Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

DÜNDEN BUGÜNE SEKS (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Oğuz Gözen
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapım:Müjdat Saylav

Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Dublaj Yönetmeni: Orhan Aykanat, Reji Asistanı: Çetin İzzet Özkaya, (Kunt Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Vicky Blom Burçin Bozhan, Berit Johanson, Orhan Emir, Canan Candan, Baki Tamer, Erbey, Efem, Gül Banu, Okan Önder, Ahmet Aslan, Ahmet Sert, Rahmi Aydın, Memduh Ünsal, Gülten Ceylan, Kara Ali, Cesur Biçer, Ekrem Erkek, Kazım Kartal, Hadi Çaman,

* Bu filmin ortaya çıkışı ile ilgili olarak yönetmen Oğuz Gözen, “Bir Yeşilçam Masalı” isimli kitabında şunları yazmakta:

Venüs film adına Orhan M. Arıburnu tarafından çekimleri yapılmakta olan ve İranlılarla ortak “Anter” isimli filmin çekimleri uzar da uzar. Film bitip montajı tamamlandığında İranlılar kopyaları basmak için negatifleri alıp ülkelerine götürmüşler. Bu durumda Türkiye için basacakları filmin negatifleri yoktur ve piyasaya filmi süremeyecek, aylarca yapılan çaba ve para da boşa gitmiştir. Aslında bu film için oldukça fazla negatif harcanmış bir kenara atılmıştır, yani şutlanmıştır. Bu şutların içinde bir,iki değil üç film yapılacak malzeme olduğunu görünce, bunları kullanarak bir film ortaya çıkarabileceğimi ilettim. Hem yapımcı firma ve hem de filmin rejisörü Orhan M. Arıburnu kabul ettiler.

Kadroya birkaç isim ilavesiyle iki iş günü bir emek harcayarak montaj masasının başına oturdum. Kurguladığım hikayede iki genç Canan Candan ile Burçin Bozhan Sirkeci’nin salaş otellerinden birine gidecekler. Odalar dolu olduğu için onlara katibin yatmakta olduğu oda verilecek. Fakat komidinin üzerinde katibe ait olan bazı kitaplar bulacaklar, birkaç sayfa okuduktan sonrada kitabı bir türlü ellerinden bırakamayacaklardır.

Okudukları kitap hikaye olarak Arıburnu’nun çektiklerini kullanacak ve flash back’lerle kitaptaki hikayeye açılıp, zaman zaman da otel odasına geri dönecektim. İki genç hikayeye o kadar çok kendilerini vermişlerdir ki, sabaha kadar kitabı okuyup kendilerini kaptıracaklar ve sevişmek için geldikleri otelden sevişemeyip polis baskınına uğrayacaklardır.

Gençlerin hikayesini olduğu gibi çekmiş, Arıburnu’nun da çektiği sahnelerin yerini ve diyalogları değiştirerek bambaşka bir hikaye yaratmıştım. Filmin adını “Dünden Bugüne” koydum. Ancak film piyasaya çıktığında sonuna Seks sözcüğü eklenince Filmin adı “Dünden Bugüne Seks” oluverdi.

DUYUN BENi (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Orhan Elmas
Görüntü Yönetmeni:Muzaffer Turan
Yapım:Özer Film/Enver Özer

Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Altan Sertesen,Özdemi Arıtan, Nevzat Dişiaçık, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Nejat Buvan, Mehmet Söğütoğlu, Emin Ekmen, Turgut Köse, Reji Asistanı: Nilgün Karagülle, Kamera Asistanı: Ender Turgut, Yönetmen Asistanı: Ümit Efekan,
(Acar Film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Neşe Karaböcek (Cemile), İzzet Günay (Ali), Kadir Savun (Recep), Seyhan Gümüş, Nubar Terziyan (Osman), Mürvet Sim (Cemile Annesi, Hamit Yıldırım, İhsan Baysal, Şeref Çokşeker, Gülten Ceylan (Sevda), Ahmet Turgutlu, Renan Fosforoğlu, Faik Coşkun, Remzi Metrdemert, Müşerref Çapın, Yusuf Sezer, Esin Karakaya, Giray Alpan, Nezihe Güler,

Konu: Film, birbirlerine düşman iki ailenin fertleri olan Cemile ile Ali’nin aşkını anlatır. Cemile’nin ailesi pazarcılık ve seyyar satıcılık yapmaktadır. Tek umutları Cemile’nin zengin biriyle evlenmesi ve aileyi refaha kavuşturmasıdır. Ali’nin ailesi de aynı mahallede, aynı işlerle meşguldür. Onlar da Ali’nin zengin biriyle evlenmesini ister. Ne zaman başladığı bilinmeyen bir husumet bu iki ailenin sürekli didişmesine neden olur. Cemile ve Ali, ailelerinin kendileri için çizdikleri kadere boyun eğmeyeceklerdir. (İbrahim Veli Sözer)


DUR GELİYORUM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Mehmet Arslan
Kamera:Muzaffer Turan
Yapım:Hayat Film/Şevki Tosunoğlu (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Kuzey Vargın, Romino Terry, Samuray, Vicky Blom, Mio Jeremo, Tahir Doğru, Cihan Alp

Konu: Dostuyla bir olup kocasına tuzak kuran bir kadının erotik öyküsü

28 Mart 2018 Çarşamba

DERECE OTUZYEDİ (1975)


Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo: Turgut Özakman
Kamera:İzzet Akay
Yapımcı:Has Film/Kadir Has

Oyuncular: Hadi Çaman, Fatma Belgen, Alev Altan, Perihan Ateş, Tevhit Bilge, Asıuman Arsan, Muzaffer Hepgüler, Şeref Çokşeker, Nilgün Ceylan

Konu: Annesine bu yolla bakmaktadır. Ancak yaşadığı hayat delirmesine neden olur ve hastaneye yatırılır. Kendisini tedavi eden doktora aşık olur.


DERECE OTUZYEDİ (1975)




Senaryo ve Yönetmen:Ülkü Erakalın
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapımcı:Müfit İlkiz

Oyuncular: Hadi Çaman, Zerrin Egeliler, Necla Fide, Yüksel Gözen, Nehir Aker, Mürüvvet Sim, Sadet Gürses, Kadriye Sevinç, Melek Görgün, İlhan Daner, Nilgün Ceylan, Enver Çokgör,

Konu: Zerrin seks filmlerinde oynayan bir oyuncudur. Yaşlı ve alkolik annesine bu yolla bakmaktadır. Ancak yaşadığı hayat delirmesine neden olur ve has-taneye yatırılır. Kendisini tedavi eden doktora aşık olur.

DELİ YUSUF (1975)


Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Umur Bugay, Bülent Oran,Berrin Giz, Atıf Yılmaz
Görüntü Yönetmeni:Cahit Engin,
Yapım:Erman Film/Hürrem Erman

Müzikler: Cahit Berkay , Kamera Yardımcısı: Ali Güvenci, Yönetmen Yardımcıları: Yaşar Seriner, Aydın Sayman, Çalanlar: Uğur Dikmen, Oğuz Durukan, Engin Yörükoğlu, Uğur Dikmen, Oğuz Durukaya, Engin Yörükoğlu, Sanat Yönetmeni: Arto Berberyan, Dekor: Erdil Demirbağ, Yılmaz Şekerbay, Ses Direktörü:: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Kurgu - Eşleme: İsmail Kalkan, Kamera Asistanı, Ali Güvenci, Kavga Sahnelerini düzenleyen: Cüneyt Arkın, Orhan Doğaner, Erman Doğaner, Aydınlatma Yönetmeni: İbrahim Sabuncu, Akif Eski, Negatif Resim: Sezai Elmaskaya, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Set Amiri: Yılmaz Sengelli, Set Yöneticisi: Hakan Akyol, Yar-dımcılar: Ercan Akyıldırım, Hayrettin Akar, Yılmaz Sengelli, Turan Alok, Yapım Yönetmeni: Stepan Melikyan, Yapım Koordinatörü: Bilal Gülcan, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ali), Zerrin Arbaş (Melek), Kadir Savun (Deli Yusuf), Erol Keskin (Abbas beyin adamı), Ali Şen (Abbas Bolulu), Madelet Tibet (Raziye Bacı), Osman Alyanak (Tarık), Rukiye Göreç (Çamlıbelli), Mümtaz Ener (Musa Çavuş), Tarık Şimşek, Kudret Karadağ (Ayı hasan), Tarık Şimşek (Abbas’ın adamı), İhsan Gedik (Abbas’ın adamı), Tevfik Şen (Abbas’ın adamı), Osman Aydınbaş (Abbas’în konuğu), Feridun Çölgeçen (Abbas’ın müdürü), Aydın Haberdar (Abbas adamı), Hamit Has (Rıfat), Gülten Kaya (Nesrin), Ahmet Turgutlu (Çamlıbelli), Fadıl Garan (Çamlıbelli), Sönmez Yıkılmaz, Ali Kara-göz, Günay Güner, Kadir Kök, Orhan Aydınbaş, Ajlan Aktuğ, Engin İşsever, Işın İşsever,

Konu: Konu, ana çizgileriyle Köroğlu halk destanının günümüze bir uyarlamasını oluşturuyor. Bir zamanların Bolu Beyi, günümüzün serbest girişimcisi, "Holding"cisi ve arazi spekülatörü Bolu'lu Abbas beydir ..Üzerinde gecekondu kurmaları için fakir halka sattığı arazinin tapularını vermeye yanaşmaz, değeri çok artan bu araziyi boşaltıp üzerinde fabrika kurmak niyetindedir. Halk bilgesi usta Deli Yusuf’un yardımına da gereksi-nir ama, ancak Yusuf’a ısmarladığı tank gibi güçlü ve marifetli araba sayesinde-dir ki düşmanlarından korunacağına inanır. Yusuf'un oğlu yakışıklı ve güçlü Ali, yeteneklerini halkın çıkarları yanına koymuştur. Deli Yusuf’un marifetli araba-sı ortaya çıkar. Destandaki attır bu, Ali'nin ıslığıyla harekete geçer, kalkar gelir!... Destandaki Bolu Beyinin kızı Ab-bas'ın modern havalı kızı olmuştur, yüreğini Ali'ye kaptırır o da ... Çatışan çıkarlar dolayısıyla kavga başladığında Ali'nin yanında yerini alır ...

ÖDÜL:
13. Antalya Altın Portakal 
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (18 – 26 Haziran 1976) 

► “Deli Yusuf” En İyi Film
► “Atıf Yılmaz” En İyi Yönetmen

Jüri Üyeleri: Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, Atilla Dorsay, Kami Suveren, Ahmet Gö-nen, Suna Kan, Nuri Dağtekin, Mehmet Küçükince, Özer Kabaş.

* Atıf Yılmaz, "Deli Yusuf'u gerek senaryo, gerekse çekim olarak bir hayli uzun bir hazırlık döneminden sonra gerçekleştirdi. Bir ekip çalışması olan senaryo, aslında yer yer bir hayli ilginç bölümler ve geçişler içeriyor. Baştaki "ala Demirel" konuşma olsun, yer yer kullanılan "eşkıyanın bu gece ne yapacağı belli olmaz" gibi deyişler olsun, yakın geçmişin siyaset edebiyatıyla çağrışımlar yapıyor. Gecekondu mahallesinin, kişileriyle ve seyyar yüznumara, tulumbadan çekilen su, çarık-çürük yapılar gibi somut öğeleriyle dekor oluşturduğu kavga sahnesi gibi ilginç bölümler, dev vinçlerin görüntüsünün vahşi hayvan sesleriyle eşleştirilmesi gibi dayanılmaz ·buluşlar var. Filmin belli. bir tempoyu hiç düşürmeden sonuna dek sürdürdüğü de söylenebilir.

Ne var ki, sonuç olarak tüm bu bileşim, tam yerine oturmamış izlenimi bırakıyor. Film, hiçbir anında fanteziyi aşarak sağlam, ayakları yerde bir yapıya kavuşamıyor. Konunun getirebileceği, getirdiği toplumsal eleştiri gereği gibi işlenmiyor. Yalnızca yüzeysel ve biçimsel olan önemsenmiş özlemini doğuyor ... Genel havası içinde bir resimli roman esprisi ve mantığını aşmayan film, gerçi oyalama işlevini yerine getiriyor, ama hiçbir kalıcı etki ve soyut bir "birleşme" tema'sının dışında, herhangi bir bildiri vermiyor ... Sonuç olarak, "Deli Yusuf', sinemamıza alışılmamış bir konu ve değişik bir film getirme çabalarının, ancak profesyonel planda ve biçimsel olarak çözümlenebildiği, kalıcı olmayan bir film ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 134 ”

DELİ KIZ (1975)



Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Foto Direktörü:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret / Necat Okçugil

Reji Asistanı: Vasıf Okçugil, Kamera Asistanı: Mehmet Gün, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Sesleri Alan: Necip Sarrıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Senkron: Sabit Özergül, Mevlut Koçak, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüksiyon Amiri: Nihat Cerit, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Perihan Savaş, Mesut Engin Romina Katerina, Sami Hazinses, İsmail Hakkı Şen, Hamit Has, Diler Saraç, İlhan Daner, Turgut Özatay, Gülten Ceylan, Niyazi Vanlı, Hakkı Kıvanç, Atıf Kaptan, Yaşar Şener, Niyazi Vanlı,Orhan Çoban, Kenan Çelik, Ali Demir,

Konu: Film, Güllü ile Murat’ın aşkını anlatır. Murat, iş adamı Mahmut Hacıoğlu’nun tek çocuğudur. Bir gece kulübünde çalışan Sevda’ya âşıktır ve onunla evlenmek istemektedir. Fakat Mahmut Bey, bu evliliğe karşıdır. Mahmut Bey, vapurda tesadüfen tanıştığı işportacı Güllü’den yardım ister. Plâna göre Güllü, Murat’ı kendine âşık ederek Sevda’dan kurtaracaktır. Günü birlik işlerle geçinmeye çalışan Güllü, sakat olan babasını ameliyat ettirebilmek için bu işi kabul eder. Fakat bir oyun olarak başlayan Güllü ile Murat arasındaki ilişki, aşka dönüşecektir. (Aslan Erdem)


DELİ DELİ TEPELİ (1975)


FISTIK KIZLAR (Namus Belası

Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:Safa Önal
Kamera:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret/Nejat Okçugi

Reji Asistanı: Cevat Şahiner, Kamera Asistanı: Ergun Özdemir, Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Prodüksiyon Amiri: Nihat Cerit,

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Feri Cansel Turgut Özatay, Sevda Ferdağ, Cevat Kurtuluş, Renan Fosforoğlu, Orhan Elmas, Gülten Ceylan, İlknur Taçbaş, Cevat Kurtuluş, Faik Coşkun, Ekrem Dümer, Doğan Tamer

Konu: Film, Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nden kaçan bir delinin şehirde başına gelenleri anlatır. Hüsnü Âdembaba, hastanenin bahçesinde gezerken kapının açık bırakıldığını fark ederek kaçar. Şehirde dolaşmaya başlar. Bir gece gazinoda şarkıcıları dinler. Tesadüfen bir eve girer. Bu evde Feri isimli bir şarkıcı yaşamaktadır. Feri başta Hüsnü’den korksa da onunla arkadaş olur. Hüsnü şehirde dolaşmaya devam eder. Her adımda şehirde yaşayan insanların deliliklerine tanık olur. Şehirde yaptığı bu gezinti, sonunda onu, Fatma’nın karşısına çıkaracaktır. (Aslan Erdem)


DELİSİN (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Ergin Orbey
Foto Direktörü:Kriton İlyadis
Kameraman:Hüseyin Özşahin
Yapım:Nahit Ataman / Arzu Film

Yönetmen Asistanı: Sami Güçlü, Kamera Asistanı: Ali Şekerabi, Söz ve müzik: Atilla Özdemiroğlu, Orkestra: Dün, Bugün, Yarın, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Ses-leri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Asistanı: Erkan Esenboğa, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Senkron-Montaj: İsmail Kalkan, Mevlut Koçak, Sabit Özergil, Labaratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, İsmet Karslı, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Set Ekibi: Ahmet Akgün, Mehmet Şirin, Raif Öztürk, Salim Acar, Işık Şefi: Yusuf Tümen,
(Yeni Stüdyo Laboratuarlarında Hazır-lanmıştır)

Oyuncular: Necla Nazır, Tarık Akan, Cici Kızlar: “Bilgen Bengü, Birnur Bilginoğlu, Şebnem Aksu” (1975 Eurovision Birincisi), Adile Naşit, Hulusi Kentmen, Ali Şen, Talat Gözbak, Nevzat Okçugil, İhsan Yüce, Danyal Topatan, Ayşen Gruda, Kemal Çapraz, Zeki Alpan, Muharrem Gürses, İlhan Hemşeri, Sabahat Işık, Leman Akçatepe, Nubar Terziyan,

Konu: Yunus Bey evlerinde hizmetçilik yapan genç kızla evlenince kardeşleri tarafından dışlanır. Kardeşlerin baskısına dayanamayan Yunus karısını İstanbul'a gönderir. Beş kardeşin babaları ölür ve bütün mirası Yunus'a bırakır.




DELİCESİNE (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Alev Akakar
Kamera:İzzet Akay
Yapım:Kader Film  / Alev Akakar

Oyuncular: Orçun Sonat, Nükhet Egeli, Aynur Akarsu, Kenan Pars, Nur Ay, Feridun Çölgeçen, Atilla Ergün, Süleyman Turan, Korhan Yurtsever, Muazzez Arçay, Nehir Hanzade, Canan Candan,Ayten Kaya, Nilgün Ceylan,

Konu: Filmde, dört arkadaşın İtalyan bir oyuncuyu kaçırmasıyla yaşananlar anlatılır. Dört arkadaş, Carla Capriole isimli sinema oyuncusunun hayranıdır. Onunla iletişim kuramayacaklarını düşünerek Carla’yı kaçırırlar. Carla da kurtulmak için onlara para teklif eder. Dört arkadaş bir süre sonra Carla konusunda kavga etmeye başlar. Bir sabah Şevket’in Carla’yı kaçırması, diğerlerini birbirine düşürecektir. (Zeynep Köroğlu)


DAM ÜSTÜNE ÇUL SERER (1975)


 Yönetmen:Sırrı Gültekin
Senaryo:Sadık Şendil
Kamera:Nedim Akanlar
Yapım:Haydar Film/Mahmut Üçüncüoğlu

Oyuncular: Erkan Ocaklı, Sema Eyü-boğlu, Mete İnselel, Pekcan Koşar, Gazanfer Özcan, Seden Kızıltunç

Konu: Filmde, iki düşman ailenin birbirlerine âşık olan fertleri arasında yaşananlar konu edilir. Ali, tesadüfen karşılaştığı Gül’e ilk görüşte âşık olur. Daha sonra Gül’ün düşmanları olan Kara Kadir’in kardeşi olduğunu öğrenir. Kara Kadir, köylünün toprağını elinden almaya çalışan bir ağadır. Ali, Kara Kadir’in bu düşmanca tavrına karşılık barışçı bir şekilde yaklaşır. Amacı Gül ile evlenerek düşmanlığa son vermektir. Fakat Kara Kadir ve adamları tarafından dövülür. Bunun üzerine Gül ile anlaşır ve onu kaçırır. Bu sırada kaçtıklarını fark eden Kadir Ağa, onları durdurur. Fakat yaşanan bir olay, Kara Kadir’in tavrını değiştirecektir. (Aslan Erdem)

DAM BUDALASI İ (1975)


"GÜNAH GECESİ"

Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:Recep Filiz
Kamera:Rafet Şiriner
Yapım:Filiz Film / Yaşar Tunalı

RenK Uzmanları: Turgut Ören, Zihniye Ören, Laborant Şefi: Hikmet Kuyucu, Sesleri Alan: Marko Buduris, Reji Asistanı: Recep Filiz,
(Ören Film Stüdyosunda renklendirilmiştir)

Oyuncular: Mine Mutlu, Mahmut Hekimoğlu, Elif Pektaş, Muzaffer Hepgüler, İlhan Daner, Özcan Özgür

Konu: Fidye için kaçırılan evli bir kadınla olayları Umursamayan kocanın öyküsü.
 29 Şubat 2004 tarihli Vatan gazetesinde Arda Uskan imzasıyla çıkan ve 70'li yıllardaki seks filmleri furyasından bahseden bir yazıda 'Dam Budalası' filmiyle ilgili olarak şu anı aktarılmıştır.

''Bu filmlerin en gözde erkek oyuncularından Sermet Serdengeçti çok iyi arkadaşımdı. Sermet, 1.90'a yakın boyuyla harika bir insandı. Konservatuvar mezunuydu, Ankara Devlet Tiyatrosu'nun kadrolu oyuncusuydu. Kültürlü, esprili genç bir adam. Bir gün İstanbul'a gelmiş, filmciler yapışmışlar yakasına. Nasıl olmuşsa olmuş, kendini bu filmlerin starı olarak bulmuş. Pek çok insanın sandığı gibi porno filmler değildi bunlar. Seks komedi dedikleri, çıplak kadınların ortalarda dolaştığı filmlerdi. Bir gün Sermet'le konuşuyoruz. Yeni bir anlaşma yapmak için bir filmciye gidecek az sonra. "Her şey tamam, filmin ismini arıyorlar" dedi. En önemli kısmı o ya... İsmi bulsalar hemen filme başlayacak, bir an önce de parasını alacak. "Buldum" dedim. Ve seks filmleri tarihine geçecek o iki kelimeyi söyledim: "Dam Budalası." Sermet heyecanla yerinden fırladı: "Eğer kabul ederlerse bir şişe viski benden" dedi. Çıktı gitti. Şirketiyle anlaşamamış o gün. Ama onlar isme bayılmışlar. Sonunda Mine Mutlu'nun karşısında Mahmut Hekimoğlu oynadı. Bu arada olan benim viskiye oldu. Rahmetli Sermet Serdengeçti de kısa bir süre sonra bir trafik kazasında hayatını yitirip gencecik yaşta göçüp gitti.

DADAŞ RIFAT GELİYOR (1975)


Yönetmen:Birsen Kaya
Senaryo:Fuat Kalkan
Görüntü Yönetmeni:Mükremin Şumlu
Yapım:Şafak Film/Alaaddin Perveroğlu

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Sesleri Alan, Feridun Kınay, Prodüksiyon Amiri: Rauf Ozon, (İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Aytekin Akaya, Gönül Hancı, Melek Ayberk, Sevtap Coşkun, Tarık Şimşek, Atilla Ergün, Songül Karaca, Doğan Tamer, Mürüvvet Sim, Sema Eyüboğlu, Turgut Özatay, Hayati Hamzaoğlu, Muammer Gözalan, Kudret Şandra, Yavuz Selekman, İbrahim Alben, Gülten Kaya, Danslar: Perihan Ateş,

Konu: Milyoner bir işadamının kızına fedailik yapan bigencin maceralı öyküsü.

DADAŞ HASAN (1975)


Yönetmen:Artun Yeres
Senaryo:Tevfik Yener
Görüntü Yönetmeni:Kaya Ererez
Yapım:Özer Film/Enver Özer

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefii: Recai Karataş, Yönetmen Yardımcısı; Necla Soylu, Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Ererez, Prodüksiyon Amiri: Eyüp Sert, Asistan Rejisör: Ümit Efekan, (Acar Film renkli lanboratuvarlarında hazırlanmıştır. )

Oyuncular: Hakan Balamir, Oya Peri, Gönül Tansel, Aydan Adan, İhsan Baysal, Kayhan Yıldızoğlu, Hikmet Taşdemir, Özcan Özgür, Salim Dündar, Yavuz Selekman, Yusuf Sezer, Feridun Çölgeçen, Sahir Özbek, Kostarika Ahmet, Remzi Merdemert, Ahmet Karaca, Ehat Alinçe, Salim Dündar,

Konu: Film, Dadaş Hasan’ın gecekonduları yıkmak isteyen iş adamı Kayhan ile mücadelesini anlatır. Dadaş Hasan, İstanbul’un ünlü kabadayılarından biridir. Oturdukları gecekonduların yıkılmak istendiğini söyleyen bir grup insan Hasan’dan yardım ister. Hasan başta bu işe girmek istemese de, bu insanlara yardım etmeyi kabul eder. Gecekonduları yıkmak isteyen Kayhan’dır. Hasan, Kayhan’ı arayıp bu işten vazgeçmesini ister. Kayhan bu teklifi kabul etmeyince ikili arasında kanlı bir mücadele başlayacaktır. (İbrahim Veli Sözer)

Not: Dadaş Hasan, 1974-75 yıllarında Günaydın gazetesinde Erol Denli'nin yarattığı bir çizgi roman kahramanıydı. Erzurum kökenli bir kabadayıydı; yalnız maceraları kısmen yurt dışına taşıyor, salt mafya öyküleri olmuyordu. Karakterler de, dönemin Yeşilçam aktörlerinin yüzleri örnek alınarak çiziliyordu.

ÇİKOLATA TARLASI (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Günay Kosova
Kamera:Abdullah Gürek, Ferhat Bakır
Yapım:Güray Film/Güray Kosova, Hasan Sergin

Kameraman: Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuar: Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Hasan Örnek, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatansever, Montaj-Senkron: Sabit Gün, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tugay Toksöz, İlknur Taçbaş, Canan Candan, Nilgün Ceylan, Aşkın Tuna, Cevdet Balıkçı, Benay Şengün, Gündüz Akar, Sönmez Erdem, Gülseren Şen, Sönmez Yıkılmaz

Konu: İsveç’ten Türkiye’ye gelen ve Türkiye’yi otostopla gezen turist Kumkapı Köyü’nün çobanı Ahmet’le tanışır Ahmet İsveçli turistin rahatlığını yadırgar. Daha önce hiçbir kadınla cinsel birliktelik yaşamayan Ahmet, turistle birlikte olur. Turist ona cinsel birliktelik sırasında nasıl davranılması gerektiğini öğretir. Başlangıçta çok sert davranan Ahmet zamanla daha hassas olmaya başlar. Ahmet turiste aşık olur. Turist bunun doğru olmadığını ve kendisinden sadece seks talep etmesini istediğini belirtir. Turist Kumkapı Köyünden ayrılır, otostopa devam eder. Ahmet cinsel açlık hisseder. Turist daha sonra yeniden Kumkapı’ya döner. Ahmet önce kendisini bırakıp gittiği için sinirlenir, sonra affeder. Ahmet hiddetle kadına yaklaşır, birlikte olurlar. Ahmet bu esnada kadını yanlışlıkla boğar, kadın ölür.