Powered By Blogger

18 Nisan 2018 Çarşamba

KADINLAR HAMAMI (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kameraman: Mükremin Şumlu
Yapım: Esendağ Film/Sungur Esendağ

Kamera Asistanı: Hüseyin Arlı, Negatif Montaj Senkron: Osman Koşkan, Seslendiren: Türk Haber Ajansı, Prodüksiyon Müdürü: Mehmet Güler,(Kaya Ören Stüdyosunda renklendirilmiştir.)

Oyuncular: Hadi Çaman, Necla Fide, Karaca Kaan, Meral Deniz, Yüksel Gözen, Mürvet Sim, Enver Çokgör, Sami Hazinses, Yüksel Gözen, Funda Gürkan, Tevhid Bilge, Aylin Berkay, Iraz Atlıer, Kamer Sadık, Nehir Aker, Ali Demi

Konu: Masaj salonu adı altında gizli işler yapılan bir yere Hadi masör olarak alınır. O işe girince işler de inanılmaz derece de bir artma olur. Ancak Polis burada olup bitenleri öğrenmek istemektedir. Bayan bir gizli polis buraya görevli olarak gelir. O nun gelmesi ile işler karışır.

KABADAYI BÖYLE SEVER (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Rimel Film/Ali Barlı

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Zerrin Egeliler, Turgut Özatay, Şeref Çokşeker, Ayşe Gül, Ata Saka, Baki Tamer, Handan Adalı, Nizam Ergüden, Mehmet Uğur

Konu: Bir kabadayı ile zengin bir kızın aşk öyküsü.

İYİ AİLE ÇOCUĞU (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Osman F. Seden
Kamera: Kenan Kurt
Yapım: Gülşah Film/Selim Soydan

Yardımcı Yönetmen: Muzaffer Hiçdurmaz, İkinci Asistan: Aziz Ya-zan, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Set Teknisyenleri: Bedri Uğur, Ekrem Ülgey, İlyas Akarsu, Mecit Polat, Işık Yönetmeni: İbrahim Sabuncu, Seslendirme: Erkan Esenboğa, Kurgu-Eşleme: İsmail Kalkan, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Laboratuvar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Hayrettin Çakmak, Etem Yalçın, Pro-düksiyon Müdürü: Selahattin Koca,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Kemal Sunal. Harika Avcı, Sevil Üstekin, Saadet Gürses, Yavuz Karakaş, Nejat Gürçen, Açelya Aytaç, Ayben Aysu, Renan Fosforoğlu, Macit Flordun, Ali Şen, Nubar Terziyan, Çetin Başaran,

Konu: Tek yumurta ikizi olan kardeşler birbirlerini görmeden yıllarca ayrı dün-yalarda yaşamlarını sürdürürler. Biri etra-fında terör estiren acımasız bir gangster, diğeri ise mütevazi bir banka memuru olan Kemal ve Cemal kardeşler (Kemal Sunal) in yolları gelişen olaylar sonucu bir noktada kesişir...

İŞTE BİZİM HİKAYEMİZ (1978)


Yönetmen: Orhan Aksoy
Senaryo: Erdoğan Tünaş, , Fuat Özlüer
Foto Direktörü: Çetin Gürtop
Müzik: Coşkun Sabah
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu

Şarkılar: Bülent Ersoy, Yönetmen Yardımcısı: Nurettin İrişen, Nezih Sunar, Kamera Asistanı: Hüseyin Karındoyuran, Hakan Gürtop, Fotoğraflar: Mike Rafaelyan, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Teknik Yönetmen: Sabit Özergül, Dublaj Yönetmeni: Sadettin Erbil, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Negatif Montaj: Orhan Kabataş, Laboratuar: Sabahattin Hoşsöz, Prodüksiyon Amiri: Zeki Tezcan, (İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Bülent Ersoy, Gülşen Bubikoğlu, Suzan Avcı, Kayhan Yıldızoğlu, Nedret Güvenç, Birtane Güngör, Orhan Elmas, Ekrem Dümer, Devrim Parscan, Muammer Gözalan, Zeki Alpan, Mesut Sürmeli, Necdet Kökeş, Ayşin Cilavcı, Gamze Başer, Mürvet İşsever, Zeki Sezer, Nejat Gürçen, Gölge Başar

KONU: Bülent (Bülent Ersoy) ünlü bir ses sanatçısıdır. Kendisine hayran olan ve sürekli konserlerine giden Sevgi (Gülşen Bubikoğlu), yazdığı şiirlere beste yap-ması için ona göndermektedir. Sevgi kan kanseri olduğunu öğrenir. Sonunda istediği olur, Bülent’e ulaşır. Mektuplarına bakmak için evine gittikleri Bülent’in davranışına kızıp oradan uzaklaşır. Bülent şiirini çok beğendiği ve bestelediği Sevgi’yi af dilemek için gazinoya çağı-rır. Sürpriz bestesini çok beğenen Sevgi ile aralarında duygusal bir bağ oluşur. Giderek bir aşka dönüşen bu bağ sonuçta bir evliliğe doğru gitmektedir. Sevgi umutsuz hastalığının verdiği koruma içgüdüsü ile Bülent’in evlenme teklifini geri çevirir. Kızının Bülent’le ilişkisi olduğunu bilmeyen annesi, onun ölmeden önce sevdiği bir sanatçıyı görebil-mesi için Bülent’e gider ve kızının onun hayranı olduğunu, çok az ömrünün kaldığını söyler. Bülent ilgilenmez. Ama Sevgi’yi ikna etmek için evlerine gittiğinde hasta genç kızın Sevgi olduğunu, o yüzden teklifini kabul etmediğini anlar. Sevgi, onunla birlikte hastalığı yenmeye karar verir. Sahneyi bırakan Bülent, tüm zamanını Sevgi’ye ayırır. Tedavi için tüm doktorlara gider. Sürekli kan değiştirip Sevgi’nin yaşam süresini biraz uzatırlar. Evlenirler, mutludurlar. Sevgi’nin doğum günüde ona hediye almak için evden çıkan Bülent, dönüşte kaza geçirip ölür. Sevgi içinse yaşam, Bülent’in anılarıyla bilinmez bir sona dek sürecektir.


İSTER GÜL İSTER AĞLA (1978)



Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Turgut Öcal
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Aslan Film/Turgut Öcal

Renk uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Recep Çakmak, Kurgu: Bayram Türkkan, Negatif Montaj: Reşat Ka-ya, Orhan Kabataş, Ses Kayıt: Şakir Ozan, Sesleri Alan: Feridun Kınay, Işık Şefi: Ömer Ekmekçi, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Zerrin Doğan, Erdinç Akbaş, Tülin Tan, Baykal Kent, Recep Filiz, Meral Banu, Mürvet İşsever, Nilgün Ceylan, Renan Fosforoğlu, Baykal Kent,

Konu: Aşık oldukları kızların evlerini soyan iki gencin öyküsü.


İSTEK (1978)



Senaryo ve Yönetmen: Savaş Eşici
Kamera Erhan Canan
Yapım: Barış Film/Savaş Eşici

Oyuncular: Ünsal Emre, Zerrin Egeliler, Necla Fide, Tugay Toksöz, Ata Saka, Tevfik Şen, Osman Han, Funda Gürkan, Nejat Özbek, Oktay Yavuz,

Konu: Tımarhaneden kaçan hasta bir kadınla, ona aşık olan bir gencin öyküsü.

İSMET BU NE KISMET (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kameraman: Mükremin Şumlu
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz 

Kamera Yardımcısı: Hüseyin Arlı, Işık Teknisyenleri: Enis Özaydın, Rıfat Yurtçu, Set Teknisyenleri: Yaşar Davutoğlu, Mustafa Albay, Laboratuar Şefi: Kamil Kutay, Negatif Montaj-Senkron: Osman Koşkan, Seslendiren: Türk Haberler Ajansı, Yapım Müdürü: Cihat Karahan, (Kaya Ören Stüdyosunda renklendirilmiştir),

Oyuncular: Hadi Çaman, Necla Fide, Meral Deniz, Kazım Kartal, Sami Hazinses, Tevhid Bilge,

Konu: Küçük bir devlet memuru garsoniyerde müdürlerini memnun etmek için cinsel fanteziler içeren bir program düzenler ve onları memnun eden memur sonunda müdürlüğe kadar terfi eder.

İNSANLARI SEVECEKSİN (1978)


Yönetmen: Melih Gülgen
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Görüntü Yönetmeni: Salih Dikişçi
Müzik: Paola Ormi
Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen

Oyuncular: Cüneyt Arkın (Halil), Sevda Karaca (Gülcan), Turgut Özatay, Hüseyin Peyda, Selen Karay, Gloria Piedimonte, Eltan Aydınoğlu, Mario Cutini, Paola Ormi, Şükriye Atav, Yalçın Gülhan, Süheyl Eğriboz, Tevfik Şen (Davut), İbrahim Uğurlu, Hakkı Kıvanç, Erdoğan Seren, Meral Deniz

Konu: İnsanları Seveceksin Cüneyt Arkın ın hem Türkiye hem de İtalya’da çekilmiş bölümler içeren , fikirleri ve önemli aksiyon sahneleri ile 1975 – 1982 arası toplumsal mesajlar ağırlıklı dönemin aksiyonla harmanlanmış en ilginç eserlerinden birisidir . Hayatın en kötü yanlarıy-la yüzleşmek zorunda kalan büyük olmanın verdiği yalnızlık ve sorumlulukla başkaları için yaşamak zorunda kalmış Halil’in hikayesidir. 14 yaşında babasını kaybedip ailesinin geçiminin yükümlülüğünü üzerine alan Halil ufak işlerde yaşam mücadelesi vermekte küçük kardeşi ve annesini kimseye muhtaç olmadan yaşatmaya çalışmaktadır . Bu mücadele bir gün kumar masasındaki bir cinayete tanık olmasıyla farklı bir boyuta taşınır . Cinayeti üstlenmesi karşılığında ailesinin bakımı temin edilir, gözlerinden geçen tek şey o güne kadar sadece kemikleri sıyıran kardeşinin artık “etli” kemik yiyebileceğidir. Gençken girdiği hapis ona farklı fikirler kazandırır. Her suçlunun bu hale gelmesinde toplumunda payı vardır , koğuşlarda camsız pencereler ve soğuk vardır. Okuyacak bir kitap yoktur , insanlar burada ya kendi kendini eğitmek zorundadır yada can sıkıntısıyla yepyeni birer suç makinesi haline gelmektedir. Belli dönemlerde mahkumların hayatını kamuoyuna duyurmak amacıyla medyadan güzel kadınlar gelmektedir ancak hiçbiri bu koğuşların içine girmez bile. Sorunlar anlık eğlenceler ilgileniyormuş gibi gözükmekle çözülmeye çalışılmaktadır çünkü. Oysaki içerdeki dünyada her şey tersine işlemektedir. Sübyan koğuşundaki mahkumlar tecavüze uğramaktadırlar , bu olaylardan birine müdahale eden Halil hapishane deyimiyle “şişlenir”. ama bunu yapan kurtarmaya çalıştığı çocuklardan birisidir . Umudu olmayan bu insanlar için para kazanmaları , içerde ayakta kalmaları için tek yol bu tacizlere boyun eğmektir çünkü . Umutları bu kadar küçük bir dünya içinde hapistir . Hapisten çıktığı gün o güne kadar kendisini kollayan yeraltı dünyasına sırt çevirir , hapishanede tanıştığı karısıyla ve oğluyla yepyeni ve temiz bir hayata başlamak istemektedir . Artık alın terinin, haklı olanın ve emeğin yanında olacaktır ancak bu mücadele yine bir cinayete mal olacak ve onu yeniden ailesinden ayıracaktır .

Aradan yıllar geçer ve tekrar hapisten çıktığında karşısında ilişkileri Roma’dan , Amerika’ya kadar büyümüş koca bir örgüt ve kendisine düşman olmuş oğlu vardır. Suçun bir miras olduğu babadan oğula kalacağı düşünülen yepyeni bir düzendir bu . O güne kadar yüreklilik olarak tabir edilen ve kıyıcılara yakıştırılan bu sıfatın insanın içini kavuran bir çaresizlik duygusu olduğunu anlatması gereken oğlunu yeniden kazanmaya çalışır . Yıllardır görmediği öz kardeşi ise madalyonun diğer tarafında kanunun en üst mevkilerinde mafyaya karşı savaş açmış bir savcıdır . Savcının eylemleri o güne kadar belli bir geleneği sürdüren Türk yer altı dünyasını İtalyan ortaklarıyla ikiye böler . Konu kanun adamlarına kurşun sıkılmasıdır . İtalyanlar bu tip durumlarda kesin çözüm olarak herkesin ortadan kaldırılmasını öngören kanunlara sahiptir ve bu kanuna karşı çıkanlarda kanunun birer kurbanı olurlar . Namlunun ucundaki Savcı Yalçının hayatının kurtulması Halil’in karısının hayatının alınmasına , geleneklerine bağlı Türk yer altı dünyasının direnişi Halil i kendi başına büyüyüp ismini duyurmasına kadar gözetimi altında tutan Abbas'ın öldürülmesine yol açacaktır. Roma’da otelin önünde suikast yapılacağı sahnede Cüneyt Arkın ile İtalyan oyuncu arasındaki koşma sahnesinde çok ilginç bir detay bulunmaktadır; Cüneyt Arkın filmin çekildiği dönemde 40 yaşlarında ve buna karşılık İtalyan oyuncu yaklaşık 30 yaşları civarında ancak bu farka rağmen Cüneyt Arkın ın koşuşu çok daha göz alıcı ki bu da duygularıyla bir işe gönül vermenin ne demek olduğunu bir kez daha kanıtlıyor insanlara (www.cuneytarkin.com)

İNEK ŞABAN (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Osman Fahir Seden
Görüntü Yönetmeni: Cahit Engin
Yapım: Can Film/Fatma Girik - Kemal Sunal

Rejisör Asistanı: Zafer Par, Aziz Yanan, Kamera Asistanı: Ali Güvenci, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Set Ekibi: Erdil Demirbağ, İbrahim Uğurlu, Ercan Tu-man, Tural Alok, Işık Şefi: Ömer Ek-mekçi, Prodüksiyon Amiri: Selahattin Koca, (Yeni Stüdyo Renkli Film laboratuarında Renklendirilmiş ve seslendirilmiştir).

Oyuncular: Kemal Sunal, Defne Yalnız, Yavuz Karakaş, Saadet Gürses, Dinçer Çekmez, Ali Şen, Baykal Kent, Saadet Gürses, Macit Flordun, Orhan Elmas,

KONU: Filmde, ünlü bir kaleci ile ona benzeyen bir karpuzcunun yer değiştirmesi anlatılır. Büyük kulüplerin peşinden koştuğu kaleci Bülent, daha çok para kazanacağını düşünerek yurtdışına kaçar. Aynı gün Bülent’e ikizi kadar benzeyen Şaban da başlık parası için Almanya’ya gitmek niyetiyle havaalanındadır. Bülent’in kayınpederi Mithat’ın adamları Bülent zannettikleri Şaban’ı zorla alıkoyarlar. Ancak Şaban kimseyi Bülent olmadığına ikna edemez. Bu nedenle başına olmadık işler gelir. (Aybala Hilal Yüksel)

İÇİMDEKİ YANGIN (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Mehmet Aslan
Foto Direktörü: Erhan Canan
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Ünsal Emre, Zerrin Doğan, Nermin Özses, Zeki Alpan, Ata Saka, Leman Akçatepe

Konu: Fakir bir gencin zengin olduktan sonra, sevdiği kızdan aldığı intikamın erotik öyküsü.


ILIK DUDAKLAR (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Adem Ayral
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Mert Film/İbrahim Merdoğlu Işık: Ergun Şimşek,

Oyuncular: Figen Han, Kazım Kartal, Turgut Özatay, Saadet Gürses, Tevfik Şen, Derya Sonay, Ata Saka, İhsan Gedik,

Konu: Kardeşinin kumar borcunu ödemek için İstanbul'a gelip, bir kumarbazla evlenen bir kadının öyküsü.


HEY YAVRUM HEY (1978)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: Süreyya Duru
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Melik Film/Stephan Melikyan

Oyuncular: Behçet Nacar, Kazım Kartal, Tülin Tan, Dilber Ay, Recep Filiz, Renan Fosforoğlu,

Konu: Yol yapımına karşı çıkan bazı insanlar inşaat planlarını çalarlar. Büyük uğraş vererek yol yapımında görevli mühendis, planları geri almayı başarır.


HEDEFTE VURUŞANLAR (1978)


Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senaryo: Hikmet Eldek
Foto Direktörü: Sertaç Karan
Yapım: Metin Film/Işık Toroman

Oyuncular: Ünsal Emre, Karaca Kaan, Zerrin Doğan, Mahmut Danışman, Rıdvan Tepari, Ekrem Gökkaya, Nilgün Ceylan, Tülay Sultan, Perihan Ateş, Mehmet Gümüşpınar

Konu: Kanundışı yaşayan bir adamın benzerinin öyküsü.

HEDEF (1978)


Yönetmen: Guido Zurli
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Çetin Gürtop
Yapım: Erler Film/Türker İnanoğlu - Nino Serafini (Türk-İtalyan Ortak Yapımı)

Kamera Asistanı: Christıano Pogani, Yönetmen Yardımcısı: Nurettin İrişen, Nezih Sunar, Işık Şefi: Şevket Yılmaz, Sanat Yönetmeni: Sohban Koloğlu, Teknik Yönetmen: Sait Özergül, Dublaj Yönetmeni Sadettin Erbil, Sesleri Alan: Ferudun Kınay, Montaj: Giancarlo Venarucci, Negatif Montaj: Orhan Kabataş, Prodüksiyon Amiri: Zeki Tezcan, Laboratuvar: Sabahattin Hoşsöz, (İpek Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Kadir İnanır, Luc Maranda, Tanju Gürsu, Pamella Villaresi, Paulo Senatore, Hüseyin Baradan, Beppe Colombo, Tülay Karaca, Gabriella Giorgelli, Kayhan Yıldızoğlu, Sümer Tilmaç, Kadir Kök, Reha Yurdakul, Muammer Gözalan, Orhan Elmas, Süheyl Eğriboz, Kudrret Karadağ, İhsan Gedik, Şemsi İnkaya, Hakkı Kıvanç, Murat Ertok

Konu: Deneyimli ve gözü pek bir polis olan Kemal (Luc Meranda) uyuşturucu kaçakçılarının peşindedir. Bundan rahatsız olan şebekenin başı Şinasi (Tanju Gürsu), Kemal’i öldürtmeye karar verir. Aslında hızlı bir gazeteci olan, ama silah merakı ve atış talimleriyle göze çarpan Cengiz’i (Kadir İnanır) gözüne kestiren Şinasi, para karşılığı bu cinayeti ona işletmek ister. Karşı çıkan Cengiz’i sıkıştı-ran Şinasi onu, bu işi almazsa ailesinden birinin ölümüyle tehdit eder. Cengiz zor durumdadır. Parayı geri verip bu işten sıyrılmak ister, eşini ve çocuğunu uzak-laştırır. Eve döndüğünde annesini öldü-rülmüş olarak bulur. Eşi de kaçırılınca işi kabul etmek zorunda kalır. Şinasi, bir bahaneyle Kemal’i Ayasofya’ya çağırır. Tabii Cengiz’i de. Cengiz fark etmeden polise haber uçurmuş, haber son anda Kemal’e ulaşmıştır. Ve Cengiz buluşma yerinde Kemal’i vurur. Şinasi’nin adamları onun öldüğünü görünce tüm delilleri yok etmek amacıyla Cengiz ve eşini öldürme emri almışlardır. Görevi tamamlayan Cengiz, karşılığında eşine kavuşacağını düşünerek onun rehin tutulduğu eve gider. Polisler de peşinden baskın düzenler. Adamları yakalanan Şinasi, her şeyin düzmece bir oyundan ibaret olduğunu Kemal’i sağ olarak görünce anlar. Telefona sarılır ve uluslararası uyuşturucu ağının başı büyük patrona haber verir. Büyük patron havaalanında kaçarken yakalanır. Cengiz de eşini, onu rehin alıp kalkan gibi kullanan Şinasi’yi vurarak kurtarır. Çete çökertilir ve her şey normale döner…


HAYDAR / BALKONA ETTİ (1978)


Yönetmen: Günay Kosova
Senaryo: Aydemir Akbaş, Günay Kosova
Kamera: Abdullah Gürek
Yapım: Ödül Film/Fuat Turanlı

Oyuncular: Aydemir Akbaş, Alev Altın, Necdet Kökeş, Funda Gürkan, Ata Saka, Cevdet Balıkçı, Yadigar Ejder, Remziye Fırtına, Nuri Tığ, Ali Demir, Azra Saydam

Konu: Haydar Saf Bir Köylüdür. Ancak Hayallerinde Hep, yeri Göğü İnleten Bir Kabadayı Olmak Vardır. Kurduğu Hayaller O Kadar Çok Beynini Meşgul Etmektedir ki, Hayallerini Gerçekleştirmek İçin İstanbul'a Doğru Yola Çıkar. TV de seyrettiği sarışın kadına aşık olur, rüyasında kadının kötü adamlar tarafından kaçırıldığını görür onu kurtarmak için gangster olur…

Not: Zengin ve Yoksul “ isimli Amerikan yapımı TV Dizisinde Falkonetti tipinin yerli sinemaya uyarlanış biçimi”