Powered By Blogger

14 Nisan 2018 Cumartesi

ZEHİRLİ ÇİÇEK (1977)


Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Senaryo: Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Arzu Okay, İlkay Gün, Orhan Alkan, Nizam Ergüden, Yaşar Şener, Turgut Özatay, Tevhid Bilge

Konu: Arzu bir şarkıcıdır ve Tarık’ı sev-mektedir fakat Tarık evlenmeye yanaş-mamaktadır. Tarık Arzu’yu iki adama peşkeş çeker ve onların Arzu ile ilişkiye girmesini sağlar. Tecavüze uğrayan Arzu kaçar ve yine şarkıcılık yapmaya başlar ve bir turneye çıkar. Bu turne de Arzu bir benzin istasyonu sahibinin dikkatini çeker, zamanla arkadaşlıkları ilerler Tarık da bu arada iş aramaktadır benzin istasyonuna gelir benzin istasyonun sahibi onun askerlik arkadaşı çıkar orada çalışmaya başlar. Bu arada Arzuyu görür yine ilişki kurmak ister ve Arzu’yu kandırıp benzin istasyonunu birlikte soyarlar

YUVANIN BEKÇİLERİ (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Işık Şefi: Ali Yaşar, Kamera Asistanı: Recep Biçer, Set Amiri: Erdil Demirbağ, Renk uzmanı: Hikmet Kuyucu, Laboratuvar: Aslan Tektaş, Hüseyin Yazıcı, Montaj ve Senkron: Necdet Tok, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Mertoğlu, Yardımcı Yönetmen: Tarık Günlü, Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Müşerref Tezcan (Zeynep), Serdar Gökhan (Kemal), Fikret Hakan (Enver), Eşref Kolçak (Nazım), Kadir Savun (Başkomser Eşref), Aliye Rona, Osman F. Seden (Avni Bey), Nubar Terziyan (Basdri Baba), İhsan Gedik (Fedai), Ahmet Karaca (Fedai), İbrahim Uğurlu (Fedai), Cevdet Balıkçı (fedai), Reşit Çıldam, Baki Tamer (kumarbaz), Yusuf Çetin (fedai), Memduh Ünsal , Mehmet Yağmur, İhsan Özenç , Apti Algül,

Konu: Filmde, aynı kadını elde etmeye çalışan iki adamın mücadelesi konu edilir. İdam cezasına çarptırılan Enver, arkadaşı Nazım'a oğlu Kemal'i emanet eder. Çocuğa sahip çıkamayan Nazım, Kemal'in izini kaybeder. Büyüyen ve araba tamircisi olan Kemal, sevgilisi Zeynep'le evlilik hazırlığı yapmaya başlar. Bu sırada iyi bir iş teklifi alıp bir süreliğine şehir dışına çıkar. Kemal gittikten sonra para kazanmak zorunda kalan Zeynep, Nazım'ın gazinosunda şarkı söylemeye başlar. Bir müddet sonra Zeynep'e âşık olan Nazım, Kemal'i kızdan uzak tutmaya çalışacaktır. (Koray Sevindi)

YIKILMAYAN ADAM (1977)


Yönetmen: Remzi A. Jöntürk
Senaryo: Ali Fuat Kalkan
Eser: Celal Uysal
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Kalkavan Film/Deniz Kalkavan

Yardımcı Yönetmen: Tarık Günlü, Set Teknisyenleri: Erdil Demirbağ, Halit Dedeoğlu, Bedri Uğur, Aslan Gül, Prodüksiyon Yönetmenleri: Mehmet Güler, İbrahim Mertoğlu, Asistanlar: Erdoğan Kar, Sedat Ül-ker, Montaj: Mustafa Kul, Dublaj Zafer Önen, Senkron: İsmail kalkan, Prodüktör: Hasan Baykara, (Yeni Stüdyo’da hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Çakır), Suna Yıldızoğlu (Fatoş), Eşref Kolçak (Nadir), Levent Çakır (Hayri), Kayhan Yıldızoğlu (Doktor), Memduh Ün (Memduh), Ma-cit Flordun (Gani), Kemal İskender (Kel Murat), Oflaz Onur (Oflaz), Feridun Çölgeçen (Edip Arlı), Halit Vurgun, Turgut Özatay (Gazete patronu), Kadir Kök, Yadigâr Ejder (Mahkum), Yadigâr Dağdeviren, Ateş Osman, Necip Tekçe (Veli), Mehmet Ali Güngör (Mehmet Ali Ağa), Kudret Karadağ (Fedai Memduh), Kenan Karagöz (Memduh’un adamı), Muhteşem Durukan, Tervfik Şen, Nuri Tuğ, Şevket Soyurgal, Kayhan Yıldızoğlu, Rıza Genç, İsmet Atalay, İbrahim Uğurlu, Mehmet Uğur, İhsan Gedik, Sönmez Yıkılmaz, Arsen Lüpen, Muam-mer Hacıoğlu, Yılmaz Kurt, Yavuz Özkan, Remzi Jöntürk, Aydın Haberdar, Zeki Alpan, Ribab Işıl, Küçük yıldızlar: Cemil Ercan, Ali Osman Odabaşı

Konu: Yıkılmayan Adam bir yıkımla başlar ve yıkımla biter. Büyük olasılıkla ekmek karnesi günlerinin yaşandığı 19402’lı yılların ilk yarısında dünyaya gelir "öksüz" Çakır. Daha doğumunda annesini kaybeder. Aslında bu olay bir cinayettir ve film boyunca canlı tutulacak intikam ve gizem öğesinin de başlangıcıdır. Aziz bir insan olan demiryolu isçisi Gani Ustanın oğlu Çakır eli kalem tutmaya başladığı yıllarda ise ikinci yıkımla karşılaşır. Demiryolu firmasının sahibi "büyük patron" Memduh gecekondularının bulunduğu bölgeye blok apartmanlar yapmak için orda oturan halkın tamamını evlerinden zorbalıkla çıkartır. Küçük Çakır’ın umudu okuma isteğinin sembolü elindeki kitabı ayaklarının altında ezer. Evlerini kaybeden Gani usta ve oğlu bir kumarhaneye yerleşirler. Babası hem orada çalışmakta hem de oğlunu okutmak için ezilmeyi sineye çekmektedir. Bir gün kader ağlarını örer ve Çakır babasının ezilmesine dayanamayarak kumarbazlardan birini öldürür. Çakırın hayatını o andan sonra değiştirecek kişi çıkar sahneye. Nadir Baba! "Bırak da Çakır senin gibi ezilmesin kafası kadar yumruğunu da çalıştırsın, hayat üniversi-tesinin arka kapısından mezun olsun. Tekmeyle!" der ve Yıkılmayan Adam hayata, ezenlere, sömürenlere karşı doğar. Kore Savaşından itibaren Türkiye’nin çeyrek asırlık dönemi kesitler şeklinde sunulur ve tarih (muhtemelen 1974 affı dönemi) kapıyı çaldığında Yıkılmayan Adam hapisten çıkar. Kısa sürede ünü tüm İstanbul’a yayılan ezilenlerin umudu bir sembol bir halk savaşçısı haline gelir. Bu mücadele esna-sında filmin başından beri süregelen annesinin cinayetinin esrarını da çözmek ve intikamını almak için bekler. Sonunda vakit gelir. Aşık olduğu kızın babası ha-yatını mahveden insandır, intikam vakti gelmiştir; "Yıkılmayan Adam” derler na-mıma, gerekecek sonunda birimiz ölecek "
Arkının Sönmez Yıkılmaz ile dövüşürken kameranın 360 derece dönmesiyle ya-ratılan etki izlenmeye değerdir. İntikam almak için Memduh’un işyerini basan Çakır ile es zamanlı olarak sevgilisinin gösterilmesi ikisinin de aynı anda duygusal çöküntüyü yaşaması ve bunun kameranın ilginç açılar ve planlar kullanılarak seyirciye yansıtılışı birer post modern sinema örneğidir.

Çakır’ın okuduğu kitapların sokaklarda satılması mutlu azınlığın lüks kitapevlerinden pembe bir dünyayı okumaları. Gerçek dünyayı dört kelimeyle özetleyen Çakır’ın mağrur duruşu izlenmeye değerdir. Sermaye ve Halkın zirvesindekilerin, iyi ve kötünün en güçlü adamları olan Çakır ve Memduh’un ilk kez karşılaştıkları sahnede kullanilan diyaloglar 70 li yılların Türkiye’si kadar günümüzde de halen geçerliliğini koruyacak kadar güçlüdür. İlk buluşmanın ardından Arkın’ın sesinin eko verilerek Memduh’un kulaklarında yankılanması ve seçilen görüntüler yine post modern birer deneydir. Filmin müzikleri Mikis Theodorakis, Ennio Morricone, Nino Rota ve Lalo Schifrin’in film müzikleri ile Kerem Güney, Cem Karaca, Edip Akbayram, Nükhet Duru ve Selda Bağcan’ın dönemin popüler şarkılarının kullanılmasıyla oluşturulmuştur. Yıkılmayan Adamı yabancı kökenli "duygusuz" kıyıcılığı veren günümüz filmlerine tamamen bir alternatif ve kesinlikle Mert bir film olarak tüm sinemaseverlere tavsiye ediyorum. (www.cuneytarkin.com)

YEŞİLÇAM SOKAĞI (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Ergun Köksal
Yapım: Ülkü Film/Ülkü Erakalın

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Aydemir Akbaş, Ceyda Karahan, Gönül Tansel, Mete İnselel, İlhan Daner, Mete İnselel, Handan Adalı, Cahide Sonku, Birsen Pınar, Zeyno Çilem

Konu: Film, aktör olma hevesiyle İstanbul’a gelen iki gencin başından geçenleri anlatır. Hazım ve Kazım küçük bir kasabada yaşayan iki arkadaştır. Hazım okula devam etmektedir. Kazım ise bir kıraathanede çırak olarak çalışmaktadır. Ancak Kazım’ın aklı fikri aktör olmaktadır. Hazım’ın dersleri pek parlak olmadığı için Kazım onu da aktörlük için kandırmaya çalışmaktadır. Kazım günün birinde Hazım’ın fotoğrafını gizlice bir yetenek yarışmasına gönderir. Yarışmadan gelen cevap olumludur. Ajans, iki arkadaşı diplomalarını almak üzere İstanbul’a davet eder. Ancak bu iş tamamıyla dolandırıcılıktan ibarettir. Üstelik iki arkadaş, gittikleri her film şirketinden alay edilerek kovulur. (Hasan Sakın)


YAŞAMAK GÜZEL ŞEY (1977)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Tamer Yiğit
Kameraman Dinçer Önal
Yapım: Er-Ta Film/Tamer Özyiğitoğlu

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Ses Asistanı: Şakir Ozan, Senkron Montaj, Mustafa Karadağ, Işıklar: Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve renklendirilmiştir )

Oyuncular: Tamer Yiğit, Aysun Güven, Kâzım Kartal, Baki Tamer, Sami Tunç, Canan Candan, Turgut Özatay, Tevfik Şen, İbrahim Uğurlu, Kadir Kök, İbrahim Kurt,

Konu: Uyuşturucu ve kadın ticareti ya-pan bir şebekeyle mücadele eden bir komiserin hikayesi

YANSIN BU DÜNYA (1977)



Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Kamera İzzet Akay
Yapım: Umut Film / Abdurrahman Keskiner

Set Ekibi: Necati Bostancı, Cem Esentepe, Prodüksiyon Amiri: Erol Deniz, Işık: İbrahim Sabuncu, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Laboratuvar: Hasan Örnek, Selahattin Kaya, Montaj ve Senkron: İsmail Kalkan, Reji Asistanı: Nisan Yönder, Kamera Asistanı: Uğur Emindöndür, (Yeni Stüdyo Renkli laboratuarlarında hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Adnan Şenses, Esengül, Saa-det Sun, İ. Hakkı Şen, Yüksel Gözen, Gül-ten Ceylan, Aysel Gürel, Yaşar Yağmur, Feridun Çölgeçen

Konu: Şarkıcı olarak yetiştirdiği kıza aşık olup, trafik kazası geçiren bir şarkıcı gencin dramatik öyküsü.

YANGIN (1977)


Yönetmen: Atıf Yılmaz
Senaryo: Ahmet Üstel
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Yapım: Akün Film/İrfan Ünal

Prodüksiyon Amiri: İsmet Demirkol, Işık Düzeni: İsmail Sandalcıoğlu, Fevzi Öcal, Set Teknisyenleri: Halil Deda, Yusuf Avcı, Turan Alok, Aslan Gül, Kamera Asistanı: Galip Kızılova, Prodüksiyon Asistanı: İbrahim Mertoğlu, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Renk Uzmanı: Türker Vatan, Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Kâzım Çakırman, Laboratuvar: Hasan Örnek, İsmet Karslı, İsmet Tomaçgil, Hayri Çakmak, Yönetmen Yardımcıları: Şahin Gök, Jan Brandizi, (Yeni Stüdyo Renkli Film laboratuarında hazırlanmış ve seslendirilmişitir)

Oyuncular: Fikret Hakan, Necla Nazır, Ayhan Işık, Tugay Toksöz, Gönül Hancı, Kenan Pars, Şükriye Atav, Muammer Gözalan, Feridun Çölgeçen, Ekrem Dümer, Yuısuf Sezer, Hakkı Kıvanç, İhsan Gedik, İbrahim Kurt, Yadigar Dağdeviren,

Konu: Karısı düşmanları tarafından kaçı-rılan bir savcı ile olaylara karışan bir ar-kadaşının öyküsü.

VUR GÖZÜNÜN ÜSTÜNE (1977)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Foto Direktörü: Dinçer Önal
Yapım: Erdoğan Tilav

Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ziya Uçak, Ahmet Kuru, Recep Çakmak, Ses Mühendisi: Feridun Kınay, Ses Asistanı: Şakir Ozan, Senkron: Bayram Türkkan, Işıklar: Gaye Film Işık Servisi, Şef: İlyas Akarsu, Reji Asistanı: Engin Temizer, Prodüksiyon Amiri: İbrahim Mertoğlu, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Tamer Yiğit, Alev Altın, Emel Aydan, Ali Sururi, Gülşen Gürsoy, İbrahim Uğurlu, Kudret Karadağ, Tevhid Bilge, Tevfik Şen, Kadir Kök, Aysel Gürel, Nizam Ergüden, Yüksel Gözen, İbrahim Kurt, Yusuf Çetin, Ferhat Ünal,

Konu: Biri muhasebeci, diğeri serseri olan iki kardeşin öyküsü.

VAHŞİ SEVGİLİ (1977)




Yönetmen: Tolgay Ziyal
Senaryo: Metin Erksan, Bülent Oran, Berrin Giz
Kamera: Çetin Tunca
Yapım: Elif Film/Atilla Gökbörü

Oyuncular: Müjde Ar, Selçuk Özer, Perihan Ümran, İlkay Gün, Oya Başar, Leman Akçatepe, Neriman Köksal, Sevtap Erdemli, Belkıs Gökçe, Banu Bengi

Konu: Ayıların kaçırıp büyüttüğü (Müjde Ar) ve o bölgeye avlanmaya gelen Selçuk’u kurtaran bir kız ve onu gazinosuna götürüp para kazanmak isteyen bir adamın öyküsü.

UNUTAMAM SENİ (1977)


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Oyuncular: Alev Sezer, Aysun Güven, Orhan Alkan, Tarık Şimşek, Mine Eren

Konu: Randevu evine düşen bir kadını kurtarmak için çaba gösteren ve sonunda ona aşık olan bir adamın öyküsü.

TÖVBEKAR (1977)




Yönetmen: Ertem Göreç
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: Orhan Kapkı
Yapım: Er Film/Berker İnanoğlu - Türk-İran Ortak yapımı

Oyuncular: Kadir İnanoğlu, Peru Bemai, Erol Taş, Sami Hazinses, Turgut Özatay, Hakkı Kıvanç, Küçük Oyuncu: Sezer İnanoğlu (d.1967)

Konu: Tövbe etmiş bir kabadayı ile ba-basını hasımlarının elinden kurtaran küçük bir çocuğun öyküsü.


TOKAT (1977)


Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni Hüseyin Özşahin
Yapım: Özer Film/Enver Özer

Yapım Yönetmeni: Nihat Cerit, Ahmet Özdoğan, Set Teknisyenleri. Nejat Buvan, İsmail Gündem, Ömer Bubu, Aydınlatma Yönetmeni: Aslan Yıldız, Yardımcı Yönetmen: Erbil Altanay, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Asistan: Erkan Esenboğa, Montaj ve Senkron: İsmail kalkan, Demirhan Ersunar, Negatif Montaj: Mahmut Eskici, Laboratuvar: İsmet Tomaçgil, Hayerettin Çakmak, Kâmil Kutay, Mahmut Doğan,
(Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Müjde Ar, Aydın Tansel, Sevda Ferdağ, Mete Sezer, Manucher Vusug, Neriman Köksal, Ayla Oranlı, Tevfik Şen, İbrahim Uğurlu, Cevdet Arıkan, Mesut Sürmeli, Erol Irak,

Konu: Oldukça varlıklı işadamı ile kızı Banu (Müjde Ar) arabayla çarptıkları Gamze'yi (Sevda Ferdağ) hastaneye götürüp tedavisini üslenirler. Daha sonra onu evlerinde konuk ederler. Banu kendisiyle içten bir ilişkiye giren Gamze'yi çok sever kendileriyle birlikte kalmalarını ister. Sonunda babası kızının bu isteğin yerine getirerek Gamze'yi sekreter olarak alıp evlerinde kalmasına razı olur. İsviçre'de eğitim gören Banu yaz tatili için geldiği İstanbul'da bir görüşte ışındığı Gamze'ye tüm sırları açıklamaktan hiç çekinmez. Sevgilisi Murat'la (Aydın Tansel) tanıştırıp, daha sonra da Gamze'yi babasıyla evlenmeye zorlar ve evlendirir. Geçmişi bilinmeyen Banu kendisine dört elle sarılan bu aileye yardım etmek, onların sevgi-sini ve güvenini kazanmak için elinden geleni yapar. mafya tarafın-dan tehdit edilir. Ama tehditlere aldırmadan işine devam eder ve ihaleye gireceğini söyler. Mafyanın adamlarından kaçarken kendisini Fikret adlı bir taksi şoförü kurtarır. Yaşamını borçlu olduğu taksi şoförünü de hem muhafızı hem de şoför olarak işe alır. Fikret'in işe girmesiyle mutlu bir seyir izleyen ailenin düzeni bozulur. Çünkü şoför Fikret ile Gamze birbirlerini çok eskilerden tanırlar. Birlikte yaşamışlar ama ne var ki Gamze, Fikret'in kendisinin özlediği lüks yaşamı veremediği için onu terk etmiştir. İş adamı-nın yaşlı ve kalp hastası olması Gamze'nin öteden beri özlediği yaşama bir hayli yaklaştırmıştır. Fikret ise geçmişini anımsatan önündeki tek engeldir.

TATLI MELEK (1977)




“ATEŞ PARÇASI"

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Recep Filiz
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Ender Film/Mehmet Çakar

Oyuncular: Arzu Okay, Salih Kırmızı, Bilâl İnci, Nejat Gürçen, Zeki Alpan, Necdet Yakın, İhsan Gedik, Bilge Zobu

Konu: Bilimsel bir eser hazırlayan uzman grupla, bir dansöz kızın arasında geçen öykü.


TATLI KAÇIK (1977)


 Yönetmen: Ergin Orbey
Senaryo: İhsan Bilsev
Kamera: İzzet Akay
Yapım: Özer Film/Enver Özer

Prodüksiyon Şefi: Hüseyin Çalışkan, Set Ekibi: Ahmet Akdoğan, Necati Bostancı, İbrahim Kul, Cem Ebertepe, Işık Şefi: Erol Batıbeki,

Oyuncular: Müjde Ar, Mahmut Hekimoğlu, Nisa Serezli, Ercan Yazgan, Nevzat Açıkgöz, Ahmet Turgutlu, Ahmet Açan

Konu: Üç hırsız, polisten kaçarken bir eve sığınır. Bu evde yıllar önce kaybettiği oğlunun hasretini çeken yaşlı bir kadın (Nisa Serezli) ve kadının öğretmenlik yapan genç ve güzel yeğeni (Müjde Ar) yaşamaktadır. İhtiyar Kadın hırsızlardan birinin kaybettiği oğlu olduğuna inanmaya başlar...

ŞÖHRETİN BEDELİ (1977)





Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Ahmet Ündağ
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Hülya Film/Naki Yurter

Oyuncular: Salih Kırmızı, Necla Fide, Baki Tamer, Kenan Pars, Meral Deniz, Birtane Güngör, Tevhit Bilge, Zeki Sezer, Kâzım Kartal

Konu: para ve şöhret yüzünden hayatını kaybeden kabadayı Salih’in hikayesi.