Powered By Blogger

5 Nisan 2018 Perşembe

KORKUSUZ CENGAVER (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Kamera: Muzaffer Turan
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Şahin bey), Hale Soygazi, Defne Toppare, Salih Kırmızı (Sencer), Mine Sun, Reha Yurdakul (Sungur bey), Ayşe Kemikoğlu, İlknur Taçbaş, Mete Sezer (Hekim), Tarık Şimşek (Anton), Adnan Mersinli, Giray Alpan (Korsan), İbrahim Uğurlu (Korsan), Necdet Kökeş (Hıdır), İhsan gedik (korsan), Alan Steel (korsan), Kadir Kök (Bizans askeri), Çetin Başaran (Hasan), Sönmez Yıkılmaz, Yadigar Ejder (Bizans askeri), Mustafa Yavuz, Aydın Haberdar, Hüseyin Sayar, Mustafa Doğan, Mehmet Uğur

Konu: Sahin Bey Müslüman Türk milletini yöneten Sungur Bey'in sağ koludur. Yal-nız Sungur Bey'in tahtında gözü olan Hıristiyanların başı Anton vardır. Şahin Bey evlidir ve bir çocuğu vardır. Sungur Bey'in hiç çocuğu yoktur. Anton bunu fırsat bilip tuzağını kurmak için kız kardeşiyle harekete geçer. Fakat Şahin Bey bundan rahatsızdır çünkü her şeyin farkındadır ve Sungur Bey'i uyarır. Ama o tepki gösterir. Anton için bir engel daha vardır. O da Şahin Bey. Bir iftira sonucu ölüm cezasına çarptırılır fakat yaralı ola-rak kurtulur. Herkes tarafından ölü bilin-mektedir. Hemen ardından Sungur Bey'i de öldürürler. Artik Anton'un zulümü başlamıştır. Şahin Bey yıllar sonra öcünü almak için Kara Hilal olarak geri döner. Nam'i her yerde duyulur. Daha sonra Kara Hilal'in Şahin Bey olduğunu herkes öğrenir ve gercek ortaya cikar. Bu arada Sahin Bey kör olur ama yine de Anton'dan öcünü alır.

KORKUNÇ ŞÜPHE (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Kameraman: Dinçer Önal, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Ahmet Mekin, Tugay Toksöz, Nejla Soylu, Karaca Kaan, İNecla Soylu, Aysel Gürel, İhsan Baysal, Baki Tamer, Tülin Kazan, Nizam Ergüden, Tarık Şimşek,İbrahim Kurt, Yusuf Çetin, İbrahim Uğurlu, Ferhat Ünal,

Konu: Öldürülen bir polisin intikamını alan bir gencin öyküsü.

KOLOMBO ŞAKİR (1976)




Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: Alpay izer
Kamera: Tuncay Ural
Yapım: Er Film / Berker İnanoğlu

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Betül Aşçıoğlu, Mümtaz Ener, Turgut Özatay, Erdinç Akbaş, Samuray, Baykal Kent, Alpay izer, İ. Hakkı Şen

Konu: Mayk Hammer romanları okuyup, Kolombo'luğa özenen bir ütücünün öyküsü

KiME NİYET KİME KISMET (1976)


Yönetmen: Taner Oğuz
Senaryo: Ahmet Üstel
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ünsal Emre, Fatma Belgen,
 Pakize Suda, Seyhan Karabay, Özcan Özgür, Canan Candan, Sema Yıldız

Konu: Türlü aşk serüvenlerinden sonra sekreteriyle evlenen çapkın bir doktorun öyküsü

KIVRIL FAKAT KIRILMA (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Doğu Film/Ali Kurna

Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Reji Asistanı: Engin Temizer, Prodüksiyon Amiri: Semih Selvidal, (İpek Film stüdyosunda seslen-dirilmiş ve renklendirilmiştir)

Oyuncular: Ünsal Emre, Ceyda Karahan, Meral Deniz, Tevhit Bilge, Romina Terry, Yüksel Gözen, Özcan Özgür, Asuman Arsan, Renan Fosforoğlu, Çetin Tolbaş, Zeki Sezer,

Konu: Ceyda yaşlı ve zengin erkekleri dolandıran, milyoner avcısı güzel bir kadındır. Ünlü bir iş adamının otelde kalmaya geldiğini öğrenir. Annesi ile birlikte iş adamına tuzak kurarlar. Ancak bu sefer ki kurban hem zengin, hem genç hem de yakışıklıdır. Üstelikte oldukça uyanıktır. Ava giden avlanmak üzeredir.

Ünsal lüks evin salonunda gece tek başına viski içmektedir, masa başındadır, suskun ve takıktır. Salona bir şala sarınmış vaziyette çırılçıplak Meral Deniz girer. Ünsal hiç aldırış etmez, bu sırada bir caz başlar, kadın masaya yaklaşır, sardığı şalı yere düşürür, masanın üstüne yatar. Ünsal hala cool takılmaktadır. Viskisini içer. Müzik devam etmekte. Kadın konuşmaya başlar;

- Seni seviyorum... Neden cevap vermiyorsun? Yeter artık içme... Konuşmuyor-sun... içince meyva istemez misin?.
Deminden beri suskun Ünsal nihayet cevap verir;
- Meyvasına göre değişir hayatım ....
Tekrar masanın üstündeki çıplak kadın konuşur;
- Hislerimle oynuyorsun... Beni neden kırıyorsun? Ünsal cevap verir, sesi ro-mantiktir;
- Bugün yine efkarlıyım, kafam da kıyak, ama madem ki istiyorsun, kırılma bana- kıvrıl anam ... Kıvrıl fakat kırılma.
Arkadan uzun bir kıvrılma sahnesi görü-rüz. Filmin konusu var ama önemli değil. Bir kaç cümle kurmam gerekirse: Tak-sim'deki Gezi Oteli, bir anne-kız zengin adam avındalar ... Kayserili pastırma tüccarı Zülküf Ağa. Çalınan kolye... içki bardaklarına atılan hap. Ünsal Emre de dolandırıcı Aynı oteldeler aşk başlar; dolandırıcı avcı kadına aşık olur. “Osman Cavcı, “Yanlış Anlaşılmış Film-ler”

KAYIKÇININ KÜREĞİ (1976)



Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Ceyda Karahan, Emel Aydan, Mürvet Sim, Tevhit Bilge, Renan Fosforoğlu, Romina Asuman Arsan, Oktar Durukan, Erdinç Akbaş

Konu: Oldukça şirin ve espirili bir kayıkçı, iki yaka arasında taşıdığı kadınları genellikle ayarlamakta, akşam ve gecelerini onların koyunlarında geçirmektedir. Bir gün oldukça zengin bir kadın kayıkçının kayığına biner.

KAYBOLAN SAADET (1976)




Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Serdar Sezigen
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Fikm/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tamer Yiğit, Gmnül Hancı, Tülin Kazan, Turgut Özatay, Tarık Şimşek, Aysel Gürel

Konu: Bir yanlışlık sonucu öldürülen karısının öcünü alan bir fabrika işçisinin öyküsü.

KARTAL PENDİK, GİTTİK GELDİK (1976)


"KADIN YAPAR"

Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Ne-Ka Film/Kemal kan
Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Montaj: Mustafa Kul, Işık: Mehmet Çakar,
(Yeni Stüdyolarında hazırlanmıştır)

Oyuncular: Hadi Çaman, Aysun Gü-ven, Meral Deniz, Gülten kaya, Niyazi Er, Birtane Güngör, Gülay esen, Arap Celal, Kadir Kök, Ata Saka, Nilgün Ceyhan,,

Oyuncular: Geçirdiği ruhi bunalım ne-deniyle kadınlarla seks ilişkisi kuramayan bir şoförün öyküsü

KARA MURAT ŞEYH GAFFAR'A KARŞI (1976)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Fuat Özlüer, Erdoğan Tünaş,
Rahmi Turan
Görüntü Yönetmeni : Çetin Gürtop
Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu, Zlako Kunkera (Türk-İtalyan-İran ortak yapımı)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Daniella Giordano, Serçin Erdem, Yavuz Selekman, Hüseyin Alp, Kadir Savun, Turgut Özatay, Atilla Ergün, Seren Erdem, Kadir Savun, Bora Ayanoğlu

Konu: Genç hükümdar Fatih Sultan Mehmet, İstanbul’u aldıktan sonra dur-mamış, yeni hedeflere yönelmiş ve Os-manlı’nın sınırları her gün biraz daha genişlemiştir. Şimdi sıra Muşar Kalesi’ndedir. Dört Türk elçisi Muşar’ın hakimi Şeyh Gaffar’a vergi bağlamaya giderler. Şeyh Gaffar vergi vermediği gibi, kendisinin daha güçlü olduğunu ileri sürerek elçileri zindana attırır. Fatih, kalenin fethi için bir ordu hazırlatır, ordu kaleyi kuşatır, ama alamaz. Şeyh Gaffa’ın direnişindeki sırrı çözememişlerdir. Fatih Kara Murat’ı çağırır, ondan Muşar’a gizlice girip elçileri kurtarmasını ve Şeyh Gaffar’ın kellesini ister. Şeyh, Kara Murat’ın yola çıktığını ve sınırdaki bir köyde oturan ağabeyini ziyaret edeceğini öğrenince bir baskınla yengesini öldürtüp ağabeyini de rehin alır. Kara Murat olanları öğrenir ve ağabeyinin yerini bulur. Gaffar’ın kızı Zeynep Sultan Ma-latya’ya giderken yolda bir çocuğu kırbaçlattığı anda Kara Murat çocuğu kurtarır. Şeyh Gaffar’ın adamları ölü eşkıyaları kaleye getirirken Kara Murat da ölülerin arasında gizlice kaleye girer. Şeyh Gaffar’ı rehin alır ve elçileri de kurtarır. Tam ağabeyini de bulmuşken, ağabeyi ona saldırır ve yakalatır. Ağabeyine büyü yapılmıştır.

Şeyh Gaffar’ın kızı ise can borcu olduğu için Kara Murat’a yardımcı olur. Karşılı-ğında Şeyh Gaffar’ın saltanatını yıkıp yerine geçmesi için yardım ister. Babasını kendi elleriyle öldürecektir. Kara Murat kabul etmeyince planları ortaya çıkmasın diye Kara Murat’ı tutuklatır. Adamlarını da babasının üstüne saldırtır. Kara Murat kurtulur ve Şeyh Gaffar’a yardım eder. Ama Zeynep Sultan’ı ele vermez. Şeyh Gaffar kendisini kurtardığı için Kara Murat’ı kaleye başkomutan olarak atar. Ordu ve esirlerden o sorumludur. Kara Murat önce ağabeyini büyüden ve esaretten kurtarır. Önünde bir tek engel kalmıştır; Şeyh Gaffar’ın sırrını çözmek... Ve, Kara Murat bunun da üstesinden gelecektir. (www.cuneytarkin.com)

KAPLAN PENÇESİ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Yön.Ast: Adem Ayral, Kamera Ast: Turgut Yamaç, Ses Mühendisi: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Senkron-Montaj: Mevlüt Koçak, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Fikret Hakan, Sevda Kara-ca, İsmail Hakkı Şen, Perihan Ayeş, Ata Saka, Kudret Karadağ, Osman Han, Tevfik Şen, Mehmet Yağmur, Yılmaz Kurt, Hikmet Taşdemir, İbrahim Kurt, Niyazi Gökdere, Ahmet Karaca

Konu: İçlerine kadar girip bir kaçakçı şebekesini ortaya çıkaran, bir narkotik büro polisinin öyküsü


KAPICILAR KRALI (1976)


Yönetmen: Zeki Ökten
Senaryo: Umur Bugay
Görüntü Yönetmeni İzzet Akay
Yapım: Çiçek Film/Arif Keskiner

Ses ve Müzik Yönetmeni: Necip Sarıcıoğlu, Renk Düzeni: Türker Vatan, Senkron-Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Dublaj Yönetmeni: Sudi Ateş, Set Ekibi: Necati Morgül, İbrahim Kul, Taci Erşen, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Yardımcısı: Tevfik Atakan, Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Yardımcıları: Erdinç Koç, Selahattin İlhan, Reji yardımcıları: Aydın Sayman, Erbil Altınay, Görüntü Yön. Yrd: Mehmet Duman,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır.)

Oyuncular: Kemal Sunal, Sevda Ferdağ, Sevil Üstekin, Bilge Zobu, Can Kolukısa, Güner Sümer, Şevket Altuğ, Ferudun Çölgeçen, Özcan Özgür, Mine Zeren, Yüksel Gözen, Ekrem Dümer, Diler Saraç, Mete Sezer, Fatoş Tez, Ekrem Dümer, Güler Ökten, Serpil Bağhan, Itır Gürdemirer, Hikmet Gül, Erem Ertekin, Gülten Ceylan, Nisan Yönder, Yaman Yaşinel, Güler Özten, Mlan Zargo, Cem Kolukısa, Mürüvvet İşsever, Sabahat Işık, Macit Flordun,Çocuk Oyuncular: Ahmet Yağız, Yeser Yağız, Şener Yağız, Buket Işılay,

Konu: Filmde her kesimden insanın yaşa-dığı bir apartman ve bu apartmanın kapıcısının apartman sakinleriyle olan tuhaf ve komik ilişkisi konu edilmektedir. Seyyit, gerçekten de tüm aptalca davranışları altında keskin bir zekası olan sanki ruhbilim okurmuşcasına insanları tanıyan türden bir kapıcı. Herkesin nabzı-na göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi idare ediyor. Apartmandaki, zengin ve yaşlı adamı soymak için gelen yeni kira-cıların oyununu bozuyor Seyyit.. Ve sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın yarı hissesinden fazlasını alıyor ve krallık koltuğuna oturuyor.

ÖDÜL:

14. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2–9 Temmuz 1977)

► ”Kapıcılar Kralı” en iyi 2. Film
► Zeki Ökten “en başarılı yönetmen”
► Kemal Sunal “en başarılı oyuncu

Jüri Üyeleri: Onat Kutlar, Oktay Akbal, Selim İleri, Osman Aydın, Önder Aydınlı, Kami Suveren, Tunca Yönder, Kamuran Yüce, Ahmet Gönen, Prof. Özdemir Nutku, M. Tali Öngören.

* Umur Bugay'ın senaryosu, tipik bir İstanbul apartmanında kapıcı ile ev sahiplerinin ilişkileri üstünde dönüyor. Kapıcının öyle bilinen kapıcılardan ol-madığını, Kemal Sunal’ın sinemasal kişiliğine sahip olduğunu belirtelim öncelikle... Seyyit, gerçekten de, tüm aptalca davranışları altında keskin bir zekası olan sanki ruh bilim okumuşcasına insanları tanıyan eskilerin tam "çarıklı erkan-ı harp" dedikleri türden bir kapıcı... Herkesin nabzına göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi "idare ediyor", kurduğu mekanizma ile de normal aylığının dışında iyi para kazanmayı beceriyor. Yani toplumumuzun çarpık kapitalist düzeninin yarattığı "işbilir, düzenbaz, üçkağıtçı, hayat adamı" tipinin bir kapıcı boyutlarına indirgenmiş simgesi sanki. Seyyit’in çeşitli tiplerin, kişiliklerin gelişimi arasında araya bir de soygun öyküsü karışıyor. Apartmandaki zengin ve yaşlı adamı soymak için gelen yeni kiracıların oyununu bozuyor. .. Ve sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın %51 hissesini satın alarak krallık koltuğuna yerleşiyor ...

Kapıcllar Kralı", son yıllarda sinemamızda örnekleri artan çok kişili güldürü filmlerine yeni bir örnek. .. Kemal Sunal’ı odak noktası olarak almakla birlikte çeşitli kişilikleri de iyi işleyen, bireysel ve zaman zaman da toplumsal boyutlarıyla ortaya serebilen bir film... örnekse, yönetici emekli albayda, bu tipin çağrıştırdığı tüm niteliklerin ve Bilge Zobu'nun kendine özgü oyununun ötesinde, belli bir militarizm, belli bir askeri disiplin eleştirisi olduğu söylenebilir. Zeki Ökten bu çok kişilikli öykünün sinemalaştırmasını gözle görülür bir akıcılık, bir süreklilikle gerçekleştirmiş. Sinemasal açıdan, öykü çizgisi açısından hiç aksamayan, her şeyi yerli yerinde bir anlatım bu... Sonunda soygun motifine verilen ağırlık, öyküyü dengesinden kaydırır gibi oluyor... Ama Bugay’ı Ökten çabucak toparlıyorlar her şeyi, ve filmi ilginç biçimde noktalıyorlar: Seyyit paralanıp apartmanın en büyük hissesine sahip çıkınca toplumsal denge ve statüko alt üst oluyor, eski buyurganlar yeni paralının önünde el-pençe divan durmaktan kurtulamıyorlar. Paranın egemen olduğu bir düzende üst sayısal kavramların inceliğini, kullanabilirliğini fantezi biçimde de olsa, güldürü planında da olsa böylesine incelikle vurgulamış oluyor film ... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf 218




KANUNDAN KAÇILMAZ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Ses Mühendisi: Feidun Kınay, Asis-tanı: Şakir Ozan, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Prodüksiyon Amiri: Ali Ramazanoğlu, Rejisör Asistanı: Engiz Temizer, (İpek Film Stüdyosunda Hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Hakan Balamir, Bahar Erde-niz, Erol Taş, Tarık Şimşek, İhsan Baysal, Gülşen Gürsoy, Canan Candan, Baki Tamer, Zeki Sezer, İbrahim Kurt, İbrahim Uğurlu, Renan Fosforoğlu, Ali Demir, Tevfik Şen

Konu: Komiser babasını vuranların peşine düşen sivil bir polisin intikam öyküsü.


KANUNUN KUVVETİ (1976)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Yavuz Film/Yavuz Işıklar

Oyuncular: Tamer Yiğit, Mete İnselel, Salih Kırmızı, Serpil Barlas, Ülkü özen, Nejla Soylu, Mehmet AslanTevhit Bilge, Sami Tunç, Küçük Yıldız: Talat Tuncel

Konu: Birbirleriyle çatışan iki kabadayı-nın öyküsü.

KANA KAN (1976)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Ayhan Işık
Fotoğraf Direktörü: Kriton İliadis
Yapım: A Film / Ayhan Işık Reklamcılık ve Filmcilik

Set Amiri ve Ar Direktör: Hakan Akyol, Set Ekibi: Aziz Kıvanç, Aslan Gül, Hüseyin Türkoğlu, Vedat Sürer, Reji Asistanı: Gülsen Tuncer, Kameraman: Güngör Özsoy, Prodüksiyon Amiri. Yaşar Şener, Işık Direktörü: Erol Karaşıray, Yardımcılar: Şükrü Kaya, M. Ali Yıldız, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Ahmet Karslı, Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Ata Kundakçı, Hayrettin Çetinel, Negatif Montaj: Mehmet Eskici, Kazım Çakıroğlu, Montaj, Senkron: İsmail kalkan, Süleyman Karakaya, Sabit Özertgül, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, (Yeni Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir

Oyuncular: Ayhan Işık, Gülay Başar, Altan Günbay, Yılmaz Gruda, İhsan Baysal, İlhan Hemşeri, Süha Doğan, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Ali Sururi, Hakan Özkaya, Kudret Karadağ, Fadıl Garan, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Osman Han, Mehmet Yağmur, Cevdet Arıkan, Dündar Aydınlı, Yadigâr Dağdeviren,

Konu: Bölmelere kaçakçılar tarafından gizlice yerleştirilmiş uyuşturucu maddeleri yerine teslim etmeyip, yasalardan yana çıkan bir tır şoförünün öyküsü.


KAN KARDEŞLER (1976)


Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular: Serdar Gökhan, Necla Nazır, Elif Pektaş, Mihri, Mümtaz Ener, Manucher Vusuğ, Hulusi Kentmen, Şimi Tombik, Mümtaz Ener, Reha Yurdakul, Alpay İzer, Turgut Özatay, Nubar Terziyan

Konu: Fakir üç genç kirada otururken içlerinden birine miras olarak kırık dökük, eski bir ev kalır. Oto tamirciliği yapan Ali karşılaştığı güzel kızdan çok etkilenir. Ancak onu zengin sanarak kendisini fabrikatör olarak tanıtır. Elif de onun yalanına yalanla karşılık verip zengin bir iş adamının kızı olduğunu söyler. Oysa yoksul bir manikürcüdür. İkisi arasında güzel bir aşk yaşanırken Tufan bir kadının tuzağına düşerek mafya çetelerinin içine girer. Ancak çok geçmeden gittiği yolun yanlışlığını görecek ve eski sade ama huzurlu günlerine geri dönerler