Yönetmen: Ertem Eğilmez
Senaryo: Yavuz Turgul
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Görüntü Yönetmeni: Ertunç Şenkay
Yapım: Arzu Film/Ertem Eğilmez, Nahit Ataman
Yönetmen
Yardımcısı: Tolgay Ziyal, Kamera Asistanı: Orhan
Oğuz, Müzik: Ahmet Yamacı, Işık Şefi: Halil Aysan, Işık Yrd: Metin
Erdoğdu, İsmail Çoban, Ses Mühendisi: Erkan Esenboğa, Montaj-Senkron:
Turgut İnangiray, Yapım Müdürü: Yılmaz kanat, (Yeni Stüdyoda
hazırlanmıştır)
Oyuncular:
İlyas Salman, Münir Özkul, Adile Naşit, Şener Şen, Sevda Aktolga, Nizam
Ergüder, İhsan Yüce
Konu:
Bilo, köylünün ciddiye almadığı biridir. Bir yanlışlıkla hapse girer. Oradan
değişmiş olarak çıkar. Aralarında kan davası olan bir ailenin kızına aşıktır.
Giderek gaddarlaşan Bilo, tüm köyü korku içinde bırakır.
► "Erkek Güzeli Sefil Bilo", kendi halinde köy
delikanlısı Bilo''nun nasıl çevrenin ve törelerin zoruyla eşkıyalığa
sıvandığını ve kahraman olup çıktığını anlatıyor. Film, bir güldürü görünümü
altında çeşitli savlarla ortaya çıkmış gibi görünüyor. Bir kez, kuşkusuz İlyas
Salman'ı "lanse etmek" ve yeni bir Kemal Sunal olarak sevdirmek söz
konusu. Filmin başındaki Kemal Tahir'in anısına" sözü ise, filmin bir
anlamda daha ciddi bir yaklaşımı olduğunu, isminin Kemal Tahir'in roman
kahramanlarını çağrıştırmasının yanı sıra, eşkıyalık sorununa da Kemal Tahir'li
(Yaşar Kemal'in eşkıya yaklaşımına bir anti tez olarak oluşturulmuş) kendine
özgü yaklaşımıyla eğilmek istediğini simgeliyor sanırım .
"Sefil Bilo" bu değişik amaçların arasın-da, iki
arada bir derede kalmış... Film, İlyas Salman'ın gerçekten yetenekli bir
komedyen oluşuna, yan oyuncuların zenginliğine ve bol bol kullanılan küfürlere
karşın güldürmüyor. Bitmez tükenmez diyaloglara dayandırılmış espriler, başka
bir yönden Kemal Tahir'i anımsatıyor gerçekten: Nasıl onun romanlarında bol
konuşmalarla verilen çarpıcı düşün-celerden, resmi tarihi allakbullak eden
savlardan gerçek edebiyatın tadına pek yer kalmazsa, bu filmde de gerçek bir
sinema tadı yok. “Atilla Dorsay, “12 Eylül Yılları ve Sinemamız”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder