Araştıran ve Derleyen: Yalçın ÖZGÜL 2024 Şubat ayı sonuna kadar Blog'a aktarılan film sayısı 7642 adet olmuştur. Film aktarımı devam ediyor.
5 Nisan 2018 Perşembe
KORKUSUZ CENGAVER (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
Kamera: Muzaffer
Turan
Yapım: Uğur
Film/Memduh Ün
Oyuncular: Cüneyt Arkın (Şahin bey), Hale Soygazi, Defne Toppare, Salih
Kırmızı (Sencer), Mine Sun, Reha Yurdakul (Sungur bey), Ayşe Kemikoğlu, İlknur
Taçbaş, Mete Sezer (Hekim), Tarık Şimşek (Anton), Adnan Mersinli, Giray Alpan
(Korsan), İbrahim Uğurlu (Korsan), Necdet Kökeş (Hıdır), İhsan gedik (korsan),
Alan Steel (korsan), Kadir Kök (Bizans askeri), Çetin Başaran (Hasan), Sönmez
Yıkılmaz, Yadigar Ejder (Bizans askeri), Mustafa Yavuz, Aydın Haberdar, Hüseyin
Sayar, Mustafa Doğan, Mehmet Uğur
Konu: Sahin
Bey Müslüman Türk milletini yöneten Sungur Bey'in sağ koludur. Yal-nız Sungur
Bey'in tahtında gözü olan Hıristiyanların başı Anton vardır. Şahin Bey evlidir
ve bir çocuğu vardır. Sungur Bey'in hiç çocuğu yoktur. Anton bunu fırsat bilip
tuzağını kurmak için kız kardeşiyle harekete geçer. Fakat Şahin Bey bundan
rahatsızdır çünkü her şeyin farkındadır ve Sungur Bey'i uyarır. Ama o tepki
gösterir. Anton için bir engel daha vardır. O da Şahin Bey. Bir iftira sonucu
ölüm cezasına çarptırılır fakat yaralı ola-rak kurtulur. Herkes tarafından ölü
bilin-mektedir. Hemen ardından Sungur Bey'i de öldürürler. Artik Anton'un
zulümü başlamıştır. Şahin Bey yıllar sonra öcünü almak için Kara Hilal olarak
geri döner. Nam'i her yerde duyulur. Daha sonra Kara Hilal'in Şahin Bey
olduğunu herkes öğrenir ve gercek ortaya cikar. Bu arada Sahin Bey kör olur ama
yine de Anton'dan öcünü alır.
KORKUNÇ ŞÜPHE (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Çetin İnanç
Kamera: Dinçer
Önal
Yapım: Gaye
Film/Erdoğan Tilav
Renk Uzmanı: Sabahattin
Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Ses
Mühendisi: Feridun Kınay, Montaj: Mehmet Özdemir, Negatif Montaj:
Ziya Kuşdoğan, Kameraman: Dinçer Önal, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış
ve seslendirilmiştir)
Oyuncular: Tamer Yiğit, Ahmet Mekin, Tugay Toksöz, Nejla Soylu, Karaca
Kaan, İNecla Soylu, Aysel Gürel, İhsan Baysal, Baki Tamer, Tülin Kazan, Nizam
Ergüden, Tarık Şimşek,İbrahim Kurt, Yusuf Çetin, İbrahim Uğurlu, Ferhat Ünal,
Konu: Öldürülen
bir polisin intikamını alan bir gencin öyküsü.
KOLOMBO ŞAKİR (1976)
Yönetmen: Taner
Oğuz
Senaryo: Alpay
izer
Kamera: Tuncay
Ural
Yapım: Er
Film / Berker İnanoğlu
Oyuncular: Aydemir Akbaş, Betül Aşçıoğlu, Mümtaz Ener, Turgut Özatay,
Erdinç Akbaş, Samuray, Baykal Kent, Alpay izer, İ. Hakkı Şen
Konu: Mayk
Hammer romanları okuyup, Kolombo'luğa özenen bir ütücünün öyküsü
KIVRIL FAKAT KIRILMA (1976)
Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Doğu Film/Ali Kurna
Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Reji Asistanı: Engin Temizer,
Prodüksiyon Amiri: Semih Selvidal, (İpek Film stüdyosunda seslen-dirilmiş
ve renklendirilmiştir)
Oyuncular: Ünsal Emre, Ceyda Karahan, Meral Deniz, Tevhit Bilge, Romina
Terry, Yüksel Gözen, Özcan Özgür, Asuman Arsan, Renan Fosforoğlu, Çetin Tolbaş,
Zeki Sezer,
Konu: Ceyda yaşlı ve zengin erkekleri dolandıran, milyoner avcısı güzel
bir kadındır. Ünlü bir iş adamının otelde kalmaya geldiğini öğrenir. Annesi ile
birlikte iş adamına tuzak kurarlar. Ancak bu sefer ki kurban hem zengin, hem
genç hem de yakışıklıdır. Üstelikte oldukça uyanıktır. Ava giden avlanmak
üzeredir.
► Ünsal
lüks evin salonunda gece tek başına viski içmektedir, masa başındadır, suskun
ve takıktır. Salona bir şala sarınmış vaziyette çırılçıplak Meral Deniz girer.
Ünsal hiç aldırış etmez, bu sırada bir caz başlar, kadın masaya yaklaşır,
sardığı şalı yere düşürür, masanın üstüne yatar. Ünsal hala cool takılmaktadır.
Viskisini içer. Müzik devam etmekte. Kadın konuşmaya başlar;
- Seni seviyorum... Neden cevap vermiyorsun? Yeter artık içme...
Konuşmuyor-sun... içince meyva istemez misin?.
Deminden beri suskun Ünsal nihayet cevap verir;
- Meyvasına göre değişir hayatım ....
Tekrar masanın üstündeki çıplak kadın konuşur;
- Hislerimle oynuyorsun... Beni neden kırıyorsun? Ünsal cevap
verir, sesi ro-mantiktir;
- Bugün yine efkarlıyım, kafam da kıyak, ama madem ki istiyorsun,
kırılma bana- kıvrıl anam ... Kıvrıl fakat kırılma.
Arkadan uzun bir kıvrılma sahnesi görü-rüz. Filmin konusu var ama
önemli değil. Bir kaç cümle kurmam gerekirse: Tak-sim'deki Gezi Oteli, bir
anne-kız zengin adam avındalar ... Kayserili pastırma tüccarı Zülküf Ağa.
Çalınan kolye... içki bardaklarına atılan hap. Ünsal Emre de dolandırıcı Aynı
oteldeler aşk başlar; dolandırıcı avcı kadına aşık olur. “Osman Cavcı, “Yanlış
Anlaşılmış Film-ler”
KAYIKÇININ KÜREĞİ (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman Dinçer
Önal
Yapım: Gaye
Film / Erdoğan Tilav
Oyuncular: Ali Poyrazoğlu, Ceyda Karahan, Emel Aydan, Mürvet Sim, Tevhit
Bilge, Renan Fosforoğlu, Romina Asuman Arsan, Oktar Durukan, Erdinç Akbaş
Konu: Oldukça
şirin ve espirili bir kayıkçı, iki yaka arasında taşıdığı kadınları genellikle
ayarlamakta, akşam ve gecelerini onların koyunlarında geçirmektedir. Bir gün
oldukça zengin bir kadın kayıkçının kayığına biner.
KARTAL PENDİK, GİTTİK GELDİK (1976)
Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Ne-Ka Film/Kemal kan
Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Montaj: Mustafa Kul, Işık: Mehmet
Çakar,
(Yeni Stüdyolarında hazırlanmıştır)
Oyuncular: Hadi Çaman, Aysun Gü-ven, Meral Deniz, Gülten kaya, Niyazi Er,
Birtane Güngör, Gülay esen, Arap Celal, Kadir Kök, Ata Saka, Nilgün Ceyhan,,
Oyuncular: Geçirdiği ruhi bunalım ne-deniyle kadınlarla seks ilişkisi
kuramayan bir şoförün öyküsü
KARA MURAT ŞEYH GAFFAR'A KARŞI (1976)
Yönetmen: Natuk
Baytan
Senaryo: Fuat
Özlüer, Erdoğan Tünaş,
Rahmi Turan
Görüntü Yönetmeni :
Çetin
Gürtop
Sanat Yönetmeni: Sohban
Koloğlu
Yapım: Erler
Film/Türker İnanoğlu, Zlako Kunkera (Türk-İtalyan-İran ortak yapımı)
Oyuncular: Cüneyt Arkın, Daniella Giordano, Serçin Erdem, Yavuz Selekman,
Hüseyin Alp, Kadir Savun, Turgut Özatay, Atilla Ergün, Seren Erdem, Kadir
Savun, Bora Ayanoğlu
Konu: Genç hükümdar Fatih Sultan Mehmet, İstanbul’u aldıktan sonra
dur-mamış, yeni hedeflere yönelmiş ve Os-manlı’nın sınırları her gün biraz daha
genişlemiştir. Şimdi sıra Muşar Kalesi’ndedir. Dört Türk elçisi Muşar’ın hakimi
Şeyh Gaffar’a vergi bağlamaya giderler. Şeyh Gaffar vergi vermediği gibi,
kendisinin daha güçlü olduğunu ileri sürerek elçileri zindana attırır. Fatih,
kalenin fethi için bir ordu hazırlatır, ordu kaleyi kuşatır, ama alamaz. Şeyh
Gaffa’ın direnişindeki sırrı çözememişlerdir. Fatih Kara Murat’ı çağırır, ondan
Muşar’a gizlice girip elçileri kurtarmasını ve Şeyh Gaffar’ın kellesini ister.
Şeyh, Kara Murat’ın yola çıktığını ve sınırdaki bir köyde oturan ağabeyini
ziyaret edeceğini öğrenince bir baskınla yengesini öldürtüp ağabeyini de rehin
alır. Kara Murat olanları öğrenir ve ağabeyinin yerini bulur. Gaffar’ın kızı
Zeynep Sultan Ma-latya’ya giderken yolda bir çocuğu kırbaçlattığı anda Kara
Murat çocuğu kurtarır. Şeyh Gaffar’ın adamları ölü eşkıyaları kaleye getirirken
Kara Murat da ölülerin arasında gizlice kaleye girer. Şeyh Gaffar’ı rehin alır
ve elçileri de kurtarır. Tam ağabeyini de bulmuşken, ağabeyi ona saldırır ve
yakalatır. Ağabeyine büyü yapılmıştır.
Şeyh Gaffar’ın kızı ise can borcu olduğu için Kara Murat’a
yardımcı olur. Karşılı-ğında Şeyh Gaffar’ın saltanatını yıkıp yerine geçmesi
için yardım ister. Babasını kendi elleriyle öldürecektir. Kara Murat kabul
etmeyince planları ortaya çıkmasın diye Kara Murat’ı tutuklatır. Adamlarını da
babasının üstüne saldırtır. Kara Murat kurtulur ve Şeyh Gaffar’a yardım eder.
Ama Zeynep Sultan’ı ele vermez. Şeyh Gaffar kendisini kurtardığı için Kara
Murat’ı kaleye başkomutan olarak atar. Ordu ve esirlerden o sorumludur. Kara
Murat önce ağabeyini büyüden ve esaretten kurtarır. Önünde bir tek engel
kalmıştır; Şeyh Gaffar’ın sırrını çözmek... Ve, Kara Murat bunun da üstesinden
gelecektir. (www.cuneytarkin.com)
KAPLAN PENÇESİ (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Mehmet Aslan
Görüntü Yönetmeni: İzzet
Akay
Yapım: Umut
Film/Abdurrahman Keskiner
Yön.Ast:
Adem Ayral, Kamera Ast: Turgut Yamaç, Ses Mühendisi: Necip
Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Senkron-Montaj: Mevlüt
Koçak, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kazım Çakırmanoğlu, Laboratuvar:
Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Selahaddin Kaya, Abdullah Akdeniz, Prodüksiyon
Amiri: Erol Deniz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)
Oyuncular: Fikret Hakan, Sevda Kara-ca, İsmail Hakkı Şen, Perihan Ayeş,
Ata Saka, Kudret Karadağ, Osman Han, Tevfik Şen, Mehmet Yağmur, Yılmaz Kurt,
Hikmet Taşdemir, İbrahim Kurt, Niyazi Gökdere, Ahmet Karaca
Konu: İçlerine
kadar girip bir kaçakçı şebekesini ortaya çıkaran, bir narkotik büro polisinin
öyküsü
KAPICILAR KRALI (1976)
Senaryo: Umur
Bugay
Görüntü Yönetmeni İzzet
Akay
Yapım: Çiçek
Film/Arif Keskiner
Ses ve Müzik
Yönetmeni: Necip Sarıcıoğlu, Renk Düzeni: Türker
Vatan, Senkron-Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Laboratuvar:
Hasan Örnek, İsmet Tomaçgil, Abdullah Akdeniz, Selahattin Kaya, Dublaj
Yönetmeni: Sudi Ateş, Set Ekibi: Necati Morgül, İbrahim Kul, Taci
Erşen, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Yardımcısı: Tevfik Atakan,
Işık Şefi: İbrahim Sabuncu, Yardımcıları: Erdinç Koç, Selahattin
İlhan, Reji yardımcıları: Aydın Sayman, Erbil Altınay, Görüntü Yön.
Yrd: Mehmet Duman,
(Yeni Stüdyoda
hazırlanmıştır.)
Oyuncular: Kemal Sunal, Sevda Ferdağ, Sevil Üstekin, Bilge Zobu, Can
Kolukısa, Güner Sümer, Şevket Altuğ, Ferudun Çölgeçen, Özcan Özgür, Mine Zeren,
Yüksel Gözen, Ekrem Dümer, Diler Saraç, Mete Sezer, Fatoş Tez, Ekrem Dümer,
Güler Ökten, Serpil Bağhan, Itır Gürdemirer, Hikmet Gül, Erem Ertekin, Gülten
Ceylan, Nisan Yönder, Yaman Yaşinel, Güler Özten, Mlan Zargo, Cem Kolukısa,
Mürüvvet İşsever, Sabahat Işık, Macit Flordun,Çocuk Oyuncular: Ahmet Yağız,
Yeser Yağız, Şener Yağız, Buket Işılay,
Konu: Filmde
her kesimden insanın yaşa-dığı bir apartman ve bu apartmanın kapıcısının
apartman sakinleriyle olan tuhaf ve komik ilişkisi konu edilmektedir. Seyyit,
gerçekten de tüm aptalca davranışları altında keskin bir zekası olan sanki
ruhbilim okurmuşcasına insanları tanıyan türden bir kapıcı. Herkesin nabzı-na
göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi idare ediyor. Apartmandaki, zengin ve
yaşlı adamı soymak için gelen yeni kira-cıların oyununu bozuyor Seyyit.. Ve
sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın yarı hissesinden fazlasını alıyor ve
krallık koltuğuna oturuyor.
ÖDÜL:
14. Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması (2–9
Temmuz 1977)
► ”Kapıcılar Kralı” en iyi 2. Film
► Zeki Ökten “en başarılı yönetmen”
► Kemal Sunal “en başarılı oyuncu
Jüri Üyeleri: Onat Kutlar, Oktay Akbal, Selim İleri, Osman Aydın, Önder
Aydınlı, Kami Suveren, Tunca Yönder, Kamuran Yüce, Ahmet Gönen, Prof. Özdemir
Nutku, M. Tali Öngören.
* Umur Bugay'ın senaryosu, tipik bir İstanbul apartmanında
kapıcı ile ev sahiplerinin ilişkileri üstünde dönüyor. Kapıcının öyle bilinen
kapıcılardan ol-madığını, Kemal Sunal’ın sinemasal kişiliğine sahip olduğunu
belirtelim öncelikle... Seyyit, gerçekten de, tüm aptalca davranışları altında
keskin bir zekası olan sanki ruh bilim okumuşcasına insanları tanıyan eskilerin
tam "çarıklı erkan-ı harp" dedikleri türden bir kapıcı... Herkesin
nabzına göre şerbet vermeyi biliyor, herkesi "idare ediyor", kurduğu
mekanizma ile de normal aylığının dışında iyi para kazanmayı beceriyor. Yani
toplumumuzun çarpık kapitalist düzeninin yarattığı "işbilir, düzenbaz,
üçkağıtçı, hayat adamı" tipinin bir kapıcı boyutlarına indirgenmiş simgesi
sanki. Seyyit’in çeşitli tiplerin, kişiliklerin gelişimi arasında araya bir de
soygun öyküsü karışıyor. Apartmandaki zengin ve yaşlı adamı soymak için gelen yeni
kiracıların oyununu bozuyor. .. Ve sonunda nasıl olduğu bilinmez, apartmanın
%51 hissesini satın alarak krallık koltuğuna yerleşiyor ...
Kapıcllar Kralı", son yıllarda sinemamızda örnekleri
artan çok kişili güldürü filmlerine yeni bir örnek. .. Kemal Sunal’ı odak
noktası olarak almakla birlikte çeşitli kişilikleri de iyi işleyen, bireysel ve
zaman zaman da toplumsal boyutlarıyla ortaya serebilen bir film... örnekse,
yönetici emekli albayda, bu tipin çağrıştırdığı tüm niteliklerin ve Bilge
Zobu'nun kendine özgü oyununun ötesinde, belli bir militarizm, belli bir askeri
disiplin eleştirisi olduğu söylenebilir. Zeki Ökten bu çok kişilikli öykünün
sinemalaştırmasını gözle görülür bir akıcılık, bir süreklilikle
gerçekleştirmiş. Sinemasal açıdan, öykü çizgisi açısından hiç aksamayan, her
şeyi yerli yerinde bir anlatım bu... Sonunda soygun motifine verilen ağırlık,
öyküyü dengesinden kaydırır gibi oluyor... Ama Bugay’ı Ökten çabucak
toparlıyorlar her şeyi, ve filmi ilginç biçimde noktalıyorlar: Seyyit paralanıp
apartmanın en büyük hissesine sahip çıkınca toplumsal denge ve statüko alt üst
oluyor, eski buyurganlar yeni paralının önünde el-pençe divan durmaktan
kurtulamıyorlar. Paranın egemen olduğu bir düzende üst sayısal kavramların
inceliğini, kullanabilirliğini fantezi biçimde de olsa, güldürü planında da
olsa böylesine incelikle vurgulamış oluyor film ... “Atilla Dorsay,
“Sinemamızın Umut Yılları” syf 218
KANUNDAN KAÇILMAZ (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Çetin İnanç
Kameraman: Dinçer
Önal
Yapım: Gaye
Film/Erdoğan Tilav
Ses Mühendisi: Feidun
Kınay, Asis-tanı: Şakir Ozan, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar:
Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Montaj: Mehmet Özdemir,
Negatif Montaj: Ziya Kuşdoğan, Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas
Akarsu, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, Prodüksiyon Amiri: Ali
Ramazanoğlu, Rejisör Asistanı: Engiz Temizer, (İpek Film Stüdyosunda Hazırlanmış
ve seslendirilmiştir)
Oyuncular: Hakan Balamir, Bahar Erde-niz, Erol Taş, Tarık Şimşek, İhsan
Baysal, Gülşen Gürsoy, Canan Candan, Baki Tamer, Zeki Sezer, İbrahim Kurt,
İbrahim Uğurlu, Renan Fosforoğlu, Ali Demir, Tevfik Şen
Konu: Komiser
babasını vuranların peşine düşen sivil bir polisin intikam öyküsü.
KANUNUN KUVVETİ (1976)
Senaryo ve
Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Salih
Dikişçi
Yapım: Yavuz
Film/Yavuz Işıklar
Oyuncular: Tamer Yiğit, Mete İnselel, Salih Kırmızı, Serpil Barlas, Ülkü
özen, Nejla Soylu, Mehmet AslanTevhit Bilge, Sami Tunç, Küçük Yıldız: Talat
Tuncel
Konu:
Birbirleriyle çatışan iki kabadayı-nın öyküsü.
KANA KAN (1976)
Yönetmen: Ertem
Göreç
Senaryo: Ayhan
Işık
Fotoğraf Direktörü:
Kriton
İliadis
Yapım: A
Film / Ayhan Işık Reklamcılık ve Filmcilik
Set Amiri ve Ar
Direktör: Hakan Akyol, Set Ekibi: Aziz Kıvanç,
Aslan Gül, Hüseyin Türkoğlu, Vedat Sürer, Reji Asistanı: Gülsen Tuncer,
Kameraman: Güngör Özsoy, Prodüksiyon Amiri. Yaşar Şener, Işık
Direktörü: Erol Karaşıray, Yardımcılar: Şükrü Kaya, M. Ali Yıldız, Renk
Uzmanı: Türker Vatan, Laboratuar: Hasan Örnek, Ahmet Karslı,
Abdullah Akdeniz, İsmet Tomaçgil, Ata Kundakçı, Hayrettin Çetinel, Negatif
Montaj: Mehmet Eskici, Kazım Çakıroğlu, Montaj, Senkron: İsmail
kalkan, Süleyman Karakaya, Sabit Özertgül, Seslendiren: Necip
Sarıcıoğlu, (Yeni Film Stüdyosunda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir
Oyuncular: Ayhan Işık, Gülay Başar, Altan Günbay, Yılmaz Gruda, İhsan
Baysal, İlhan Hemşeri, Süha Doğan, Süheyl Eğriboz, Yaşar Şener, Ali Sururi,
Hakan Özkaya, Kudret Karadağ, Fadıl Garan, İhsan Gedik, Hakkı Kıvanç, Osman Han,
Mehmet Yağmur, Cevdet Arıkan, Dündar Aydınlı, Yadigâr Dağdeviren,
Konu: Bölmelere
kaçakçılar tarafından gizlice yerleştirilmiş uyuşturucu maddeleri yerine teslim
etmeyip, yasalardan yana çıkan bir tır şoförünün öyküsü.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)