Powered By Blogger

29 Mart 2018 Perşembe

GARİBAN ŞAKİR (1975)


 Yönetmen; Necat Okçugil
Senaryo: Hasip Yenik
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Okçugil Film/Necat Okçugil

Reji SAsistanı: Vasıf Okçugil, Kamera Asistanı: Mehmet Gün, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Montaj Senkron: İs-mail Kalkan, Mevlut Koçak, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Karslı, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Selâhattin Kaya, Prodüksiyon Müdürü: Nihat Cerit,
Yeni Stüdyo Renkli Film laboratuarlarında renklendirilmiş ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Aysun Güven, Ayşen Gruda, Ceyhan Cem, Mürvet Sim, Nevzat Okçugil, İhsan Baysal, Sami Hazinses, Orhan Elmas, Yüksel Gözen, Ehat Alinçe, Nilgün Ceylan, Alpay İzer, Renan Fosforoğlu, Nezihe Güler, Nermin Hoşsöz, İlknur Günxdem, Nihat Cerit, Ali Demir, Yılmaz Kurt, Muzaffer Yenen, Yusuf Çağatay, Celal Yonat, İnsan Özenç, Zülfikar Öner,

 Konu: Evde kalmış yaşı geçkin kızını evlendirmek isteyen annenin ve kızını istemeye gelen taliplerinin arasında geçen komedi.


EVDE KALMIŞ KIZLAR (1975)


Yönetmen: Uğur Duru
Foto Yönetmeni:Abdullah Gürek
Yapım: Uğur Duru/Duru Film

Makyaj: Ehat Alinçe, Eşya: Tuncay Erenay, Set: Yaşar Davutoğlu, Dursun Ayyıldız, Abdullah Kıvırcık, Laboratuar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Senkron: Bayram Türkkan, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mustafa Karataş, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Şakir Özkan, Teknik Direktör: Cemil Orhon, Prodüksiyon Sorumlusu: Kadri Topçu, Yönetmen Yardımcıları: Erkan Işıklar, Kamera Yardımcıları: Galip Kızılkaya,
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Macit Flordun, Abdullah Şahin, Aytaç Sarman, Canan Perver, Kadir Savun, Sırfrı Elitaş, Aysun Güven, Yaşar Güner, Meral Deniz, Müşerref Çapın, Renan Fosforoğlu, Ersun Kazançel, Seyhan Gümüş, Gülten Kaya, Arap Celal, Reşit Çıldam

Konu: Film, kızlarıyla başı belada olan bir babanın hikâyesini anlatır. Kadir Bey, devlet memurluğundan emeklidir. Hepsi bekâr olan kızlarıyla başı beladadır. Bir gün İstanbul’da iş bulamayan Turgut, arkadaşı Süleyman’ın yanına kasabaya gelir. Kasabaya yerleşir. Perihan ile birbirlerini görür görmez âşık olurlar. Perihan’la birlikte diğer kızlar da kendilerine birer kısmet bulacaktır. (Aslan Erdem)

EVCİLİK OYUNU (1975)


Yönetmen:Orhan Aksoy
Senaryo:Safa Önal
Foto Direktörü:Cahit Engin
Yapım:Erler Film/Türker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Cevat Şahiner, Müzik: Bora Ayanoğlu, Kamera Asistanı: Ali Güven, Işık Şefi: Aydın Yurteri, Işıklar: Ender Işık Servisi, Teknik Direktör: Metin Miroğlu, Dublaj Yönetmeni: Kemal Bilici, Ses Mühendisi: Tuncer Aydınoğlu, Montaj Asistanı: İhsan Üçü Tepe, Laboratuvar: Recai Karataş, Prodüksiyon Amiri: Memduh Karakaş, Prodüksiyon Ekibi: Necati Şimşek, Mehmet İnci, Ercan Akyıldırım, İbrahim Göçmen, (Acar Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Gülşen Bubikoğlu (Nazlı), Tarık Akan (Adnan), Hulusi Kentmen (Mümtaz), Mürüvvet Sim (Mürüvvet), Mümtaz Ener (Rıfkı), Sami Hazinses (Sami), Cevat Kurtuluş (Cevat), Ekrem Dümer: Kuyumcu), Kayhan Yıldızoğlu, Haluk Orçun, Günfer Feray (Hizmetçi), Renan Fosforoğlu, Hülya Tuğlu (Esin), Rıza Tüzün, Necdet Yakın, Turgut Boralı, Hakkı Kıvanç (Mahkum), Mustafa Ya-vuz, Ceylan, Baki Tamer, İbrahim Kurt, İhsan Gedik, Süheyl Eğriboz, Muzaffer Yenen, Reşit Çıldam, Ali Demir, Zülfikar Öner

Konu: Aslında doğuştan beşikkertmesi nişanlı olan, ama birbirlerini hiç tanımayan iki gencin öyküsü. Nazlı zengin işadamı Mümtaz’ın kızıdır. Adnan ise Mümtaz’ın eski arkadaşı Rıfkı’nın oğlu. Mümtaz kızının Adnan’la evlenmesini ister. Nazlı karşı çıkar. Adnan’ın ailesini aşağılar ve evi terk eder. Adnan da Nazlı’yı istemez ama tavrından dolayı oyun oynamaya karar verip izini bulur. Kendini otelde tekne sahibi olarak tanıtır. Nazlı da turist rolü oynar. Polisten kaçan Adnan Nazlı’nın odasına sığınır. Nazlı ses çıkarmamasına karşılık Adnan’a otuz günlük düzmece bir evlilik teklif eder. Adnan bu evlilik karşılığı para alacaktır. Anlaşma olunca Nazlı babasına evlendiğini ve eşiyle birlikte eve geleceğini haber verir. Adnan yol boyunca ve evde görgüsüzmüş gibi davranır. Babası damadı onuruna bir tanıtma partisi verdiğinde Adnan’ın akra-baları da gelmiştir. Özellikle halası Nazlı’nın babası ile samimi olur. Nazlı’nın arkadaşı Esin de Adnan’la sohbeti koyulaştırınca, Nazlı bu evlilikten pişman olur. Bu arada Adnan’ın babası gelir. Konuşmalarına kulak misafiri olan Nazlı, kim olduğunu anladığı Adnan’a oyun oynamaya karar verir. Adnan’la Nazlı hırsızlık amacıyla bir köşke girip polise yakalanır. Aslında polisler Nazlı’nın arkadaşlarıdır. Oyun biter, her şey ortaya çıkar. Bir süre ayrılırlarsa da, bu süreçte birbirlerini sevdiklerini anladıklarından, yeniden ve bu kez sonsuza dek birleşirler…

ERKEK KAZIM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Tanju Gürsu
Kamera:Sertaç Karan
Yapım:Gürsu Film/Tanju Gürsu

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Aynur Akarsu, Dolgan Sezer, Samuray, Alev Altın, Betül Aşçıoğlu, Yüksel Gözen, Erdinç Akbaş, Ali Demir

► Eski hoparlörden bir kült plak çalmaktadır "Boş ver, boş ver arkadaş" Film be-yaz badanalı duvarda (perde) başlar... Jenerik akmakta.. Erkek Kazım. Konu Jerry Lewis'in eski bir filminden arak, kimya laboratuvarında bir kaza oluyor, bütün dünyadaki erkekler iktidarsız kalıyor, bundan etkilenmeyen tek kişi Kazım. (Aydemir Akbaş) Bütün kadınlar peşine düşüyor. Aslında konu matrak! Fakat banal espriler bayıyor da bayıyor... Kazım kadınlardan illallah diyar, yüksekçe bir yerden bağırıyor "Söyleyin kadınlar ne lazım!" Kadınlar hep bir ağızdan cevap veriyorlar "Sen lazımsın Kazım!" Başka bir sahnede kadınlar manav kuyruğundalar.

 Erkeksizlikten hıyara, patlıcana talep artmış, karaborsa olmuş. (Anladın mı?) Zeka dolu espriler... Aydemir Akbaş "Eğer astronot olsam ilk işim dünyanın üstüne sıçmak olurdu" diyor, bunu yapıyordu. Tek başına değil, suç ortakları vardı. İlk Erkek Kazım filminde Ali Poyrazoğlu oynuyor, Aydemir Akbaş küçük bir rolde tek bir lafı var, "konuşma ulan" diyor sık sık. Film Adana'da oynuyor, seyirci her "konuşma ulan"dan sonra kahkahayı basıyor. Sinemadan çıkan seyirci/er "konuşma ulan" diye bağırıyr yollarda, slogan oluyor "konuşma ulan". Adanalı işletmeciler farkına varıyor bunun, hemen İstanbullu yapımcılara Aydemir Akbaşlı film sipariş ediyorlar... İşte böyle bütün çarpıklığına rağmen, kadınlar konusunda başarılı, bir umut veriyor şehrin Kazım'larına ...”Osman Cavcı “Yanlış Anlaşılmış Filmler”

ERKEĞİM BENİM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü:Ali Yaver
Yapım:Barlık Film / Necdet Barlık

Oyuncular: Tamer Yiğit, Sema Eyüboğlu, Emel Aydan, Altan karındaş, Göksel Kortay, Emel Çavuşoğlu, Alpay İzer,İsmail Hakkı Şen, Osman Han, Ferhat Ünal, Cihan Alp, Kazım Eryüksel, Apti Güş, Orhan Çoban

Konu: Hapishaneden tahliye olan kör bir mahkumun tatil öyküsü.

ENİŞTE (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Foto Direktörü:Rafet Şiriner
Yapım:Hamle Film/Nadir Elmacı

Kamera Asistanı: Taci Saraç, Reji Asistanı : Tolga Temizer, Prodüksiyon Amiri: Rauf Ozangil, Set Elemanları: Ekrem Çınarcık, Yusuf Kayıkçı, Sesleri Alan: Feridun Fırat, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ziya Koçak, Recep Çakmak, Ahmet Köse,
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Aytaç Arman, Bahar Erdeniz, Şükriye Atav, Betül Aşçıoğlu, Seyhan Gümüş, Tarık Şimşek, Ahmet Kostarika, Salih Kırmızı,, Halim Akbulut, Arap Celal, İbrahim Kurt,

Konu: Film, köylü Haceli ile şarkıcı Gönül’ün aşkını konu edinir. Köylü Haceli, bazı günler şehre inerek yumurta satmaktadır. Şehre her geldiğinde Gönül’ü görür. İlk gördüğü andan itibaren âşık olduğu Gönül’ü bir gün takip eder. Gönül’ün bir pavyonda şarkıcı olduğunu gören Haceli, sık sık bu pavyona gitmeye başlar. Bir akşam çıkan kavgada Haceli, Gönül’ü kaçırır. Kravat Keko ve adamları her yerde onları aramaktadır. Haceli ve Gönül, kendilerine yeni bir hayat kurmak için Rize’ye gidecekleri sırada yakalanır. Kravat Keko’nun, Gönül’ü bırakmak için tek bir şartı vardır. Haceli, Sarı Kadir namıyla tanınan Adanalı birinden Keko’nun parasını alacaktır. Bunun ölmek anlamına geldiğini herkes bilmektedir. Fakat Haceli, Gönül için Adana’ya doğru yola çıkacaktır. (Aslan Erdem)

EN BÜYÜK PATRON (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Fikret Hakan
Görüntü Yönetmeni:Cengiz Batuhan
Yapım :Hakan Film/Fikret Hakan

Set: Baki Soğukpınar, Adnan Gün, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj Senkron: İsmail kalkan, Mevlut Koçak, Sabit Özergül, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Negatif Montaj: Mahmut Es-kici, Reji Asistanı: Ümit Efekan, Kamera Asistanı: Erdoğan Ererez, Işık: Salim Togal,
Yeni Stüdyoda renklendirilmiştir

Oyuncular: Fikret Hakan, Hayati Hamzaoğlu, Meral Orhonsay, Tuncer Necmioğlu, Dinçer Çekmez, Süha Doğan, Güzin Özipek, Sevda Aktolga, Süheyl Eğriboz, Ceyda Çekmez, Turgut Savaş, İlknur Taçbaş, Hüsnü Gökçen, Fatma Belgen, Tahsin Koray, Aliye Uzunatağan, Selma Türkdoğan, Perihan Ateş, Kenan Karagöz, Mehmet Yağmur, Tevfik Şen, Yaşar Güçlü, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Ahmet Karaca,

Konu: Film, Fişek Yunus adıyla bilinen, kiralık katil Yunus Okan’ın suç çetelerine karşı açtığı savaşı anlatır. Geçmişte çeşitli siyasi hareketlere katılan Yunus, sistemli bir işkenceden geçmiş fakat hayatta kalmayı başarmıştır. Kaçakçılık yapan büyük bir çetenin tetikçiliğini yapmaktadır. Üniversitede okuyan genç bir kadına âşıktır. Onunla mutlu bir hayat sürebilmek için kiralık katilliği bırakır. Kendine verilen son işi yerine getirmez. Fakat çete lideri, Yunus’a ders vermek için kardeşi Barbaros’u öldürür. Bu sırada Hasan’ın karısı Melahat de, İsa ve adamları tarafından öldürülür. Bu iki ölüm, Yunus ve Hasan’ı yan yana getirir. Yunus ve Hasan, son nefeslerine kadar yakınlarını öldüren bu mafyayla mücadele edecektir. (Aslan Erdem)

* Bir kiralık katilin, bir "büyük patronu" çeşitli serüvenlerden sonra yok etmesi... Biraz seks, biraz da ilericilik karıştırılmış işin içine... Kiralık katilimiz, kendisini "bu hallere" getiren düzene sövüp sayıyor arada, sonra da eline tabancayı alıp birilerini vurmaya gidiyor ...

"Solcu" etiketiyle sunulmaya çalışan böyle filmlerden Tanrı solu korusun... Fikret Hakan'ın yönetmen olarak derli-toplu, düzenli bir anlatıma ulaştığını, ancak hikayenin yanlışlığı içinde bunun heba olduğunu ekleyelim ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf,251 ”

ELMA ŞEKERİ (1975)


 
Yönetmen:Temel Gürsu
Senaryo:Aydemir Akbaş
Foto Direktörü:Cengiz Batuhan
Yapım:Mine Film/Kadri Yurdatap

Reji Asistanları: Namık karakılıç, Ergun Özatma, Kamera Asistanı: Adem Batuhan, Işık Şefi. İbrahim Sabuncu, Prodüksiyon Asistanı: Cemil Paskap, Set Asistanları: Halil Dede, Mevlüt Ekici, Adil Özbek, Ses Mühendisi: Necip Sarıca, Montaj-Senkron: Mehmet Özdemir, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Prodüksiyon Amiri : Adnan Uygur,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Mine Mutlu, Ali Poyrazoğlu, Sevda Karaca, Aydemir Akbaş, Senar Seven, Alpay İzer, Tuncay Özinel, Korhan Abay, Ahmet Sezerel, Ergün Özatmaca,

Konu: Ali oldukça saf ve sakar bir gençtir. Yine bir sakarlık sonucu tanıştığı Mine ile evlenirler. Ali mutlu bir yuvası olacağını sanmaktadır. Ancak zaman Ali’ye sürprizler hazırlar.

DÜNDEN BUGÜNE SEKS (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Oğuz Gözen
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapım:Müjdat Saylav

Sesleri Alan: Kunt Tulgar, Dublaj Yönetmeni: Orhan Aykanat, Reji Asistanı: Çetin İzzet Özkaya, (Kunt Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Vicky Blom Burçin Bozhan, Berit Johanson, Orhan Emir, Canan Candan, Baki Tamer, Erbey, Efem, Gül Banu, Okan Önder, Ahmet Aslan, Ahmet Sert, Rahmi Aydın, Memduh Ünsal, Gülten Ceylan, Kara Ali, Cesur Biçer, Ekrem Erkek, Kazım Kartal, Hadi Çaman,

* Bu filmin ortaya çıkışı ile ilgili olarak yönetmen Oğuz Gözen, “Bir Yeşilçam Masalı” isimli kitabında şunları yazmakta:

Venüs film adına Orhan M. Arıburnu tarafından çekimleri yapılmakta olan ve İranlılarla ortak “Anter” isimli filmin çekimleri uzar da uzar. Film bitip montajı tamamlandığında İranlılar kopyaları basmak için negatifleri alıp ülkelerine götürmüşler. Bu durumda Türkiye için basacakları filmin negatifleri yoktur ve piyasaya filmi süremeyecek, aylarca yapılan çaba ve para da boşa gitmiştir. Aslında bu film için oldukça fazla negatif harcanmış bir kenara atılmıştır, yani şutlanmıştır. Bu şutların içinde bir,iki değil üç film yapılacak malzeme olduğunu görünce, bunları kullanarak bir film ortaya çıkarabileceğimi ilettim. Hem yapımcı firma ve hem de filmin rejisörü Orhan M. Arıburnu kabul ettiler.

Kadroya birkaç isim ilavesiyle iki iş günü bir emek harcayarak montaj masasının başına oturdum. Kurguladığım hikayede iki genç Canan Candan ile Burçin Bozhan Sirkeci’nin salaş otellerinden birine gidecekler. Odalar dolu olduğu için onlara katibin yatmakta olduğu oda verilecek. Fakat komidinin üzerinde katibe ait olan bazı kitaplar bulacaklar, birkaç sayfa okuduktan sonrada kitabı bir türlü ellerinden bırakamayacaklardır.

Okudukları kitap hikaye olarak Arıburnu’nun çektiklerini kullanacak ve flash back’lerle kitaptaki hikayeye açılıp, zaman zaman da otel odasına geri dönecektim. İki genç hikayeye o kadar çok kendilerini vermişlerdir ki, sabaha kadar kitabı okuyup kendilerini kaptıracaklar ve sevişmek için geldikleri otelden sevişemeyip polis baskınına uğrayacaklardır.

Gençlerin hikayesini olduğu gibi çekmiş, Arıburnu’nun da çektiği sahnelerin yerini ve diyalogları değiştirerek bambaşka bir hikaye yaratmıştım. Filmin adını “Dünden Bugüne” koydum. Ancak film piyasaya çıktığında sonuna Seks sözcüğü eklenince Filmin adı “Dünden Bugüne Seks” oluverdi.

DUYUN BENi (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Orhan Elmas
Görüntü Yönetmeni:Muzaffer Turan
Yapım:Özer Film/Enver Özer

Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Altan Sertesen,Özdemi Arıtan, Nevzat Dişiaçık, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Nejat Buvan, Mehmet Söğütoğlu, Emin Ekmen, Turgut Köse, Reji Asistanı: Nilgün Karagülle, Kamera Asistanı: Ender Turgut, Yönetmen Asistanı: Ümit Efekan,
(Acar Film Renkli Laboratuarlarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Neşe Karaböcek (Cemile), İzzet Günay (Ali), Kadir Savun (Recep), Seyhan Gümüş, Nubar Terziyan (Osman), Mürvet Sim (Cemile Annesi, Hamit Yıldırım, İhsan Baysal, Şeref Çokşeker, Gülten Ceylan (Sevda), Ahmet Turgutlu, Renan Fosforoğlu, Faik Coşkun, Remzi Metrdemert, Müşerref Çapın, Yusuf Sezer, Esin Karakaya, Giray Alpan, Nezihe Güler,

Konu: Film, birbirlerine düşman iki ailenin fertleri olan Cemile ile Ali’nin aşkını anlatır. Cemile’nin ailesi pazarcılık ve seyyar satıcılık yapmaktadır. Tek umutları Cemile’nin zengin biriyle evlenmesi ve aileyi refaha kavuşturmasıdır. Ali’nin ailesi de aynı mahallede, aynı işlerle meşguldür. Onlar da Ali’nin zengin biriyle evlenmesini ister. Ne zaman başladığı bilinmeyen bir husumet bu iki ailenin sürekli didişmesine neden olur. Cemile ve Ali, ailelerinin kendileri için çizdikleri kadere boyun eğmeyeceklerdir. (İbrahim Veli Sözer)


DUR GELİYORUM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Mehmet Arslan
Kamera:Muzaffer Turan
Yapım:Hayat Film/Şevki Tosunoğlu (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Kuzey Vargın, Romino Terry, Samuray, Vicky Blom, Mio Jeremo, Tahir Doğru, Cihan Alp

Konu: Dostuyla bir olup kocasına tuzak kuran bir kadının erotik öyküsü

28 Mart 2018 Çarşamba

DERECE OTUZYEDİ (1975)


Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo: Turgut Özakman
Kamera:İzzet Akay
Yapımcı:Has Film/Kadir Has

Oyuncular: Hadi Çaman, Fatma Belgen, Alev Altan, Perihan Ateş, Tevhit Bilge, Asıuman Arsan, Muzaffer Hepgüler, Şeref Çokşeker, Nilgün Ceylan

Konu: Annesine bu yolla bakmaktadır. Ancak yaşadığı hayat delirmesine neden olur ve hastaneye yatırılır. Kendisini tedavi eden doktora aşık olur.


DERECE OTUZYEDİ (1975)




Senaryo ve Yönetmen:Ülkü Erakalın
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapımcı:Müfit İlkiz

Oyuncular: Hadi Çaman, Zerrin Egeliler, Necla Fide, Yüksel Gözen, Nehir Aker, Mürüvvet Sim, Sadet Gürses, Kadriye Sevinç, Melek Görgün, İlhan Daner, Nilgün Ceylan, Enver Çokgör,

Konu: Zerrin seks filmlerinde oynayan bir oyuncudur. Yaşlı ve alkolik annesine bu yolla bakmaktadır. Ancak yaşadığı hayat delirmesine neden olur ve has-taneye yatırılır. Kendisini tedavi eden doktora aşık olur.

DELİ YUSUF (1975)


Yönetmen:Atıf Yılmaz
Senaryo:Umur Bugay, Bülent Oran,Berrin Giz, Atıf Yılmaz
Görüntü Yönetmeni:Cahit Engin,
Yapım:Erman Film/Hürrem Erman

Müzikler: Cahit Berkay , Kamera Yardımcısı: Ali Güvenci, Yönetmen Yardımcıları: Yaşar Seriner, Aydın Sayman, Çalanlar: Uğur Dikmen, Oğuz Durukan, Engin Yörükoğlu, Uğur Dikmen, Oğuz Durukaya, Engin Yörükoğlu, Sanat Yönetmeni: Arto Berberyan, Dekor: Erdil Demirbağ, Yılmaz Şekerbay, Ses Direktörü:: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Kurgu - Eşleme: İsmail Kalkan, Kamera Asistanı, Ali Güvenci, Kavga Sahnelerini düzenleyen: Cüneyt Arkın, Orhan Doğaner, Erman Doğaner, Aydınlatma Yönetmeni: İbrahim Sabuncu, Akif Eski, Negatif Resim: Sezai Elmaskaya, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Set Amiri: Yılmaz Sengelli, Set Yöneticisi: Hakan Akyol, Yar-dımcılar: Ercan Akyıldırım, Hayrettin Akar, Yılmaz Sengelli, Turan Alok, Yapım Yönetmeni: Stepan Melikyan, Yapım Koordinatörü: Bilal Gülcan, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Ali), Zerrin Arbaş (Melek), Kadir Savun (Deli Yusuf), Erol Keskin (Abbas beyin adamı), Ali Şen (Abbas Bolulu), Madelet Tibet (Raziye Bacı), Osman Alyanak (Tarık), Rukiye Göreç (Çamlıbelli), Mümtaz Ener (Musa Çavuş), Tarık Şimşek, Kudret Karadağ (Ayı hasan), Tarık Şimşek (Abbas’ın adamı), İhsan Gedik (Abbas’ın adamı), Tevfik Şen (Abbas’ın adamı), Osman Aydınbaş (Abbas’în konuğu), Feridun Çölgeçen (Abbas’ın müdürü), Aydın Haberdar (Abbas adamı), Hamit Has (Rıfat), Gülten Kaya (Nesrin), Ahmet Turgutlu (Çamlıbelli), Fadıl Garan (Çamlıbelli), Sönmez Yıkılmaz, Ali Kara-göz, Günay Güner, Kadir Kök, Orhan Aydınbaş, Ajlan Aktuğ, Engin İşsever, Işın İşsever,

Konu: Konu, ana çizgileriyle Köroğlu halk destanının günümüze bir uyarlamasını oluşturuyor. Bir zamanların Bolu Beyi, günümüzün serbest girişimcisi, "Holding"cisi ve arazi spekülatörü Bolu'lu Abbas beydir ..Üzerinde gecekondu kurmaları için fakir halka sattığı arazinin tapularını vermeye yanaşmaz, değeri çok artan bu araziyi boşaltıp üzerinde fabrika kurmak niyetindedir. Halk bilgesi usta Deli Yusuf’un yardımına da gereksi-nir ama, ancak Yusuf’a ısmarladığı tank gibi güçlü ve marifetli araba sayesinde-dir ki düşmanlarından korunacağına inanır. Yusuf'un oğlu yakışıklı ve güçlü Ali, yeteneklerini halkın çıkarları yanına koymuştur. Deli Yusuf’un marifetli araba-sı ortaya çıkar. Destandaki attır bu, Ali'nin ıslığıyla harekete geçer, kalkar gelir!... Destandaki Bolu Beyinin kızı Ab-bas'ın modern havalı kızı olmuştur, yüreğini Ali'ye kaptırır o da ... Çatışan çıkarlar dolayısıyla kavga başladığında Ali'nin yanında yerini alır ...

ÖDÜL:
13. Antalya Altın Portakal 
Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (18 – 26 Haziran 1976) 

► “Deli Yusuf” En İyi Film
► “Atıf Yılmaz” En İyi Yönetmen

Jüri Üyeleri: Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, Atilla Dorsay, Kami Suveren, Ahmet Gö-nen, Suna Kan, Nuri Dağtekin, Mehmet Küçükince, Özer Kabaş.

* Atıf Yılmaz, "Deli Yusuf'u gerek senaryo, gerekse çekim olarak bir hayli uzun bir hazırlık döneminden sonra gerçekleştirdi. Bir ekip çalışması olan senaryo, aslında yer yer bir hayli ilginç bölümler ve geçişler içeriyor. Baştaki "ala Demirel" konuşma olsun, yer yer kullanılan "eşkıyanın bu gece ne yapacağı belli olmaz" gibi deyişler olsun, yakın geçmişin siyaset edebiyatıyla çağrışımlar yapıyor. Gecekondu mahallesinin, kişileriyle ve seyyar yüznumara, tulumbadan çekilen su, çarık-çürük yapılar gibi somut öğeleriyle dekor oluşturduğu kavga sahnesi gibi ilginç bölümler, dev vinçlerin görüntüsünün vahşi hayvan sesleriyle eşleştirilmesi gibi dayanılmaz ·buluşlar var. Filmin belli. bir tempoyu hiç düşürmeden sonuna dek sürdürdüğü de söylenebilir.

Ne var ki, sonuç olarak tüm bu bileşim, tam yerine oturmamış izlenimi bırakıyor. Film, hiçbir anında fanteziyi aşarak sağlam, ayakları yerde bir yapıya kavuşamıyor. Konunun getirebileceği, getirdiği toplumsal eleştiri gereği gibi işlenmiyor. Yalnızca yüzeysel ve biçimsel olan önemsenmiş özlemini doğuyor ... Genel havası içinde bir resimli roman esprisi ve mantığını aşmayan film, gerçi oyalama işlevini yerine getiriyor, ama hiçbir kalıcı etki ve soyut bir "birleşme" tema'sının dışında, herhangi bir bildiri vermiyor ... Sonuç olarak, "Deli Yusuf', sinemamıza alışılmamış bir konu ve değişik bir film getirme çabalarının, ancak profesyonel planda ve biçimsel olarak çözümlenebildiği, kalıcı olmayan bir film ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 134 ”

DELİ KIZ (1975)



Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:Temel Tezol
Foto Direktörü:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret / Necat Okçugil

Reji Asistanı: Vasıf Okçugil, Kamera Asistanı: Mehmet Gün, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Sesleri Alan: Necip Sarrıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Senkron: Sabit Özergül, Mevlut Koçak, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüksiyon Amiri: Nihat Cerit, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Perihan Savaş, Mesut Engin Romina Katerina, Sami Hazinses, İsmail Hakkı Şen, Hamit Has, Diler Saraç, İlhan Daner, Turgut Özatay, Gülten Ceylan, Niyazi Vanlı, Hakkı Kıvanç, Atıf Kaptan, Yaşar Şener, Niyazi Vanlı,Orhan Çoban, Kenan Çelik, Ali Demir,

Konu: Film, Güllü ile Murat’ın aşkını anlatır. Murat, iş adamı Mahmut Hacıoğlu’nun tek çocuğudur. Bir gece kulübünde çalışan Sevda’ya âşıktır ve onunla evlenmek istemektedir. Fakat Mahmut Bey, bu evliliğe karşıdır. Mahmut Bey, vapurda tesadüfen tanıştığı işportacı Güllü’den yardım ister. Plâna göre Güllü, Murat’ı kendine âşık ederek Sevda’dan kurtaracaktır. Günü birlik işlerle geçinmeye çalışan Güllü, sakat olan babasını ameliyat ettirebilmek için bu işi kabul eder. Fakat bir oyun olarak başlayan Güllü ile Murat arasındaki ilişki, aşka dönüşecektir. (Aslan Erdem)