Powered By Blogger

30 Mart 2018 Cuma

YARIN OLMAZ ŞİMDİ (1975)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Kamera:Muzaffer Turan
Yapım:Hayat Film/Şevki Tosunoğlu

Set Elemanları: Mehmet Tüzün, Ahmet Zorkalkan, Aydın Helvacıoğlu, Kamera Asistanı: Ufuk Turan, Rejisör Asistanı: Ali Nuri Utku, Asistan Rejisör: Adem Ayral, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Bican Avşar, İs-mail Karataş, Laboratuar Şefi: Recai Karataş, Altan Sertesen, Negatif Montaj Şefi: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Müdürü: Şükrü Rodop, Prodüksiyon Amiri: Mehmet Güler,

Oyuncular: Yılmaz Köksal, Aytaç Arman, Meral Orhonsay, Mine Sun, Gülten Kayakışla, Tarık Şimşek, Şeref Çokşeker, Selahattin Ersoy, Tahsin Ko-ray, Sebahat Işık, Okşan Ay, Sezin Se-zer, Aydın Haberadr, Yılmaz Kurt, M. Ali Güngör,

Konu: Film, Jale ve Hale isimli iki kadını bulmak için İstanbul’a gelen Metin’in ve ona yardım eden Rıza’nın hikâyesini anlatır. Metin, Jale ve Hale isminde iki fahişenin peşine düşmüştür. Amacı onları bulup fahişelikten kurtarmaktır. Metin ve Rıza, aradıkları kadınları bir genelevde bulur. Bir şekilde Jale ve Hale’yi oradan çıkarır. Jale, zengin fakat ilgisiz bir aile ortamında büyümüş, kendisini bir anda genelevde bulmuştur. Hale ise fakir bir öğrenciyken arkadaşları yüzünden lüks yaşama alışmış ve gece hayatına savrulmuştur. Metin ve Rıza’nın, Jale ve Hale’yi genelevden kurtarması kolay olmayacaktır. (Aslan Erdem)


YARINLAR KİMİN (1975)


Rejisör:Mehmet Aslan
Senaryo:İhsan Yüce
Foto Direktörü:Erdoğan Engin
Kameraman:Orhan Oğuz
Yapım:Lamek Film/Kemal Demircioğlu

Reji Asistanları: Nurhan Soybakış, Atilla Ortanoğlu, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Asistanlar: Yusuf Avcı, Mehmet Varol, Set Teknisyenleri: Sonay Kanat, Şeref Yılmaz, Mehmet Yılmaz, Prodüksiyon Amir: Erol Kesler, Ramazan Özdemir, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Asistanı: Erkan Esenboğa, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Telesine: Marg Video Stüdyoları: Yemel Güner, Emin Zengel

Oyuncular: Aytaç Arman, Bahar Erdeniz, Tarık Şimşek, Birtane Güngör, Kenan Pars, Işık Yavuz, Handan Adalı, Telat Gözbak, Hakkı Kıvan. Sabahat Işık, Günay Güner, Salahattin Güçlü, Kenan Karagöz, Yusuf Çetin, Cango Kemal, Kadir Kök, İbrahim Kurt, Sönmez Yıkılmaz, Osman Han, Mustafa Doğan, Yılmaz Kurt, Mehmetali Güngör ve Anuşka

Konu: Arkadaşı tarafından kötü yola sürüklenen sevgilisini kurtarma çabası veren bir haraççı

YARINLAR BİZİM (1975)



Senaryo ve Yönetmen:Remzi Jöntürk
Kamera:Tuncay Ural
Yapım:İstanbul Ticaret
Nejat Okçugil

Oyuncular: Hakan Balamir, Tugay Toksöz, Yeşim Tan, Bilal İnci, Mete İnselel, Feridun Çölgeçen, Muazzez Arçay, Ali Ceylan, Yıldırım Yanılmaz, Gülten Kaya

Konu: Sevgilisini kötü yola düşüren üç kötü adamdan intikam alan bir gencin öyküsü.


YARINLAR BİZİM (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Safa Önal
Kamera:Kaya Ererez
Yapım :Akün Film/İrfan Ünal

Oyuncular: Ali Rıza Binboğa, Betül Aşçıoğlu, Kadir Savun, Ali Cağaloğlu, Feridun Çölgeçen, Oktar Durukan, Necdet Yakın, Hamit Yıldırım, Ekrem Dümer, Hakkı Kıvanç, Giray Alpan, İlhan Hemşe-ri, Muzaffer Yenen, Ali, Demir, Nermin Özses

Konu: Bir toprak parçası sahibi olup, üstüne kendisine ait bir ev yapmak isteyen inşaat işçisinin öyküsü. Ancak bütün parasını toplayıp, köydeki tarlasını dasatarak elde ettiği parayla aldığı arsada, önce oranın toprak ağasına haraç vermek zorunda kalır, sonra da bu iskan dışı arazide bir gecekondu yapmasına belediye izin vermez. Rıza'nın tüm çabaları boşunadır. Ne insanlar ondan yanadır ne de yasalar. "Yarınlar Bizim" diye seslenen şarkısının eşliğinde Rıza karısı ve çocuğuyla küçük insanları korumayan bir toplum düzeninin korkunçluğunu algılarken , film de son bulur.

* Sosyalist toplumlarda kişiler ancak: topluma verdikleri yarar ölçüsünde üne kavuşabilir, eski deyimiyle "meşhur olurlar"... Toplum yapısı, kişilerin bazı nedenlerle üne kavuşmasına, topluma verdikleri bir şeyin karşılığı olmayan nimetlere erişmesine izin vermez. Kapitalist toplumlarda ise, kişiler bazen bir anda çok şeye kavuşur, emeklerinin, bilgilerinin, yeteneklerinin karşılığı olmayan şeyler de elde ederler. Bu bazen çıkarıIan "kahraman yaratmak" doğrultusunda olan kitle haberleşme araçları, basın, sinema, TV, radyo, vs. yoluyla da gerçekleşir. Özellikle Türkiye gibi çarpık toplumlarda, bu oluşumlara sıkça rastlanır.

Ali Rıza Binboğa’da bir anda böylesine üne kavuşan kişilerden biridir. Binboğa'yı Halkın üne kavuşturduğu, gösterdiği ilgiyle kahraman' yaptığı ileri sürülecektir burada. Önemli olan halkın veya başkasının seçimi değil, sistemin bu tür olguları yaratacak, 24 saat içinde kahramanlar ve şöhretler doğuracak biçimde işleme-sidir. Gerisi ise herkesin malumudur: Binboğa, kişisel çabalarıyla da reklamını iyi yürütmüş, Yarınlar’ı, izleyen şarkılarıyla müzik değeri olmadığını kanıtlamış, bu arada içine düştüğü zor durumda "denize düşen yılana sarılır" misali, en güçlü rakibi TV'nin tanıttığı ve herkese ve her şeye sarılmakta olan sinemanın çağrısına uyarak kendisini beyaz perdede bulmuştur. Gerek bu tür "yıldırım usulü" şöhret olmalara karşı olmam, gerekseBinboğa'nın fiziğine ve de müziğine hiçbir zaman ısınamamış olmam nedeniyle, "Yarınlar Bizim" isimli filme de olumsuz bir tavır içinde gittiğimi itiraf ederim ...

Ancak, "Yarınlar Bizim", kabullenmek gerekir ki, akıllıca ve ustaca çevrilmiş bir film ... Safa Önal, öyküyü 'yazarken olsun, filmi yönetirken olsun, Ali Rıza Binboğa'nın TV'deki kişiliğine uygun bir ısmarlama öykü yazmak yerine, ayakları yere basan, sağlam bir öykü içinde Binboğa'yı yepyeni bir kişilikle kullanmak istemiş... Ve başarmış... Karşınızda bulduğumuz, ilginç, giderek başarılı bir film, ve TV'deki "şovmen" kişiliğinden uzak, içten, sıcak bir oyunu ve oyuncu kişiliğini sergileyen bir Binboğa...

"Yarınlar Bizim", İstanbul'da her gün yüzlercesi olan, zaman zaman gazetelere yansıdığında farkına vardığımız bir olayı öykülüyor... Bir toprak edinip üstüne kendine ait bir ev oturtup, küçük ailesi ile birlikte yaşamak isteyen bir inşaat işçisinin öyküsü bu ... Ancak, tüm parasını toplayıp, köydeki tarlasını da satarak elde ettiği parayla aldığı arsada, önce oranın "toprak ağasına haraç vermek zorunda kalacak, sonra da bu  iskan dışı arazide bir gecekondu yapmasına belediye izin vermeyecek-tir. Rıza'nın tüm uğraşları boşunadır: Ne insanlar ondan yanadır, ne de yasalar... "Özgürlük ve barış"ın tüm insanla-rın olduğunu söyleyen, "Yarınlar Bizim" diye seslenen şarkısının eşliğinde, Rıza, karısı ve çocuğuyla küçük insanları korumayan bir toplum düzeninin korkunçluğunu algılarken, film noktalana-caktır.

Safa Önal, bir zamanlar "Yelpaze" türü kadın dergileri için duygulu öyküler yazan bir hikayeciydi. Önal, sinemada bir süre yaşam gerçeklerinden uzak bir 'konfeksiyon sinemasını sürdürdü. Ancak duygusallığı gözlemciliği ile belli bir bileşime ulaştığında geçerli filmler yapmaya başladı. Önal'ın "Umut Dünyası" syf, 103 ”

ve "Yüreğimde Yare Yar"la girdiği bu yolda "Yarınlar Bizim" önemli bir aşama... Önal, bir tek olay çevresinde yoğunlaşan, hemen hiç bir abartma ve gerçekdışı gözlem taşımayan bu yalın öykünün gücünü, yine yalın bir anlatımla vurguluyor. Bir tür gerçekçilikle, sözünü ettiğim iki filmde de görülen bir tür içe dönük sinemanın karışımı, filme kendine özgü bir sıcaklık veriyor. Yine sözü edilen filmlerde görülen (ve bu kez, Binboğa'yı üne kavuşturan şarkının sözleriyle de son denli uyuşan) bir öğe, bu filmde de var: küçük insanların arasında gerçek dostluk, yaşama ve onun çeşitli sorunlarına direnmeye olanak veren iş ve güç birliği ...

"Yarınlar Bizim", dış çekimlerdeki başarı, düzgün bir kurgu, seviyeli bir kamera çalışması ve müzikle de. desteklenen, olumlu bir ürün... Binboğa ise, yineliyelim, bu filmdeki değişik oyunuyla sinemamıza kazanılmış bir yeni değerdir. Böylece, "Yarınlar Bizim"i, TV sinema arasında genellikle olumsuz ve yüzeyde olarak gelişen alışverişin olumlu bir örneği olarak kabul etmek de olanaklıdır. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları”

YAKALARSAM SEVERİM (1975)




Yönetmen:Semih Evin
Senaryo:Recep Filiz
Foto Direktörü:Cengiz Batuhan
Yapım:Akdağ Film/Sami Tunç

Oyuncular: Mahmut Hekimoğlu, Gönül Hancı, Emel Özden, İlhan Daner, Atilla Ergün, Sami Tunç, Mürvet Sim, Yaprak, Muzaffer Hepgüler, Asuman Arsan, Kadri Ögelman, Canan Candan

Konu: Bir bale grubuyla yurtdışına elmas kaçıran bir şebekenin öyküsü.


VUR TATLIM (1975)





Yönetmen:Mehmet Aslan
Senaryo:İhsan Yüce
Foto Direktörü:Erdoğan Engin
Yapım:Kadri Film/Kadri Yurdatap

Oyuncular: Tamer Yiğit, Melek Ayberk, Hadi çaman, Dinçer Çekmez, Yılmaz Gruda, İlknur Taçbaş, Altan Karındaş, Tuba Çetin

Konu: Sosyeteye giren iki işsiz ve yoksul arkadaşın öyküsü.

VUR DAVULA TOKMAĞI (1975)


Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Suavi Sualp
Kamera:Abdullah Gürek
Yapım:Elvan Film/Aram Gülyüz

Oyuncular: Mete İnselel, Emel Özden, Yeşim Yükselen, Ali Şen, Nubar Terziyan, Mürüvvet Sim, Cevat Kurtuluş, Perihan Çölgeçen, Nur Soylu

Konu: Eşlerinden gizlice İstanbul’a gelen adamla damadının büyük şehirdeki maceralı öyküsü.


VAY ANASINA 17 (1975)


Yönetmen:Yücel Uçanoğlu
Senaryo:Demircan Türkdoğan
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım:Gaye Film/Erdoğan Tilav

Proüksiyon Amiri: Semih Servidal, Gaye Işık Servisi Şef: İlyas Akarsu, Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Asistanı: Ziya Uçak, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Ses Teknisyeni: Şakir Ozan, Montaj Senkron: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Mustafa Karataş, (İpek Film Stüdyosunda seslendirilmiş ve renklendirilmiştir)

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Aynur Akarsu, Şeyda Senem, Senar Seven, Demircan Türkdoğan, Dolgan Sezer, Erdinç Akbaş, Ayşen Gruda, Nizam Ergüden, İbrahim Kurt, İbrahim Uğurlu, Yadigâr, Yılmaz Kurt, Tevfik Şen,

Konu: Pavyon kapıcılığından mafya şefliğine kadar yükselen bir adamın öyküsü.

ÜÇ YAMAN BAKİRE (1975)


 “BEŞ KADIN BİR ERKEK”

Yönetmen:Oksal Pekmezoğlu
Senaryo:Recep Filiz,
Kamera:Kenan Kurt
Yapım:Saner Film/Hulki Saner

Oyuncular: Bahar Erdeniz (Aslıhan), Ünsal Emre (Orhan), Zerrin Arbaş (Nazlıhan), Selen Büke (Neslihan), Alev Sezer (Gülhan) İsmet Üstekin (Burhan), Diler Saraç, Osman Alyanak (Osman Amca), Yüksel Gözen (Cafer Efendi),

Konu: Film, üç kardeşin çıktıkları tekne yolculuğunda başlarından geçen olayları anlatır. Orhan, Burhan ve Gürhan zengin bir ailenin üç oğludur. Başlangıçta yolunda giden her şey, denizin dalgalanması ile sona erer. Üç kardeş bir sabah kendilerini ıssız bir adada bulur. Kıyıya vurduklarında onları Aslıhan, Nazlıhan ve Neslihan kurtarmıştır. Adalı üç kardeş ile Orhan, Burhan ve Gürhan arasında kısa süre sonra bir aşk başlar. Bir gün radyoda kendi ölüm haberlerini dinleyen Orhan ve kardeşleri, ailelerine haber vermek için İstanbul’a gider. Ancak Aslıhan, Neslihan ve Nazlıhan kardeşlerin peşlerini kolay kolay bırakmayacaktır. (Aslan Erdem)

ÜÇ KAĞITÇILAR (1975)


"Dolandırıcılar "

Yönetmen:Natuk Baytan
Senaryo:Erdoğan Tünaş Fuat Özlüer
Görüntü Yönetmeni:Çetin Gürtop
Yapım:Erler Film/Türker İnanoğlu

Yönetmen Yardımcısı: Samim Utku, Jan Brindizi, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Teknik Yönetmen: Metin Miroğlu, Dublaj Yönetmeni: Kemal Bilici, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu:, Laboratuvar: Recai Ka-rataş: Set Amiri: Ahmet Sert, Set Ekibi: Necati Şimşek, Mehmet İnci, Sehpani “
Türk–İtalyan–İran, Ortak Yapımı. (Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Gülşen Bubikoğlu, Robert Widmark, Rıza Fazeli, Turgut Boralı , Aynur Akarsu, Franca Gonella, Perihan Ateş, Hulusi Kentmen, Kayhan Yıldızoğlu, Mümtaz Ener, Os-man Alyanak, Renan Fosforoğlu, Elif Pektaş, Yıldız Arhan, İhsan Gedik, Tarık Şimşek, Selahattin Güçlü, Ateş Böcekleri, Ercan Ve Yalçın

Konu: Horoz Ali (Cüneyt Arkın), Deve Ömer (Rıza Fazeli) ve Piç Rıza (Robert Widmark), cezalarını yeni tamamlayıp hapisten çıkmışlardır. Üç kafadar namuslu bir yaşam sürdürmek için aralarında karar verirler. Horoz Ali uzatmalı nişanlısı Cemile (Gülşen Bubikoğlu) ile evlenip mutlu bir yuva kuracaktır. Cemile isin onun yalanlarından ve çapkınlıklarından bıkmıştır. Huylu huyundan vazgeçer mi?... Söz vermelerine karşın bir süre sonra yine zaaflarına yenik düşen üç uslanmaz; birbirlerinden habersiz ayrı ayrı Fil Abbas adlı mafya babasının paralarını çalmaya karar verirler. Ve her biri tek başına paralara konmaya uğraşır. Sonunda paraları ele geçiren Horoz Ali, “ganimet”i Cemile'nin karnına saklar ve onu hamileymiş gibi gösterir. Ömer ve Rıza Ali’yi bulmuş, ama parayı bulamamışlardır. Ömer Cemile’den şüphelenip onu izler. Ali, Rıza ve Fil Abbas’ın adamları da köyün yolunu tutarlar. Cemile karnındakinin bebek değil de para çantası olduğunu açıklayınca ortalık toz duman olur. Bu kargaşada Rıza parayı alır ve kaçar. Ömer ve Ali de peşinden tabii... Sonunda bir oyunla parayı ele geçirmeyi başaran Ali’nin peşinde kimler yoktur ki?... Cemile, Rıza, Ömer, Abbas’ın adamları ve polis... Sonuç : Ali, Rıza, Ömer ve Fil Abbas’ın haydut takımı hep birlikte hapsi boylar...

ÜÇ GELİNE ALTI DAMAT (1975)


Yönetmen:Sırrı Gültekin
Senaryo:Sadık Şendil
Kamera:Suat Kapkı
Yapım:Saltuk Film/Kadir Kesemen

Oyuncular: Sema Eyüpoğlu, Emel Öz-den, Elif Pektaş, Demir Özgür, Ahmet Mekin, Uğur Salman, Oya Alasya, Savaş Dinçer, Kâzım Kartal, Oktar Durukan, Sırrı Elitaş, Feridun Çölgeçen, Neriman Kök-sal, Kadir Savun

Konu: Film, baskıcı bir babanın sıkı denetiminde sevgililerine kavuşmaya çalışan üç kardeşin hikâyesini anlatır. Zuhal, Nihal ve Hilal evlilik çağında üç kardeştir. Babaları Gaffar Ağa’nın yoğun baskısı yüzünden evden dışarı adım atamaz hâle gelirler. Bu yüzden yalan söylemek zorunda kalırlar. Kızlarının yalan söylediğini fark eden Gaffar Ağa, onları, kardeşi Mecbure’nin yanına, köye gönderir. Şehir hayatına alışkın kardeşler, köyde daha da çok sıkılır. Fakat köyde onları bu sıkıntıdan kurtaracak Ahmet, Demir ve Uğur adında üç kardeş daha vardır. (Aslan Erdem)

ÜÇ AHBAP ÇAVUŞLAR (1975)


Yönetmen:Oksal Pekmezoğlu
Senaryo:Recep Filiz
Kameraman:Kenan Kurt
Yapım:Melek Film/Şahan Haki

Set Ekibi: Arif yalabık, Cumali Cimgül, Işık: Kenan Eryılmaz, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Prodüksiyon Amiri: Semih Sarıoğlu, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Dublaj Rejisörü: Zafer Önen, Montaj Amiri: Özdemir Arıtan, Jenerik: Çizgi Reklam,
(Acar Film Stüdyosunda renklendiril-miş ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Arzu Okay, Mete İnselel, Bahar Erdeniz, Sema Eyüpoğlu, Halit Akçatepe, İlhan Daner, Seyhan Gümüş, Süheyl Eğriboz, Selahattin Güçlü, Nubar Terziyan, Hasan Ceylan, Hakkı Kıvanç, Renan Fosoforoğlu, Necdet Yakın, Yusuf Çağatay, Yılmaz Kurt, Cevdet Balıkçı,

Konu: Film, iyi niyetli olmalarına rağmen sakar ve saf olan üç kardeşin yaşadığı maceraları konu edinir. Kazım, Hazım ve Nazım, Bilal Ağa’nın yanında çalışan üç kardeştir. Babasının ölümünden sonra işlerin başına geçen Bilal Ağa’nın halletmesi gereken bir miras davası vardır. Fakat kendisinin dışında mirasçılar da vardır: Kardeşinin kızları Jale, Hale ve Lale… Bilal Ağa, bu üç kızın öldüğünü söyleyerek mirasa tek başına konmak ister. Bu oyundan haberdar olan Şakir, oğulları Kazım, Hazım ve Nazım’ı İstanbul’a gönderir. Üç kardeş, mahkeme gününe kadar Jale, Hale ve Lale’yi bulup kasabaya getirmek zorundadır. (Aslan Erdem)

TURHANOĞLU (1975)


  “Çal Hasan” 

Yönetmen:Yılmaz Atadeniz
Senaryo:Turgut Özakman
Foto Direktörü:Suat Kapkı
Yapım:Saltuk Film/Kadir Kesemen

Oyuncular: Serdar Gökhan, Melek Ayberk, Kadir Savun, Ekrem Gökkaya, Meral Deniz, Anuşka, Kâzım Kartal, Tuncer Necmioğlu, Gülseren Vargel, Süheyl Eğriboz,

Konu: Film, Turhanoğlu Çal Hasan ve Bal Murat’ın Endülüs’te zulüm altında olan Müslümanları kurtarmasını konu edinir. İspanya Kralı,  Endülüs Müslümanlarını katletmektedir. Bu durum karşısında Müslümanlara yardım etmek isteyen Osmanlı, bir donanma ile İspanya’ya yapılacak çıkartma için hazırlanmaktadır. Fakat donanma, İspanya kıyılarına varana kadar geçen süredeki olabilecek katliamları engellemek için iki Türk akıncısı görevlendirilir. Çal Hasan ve Bal Murat kılık değiştirerek İspanya’ya girecek ve donanma gelene kadar Müslümanları korumaya alacaktır. (Aslan Erdem)

TORNAVİDA YAŞAR” (1975)


“BELALI YAŞAR"

Yönetmen: Feridun Kete
Senaryo:Metin Yılmazbaş
Kamera:Salih Dikişçi
Yapım:Kımız Film/Feridun Kete

Senkron, Montaj: İsmail Kalkan, Mevlut Koçak, Sabit Özergül, Negatif Montaj: Sezai Elmaskaya, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Abdullah Akdeniz, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Asistan: Ender Teker, Kamera Asistanı: Ender Teker, Prodüksiyon Amiri: Cihat Karahan, Işık Şefi: Kahraman Kokur, Teknik Direktör: Mehmet Bahadır, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tanju Korel, Fatma Belgen, Figen Han, Sami Tunç, Özden Yüce, Meral Kurtuluş, İhsan Gedik, Sevim Sevil, Reşit Çıldam, Tevfik Şen, Sönmez Yıkılmaz,, Ahmet Karaca, Mehmet Yağmur, Yuısuf Çetin, İhsan Özenç,Yaşar Şener, Celal Güzel, Sami Tunç,

Konu: İstanbul'da çapkınlık yapan bir taşralı delikanlının öyküsü.


TOLGA (1975)


Senaryo ve Yönetmen:Mehmet Aslan
(Abdullah Turhan'ın aynı adlı çizgi romanından)
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım:İrfan Film/İrfan Atasoy,

Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Selahattin Kaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Kurt, Reji Asistanı: Adem Ayral, Kamera Asistanı: Ferhat Bakır, Set Ekibi: Mansur Kırık, Kahraman Kaplı, Cumali Çakmak, Yardımcı Yönetmen: Nurettin İrişen, Ar Direktör: Niyazi Er, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: İrfan Atasoy, Deniz Erkanat, Aytekin Alkaya, İsmail Hakkı Şen, Tarık Şimşek, Ahu Tuba, Tuba Çetin, Aynur Akarsu, Birtane Güngör, Zeki Alpan, Arseven Gümüş, Süheyl Eğriboz, Nizam Ergüden, Ayla Yediyıl, Yusuf Çetin, Kemal As, Cihan Alp, İbrahim Uğurlu, Cango Kemal, Ahmet Karaca, Niyazi Gökdere, Şükrü Kirişçi, Sönmez Yıkılmaz, Reşiy Çıldam, Yılmaz Kurt, Mithat Atahan, Ata Sakla, İbrahim Kurt, Mehmet Yağmur, Arseven Gümüş,

Konu: Atilla’ya baskın haberlerinin gitmesini önlemek isteyen Tekfur habercileri öldürtmeye başlar. Oba liderinin esir düşen karısı ve oğlu Atilla’nın en güvendiği savaşçısı Tolga tarafından kurtarılır. Silah arkadaşı Deli Tuğrul’la birlikte büyük kahramanlık gösteren Tolga, yanındaki emanetlerle Atilla’ya haber ulaştırmak için yola çıkar. Ancak tekfurun adamları peşlerini bırakmayacaktır.