Senaryo ve Yönetmen: Halit Refiğ
Diyalog: Nezihe Araz
Kamera: Cahit Engin
Yapım: Uğur Film/Memduh Ün
Oyuncular: Fatma Girik (emine), Can Gürzap (Reşit), Ahmet Mekin (Tahsin),
Reha Yurdakul (Cevat Bey, Mümtaz Ener (Vehim Dayı), Zerrin Egeliler (Şükran),
Leman Akçatepe (Seher Teyze), Şener Gezgen, Hakkı Kıvanç (Sefer Usta), Gülten
Ceylan, İbrahim Uğurlu ve Küçük Yıldız: Zeynep, Çayıroğlu “d:1972” (Zeynep),
Konu: Evli bir maden işçisi Reşit (Can Gürzap), komşusu olan kadınla
ilişki kurar. Olayı öğrenen karısı Emine (Fatma Girik) iki çocuğunu alıp evi
terk eder ve Reşit'in babasının evine sığınır. Reşit komşu kadınla beraber
yaşamaya başlar. Emine, yuvasının devam edebilmesi için fedakârlık yapmanın
gerekli olduğunu düşünür ve bir müddet sonra tekrar evine döner.
► Halit Refiğ'in uzunca bir ayrlıktan sonra yönetmen olarak
sinemaya dönüşünün ürünü... Zonguldak çevresinde geçen ve yörede çekilen film
bir ailenin üçüncü kişiyi oluşturan "hafif meşrep" bir kadın yüzünden
çözülüşünü işliyor. Reşit kapı komşuları, kocası Almanya'da olan Şükran'la işi
pişirince, karısı Emine evi terk ediyor. İki çocuk ve Reşit'in yaşlı babası
için zor günler başlıyor. Reşit, Şükran’ı eve alıyor, işini bırakıyor, vs...
Emine, neden sonra kocasına yaptığı işin yanlışlığını kanıtlayacaktır ve acı
deneylerden sonra, çift için yeniden mutlu bir yaşam belki de başlayabilecektir.
Halit Refiğ'in yazdığı senaryoya, Nezihe Araz'ın diyalogları,
özellikle TV'de şu günlerde izlediğimiz bazı Türk filmleriyle kıyaslanmayacak
denli doğal ve gerçek bir hava getiriyor. Kitap gibi değil, gerçek gibi konuşan
insanlar var karşımızda... Refiğ'in sinema dili ise, belli bir sinema deneyinin
olgunluğunu taşıyor. Zonguldak üstüne yapılan bir panoramikle başlayan film,
özellikle dış mekan çekimlerinde (göçüğe toplanan kalabalık, sokaktaki
bölümler, vs) belli bir başarıya ulaşıyor. Oyuncu yönetimi başarılı; Fatma
Girik'in yanı, çok tatlı bir kompozisyon çizen emektar Mümtaz Ener, Türk
sinemasındaki erkek starların tüm tiklerinden sıyrılmayı bilmiş bir Can Gürzap,
giderek doğal oyunlar sergileyen küçük oyuncular, işin oyun yönünü çözümlüyor”