Powered By Blogger

27 Şubat 2020 Perşembe

GİZLİ İLİŞKİLER (1979)




Senaryo Ve Yönetmen: Engin Temizer Kamera: Erhan Canan Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Oyuncular: Ünsal Emre, Zafir Saba, Necşla Fide, Hüseyin Kutman,

Konu: Milyoner bir kadınla yaşlı kocasını öldüren bir çiftin aşk hikayesi


GİZLİ İLİŞKİLER (1979)


 





Senaryo ve Yönetmen: Çetin İnanç Kamera: Mükremin Şumlu

Oyuncular: Zerrin Egeliler, Bülent Kayabaş, Nilgün Ceylan

GELİNLİKSİZ GELİN (1979)




Yönetmen: Engin Temizer Senaryo: Vural Pekel Kamera: Sedat Ülker Yapım: Barış Prodüksiyon/Vural Pakel

Oyuncular: Ünsal Emre, Venessa Hidalgo, Meral Deniz, Nilgün Ceylan, Tarık Şimşek

Konu: Evlenme işlemlerini tamamlamak için köyüne gidip, bu ara tanıştığı başka bir kadınla evlenen bir adamın öyküsü

GELİN KAYASI (1979)



Senaryo ve Yönetmen: Yunus Yılmaz “Mehmet Birol’un aynı isimli ve Saklambaç Gazetesinde yayınlanan hikâyesinden uyarlama. ” Kamera: Muzaffer Turan Yapım: Rodop Film/Şükrü Rodop

Oyuncular: Güngör Bayrak, Erol Taş, Yılmaz Cesur, Ali Şen, Baki Tamer, Sümer Tilmaç, Şeref Çokşeker, Nazan Saatçı, Reşit Çıldam. Hasan Yılmaz, Mustafa Dik

Konu: Sömürücü bir ağaya karşı, köylülerle birlikte direnen idealist bir öğretmenin öyküsü. Ağa faizle verdiği borçlarını ödeyemeyen köylülerin topraklarını ellerinden almaktadır. Bir yandan köy okulunun ihalesinden milyonlar vuran ağa, bu kez de muhtar aracılığıyla çocukların okumaması için baskı yapar. Köye yeni tayin olan idealist bir öğret-men hanım, olayları gördükten sonra köylüleri bilinçlendirip, hep beraber ağaya karşı direnmelerini sağlar.

GECE YAŞAYAN KADIN /Bunalım (1979)



Senaryo ve Yönetmen: Yavuz Özfigen Kameraman: Sedat Ülker Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık Laboratuar: Hüseyin Kuğu, Kâmil Kutay, Sesleri Alan: Faruk Özar, Set: Ercan Tuman, Salim Burgulu, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış ver renklendirilmiştir)

Oyuncular: Dilber Ay, Hakan Özer, Ata Saka, Güven Gül, Güner Özonuk

Konu: Sevgilisini öldürüp katil olan şehvete doymayan iki ruhlu bir kadının öyküsü.



GAZETECİ (1979)



Yönetmen: Yücel Uçanoğlu Senaryo: Fuat Özlüer Kamera: Hüseyin Özşahin Yapım: Sezer Film/Berker İnanoğlu

 Oyuncular: Kadir İnanır, Sevda Karaca, Kadir Savun, Nejat Gürçen, Hüseyin Peyda, Turgut Özatay, Baykal Kent, Süheyl Eğriboz, Gülten Ceylan, Aliye Rona

Konu: Bir kabadayı ile bir gazeteci kızın aşk ve macera öyküsü. Kabadayı genç (Kadir İnanır) mafyanın emrinde çalışmaktadır. Kabadayı görev sırasında tanıştığı bir gazeteci kıza aşık olur. Sonunda kabadayı genç, aşk uğruna amacından saptığı için mafia tarafından öldürülür.

Yücel Uçanoğlu rahat ama kişiliksiz bir sinema diliyle götürüyor filmi. Planların çoğunda Kadir İnanır’ı Yılmaz Güney esprisi içinde kullanması dikkat çekiyor. Özşahin’in görüntüleri ise biçim çalışması diye bir endişesi olmayan bir yönetmen için seviyeli sayılır. Ama filmi fon müzikleri, öylesine toplama, derme çatma şeyler ki, filme hiçbir katkı getirmiyor. İnanır’ın oyunu öykünün kendi mantığı içinde başarılı. Sevda Karaca ise bir manken gibi durup poz vermesi-nin ötesine geçememiş. “Nezih Coş, Aydınlık 22 Mart 1980 ”


GARSONYER (1979)



 Senaryo ve Yönetemen: Yavuz Figenli
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Barlık Film/Necdet Barlık

Oyuncular: Figen Han, Ergun Akerman, Harika Öncü, Turgut Özatay, Perihan Ateş

Konu: Aşka ve şehvete doymayan bir kadının (Figen Han) sonunda dost hayatı yaşadığı erkeğini (Ergun Akerman), sevdiği kızla (Harika Öncü) evlendirmesinin öyküsü.

GARiBiN ÇiLESi ÖLÜNCE BiTER (1979)


 
Yönetmen: Ümit Efekan
Senaryo: Orhan Elmas, Ümit Efekan
Kamera: Taner Öz
Yapım: Yaşam Film/Ümit Efekan

Oyuncular: Gökhan Güney, Ayşen Cansev, Aliye Rona, Güneş Işık, Baki Tamer, Zeki Allasya,

Konu: Kan davalı iki aile çocuklarının aşk öyküsü. Kan davalı iki ailenin gençleri birbirlerine sevdalanırlar. Bir gün kızın ağabeyi bir cinayet olayına karışır. Zengin baba, oğlunu kurtarmak için, bir kurban bulur. Köyün fakir gençlerinden biri olan bu genç, cinayeti üzerine aldığı takdirde, kızını ona verecektir. Fakir genç cinayet suçunu üzerine alıp hapse girer. Kız, sevdiği çocuğun hapisten çıkmasını beklerken ölüm haberi alır. Ailesi kızı bu kez de bir başkasıyla evlendirmek isterler. Oysa çocuk ölmemiştir, düğün günü köyüne döner

FIRAT - 1979


Foto Direktörü Mustafa Yılmaz
Yönetmen: Melih Gülgen, Senaryo: Osman F. Seden, Yapım: Gülgen Film/Melih Gülgen, Montaj: Melih Gülgen, Senkron: Necdet Tok, Seslendiren: Kunt Tulgar, Laboratuvar: Aslan Tektaş (Renk Uzmanı), Hayrettin Sözen, Prodüksiyon Müdürü: Necdet Kökeş, Set Ekibi: Halil Dede, Kahraman Kaplı, Işıklar: Aslan Yıldız, Yardımcıları: Bayram Türkkan Hay-rettin, Kameraman: Ender Turgut, Yardımcısı: Serdar Selvidal, Ahmet Selvidal, Yardımcı Rejisörler: Zafer Par, Nurettin İrişen, (Kent Film Stüdyosunda hazırlanmış ve seslendirilmiştir. )

Oyuncular: Kadir İnanır, Perihan Savaş, Ahmet Mekin, Osman F. Seden, Eşref Kolçak, Hasan Ceylan, Şenol Öztürk, Cavit Kılıç, Apti Algül, Kenan Bal, Mustafa Yavuz, Yavuz Çetin, Dündar Aydınlı, Burhan Talkılıç, Şenol Öztürk, Erdoğan Seren, Küçük Yıldız : Fırat Gülgen,Şarkılar: Seracettn Erman,

Konu: Çocukluğu zor koşullar içinde geçen kiralık bir katilin dramatik öyküsü. Fırat (Kadir İnanır) babasını (Ahmet Mekin) küçük yaşlarda kaybettikten sonra, bir mafia liderinin himayesinde (Eşref Kolçak) büyür. Ve bu liderin yanında kiralık katil olarak göreve başlar. Fırat, bir gün öğretmenlik yapan bir kızı (Perihan Savaş) öldürmek üzere emir alır. Ne var ki Fırat'la kurbanı arasında aşk başlar. Fırat, tüm baskılara karşılık bir türlü namlusunu öğretmene. çeviremez. Ve sonunda Fırat, yanında büyüyüp, aynı zamanda babasının arkadaşı olan mafia babası tarafından öldürülür.

► "Osman F. Seden"in "Fırat" senaryosu özellikle kişilerin ve çevrelerinin ele alınışı yönünden pek yeni bir şey getirmiyor. Yönetmen Gülgen, Mustafa Yılmaz'ın başarılı travelling' leriyle (paralel kaydır-ma) dikkati çeken hareketli, ustalıkla kamerasının da yardımıyla öyküyü rahat bir dille sinemalaştırıyor. Ama ne yeraltı dünyası, ne kiralık katilin çizilişi, ne de gönül ilişkisi yeni yeni şeyler değil yerli film seyircisi için. Tipler aynı, dramları aynı, öykünün sonu yine farklı değil. “Nezih Coş Aydınlık, 5 Ocak 1980”




FAKiR - 1979


 


Senaryo ve Yönetmen: Ülkü Erakalın
Kamera: Mükremin Şumlu
Yapım: Osmanlı Film/Mehmet Dedehayır

Oyuncular: İsmail Kılıç, Nazan Saatçi, Zerrin Egeliler, Aliye Rona, Hüseyin Pey-da, Turgut Özatay, Türküler: Abdullah Yüce

Konu: Tedavi için götürüldüğü büyük kentte sevgilisini yitirip, büyük bir acı içinde köyüne dönen fakir bir Anadolu çocuğunun öyküsü.


FADİLE - 1979


Senaryo ve Yönetmen: Oksal Pekmezoğlu
 Foto Direktörü: Muzaffer Turan
Yapım: Umut Film/Abdurrahman Keskiner 
Asistanlar: Adem Ayral, Cem Eser Tepe, Işık: İbrahim Sabuncu, Fazlı Kısa, Prodüksiyon Direktörü: Erol Deniz, Laboratuvar: Erkan Akat, Ses Yönetmeni: Tuncer Aydınoğlu, Kurgu Yönetmeni: Özdemir Arıtan,
(Acar Film Stüdyosunda hazırlanmıştır).

Oyuncular: İbrahim TatlIses, Necla Nazır, Ahmet Mekin, Hulusi Kentmen, Hamit Yıldırım, Oya Yurdakul, Adnan Mersinli, Nubar Terziyan, Mehmet Yağmur, İbrahim Kurt, Gülten Ceylan, Oya Yurdakul, Garibe Gündem

Konu: Köy ağasının yanında evlatlık ola-rak yaşayan delikanlı, komşu köyden sevdiği kızız istemeye gider. Ancak, ağanın askerden gelen oğlunun da kız da Gözü vardır. İki aşık bir gece kaçarlar. Ağanın oğlu da arkalarından bir kiralık katil yollar. Katil gençleri öldürmekten vazgeçince, ağanın oğlu bu sefer peşle-rine düşer.

ESMERİN ADI SARIŞININ TADI (1979)


 

Senaryo ve Yönetmen: Naki Yurter
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Birlik Film/Müfit İlkiz

Oyuncular: Zerrin Doğan, Tarık Şimşek, Müge Güler, Aylin Berkay, Suzy Alexandra, Renan Fosforoğlu, Meral Deniz, Tevfik Şen,

Konu: Yusuf sarışın karısı ile mutlu bir evlilik sürmektedir. Tesadüfen tanıştığı bir esmer güzeline aşık olur. Bu durumu karısı öğrenir. Ancak kocasını başkasına kaptırmak niyetinde değildir. Yusuf ise, iki güzel arasında kalmıştır ve bir tercih yapmak zorundadır


28 Nisan 2018 Cumartesi

ESMERİM (1979)



Yönetmen: Kemal Kan
Senaryo ve Eser Ahmet Mavigöz
Operatör: Rafet Şiriner
Yapım: Ne-Ka Film/Kemal Kan

Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Montaj ve Senkron: Mevlut Koçak, Renk Uzmanı: Sabahattin Hoşses, Laboratuvar: Selahattin Kaya, Ziya Uçak, Asistanlar: Adem Ayral, Müzik ve Türküler, Recep Kaymak, Yeni Stüdyoda hazırlanmış ve renklendirilmiştir.

 Oyuncular: Recep Kaymak, Betül Aşçıoğlu, Macit Flordun, Ali Şen, Ata Saka, Yılmaz Kurt, Nilgün Ceylan, Arap Celal, Kemal Kan

Konu: İki düşman aile çocuklarının aşk öyküsü.

ESMER BOMBA /(1979)


 "Aşk Çemberi"

Yönetmen: Naki Yurter
Senaryo: Zikri Göksoy
Kamera: Sedat Ülker
Yapım: Gaye Film / Erdoğan Tilav

Set: Ercan Tuman, Salim Burgulu, Işık: Dursun Ayyıldız, Kâmil Zaim, Prodüksiyon Amiri: Hüseyin Baydar, Senkron, Negatif Montaj: Zeki Sivaslı, Ses Mühendisi: Faruk Özar, (Ören Film Stüdyosunda hazırlanmış ve renklendirilmiştir )

Oyuncular: Safir Seba, Meltem Işık; Yılmaz Şahin, Emel Canser, Tevfik Şen, Tevhit Bilge, Zafer Doğan, Güven Gül

Konu: Aşk uğruna kendini feda eden bir kadının öyküsü.

27 Nisan 2018 Cuma

ERKEK GÜZELi SEFiL BiLO (1979)


Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Yavuz Turgul
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman

Yönetmen Yardımcısı: Tolgay Ziyal, Kamera Asistanı: Orhan Oğuz, Müzik: Ahmet Yamacı, Işık Şefi: Halil Aysan, Işık Yrd: Metin Erdoğdu, İsmail Çoban, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Montaj-Senkron: Turgut İnangiray, Yapım Müdürü: Yılmaz kanat, (Yeni Stüdyoda hazırlanmıştır)

Oyuncular: İlyas Salman, Münir Özkul, Adile Naşit, Şener Şen, Sevda Aktolga, Nizam Ergüder, İhsan Yüce

Konu: Bilo, köylünün ciddiye almadığı biridir. Bir yanlışlıkla hapse girer. Oradan değişmiş olarak çıkar. Aralarında kan davası olan bir ailenin kızına aşıktır. Giderek gaddarlaşan Bilo, tüm köyü korku içinde bırakır.

► "Erkek Güzeli Sefil Bilo", kendi halinde köy delikanlısı Bilo''nun nasıl çevrenin ve törelerin zoruyla eşkıyalığa sıvandığını ve kahraman olup çıktığını anlatıyor. Film, bir güldürü görünümü altında çeşitli savlarla ortaya çıkmış gibi görünüyor. Bir kez, kuşkusuz İlyas Salman'ı "lanse etmek" ve yeni bir Kemal Sunal olarak sevdirmek söz konusu. Filmin başındaki Kemal Tahir'in anısına" sözü ise, filmin bir anlamda daha ciddi bir yaklaşımı olduğunu, isminin Kemal Tahir'in roman kahramanlarını çağrıştırmasının yanı sıra, eşkıyalık sorununa da Kemal Tahir'li (Yaşar Kemal'in eşkıya yaklaşımına bir anti tez olarak oluşturulmuş) kendine özgü yaklaşımıyla eğilmek istediğini simgeliyor sanırım .

"Sefil Bilo" bu değişik amaçların arasın-da, iki arada bir derede kalmış... Film, İlyas Salman'ın gerçekten yetenekli bir komedyen oluşuna, yan oyuncuların zenginliğine ve bol bol kullanılan küfürlere karşın güldürmüyor. Bitmez tükenmez diyaloglara dayandırılmış espriler, başka bir yönden Kemal Tahir'i anımsatıyor gerçekten: Nasıl onun romanlarında bol konuşmalarla verilen çarpıcı düşün-celerden, resmi tarihi allakbullak eden savlardan gerçek edebiyatın tadına pek yer kalmazsa, bu filmde de gerçek bir sinema tadı yok. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”