Powered By Blogger

30 Mart 2018 Cuma

SEVİMLİ FRANKEŞTAYN (1975)


Senaryo ve Yönetmen  Nejat Saydam
Fotoğraf Direktörü: Melih Sertesen
Yapım :Acar Film/Murat Köseoğlu

Montaj: Özdemir Arıtan, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İsmail Karataş, Kamera: Fehmi Eryılmaz, Reji Yardımcısı: Nurettin İrişen, Işık Şefi: Cengiz Arlı, Set Amiri:Ahmet Ateş, Makyaj: Cemal Gonca, Aksesuar: Mustafa Buvan, Dekorlar: Bilal Uysal, Mustafa Acar, Ar Direktör: Semih Sezerli, Prodüksiyon Müdürü: Refet Gülerman, Prodüksiyon Temsilcisi: Gürcan Köseoğlu,

Acar Film stüdyosunda ve renkli laboratuvarında hazırlanmıştır

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Meral Orhonsay, Sevda Karaca, Savaş Başar, Yüksel Gözen, Mualla Fırat, İlhan Hemşeri, Turgut Özatay, İbrahim Delideniz , Baki Tamer, İlhan Hemşeri, Mustafa Yavuz, İsmail Varol, Vahit Volkan, Yusuf Sezer, Kamer Sadık, Muharrem Gürses,

Konu: Çılgın bir doktor (Bülent Kayabaş) yaratığı ile beraber (Savaş Başar) bir turistik kasabaya yerleşiyor. Sevimli canavar kızların gözbebeği oluyor. Ve böylece bir dizi komiklik ve korku olduğu zannedilen saçmalıklar devam edip gidiyor.

_________________________________________

Gene Wilder (1933) ve Mel Brooks’un (1926) senaryosundan, Mel Brooks’un yönetmenliğinde çekilen ve Amerika’da (USA) 15 Aralık 1974’de gösterime giren “Young Frankenstein” isimli filmden uyar-lama. Bu filmde başlıca rolleri; Gene Wilder, Peter Boyle (1935-2006), Cloris Leachman (1926) ve Teri Garr (1947) oynamışlardır. (kyn: www.imdb.com)

SEV DOYA DOYA (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Aykut Düz
Foto Direktörü:Rafet Şiriner
Yapım:Metin Film/Işık Toraman

Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Eti, Set Ekibi: İsmail Kündem, Mustafa Albayrak, Kıvırcık Alp,
Acar Film laboratuarlarında seslendirilmiş ve hazırlanmıştır

Oyuncular: Arzu Okay, Feri Cansel, Hadi Çaman, Yonca Yücel, Nevin Nuray, İsmail Hakkı Şen, Ferudun Çölgeçen, Perihan Ateş, İsmail Hakkı Şen, Samuray, Zeki Tüney, Handan Adalı, Samuray, Kamer Sadık, Çetin Tolbaş,

Konu: Büyü nedeniyle zifaf gecesi erkeklik görevini yerine getiremeyen kocanın öyküsü



Not: Çift İsimli filmlerden biri. Aynı yıl film afişindeki isim değiştirilerek “Sev Oya Oya Kızlar” adıyla yeni çevrilmiş bir film gibi tekrar seyirci karşınına çıkarılmıştır.

SEKS VE SANTAJ (1975)




Yönetmen:Nuri Akıncı
Senaryo: Fahrettin Üstünel
Kamera:Mükremin Şumlu
Yapım:Tuba Film/Nuri Akıncı

Oyuncular: Bahar Erdeniz, Salih Kırmızı, Bilâl İnci, Turgut Özatay, Osman Alyanak, Burhan Seyfioğlu, Talât Gözbak, Zeki Tüney, Nur-Ay

Konu: Kiralık katille babasının iintikamını almak isteyen kızın öyküsü.

SEFERİM VAR (1975)


Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:İhsan Yüce
Kamera:Sertaç Karan
Yapım:Bizim Film / Cengiz Nacar

Oyuncular: Bahçet Nacar (Azrail Behçet), Nur Ay (Metres), Kâzım Kartal, Tur-gut Özatay (Cellat Hasan), Kenan Pars, Altan Günbay (Cabbar), Perihan Ateş, Nur Soylu, İhsan Yüce, Tarık Şimşek (fedai), Süheyl Eğriboz (Kürdan Necmi), Doğan Tamer, Yaşar Güçlü, Serkan Ka-ran, Hakkı Kıvanç (tetikçi), Hasan Cey-lan, Oktar Durukan, Sönmez Yıkılmaz, İhsan Gedik, Arap Celal, Haydar Karaer, Giray Alpan, Tevfik Şen

Konu: Bir soygun sonunda ihanet edilen bir kabadayının intikam öyküsü.


SEFER SEFERDE (1975)


Yönetmen:Çetin İnanç
Senaryo:Turgut Özakman
Foto Direktörü:İzzet Akay
Yapım:Has Film/Hamit Gürsoy

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Ata Kundakçı, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Set Teknisyenleri: Eşref Yenipazar, Ahmet Koç, Abdullah Menay, Işık Şefi: Aslan Yıldız, Asis-tanı: Turgut Akman, Kamera Asistanı: Atilla Akarsu, Can Özer, Reji Asistanı: Engin Temizer, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Konca,
İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir.

Oyuncular: Rüştü Asyalı, Ceyda Karahan, Aynur Akarsu, Tevhit Bilge, Meral Deniz, Renan Fosforoğlu, Gül Onat, Güzin Özipek, Oktar Durukan, Asuman Arsan, Hasan Taşdelen, Leman Akçatepe, Lâmia Yal, Faik Coşkun, Tarzan Çetin, Cango Kemal, Necdet Kökeş, Arap Celâl, Ahmet Koç, Cevat Kurtuluş, Nuri Tuğ

Konu: Devamlı rüyalarında kadınlarla birlikte olan bir insanın öyküsü.

SARI NECMİYE (1975)


İT ADASI

Senaryo ve Yönetmen:Yılmaz Atadeniz
Eser:Muzaffer İzgü
Kameraman:Sertaç Karan
Yapım:Özdoğan Film / Mehmet Bozdoğan

Oyuncular: Feri Cansel, Salih Kırmızı, Nevin Nuray, Yusuf Sezer, Danyal Topatan, Remzi Yılmaz, Ali Şen, Seyhan Gümüş, Sami Hazinses, Talât Gözbak, Oktar Durukan, Çetin Uzkutbay, Mürvet Sim, Güner Günay, Meral Deniz

Konu: Film, saf bir insan olan Mehdi’nin hikâyesini konu edinir. Mehdi, on dokuz yaşında genç bir köylüdür. Köyündeki Sarı Necmiye’ye âşık olur. Necmiye, yıllar önce Almanya’ya giden ve bir daha dönmeyen kocasının yokluğunda geçinebilmek için fahişelik yapmaktadır. Necmiye, ne kadar itiraz etse de Mehdi, onunla evlenmek ister. Bir gece köyü terk ederek Adana’ya yerleşirler. Fakat Adana’da da yoksulluktan kurtulamazlar. Necmiye ise çamaşırcılık adı altında fahişeliğe devam eder. Necmiye’nin yaptığı işin farkında olan Mehdi’nin elinden hiçbir şey gelmez. Bir gün hırsız zannedilen Mehdi, hapishaneye düşer. Yıllar sonra hapishaneden çıktığında Naciye’nin bir genelevde çalıştığını öğrenecektir. (Aslan Erdem)

SANSAR (1975)




Yönetmen:Yavuz Figenli
Senaryo:İhsan Yüce
Kamera:Sertaç Karan
Yapım:Kulüp Film/Hüsnü Cantürk,

Oyuncular: Emel Aydan, Behçet Nacar, Nur-Ay, Oktar Durukan, Tevfik Şen, Yaşar Güçlü

Konu: Köyden şehire çalışmak için gelen genç, istemeden mafya üyesi olur ve düşünemediği kadar çok para kazanmaya başlar. Para, alkol, kadın ortamları gencin çok hoşuna gitmiştir.

SALAK BACILAR (1975)


Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Ahmet Üstel
Foto Direktörü:Kenan Kurt
Yapım:Melek Film/Şahan Haki

Oyuncular: Ayla Algan, Meral Zeren, Fatma Belgen, Perran Kutman, Kenan Pars, Mahmut Hekimoğlu, Özden Yüce, Cevat Kurtuluş,

Konu: Filmde, Mısır’da yaşayan Mirzani öldükten sonra Türkiye’deki akrabalarına kalan miras konu edilir. Keramettin Mirzani’nin avukatı Mahmut Ceyyah, İstanbul’a gelerek Avukat Zeki’ye mirasçılara haber vermesini söyler. Mirasçılardan birinin adı Gülsüm Bacılar’dır. Fakat köyde yaşayan Gülsüm Bacılar yıllar önce vefat etmiştir. Gülsüm Bacılar’ın dört kızı ve bir damadı paylarına düşen parayı almak üzere İstanbul’a gelir. Bir diğer mirasçı Memduh Bey, Gülsüm Bacılar’ın payını da almak için Avukat Zeki ile anlaşır. Gülsüm Bacılar’ın kızlarından Sümbül’ün nişanlısı Osman, meseleyi anlayacak ve gerçek ortaya çıkacaktır. (İbrahim Veli Sözer)

REJİSÖRÜN YATAK ODASI (1975)


Yönetmen:Müjdat Saylav
Senaryo:Ali Fuat Kalkan
Eser:Melek Görgün
Kameraman:Yılmaz Ceylan
Yapım:Ertunç Film/Murat Çakıcı

Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Senkron, Montaj: Necdet Tok, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, Laboratuar: Sabahattin Hoşsöz (Şef), Aslan Tektaş, Ziya Uçak, Ahmet Kuru,

Oyuncular: Gönül Hancı, Melek Görgün, Bilal İnci, Erbey Efen, Turgut Özatay, Karaca Kaan, Nur Ay, Attila Ergün, Gönül Tansel, Barboros Taşkın, Muazzez Arçay, Arap Celal, Beyza Başar, Murat Ayan,

Konu: Artist yapma vaadleriyle düşürülen bir kızla, bir kabadayının öyküsü

RANDEVU (1975)


 Senaryo ve Yönetmen:Temel Gürsu
Kamera:Cahit Engin
Yapım:Mine Film/Kadri Yurdatap

Set Amiri: Mustafa Buvan, Senaryo: Cumali Cingil, Akif Eskin, Prodüksiyon Amiri: Fevzi Barlas, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırmanoğlu, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Hasan Örnek, Reji Asistanı: Yücel Tibet, Kamera Asistanı: Ali Güven, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Şeyda Senem, Ceyda Karahan, Şükriye Atav, Alpay İzer, Kuzey Vargın, Oktar Durukan, Tevfik Şen, Demircan Türkdoğan, Yüksel Gözen Mehmet Krskin, Selâhattin Koca, Orhan Çoban, Abdullah Algül

Konu: Bir kadın yüzünden birbirine giren iki kardeşin öyküsü.


PLAJ HOROZU (1975)


 “Rontgenci Şakir”

Yönetmen:Necat Okçugil
Senaryo:İlhan Engin
Foto Direktörü:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret/Nejat Okçugil

Reji Asistanları: Vasıf Okçugil, Muzaffer Sönmez, Kamera Asistanı: Süha Kapkı, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuar Şefi: Türker Vatan, Senkron: Sabit Özergil, Mevlut Koçak, Montaj: İsmail kalkan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Prodüksiyon Amiri: Nihat Cerit, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslen-dirilmiştir)

Oyuncular: Zerin Egeliler, Aydemir Akbaş, Feri Cansel, Tugay Toksöz, Aynur Akarsu, Yonca Yücel, Adile Naşit, Yaşar Şener, Renan Fosforoğlu, Şişko Nuri, Alpay İzer, Ferhan Gürbüz, Saadet Gürses, Güngör Ertürk, Gönül Han, Mustafa Yavuz, Şişko Nuri, Altınsel Ilgaz, Lütfi Engin, Gülten kaya, Tomris Tez, Muzaffer Sönmez,

Konu: Jigololuk yapmaya özenen bir adamın plaj maceralarının öyküsü.


PİSİ PİSİ (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Zeki Ökten
Kamera:Hüseyin Özşahin
Yapım:Özer Film/Enver özer

Oyuncular: Müjde Ar (Ayşin), Kadir İnanır (Sinan), Muadelet Tibet (Hacer), Seden Kızıltunç, Diler Saraç (Gülşen), Ziya Tekelli, Ali Yalaz (Bedri), Sıtkı Akçatepe (Fazıl), Meral Deniz, Ekrem Dümer, Mehtap Gürel, Remzi Merdemert, Ziya Tekelli,

Konu: Film, bir fotoğrafçı ile âşık olduğu kızın hikâyesini anlatmaktadır. Sinan serbest fotoğrafçılık yapan bir gençtir. Çalıştığı reklâm ajansı bir model aramaktadır. Sinan bir defilede tesadüfen çektiği Ayşin’in fotoğraflarını reklâm ajansına gösterir. Ajans da Ayşin’i beğenir ve onunla çalışmak ister. Ayşin’le anlaşma yaptıkları takdirde Sinan da yüksek bir ücret alacaktır. Ancak Sinan kızın fotoğraflarını gizlice çektiği için kızı bulup ikna etmek zorundadır. Zengin bir ailenin kızı olan Ayşin teklifi kabul etmez. Fakat Sinan’la aralarında bir yakınlaşma başlar. Ancak Ayşin'in Sinan'dan gizlediği bir gerçek vardır. (Celil Civan)

13. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (18 – 26 Haziran 1976)
► Pisi Pisi “En başarılı 3. Film
►Diler Saraç “En Başarılı yardımcı ka-dın oyuncu”

Jüri Üyeleri: Prof. Dr. Alim Şerif Onaran, Atilla Dorsay, Kami Suveren, Ahmet Gönen, Suna Kan, Nuri Dağtekin, Mehmet Küçükince, Özer Kabaş.

,


PEMBE PANTER, TEMEL REİS GANGSTERLERE KARŞI (1975)


 Yönetmen:Oğuz Gözen
Senaryo:Muzaffer Hepgüler
Kamera:Mükremin Şumlu, Mehmet Ali Özdemir
Yapım:Üstün Film/Rıza Oran

Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Işık; Ender Teker, Işık Şefi: Kahra-man Kongur, Dublaj Yönetmeni: Orhan Aykanat, Prodüksiyon Amiri: Zeki Göksu, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Reji Asistanı: Rahmi Aydın, Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır

Oyuncular: Ahmet Şendil, Muzaffer Hepgüler, Yeşim Tan, Nazan Ece, Orhan Emir (Sezai Ergezer), Kudret Karadağ, Erbey Efem, Yaşar Güçlü, Ahmet Sert, Zeki Göksu Ali Demir, Bülent Akın, Hülya Şen, Nazım Öz,

Konu: Film, Pembe Panter ve Temel Reis’in iş adamı Şakir Bey’in kızı Nevin’i kurtarmak için girdikleri gülünç macerayı konu alır. Pembe Panter ve Temel Reis iki eski arkadaştır. Pembe Panter, pembe bir kazakla kalecilik yaptığı için bu adı almıştır. Daha sonra Avrupa’ya gidip meşhur olan Pembe Panter, İstanbul’a arkadaşı Temel Reis’i görmek için geri döner. Temel Reis ile Pembe Panter, parasızlıktan ne yapacaklarını bilemez halde dolaşırlarken iş adamı Şakir Bey’in kızı Nevin’in kaçırıldığını öğrenirler. Şakir Bey’in kızını bulana vaat ettiği parayı alabilmek için ne yapıp edip kızı kurtarmaya karar verirler. (İbrahim Veli Sözer)


PEMBE PANTER (1975)


Yönetmen:Hulki Saner
Senaryo:Adnan Saner
Foto Direktörü:Rafet Şiriner
Yapım:Saner Film/Hulki Saner

Reji Asistanı: Engin Temizer, Kamera Asistanı: Taci Saraç, Laboratuvar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Montaj/Senkron: İsmail Kalkan, Mevlut Koçak, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Seslendirme: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Şerif Ablak, Prodüksiyon Asistanı: Ergin Demirçubuk, (Yeni Stüdyo Laboratuarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Müjdat Gezen, Ceyda Karahan, Esen Püsküllü, Mete İnselel, Altan Günbay, Adile Naşit, Cevat Kurtuluş, Ekrem Dümer, Hakkı Kıvanç, Saadet Gürsoy, Misafir Sanatçılar: Anne Marie David, Güneri Tecer, Perihan Ateş, Mihrican Güngör, Nur-Ay, Perihan Ateş, Şenol Öztürk, Ata Saka, Giray Alpan, Orhan Çoban, Yılmaz Değişmez,

Konu: Panter lakabıyla tanınan Zeki takımının her zaman sahalardan galip ayrılmasına sebep olan çok iyi kalecidir. Zeki’nin tıpatıp benzeri olan Muttalip de mütevazı bir muhitte çaycılık yapmaktadır. Ama aklı fikri kumardadır. Çay dağıtırken hep müşterilerin karışır. Çay servisini aksattığı gibi sakarlığı yüzünden çay bardaklarını da kırmaktadır. Muttalip, kulakları az işiten Hafize Teyze ile güzel kızı Pervin'lerin evinde kalmaktadır. Birbirlerine aşıktırlar. Futbolcu Panter Zeki kamptan kaçamak yaptığı zamanlarda sevgilisiyle gazinolarda dolaşmaktadır. Kahvehanenin sahibi, Muttalip’i yine oyun oynarken yakalayınca işten atar, Hayatın tadını çıkarmaktan hoşlanan Muttalip arkadaşlarıyla bir gece gazinoya eğlenmeye gitmiştir. Barda oturan kulüp idarecilerinden biri onu Zeki zannederek kulübe haber verir. Takımın antrenörü ve diğerleri gazinoya gelirler. Ben Muttalip’in dedikçe onlar Zeki zannettikleri Muttalip’i sarhoş sanıp, şaka yapma, yakında maçın var, takımın sana ihtiyacı var,diye ayılması için banyoya sokarlar. Ertesi gün sahada pembe şort ve atlet giydirdikleri Muttalip’i düdük eşliğinde antrenmana zorlayan menajer onun canını çıkartmaktadır. Muttalip hala yalvarmaktadır. Ama inandıramaz. Bu arada Pervin’i, Hafize Hanımdan Cafer için istemeye gelirler, düğün hazırlıklarına karar verilir. Antrenman için koşuya çıkan Muttalip kaçar, eve gelir. Pervin’in odasına bahçe duvarından girer. Yine ona affettirir. Beni zorla futbolcu yapmak istiyorlar, der. Pervin yine Muttalip’le gezmeye başlamıştır. Huylu huyundan vazgeçer mi Muttalip toto kuponu doldurmuştur, Pervin’den para ister. Pervin kızar kuponu kendisi yatırır ve Muttalip’ten söz vermesini ister Kumar oynamayacak, Kızlarla gezmeyecek ve ortadan kaybolmayacaktır. Maç günü yaklaşmıştır, diğer futbol takımının adamları Muttalip’i Zeki diye kaçırırlar. Maksatları, onun şampiyonluk maçına çıkmasını engellemektir. O sırada antrenör Nuri evi basar, Muttalip’i kurtarmaya gelir. Ama Muttalip de bu durumdan pek memnun kalmıştır. Bir türlü gitmek istemez, bir yolunu bulur kaçar. Caddeye kaçabilen Muttalip’i hayvanat bah-çesinin bakıcısı yakalar, çünkü bir panter kafesinden kaçmıştır. Muttalip’i kafese kapatan bakıcı, Müdürüm böyle emretti, sen hayvansın der. Antrenör Muttalip’i bulur kurtarır. Maç günü gelir, çatar. Muttalip sahaya çıkmak üzeredir, hala işin ciddiyetinin farkında değildir. Kaleye geçer, direğe yaslanmış bekle-mektedir. Antrenör sinirlenir. ."

Muttalip golleri yemeye başlamıştır. Zeki ise sevgilisinin yanında radyodan maçı dinlemektedir. Spiker, Zeki, Panter Zeki formunda değil, golleri tutamıyor, deyince Zeki ,Ben buradayım, bu kim, diye şaşkına döner. Birinci devre bitmiştir. İkinci devre sahaya çıkarlarken, saha kenarından arkadaşları ve Pervin toto da 12 tutturduklarını bu maçı da kazanırlarsa 13 tutturup evleneceklerini söyler. Muttalip sahaya fırtına gibi çıkar, koşarak gidip kaleyi öper. Muttalip sanki bir kaplan olmuştur. Golleri tutar, skor tersine dönmüştür. Maç bitmiştir ve kazanmışlardır.

PARAYLA DEĞİL SIRAYLA (1975)


Yönetmen:Taner Oğuz
Senaryo:Alpay İzer
Kameraman :Sertaç Karan
Yapım:Kardeş Film/Okan Kunteroğlu

Reji Asistanı: Adem Ayral, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Renk Uzmanı: S. Türker Vatan, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Prodüktör: Dinçer Işık, (Yeni Stüdyoda yapılmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Senar Seven, Elif Pektaş, Özcan Özgür, İlknur Taçbaş, Ülkü Özen, Işık Yavuz, Hülya Çam, Tuncay Öziner, Perihan Ateş

Konu: Kullandığı ilaçlarla seks gücünü arttıran bir adamla sevgililerini elinden alan çapkın bir delikanlının erotik güldürüsü.