Powered By Blogger

24 Nisan 2018 Salı

SULTAN (1978)


Yönetmen: Kartal Tibet
Senaryo: Yavuz Turgul
Görüntü Yönetmeni: Erdoğan Engin
Müzik: Yavuz Turgul
Düzenleme: Cahit Berkay
Yapım: Arzu Fim/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman

Yönetmen Yardımcıları: Ahmet Sezerel, Erdoğan Kar, Kamera Asistanı: Ertunç Şenkay, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Yardımcı: Erkan Esenboğa, Sistem: Flet Elektronik, Kurgu-Senkron: İsmail Kalkan, Mevlüt Koçak, Negatif Kurgu: Mahmut Eskici, Laboratuvar: Selahattin Kaya, İsmet Tomaçgil, Hayrettin Çakmak, Mahmut Doğan, Set Ekibi: Aziz Kıskanç, Taci Erşan, Azmi Yıldız, Işık Şefi: Süley-man Çekiç, Işık Yardımcısı: Teoman Sayın, Kadir Çil, Yapım Yönetmeni: Yılmaz Kanat, (Yeni Stüdyoda renklendirilmiş ve seslendirilmiştir),

Oyuncular: Türkan Şoray (Sultan), Bulut Aras (Kemal) Adile Naşit (ebe Hatice), Şener Şen (bakkal Bahtiyar), İhsan Yüce (Kemal’in babası), Erdal Özyağcılar (Çarli), Güzin Özyağcılar (Çarli’nin meleği), Ayşe Kemikoğlu, İlyas Salman, Tuncer Sevi, Hikmet Gül, Gül Yalaz, Filiz Bozkurt, Fatma Demirok, Ekrem Dümer,

Konu: Yönetmenliğini Türk sinemasının güldürü türünde ürün veren en yetkin isimlerinden biri olan Kartal Tibet'in, senaristliğini ise Yavuz Turgul'un üstlendiği "Sultan", 1970'li yıllara ait mahalle filmleri içinde en sevilenlerden biri. Türün sinemamızdaki neredeyse bütün önemli oyuncularını bir araya toplayan, Şener Şen'den İlyas Salman'a, Erdal Özyağcılar'dan Adile Naşit'e uzanan kadrosunu Türkan Şoray'ın varlığı ile taçlandıran film, sadece güldürmeyi değil, düşündürmeyi de amaçlayan, içerdiği toplumsal eleştiriler ile benzerlerinden bir adım öne çıkmayı başaran bir film.

Bir gecekondu mahallesinde yaşamakta olan dört çocuklu dul bir kadın Sultan. Zengin evlerine temizliğe giderek ailesini geçindirmeye çalışan, mahallede namuslu ve gözü pek oluşu ile tanınan Sultan'a muhtarın minibüs şoförlüğü ya-pan çapkın oğlu Kemal talip olunca, pepe bakkal Bahtiyar da bu zorlu yarışa dahil oluyor ve eğlence başlıyor. Seyirci aslında evlenmek niyetinde olmayan Kemal'e gönlünü kaptıran Sultan'ın halinin ne olacağını düşünedururken, arka planda bambaşka bir oyun dönmekte. Gecekondu mahallesinin yakınından çevreyolu geçeceğini öğrenen paragöz muhtar, halktan evlerini yok pahasına satın alıp, zenginliğine zenginlik katmanın planlarını yapmaya başlıyor. Amacı durum anlaşılmadan, mahalleliler birlik olmadan, sessiz sedasız bu alışverişi tamamlamak. Ama evdeki hesap çarşıya uymuyor ve dolandırıldıklarını fark eden mahalle halkı topyekün bir direnişe geçiyor. Tabii tüm bunlar yaşanırken hayatın bir oyundan ibaret olmadığını nihayet anlayan Kemal'in Sultan'a gerçekten aşık olduğunu söylemeye bile gerek yok.

Film, yoksul halkın o gece sofrasına ne koyacağını düşünmekten, üzerlerinde oynanan büyük oyunların farkına varamayışı ve sömürüye karşı savaşın ancak birlik olunarak kazanılabileceği düşüncesine yaslanırken, öte yandan işçi hakları, sigortalı olmanın avantajları, fazla çocuk doğurmanın yaratacağı sorunlar, kırsaldan şehre göç eden kadının kendi kimliğini buluşu gibi dönem içinde gündem teşkil eden önemli konulara da değiniyor. Karakter yaratımı açısından da oldukça başarılı bir film "Sultan". Elbette bu konuda senarist Yavuz Turgul kadar, birbirinden yetenekli oyuncuların da paylan büyük. Şener Şen'in korkak bakkal Bahtiyar, îlyas Salman'm kraldan kralcı bekçi Kolombo, Bulut Aras'ın çapkın şoför Kemal ve İhsan Yüce'nin dolandırıcı muhtar rolündeki başarısı dikkat çekici. Gösterime girdiği günden beri seyircinin hiç bıkmadan izlemeye devam ettiği "Sultan", samimi ve işlek anlatımı, sağlam alt metni, zengin oyuncu kadrosu ve eğlenceli olay örgüsü ile klasikleşmiş bir eser. (P.T.) SİNEMA En İyi 100 Film”


SORMA GiR SOKAĞI (1978)


“Şaban İstanbul’da”

Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Osmanlı Film/Mehmet Karahafız

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Karaca Kaan, Kâzım Kartal, Meral Deniz, Tevhit Bilge, Sami Hazinses, Yüksel Gözen, Enver Çokgör, Funda Gürkan, Esra Sayın, Kudret Şandıra

Konu: Kötü yola düşen bir kadının, onu bu yola iten erkeklerden aldığı intikamın öyküsü.

SON SABAH (1978)



Yönetmen: Natuk Baytan
Senaryo: Erdoğan Tünaş
Kamera: Rafet Şiriner,
Yapım: Cumhur Film

Reji Asistanı: Namık Karakılıç, İsmail Güneş, Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Ses Uzmanı: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: Hayrettin Çakmak, Kamil Kutay, Nahmut Doğan, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Işık: Fethi Oğuz, Dublaj: Sadettin Erbil. Prodüksiyon Müdürü: Ekrem Gökkaya, (Yeni Stüdyoda seslendirilmiştir.)

 Oyuncular: Oya Aydoğan, Ferdi Tayfur, Aliye Rona, Macit Flordun, Attila Ergün, Hikmet Taşdemir, Aynur Akkum, Celâl Yonad, Yadigâr Ejder

Konu: Kan davası nedeniyle çocuklu-ğunda Almanya'ya gönderilen bir gencin memleketine döndükten sonra aldığı intikamın öyküsü

SIRA SANA GELECEK (1978)



Senaryo ve Yönetmen: Oğuz Gözen
Görüntü: Mükremin Şumlu
Yapım: Mete Film/Necdet Erdur

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Zerrin Egeli-ler, Kazım Kartal, Tülin Tan, İhsan Gedik, Ata Saka, Çetin Başaran, Vecdi Yavuz

Konu: Soygun yaptığı mağazadaki kıza aşık olan bir soyguncunun aşk öyküsü.

► Bu filmde rol alan Tülin Tan henüz yeni yeni şarkıcılığa başlamış ve sinemaya da yeni adım atmış bir oyuncudur. Filmin son sahnelerinin çekileceği gün sete gelmeyen Zerrin Egeliler’in yerine, boyu posu Zerrin’e benzeyen bir oyuncu bulunur, saç rengi de değiştirilerek bir dublör yaratılır ve amorstan oynatılır. (Oğuz Gözen)

SIMSICAK (1978)



"SEV BENİ"

Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Rimel Film/Ali Barlık

Teknik Ekip: Hüseyin Turan, Bülent Eren, İbrahim Aydın, Işık Servisi, Şef: Ergun Şimşek, Kamera Asistanı: Ender Turgut, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuvar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Recep Çakmak, Negatif Montaj: Mustafa Karataş,

Oyuncular: Bülent Kayabaş, Zerrin Doğan, Baykal Kent, Turgut Özatay, Nilay Bora, Nizam Ergüden, Mürüvvet İşsever,

Konu: Uçak kazasından sağ kurtulan tek kadın olan Zerrin, yaralı olarak birisi tarafından kurtarılıp, tedavi edilir. Kısa süre içinde ikisi arasında bir aşk doğar.

SEVMEK Mİ ÖLMEK Mİ/ (1978)


"ÇILDIRTAN KADIN"

Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım Mert Film/İbrahim Mertoğlu

Kamera Asistanı: Ender Turgut, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Teknik Ekip: Hüseyin Turan, Bülent Eren, İbrahim Aydın, Işık Şefi: Ergun Şimşek (Şimşek Işık Servisi), Laboratuvar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, Recep Çakmak, Negtif Montaj: Mustafa Karataş,

Oyuncular: Zerrin Egeliler (Gül Fırsat), Tarık Şimşek (Kemal Fırat), Tülin Tan, Ata Saka, İbrahim Kurt, Turgut Özatay (Turgut), Şeref Çokşeker

Konu: Akıl hastanesinde yatan Zerrin, hastaneden kaçarak, bir orman evine sığınır. Hapisten kaçan dört suçlu da aynı eve sığınırlar. Hapishanede yıllarca kadın yüzü göremeyen mahkumlar bunun acısını Zerrin'den çıkartırlar.

SEVGİLİ KARDEŞ (1978)


Senaryo ve Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Kamera: Erhan Canan
Yapım: Rimel Film/Ali Barlık

Oyuncular: Ünsal Emre, Saadet Gürses, Özcan Özgür, İsmail Hakkı Şen, Nizam Ergüden, Cevdet Arıkan, Oktar Durukan, Oktay Yavuz

Konu: Film, bir ailenin seneler önce kaçırılan çocuklarını bulmak için verdiği mücadeleyi anlatır. Kamil, zengin bir işadamıdır. Talat işten çıkartılınca patronu Kamil Bey'in oğlu Nuri'yi kaçırır ve bir başka aileye satar. Aradan yıllar geçer. Hapisten yeni çıkan Kurşun Ali eski dostu Talat'ı ziyaret eder. Beraber bir plân yaparlar. Kaçırılan çocuğun sırtında bir dövme vardır. Aynı dövme Ali'nin sırtına yapılır. Böylece Ali, Sirkecioğlu ailesine kendini oğulları olarak tanıtacak ve büyük bir mirasa konacaktır. Fakat Gül Sirkecioğlu ve Ali birbirlerine âşık olurlar. İşler içinden çıkılmaz bir hâl alacaktır. (İbrahim Yavuz Özer)

SEVEN UNUTMAZ (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Doğu Film/Ali Kurna

Oyuncular: Hakkı Bulut, Suna Yıldızoğlu, Hüseyin Peyda, Renan Fosforoğlu, Gülşen Gürsoy, Tevhid Bilge

Konu: Gözleri görmeyen bir şarkıcının dramatik öyküsü. Hizmetçilik yaparak evini geçindirmeye çalışan bır kadının oğlu olan şarkıcı, tanıdığı bir kıza aşık olur. Gözleri görmediği için sevdiği kızı tanıyamaz. Ama bir gün, bu kızın yıllar önce annesiyle birlikte kendisini evinden kovan kız olduğunu anlar. Üstelik annesinin ölümüne ve kendisinin gözlerinin kör olmasına neden de bu kızın babasıdır. Sonunda bu umutsuz aşk üzerine ağıtlar yakan şarkıcı üne kavuşur.

SENİNLE SON DEFA (1978)


Yönetmen: Feyzi Tuna
Senaryo: Selim İleri
Görüntü Yönetmeni: Kenan Ormanlar
Müzik: Atilla Özdemiroğlu
Yapım: Mine Film/Kadri Yurdatap

Oyuncular: Tarık Akan, Sevda Ferdağ, Sema Tamer, Savaş Başar, Talat Gözbak,

Konu: On sekiz yıllık evliliğinde mutluluğu bulamayan bir kadınla, bir ziraat mühendisinin aşk öyküsü. Mutsuz kadın (Sevda Ferdağ) bu bunalım içindeyken Kıbns'ta tanıdığı yakışıklı bir ziraat mü-hendisi (Tarık Akan) ile ilişki kurar. Kadının kocası durumu fark edince bu yasak aşk sona erer. Ve bu kez de mühendisin yaşamına bir başka kadın girer.

► "Seninle Son Defa"nın en dikkati çe-ken yönü, sinema dilinin kullanılmasındaki özeni ve başarısı. Yönetmen Feyzi Tuna, anlatım açısından en olgun yapıtlarından birini verirken, Akad'ın "Esir Hayat"ını kat kat geride bırakıyor. Almanya' da bir sinema okulunda öğretmenlik yapan Kenan Ormanlar'ın kamera çalışması da Tuna'nın en büyük yardımcısı olmuş. Ormanlar'ın renkli görüntüleri, Türk sinemasında az rastlanır bir plastik zevk taşıyor. Tuna'nın oyuncu yönetimi, Savaş Başar'ın abart-malı oyunu dışında başarılı. Özellikle Sevda Ferdağ, meslek yaşamının en başarılı kompozisyonlarından birini veriyor. Ve "Seninle Son Defa" sıradan, alışılmış bir aşk dramı olmaktan, esas olarak anlatımındaki bu ustalıkta kurtarılabiliyor. Getirdiği soyut bildiri de dahil, Selim İleri'nin senaryosunun, Yeşilçam için çok da yeni bir bakış taşımadığını belirtmek zorundayız. (Nezih Coş . Ay-dınlık: 13 Mart 1979)

► "Seninle Son Defa" tümüyle senaryo yazarının, Selim İleri'nin damgasını taşıyor. Yalnızlıklar, bunalımlar yoz ve kokuşmuş bir çevreden iğrenmeler... Temiz, dürüst, açık bir bağlanışı arama, yaşama, var olmaya bir anlam bulmaya çabalama... 'Yaralı Kurt"un, "Bir Demet Menekşe"nin başarılı senaryocusu kuşkusuz bu kez de belli bir düzeyi tutturuyor senaryosunda. Alıştığımız o kalıplaşmış, o bayağı konuşmalardan uzak, ilginç, vurucu diyaloglarla yer yer şiirli bir dille örülü. Ne var ki "burjuva yozlaşmışlığı", anlamsız biçimde gülen, eğlenen veya tersine sıkılan insanları göstermekle somutlaşmıyor, canlanmıyor... "Burjuvaların sıkıntısı" neden ileri geliyor. Nesrin'in sıkıntısı neden ileri geliyor? Bunlara varoluşçu bir tavırla Onca köy fiIminden sonra bir burjuva dramı... Zengin ve nüfuzlu Ali Rıza bey, 18 yıllık karısı Nesrin, Nesrin'in Londra'da eğitimde olan kız kardeşi Sırma ve hayatlarına birden karışan genç, yakışıklı tarım mühendisi Uğur'un öyküleri.. Nesrin, çevresinden, sınıfından sıkılan yalnız, mutsuz Uğur'da önceleri kaçındığı, sonraları ise tek yaşama amacı olarak sarıldığı aşkı bulur ...
Ancak Ali Rıza bey, Nesrin'i tüm ailesi ile birlikte "satın almıştır", ailesinin yaşamlarını sürdürmesi, ardındaki tüm pislikle, ikiyüzlülükle sürmesine bağlıdır... Araya Sırma girer, vS.vs.

"Seninle Son Defa" tümüyle senaryo yazarının, Selim İleri'nin damgasını taşıyor. Yalnızlıklar, bunalımlar, yoz ve kokuşmuş bir çevreden iğrenmeler... Temiz, dürüst, açık bir bağlanışı arama, yaşama, var olmaya bir anlam bulmaya çabalama... "Yaralı Kurt"un, "Bir Demet Menekşe"nin başarılı senaryocusu, kuşkusuz bu kez de belli bir düzeyi tutturuyor senaryosunda... Alıştığımız o kalıplaşmış, o bayağı konuşmalardan uzak, ilginç, vurucu diyaloglarla, yer yer şiirli bir dille örülü... Ne var ki "burjuva yozlaşmışlığı", anlamsız biçimde gülen, eğlenen veya sıkılan insanları göstermekle somutlaşmıyor, canlanmıyor... "Burjuvaların sıkıntısı" neden ileri geliyor? Nesrin'in sıkıntısı neden ileri geliyor? Bunlara varoluşçu bir tavırla yaklaşmak, günümüz Türkiye'sinde yeterli olmuyor, doyurmuyor... "Seninle Son Defa", tüm iyi niyetlere karşın doyuruculuğa ulaşmamış bir deneme... “Atilla Dorsay, “Sinemamızın Umut Yılları” syf, 260”

SABIR TAŞI (1978)




Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
Foto Direktörü: İzzet Akay
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner

Oyuncular: Ela Altın, Murat Soydan, Ahmet Mekin, Ünsal Emre, Ahmet Kostarika, Özlem Özden, Renan Fosforoğlu, Yusuf Çeki, Tevfik Şen

Konu: Filmde, kimsesiz bir genç kızın ünlü bir şarkıcı olması konu edilir. Dedesini kaybeden Ayşe, onun vasiyeti üzerine İstanbul'a gider. Orada gazino sahibi olan amcaoğlu Ali onu karşılayacaktır. Ancak üzerine bir cinayet suçu atılan Ali hapishaneye atılır. Ayşe yolculuk esnasında Saadettin ile tanışır. Saadettin ünlü bir bestekârdır ve gazino sahibi Ekrem ile birlikte çalışmaktadır. Bir trafik kazası sonucu Ayşe ile Saadettin'in yolları yeniden kesişir. Kimsesiz kalan Ayşe'ye, Ekrem ve Saadettin sahip çıkar. Ayşe'nin sesinin güzelliğini fark etmeleri ise uzun sürmeyecektir. (İbrahim Yavuz Özer)

ROMA’LI DİLBER (1978)


Yönetmen: Yücel Uçanoğlu
Senaryo: Vural Pakel
Kameraman: Muzaffer Turan
Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Set Ekibi: Hüseyin Tulhan, Bülent Esen, Mustafa Kıtır, Renk uzmanı: Hasan Örnek, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Laboratuar: İsmet Tomaçgil, Hayrettin Çakmak, Kâmil Kutay, Mahmut Doğan, Senkron Montaj: İsmail Kalkan, Süleyman Karakaya, Işıklar: Rıdvan Varol, Mehmet Varol, Kamera Asistanı: Uğur Döndür, Yönetmen Asistanı: Ali Kıvırcık, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Oğuz, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Ünsal Emre, Antonella, Nejat Özbek, Özcan Özgür

Konu: İki arkadaşın, evin hanımı ve hiz-metçisiyle olan aşk ilişkileri.


REZiL (1978)



Yönetmen: Orhan Elmas
Senaryo: İrfan Atasoy
Foto Direktörü Suat Kapkı
Yapım: İrfan Film/İrfan Atasoy

Renk Uzmanı: Hasan Örnek, Sesleri Alan: Erkan Esenboğa, Laboratuvar: İsmet Tomaçgil, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Prodüksiyon: Semih Selvidal, Set: Kahraman Kaplı, Aslan Gül, Samir Meriç, Şeref Yılmaz, Işık Uzmanı: Kahraman Kongur, Asistanlar: Kadir Çil, Nurettin Uygar, Yönetmen Asistanı: Tarık Günlü, Kamera Asistanı: Sedat Ülker, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır )

Oyuncular: Merâl Orhonsay (Leyla), İrfan Atasoy (Selim), Itır Esen (Merâl), Zerrin Doğan, Mesut Engin (Çetin), Tugay Toksöz, Nejat Özbek (Haşim), Talât Gözbak, Cemal Konca (Nikâh memuru), Altan Günbay, İbrahim Uğurlu, Muammer Gözalan (Mehmet), Zeki Sezer (Doktor), Ata saka, İhsan Gedik, Çetin başaran, Aydın haberdar, Abdi Algül, Orhan Çoban, İbrahim Kurt, Nur Ay, Oktay Yavuz, Orhan Elmas, Ali Demir

Konu: Filmde, yıllar önce ayrılmak zorunda kalan bir çiftin yollarının tekrar kesişmesi anlatılır. Leyla ile Haşim birbirlerini severler. Ancak Haşim’in babası Bilal Bey, evlenmelerine izin vermez. Bilal Bey’i ikna edebilmek için bir çocuk sahibi olurlar. Ne var ki Bilal Bey daha çok öfkelenir. Leyla’yı çocuğunu öldürmekle tehdit eder. Leyla da Haşim’e çocuğun babasının başkası olduğunu söyleyerek ondan ayrılır. Buna rağmen Bilal Bey, Leyla ve çocuğunu öldürme kararından vazgeçmez. Kiralık katili Selim’e emir verir. Ancak Selim, suçsuz olan Leyla’yı öldürmek yerine kaçırır ve koruması altına alır. Haşim bu durumdan haberdar olur ve Selim’den intikam alacağına yemin eder. (Meltem İşler Sevindi)

PETROL KRALLARI (1978)



Senaryo ve Yönetmen: Zeki Alasya
Kameraman: Kenan Kurt
Kurgu: Mevlüt Koçak
Yapımcı: Erman Film/Hürrem Erman

Yönetmen yardımcısı: Jan Brindizi, Nilgün Seren, Reji Asistanlarıo: Jan Brindizi, Nilgün Seren, Kamera Asistanı: Cem Molvan, Negatif Kurgu: Ömer Sevinç, Set Ekibi, Mustafa Buvan, Mehmet İnce, Ömer Bubu, Aslan Gül, Renk uzmanı: Hasan Örnek, Montaj: İsmail Kalkan, Negatif Montaj: Ömer Sevinç, Işık Şefi: Nuriddin Uygarlı, Prodüksiyon Amiri: Mustafa Doğan,
(Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır).

Oyuncular: Zeki Alasya (Zeki), Metin Akpınar (Metin), Suna Yıldızoğlu (Ayten), Perran Kutman (Şukufe), Ali Şen (Hasan), Mine Sun (Filiz), Renan Fosforoğlu (Usta), Osman Alyanak (Recep), Şevket Avşar (Ömer), Hakkı Kıvanç, İbrahim Uğurlu, Kadir Kök, Mehmet Uğur, Nermin Özses, Hüseyin Kâşif, Nuri Tuğ, Orhan Çoban, Şeref Çokşeker, Ahmet Kostarika, Baki Tamer, Niyazi Vanlı, Zeki Armağan, Ahmet Sert, Aydın haberdar, İbrahim Uğurlu, Ali yalaz,

Konu: İki kıza aşık iki arkadaşın öyküsü. Gençler fakir oldukları için sevdikleri kızlarla evlenemezler. Kızlardan biri, babası ölünce evlerini satmak zorunda kalır. Tam satacakken evin bahçesinden petrol fışkırır. Artık bütün hayatları da değişmiştir.

ÖLÜM YARIŞI (1978)


Yönetmen: Çetin İnanç
Senaryo: Engin Temizer
Kamera: Dinçer Önal
Yapım: Gaye Film/Erdoğan Tilav

Oyuncular: Tamer Yiğit, Selen Büke, Karaca Kaan, Sema Yıldız, İhsan Gedik, Tarık Şimşek, Karaca Kaan, Ayşen Selvi, Tevhid Bilge, Baki Tamer, Nizam Ergüden, İbrahim Uğurlu,

Konu: Türkiye'ye sığınmak isteyen bir kontla, onu ölümden kurtaran gencin öyküsü.

ÖLÜM SAVAŞI (1978)


Yönetmen: Yavuz Figenli
Senaryo: İhsan Baysal
Kamera: Rafet Şiriner
Yapım: Bizim Film/A. Cengiz Naçaroğlu

Sesleri Alan: Feridun Kınay, Ses Kayıt: Şakir Ozan, Kurgu: Bayram Türkkan, Negatif Montaj: Orhan Kabataş, Reşat Kaya, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşsöz, Laboratuar: Ahmet Kuru, Ziya Uçak, (İpek Film stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Behçet Nacar, Dilbet Ay, Kazım Kartal, Gülden Gül, Ata Saka, Menderes Samancı, Tuncay Şahin, Süheyl Eğriboz, Sadettin Durak,

Konu: Bizanslılar ile Türkler arasındaki savaş sürmektedir. Bizanslılar Türk köylerini basıp yağmalamaktadır. Behçet ise, Bizanslılara karşı savaşan bir akıncıdır. Büyük aşkı ile Bizans Prensesi arasında bir aşk üçgeninde bulur kendisini .