Powered By Blogger

17 Nisan 2018 Salı

BATAN GÜNEŞ (1978)


Yönetmen: Temel Gürsu
Senaryo: Hulki Saner
Görüntü Yönetmeni: Muzaffer Turan
Yapım: Saner Film/Hulki Saner

Yardımcı Yönetmen: Engin Temizer, Set Teknisyenleri: Nizam Ergüden, Hüseyin Ergüden, Ercan Akyıldırım, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Işık Şefi: Kahraman Kongar, Prodüksiyon Asistanı: Ziya Ilgaz, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Laboratuvar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Mahmut Doğan, Hayrettin Çakmak, Montaj-Senkron: Mevlüt Koçak, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Prodüksiyon Müdürü: Şerif Ablak, (Yeni Stüdyo’da hazırlanmış ve seslendirilmiştir.)

Oyuncular: Ferdi Tayfur, Necla Nazır, Muadelet Tibet, İlhan Hemşeri, Muhar-rem Gürses, Eray Özbal, Coşkun Göğen, Huri Sapan, Mürvet İşsever, Sabahat Işık, Küçük Yıldızlar: Özlem Güler, Özgül Gü-ler, Misafir Sanatçı: Huri Sapan

Konu: Ahmet ve ekibindeki menajeri Ahmet Hasan ile darbukatör İzmir’e konser vermek üzere gelirler. Otelin önünde arabalarından inerlerken Ah-met’in dikkatini yanlarına park etmiş arabadan çıkan genç ve güzel bir kız şeker. Hatta hafif yollu Ahmet kıza laf bile atar. Bu güzel kız da İzmir’e defile için gelen Manken Neşe’dir. Oteldeki odalarına çıkan üç genç hem eşyalarını yerleştirirler. Hem de şakalaşırlar. Mena-jer Ahmet karısı Tijen’den çok korkmaktadır. Müthiş eğlenen kafadarlar bu arada şarkı provasına da başlarlar. Bir yandan da darbuka, bir yandan da Ahmet’in sesi tesadüfen bitişik odadaki Neşe’yi bir türlü uyutmaz. O da resepsiyona şikayet eder. Telefonla sükunet ikazı alan Ahmet Hasan ile darbukacı aşağı inerler. Ahmet odada tek başına yine şarkısına devam etmektedir. Kapı aralığından Neşe gözükür. Bu gürültüye tahammülü kalmadığını, bu saatin uyku saati olduğunu haykırır. Ahmet özür diler. Yine Neşe"ye iltifata başlayınca genç kız odasına kaçar. Neşe parkta gezmeye iner. Müthiş bir yağmur başlamıştır. Bu sağanaktan Ahmet Neşe’yi korunacak bir çatı altına sokar. O sırada şimşek çakar, gök gürültüsü başlamıştır. Gök gürültüsünden çok korkan Neşe top gibi fırlar Ahmet’e sarılır. Otele dönüşlerinde Ahmet, çiçekçiye gider ve dükkandaki bütün çiçekleri otele Neşe-nin odasına gönderir. Çiçekçiye faturayı menajerim Ahmet Hasan adına kesin der. Ahmet’le Neşe işlerinden arta kalan Çok mutludurlar. Neşe otelde zamanı gezerek değerlendirmektedirler. Kuşadası’dan Tijen ablasından bir telgraf alır. Tijen kocası Ahmet’in aynı otelde olduğunu bildirmiştir. Neşe resepsiyona Ahmet beyin odasını sorar. Elinde darbuka ile lobiye geçti derler. Neşe bakınırken biraz evvel menajer Ahmet Hasan, hakikaten resepsiyonun önünden elinde darbuka ile geçmiştir. Ahmet’i görünce darbukayı onun eline vermiştir. İşte zavallı Neşe elindeki darbuka ile sevgilisi Ahmet’i görür. Sevgi dolu yaklaşan Ahmet’i Tijen’in kocası sanmıştır. Ahmet’in konserleri başarıyla bitmiştir. Bu arda arkadaşlarından Neşe’nin Kuşadası’na gittiğini öğrenmiştir. O da onun peşinden Kuşadası’na gidecektir. Neşe Kuşadası’nda Tijen ablasıyla buluşmuştur. Tijen Neşe’ye kocasını sorar. Onun Neşe’ye çiçek gönderdiğini öğrenince benim sünepe kocama neler olmuş, aferin sana yakınlık göstermiş anlaşılan der, Kocasının en çok denizi sonra da kendisini sevdiğini anlatır. Ahmet’le arkadaş-ları kotra ile çok keyifli bir yolculuktan sonra Kuşadası’nda Tijen’le Neşe’nin kaldığı otelin önüne demir atarlar. Valizleri yüklenen Ahmet Hasan, otele yürürken karısı ile karşılaşır onu tanımadan geçince Tijen bağırır durur. Zaten onun dalgınlıklarına alışmıştır. Neşe’yi gördün mü diye sorunca Ahmet ısrarla hayır onu görmedim deyince küplere biner. Ahmet Neşe’yi yeniden bulmanın mutluluğu ile elini öper ve ona evlenme teklifi eder. Hala Ahmet’i Tijen’in kocası sanan Neşe onu tokatlar ve otele girer. Havuza girmek isteyen Ahmet Hasan ona doğru gelen Karısı Tijen tarafından bir yumrukla yere serilir. Çünkü otele girerken Neşe Tijen ablasına şimdide kocan bana evlenme teklifi etti demiştir.Hırsını alamayan Tijen, odada kocasının diğer gözünü da morartmış ve bağırmaktadır. Ahmet Tijen ablanın kocasına bağırmalarından
sahte memurla kıyılmıştır, geçersizdir. Ahmet Hasan, karısı Tijen ve Ahmet galip geldikleri kavgadan sevinç içinde koşarak çıkarlar. Hemen otelin iskelesinden bir sürat motoruna atlayıp Neşe’nin uzaklaştığı motora yetişirler. Ahmet nikahın sahte olduğunu megafonla deniz üstünde bir motordan ötekine bağırarak anlatır. Neşe motoru durdurmuştur. Ferruh’u tokatlar ve Ahmet’in teknesine atlar. Mutlulukla uzak-laşırlar.

► Bu işe en çok şaşan, bir zamanların köy melodramı ustası (ve filmde kızın babası) Muharrem Gürses olmalıdır: "20-30 yıl sonra madem benim yaptıklarımın aynısını, giderek daha kötüsünü yapacaktınız, o zamanlar beni niye eleştirdiniz?" diye sorsa yeridir. Doğalıkla, tüm olup bitenler kimse tarafından ciddiye alınmıyor. Ne yönetmen, ne oyuncular, ne de seyirci. Herkes, bu oyunun, arada Tayfur o gür sesiyle §arkı söylesin diye oynandığını biliyor. Vah benim zavallı seyircim, vah zavallı sinema... (Atilla Dorsay, Cumhuriyet )

BATAK (1978)




Senaryo ve Yönetmen: Alev Akakar
Kamera: Salih Dikişçi
Yapım: Kader Film/Alev Akakar

Oyuncular: Tanju Korel, Nükhet Egeli, Zerrin Egeliler, İhdsan Baysal, Kamuran Yüce

BABA KARTAL (1978)


Yönetmen: Cüneyt Arkın
Senaryo: Safa Önal
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Erman Film/Hürrem Erman

Ses Mühendisi: Kunt Tulgar, Montaj ve Senkron: Necdet Tok, Negatif Montaj: Mehmet Tezgahtar, Labortuvar: Hüseyin Yazıcı, Aslan Pektaş, Erdil Demirbağ, İsmail Kunday, Kahraman Kaplı, Selim Acar, Reji Asistanı: Nurettin İrişen, Arif Erkuş, Set Amiri: Mustafa Doğan, (Kunt Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir)

Oyuncular: Cüneyt Arkın, Deniz Akbulut, Turgut Özatay, Merih Bilgen, Kadri Ögelman, Oflaz Onur, Nazan Saatçi, Tevfik Şen, Süheyl Eğriboz, Kudret Karadağ, Güney Güner, Tuğrul Meteer, Nejat Özbek, Bilal İnci, Aytaç Yörükaslan, Aydın Haberdar, Mehmet Aslan, Yaşar Şener, Osman Han, Zafer Önen,

Konu: Kartal ve çocukları ağalık düzeninin getirdiği insanların sömürülmesi olgusuna karşı dimdik ayakta kalabilmek icin köylerini terk eder.Yeni şehir beraberinde yeni umutlar taşır tıpkı küçük Ömer’in dediği gibi "artık okula gitmek için kilometrelerce yürümesi gerekmeyecektir". Ancak o güne değin sadece çiftçilik yaparak ekmeğini kazanmış bir insan için büyük şehir bir cehennemdir. Oysaki insan yaşadığı şartlar ne olursa olsun içinde bulunduğu yeri aydınlatabilecek cennete çevirecek tek değerdir. Hayatı boyunca kaybetmiş ve ileride Kartal’ın can yoldaşı olacak ihtiyarla da burada tanışırlar. Günler yevmiyeli az kazandıran işlerle geçmekte Kartal’ın küçük oğlu giderek rahatsızlanmakta büyük oğlu ise okuldan kaçıp gizlice çalışmaktadır. Kartal’ın tek arzusu çocuklarını okutmak ve onların mutluluğu-nu görmektir .Ezilmeden,namusunu, insanlık onurunu yitirmeden direnmek için verilen bir var olma savaşıdır bu. Oysaki bu duyguları olmayan ve bir milleti var eden o çoğunluğu sömürenlerde vardır. İlk kez bir dolandırıcı kimliğiyle çıkarlar Kartal’ın karsısına. Tüm umutları olan köylerinde biriktirdiği tüm parasını dolandırırlar . Kartal kendilerini dolandıranları bulur ancak parasını alamadan karşısına tüm hayatını değiştirecek kişi çıkar. Ona kaybettiğinden çok daha büyük bir rakamı teklif eden bir anlamda mafyanın o günlerde görülebilecek en kolay uzantısıdır bu kişi.


►"Ahlak, namus" birer erdem değil saç-malıktır sadece onların dünyasında, Kartal ise her şeyi olan çocuklarının geleceği için kabullenir bu tüm pis işleri. Kartal’ın ismi artık BABA KARTAL olarak anılır tüm İstanbul’da. 10 yılın ardından büyük oğlu aynı çemberin içine çekilmek istenir. Oğulları için girdiği yolun bedelini ödeme zamanı gelmiştir. Vereceği kurban ise canının bir yarısı küçük oğludur. Mafya kendini deşifre edeceğinden şüphelendiği küçük oğul Ömer’i acımadan öldürür. Kartal ise genel bir kıyım başlatır ve "Katil" olduğunu itiraf eder.


► "Baba Kartal"ın başındaki köy bölümü oldukça dikkat çekiciydi. Kartal'ın kente gelişi, yoksulluk içinde yaşaması, inşaatta çalışması oldukça gerçekçi, üstelik iyi çekilmiş bölümlerdi. Ama "kiralık katillik" serüveni ile birlikte "Baba Kartal" Yeşilçam tipi almış bir masal senaryosu halini aldı. (Nezih Coş, Aydınlık, 10.3.1979) 




AZRAİLİN BEŞ ATLISI (1978)



Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: İhsan Yüce
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Yapım: Bizim Film/Behçet Nacar

Oyuncular: Behçet Nacar, Aytekin Akaya, Kazım Kartal, Turgut Özatay, Menderes Samancılar, Gülden Gül

Konu: Hazine arayan beş maceraperestin öyküsü.

AZAP TOPRAĞI /UYANIŞ (1978)



Yönetmen Remzi A. Jöntürk
Senaryo: Mehmet Aydın
Foto Direktörü Sertaç Karan, İzzet Akay
Yapım Yavuz Işıklar

Renk Uzmanı: Hikmet Kuyucu, Yardımcı Yönetmen: Arif Erkuş, Eşleme: Necdet Tok,
(Kunt Film Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır )

Oyuncular: Müde Ar, Tanju Korel, Tugay Toksöz, Kâzım Kartal, Sümer Tilmaç, Zeki Tüney, Diler Saraç, Yadigar Ejder, Necdet Kökeş, Ferhat Ünal,

Konu: Yıkılmış şehirler ve evler. Bunlar harbin bedelidir. Dünyayı istila etmek isteyen kötü insanları durdurabilmek için, otuz milyon insan kaybetmek milyarlarca dolar harcamak ve harbin korkunç ıstıraplarına tahammül etmek icap etmektedir. Alman ordularının ülkeleri hızla ele geçirmeleri karşısında. Balkan Türklerinin mücadelesi.

AYAĞINDA KUNDURA - Bknz: CEYLAN


AVARE (1978)


Senaryo ve Yönetmen: A. Remzi Jöntürk
Görüntü Yönetmeni: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Adnan Şenses, Semra Alper, Ahmet Mekin, Nuran Aksoy, Bilal İnci. Ahmet Kostarika (Turgutlu), Belkis Gökçe, Oflaz Onur, Tevfik Şen, Yılmaz Kurt, Cengiz Soner

Konu: Bir mahkumun intikam öyküsü. Yargıç, bir suçluyu haksız yere mahkum eder ve mahkum günün birinde yargıcın karısını kaçırır. Kadın hamiledir. Yargıç, dedikoduların yoğunlaşması nedeniyle karısını ve yeni doğan çocuğunu evden kovar. Çocuk büyür, böylece de olaylar

AVANAK APDİ (1978)


Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Suavi Sualp, Natuk Baytan
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Cumhur Film/Yahya Kılıç

Reji Asistanları: Namık Karakılıç, İsmail Güneş, Kurgu: Mevlut Koçak, Sanat Yönetmeni: Hasan Nurdan, Kamera Asistanı: Halit Aysan, Işık Şefi: Fethi Oğuz, Set: Cengiz Mehmet, Hacı Aydın, Ses Kayıt: Erkan Esenboğa, Ses Miks: Erkan Aktaş, Senkron: Cevat Sezer, Prodüksiyon Amiri: Ekrem Gökkaya, Yapım Yönetmeni: Nazmi Özer, Yapım Sorumlusu: Zafer Par, Negatif Kurgu: Cem İspir, Laboratuvar Şefi: İsmet Tomaçgil, Laboratuvar: Ziya Uçak, Abdullah Akxdeniz, İsmet Karslı, Renk Düzenleme: Sabahattin Hoşsöz, Set Amiri: Cengiz Öktem, Set Ekibi: Kemal Kundak, Hüseyin Bulut, Taci Erşan, İbrahim Önen, Seslendirme Yönetmeni: Yılmaz Sengelli, (Yeni stüdyoda seslendirilmiştir).

Oyuncular: Kemal Sunal (Apdi), Ayşen Gruda (Nevin Şenses), Necdet Yakın (Nuri), Macit Flordun (Menajer Erto), Ali Şen (Simsar Cafer), Attila Ergün (Komiser), Ünal Gürel (Barut Osman), Yadigar Ejder (Urfalı Apti), Arap Celal (Mahalleli), Muharrem Gürses (Rıfat), Kamer Baba (Mahalleli), Hakkı Kıvanç, Celal Yonat, Mehmet Uğur, Osman Alyanak (Ahmet Amca), Renan Fosforoğlu (Gazinocular Kralı Rıfat), İbra-him Kurt (Osman’ın adamı) Tevfik Şen (Osman’ın adamı), Sönmez Yıkılmaz, Yılmaz Kurt, Ehat Alinçe (Hasan), Kemal Çapraz (Şef Garson), Yusuf Çetin (Simitçi), Ekrem Gökkaya, İhsan bayraktar, İhsan Gedik, Orhan Çoban,

Konu: Abdi (Kemal Sunal) geçimini duvar afişi yapıştırarak sağlayan saf bir gençtir. Afişini yapıştırdığı şarkıcı Nevin Şenses’e (Ayşen Gruda) aşık olur. Meşhur kabadayı Barut Osman da Nevin e aşıktır. Abdi fakir ve sade bir vatandaş olduğu için şarkıcı Nevin Şenses’i etkileyemez. Üstelik ev sahipleri Simsar Cafer’e birikmiş ev kirasını da ödeyememektedir. Simsar Cafer, Barut Osman’a ait olan arsaları kendisinin gibi göstererek mahalleliye satmış ve dolandırmıştır…Bundan kurtulmak isteyen mahalleli Sim-sar Cafer’i yakalayıp çare bulmaları konusunda tehdit ederler… Simsar Cafer’in plan ünlü şarkıcı Nevin Şenses’e aşık olan Abdi’yi yine aynı kadına aşık Barut Osman’a öldürtmek ve Barut Osmanı hapisaneye tıkarak ondan kur-tulmaktır… Öte yandan Nevin Şenses’in menejeri de Barut Osman’dan kurtulmak için Urfalı Abdi adında bir kiralık katil tutmuştur.Fakat katile sürekli araba çarpar bir türlü işe koyulamaz, Abdi isim benzerliği nedeniyle de ister istemez Urfalı Abdi namını kullanmış olur. Abdi aslında baş edemeyeceği ünlü Kabadayı Barut Osman’ı bir komiserin sürekli Barut Osman’ın yakasını bırakmayışı,her gittiği yerde peşinde olması nedeniyle rezil etmektedir…





AŞKIN SICAKLIĞI (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Figen Han, Bülent Kayabaş, Zerrin Doğan, Tevhit Bilge, Nilgün Ceylan, İhsan Gedik

Konu: Kadın kocasının ölümüyle yüklüce bir tazminat alır. Sevdiği erkek ise bu paraya göz koyar. Ve sonunda kadın erkeğini sevmiş olmakla beraber öldürmek zorunda kalır.”

AŞKIN KANUNU (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer,
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Müzik: Bülent Öz
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tamer Yiğit, Tarık Şimşek, Zerrin Doğan, Nilgün Ceylan, Banu Gü-ler, Tevhit Bilge, Nizam Ergüden, İhsan Gedik, İbrahim Uğurlu, Oktar Durukan

Konu: Suzi bir İtalyan vatandaşı olduğu halde annesinin Türk asıllı olması nedeniyle Türkçeyi iyi konuşabilmektedir. Nişanlısı Şerif ile İtalya’dan kaçıp Türkiye’ye gelirler. Fakat Suzi’nin peşini bırakmayan eski sevgilisi de peşlerine düşüp Şerif’i öldürmek için adam tutmaya karar verir…Şerif’in kader arkadaşı Yadigar, onları bu durumdan kurtarmak için yardımcı olur… Yadigar bir yandan da karısını öldüren kişiyi bulmak ve intikam almak için uğraşı-yordur…Sonradan anlaşılır ki; daha fazla çıkar elde etmek amacıyla Şerif, birlikte çalıştıkları Yadigar’ı öldürmek istemiş fakat yanlışlıkla karısını öldürmüştür…


AŞKIMLA OYNAMA (1978)




Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Yapım: Özlem/Güler Film

Oyuncular: Arzu Okay, Bülent Kayabaş, Perihan Ateş, Demircan Türkdoğan, Gül Sevil, Ayla Can, Türker Tekin

AŞK VE ADALET (1978)


Yönetmen: Mehmet Aslan
Senaryo: Şükrü Kirişçi
Görüntü Yönetmeni: Dinçer Önal
Yapım: Hayat Film/Şevki Tosunoğlu

Oyuncular: Yıldıray Çınar, Meral Zeren, Yılmaz Köksal, Suna Yıldızoğlu, Sami Tunç, Selahattin Ersoy, Salih Sever, Adnan Mersinli, İlhan Hemşeri, Şeref Çoksever, Mustafa Özbay, Küçük Yıldızlar: Şebnem Ardabak, Y. Murat Tosunoğlu

Konu: Balayında karısına tecavüz eden sapık ruhlu bir adam, kadının kocası tarafından öldürülür. Tutuklanan koca cezaevi arabasından kaçar ve suçsuzlu-ğunu ispatlamak isterse de, tüm gerçekler polis tarafından ortaya çıkarılır.

ASTRONOT FEHMİ (1978)


Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Recep Filiz, Işık Toroman
Aydemir Akbaş
Görüntü Yönetmeni: Sertaç Karan
Yapım: Metin Film /Işık Toroman

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Necla Fide, Karaca Kaan, Yüksel Gözen, Nilgün Ceylan, Ahmet Turgutlu, Yılmaz Kurt, Adem Taşay

Konu: Teknolojinin karşısında bunalıma giren memur Fehmi, bunalımlı günlerinde fezadan gelenler tarafından kaçırılır. Fehmi önce sevinmiştir ama, Gezegende yemek yerine tablet verilmektedir. Sinirlen Fehmi bilgisayarı parçalat ve sonunda dünyaya geri döner.


ANTİKA KARYOLA (1978)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Vural Pakel
Kameraman Muzaffer Turan
Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural pakel

Set Ekibi: Hüseyin Tulhan, Bülent Esen, Mustafa Kıtır, Işıklar: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Senkron ve Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Negatif Montaj: Ömer Sevinç. Yönetmen Asistanı: Ali Kıvırcık, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Oğuz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Salih Güney, Antonella; Monopoli Necla Fide, Özcan Özgür, Saadet Gürses, Nuri Tuğ, Neyir Akar,

Konu: Kadınları dolandırarak yaşayan üç çapkın adamın öyküsü.

ALTIN ŞEHİR (1978)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Orhan Aksoy, Erdoğan Tünaş
Ali Fuat Özlüer, Türker İnanoğlu
Görüntü Yönetmeni: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Oyuncular: Levent Kırca, Ayşegül Atik, Erol Taş, Mahmut Gürses, Feri Cansel, Turgut Boralı, Hüseyin Baradan, Renan Fosforoğlu, Kayhan Yıldızoğlu, Turgut Özatay

Konu: Köyden kente göç eden karı-kocanın öyküsü anlatılmakta. Kentte kazandığı parayla traktör alıp köyüne dönme çabasında ve düşüncesinde olan adamın karısı bir şarkıcı kadının yanında çalışmaya başlamasıyla, ailenin kentleşme süreci başlamış olur.