda kalır. Bu yüzden bir süre evli gibi davranırlar. İkisi arasında yaşanan bu durum bir süre sonra gerçek bir aşka dönüşecektir. (Meltem İşler Sevindi)
_____________________________

Memduh Ün Anlatıyor:
Kadri Yurdatap altmışlı yıllardan beri arkadaşımdı, dostumdu. Filmleri de bizim yazıhanemizde işletiliyordu. Ama yetmişli yılların ortasında, Kadrinin işleri bozulmuş neredeyse iflas etmişti. Adana, Karadeniz işletmelerine ikişer film teslim etmek üzere avanslar almış, ama filmleri parasal nedenlerden çekememişti. İşletmeler bastırıyor ya film ya para diyorlardı. Kadri iyice sıkışmıştı. Ben seni bu durumdan kurtarırım dedim, ama benim sözümü dinleyeceksin. Tamam dedi. İşletmelere ben kefil oldum. Kadri'nin teslim edemediği filmlerin sorumluluğunu da ben üstlendim. Karşılığında bu işletmecilerden iki filmlik daha avans aldım Benim sözüm ve imzam çok geçerli olduğu için verdiler. O günlerde bir film için 50 kutu civarında negatif harcıyordum, yani yaklaşık 6000 metre. Kadınım'! 30 kutuyla, yani 3600 metre negatifle, hem de yalnızca 14 günde çok ucuza mal ettim.

Senaryoyu Safa Önal yazıp getirmişti Kadri'ye. Hatta yönetmenliği de üstlenmek istemişti bir ara. Ben daha önceleri Çarşıkapı'daki Azak Tiyatrosu'nda izlemiştim oyunu Başrolü başarıyla Suzan Ustan oynuyordu.

Filmin başoyuncusu Mine Mutlu zaten Kadri'nin sevgilisiydi; ona para vermedik. Öteki oyuncuları da çok küçük paralara oynattık. Filmi Tarabya'da, Mes'ut Bey'in evinde çektim. Haricisini de, dahilisini de. Ek olarak yalnızca bir bar sahnesi vardı. Yetmişlerin ortasında seks filmleri furyası başlamıştı. Bu nedenle [ilme seks sahnesi de koyduk. Bu tür filmlerin gözde yönetmeni Temel Gürsu'ya rica ettim, geldi çekti bu sahneyi. Mine Mutlu ile Ünsal Emre arasındaki bir yatak sahnesiydi. Mine'nin memeleri açıktaydı. Filmin jeneriğine yönetmen olarak Turhan Ün yazdık. “Memduh Ün Filmlerin Anlatıyor,” Vadullah Taş”

KADER YOLCULARI (1975)


Yönetmen: Orhan Elmas
Senarist : Erdoğan Tünaş
Yapımcı:  Sezer  Film / Berker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı

Kurgu: Özdemir Arıtan,  Işık:  Mehmet Varol,Rıdvan Varol, Seslendiren: Tuncer Aydınoğlu

Oyuncular:  Perihan Savaş,  Serdar Gökhan,  Bilal İnci, Rıza Fazeli, Seher Şeniz, İhsan Baysal,  Nubar Terziyan, Renan Fosforoğlu, Hasan Ceylan, Osman Han, Mustafa Doğan, Ahmet Karaca, Mürvet İşsever,Abdi Algül,  Faik Coşkun, Yılmaz Kurt, Murat Tok, Mehmet Gerçek, Orhan Kapkı   

Konu: Film, bir idam mahkûmu ile şarkıcı bir kızın öyküsünü konu edinir. Ruhan yıllar önce sefil bir hayat yaşamaktayken bir anda ünlü bir şarkıcı olur. Bu şöhreti kendisine sağlayan Memduh’tur. Karanlık işlerle uğraşan Memduh, Ruhan’a âşıktır. Ancak Ruhan’dan karşılık bulamaz. Buna rağmen Memduh, Ruhan’ı âdeta bir mahkûm gibi elinde tutmaktadır. Ruhan’ın kaçma girişimleri Memduh tarafından sürekli engellenir. Ancak günün birinde bir cezaevinde verdiği konser Ruhan’ın hayatını değiştirecektir. (Hasan Sakın)

İZİN (1975)


Yönetmen:Temel Gürsu
Senaryo:Yılmaz Güney
Görüntü Yönetmeni: Kenan Kurt
Müzik: Şanar Yurdatapan, Attila Özdemiroglu
Yapım:Süha Pelitözü

Sahne Denetimi: İsmail Kündem, Erdal Sümer, Ekrem Ülgey, Yönetmen Yardımcısı: Berrin Giz, kamera Yardımcısı: Cem Molvan, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Ses Yönetmeni: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Kurgu Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Yardımcı Yönetmen: Altan Yalçın, (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Halil Ergün (İbrahim), Azra Balkan (Fazilet), Süleyman Turan (Ali), Ercan Yazgan (Musa), Hüseyin Kutman (Muhtar), Betül Aşçıoğlu (Pakize), Necla Soylu (Aslı), Senar Seven (şekerim), Osman Alyanak (Fazilet’in babası), Güzin Özipek (Fazilet’in annesi), Selim Naşit, Ali Tutal, Atilla Candemir.

Konu: Fazilet kiralık kadınlardan biridir. Fahişelik yaparak, ayrı bir evde oturan annesine ve yaşlılığı nedeniyle işinden atılan babasına bakmaktadır. Bir gün telefonu çalar. Dört arkadaş için dört kız istenmektedir Bu kızlar beş gün için kira-lanacaklardır. Fazilet yanına aldığı üç kız arkadaşı Pakize Aslı ve takma adı Şekerim'le birlikte randevu verilen yere giderler. Buluşma yeri bir oteldir. Müşteri-leri olan erkeklerden Ali, Musa ve Muhtar onları karşılarlar. Adı ibrahim olan diğeri ise henüz gelmemiştir. Üç erkek ve üç kız gece kulübüne giderlerken, Fazilet İbrahim'i beklemeye başlamıştır.

İbrahim otele geldiğinde arkadaşlarını bulamaz. Otelin restoranında sadece Fazilet vardır, başka kimse de yoktur. İbrahim genç kadının beklediği müşterisidir aslında ama Fazilet kendini tanıtmaz. Bir anda utanmıştır. Sessiz bir bekleyiş içindedir, İbrahim'e bakar, bakışırlar, sonra Fazilet kalkıp İbrahim'in yanma gider ve kendini sekreter olarak tanıtıp yanma oturur. Şarap içerler, sohbet ederler, derken odaya çıkarlar, ibrahim düşüncelidir. Her şey çok hızlı gelişmiştir. Ertesi gün İbrahim'in arabasıyla gezmeye çıktıklarında kırlık bir alandan geçerken genç adam bir kaval sesiyle irkilir. Arabayı durdurup otlayan koyun sürüsüne bakar ve öylece dalıp gider. Fazilet meraklanır, İbrahim köyünü, çocukluk yıllarını hatırlamıştır, köyünde kaval çalan Hasan emmiyi, annesini, babasını. Babası bir tarım işçisidir. Anasını hep dövmüştür babası, ikinci kez evlendiğinde anasıyla birlikte İbrahim'i de evden kovmuş ve sokağa atmıştır. O günlerde İbrahim henüz sekiz yaşında bir çocuktur. Annesi el kapılarında hizmetçilik ya-parken, İbrahim de sabahları çörek sat-mış, istasyonlardan kömür toplamıştır. Ve anasına layık bir evlat olamadığı için de kendini suçlamaktadır.

Dönüşte bir başka otelde geceyi geçirirler. O gece Fazilet beş günlüğüne kiralandığı bu adamı iyice merak edip, "Sen kimsin anam (!)" dedikçe İbrahim tedirgin olmaktadır; cevap vermez, susar. Ama Fazilet kendisiyle ilgili gerçeği açıklar ve sekreter olmadığını, bir kiralık kadın, bir fahişe olduğunu söyler. Artık rahatlamıştır, dans edip soyunmaya baş-lar. Ama sonra birden utanmıştır, çıplak vücudunu örtmeye çalışır, çünkü yaptığından utanmıştır. Birbirlerine sarılırlar ağlayarak... Ertesi gün arkadaşları Ali, Musa ve Muhtar üç kızla beraber otele dönerler. Sarhoşturlar. Kızları aralarında değiştirip kimin kiminle olduğu bilinmeyen karmaşık bir gece geçirmişlerdir. İlk kez bir araya gelen gruptan üç kız İbrahim'e tanıştırılır. Musa, Fazilet'i gözüne kestirip İbrahim'e, "Seninki de güzelmiş," diyerek niyetini belli eder. Ama İbrahim bu lafı kaldıramaz, hava birden gerginleşir. Kızları değiştirme isteği, fahişe de olsalar, İbrahim'e ters gelir. Musa'yı, yumrukla, tekmeyle yere yıkar. Artık işin tadı kaçmıştır. Ali kızlardan özür diler ve zaman dolmadan kızlar evlerine bırakılır. Ama Fazilet İbrahim'den etkilenmiştir ve onunla görüşmeyi sürdürür. Pazar, son günleridir, izni biten İbrahim ertesi gün işine dönecek, bu arada beş günlüğüne kiralanan Fazilet'in de süresi dolmuş olacaktır. Zor ve sıkıntılı bir son gün geçirirler. Fazilet, İbrahim'e gitmemesi için yalvarır, ama İbrahim gitmek zorundadır.
Fazilet bir anda alışıp sevdiği ve bir anda yitirdiği erkek yüzünden yataklara düşer. Arkadaşı Ali'yi bulup İbrahim-le ilgili her şeyi öğrenir.

Ali, İbrahim'in avukatıdır ve İbrahim bir kiralık katildir. Üç kişiyi öldürmüştür. İyi hali nedeniyle cezaevinden izin verilen İbrahim dokuz yıl daha yatacaktır. Onu hapishanede ziyaret eden Fazilet gerçeği kendi gözleriyle görür. Bu son buluşmadır. Fazilet kendini satarak hayatını sürdürür ve parayla her yatışında, "Affet beni anam..." derken, sessiz bir çığlık atmaktadır...”Agah Özgüç, “Bütün filmleriyle Yılmaz Güney”

İŞTE KAPI İŞTE SAPI (1975)


 "Kızgın Güneş"

Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:Recep Filiz
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Fatma Belgen, Sami Tunç, Kadir Kök, Özcan Bilge, Nur Soylu

Konu: Film, yardım ettiği bir kadın yüzünden hayatı altüst olan bir tır şoförünün yaşadıklarını konu edinir. Kemal, bir taşıma şirketinde tır şoförü olarak çalışmaktadır. Bir iş gereği Hamburg’dan aldığı yükle birlikte İstanbul’a doğru gitmektedir. Yolculuk sırasında esrarengiz bir kadın aniden yolun ortasına atlar. Kemal kadını araca alır. Fatoş adındaki kadın, otelde kaldıkları sırada bütün yaşadıklarını Kemal’e anlatır. Bir çete, Fatoş’un babasını öldürmüştür. Fatoş, aynı çetenin kendisini öldürmek istediğini düşünmektedir. Kemal ise Fatoş’a yardım edeceğine söz verir. Böylece ikili arasında duygusal bir yakınlaşma başlar. Ancak Fatoş yüzünden Kemal’in başı belaya girer. (Hasan Sakın).


İŞTE HAYAT (1975)


Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni:Çetin Tunca
Yapım Sorumlusu:Emrah Şimşek
Yapım :Gülşah Film/Selim Soydan

Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Uğur Dündar, Adile Naşit, İhsan Yüce, Aydan Adan, Suzan Avcı, Bilge Zobu,

Konu: Uğur Dündar'ın sinemada oynadığı ilk film. Dündar kendisi aracılığıyla "artist olmak isteyen bir kız ve deli fişek anası tarafından kaçırılıyor. İkinci bölümde Ayşe ve anasının kenar mahalle insanı kişiliğiyle Dündar'ın nişanlısı Alev'in mensup olduğu sosyete çevresi arasındaki çelişkilerden doğan durum-lar ve bu hengame içinde Ayşe'nin filmi çevirerek beklenmedik biçimde başarıya ulaşması anlatılıyor. Son bölümde ise Ayşe'nin şöhret olması ve yılın kadını seçilmesi konu ediliyor.

ÖDÜL:
13. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (18 – 26 Haziran 1976)

► *Umur Bugay “En başarılı senaryo”
►*Adile Naşit “en başarılı yardımcı ka-dın oyuncu”
► İhsan Yüce “en başarılı yardımcı er-kek oyuncu”

Jüri Üyeleri: Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, Atilla Dorsay, Kami Suveren, Ahmet Gönen, Suna Kan, Nuri Dağtekin, Mehmet Küçükince, Özer Kabaş.

*  "İşte Hayat" üç bölüm içinde gelişen bir senaryoya dayanıyor. İlk bölümde Uğur Dündar'ın TV'den bilinen kişiliğinin, bu kişilik aynen korunarak bir öyküye yerleştirilmesi, "entegre edilmesi" çabası görülüyor. .

Bu bölümde, Dündar kendisi aracılığıyla "artist" olmak isteyen bir kız ve deli fişek anası tarafından kaçırılıyor. İkinci bölümde Ayşe ve anasının "kenar mahalle insanı" kişiliğiyle Dündar'ın nişanlısı Alev'in mensup olduğu "sosyete" çevresi arasındaki çelişkilerden doğan durumlar ve bu hengame içinde Ayşe'nin filmi çevirerek beklenmedik biçimde başarıya ”

ulaşması öyküleniyor . Son bölümde ise Ayşe'nin "şöhret olması" ve "yılın kadını" seçilmesinden sonra olanlar anlatılıyor.

"İşte Hayat"’ın kutlanacak ilk yanı, genç yazar Umur Bugay'ın, bir ölçüde kısıtlayıcı verilerle (Uğur Dündar'ı Uğur Dündar olarak kullanmak) yola çıkan senaryo çalışmasının başarısı, bütünlüğü, tutarlılığı ... Kişilerin, çevrelerin, giderek sınıfların çelişkisini çok iyi kullanan, çok canlı ve boyutlu tipler çizen (özellikle ana ve babada) çeşitli buluşlar, dayanılmaz "gag"larla dolup taşan, yer yer TV olgusunu ve ve toplumumuza getirdiklerini (bir gecede "şöhret" olanlar, ve bu şöhretlerden yararlanmak isteyen belli çevreler, TV'deki gerçekçi yayınlardan rahatsız olanlar, TV reklamları, TV içindeki sansür olayı, vs.) keskin biçimde taşlayan, başarılı ve doyurucu bir senaryo bu .. Özellikle ilk bölüm, en zoru, olmasına karşın, en başarılısı... Bu bölümde DÜndar ın bİlİnen Kişiliğiyle entrikanın bağdaştırılması, düğümlerin atılması, tümüyle çok iyi... İkinci bölüm, filmin eleştirel yanlarını vurguluyor. Son bölümün' duygusal havası ise, filmin güldürü boyutunu ve temposunu biraz ağırlaştırıyor.

Diğer yandan, formunda bir Atıf Yılmaz'ın elinden çıktığını he men beli ediyor "Işte Hayat”.. Akıcı, kıvrak, sımsıcak bir film buluyoruz karışımızda ... Bizden, yerli ve özgün üstelik. .. Çalıp çırpma değil...
İlginç bir kompozisyon veren Koçyiğit'in ve bu ilk sinema deneyiminde pek aksa-mayan Uğur Dündar'ın yanı sıra, filmin "rol çalan" oyuncusu, dayanılmaz bir "ana" çizen ve filmi baştan sona herkesi geri plana iterek götüren Adile Naşit oluyor... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 135


İŞ BİLENİN (1975)


Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Senaryo:Emine Ölmez (Ece Aksoy)
Kameraman:Dinçer Önal
Yapım:Gaye Film/Erdoğan Tilav

Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Prodüksiyon Amiri: Semih Servidal, Işık Şefi: İlyas Akarsu (Gaye Işık Servisi), Laboratuar ve Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Asistanı: Ziya Uçak, Ses Teknisyeni Asistanı: Şakir Ozan, Ses Mühendisi: Feridun Kınay,
(İpek Film Stüdyosu’nda selendirilmiş ve renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Hadi Çaman (Cemil), Cey-da Karahan (Gamze), Romina Terry, Meral Deniz (Hizmetçi), Yüksel Gözen (Nadir), Asuman Arsan (Cemil’in annesi), Demircan Türkdoğan (Cemil), Nurettin Alkış (Amca)

Konu: Aile içi ensest konulu. Ailede herkes birbiri ile birlikte olmaktadır. Sadece aileye yurtdışından yeni katılan sarışın güzeli kimse elde edememektedir. Ancak, onu da elde etmenin bir yolu vardır.

İSYAN (1975)



Senaryo ve Yönetmen:Remzi A. Jöntürk
Kamera: Ali yaver
Yapım:Barlık Film / Necdet Barlık

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Barlık Işık Servisi, Şef: Ergün Şimşek, Reji Asistanı: Korkut Korcan, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Serdar Gökhan (Polat), Yaprak Alkan, Demir Özgür, Bilal İnci (Şef), Diler Saraç (Suzan), Mete İnselel (Feleğin Oğlu), Atilla Ergün (Hamdi), Feridun Çölgeçen (Otelci), Taşkın Esen, İhsan Gedik, Yaşar Güçlü, Muharrem Gürses (Örgüt Üyesi), Ali Ceylan, Meh-met Yağmur, Tevfik Şen, Erol Yeşilyaprak, Müjdat Saylav,

Konu: Film, yaşadığı kanunsuz hayatı bırakmak isteyen bir adamın ölüme sürüklenişini konu alır. Polat, Şeker Adam lakabıyla tanınan kiralık bir katildir. Bir uyuşturucu çetesinin hesabına çalışmaktadır. Polat, yıllarca önce Suzan’la evlenmiş ve bu evlilikten Barış adında bir çocuk doğmuştur. Ancak evlilik hayatına alışamayan Polat, Suzan’dan ayrılmıştır. Suzan ise Polat’ın patronuyla evlenmiştir. Polat, yıllar sonra Müjde adında genç ve güzel bir kadınla evlenir. Bu evlilik nedeniyle kanunsuz işlerden uzaklaşmak ister. Ancak patronun tehditleri nedeniyle işten ayrılamaz. Bu sırada Barış da kanunsuz işlere karışmak üzeredir. Polat buna engel olur. Ancak çeteden ayrılmak isteyen Polat için ölüm emri verilmiştir. (Hasan Sakın)


İNTİHAR (1985)


Yönetmen:Ülkü Erakalın
Senaryo:Erdoğan Tünaş
Kamera:Orhan Kapkı
Kurgu:Necdet Tok
Yapım:Sezer Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Serdar Gökhan (Dadaş Kemal), Perihan Savaş (Nermin), Hulusi Kentmen, Hakkı Kıvanç (Termeli), Mürüvvet Sim, Parla Şenol, Hadi Çaman, Hamit Has, İhsan Baysal, Şişko Nuri, Hasan Ceylan (Arabo), Müşerref Çapın, Ata Saka

Konu: Film, bir kabadayıya âşık olan bir kadının yaşadıklarını anlatır. Nermin, grubuyla beraber sokaklarda ve gazinolarda şarkı söyleyen şarkıcıdır. Nermin, gittikleri her yerde kendisini uzaktan seyreden gizemli biri olduğunu fark eder. Kemal, bir gün cesaretini toplayıp Nermin’le konuşur. Zamanla aralarında büyük bir aşk başlar. Evlilik hazırlıkları yapan Nermin, çok mutludur. Fakat Nermin’in mutluluğu, Kemal’in yaptığı işi öğrenince biter. Sıradan biri gibi görünen Kemal, aslında ünlü kabadayı Dadaş Kemal’dir. Nermin’in yeniden bir araya gelmek için tek şartı, Kemal’in silâh bırakmasıdır. Ancak Kemal’in kabadayılığı bırakması daha büyük sorunlara neden olacaktır. (Aslan Erde)

İNSAN AVCISI (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Duygu Sağıroğlu
Görüntü Yönetmeni:Mustafa Yılmaz
Yapım:Uğur Film/Memduh Ün

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, İsmet Karslı, Montaj, Senkron: Süleyman Karakaya Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırmanoğlu, Set Teknisyenleri: Halil Dede, Ekrem Ülgey, Kadir Yılmaz, Aydınlatma: Ömer Ekmekçi, Kâzım Pekmez, Yapım Görevlisi: Adnan Uygur, Yapım Yardımcısı: Mevlut Doğan, Yönetmen Yardımcısı: Zafer Par, Ergun Özatmaca, Kamera Yardımcısı: Ender Turgut, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Sevda Aktolga, Oktar Durukan, Turgut Özatay, Hikmet Taşdemir, Meral Deniz, Yavuz Selekman, İhsan Gedik, Zafer Par, Ata Saka, Adnan Mersinli, Yusuf Sezer, İsmet Erten, İhsan Gedik,

Konu: Komiser Metin Türkiye`ye yasa dışı giren silah kaçakçılarının peşine düşer araştırmaları onu CIA ve Yunan Ajanları ile karşı karşıya getirir.

İNCE MEMET VURULDU (1975)


Yönetmen:Yılmaz Duru
Senaryo:Sabah Duru
Kamera:Suat Kapkı
Yapım:Tura Film / Yılmaz Duru

Oyuncular: Yılmaz Duru, Meral Orhonsay, Müjgan Ağralı, Cemil Şahbaz, Aysun Güven, Yaşar Yağmur, Kenan Pars, Tijen Par, Altan Bozkurt, Menderes Samancı, Feri Cansel, Murat Ertan, Tarık Şimşek, Tarık Şimşek, Herkül Sönmez, İsmail Hakan, Yusuf Sezer, Şarkılar: Gönül yazar, Müşerref Tezcan, Şeref Misafirleri: Yılmaz Güney, Türkan Şoray,

Konu: Babası kan davası nedeniyle öldürülen bir gencin büyük kentteki yaşam öyküsü.

İKİMİZ BİR FİDANIZ (1975)



Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:Recep Filiz
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Kamera Asistanı: Taci (Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiştir)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Figen Han, Şenar Seven, Özcan Bilge, Mürüvvet Sim, Tevhit Bilge, Kudret Şandıra, Kristan Carol, Kadir Kök,

Konu: Kafasına vurulan bir odunla hafı-zasını kaybedip kendini kabadayı zan-neden bir aptalın öyküsü.

İKİ TATLI SESRSERİ (1975)


Yönetmen:Temel Gürsu
Senaryo: Safa Önal
Foto Direktörü:Hüseyin Özşahin
Yapım:Haydar Film/Mahmut Üçüncüoğlu

Renk Uzmanı: Turgut Ören, Zihniye Ören, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Konca, Ören Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Yalçın Gülhan, Orhan Günşıray, Selma Eyüboğlu, Figen Han, Özden Yüce, Atilla Ergün, Necla Soylu, Mürvet Sim, Selen Büke, Fatma Bilgen, Özden Yüce, Betül Aşçıoğlu, Birtane Güngör, Handan Adalı, Turgut Boralı, Yıldız Ege, Hakkı Kıvanç Renan Fosforoğlu, Hüseyin Zan, Faik Coşkun, Tayfun Çakar, Muzaffer Civan, Cango Kemal, Hülya Tuğlu, Misafir Sanatçılar: Senar Seven, Yeşim Yükselen

Konu: Almanya’dan gelip kadınları do-landıran iki Çapkının macerası.

ISLAK DUDAKLAR (1975)


Yönetmen: Nazmi Özer
Senaryo:Ahmet Üstel
Foto Direktörü:İzzet Akay
Yapım:Emek Film / Nazmi Özer

Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, Senkron, Montaj: İsmail Kalkan, Renk Uzma-nı: Türker Vatan, Prodüksiyon Amirleri: Fevzi Barlas, Cihad Karahan, Işık Ekibi: Turgut Köse, Ahmet Eryılmaz, Işık Direktörü: Aslan Yıldız, Asistan Rejisör: Yılmaz Koç, Kamera: Can Özer, Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir

Oyuncular: Mine Mutlu, Orçun Sonat, Ceyda Karahan, Kenan Pars, Ergün Özatmaca, Necla Fide, Meral Deniz, Reha Yurdakul, Demircan Türkdoğan, Ergun Mutlu, Memduh Ünsal, İsmret Er-ten, Ata Saka, Tevfik Şen, Kudret Karadağ,

Konu: Necla'nın sevgilisi işsiz ama sürekli iş aramasına rağmen bulamayan bir gençtir. Bu nedenle de evlenememektedirler. Bir dergi de yazan, bekar, sessiz ve çok çalışkan bir memur ilanına baş vuran genç işe kabul edilir.