Powered By Blogger

14 Nisan 2018 Cumartesi

KÜÇÜK EV (1977)


 Senaryo ve Yönetmen: Safa Önal
Kamera: Orhan Kapkı
Yapım : Er Film/Berker İnanoğlu

Oyuncular : Necla Nazır, Sezer İnanoğlu, Beyk İmanverdi, Ayşe Öke, James Roger, Erol Taş, Fatoş Tez, Uğur İlter, Yüksel Güzel, Osman Alyanak, Atilla Ergün, ismail Hakkı Şen, Yılmaz Kurt, İlhan Hemşeri,

Konu: Küçük bir balıkçı kasabasında yaşayan Ayşe ile Sezer kardeşler, aileleri ile mutlu bir yaşam sürmektedirler. Çok çalışkan bir öğrenci olan Sezer'i, balıkçılıkla uğraşan babası okutmak istemekte ise de bunu sağlayacak parayı bulamamaktadır. Çok namuslu olan baba, sadece Sezer'i okutmak için teknesiyle bir kaçakçılık yapar, ancak başı fena halde derde girer.


KUŞKU (1977)


Senaryo ve Yönetmen: T. Fikret Uçak
Foto Direktörü: Rafet Şiriner
Yapım: Aslan Film/Turgut Öcal

Oyuncular: Ünsal Emre, Müge Güler, Hadi Çaman, Canan Candan, Tevhit Bilge, Nizam Ergüden, Yasemin Özgül,

Konu: Filmde, babasının ölümü üzerine psikolojisi bozulan Aysel’in başına gelenler anlatılır. Mithat polisiye romanlar yazan bir yazardır. Aysel, babasının sürekli cinayetler tasarlamasını, ölümle uğraşmasını hoş karşılamamaktadır. Mithat’ın karısı, bir uçak kazasında ölmüştür. Fakat polis cinayetten şüphelenmektedir. Bir gün Aysel ile babası Mithat trafik kazası geçirirler ve Mithat ölür. Bu kazadan sonra Aysel sürekli halüsinasyonlar görmeye başlar. Tur rehberi olarak çalışan Şahin, Aysel’i sakinleştirmek için seyahate çıkarır. Bu yolculuk sırasında tüm ölümlerin ardındaki perde aralanacak, katil ortaya çıkacaktır. (İbrahim Veli Sözer)


KÖRDÜĞÜM (1977)


Yönetmen: Tolgay Ziyal
Senaryo: Tolgay Ziyal, Erbil Altınay
Kamera: İzzet Akay, Kenan Kurt
Yapım: Çiler Film/Semih Sarıoğlu

Renk Uzmanı: A. Tümay Rızai, Laboratuar: Armağan Köksal, Şems Tokgöz, Selahattin Kılıççeken, Sesleri Alan: Rauf Tözüm, Kurgu ve Eşleme: Mustafa Kent, Ender Işık Servisi, Şef: Aydın Yurteri, Kamera Teknisyeni: İzzet Akay, Kenan Kurt, Yapım Yönetmeni: Mehmet Gonca, Yönetmen Asistanı: Erhan Sökmen, (Ar Renkli Film Stüdyosunda ha-zırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Hakan Balamir, Hale Soygazi, Oya Başar, İlhan Hemşeri, Selçuk Özer, Selim Naşit, Ayfer Feray, Mehmet Gonca, Dündar Aydınlı, Niyazi Gökdemir, Küçük Yıldız: Ayşe Mat

Konu: Film, bir sahil kasabasında yaşananları anlatır. Murat, karısının ölümünden sonra İstanbul’dan kızı Ayşe ile birlikte bu sahil kasabasına taşınır. Balıkçılıkla uğraşan kasabalılar, piyasaya hükmeden kabzımal nedeniyle emeklerinin karşılığını alamamaktadır. Kasabalılar bu duruma çare olması için Murat’tan yardım ister. Öte yandan tur rehberliği yapan Alev, Murat’a âşıktır. Fakat Murat, karısının ölümünden sonra hiçbir kadına karşı herhangi bir his beslememektedir. Kabzımal, işlerini baltalayan Murat’tan kurtulmak için onu bıçaklar. Bu olay Alev ile Murat’ın yakınlaşmasını sağlayacaktır. (İbrahim Veli Sözer)

KORKUSUZLAR (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Foto Direktörü: İzzet Akay
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ünsal Emre, Yılmaz Köksal, Aynur Akarsu, Zerrin Doğan, Özcan Özgür, Canan Candan, Ahmet karaca

Konu: Gangsterlerle mücadele eden iki polis arkadaşın öyküsü.

KIZINI DÖVMEYEN DİZİNİ DÖVER (1977)


Yönetmen : Temel Gürsu
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Sertaç Karan
Yapım: Öz Film/Tanju Gürsu

Seyfettin Özkasap Telesine: MK-III Rank Cintel, Topsy Operatörü: İ.Halil Öner, Jenerik: Oktay Cengiz, Teknik Yönetmen: Ertan Küçükoktay, Sesleri Alan: Tuncer Aydınoğlu, Montaj: Özdemir Arıtan, Prodüksiyon Amniri: Yücel Türoğlu, (Türk-Kan Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Müjde Ar, Mahmut Cevher, Ferhan Şensoy, Sevda Aktolgalı, Muhip Arcıman, Ayfer feray, Nedret Güvenç, Baykal Kent, Selim Naşit, Ekrem Dümer, Ayla Oranlı, İlhan Hemşehri, Lamia Yal, Meral Kurtuluş, Müşfik Kenter

Konu: Bir foto-model genç kızla, komşu ailenin doktoru arasında geçen aşk öyküsü.

KANUNSUZ SOKAK (1977)



Senaryo ve Yönetmen: Melih Gülgen
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Topkapı Film/Yaşar Tunalı

Prodüksiyon Amiri: Özdemir Akın, Edeka Işık Servisi, Şef: Halit Aysan, Kamera Asistanları: Fikret Temizer, Selâhattin Hiçdurmaz, Serdar Servidal, Reji Asistanı: Semih Servidal, Sesleri Alan: Marko Buduris, Laboratuvar Şefi: Cemil Orhon, Yardımcıları: Bayram Güzel, Erol, Montaj ve Senkron: Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, (Yıldız Film stüdyosunda hazırlanıp seslendirilmiştir)

Oyuncular: Behçet Nacar, Cihangir Gaffari, Necla Fide, Melek Görgün, Haydar Karaeri Erdoğan Seren, Zeki Sezer, Kadir Kök, İhsan Gedik, Ahmet Şenses, İhsan Bayraktar, Doğan Tamer, Feri Cansel

Konu: Beyaz kadın ticareti yapan bir şebekenin iç yüzünü ortaya çıkaran ve acımasız katillerine acımayan hırslı bir polisin öyküsü.

KAN (1977)


Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın
Öykü: Nurettin Arışen
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Deniz Kalkavan

Yardımcı Yönetmen: Tarık Gün, Kamera Asistanı: Süha Kapkı, Seslendiren: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırmanoğlu, Set Teknisyenleri: Şeref Yılmaz, Cengiz Ökten, Turan Alok, Süleyman Çakmak, Sonay Kanat, Işıklar: Recep Biçer, Prodüksiyon Müdürü: Hasan Baykara, Prodüksiyon Yöneticisi: Kolombo Hamit, (Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Kadir İnanır, Necla Nazır, Suna Yıldızoğlu, İhsan Yüce, Yıldırım Gencer, Baykal Kent, Nuri Tuğ, Mümtaz Ener, Diclehan Baban, Halit Vurgun, Aysel Gürel, Coşkun Göğen, Cihan Savaşan, Levent İnanır

Konu: Bir kiralık katille, şımarık zengin bir kızın aşk öyküsü. Sonunda sevdiği kızın (Necla Nazır) babasını öldüren Kadir İnanır’ın cezasını da Necla Nazır verecektir.

KAÇAKLAR (1977)




Yönetmen: Savaş Eşici
Senaryo: İhsan Yüce
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Barış Film/Savaş Eşici

Oyuncular: Tamer Yiğit, Selen Büke, Baki tamer, Doğan Tamer, Tahsin Koray, Nilgün Ceylan, Ayşen Selvi
Konu: Hapishaneden kaçan kan davalı bir katille, intihara teşebbüs etmek isteyen kanserli bir genç kızın öyküsü.

İSTASYON (1977)


Yönetmen: Şerif Gören
Senaryo: Bülent Oran
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Gülşah Film/Selim Soydan

Yardımcı Yönetmen: Turgut Çeviker, Yönetmen Yardımcısı: Erdoğan Kar,

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Gırgır Ali), Hülya Koçyiğit (Yasemin), Erol Taş (Palandöken), İ. Hakkı Şen (Osman), Hüseyin Kutman (Komiser), Şeref Çokşeker, Leyla Somer, Raşit Güven, Leyla Yaşar, Sabahat İzgü, Aydın Haberdar, İhsan Gedik, Muzaffer Civan, Rukiye Göreç, Mustafa Yavuz, Leyla Başar, Reşit Güven, Hakkı Kıvanç

Konu: Gırgır Ali (Cüneyt Arkın) şamatasına yaşayan ve saçma sapan işler yaparak para kazanan bir adamdır. Günün birinde karanlık işler çevirdiği dönemlerdeki bir arkadaşı ondan ünlü şarkıcı Hülya’yı (Hülya Koçyiğit) kaçırmasını ister. Ali’de kaçıracağı kişinin boy ölçüsüne göre bir ücret talebinde bulunur ve anlaşarak kızı kaçırır. Ne var ki zaman içinde Hülya ile birbirlerine aşık olurlar ve işler değişir, bu durum Ali’nin kızı kaçırması için anlaşma yaptığı arkadaşının hiç de hoşuna gitmemiştir…

► "İstasyon", sürprizler içeren bir film... · İsminden ve yıllardır ilk kez bir araya ge-len iki ünlü oyuncusundan ötürü, iddialı, "büyük", dramatik olanakları geniş bir konu ve bir "tren filmi" bekliyorsunuz. Oysa film hiç de öyle gelişmiyor. Bir ka-badayı tarafından kaçırılan ünlü bir ses yıldızının öyküsü, kapalı bir dekor içinde gelişen ve sinemamızın pek sevdiği türden, "iki zıt kişiliğin çatışması ve sonunda birbirine aşık olması" teranesine dönüşüyor. Ana çizgileri itibariyle pek özgürlük içermeyen bir senaryo bu... Ne var ki, bu olumsuz sürprizlerin yanı sıra, "İstasyon"da olumlu bazı öğeler de var. Arkın ve Koçyiğit’in çok iyi "tiplenmiş" olmaları, oyun biçimleri artık iyice bilinen ve sürprizler taşımayan bu iki oyuncunun, kişiliklerine inandırıcılık getirme-lerine yetmiş. Oran - Gören ikilisinin çalışması, ayrıca bu "zoraki başa başlıktan, sinemamızda alışılagelenin aksine, abartıImamış, kalıpları yer yer kırabilen, güldürü ve duygu dozu iyi ayarlanmış bir film çıkarabiliyor. Ama, daha da önemlisi, filmin taşıdığı eleştirel boyut... Kısa dokunuşla da verilen, ses yıldızının çevresinin giderek aile ilişkilerinin bile yapaylığı ilginç... Ama asıl önemli olan, final sahnesi. Bu sahnede, "haydut, namus düşmanı" gibi sloganlarla kendisine karşı kışkırtılan bir topluluğun elinden kurtulmak için bir tek silah kullanıyor Ali; onlara tomar tomar para atıyor. Ve tüm kızgınlık, kışkırtılmışlık, para hırsına banknotları yakalama çabasına dönüşüyor. Sinemamızda, giderek dünya sinemasında insan doğası üstüne yapılmış en güçlü eleştirilerden birini içeren bir sahne bu.... Ve "İstasyon" bu nefis bölümle noktalanırken, günümüz-de artık eleştirel bir boyut taşımayan bir sanat yapıtının başarıya erişemiyeceğini bir kez daha düşünü-yorsunuz. . "İstasyon", tüm kusurlarına karşın görülmesi gereken bir yerli film. “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılla-rı” syf, 226

İKİMİZ DE SEVDİK (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu “Sokak Meleği” isimli bir İtalyan Çizgi romandan uyarlama
Kameraman : Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Arzu Okay (İpek), Salih Güney (Sedat), Seyhan Karabay (Tunç), Kenan Pars (Kenan), Necla Soylu (Sevim), Nizam Ergüden (Fabrika Şefi), İbrahim Uğurlu (Tecavüzcü), İbrahim Kurt (tecavüzcü), Yusuf Çetin (tecavüzcü), Diler Saraç, Nilgün Ceylan, Remziye Fırtına, Nermin Özses

Konu: Filme, seks filmi demeye bin şahit ister. Tam bir Yeşilçam melodramı. Araya iki yatak atılmış hepsi bu. işte böylesine masum bir filmde Arzu'nun kaza eseri görünen pussy'sinin dışında onu seks filmleri kategorisine sokmamız imkansız neredeyse.

Arzu mini etek giydiği için mahalleden kovulur. Üstelik bunu kadınlar yapar. O, kocalarını baştan çıkaran bir orospudur. iki genç kız (kız arkadaşı var) yeni bir semte taşınırlar. İş ararlar, bulurlar. Böylesine güzel kızlara kim iş vermez ki? Ama hikaye işte burada başlıyor: Zengin patronlar fakir tezgahtarları ya da sekreterlerini mutlaka s.k teorisi.

Arzu bir 'butique'de iş bulmuştur, kız arkadaşı da bir triko fabrikasında sekre-terdir. Arzu yaşlı patronunun tacizlerinden bıkmıştır (Kenan Pars) işi bırakır. Kız arkadaşı ile patronu (Salih Güney) arasında da bir mevzu başlamıştır. Arzu'nun saf kız arkadaşı hayatının hatasını yapar ve Arzu'yu kendi fabrikasına iplikçi kız olarak alır. Ustabaşı şaşı göz bunu hemen ima eder; "Hayret, siz bu güzellikle ...". Salih Güney'in gözünden kaçmaz bu. Güzellik avantaj mıdır, yoksa bela mı? Ustabaşı şaşı beş haklı çıkar "Hayret siz bu güzellikle ... ". Salih önce gayet romantik öper kızı. Bu arada sekreter kızın pabucu dama atılmış-tır. Salih zengin ve güçlü bir adamdır, iktidarı vardır, tabi ki fakir kızları öpmeye hak kazanmıştır. Ustabaşı şaşı felekle haber yollar; "Patron seni kumaş deposunda bekliyor". Haydaa, niye odasın-da değil de kumaş deposunda bekli-yor? Fakir kız gitmek zorundadır. Gider ama oraya niye çağırıldığını da biliyordur aslında. "Rica ederim Sedat Bey bırakın" demesi abestir. Olanlar olur, kumaş kolilerinin üstünde o artık kült filmin tarihine geçecek sahne başlar. Arzu bekaretini patronuna teslim eder. (Sanki başka seçeneği mi var?).

Bu arada sekreter kız Salih tarafından horlanmaktadır. Sekreter kız "İstanbul Festivali'ne iki bilet aldım" der. Salih ilgilenmez. Bu arada İstanbul Festivali'nde neye bilet almıştır? Bale mi, opera mı, tiyatro mu, konser mi? Arzu kız arkadaşı ve ev arkadaşı kızın, patron Salih'i sevdiğini öğrenir. Fedakarlık yapıp evi ve işi terk eder. Patron ustabaşı şaşı göze "Git Arzu'yu kumaş deposuna çağır" der. Şaşı Arzu'nun ayrıldığını söyler. Salih sinirinden şaşıyı ayıklar. Şaşının gözleri yerinden çıkar, biraz düzelir.

Patron Salih vefasız bir adamdır, Arzu'yu çabuk unutur. Tekrar sekreteriyle takılır. Arzu da eski bunak, moruk, zengin patronunun metresi olur. Bunu zengin morukla sevişirlerken de belli eder, orgazm taklidi yapar. Patron Salih ve sevgilisi (sekreteri) İstanbul Festival'i diye yanlışlıkla bir gece kulübü ne giderler. Fakat tesadüf bu ya o akşam Arzu ve bunak, zengin moruk da oradadır. Arzu yıkılır. Salih "değmezmiş" der.
Arzu bir gün eve erken gider ve bunak, zengin moruğu yatakta başka bir kadınla yakalar. Yakalanan kadın (Nilgün Ceylan) bütün filmlerde hep aynı sahnede oynamakta, aynı biçimde sevişmekte ve aynı biçimde yakalanmaktadır.
Arzu tecavüz edilecekken iyi bir adam tarafından kurtarılır ve bu adamla birlik-te olur. Evleneceklerdir. Adam (Seyhan Karabay) abisinin evine yemeğe davetlidir. Arzu'yu da götürür. Fakat ne o ... Bu Salih Güney ve sekreterinin evidir. Onlar evlenmişler ve doğru yolu bulmuşlardır. Arzu ve Seyhan içeri girer girmez kamera zum hareketlerine başlar, herkes şoktadır. Salih erkek kardeşi Seyhan'a "Bu kadın ... " diye başlayan cümleler kurar. Burada demek istediği "Bu kadının kumaş deposundaki sahnede en mahrem yeri göründü, kahpe kadın bunu bilerek yaptı" demek istemektedir. Arzu evi terk eder ve bir uçurumun kenarında görürüz onu. Seyhan bunu gazeteden okur. intihar etmiştir. Filmin sonunda "SON" yazar.”Osman Cavcı, “Yanlış Anlaşılmış Filmler” ”




İKİ AŞK ARASINDA (1977)





Yönetmen: Oğuz Gözen
Senaryo: Cevdet Yavuzdoğan
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Mete Film/Necdet Erdur

Oyuncular: Hadi Çaman, Bülent Kayabaş, Canan Ceylan, Karaca Kaan, Nevin Nuray, Muzaffer Hepgüler, Mürvet Sim, Gündüz Akar, Kemal Çapraz, Vecdi Yavuz, Hasan Yıldız, Sabriye Ergören

Konu: Bir cinayete tanık olan dört kader arkadaşının öyküsü.

HIZLI GiDEN YORULUR /(1977)


"Güldüren Rekabet" 

Yönetmen: Ülkü Erakalın
Senaryo Süavi Sualp
Görüntü Yönetmeni Muzaffer Turan
Yapım: Emek Film/Nazmi Özer

Laboratuvar: İsmet Karslı, İsmet Tomaçgil, Hayrettin Çakmak, Mahmut Doğan, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Kâzıım Çakırman, Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Operatör Asistanlar: Ferhat Bakır, Can Özer, Asistan Rejisör: Erol Erdoğan, Prodüksiyon Amiri: Özdemir Akın,
(Yeni Stüdyoda Hazırlanmıştır )

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Bülent Kayabaş, Necla Fide, Müge Güler, Yüksel Gözen, Ali Şen, Tuncay Özinel, Sevil Üstekin, Handan Adalı, Hadi Çaman, İlhan Daner, İlhan Daner,

Konu: Film, minibüs şoförlüğü yapan iki ailenin rekabetini konu edinir. Uçarlar ve Kaçarlar, minibüs şoförlüğü yapan iki ailedir. Küçük bir kasaba ile İstanbul arasında minibüs seferleri düzenleyen iki ailenin de amacı, kasabadaki tek minibüsçü olmaktır. Aralarındaki rekabet, İstanbul’dan getirtilen yeni minibüslerle devam eder. Minibüslerle birlikte Uçar ailesinin kızları Oya ve Sema ile Kaçar ailesinin oğulları Ali ve Veli de kasabaya döner. Her iki aile de akla gelmedik kampanyalarla halkın ilgisini çekmeye çalışır. Fakat bu rekabet, aşk ile sona erecek ve rakip aileler, evlilik bağı ile hem akraba hem de ortak olacaktır. (Aslan Erdem)

HIRÇIN KIZ (1977)



Senaryo Ve Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Foto Direktörü: Salih Dikişçi
Yapım: Barlık Film / Necdet Barlık

Barlık Film Işık Servisi, Laboratuvar: Hüseyin Tura, Bülent Tura, İbrahim Aydın, Reji Asistanı: Bedii Ener,

Oyuncular: Ünsal Emre, Nükhet Egeli, Ülkü Ülker, Bülent Kayabaş, Demircan Türkdoğan, Turgut Özatay, Gönül Eren, Ayşin Selvi, Yadigar Gülle, Remziye Fırtına, Ayşen, Baykal Kent, Aslan Tok, Mehmet Tezgahtar, Hikmet Kul,

Konu: Kirli işler çeviren bir adamla, onu hapse attıran gençlerin öyküsü.

HIRSIZ MİLYONER (1977)


Yönetmen: Günay Kosova
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Günay Film/Günay Kosova, Hasan Esergin

Montaj ve Senkron: Selahattin K. Çeken, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Ar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Zerrin Do-ğan, Ünsal Emre, Elif Pektaş, Tugay Toksöz, Tülin Tan, Funda Gürkan, Baki Tamer, Recep Filiz, Ehat Aliçe, Ali Sururi, Zühal Üstüntaş, Gündüz Akar, Birsen Akbulut, Meral Barlas, Cevdet Balıkçı, Necdet Kökeş, Serpil Belik, İbrahim Kurt, Neval Seval,

Konu: Böbreklerinden rahatsız olan erkek kardeşini tedavi ettirmek için hırsızlık yapan bir kızla, aşık olduğu gencin öyküsü.

► Maçta 89. dakika. Şevki sağdan kayıyor, sağdan kayıyor, topu Cemil'e uzattı, Cemil gole gidiyor... Radyodan maç dinleyen ihtiyar, hizmetçinin kıçına bakmaktadır, birden hizmetçi ye saldırır, eteğini kaldırır, tombul kıçını bize gösterir, sonra arkadan yaslanır. Hizmetçi umursamaz. Sadece "Gol oldu" der. "Boş ver, biz kendi golümüze bakalım" diye cevap verir ihtiyar.
Bülent Kayabaş sahneye girer. Başı bela-dadır, amcası yakında buraya gelecek-miş.. Burası pansiyonmuş meğer. Amca-sına doktor olduğunu söylemiş, üstelik de onu okutan amcasıymış. Okulu bitireme-diği için de doktor olamamış.

Şimdi burayı klinik haline getirip amcayı kandırmaları gerekiyormuş... Duvarlara iskelet, iç organları görünen adam resmi asarlar, beyaz önlükler... oldu sana klinik. Her şey tamam.

Arabalı vapur Kabataş iskelesine yanaşıyor. Baki Tamer ve köylü kızı rolündeki Zerrin Doğan vapurdan iniyorlar. Bütün kalabalık film çeken ekibe bakıyor gülü-yor, tabii Zerrin bacıyı tanıyorlar. (İlk por-no yıldızımız.), Sahne değişiyor, Dolma-bahçe'deyiz köylü taklidi yaparak adres arıyorlar. Birileri tarif ediyor. (EI kol hareketleri.) Bülent Kayabaş’ı arıyorlar. Funda Gürkan bir Amerikan arabasının penceresinden bunlara bakıyor ve "Bizim kart zampara yeni bir sevgili bulmuş" diyor.

Funda Gürkan arabanın penceresinden bakıyor. Bütün dünya orospularının sura-tındaki o ifade onda da var. Ne olduğunu anlatamam. Tuhaf bir ışık, mavimsi bir gölge. Çok bakarsan görürsün. Funda Gürkan şimdi kimsesizler mezarlığında yatıyor. Uyuşturucudan öldüğünde ailesi red etmişti…

Dönelim filme... Filmde neler oluyor? Hiçbir şey olmuyor... Merak edecek hiçbir şey yok. Yalandan traş bunlar; bizi kandırıyorlar, sevişiyormuş gibi yapıyorlar .. Film komedi niyetine çekildiğinden komik değil zaten. Gülmek için ciddi şeyler seyretmeli... Ama Yeşilçam'ın kavgacı kötü adamı İbrahim Kurt'un bir sahnesi var ki işersiniz. Pansiyona bir kadınla geliyor. Sevişme sahneleri var, baba epeydir açmış meğer... Saldırıyor aynı Serengeti Doğal Parkı'ndaki sırtlan gibi avına, parçalıyor adeta. Kadına acıdım . En komik sahne bu. (Kyn: Osman Cavcı)

HIDIR (1977)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Ahmet Ündağ
Kameraman Rafet Şiriner
Yapım: Bizim Film/A. Cengiz Naçaroğlu

Müzikleri Yapan: Feridun Kınay, Laboratuvar Şefi: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Kurgu: Bayram Türkkan, Ender Işık Servisi, Şef: Aydın Yurteri, Asistan Yönetmen: İhsan Yüce, Asistan Karaman: Ali Utku, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir )

Oyuncular: Behçet Nacar, Menderes Samancılar, Kazım Kartal, Baki Tamer, Gönül Eren, İhsan Yüce

Konu: Öldürülen babasının intikamını almak için yollara düşen bir gencin öyküsü.